חפש בעלונים קודמים

עלון 8 (2014) (5954) כא אדר א תשע"ד

זה מתקרב...
14.3.14

אביעד שפירא
מכין את הדוד סאם כתפאורה
לפורים אמריקה בקיבוץ עין שמר!
דורון אשד                                  
רכז התשתיות והבניין החדש // עינת תומר

קצת עליך:                                                                                                                             
מי דורון אשד, חבר קיבוץ מעיין צבי, בן 45, נשוי + 4 (בת 14, בן 13, בת 8 ובן 6). לומד הנדסאי בניין. עזבתי את הקיבוץ אחרי הצבא, עבדתי כרתך צנרת כעשר שנים, הייתי מנהל תפעול ב"עץ ועצה". בשנת 1999 חזרנו לקיבוץ, התקבלנו לחברות והפכתי להיות איש המים של הקיבוץ. בשנת 2002 קיבוץ מעיין צבי הופרט. נבחרתי להיות מנהל התשתיות וליוויתי את כל תהליך ההפרטה בכל נושאי התשתיות ואחזקת הדירות. משנת 2005 שונה הסטטוס שלי לעצמאי שנותן שירותי ניהול ותשתיות בקיבוץ מעיין צבי. בשנת 2006 התחלתי במקביל לעבוד בחברת "מי רם מים ותשתיות" שנמצאת בגרנות, שם עבדתי כמנהל תפעול של החברה וניהלתי אזור שכלל 17 ישובים. הניהול עסק בתשתיות מים, חשמל וביוב, כשסיימתי את התפקיד הגעתי לפה.
מה ההתרשמות הראשונה שלך בנושא הבניין והתשתיות בעין שמר?                                  
הגעתי לפה לפני כחודש והתרשמתי שנושא האחזקה והאחריות האישית של החברים על דירותיהם הוא דבר חדש. יש להשקיע בנושא זה בסבלנות ולאפשר לחברים זמן למידה והכרות עם דרך ההתנהלות במצב החדש. במקביל יש להשקיע גם באחזקה השוטפת של התשתיות הציבוריות. בנוסף, אני רואה שיש פה פרויקטים מעניינים וחשובים לקיבוץ כמו: שכונת חממה ג', שיפוץ מבנה האולפן ופרויקט השכונה החדשה. התרשמתי שיש הרבה מה לעשות בתחום האסתטיקה בקיבוץ, תיקון מדרכות שבורות, ספסלים, פחי אשפה ועוד. לשמחתי, הפרויקט הראשון במימון המועצה הוא החלפת המדרכה ממחסן הבגדים עד בית התינוקות, שהתחיל מיד עם כניסתי לתפקיד.
כיצד נראה קיבוץ מעין צבי 12 שנים אחרי ההפרטה?                                                                       
מעיין צבי הופרט בתהליך מהיר ביותר, תוך כחצי שנה מרגע ההחלטה הוא היה מופרט לחלוטין וכל חברי הקיבוץ עברו לעבוד במשכורות. יש עדיין מיסים פנימיים, סל שירותים ורשת ביטחון. לחדר האוכל יש מפעיל חיצוני והוא פתוח רק לארוחות צהריים באמצע השבוע והוא מספק ארוחות לעסקים בקיבוץ ומחוצה לו. אני חייב להודות שאצלכם יותר טעים! את ליל הסדר לא חוגגים במסגרת הקיבוצית הרגילה כבר 10 שנים אבל המפעיל החיצוני עושה ארוחה חגיגית אליה יכולים להגיע חברים ואנשים מבחוץ, קוראים את ההגדה ויש טקס קצר. המכבסה ומחסן הבגדים נסגרו באופן סופי כשנה לאחר ההפרטה, המועדון לחבר לא קיים. בשנים הראשונות כמעט ולא היו פעילויות תרבותיות, אולם בשנים האחרונות נוספה הרחבה של 42 יחידות דיור ונקלטו משפחות עם ילדים צעירים. ובעקבות כך שוב התחילו ליצור פעילויות תרבותיות. יש צוות תרבות שעובד בהתנדבות, יש לו תקציב מצומצם. את הכיבוד לאירועים מביאים חברי הקיבוץ מביתם. מאז ההפרטה אין קבלה לחברות אבל עכשיו כשמתוכננת הרחבת בנים מגבשים נהלים לקבלת חברים חדשים לקיבוץ.  לאורך השנים האווירה בקיבוץ משתפרת כל הזמן. במעיין צבי הוקם בינואר 2014  ועד מקומי נפרד מועד ההנהלה. תחומי האחריות מחולקים בין הוועדים באופן מוסכם. לדעתי, היום יש שביעות רצון והסכמה מלאה להפרטה ואנשים חיים בשלום עם זה ולא חסר לאף אחד כלום.
אתה מביא אתך ניסיון רב מקיבוצך: 
 עברתי את תהליך ההפרטה ואני מכיר אותו היטב ומוכן ונכון ללוות גם אתכם.                                 
 אני מתרשם מאוד לטובה מהתקופה הקצרה שאני פה.                                                          
מקבלים אותי בזרועות פתוחות, נחמדים ומחייכים. הייתה לי בהחלט נחיתה רכה.
ניתן לפנות אלי לטלפון הנייד: 054-2444035                                                                                  
 או למייל:doron@ein-shemer.com

שלושה חודשים של חרדה // גדעון אברהמי

מזה כשנה אני מועמד להשתלת כליה שזה שלב אחרון במה שהתחיל  עוד בסוף             
המוסד. מאז כיתה י"ב אני סובל מתפקוד ירוד של הכליות ולאורך כל השנים                             
הללו הצלחתי לתפקד ולתפקד טוב בלי טיפולים  ובלי דיאטות וכו' אבל כנראה                                              
שסוף סוף הגיע הזמן לשלם את מחיר.                                                                                                           לאחר חזרתי מסדרת סדנאות במוסקבה בתחילת דצמבר הגעתי למיון עם כאבי בטן חזקים מאוד ואושפזתי וכמו שאומרים,  כשמתחילים לבדוק אז גם מוצאים . הסתבר שתפקוד הכליות שלי הדרדר מאוד, לאחר מכן התעורר חשש לצורך בצנתור ללב ומשם לאחר בדיקה של הכליות גילו שיש לי איזשהו גידול בכניסה לשלפוחית השתן שכמובן הצריך ניתוח. החשש הגדול היה מכך שבדרך כלל גידול כזה הוא ממאיר ובמידה וכן אזי הסיכוי להשתלה יורד כמעט לאפס. לפני כארבעה שבועות עברתי את הניתוח והשבוע קיבלתי את התוצאה, שהורידה לי אבן מהלב, שהכל שפיר. בתוך כל הבלגן הזה המצב  הגופני שלי נפל לגמרי עד כדי חוסר יכולת לעמוד במקלחת, אבל התאוששתי וחזרתי לעצמי. לאורך כל התקופה הזו צוות המרפאה היה פשוט נפלא. מד"ר נגב שכל יום כמעט התקשר ודאג ועקב ולחץ היכן שצריך כדי שאקבל את הטיפול הנכון והמהיר. צאלה מור ונירית לוי-דקל המדהימות היו בקשר מתמיד וצמוד ועד ליום שבו קיבלתי את התוצאות הטובות לא ידעתי (כי הן לא הראו לי) עד כמה דאגתן הייתה עמוקה. וכמובן המשפחה הנפלאה שלי שלא רק תמכו מורלית אלא בילו לילות  לצדי בבית החולים ולמרות עננת הסרטן שריחפה מעלינו לא הראו שום בהלה וע"י כך עזרו לי להתגבר ולחזור לעצמי. וכמובן כל אותם חברים שלא הפסיקו לשאול ושלחו איחולי החלמה (ואור לבן להבראה) לכם ידידיי אני חייב חלק גדול מהיכולת שלי לעבור את התקופה הזו.                  
תודה תודה ענקית לכולם.


פותחים שבת
 השבוע, שירים לערב שבת, על פרשת "ויקהל" סיגל דקל.             

את פרשת "כי תשא" דרש לפני שבוע אורי ליס. לאחר פתיחה קצרה התמקד אורי בנושא המרכזי של הפרשה: סיפור עגל הזהב.
משה נמצא על ההר 40 יום. העם חש נעזב, הוא לוחץ על אהרון: "קום עשה לנו אלוהים כי זה משה האיש אשר העלנו מארץ מצרים, לא ידענו מה היה לו" אורי תהה למה העם קצר רוח? יתכן שהיציאה הפיזית מעבדות לחרות לא מספיקה, ונדרשה גם יציאה נפשית רוחנית מהעולם הפגני ממנו באו כדי לעבור לאמונה המונותאיסטית. עולה כאן צורך דחוף של העם במנהיג, ואם הוא איננו, נמצא תחליף...
ואהרון מבצע מיד את בקשת העם (ללא כל ניסיון לעמוד בפרץ): מורה לאסוף את נזמי הזהב, יוצר את עגל הזהב, בונה מזבח ומארגן חג למחר. זה מעלה שאלות קשות לגבי תפקודו של אהרון... יש מפרשים  לחיוב, שעצם ההוראות של אהרון והביצוע, מטרתם הייתה להשהות ולהרוויח זמן עד אשר ירד משה מן ההר. אך לא כך קרה.
אלוהים שלא נסתר ממנו דבר, מודע למה שמתרחש למרגלות ההר, הוא מזרז את משה לרדת: "לך רד כי שחת עמך..." ומציע: "הניחה לי ויחר אפי בהם ואכלם, ואעשה אותך לגוי גדול".
זוהי צומת היסטורית, אמר אורי, הצעת ה' לחסל את העם ולהתחיל את סיפור העם הנבחר מחדש מזרעו של משה מהווה פיתוי רציני למשה, אך הוא עומד בו. הוא מתחנן לה' שלא ישמיד את העם, ומנסה לשכנעו בשני נימוקים כבדים: 1. שמירה על שמו הטוב של אלוהים, שלא יאשימו אותו שמאחורי הוצאת בני ישראל ממצרים הסתתרה הכוונה הרעה של השמדת העם. 2. ה' לא יכול להתכחש להבטחותיו לאבות, ומכאן לפרויקט ההיסטורי של העם הנבחר. ה' מתרצה ולא משמיד את עמו.
כשמשה יורד מההר עם שני הלוחות בידיו הוא כועס מאד, שובר את הלוחות ומכניס סדר למחנה. הוא הורס את העגל, כותש אותו ומשקה את ישראל במים המעורבים באפרו. רק לאחר מכן הוא פונה לחקירת האירוע.
וכאן מתבהרת בעיה קשה של אמינות אהרון. כשמשה שואל את אהרון:" מה עשה לך העם הזה כי הבאת עליו חטאה גדולה..." אהרון מיתמם, מציג פן פסיבי בתיאור האירוע: "ואשלכהו באש ויצא העגל הזה..." אין אזכור לבניית המזבח, איסוף הזהב וארגון החגיגות. האם יתכן שהוא מרמה את משה? או שהוא ככהן רוצה להגן על העם בפני זעם הנביא והאל. פירוש נוסף וחמור במשמעותו: יתכן שהיה כאן ניסיון לפוטש, ניצול הזדמנות ע"י אהרון להדיח את משה ולהחליפו בהנהגת העם.
אמנם אלוהים ניחם על כוונתו להכרית את כל העם אך הוא כן מעניש ומצווה להרוג את אלה שסגדו לעגל באמצעות בני לוי שלא השתתפו ב"חגיגת העגל".
אחרי המכות הקשות משה מבקש מחילה, וה' סוגר חשבון עם מקל וגזר: גם עונש - החוטאים ימותו במגיפה, וגם הבטחה אופטימית- שהוא ילווה את העם בהמשך הדרך, אך לא הוא עצמו אלא על ידי מלאך שליחו. הפרשה מעלה עוד שאלות רבות וקיומיות אך תיקצר היריעה לדון בכולם. פירוש מעניין מתייחס לעובדה שהלוחות הראשונים שנשברו נכתבו בידי אלוהים, והלוחות השניים שנותרו עד היום נכתבו ע"י משה. וזה מעלה רעיון שכך קרה מפני שתורה אלוהית אינה ניתנת למימוש ע"י בני אנוש, התורה חייבת להיות אנושית ולכן עליה להיכתב בידי בן אדם. לסיום אמר אורי: "ניתן לדעתי להגיד שהעם יוצא מפרשה זו יותר מגובש ומלוכד באמונתו בה' ובמנהיגו משה, ועם נכונות גדולה יותר להתמודד עם הקשיים שעוד צפויים בדרך לארץ המובטחת.   תודה לאורי על דרשתו רבת העיון והמחשבה.                     
ענה.  

הודעות ושונות
ברכות
לשחר גרוסברג
לרגל שחרורה מצה"ל
בהצלחה באזרחות
ובהמשך החיים
ועדת קשר

הודעה מהמזכירות הטכנית – הדואר                           
בשבוע הבא, באופן חד פעמי משרד הדואר יהיה פתוח                                                              
ביום שלישי 25.2.14 בין השעות 10:00-8:00בשאר הימים פתוח כרגיל,                                                                                                       
בברכה, ענת גרוסמן ונעמי בן-חיים
הקרנת סרט                                                          
הסרט יסמין הכחולה יוקרן ביום  רביעי 27.2.14  במועדון לחבר בשעה 20:15                               
הסרט בבימויו ובכתיבתו של וודי אלן משנת 2013.                                                                      
הסרט מספר את סיפור נפילתה של יסמין פרנסיס מחיי עושר בניו יורק לחיי עוני בסן פרנסיסקו.                           
תבואו ותיהנו  סרט חד פעמי. א.ש. הפקות                                                                           
חדשות חמות (הוט)                                            
בתחילת השבוע נחתם ההסכם החדש עם הוט (תודה למרב מנהלת הקהילה ולעמי גלעד) ועכשיו נערכים בהוט לפתוח לכל מי שעובר לחבילה החדשה את הערוצים. יכול להיות שבהתחלה תהיינה בעיות ברשימות ולכן תתאזרו בסבלנות ונפתור את כל הבעיות. אני מזכיר שמי שעבר לחבילה החדשה יכול להזמין ממיר HD אחד ללא תשלום (אם אין לו).                      
גם לאנשי ספורט 1 ו-2 אני מצטער אך חסרים לנו 3 חברים כדי לסגור את הרשימה.     
עד אז לא נוכל לפתוח את הערוצים האלו. נסו לעניין את החברים שלכם.                                        
יגאל כץ
חיובים וזיכויים – חינוך מיוחד                               
עקב תקלה, חיוביי וזיכויי החינוך המיוחד לא נכנסו לתקציבים החודש,                                           
 הם יכנסו בחודש הבא.                                                                                                        
בברכה, עידית עזר

מהסטודיו לקרמיקה                                                                                                                  
חמש נשים, חומר, שקט של שבת בבוקר, שבת 1.3.14 12:00-9:30 120 ₪.                        
להרשמה דנה בלייר 052-8561105
חממה ג – מתקדמים
חברים שלום,
על לוח המודעות בחדר האוכל נתלו שתי תוכניות לבניה ב"חממה ג'". חברים שרוצים להגיש הערות או הסתייגויות לגבי מספר המבנים, מיקומם או אופן הצבתם, מתבקשים להעבירן בכתב לעמי גלעד, מרב מנהלת הקהילה או דורון אשד (רכז תשתיות), עד יום ראשון.                    
ביום שני, 24.2.14 תתקיים ישיבה של רשות התכנון והבניה שבה יוחלט מבנה השכונה.
לאחר החלטת הרשות, אנו נעבור לשלב של הקצאת היחידות. חברים שמעוניינים להיכנס לבניה החדשה, או מתלבטים לגבי האפשרות – אנא הודיעו על כך בהקדם לסיגל יגודה (דירות) או רקפת זהר (צוות דיור קבע). לאחר שתהיה בידינו רשימת החברים, נטפל בקביעת המיקום. בכוונתנו לאפשר קודם כל בחירה חופשית של המיקום, ובמידה שיהיו התנגשויות לקיים הגרלה.    מסרה: רקפת זהר

מדרג השימושים – ערב הסברה במועדון
חברים שלום,
בשעה טובה הגענו לתקנון המסדיר את זכויות החברים וחלוקת הרווחים. תקנון זה מחבר בין נושא הדיור (העברת הכסף בגין השוואת פערי הדיור), לבין נושא הוותק (מענקי ותק) לבין הבטחת הפנסיה ועוד נושאים שונים שיש להסדירם בעקבות השינויים שערכנו באורחות חיינו. חלק מהתקנון הוא הסדרים חשבונאיים ומשפטיים, שמטיבם פחות נגישים לציבור הרחב.     חלק אחר מגדיר בצורה ברורה את סדרי העדיפויות החברתיים שלנו (מי מקבל לפני מי, מה מקבל לפני מה...). חשוב מאד לשמוע ולהבין את הדברים, ואף להגיב ולהעיר במידת הצורך.
ביום רביעי 26.2.14 בשעה 20:30
יתקיים ערב הסברה במועדון
תקנון מדרג השימושים יוצג באמצעות מצגת
להתראות,
רקפת זהר

הודעה בנושא הגוס פאב                                                 
לחברים שלום,                                                                                                                   
לאחרונה הופנתה אלי השאלה לגבי המשך פעילות הגוס פאב בעין שמר. כפי שפורסם בעבר, אנו נמצאים בברור האפשרויות העומדות בפני עין שמר בנוגע לפעילות הפאב בעין שמר.     
אנו פועלים יחד עם בעלי המקום ומנסים לבחון את האפשרויות העומדות בפניהם ובפנינו ולהגיע להסכמות. הנושא אינו קל, מעורבים בו חברים החשים כי ביטחונם לא נשמר ומצד שני צעירים שהשקיעו במקום את מרצם וכספם.                                                                                        אני מקווה כי נגיע להסכמות בנושא בחודשים הקרובים.                                                                      מרב, מנהלת הקהילה

אחראית כלבים וחתולים                                            
עינת תומר לקחה על עצמה את תפקיד אחראית הכלבים והחתולים בעין שמר.                  
החברים מוזמנים לפנות אל עינת במקרי הצורך.                                         
מאחלים לעינת הצלחה והמון תודה על לקיחת האחריות על נושא רגיש זה                             
 עידן יגודה ומרב מנהלת הקהילה

שימו לב – חדש                                                                                                                  
שף אנטוניו ממשיך את דרכו .                                                                                               
 ולאחר המופע המופלא בעין שמר ממשיך השף בהצגות נוספות ומוצלחות ברחבי הארץ.      
 אך בנוסף ולצד השף,                                                                                                                  
אני ניכנס לעיסוק חדש ומשיק יזמות נוספת שהיא תספורת כלבים,                                              
הכולל: תספורת,                                                                                                                      
רחצה וגזיזת ציפורניים במקרה הצורך.                                                                                                                                                                                                                  
כל זה באופן מקצועי אמין ואדיב בביתי או בבית לקוח.                                                                                                                                                                                                    
שיימו לב, בשישי שבת הבאים  28/2/14 - 1/3/14                                                                         
 אני עושה מחיר מבצע ל – 5 כלבים ראשונים,                                                                    
 וזאת בשל העובדה  שאני אהיה עדיין  מודרך ע"י מדריכת הקורס לסיפור וטיפוח הכלב .                                                                            
 מוזמנים לפנות אלי ולפרסם ברבים .                                                                                           
תודה מראש, אורן אדר 052-3750933

האסיפה הכללית של עמותת אדמתי                                                                                      
תתקיים ביום רביעי, 26.2.14 בשעה 16:00 במועדון לחבר                                                
המעוניינים מוזמנים.                                                                                                         
העמותה דואגת לאדמות הקיבוצים והמושבים ומתכנסת מדי שנה בעין שמר                          
פרטים על האסיפה של עמותת אדמתי מופיעים בעיתון "הזמן הירוק" של השבוע.

חידה
יש לי בית קטן בו אני גר לבדי,                                                                     
אין בו דלתות או חלונות,                                                                         
וכשאני רוצה לצאת אני צריך לשבור את הקיר.                                                   
מי אני?
את פתרון החידה ניתן לכתוב על פתק עם שם הפותר, ולשים בתא הדואר של עלון המשק.               
בעלון בשבוע הבא יפורסמו שמות העונים נכונה ותשובה לחידה

נַלְבִּישֵׁךְ שַׂלְמַת בֶּטוֹן וָמֶלֶט // יוסי בן-מיור
בימים האחרונים כשאני נוסע לצומת כרכור ומנשנש קצת פומלות, סצומות ומנדרינות מיכל, נשמתי פורחת. אני באמת בשוק, נתנו לעודי כברת ארץ נהדרת והוא חפר את הבור הגדול במדינה. אני לא מאשים את עודי אלא אותנו, האם חשבנו מספיק שמוכרי קניון! זה מה שאנחנו רוצים לילדים שלנו? הייתי באמת עצוב אבל שמחתי שלפחות בצד המזרחי שלנו בגבעות חריש – תל זאבים ופינת רויטל שם עדיין נשארה כברת ארץ נהדרת.                                             
 לפני שבוע נסעתי למצפה אילן לטקס יום שישי ונדהמתי, חטפתי בוקס מתחת לחגורה, כל השטח דחפורים ופטישי אוויר, מוציאים אלונים, אלות וחרובים בני מאות שנים כאילו הם עשב השדה. מגלים את הגיר הלבן, חופרים עוד 2-3 כניסות ראשיות לחריש, מגדילים את היישוב הדתי מצפה אילן מ-35 משפחות ל- 350, מרחיבים את אום אל קוטוף ועוד.                                 
מוישה שפירא, איך נתת להם, מה יהיה עם הסינגלים הנהדרים שלך?                                           
 סעו, תראו ותתחרפנו.                                                                                                                   
השנה היא שנת המפנה  נַלְבִּישֵׁךְ שַׂלְמַת בֶּטוֹן וָמֶלֶט.                                                                       
 טוב שבעוד 20-30 שנים אני אשכב בין שורשי האקליפטוסים ולא אראה את צבע הבטון.     
 אהרון חדוותי צריך לשמור על השדות שלנו ליד גלעם שגם לשם לא יגיעו הדחפורים, שלא יחברו אותנו מצד אחד עם חריש ומצד שני עם פרדס חנה כרכור.                                                
השבת הזאת נוסעים ולא מאמינים.
אמצע החיים התחלות חדשות
בתאריך 27/2/14 תיפתח במילוא סדנת הכנה לפרישה.
אנשים רבים המתקרבים לגיל הפרישה מגלים כי השינוי שעומד לחול בחייהם מעורר בנוסף לצפייה גם מתח רגשי ולחץ נפשי.
העבודה מספקת לאדם דברים נוספים מעבר לפרנסה. היא מגדירה מעמד אישי, זהות אישית, נותנת הזדמנות לביטוי עצמי, ליצירתיות, לחשיבה, לקשרים חברתיים ומבנה את הזמן היומי. המעבר מחיי עבודה לחיי פרישה משמעותו לפיכך אובדן חלק ממרכיבים אלה. היציאה לפנסיה יכולה להיות הזדמנות לתפקידים חדשים, פעילויות חדשות, צמיחה והתחדשות.
אני ממליצה מאוד לכל מי שעומד בפני פרישה מעבודה וגם לאלה שפרשו לא מזמן, לנצל הזדמנות זו ולהכין את עצמם בצורה מיטבית לקראת הפנסיה.
הסדנה מתקיימת בימי חמישי החל מה 27/2/14 בשעות 16:00 עד 19:15
סה"כ 8 מפגשים. עלות הסדנא 300 שקלים. הקיבוץ משתתף ב 100 שקל מימון.
המנחה: מירב גלעד – גרנות. מקיימת את הסדנאות האלה בעשרות קיבוצים לאורך כמה שנים. מנחה מאוד מוערכת ומומלצת. פרטים נוספים והרשמה 6177351/2

הודעה נוספת:
לאחרונה התפרסמה כתבה בידיעות הקיבוץ על חברות ניקיון שמגיעות לקיבוצים ומשכנעות אנשים מבוגרים שיאפשרו להם לנקות להם את הבית, שטיחים ספות וכו'.
החברות האלה מנצלות את חוסר ההתמצאות של האנשים המבוגרים וסוחטים מהם כספים במרמה. לכן אני מציעה לא להתפתות ולא להזמין אותם הביתה, אלא אם כן נמצא אתכם בן משפחה שמוודא שהעסקה כשרה
בברכה, אוריין גנדלמן

מכתבו של איתן ברושי, מזכ"ל התנועה הקיבוצית,                
בנושא הסדרת הבנייה בקיבוצים
חברות וחברים שלום,
מזה שנים רבות מתקיימים ניסיונות להסדרת שאלות הבנייה והצמיחה בקיבוצים. בחודשים האחרונים מגיע לשיאו מאמץ מרוכז מול משרד השיכון ורשות מקרקעי ישראל אשר מטרתו להביא להסדר קבע שיסדיר אחת ולתמיד את מערכת היחסים בין התנועה הקיבוצית לבין רשות מקרקעי ישראל בנושא היתרי הבנייה, הפעילות הלא חקלאית ("שימושים חורגים" שחשיבותם גדולה לכל קיבוץ וקיבוץ), ומחלוקות נוספות בין רשות מקרקעי ישראל לקיבוצים.         
הקפאת הבנייה חייבת לבוא לסופה ורשות מקרקעי ישראל תהיה חייבת לצאת מחצרו של הקיבוץ על מנת שנוכל לשוב לצמוח, לבנות ולהתפתח. לא נוכל להמשיך להשלים עם פקידים עוינים והגבלות בלתי סבירות על חיינו. אנחנו, שהיינו מגש הכסף של המדינה ושילמנו את מחיר תקומתה ולא נסכים להמשיך להיות שק החבטות הלאומי. התנועה הקיבוצית והקיבוצים החברים בה עברו בשנים האחרונות תהליכי שינוי והתחדשות עמוקים. בתוך תהליכים אלה עלינו להגיע בהקדם האפשרי לפתרונות בנושא שיוך הדירות אשר יאפשרו את קיומה של האגודה השיתופית ויבטיחו את עתידו של הקיבוץ. חלופה כזו מתגבשת במשא ומתן האינטנסיבי בינינו לבין משרד השיכון ולשם יצירתה אנחנו מצויים בדיאלוג מתמשך ומעמיק עם כל גוף או משרד ממשלתי שיכולה להיות לו השפעה על גיבוש ההסכם ואף נפגשנו עם ראש ממשלת ישראל, מר בנימין נתניהו, שמינה את מנכ"ל משרדו ללוות את המשא ומתן. מהלכים אלה מתרחשים לצד כוונה לשפר את החלופות הקיימות לשיוך דירות בקיבוצים וסיוע במימושן לקיבוצים שירצו בכך.
בימים הקרובים יגיש הצוות המיוחד מטעם רשות מקרקעי ישראל את הצעתו להסדר קבע לשר השיכון. מטה המאבק התנועתי, הפועל בתיאום עם המועצות האזוריות, המושבים, תנועות ההתיישבות הנוספות והארגונים האזוריים והארציים, יוכל לקבל את ההצעה ולהפכה לחלופה אמתית עבור קיבוצי התנועה רק אם היא תענה באופן סביר ומתקבל על הדעת על דרישותינו ותאפשר את הבנייה והקליטה בקיבוצים במחירים הוגנים.
אנחנו לא מבקשים טובות אלא להגן על הזכויות ולכן במידה והצעתו של הצוות תהיה כזו שאיננה מאפשרת את חידוש הצמיחה והבנייה בקיבוצים בכל רחבי הארץ, ניאלץ לצאת כולנו למאבק חסר פשרות, בראשו תעמוד מזכירות התנועה יחד עם מזכירויות הקיבוצים וחברות וחברי הקיבוצים כולם. לאורך 100 שנות קיומה הכירה והבינה התנועה הקיבוצית כי קיימים הבדלים בין מרכז ופריפריה יחד עם זאת נשארנו תמיד תנועה אחת. גם היום יש לנו מאבק אחד המבטא אחדות, מחויבות וערבות הדדית. כפי שידענו להיות שותפים ומובילים במאבק על קיומה של המדינה ובטחונה ובהבטחת זכויות של אחרים במהלך השנים, ניבחן עכשיו ביכולת להתלכד ולצאת למאבק שאינו רק היתרי הבנייה אלא התמודדות על המשך קיומם של הקיבוץ והכפר בישראל. בימים הקרובים נפנה אליכם, דרך מזכירויות הקיבוצים עם עדכונים ומשימות בהתאם להתפתחויות. אנחנו מאוחדים וצודקים -  וביחד נצליח.

הנסיכה הקטנה
"לא הייתה בתולדות הקולנוע עוד שחקנית-ילדה שהייתה כה פופולרית כמו שירלי טמפל, שנפטרה השבוע בגיל 85. היא ידעה לשחק, לשיר, לרקוד, והוכיחה יכולות אלה כבר כשהייתה רק בת ארבע; אך יותר מכל, מה שהפך את טמפל לאחת הכוכבות הגדולות של שנות ה-30 היו המראה הבובתי שלה ואף יותר מכך - החוסן והאופטימיות שהיא הפגינה בסרטיה".                                          
(אורי קליין, מתוך אתר הארץ, 11.2.14(

מוסף תרבות
שרים מהלב                                                   
כנס חבורות הזמר // עינת תומר
חבורת "צלילי מנשה", החבורה הייצוגית של המועצה האזורית "מנשה", מציינת 10 שנים לפעילותה. במהלך חגיגות העשור נערך לפני כחצי שנה מופע גדול של החבורה בגן שמואל. כמו-כן, מדי שנה הם מופיעים בטקס שעורכת המועצה לזכרו של יצחק רבין בשיתוף גלי צה"ל ובחגיגות יום העצמאות של המועצה.  
ביום שני שעבר באולם "אולמצ'יק" שבתלמי אלעזר, נערך כנס חבורות זמר. האולם היה מלא עד אפס מקום. בכנס הופיעו ארבע חבורות זמר: חבורת זמר של מקורות, חבורת זמר מהישוב בת-חפר, חבורת זמר נשית במיוחד, "אסתי והבנות" וכמובן החבורה שלנו, "צלילי מנשה", שאירחה את האירוע המקסים.                                                                                                                 
המופע התחיל בתרגילי חימום לגוף ולמיתרי הקול בשיתוף הקהל. לאחר החימום ולאחר שספגנו אווירה, עלו החבורות אחת אחרי השנייה לבמה. כל חבורה שרה כחמישה שירים
ישראליים ומוכרים כמו: "ערב מול הגלעד" של לאה גולדברג, "סטירת לחי" של אהוד מנור ומתי כספי, ולוותה בניגון קלידים של המנצח האישי שלה.
בין שלל הזמרים והזמרות, המנצחים והמנצחת היה מרגש לראות שתיים משלנו, דלית בן-דור ששרה בחבורת הזמר "צלילי מנשה" וענת אלון שליוותה בנגינתה המופלאה בחליל צד שניים מהשירים של החבורה. המפיק והמנצח של הערב הנהדר הזה היה עדי רון, המוכשר, שהוא גם קצת משלנו (אחיינה של אסתר אפשטיין). המופע הסתיים בשירו של אריק איינשטיין "עוד ניפגש". ובאמת עוד ניפגש, זה היה ערב שכולו שירה ושמחה אמתית  וכנה

החבורה נפגשת בימי שני בשעה 20:30 בבניין המועצה                                                          
ותשמח לקלוט לשורותיה זמרים וזמרות חדשים.
"בבושקה"
יום שישי 28.2.14
בשעה 20:00
בסטודיו "תנע" בעין שמר
מאת: עדי שגב
בהשתתפות: נילי ונועה רוזן, אריאלה אבירם, ג'ודית דהן
רני אמיר, אדם שישפורטיש

נורית קישיק ודורי בן-זאב