חפש בעלונים קודמים

עלון 21 (2013) (5925) יג תמוז תשע"ג

ברכות למסיימי י"ב
נופר ברכה
איתמר מרקם
אסיף רוזיו
אילן שיוביץ
הודעות ושונות
תזכורת: מבואות עירון מזמין
סיום שנה במבואות עירון
ביום שבת, בתאריך 22.6.13
הפנינג החל מהשעה 18:00
מרכז הערב בשעה 19:45 – פרידה מכיתות י"ב
"היירספריי" (HAIR SPRAY )ההצגה:
           
עדכון מספר טלפון של משה רונן בעבודה
המספר הוא  4514
דרוש / ה קופאי /ת לחדר האוכל לימי שישי בערב
המעוניינים מוזמנים לפנות בהקדם למרתה מור

שפיים ונהנים – נא לרשום ביומנים
הנסיעה לשפיים ונהנים תהיה השנה ביום שישי, 19.7.13
ההרשמה להסעה ולכרטיסים תיתלה
 על לוח המודעות בחדר האוכל בתחילת החודש


ביום חמישי 27.6.13  בשעה 20:15 יוקרן במועדון הסרט הקנדי (דובר צרפתית(
"סטארבק" קומדיה אנושית שביים קן סקוט.  תהפוכות בחייו של תורם זרע סדרתי.
בואו להנות
א.ש.הפקות

פינויי אסבסטים מגגונים בדירות החברים //
משה רונן, ועדת דירות
לתשומת לב החברים בנושא זה: לאחר שמבצע זה במימון הקיבוץ לא בוצע ומכיוון שאין תקציב לנושא, החליטה ועדת דירות לארגן מבצע לפינויי והחלפת אסבסטים בגגונים בדירות החברים במימון החברים. אנו מדברים על החלפת גגוניי פרגולות ומחסנים מאסבסט לכיסויי אחר. במסגרת הקיבוץ נארגן מבצע מרוכז להחלפה זו מתוך ראיה שככל שתגדל כמות המ"ר שיש להחליף המחירים יהיו נמוכים יותר – "קבוצת רכישה".
המחירים הם: פינויי מ"ר אסבסט כ 45 ₪ למ"ר
כיסויי מחדש באיסכורית ע"י המסגרייה כ 80 ₪ למ"ר
חברים המעוניינים להיכנס למבצע מתבקשים להעביר בכתב לסיגל יגודה את רצונם וגודל הגגון שיש להחליף. טופס מתאים לבקשה כזו ניתן לקבל במזכירות הטכנית

תזכורת: ייפוי כוח רפואי וכלכלי
ביום שישי 21/6/13 בשעה 10:00 במועדון לחבר, נקיים פגישה בנושא
 ייפוי כוח רפואי וכלכלי.
אל תשכחו להזמין את הבנים!
להתראות,
אוריין גנדלמן וקרן משיח

נוסעים ל"קזבלן"

מוצ"ש 6.7.13

בשעה :15:30

עלות כרטיס : 135 ₪ חזרה משוערת : 21:00

בואו איתנו לבלות בתל – אביב...!

הרשמה על לוח המודעות בחדר האוכל- עד המועד : 27.6.13 יום שלישי

                                   
איתמר מרקם

תאריך לידה: 19.9.1995
שמות הורי: שי ז"ל ועלוית
שמות סבי וסבתי מצד אבי: ניבי ז"ל ולאה
שמות סבי וסבתי מצד אמי: עמוס ושולה
אחיי: דור בן 25 ויותם בן 23
תחביבים: אני אוהב לשחק כדורעף, כדורגל ולצאת עם חברים.
חוויה מיוחדת מהשנה האחרונה: בקיץ שעבר השתתפתי בפרויקט "קייצות" במסגרת השומר הצעיר. במהלך הפרויקט גרתי שבועיים באשקלון יחד עם קבוצת נערים מכל הארץ. וארגנו לילדי השכונה קייטנה.
המורה האהובה עלי: המחנכת והמורה לספרות, סיגל מימרן, היא נותנת יחס אישי לכל אחד מהתלמידים, מתעניינת בחיים שלנו מעבר לבית הספר, מצחיקה, אפשר לדבר איתה על הכל ופשוט כיף להיכנס לכל שיעור איתה!
מקצוע מועדף עלי בבית הספר: תיאטרון
תכניות טלוויזיה אהובות: חברים, סיינפלד, סאות' פארק, מופע שנות השבעים, ערוצי ספורט.
לאן אני ממשיך ? לשנת שירות בקיבוץ הרדוף בפנימיית "טוביה". החינוך בקיבוץ זה הוא חינוך אנטרופוסופי. בפנימייה מתגוררים ילדים ונוער בסיכון במסגרת של משפחתונים.
מה אני רוצה להיות כשאגדל? לפתוח מסעדה ולהיות גם קשור לספורט, לשחק או לאמן.
אני מאחל לעצמי: לצחוק, לאהוב, להגשים חלומות, לחיות את החיים וליהנות מכל רגע.

נופר ברכה
תאריך לידה: 20.6.1995
שמות הורי: ז'קלין ורונן
שמות סבי וסבתי מצד אבי: יהודה וקלרה ברכה
שמות סבי וסבתי מצד אמי: איזיקל ז"ל ומלכה סורדקר
שמות אחיי ואחיותיי: אורטל (30) אלירן (27) סתיו חיה (20) יפתח חיים (14)
תחביבים : אני מאוד פעילה בשומר הצעיר וזה ממלא את רוב הזמן שלי. בנוסף, הייתי חניכה במוסד שזה גם מעביר את הזמן בכייף! אני נהנית גם לקרוא ולצאת עם חברות ואיך אפשר בלי לישון ? והרבה הרבה!
חוויה מיוחדת מהשנה האחרונה: השנה, בחודש אוקטובר, החלטתי להסתפר ולנסות מראה חדש.. ולספר את סימן ההיכר שלי- השיער! אני לא חושבת שזה יימחק מהזיכרון שלי!
המורה האהובה עלי: המורה האהובה עליי בבית הספר היא בהחלט מריסה ברויטמן (תיאטרון) שכבר לא מלמדת במוסד אבל היא לימדה אותי תיאטרון מכיתה ז' והייתה המחנכת שלי לכמה חודשים בתחילת י"א. היא לא הייתה מוכנה לוותר על התלמידים שלה ותמיד נתנה לנו עצות איך להשתפר ולהתייעל. אבל, כמובן, הכי אהבתי את ההומור שלה והאנרגיות המשוגעות שלה!
מקצוע מועדף עלי בבית הספר: תיאטרון!
דמות נערצת עלי: אימא שלי, ז'קלין ברכה,  בכל מערכת יחסים יש עליות ומורדות אבל אני תמיד מעריכה את החוזק הנפשי שלה, המוסר שלה והכנות שלה בנוגע לכל מצב.
תכניות טלוויזיה אהובות: איש משפחה, משפחת סימפסון, חברים, חוף ג'רזי- כל מה שמצחיק אותי מתקבל בברכה!
לאן אני ממשיכה? שנת שירות בשומר הצעיר ולאחר מכן, אני מקווה ,להתקבל לתפקיד מורה חיילת במסלול ירוקות.
מה אני רוצה להיות כשאגדל? קצת חנוני, אבל מאז שאני זוכרת.. רציתי להיות סופרת.
אני מאחלת לעצמי: שאגשים את כל החלומות שלי ואשיג את כל מה שאני מאחלת לעצמי, ושאמצא את תמיד החיובי בכל דבר בחיים!

אסיף רוזיו


תאריך לידה:21.10.94    

שמות הוריי: דבורה וריצ'י

שמות סבתי וסבי מצד אבי: אירין ושלום ז"ל

שמות סבתי וסבי מצד אמי: רוזה ורוברטו

שמות אחי ואחותי: נתנאל-28, צליל-22

דברים שאני אוהב לעשות בשעות הפנאי: להתאמן ולקרוא

חוויה מיוחדת מהשנה האחרונה: הטיול השנתי לאילת

המורה האהובה עלי: המחנכת שלי, סיגל מימרן. היא מסייעת ועוזרת בכל מה שצריך

מקצוע מועדף עלי בבית הספר: אין

דמות נערצת: גרג פופוביץ', מאמן קבוצת הכדורסל סאן אנטוניו ספרס. כי הוא מהווה בשבילי דוגמה לנחישות, נאמנות והתמדה לאורך זמן.

תכניות טלוויזיה אהובות: דקסטר, משחקי הכס, גרים.

לאן אני ממשיך? שירות צבאי, מקווה להתגייס לגולני.

מה ארצה להיות כשאגדל: עדיין לא החלטתי מה ארצה לעשות.

אני מאחל לעצמי: שאהנה ואצליח בשירותי הצבאי ושאשיג שם את מטרותיי ושאיפותיי.

אילן שיוביץ
25.10.1994תאריך לידה:
שמות הוריי: דלין ומאוריציו
שמות סבי וסבתי מצד אבי: שפס וצימקה
שמות סבי וסבתי מצד אמי: קיט ואירמה
אחי: בן - 28
תחביבים: לשחק כדורגל, לראות כדורגל וללכת לים
חוויה מיוחדת מהשנה האחרונה: שסבתא באה לבקר בארץ
המורה האהובה עלי: המחנכת שלי, סיגל מימרן.
היא לא ויתרה עלי לרגע וכל הזמן האמינה בי.
מקצוע מועדף עלי בבית הספר: ספורט וגיאוגרפיה.
דמות נערצת: אימא שלי, דלין מקגרגור! כי האישה הזאת היא הכל בשבילי היא הייתה איתי בכל הרגעים החשובים שלי, אם זה בטובים ואם זה בפחות טובים. היא תמיד הייתה לצדי ואני תמיד אהיה לצידה!
האח הגדול  ונשיונל ג'אוגרפיק , תכניות טלוויזיה אהובות: אקס פאקטור
לאן אני ממשיך? אני אמור להתגייס במרץ ואדע רק חודש לפני לאן אתגייס.
מה ארצה לעשות כשאגדל? לא יודע
אני מאחל לעצמי: שאצליח בכל דרך שאבחר, שהחברים שלי יעמדו לצדי בכל רגע, שאהיה מאושר  ובריא.

פותחים שבת                   
    השבוע, קבלת שבת חגיגית לסיום העונה עם מסיימי כיתה י"ב.

לפני שבוע הפרשה הייתה פרשת "חוקת". עתר גבע היה הדובר, הוא התייחס לשאלה: מדוע הכה משה בסלע ולא דיבר אל הסלע כפי שציווה אותו אלוהים.
אמר שיש פרשנות האומרת שבסיני המים מאד קרובים לפני האדמה, ומי שמכיר טוב את המִדְבָּר יודע שכשנותנים מכה במקומות מסוימים המים יוצאים. משה כבד-הפֶּה והדומיננטי, ואהרון איש הדיבור, בוחרים להכות בסלע ולא לדבר. הם נענשים בעקבות כך, ולא זוכים להיכנס לארץ המובטחת.
גם אהרון וגם מרים הולכים לעולמם בפרשה זו, ומשה נותר יחידי להוביל את העם באותות ובמופתים.
עתר הביא יצירה שיצר ידידו תמיר צדוק, זהו סרט על פרויקט מגלומני דמיוני הנקרא "תעלת עזה", יצירה המשתייכת לז'אנר מוקומנטרי שהוא גם קומדיה וגם דוקומנטרי.
הקשר של היצירה אל הפרשה הוא השילוב בין הרעיון והמעשה המגולם בדמותו של משה שלא היה איש דברים, אלא בעל רעיונות ומעשים. ולכן, בהכירו את המִדְבָּר, בחר להכות בסלע ולא לדבר אליו.
הסרט מציג מציאות בדויה שבה נחפרת תעלת מים המפרידה בין ישראל לעזה ומביאה לפתרון הסכסוך הישראלי - פלשתינאי. משפט מפתח (לדעתי) המאפיין את רוחה של היצירה המעניינת הזו הוא: "אל תגידו אי אפשר, תגידו אי – אפשר!!!" כי באמצעות חפירת התעלה, נוצר אי ירוק, אקולוגי, פורח ומשגשג.
הסרט צוחק על המציאות, יוצר אותה מחדש, והעיקר מעלה רעיון מקורי ומלבב להשכנת שלום באזורנו.    תודה! תודה! לעתר גבע על החוויה הייחודית שהעניק לנו.      ענה

בירוקרטיה
או מי דואג לתיקון בורות ומהמורות ברחבי הקיבוץ
עד כמה שידוע החורף כבר עבר חלף הלך לו. את סימניו אפשר למצוא היום ברחבי הקיבוץ בצורת מהמורות, דשאים פצועים ודרכים מסוכנות.
למי פונים, מי יתקן את הדרך ליד אילן בורלס, מי יישר את הדשא ליד דני רימון, מי יפלס את השטח שמזמן עבר שיפוץ ביוב ממערב לעודי דגאי ומדרום לצאלה מור והרשימה ארוכה.
מי שנוסע בכבישי הקיבוץ אולי אינו רואה את הקטסטרופה, אולם אני, שנוסע על המכסחת סובל את כל החבטות בגב ומקלל את כל אלה שנסעו בחורף על הדשאים, השאירו חריצים בדשא, את קבלני הבניין למיניהם שהשאירו בורות בדשא, את קבלני הביוב שחפרו בריכות חדשות והשאירו בורות לידם.
בשבוע האחרון פניתי לכמה גורמים וכולם התנערו ממני. לאחד אין כלים, לשני אין תקציב, השלישי לא קיבל הוראה -  ממי -  וסיפורים כיד המלך.
יש לנו המון בעלי תפקידים ומעט לוקחי אחריות.
אני מחכה בקוצר רוח לתשובה ובעיקר למעשה.
זה אשר על המכסחת – אורי אשכולי

ערב רוסי // שמרית ספקטור

ביום ראשון בשבוע שעבר, דיירי בית דורות והדירוניות חגגו "ערב רוסי" במועדון לחבר יחד עם בני משפחותיהם.
הערב היה מאוד יפה ומכובד.
המועדון לחבר היה מקושט יפה, היו בו בבושקות ותמונות עממיות רוסיות ועוד.
הייתה שירה בציבור בליווי אקורדיון, בה שרו שירי עם רוסיים בהשתתפות המשפחות,
היה מופע ריקודים סלוניים בהשתתפות ילדים שזכו במקום הראשון בתחרות ריקודים בישראל. (המורה שלהם, דוד, רקד אתי באולפנה למחול לפני 13 שנים).
היה אוכל רוסי שקרן משיח הפליאה להכין: בלינצ'ס עם ריבה, דג מלוח ועוד הרבה מטעמים.

ברצוני להודות לקרן משיח ולכל צוות בית דורות על האירוע המקסים
עשיתם מצווה גדולה ושמחתם את הדיירים

ממשיכים בהסדרים, והפעם: שיכון ודיור
השבוע חולק לתאי הדואר תקנון שיכון ודיור. זה הוא השני משלושת התקנונים שנגזרים מהחלטת הקלפי בדצמבר, בדבר קליטה והבטחת זכויות החברים הממשיכים.
התקנון מבהיר מה זכויותיהם של החברים בבתי המגורים, מגדיר את המושג "בית קבע", מפרט את הסדרי האיזונים הכספיים, וכן מתייחס להתנהלות עתידית בנושא בניה ושיפוצים. התקנון הוכן על ידי צוות ההיגוי בליווי של עו"ד אסתר קויפמן ואילן מאייר.
ביום ראשון 23.6.13 בשעה 20:30 במועדון
יתקיים ערב הסברה שבו יוצגו עקרונות התקנון
בואו לשמוע, לשאול ולהגיב!
בשבוע שלאחר מכן יתקיים דיון נוסף, שבעקבותיו ניתן יהיה להציג הסתייגויות ותיקונים לתקנון.                                        להתראות במפגש, צוות ההיגוי

אין סוף לבושה
השבוע נלקחו מקברם של חגי ארליכמן ז"ל ושולה רומנו ז"ל
שני עציצים גדולים ויפים.
כמו-כן, נלקחו מבית הקברות מספר עציצים ואדנית ריקה שהייתה מונחת על יד המחסן.
לידיעת הציבור, אנו מטפלים בנושא!!!
מנו אלון וחנה יגודה

הודעה לשם שיתוף ודיווח לתושבי עין שמר כולם
ביום שלישי, ה- 18.6.13, הייתי עסוק בתיקון נזילת מים חמים בשיכון שפירא (עד כאן שיגרתי). בין השאר, נשבר גם ראש ברז שאותו הלכתי לחפש במחסן. לתדהמתי, מצאתי קופסאות ריקות מברזים וחלפים (אני מחזיק פריטים ספורים שחלקם משופצים וישנים). זעקתי, צעקתי וקיללתי (לא שמעתם?!) אבל מה עושים? הגנב לא השאיר דבר (אפילו מגנב טכני אני מצפה לקצת התחשבות). הקו פתוח והדיירים בטח לא אשמים וזכותם למים חמים קיימת (לא ככה?) הנה, שחררתי...

תודה, יואל גרוסברג