חפש בעלונים קודמים

02/03/2007

ש א י ל ת א
לגיורא ריפתין
לרכז המשק
האם ניתן להסב את הרכבים בקיבוץ לנסיעה בגאז, שהיא יותר ידידותית לסביבה ויותר חסכונית.


ת ו ד ה - שמרית ספקטור

משיב יואב דרורי:
בדקתי את הנושא בעבר ומצאתי שהבעיה המרכזית היא איסור חנייה בחניונים תת קרקעיים.
בעיה נוספת - יש מעט מדי תחנות דלק לגז והכדאיות כנראה אינה מספיקה להקמתן.
בעיה שלישית – אם המהלך יתפשט, המדינה תייקר את הגז, כפי שעשתה עם הסולר.

שאלה לאיתי החשמלאי
שאלה לאיילת – הנה"ק
מה הסיבה שישנם מקומות בקיבוץ שאינם מוארים בלילה:
בכביש לשכונת המזרח, בין גן אורן למועדון לחבר, ליד חמשוש ועוד.
ש מ ר י ת

משיבה איילת:
בתוכנית ההשקעות של הקהילה, שאושרה בשיחה ובקלפי, מוקצה השנה סכום ניכר לשיפור תשתיות החשמל והתאורה.
לשיפור תאורת החצר מוקצב 10,000 ש"ח ובנוסף תתוקן תאורה בכביש הגישה.


תרומת דם
ביום חמישי שוב מצאנו עצמנו תורמים מדמינו למדינה. אבל הפעם נרשמה אכזבה מסוימת בחזית בנק הדם, כאשר בסופו של יום התמלאו רק 42 שקיות.
לזכות קהילתנו נאמר, שלאכזבה יש גם סיבות טובות, זו הפעם השלישית שאנחנו מתרימים בעשרת החודשים האחרונים ויתכן כי אזל דמנו.....
למרות הכל לא נוותר ונמשיך להתרים גם בשנים הבאות.

זו ההזדמנות להודות ליהודית גרוסברג שמתייצבת למשימת הארגון כבר כמה שנים בנפש חפצה.
תודה מיוחדת לאור משיח שתמיד אפשר לסמוך עליה, על הכנת הסנדוויצים הערבים לחיך – שגם להם היה טעם של פעם (והם מוגשים רק באזכרות, לוויות והתרמת דם).
אי אפשר ללא מילה טובה למרים פוקס המתאמת – ומעל כולם, לתורמים האמיצים. הערת שוליים: לאחר בדיקה לא נמצא אף שקית עם דם כחול. הייתכן שלא מתוכנו יבוא המלך??
צוות בריאות


" אם לא מחייכים אליך, היה נדיב והענק אתה חיוך. כי אין אדם הזקוק לחיוך יותר מהאדם שאינו מסוגל לחייך לאחר.
(הדלאי למה)




מבצע מיוחד לשיחה:
בואו לשיחה הקרובה,
הביאו עמכם חבר נוסף (אפשר גם מי שאינו חבר שלכם באמת)
ותקבלו:
בוטנים מלוחים וקפה
שעת תנומה חינם
ומבט חם ואוהב מהצופים בבית.

ממחסן הבגדים

מכיוון שאיננו מעוניינים להעלות את מחיר הכביסה, מעתה לא יהיו אצלנו יותר שקיות ניילון ללקיחת הכביסה הביתה. יהיו שקיות רק במידה ונקבל ממיניפלסט. נא הצטידו בהתאם.
א ת כ ם ה ס ל י ח ה


ל י ד י ע ת כ ם -
משרד טכני ודואר
רשות הדואר אינה עובדת יותר בימי שישי והדאר אינו מגיע אלינו ביום זה. על כן גם המזכירות הטכנית סגורה בימי שישי.




על ג'וקים
מחברת: אלמונית
יום אחד (בדיוק לפני שנה) בעודי עומדת במקרה בשקט בחדר האמבטיה, שמעתי רחש קל מכיוון המסננת (חור הניקוז) של האמבטיה....היה לי כבר ברור במה מדובר. ריססתי בכל הכוח לתוך חור הניקוז ולמחרת כשניקיתי את הבית, גיליתי מתחת למסננת - גו'ק.
האסימון נפל: למרות המסננות וכו', הגו'קים, כחיה חזקה והישרדותית, מצליחים להרים את המסננת ולהיכנס ללא הפרעה.
מאז אותו היום הנחתי על כל המסננות (פתחי הניקוז) בדירה משהו בעל משקל: צנצנת מלאה במים, בקבוק של שמפו כבד...והפלא ופלא, היה לי מאז במשך שנה שלמה - אולי ג'וק אחד...וזה אחרי שהיו לי עשרות ג'וקים (בלי הגזמה) במשך חודשיים...


נהג בית
בחודשים האחרונים נוסף רפי שפירא לצוות נהגי הבית. הוא מסיע בעיקר את עובדות החוץ: אסתר אפשטיין, תמר ארסטר, אסנת אדר, סמדר ש"ט, שרי חרודי ונאוה גור.
יש אפשרות להצטרף לנסיעות אלה, שלא תמיד הן קבועות, אך לפני כן להתקשר לרפי.

הנסיעות הקבועות הן ללא שינוי, פרט לנסיעה שיוצאת אחר הצהריים לרכבת בנימינה. שעת היציאה שלה הוקדמה בחמש דקות ל 17:30.
נסיעה זו, שהיא אחת מהשלוש בשעות אחר הצהריים - לא מתקיימת אם אין פונים.





סל הבריאות
עותקים של הצעת סל הבריאות, שתובא לדיון בשיחה בתאריך 10.3.07 נמצאים במזכירות הטכנית. המעוניינים מוזמנים להצטייד.


חוברות קטנות ולבנות
לפי הצעתה המבורכת של צביה, הוספתי לחוברות הטלפון הקטנות את זמני נסיעת נהג הבית. מי שלקח חוברת ורוצה את התוספת מוזמן להיכנס לחדר העלון.
נורית


7.10.88
פינת האוהד המצטיין
אריה – מהסרט "חצר ראשונים" המכונה בפי העם אבינועם, היה מנהיג תרועות הקהל המקומי, שלכולו מגיעה תודה!
הורגש חסרונות הבולט של איציק כהן עקב מחלה.
לכולם תודה ולהתראות, ולא לשכוח לעודד בצורה ספורטיבית ולא להעליב את האורחים...

14.10.88
השבוע נציית את האוהד עודי דגאי, אשר בויכוח סוער עם אוהדים מקומיים, מקטרים ופסימיים, גבר עליהם והצליח לשדר גלים חיוביים – שאולי השפיעו לטובת קבוצתנו.

גשר חדש נבנה מעל הוואדי.

מזל טוב
לנילי ואבנר להולדת הנכד
לענבל ואיתי להולדת הבן
ברכות לכל המשפחה!












































מהכלבו
החל מיום ראשון הקרוב 4.1.07
יהיה הכלבו פתוח רצוף
מ 7:30 עד 15:00.
ומ- 17:00 עד 19:00
ביום שישי מ 7:30 עד 13:30.












































































שיחה עם אורן תירוש
כל בן אדם שחי פה מעניין אותי, מסקרן אותי ואני שמח לקרוא עליהם בעלון. החברה הקיבוצית מאוד ססגונית ואחד הדברים החשובים בעיני זה שיש לך גאווה במקום שאתה גר בו ובאנשים שאתך. גאווה במקום זה דבר חשוב. תושבי רעננה יש להם גאווה על הניקיון של העיר, על אחוז הפשיעה הנמוך, על החינוך, התרבות... תושבי לוד גאים פחות. יחס הגאווה גם משפיע על ההתנהלות של העיר, של המקום. אני חושב שעין שמר הוא מקום מאוד מיוחד וראוי שהאנשים הגרים בו יתגאו בו. הקטע של קבוצת הכדורעף יכול להיראות למישהו כמו בזבוז ענק, בעיני זה דבר נפלא, שיש מסורת שהולכת אחורה כבר כשישים שנה... אני מרגיש כאן בנוח במובנים רבים והבנות שלי מרגישות נהדר, אבל אני עוד לא מרגיש כאן בבית. אני חושב שבכל מהלך התושבות יש בעיה, כי זו פסגה של תהליך האומר: אנחנו רוצים את הילדים שלנו ובני זוגם אצלנו – בכל מצב! אנחנו מוכנים להקריב את כל תפיסת עולמנו, ולא נתעקש על כלום, וזה אומר עלינו, שאין אנו מרגישים שמה שיש לנו - ראוי להתעקש עליו.



ספר לי משהו עליך:
גדלתי בקיבוץ הראל ובגיל 15 הוגלתה משפחתנו מהקיבוץ יחד עם קבוצה של 15 משפחות נוספות ו-10 בודדים. אנחנו התקבלנו בעין החורש. אחרי הצבא נסעתי לחו"ל הייתי שנה וחצי במזרח, השלמתי בגרויות ואח"כ למדתי 4 שנים קולנוע בקמרה אובסקורה בת"א, תוך כדי עצמאות כלכלית בקיבוץ. פרנסתי את עצמי ע"י עבודה בצילום חתונות, צילומים ב"יד- ושם", טקסים בצבא, ביימתי סרטי תדמית, ניקיתי חלונות ראווה של חנויות ועוד.
פגשתי את נוגה וגרנו 3 שנים בת"א. לאחר לידת תמר עברנו לחדרה ואז הבשילה אצלנו הכמיהה לחזור לקיבוץ. בביקורנו הרבים בעין שמר היינו מטיילים עם תמר ברפת ובשדות והרגשנו שזה המקום ההגיוני ביותר בשבילנו לגדל בו ילדים.


ההגליה מהראל היתה לך קשה?
מאוד. המעבר לעין החורש היה מאוד קשה. אתה עובר מאנרכיה למשטר טוטליטארי. כשהגעתי לעין החורש, לא היה מקובל לדבר עם מי שבקבוצה צעירה ממך, לעומת הראל שם גדלתי בחברה קוסמופוליטית ופלורליסטית מלאה במתנדבים ואנשים זמניים (אנגלית דיברתי כבר בכיתה ה').
הקבה"א חשב שלהראל אין עתיד והחליט לעשות שינוי חברתי-דמוגראפי ופירקו את הקיבוץ. על הפרשה הזו עשיתי את סרט הגמר שלי בקאמרה אובסקורה, אשר זכה בפרסים ומלגות, השתתף בפסטיבל ירושלים והוקרן בטלוויזיה.

איך הגעת ללימוד קולנוע?
מגיל צעיר הייתי המקרין לילדים הצעירים, ובמוסד הייתי אחראי על הסרטים. נורא אהבתי את זה. תוך כדי הטיול בחו"ל ועם ההתבגרות – הרגשתי שזה מה שיעשה אותי הכי מאושר. למרות שבדיעבד אני יודע שהמקצוע מאוד לא פרקטי וזו החלטה מאוד לא הגיונית; הסיכוי להתפרנס ממנו בתור יוצר הוא קטן ביותר.

במה אתה עובד עכשיו?
אני מרכז את מגמת התקשורת ב"גוונים" מזה 7 שנים. מלמד מזה 12 שנה בימוי דוקומנטרי וצילום בקאמרה אובסקורה, השנה התחלתי ללמד בוינגייט קורס חיצוני לקולנוע, וזו השנה השניה שאני מלמד במכללת "אל מנר" בטייבה סטודנטים ערביים במקצועות הטלוויזיה.

וחוץ מזה אני תמיד עסוק בסרט שלי ובפרויקטים קטנים אחרים השייכים ליזמות שלי – הנקראת "מימד". במסגרתה עשיתי פרויקט גדול לסיירת מטכ"ל, ובשכר שקיבלתי ממנתי חלקית את הסרט על להקת "קוואן" שעכשיו אני מנסה למכור אותו. סרט אחר שאני מביים עם חברת הפקה חיצונית (דואגת למימון) הוא סיפור משפחתם המיוחד של אשל ועדל. אנחנו עושים את הסרט כבר שנתיים ולצורך העניין נסענו לסיני 6 פעמים, כולל תקופות של מתיחות ביטחונית (פעם אחת כמעט נשלחנו לכלא בגלל הציוד). נכון להיום אנחנו בשלבי סיום של הצילומים ומחפשים כסף כדי להיכנס לעריכה.
העיסוק בקולנוע הוא מאוד מתסכל; את הסרטים המאוד אישיים שלך מעריכים לפי הכסף שאתה מקבל עבורם, מספר ההקרנות, מלגות, פרסים – אתה יכול לעשות סרט שאתה חושב שהוא מצוין, ואם הנושא שלו לכאורה לא מעניין, הוא לא יזכה להתעניינות - וגם להפך.
עד היום ביימתי 6 סרטים באורך מלא, חלקם הוקרנו בנשיונל גיאוגרפיק, בערוץ 2 (על הזמרת והשחקנית הערביה עמל), ב"יס דוקו" כפעם בחודש מוקרן הסרט "התקווה" שעניינו קבוצת ילדים המשחקת כדורגל בבני יהודה ת"א ועוסק במערכות היחסים של הנערים עם ההורים והמאמן.
במה מתמקד הסרט על להקת קוואן? בתהליך התגבשותה והתפרקותה של הלהקה סביב מנהיגה המוכשר והכריזמטי זמיר גולן, שאני חושב שהוא אישיות מיוחדת במינה ויוצר מאוד מוכשר. מאוד אהבתי את העבודה על הסרט כי המוזיקה היא חלק בלתי נפרד מחיי.
מהיכן נושאי סרטיך? רוב הסרטים התחילו מסיפורים שאני שומע מחברים שלי. אם אנסה למצוא את המשותף בכל סרטי, הרי אלה אנשים שאינם מוותרים על השאיפות שלהם ומוכנים לשלם מחיר גבוה עבורם.
הקיבוץ הוא נושא שמאוד מעסיק אותך. אתה עובד עצמאי וגם נוגה – למה כל כך חשוב לך איך יהיה הקיבוץ? במרווח שבין קיבוץ יזרעאל ששם אוכלים 3 אורחות ביום, 7 ימים בשבוע עם עגלת הגשה שמסתובבת בין השולחנות, לבין עין- החורש, הנמצא ברשת ביטחון ובשבוע הבא סוגרים את חדר האוכל – במה אתה בוחר? מאוד חשוב לי איך יהיה הקיבוץ. בראש וראשונה בגלל הילדים שלי. אני רוצה שיחיו בקהילה שלאנשים יהיה חשוב אחד מהשני, זהו אחד היסודות הכי חשובים שברצוני להעניק לילדי. היום אני מרגיש שיש בריחה לכיוון השני. אני מחפש אחר נקודת האמצע בין היחד הלוחץ לבין החופש. בין האכפתיות לניכור. העולם שלנו הולך לכיוון שלאף אחד לא חשוב השני ואני לא רוצה להיות שייך לזה. הרבה יותר חשוב לי קבלות השבת, ארוחות ערב בימי שישי, חוגים, הליכה לרפת ולשדות, שיחות בטלות על המדרכות וחדר האוכל, רכילות קטנה ללא רוע לב – אלה דברים שאין להם מחיר. אני חושב שאם יותר אנשים יצאו לעבוד בחוץ ולא יהיו בקלחת החברתית, יהיה להם יותר קל לחיות וליהנות מהקיבוץ ולא ירגישו תקועים. ועם כל זאת אני חושב שצריכה להתקיים סוג של דיפרנציאליות – סוג של תמורה בעד מאמץ. החל מאנשים המרוויחים הרבה, וכלה בבעלי תפקידים הממלאים משרות לא פופולאריות.
ומה בקרוב? אני מקווה לנסוע בקיץ לעשות סרט על נגן רחוב ישראלי שחי בהולנד כבר 25 שנה והיום ילדיו הצטרפו אליו ומנגנים ביחד איתו. בימים אלה הוא נמצא בביקור בארץ, ניפגש ונראה מה הלאה.
תודה לאורן על השיתוף - נורית




































































חידוש כבישים
בכסף שקיבלנו השנה מהמועצה לחידוש כבישים בתוך היישוב, החלטנו לשפץ את הכביש בשכונת החממה ואת הכביש הפונה לבית הקברות.
כרגע עומד על הפרק, שימוש בכסף שנותר לעשיית כביש הכניסה הדרומי.
אולם טרם קיבלנו אישורים לכך.
נמסר ע"י שאול

תספורת גברים
ביקורו של נועם הספר יהיה בפעם הקרובה ב- 26.3.
אפשר להגיע אליו לביתו בכרכור.


גשמי ברכה....
השבוע ירדו 8 מ"מ גשם ובסך הכל עד כה 464 מ"מ.
בחודש פברואר היו 12 ימי גשם שבהם ירדו 142 מ"מ (ממוצע פברואר 106 מ"מ).


















א ז כ ר ה
ביום רביעי 7.3.07
בשעה 15:30
נעלה לקברו של לואיס גורן
במלאת 6 שנים למותו.
המשפחה


ד"ר נגב
בכל שאלה דחופה - ניתן להתקשר לטלפון הנייד 054-6747611


החלה ההרשמה
לשנת הלימודים תשס''ח
חברים וצעירים (גם בהסדר החדש) המעוניינים לצאת ללימודים,
מתבקשים למלא "טופס פניה ללימודים" הנמצא בתא הדואר של ועדת השתלמות.
הקפידו על מילוי מדויק של כל הפרטים הנדרשים, על מנת שנוכל לדון בפנייתכם.
את הטופס יש להחזיר לתא הדואר של דבורה.
שימו לב! ההרשמה מסתיימת בסוף חודש מרץ.










דרושים
למרכז היהודי ערבי לשלום בגבעת חביבה דרושים מנחים יהודים לקבוצות בקונפליקט, להנחיית מפגשי נוער יהודי וערבי במסגרת תוכנית "מפגשים".

העבודה במסגרת פרילנס, תחילת עבודה בטווח המיידי.
נא לשלוח קורות חיים למייל: jacp@givathaviva.org.il
לפרטים נוספים על התוכנית:
www.face2face.org.il



פ ס ו ק מ ה מ ג י ל ה
כדי למצוא את האמרה, התחילו
באות ו' בפינה הימנית והמשיכו
בכיוון החץ, בכל פעם דלגו על מספר
שווה של אותיות.