חפש בעלונים קודמים

עלון 29 (2014) (5975) כ תמוז תשע"ד

לא תדע עוד מלחמה

מילים: תלמה אליגון רוז


ארץ חמדת אבותי
ארץ שהיא שמש וים
ארץ שלי עד מתי
בשדותייך צער ודם

לו רק יכולנו בשקט לחיות
ארץ חלב את ודבש
לו רק יכולנו אותך לעבוד
לו רק יבוא יום חדש
לא תדע, לא תדע
מלחמה שוב ארצי לא תדע

ארץ בנייך הולכים
שוב לא יראו שמש וים
אלף אלפי תותחים
לך לא יוכלו, לך לא יוכלו

לו רק יכולנו בשקט לחיות...


כמה מלים על צח"י
לאחרונה קיבלו החברים כמה סמסים מסתוריים עם החתימה ערן - צח"י, ואולי הגיע הזמן לגלות מה עומד מאחורי השם החדש. אחד ממשפטי המפתח של רבים מאיתנו, עת מתחילים לבחון ''מה יקרה אם''.... הוא – ''לי זה לא יקרה"! מאידך, לאלו מאיתנו ששערם כבר האפיר (או נשר באופן בלתי הפיך....), ברור שנכון ואחראי יותר להיערך לתרחישים שונים ולהיות מוכנים לכל מצב - כאן צחי נכנס לתמונה.

צח''י הינו צוות חוסן יישובי – צוות אשר נכנס לתמונה כל אימת שקיימת התרחשות חריגה בקיבוץ - מכל מין וסוג. כחלק מהפקת לקחים ממלחמת לבנון הראשונה ומאירועים נוספים, קבע פיקוד העורף כי ההתמודדות המקומית, נכון שתהיה בכלים הקהילתיים, ולכן גם המועצה שלנו פנתה לכל אחד מיישוביה להקים צוות כזה לשעת הצורך.
כמובן שבאירועי חירום שבשגרה ואף במצב של מלחמה מתמשכת ממלאי התפקידים הם אלה שמובילים את הפעילות בקיבוץ. יחד עם זאת, בהתרחשות חריגה ובלתי צפויה, בה עלולים ממלאי התפקידים להיות לא זמינים או מנותקים מיכולת הגעה, אז הפעילות מבוססת על צח''י בלבד.
ההגדרה של התרחשות חריגה הינה מגוונת –אירוע חריג למשפחה מהקיבוץ, אירוע אזורי כגון נפילת קו מתח גבוה וניתוק תשתיות בסיסיות, רעידת אדמה משמעותית ועד חו''ח מלחמה בה מותקף העורף – כל אירוע המחייב התגייסות הקהילה.
מטבע הדברים ההתארגנות לכל אחד מהתרחישים שונה הן מבחינת הצרכים והן מבחינת ההשלכות שלה על חברי הקיבוץ אולם ככל שננתח מראש כל אחד מהמקרים ונכין תכנית פעולה, כך יקל עלינו להתמודד עם סיטואציות בזמן אמת, ובעיקר כשחברי הצוות מבינים ומודעים לתפקידם.

איך זה עובד?
עם קבלת הדיווח הראשוני על אירוע חריג מקבל ראש צח''י עדכון והוא זה המקבל החלטה, אם ישנו צורך להפעיל את הצוות כולו, חלקים ממנו ובאיזה היקף.
בשבועות האחרונים אנו שוקדים על  בניית צוותי המשנה של צח"י, שכל אחד מהם מכין תיק לשעת חירום. ראשי התחומים כבר גויסו ורובם עברו הדרכה במועצה, וכעת הם מתחילים לגייס את הסגנים והשלישים... נשמח מאוד לקבל עזרה בכל תחום שהוא על מנת להתכונן ולדעת לתת מענה מהיר וטוב בכל מצב שיוגדר כחרום. המעוניינים להצטרף ולתרום מוזמנים לפנות לנירה כהן או לראשי התחומים

ראשי התחומים הם :
•           יו"ר צח"י - ערן אפל
•           רווחה  - אוריין גנדלמן
•           חינוך – עידית עזר ורויטל  יוסף
•           דוברות - רקפת זהר
•           לוגיסטיקה - יוחאי יגודה
•           בריאות - קרן משיח וצאלה מור
•           מזכירת הצוות -  נירה כהן
•           מש"א - עידן יגודה
•           רב"ש רועי פרילינג

בנוסף בתקופה האחרונה התחלנו לטפל במקלטים (המערכה האחרונה תפסה אותנו במהלך השיפוצים). בעזרת המועצה אנו משפצים את המקלטים בכל רחבי הקיבוץ, בכוונה להגיע למצב שבכל מקלט יהיו מים זורמים, חשמל תקין ובמקום שניתן גם שירותים, וכמובן צבע ותקרה תקינים. המטרה היא סיום השיפוצים בחודשים הקרובים והכנתם לכל מקרה חרום.
בעקבות המערכה האחרונה התקיימה פגישה ראשונית של הצוות, על מנת לתת מענה ומידע לציבור כיצד לנהוג. אנחנו עומדים בקשר רציף ויום יומי עם רכז הביטחון של המועצה אשר מעדכן כל יום על המצב ועל ההוראות ובכל מקרה חריג  מעדכן בהתאם. את המידע המתקבל אצלנו אנו מעבירים אליכם החברים וכלל התושבים בקיבוץ, על מנת לעדכן אתכם במצב. האינפורמציה עוברת במערכת הסמס של הקיבוץ (בטלפונים הסלולריים) והחל מיום שלישי האחרון  גם במיילים.
בתקווה לימים שקטים ושגרתיים,
ערן אפל 

פגישה עם בארי הולצמן במועדון
פגישה עם בארי הולצמן מעין חרוד שניסה להסביר את ההסדרים המתגבשים עם המנהל בימים אלו. ראשית קצת מים קרים לכל המברכים על המשא ומתן המתקיים עם המנהל, הדחיות החוזרות ונשנות גורמות לכך שאין אור בקצה המנהרה, גם אם יגיעו לאיזה שהוא מתווה מוסכם על התק"ץ הרי שעדיין לא התחילו בהכנת הוראות הפעלה שמכילות את כל הפרטים והוראות כאלו לוקחות הרבה זמן. המתווה היחידי המוכן ליישום מבחינת שיוך כיום הנו ע"פ החלטה 1155 שכמעט ואין סיכוי ליישמה בגלל מחירה הגבוה בקיבוצי נדל"ן כמו עין שמר.
בנוסף, נהייה חייבים לשקול את המשמעות החברתית של שיוך מכל סוג שהוא ואת הסכנה של יורשים פוטנציאלים שחיים מחוץ לקיבוץ ואין כל אפשרות לנשלם מהנכס (דירות רפאים).
ההסדר שמציע בארי הנו הסדר הוני פנימי שאינו קושר בין הקרקע (המגרש) לבין החבר כך שבכל מקרה כל ההסדרים הם פנימיים וכספיים שאינם מעינינו של המנהל.  חבר וותיק צובר במהלך חייו בזכות הוותק, כסף ולא זכות לבלוקים, מהלך כזה באם יגובה בהסדרים נכונים ישמור על דרכו של הקיבוץ ויבטיח כי כל קיבוץ וקיבוץ יוכל להפעיל את המנגנון המתאים לו ע"פ יכולתו הכספית.
צעד זה מחייב החלטה ברורה עם הצבעת קלפי המבטלת את השיוך,  והחלטות הפוכות ליצירת זיקה בין החבר לדירה כדירת קבע.  כי כאמור החבר הנו דייר זמני בדירה גם אם לכל חייו.
כדאי ללמוד ולהתרשם ממספר קיבוצים שאימצו את הדרך הזאת – היתרונות לעומת החסרונות.
נתון מדאיג במיוחד מדבריו עולה מהסחף לרעה שעולה מכל וועדה חדשה שמתכנסת לטפל בענייני הקרקעות של הקיבוצים. האנקדוטה על אורח מחו"ל שאמר למארחו שעשה לו סיור בקיבוצים כי בחרתם את כל המקומות הכי יפים לחיות בהם משקף היטב את עמדת הקשת המזרחית.
כמובן שגם הסדר זה אינו חף מחסרונות ושלושה שהם הבולטים בהם : 
1.         היכולת לקבל הלוואה לבניה בתנאי משכנתא ללא זכות בנכס. 
2.         לא בטוח כי  הנקלטים ירצו להשקיע כסף רב ללא רישום הדירה כנכס בטאבו. 
3.         בנוסף אין אפשרות למכור ואו להשכיר את דירתם ללא התערבות הקיבוץ.
כ- 47 חברים שהגיעו למועדון נשארו עד הסוף, ותודה גדולה לבארי שאינו מהסס אף פעם ובכל פעם שמבקשים, ומקדיש לנו מזמנו וניסיונו.
תודה לעטר שנפלד על הארגון והעוגות.

רשם: יובל בן מיור
הודעות ושונות
לתמיר אלון
המתגייס לצה"ל
ברכות לשירות מעניין,
מאתגר ורב עשייה
ועדת קשר

לנופר ברכה
המתגייסת לצה"ל
שירות מעניין ותורם
שיעבור בקלות ובשלום
ועדת קשר

לניר בן דור 
המשתחרר מצה"ל
בשעה טובה וכל הכבוד
בהצלחה בחיים האזרחיים
ועדת קשר

דחיית ערב אהבה בקיץ
ערב אהבה בקיץ שהיה אמור להתקיים
ביום שישי 18.7.14
   נדחה ליום שישי 22.8.14, 
     מקווים לימים שקטים   
ימים של אהבה
לפרטים נוספים איתן בן-מיור 052-3795043

צעירים וצעירות יקרים,
למרות הימים המתוחים והקשים שעוברים עלינו, ובהנחה ותקווה שיסתיימו במהרה ובשלום,
אנחנו מבקשים להיפגש עמכם לפגישות מסורתיות של שגרה – לשמוע מה שלומכם,
מה מעסיק אתכם וכיצד ניתן לפעול לשביעות רצונכם.
בימים האחרונים נפגשנו עם צוות מש"א, על מנת לקדם את תחום העבודה והלימודים של הצעירים – לקשר בין צעירים המחפשים עבודה למקומות עבודה בקיבוץ, לעודד יציאה ללימודים בתחומים הנדרשים בענפי המשק, לפתוח מסלול של הכשרה מקצועית מטעם ענפים ובמימונם, להרחיב את האפשרות של עבודה נדרשת פנימית, לתת לצעירים עדיפות בקבלת עבודה ובשכר בענפי הקיבוץ ועוד.
על מנת לקדם את התחומים החשובים האלו, נחוץ לנו לדעת במה אתם מעוניינים, מה התוכניות שלכם, איפה יש מקום לקשר ולשיתוף פעולה. נושאים אלו יעמדו במרכז הפגישות הפעם, בנוסף לכל נושא אחר שתרצו להעלות.
חשוב מאוד שתגיעו ותדברו. בבקשה עשו מאמץ מיוחד ומצאו מועד אחד שמתאים לכם. הפגישות יתקיימו במרפסת הסגורה של הגוס, על כוס בירה צוננת, חטיפים ואבטיח.
מועדי המפגשים –
יום ג' 22/7 בשעה 20:30 לגילאי 20-23 (צעירים)
יום ה' 24/7 בשעה 20:30 לגילאי 23-27 (ביניים)
יום ג' 29/7 בשעה 20:30 לגילאי 27-30 (וותיקים)
מועד נוסף בשבת יקבע בהמשך לחיילים.
כאמור אתם מוזמנים לבוא בכל מועד אחר שנוח לכם, במידה והמועד של בני גילכם פחות נוח.
מחכים לכם. להתראות, ועדת צעירים

מזמור לענה ששון היקרה!
כוהנת קבלות השבת בעין שמר
10 שנים במניין השנים – וזה הרבה!
את, ענה היקרה, שמקרבת רחוקים ליהדות עושה מעשה של ל"ו צדיקים.
את מגישה את קבלות השבת בחיוך ובמאור פנים, כן יירבו המפרשים המראים לנו את פנייה היפות של המסורת התרבותית והרוחנית שלנו. את מייצגת את שירת ארץ ישראל היפה והפורחת המבוצעת מדי שבוע ע"י מיטב הכוחות המקומיים. פרשנותך את פרשות השבוע של התורה במבט עכשווי, בחידושים מפתיעים, מתובל בהומור ישראלי. מי כמוני יודעת להעריך, לכבד, ולהודות לך על היופי, העניין, המקוריות והיצירתיות שהם פרי מחשבתך ויכולתך.     שיהיה לך הכוח להמשיך לעוד שנה פורייה, מעניינת וחשובה. 
בתקווה להמשך,
היי ברוכה, תמי צמח, תרבות עין שמר

מקהלת אוריין – קולות של מלאכים
ביום חמישי בשבוע שעבר קיבלנו הזמנה לקונצרט סיום שנה של מקהלת אוריין המופלאה ביוזמתה וניצוחה של חמוטל גלעד. הסיום התקיים במרכז המוסיקה באור עקיבא.                 
כרגיל, כמו בכל שנה אנו משתדלות לא להחמיץ את קונצרט הסיום של המקהלה הזו. 
הפעם פתחה המקהלה בשיר העמק (כתב אלתרמן, הולחן ע"י דניאל סמבורסקי), אני רוצה לציין שביצוע מרטיט לשיר זה לא שמעתי מיימי.
בהמשך הערב הושמעו שירים של יוצרים קלאסיים: פורה, מוצרט ומנדלסון. אני רוצה לציין שעוד כלפני 50-60 שנה, בוצעו אותם שירים במקהלת המוסד החינוכי בעין שמר בניצוחן של ניצה (מברקאי) ובתיה שטראוס האגדית. בהמשך הערב הושמעו שירים של יוצרים ומלחינים ישראליים בעיבודים נפלאים, חלקם עובדו למקהלה ע"י חמוטל המנצחת. הביצועים המדהים של השירים נשמעו באוזני כשירת מלאכים, בקולות הזכים והצלולים. יש לציין שמעין שמר השתתפו במקהלה: מאיה אבלגון המסיימת השנה ומתגייסת לצבא, יערה תירוש, שני גלעד, יונתן גרוסמן בקולו המדהים ואחרון אחרון חביב לא נפקד מקומו של שי אלון, הזמיר הצעיר. אנו מאחלות לחמוטל עוד שנים רבות של פעילות מוסיקלית שכזו והקמת דורות רבים של תלמידים ותלמידות נפלאים.                                                                                                    באהבה ובהערכה, ניצה ומירב חופי

מקאסה דל נעורים, תודה וסליחה
מועדון הנעורים מבקש להודות לכל מי שהזמין פיצה,
"קאסה דל נעורים" השבוע, מקווים שנהניתם!!!
בנוסף, אנו רוצים להתנצל בפני מי שנאלץ לחכות זמן רב או לבטל הזמנתו בשל העומס המפתיע לטובה שנוצר. אנו מבטיחים לשפר את השירות בפעמים הבאות, תודה מיוחדת לזיו חדוותי על העזרה וההשקעה,                                                                                                
מועדון הנעורים
קאסה דל נעורים אלופים!
המון תודה לנעורים על ההברקה של הפיצות.
אומנם היה עומס מטורף של הזמנות ונוצר פקק אבל כשהגיעה הפיצה היא הייתה כה טעימה שכלום לא היה חשוב עוד. וגם הגלידה הייתה נהדרת וישבה בול כקינוח!!!
רוצים שוב, ובקרוב,
כל הכבוד לכם,
משפחת יגודה ואברהמי

קיץ וחם בחוץ
אבל קר ונעים במועדון לחבר
בשעה טובה הותקנו מזגנים חדשים במועדון לחבר
לרווחת כולנו!!!
תודה רבה למרב מנהלת הקהילה ולדורון אשד, רכז בניין ותשתיות
(וחשוב שנשמור על תקינותם),
מרים שנפלד

זהב שחור
שיחה עם נתן וילנר, מנכ"ל מפעל הגומי
שמספר לנו שהדימוי השחור והמלכלך של המפעל הפך לאחר עבודה קשה ומאומצת למקור שגשוג, רווח וגאווה // עינת תומר
קצת עלייך:
אני בן 56 נשוי ואב ל-3 ילדים, גר בנורדיה. עובד במפעל הגומי משנת 2000, התחלתי כמנהל
השיווק ובשנת 2006 התמניתי למנכ"ל המפעל במקום עודי דגאי. בהשכלתי אני מהנדס ובעל תואר שני במנהל עסקים, למדתי בארה"ב.
על המפעל:                                                       
במפעל כיום עובדים כ-175 עובדים. 28 עובדים חברי קיבוץ, חלקם פנסיונרים שממשיכים בעבודתם הטובה ותורמים בצורה מדהימה. 
גומי הוא מוצר שאנשים משתמשים בו ביום יום. לכל מוצר יש הרכב גומי שונה, צריך מרשם מתאים לכל מוצר. יש לנו אלפי מרשמים, שמותאמים למוצרים שונים.                                       
במפעל יש 5 מחלקות עם תכני פעילות שונים:                                                                             * תערובת 
* מוצרי חידוש 
* צינורות 
* פרופילים
* מוצרים טכניים 
ממשבר כלכלי למפעל רווחי ומשגשג: 
המפעל פועל לפי תכנית אסטרטגית שפותחה לפני 7 שנים ובתכנית הוחלט לתת דגש על 2 תחומים מרכזיים: פרופילים ומוצרים טכניים
בשנת 2009 יצאנו מהמשבר וחזרנו לצמוח ואז זכינו לראשונה במכרז של מנהרות.                                  שנת 2013 הייתה השנה הטובה ביותר בתולדות המפעל הן מבחינת הרווח והן בהיקף המחזור הגדול ביותר. בתקופה זו התמקצענו בתחומי התשתיות, הולכת מים ומנהרות. ב-2012 התחלנו לראות פירות מההשקעה בתחומים האסטרטגיים וב-2013 הגענו לתוצאות יפות. נושא המנהרות רץ מהר. בכדי לממש את כל אותם מנועי צמיחה צריך להיות מוביל טכנולוגי באותם התחומים. אנחנו מסתכלים מי המתחרים שלנו בעולם בתחומים אלו, אנחנו הכי קטנים מביניהם, "החברים החדשים באותו מועדון" וצומחים בקצב מואץ.
"המדען הראשי" עוזר ותומך במפעל הגומי שלנו:                                                                              בישראל יש אגף ששייך למשרד הכלכלה שנקרא המדען הראשי שבוחר פרויקטים בעלי פוטנציאל להחזר השקעה, שבמינוף מסוים יגיעו לרווחים כלכליים מיוחלים. בשנות ה- 2000 המדען תמך בעיקר בהייטק, לפני 8 שנים המדען פתח את דלתו גם לתעשייה המסורתית ואנחנו היינו מהראשונים שקפצנו לעניין. קיבלנו סיוע מהמדען הראשי, סיוע שעזר לנו בפיתוח המוצרים. יש למדען הראשי צוות שלם שבודק את היכולות שלנו. בצניעות נאמר שפעם אחר פעם הוא מצא אותנו ראויים להשקעות בפרויקטים השונים. הפכנו להיות דוגמא חיובית שהמדען שולף בכל פעם שהוא רוצה להראות כיצד מצליחים.
גם כשהגומי נראה שחור ומלכלך יש פה המון ידע: 
בעלי הבית, כלומר, חברי הקיבוץ יכולים להרגיש שיש להם מפעל מוביל, בדברים מסוימים ברמה העולמית.
וזה מה שרואים בנו המשקיעים?                                                                                                  זה בדיוק מה שהמשקיעים מצאו אצלנו. הם באו ומצאו מפעל טוב שאפשר לעשות אתו יותר, מנוהל טוב, עם כיוונים, תשתיות ניהוליות, יכולת להתקדם. הם רוצים להביא את הקשרים הבינלאומיים שיש להם על מנת למנף את המפעל. המשקיעים האלו מצאו אותנו בתקופה של צמיחה. הם מאמינים שיש להם יכולות לתרום. את אמונתם במפעל הם מראים באופן הבסיסי ביותר - הם מביאים את הכסף שלהם. גם כעת כשעדיין אנו מתנהלים במסגרת המשא ומתן, אני טועם מהיכולות שלהם ומהקשרים הבלתי רגילים שיש להם במערכות מקבלי ההחלטות בארץ. כבר מרגישים ביום יום את היכולות הרבות שיש לקבוצה הזו. זה נותן לנו תקווה שברגע שההסכם ייחתם, נצא לדרך חדשה. לנו כהנהלה זה מוסיף המון דלק ומאיץ את תכניות הצמיחה של המפעל.
האם אתה רואה חשיבות לשתף את חברי הקיבוץ במה שקורה במפעל?                                          אנחנו חלק מהקהילה ויש לנו רצון עז להיות חלק מהקהילה. כשחל תהליך ההפרטה קיווינו שחברי קיבוץ ירצו לבוא לעבוד פה, לצערנו זה לא קרה. נשמח לקבל אנשים מוכשרים שיבואו ויתרמו לנו מהידע ומהכישורים שלהם.
נושא הבונוס לעובדי המפעל עשה הרבה רעש בקיבוץ, מה דעתך בנושא?                                          המפעל מנסה להחזיק את האנשים הטובים אצלו ולא לתת להם סיבה ללכת למקום אחר. במסגרת המגבלות של הקיבוץ - לעשות את המיטב שתנאיו של חבר מוכשר העובד במפעל יהיו דומים לאלו של חבר קיבוץ שעובד בחוץ. קיבלתי אחריות לנהל את המפעל להביא אותו למקסום היכולות, להשאיר את האנשים הטובים ולקבל מהם את המיטב. בתוך המפעל אין שוויוניות, יש תפקידים שונים עם אחריות שונה. הבונוסים חולקו ללא הבדל בין שכיר לחבר. לדוגמא חברי ההנהלה קיבלו בונוס כמו השכירים באותו התפקיד. יש לזכור כי כל הבונוסים הגיעו כחוק לקיבוץ וניגבה מהם מס כנדרש. זהו תמריץ מקובל להצטיינות וללקיחת יותר אחריות. ברור כי הכל נעשה  על פי תקנות הקיבוץ, ובאישור מוסדות המפעל.
אז השחור והמלכלך הפך למכרה זהב?
עדיין לא, עבודה רבה לפנינו אבל אנחנו משוכנעים שאנחנו בכיוון הנכון. לאחר שנטלנו חלק בבניית קו המנהרות לירושלים ומשתתפים בפרויקטים מגוונים בכל העולם, אנחנו גם יכולים וצריכים לחוש יותר גאווה במפעל.

הנידון: תמיכה בהתקדמות מקצועית                                                                                           אחת מהמטרות המוצהרות של השינוי היא לקיחת אחריות של החבר על התפרנסותו. דבר זה דוחף את החברים לצורך בשינוי או בשיפור מקצועי. זאת כדי לשפר את מצבם הכלכלי.
השיפור האישי תורם הן לחבר והן לקהילה. הקהילה מגדילה הכנסות ומשתחררת מהמחויבות לחבר. ההתקדמות המקצועית מחייבת במקרים רבים השקעה. ההשקעה מתבטאת הן בשכר לימוד והן בצורך בנסיעות. חברים ישמחו לדעת: מה היא הכתובת שעל החבר לפנות כדי לאפשר את ההשקעה בקידום המקצועי.
בברכה,
עידו ספקטור

תשובה לשאלתו של עידו ספקטור
אכן עידו צודק שהכשרה וקידום מקצועי במסגרת העבודה היא דבר חשוב ורצוי שיש לעודדו, לכן הכשרות לקידום מקצועי נעשות בדרך כלל במסגרת הענפים והמפעלים, במידה והוחלט במקום העבודה לשלוח חבר לקורס כזה או אחר יש למנהל הענף במסגרת תקציבו אפשרות לשלוח להכשרה ולימי עיון .   לחברים שנמצאים בחיפוש עבודה או שבכוונתם לעשות שינוי שלא במסגרת הענף, למש"א יש אפשרות לעזרה במימון חלקי של ההכשרה זאת עד גובה של חצי מעלות הקורס או עזרה בנסיעות, הכל במסגרת תקציב שנתי לא גדול שישנו לשם כך. לצורך בקשה במקרה כזה יש לפנות למנהל מש"א . יש לזכור שמאז השינוי אין תקציב לוועדת השתלמות ללימודים ארוכים וחברים אמורים לממן את לימודיהם מתקציבם.

המלצה חמה
בהזדמנות זאת כפרסום ראשוני אני רוצה לעניין את החברים בלימודים במסגרת "קרן מעגלים", "קרן מעגלים" נותנת הכשרות בחינם לעובדים בין הגילאים 50-65 שעובדים במה שהם קוראים עבודה שוחקת, שכוללת עבודות בכמעט כל ענף שקיים אצלנו בקיבוץ (תעשיה, חקלאות, שרותים סיעוד, חינוך וכו') הלימודים הם רציניים מאוד פעם בשבוע למשך שנה שלמה. ויש להם הצלחה גדולה מאוד בהרבה מקומות עבודה בארץ, בכוונתי לקיים 2-3 קורסים כאלה אצלנו  וככל שיהיו לנו יותר נרשמים כך נוכל לארגן יותר כיתות ונושאים, לשם כך אנו נעניין גם עובדים שכירים שעובדים אצלנו במפעלים ובקיבוץ, זאת הזדמנות נהדרת לחברים שעומדים בקריטריונים להתחדש בידע ובכוחות לנפש, בקרוב נצא עם פרטים נוספים ומי שמתעניין יכול כבר עכשיו לפנות אלי.
אנחנו עדיין מחכים לפניות למשרת רכז/ת תרבות
עידן יגודה

לצוות חירום יישובי, שאלה:
במאמרכם "אנחנו ו"המצב" בעלון של השבוע שעבר מופיעה הנחיה שבמקרה של אזעקה על הנוסע ברכב לעצור בצד הכביש ולשכב לצד הרכב. האמנם!? למיטב הבנתי יש להתרחק מהרכב כמה שיותר.
נא הסברכם.
עדינה כפיר

מדריך: מה לעשות כשאזעקה תופסת אתכם ברכב?
מדוע למעשה מסוכן להמשיך בנהיגה בזמן אזעקה? האם מרכב הרכב יכול להגן עליכם בעצם הכי בטוח לשכב על הקרקע? קבלו את כל הדרכים לצמצם למינימום את הסיכוי לפגיעה במקרה שהאזעקה תופסת אתכם ברכב
נעם וינד | mako | פורסם 08/07/14

עם פתיחת מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה ומטח הרקטות הבלתי פוסק לעבר יישובי הדרום, תוך איומים על הרחבת החזית למרכז הארץ, נוצר מצב בו תושבים רבים נמצאים תחת איום טילי חמאס. בעוד שנראה שמרבית התושבים הבינו והפנימו את הכללים על פיהם יש לנהוג בזמן אזעקה בעת שהיה במבנה, נראה שההנחיות לשוהים בחוץ ובמיוחד לאלה הנמצאים ברכב מעט לא ברורות ולעיתים אף נשמעות כחסרות הגיון.
אל"מ ירון בר דיין מפיקוד העורף עשה לנו סדר בהוראות:
מדוע בעצם לא להישאר ברכב בזמן אזעקה?
"המעטפת של מרכב הרכב אולי מעניקה הגנה טובה למדי בעת תאונת דרכים, אך היא לא מסוגלת להעניק הגנה מפני פגיעה ישירה או רסיסים של טיל ולכן צריך לעזוב את הרכב ולמצוא מחסה טוב יותר", מסביר אל"מ בר דיין. "צריך להבין, לרכב יש שטח פנים גדול יחסית והסיכוי שהוא יפגע מרסיסים של טיל שנפל בקרבתו גדולים למדי. יתרה מזאת, אפילו פגיעה קלה יחסית של רסיסים ברכב עלולה לגרום להתלקחות מהירה ואף לפיצוץ של הרכב שעלול להפוך, במקרה כזה, למלכודת מוות."
אז מה צריך לעשות כאשר שומעים אזעקה בזמן נהיגה?
"אם אתם נמצאים בעיר או בכל מקום אחר בו יש מבנים בסמוך יש לעצור במהירות ובזהירות את הרכב בצד הדרך ובהתאם למה שזמן ההתרעה מאפשר לכם להגיע למבנה הקרוב ביותר ובכך למעשה לבטל כמעט לחלוטין את הסכנה לפגיעה".
מה אם אין בסביבה הקרובה מבנים?
"עדיין חשוב מאוד לעצור את הרכב בצד ובהתאם לזמן העומד לרשותכם לסרוק את האזור סביב ולתפוס מחסה. גם בטונדה קטנה, גדר הפרדה מבטון, תחנת הסעה, תלולית עפר, בור ואפילו אבן שפה יכולים לספק הגנה מסוימת ולהקטין באופן משמעותי את הסיכויים שתפגעו", מבהיר בר דיין.

 ואם סביב הכל חשוף ואין שום דבר שיכול לספק הגנה, האם לא כדאי פשוט להמשיך בנסיעה?
"לא. מעבר לעובדה, כפי שהסברתי בתחילה, שהרכב לא באמת מספק הגנה לנוסעיו מפני פגיעה ישירה או רסיסים, במהלך השנים של העימות הנוכחי ספרנו יותר נפגעים מתאונות דרכים שהתרחשו בעקבות אזעקות, מאשר פצועים מהטילים עצמם. התאונות הללו התרחשו כאשר אנשים שהמשיכו לנסוע למרות האזעקה התנגשו ברכבים שניסו לעצור בצד, או ברכבים שנהגיהם סטו בחדות או איבדו שליטה על ההגה כתוצאה מהתפוצצות סמוכה".

"בשל כך", מדגיש בר דיין, "בכל מקרה חשוב לעצור בבטחה בצד ואם יש אפשרות לצאת מהרכב, לרוץ לשולי הכביש ולהישכב על הרצפה עם הראש כלפי האדמה כשהידיים מגינות על העורף והראש".
"צריך להבין", מפרט בר דיין, "הדף מפגיעה של טיל, רקטה או פגז מתפזר כלפי מעלה בצורת שושנה ולמעשה מעבר לרדיוס הראשוני כל מי ששוכב על הקרקע מקטין באופן משמעותי ביותר את הסיכוי לפגיעה מהדף או רסיסים".

אל"מ ירון בר דיין מדגיש גם שנדרשת סבלנות וכל עוד לא ניתנה הנחייה אחרת יש להמתין, גם אם שומעים פיצוץ, כעשר דקות לפני שיוצאים מהמחסה וחוזרים לרכב.
אנשי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מבקשים להוסיף כמה כללי בטיחות ולחדד את הנחיות הבטיחות לנוסעים ברכב:
- בעת הישמע אזעקה יש להאט בזהירות ולעצור בצד הימני של שול הדרך ככל שניתן.
- רצוי להדליק  אורות חירום מהבהבים.
- יש להקפיד לתפוס מחסה או להישכב על הקרקע בשולי הדרך ולא על פני האספלט בנתיב הנסיעה עצמו.
-  גם אם האזעקה מייבבת ואתם לחוצים במידה שיש צורך לחצות כביש – יש להסתכל טוב ימינה ושמאלה לוודא שהנתיב פנוי ורק אז לחצות.

קצת מהנעשה בחברת הילדים
 יום שיא מועצתי של ילדי חברת הילדים
אם בימים שני ורביעי האחרונים שמתם לב לכמות גדולה במיוחד של ילדים בדשא הגדול שכללה הרבה רעש ושמחת ילדים אלו היו ילדי המועצה שהגיעו לבלות כאן הפנינג שארגנה המועצה, הפנינג שהפך למסורת. במסגרת ההפנינג כל קיבוץ הביא הפעלה אותה תכנן וארגן מראש ומיקם אותה באזור הדשא הגדול. הילדים עברו בין התחנות, שיחקו, יצרו ונהנו. המרכז הבוגר רקד זומבה סוערת עם ענבל קארטה והמרכז הצעיר רקד וקיפץ בהנחייתו של בני צדוק. לאחר שהילדים רצו, קפצו והתעייפו הם ישבו לצפות במופע מרענן: הילדים הבוגרים צפו במופע ג'אגלינג משעשע והילדים הצעירים צפו במופע המקסים של שף אנטניו, הלא הוא אורן אדר המוכשר.
זו השנה השנייה ברציפות שעין שמר מארחים את הפעילות ועושים זאת בשמחה.
תמונות מתוך יום שיא מועצתי של המרכזים הצעירים בעין שמר
חלוקת שי לחיילים הגיבורים שלנו
ועדת קשר פנתה אלינו לעזור לפנק קצת את החיילים שלנו ואת מוקפצי צו 8. נענינו בשמחה כמובן! הועדה רכשה ערכות טיפוח  נחמדות, אפינו עוגיות טעימות וחילקנו הכל לבתי המשפחות. אנו מקווים שבעתיד נשלח רק חבילות פינוק בעיתות שלום ושקט!
באהבה, ילדי המרכז הבוגר.

קבלת שבת בשדרת האומנים
ביום שישי הקרוב 18.7.14
בשעה 20:00
סביב שולחנות עם כיבוד ואווירה, משחקים וסרטים
סיפורים על נפחות – עם חופי
על פרשת השבוע - אורן תירוש
מוזמנים לפתיחת המחלקה החדשה
ל"הרמת נחושת"
בנפחייה בהדרכת: רפי דהאן

שבת שלום!!!