חפש בעלונים קודמים

עלון 34 (2014) (5980) כו אב תשע"ד

ברכות לדונלד סנפורד שלנו!!!  
שזכה במדליית ארד 
באליפות אירופה בריצת 400 מטר
שיחה עם דונלד סנפורד יומיים לאחר הזכייה המדהימה // עינת תומר


כל הכבוד על הזכייה!!!  
איך אתה מרגיש?  אני מרגיש נפלא. הרגשה מצוינת, מדהימה.
איך קיבלו את פניך כשנחת בארץ? ירדתי מהמטוס וחיכו לי כתבים, מצלמות, הייתה הרבה המולה וכמובן דניאל ואיימי.
איך הייתה התחרות? הייתה תחרות נפלאה אך מאוד קשה. התאמנתי מאוד קשה כל השנה בשביל 3 ימים. בתחילת התחרות לא חשבתי שאזכה, לקראת סוף הריצה הבנתי שיתכן וזה יקרה. זה כיף לראות שלעבודה הקשה יש משמעות.
האם נלווה למדליית הארד המכובדת גם פרס כספי? אני שמח עם המדליה, אני יודע שנלווה לזה גם פרס כספי אך עד עכשיו אני לא יודע באיזה סכום מדובר.
מה שונה בין להיות ספורטאי אמריקאי לספורטאי ישראלי? באמריקה הספורט כלול בהשכלה, זה בא יחד. בארץ זה מופרד. בנוסף, בארה"ב הכל יותר רשמי, קבלת הפנים וכל ההתנהלות שלהם. בארץ הכל יותר חופשי. מבחינתי, ההרגשה בישראל זו ההרגשה הכי טובה.
מה חושבת משפחתך באמריקה על הזכייה? אבי נפטר כשהייתי בן 16 והבטחתי לו לפני שנפטר שאעשה כמיטב יכולתי להצליח בתחום הריצה. יש לי אמא  2 אחים ואחות שלצערי הרב לא יכלו להגיע לאחר הזכייה, אך אני בקשר רציף איתם כל הזמן והם מאוד שמחו בשבילי והיו מאושרים מההישג.
מה אתה עושה כשאתה לא בתחרויות? כשאני לא בתחרויות אני מתאמן בת"א, אני שייך לוועד האולימפי של ישראל, איגוד האתלטיקה ומכבי ת"א. זאת בעצם העבודה שלי. כשאני לא מתאמן אני נמצא בקיבוץ, מבלה עם דניאל, איימי והמשפחה.
איך אתה מרגיש בקיבוץ? הופתעתי לראות שבקיבוץ כולם התרגשו מהזכייה שלי, לא ידעתי שהם צופים בתחרות. אני אדם רגיל, שתמיד מנסה להיות נחמד ולהתיידד עם כולם ומקווה שיקבלו אותי יותר לקהילה, שארגיש יותר שייך.
ספסלים חדשים

במסגרת תכנית ההשקעות, ניקנו 20 ספסלים שיותקנו ברחבי הקיבוץ. 
       עד כה הותקנו 5 ספסלים ונמשיך במלאכה, לנוחיות כולנו,
דורון אשד וצוות הבניין והתשתיות
הודעות ושונות

הקרנת סרט
ביום רביעי 20.8 נראה את הסרט
" פריז פינת ניו יורק"
פרטים על לוח המודעות 
בואו ליהנות
א.ש. הפקות
נועם הספר
יגיע ביום שני הקרוב 25.8.14
הרשמה בלובי חדר האוכל

בריכת השחייה בימי ההערכות
של מערכת החינוך
תהיה פתוחה ברצף, 
מהשעה 10:00 ללא הפסקת צהריים באמצע
שימו לב, בשבוע הבא, באופן חד פעמי, לא ייצא עלון המשק,
העלון הבא ייצא בעוד שבועיים ב -5.9.14, בברכה, עינת תומר

אהלן קיבוץ עין-שמר!
לפני שבוע בני הנעורים נכנסו ל-24 שעות (כמעט) למועדון לפעילות בהשראת "האח הגדול". בין המשימה למצוא 100 ברווזים שהתחבאו ברחבי המועדון למשימת מילוי הבריכה ללא צינור, נתתי להם משימה לכתוב מסר לעלון. ההנחיה הייתה לבחור כל נושא - כל דבר שבא להם, שהם רוצים שיופיע בעלון הקיבוץ. ברוח הקיץ, חשבתי שהרוב יהיה היתולי ומטופש (כמו שאני אוהב...) ואכן חלק היה כזה אבל חלק אחר ממה שקיבלתי השאיר אותי בלי מילים. אני שמח לחלוק מסרים נבחרים - תוך השארת הכותבים אנונימיים לבקשתם (למרות שבהחלט אין להם במה להתבייש!) זה הדור הבא שלנו, יש למה לחכות.

אסף פולק, מדריך הנעורים
פסקה לעלון בנושא: תודה
תודה היא מילה קטנה אך מאוד חשובה. היא יכולה לשמח בן אדם ולהעלות חיוך על פני כל אחד. לדעתי אנחנו צריכים להוקיר יותר תודה אחד לשני.   במילה - תודה!
מסר  תמיד לא הבנתי למה יש כל כך הרבה ריבים וצביעות בעולם וגם בקיבוץ. אני מקווה שגם אנשים מבוגרים יתבגרו ויבינו שיש משמעות אחרת לחיים. יש דברים שלהתעסק בהם זה בדיחה לעומת אושר, אהבה ודאגה.  מקווה שכל אחד ימצא את המשמעות החשבה בשבילו אבל הכי חשובה!
שלום לכל קוראי העלון  ברצוננו לשתף על מקרה שהיינו מעורבות בו. המקרה הוא מאוד דרמטי - ביום שלישי שעבר ישבנו לנו תחת גגון קלנועית מתחת לחדר האוכל. כעבור עשרים דקות יצאה מחדר האוכל קשישה שראתה אותנו נחות תחת גגון הקלנועית והגיבה בצורה בוטה ולא נעימה. היא החלה לזרוק לעברנו אמירות פוגעות ואמרה לנו ללכת לחפש ספסל אחר, אז ביקשנו סליחה שישבנו ללא רשותה על הקלנועית והלכנו לדרכנו.
נעים להכיר ברצוני לשתף אתכם קוראי עלון הקיבוץ במשחק שנקרא "תקרוואו". לפני שלוש שנים הייתי בתאילנד עם משפחתי ושמתי לב למין משחק מוזר כזה שמשלב בין כדורגל וכדורעף.  המשחק הוא עם כדור פלסטיק קטן ושלושה שחקנים בכל קבוצה. אני חושב שצריך להביא את המשחק לארץ!
להחזיר את מפקד האש! בשנים האחרונות לא התקיים בקיבוצנו מפקד אש. ידוע שיש חגיגת יום עצמאות במועצה אבל זה לא אומר שלא צריך לעשות מפקד אש בקיבוצנו. אתם זוכרים שהיינו יורדים מהחד"א למגרש הקטרגל והיינו רואים אנשים מדליקים משואות ורוקדים ריקודי הורה עד חצות? בגלל החגיגה במועצה אין מפקד אש ואני מבקש להחזיר אותו.
סובלנות ודרקונים  אני רוצה לדבר אתכם על העובדים שיש לנו, חלקם ערבים, מוסלמים, תאילנדים ועוד... לפי  דעתי צריך באופן דחוף לכבד מאוד את דתם ומוצאם ולהקים בקיבוץ בשבילם בתי תפילה, מסגדים, מקדשים ועוד... צריך לחגוג את חגיהם בקיבוץ ולתת להם לחגוג פה איך שירצו. צריך להקים להם חדרי אוכל מיוחדים להם, עם האוכל שהם אוהבים. איחוד לבבות בין אנשים ודתות יוצר כוח עצום שמרחיק מכשפות, טרולים, אנשי זאב ואפילו דרקונים. אני מקווה שתיקחו את זה לתשומת ליבכם!
לא נגענו   ברצוני לספר לכם על אסף פולק המדריך הכי טוב בעולם. מכיוון שהוא כל כך טוב אנו חברי המועדון רוצים שהוא יישאר גם לעוד 2000 שנים. הוא המדריך הכי זורם, גבר על מהחלל ביקום הזה! זה קצת לא מנוסח טוב אבל מקווה שנהניתם, אנונימי.
סוד מקצועי לפעמים אנחנו נפגשים בלילה בחממה. בדרך כלל מאוד נחמד וכיף אבל כשנכנסים מאוד מפחיד. השתמשנו בזה בא"ש לילה של המרכז הבוגר והיה מאוד מפחיד בשבילם...
הצעת שיפור
איך משפרים את הכדורגל הישראלי?  הכדורגלנים הישראלים עצלנים ומדביקים גם את הזרים שמגיעים לשחק בארץ. כדי לשפר את  הכדורגל הישראלי צריך לקיים לפחות שני אימונים ביום במקום אחד וזה לא כולל אימוני כושר. לדעתי זה בטוח ישפר את רמת הכדורגל הישראלי.
http://upload.kipa.co.il/media-upload/kipa_gal/kashrut_300x180_sign1537431547282008.JPGואחת שלקחה ממש ברצינות... 
שלום חברי קיבוץ יקרים,  אני נערה ממועדון הנעורים בעין שמר שהייתה שמחה לנצל את הבמה ולכתוב על משהו ששמעתי. אני לא מבינה בעניין עד הסוף ובטח שאני לא חושבת שהדעה שלי היא זו שתשנה משהו, אבל אשמח אם תקראו עד הסוף. לאחרונה הובאה לאוזניי שמועה שקיימת דילמה האם להפוך את חדר האוכל של הקיבוץ לכשר. כל נושא הדת והכשרות הוא רגיש מאוד ואני לא מנסה לפגוע או לבקר את מי שזו אמונתו. בשבילי מגיל צעיר הקיבוץ הוא מקום מפלט אליו אני יכולה לפנות ולקיים את הערכים שאני מגשימה גם במוסד - לחיות בצורה שיתופית וערכית. הרעיון הקיבוצי מאוד קוסם לי ויש סיבה לכך. שגרת היום שלי מתבטאת בכך שבאה לחדר האוכל או עובדת בענפי הקיבוץ, יורדת אחר כך לכלבו עם עוד חברים ויחד עם הנעורים יוצרת חברה פעילה ולא ילדים משועממים ומחפשים מה לעשות. חדר האוכל הוא מקום ענק בו פעם ביום אנשים שאתה בקשר או לא בקשר איתם נפגשים ואוכלים את אותו האוכל, באותו המחיר, מתלהבים מאותן מנות חדשות ומהחוויה השיתופית, אומרים שלום לאנשים שאולי מזמן לא ראינו ועוד... אני יודעת שאולי זה נשמע מוגזם אבל אסור לנו לקחת מקום שמקיים חוויה שיתופית שכזאת כמובן מאליו. מבחינתי, שינוי חוויית חדר האוכל בשביל דברים כמו עסקים וכסף שמתבטא בכפייה דתית מסוג כלשהו הוא הרס הרעיון הקיבוצי והבית שלי. האם כל כך מפריע לי שלא יערבבו בשר וחלב? ברור שלא, אבל אם זה רק בשביל קייטרינג - שלא יישכרו את השירות בגלל שהוא לא כשר - בשביל זה ניתן את עצמנו? את מי שאנחנו? את הערכים עליהם אני גדלתי ועליהם אגדל את ילדיי? נכון, אני לא יודעת מה המצב הכלכלי של חדר האוכל, אבל דווקא במקום כמו הקיבוץ (ושלנו במיוחד), בשביל הרגעים היפים והקטנים וה"היי" הפשוט – דווקא בשבילם בואו נוותר על הכסף, בואו נילחם בשביל מה שהקיבוץ הוא בשבילנו! בואו לא ניפול לתוך התבנית המודרנית של 2014 בה הכסף הוא המניע והכוח והדת כופה עלינו בכל מקום. לה ניתן יד? לה נמכור את הערכים שלנו? את מה שאנחנו מייצגים? ברור לי שבסופו של דבר העניין הכלכלי הוא שחקן גדול במערכה אבל בואו ניתן יד לערכיות ובקיצור- בואו ננסה, רק ננסה לשמר את "הקיבוץ". אנונימית
על המוסד
לחברים שלום!
מוסד מבואות עירון, רובכם התחנכתם בו והיום אנו שם, הרבה השתנה מאז ,
זה לא אותו גן עדן סגור לקיבוצי השומר הצעיר באזור. כיום הוא משמש יותר מ1,000 תלמידים מהאזור ושלא כמו פעם, לא כולם מתחנכים ונשארים במוסד לשעות אחר הצהריים.
אתם לפעמים פוגשים את הצד הרע של המוסד ופוגשים את התלמידים המזלזלים, שפוגעים בקיבוץ עם לכלוך ורעש, אבל לא כולם ככה.
כ-200 תלמידים במוסד, ביניהם גם אני, ממשיכים באורח חיים מוסדי ויוצרים חברת נעורים פועלת, יוצרת ומשנה.
עם זאת, לא כל ילדי עין שמר בוחרים להיות חלק מזה, וזה חבל כי צריך את נוער עין שמר בדבר הזה. אל תמנעו את זה מהם, תנו להם ליצור שנות נוער שהם בוחרים בהן, כבר מגיל צעיר שילחו אותם לשומר הצעיר, ובכיתה ט' אל תמנעו מהם לישון במוסד ״כי זה קרוב״- זה נותן הרבה מעבר ומכין אותם לחיים שבחוץ!

מסר חינוכי
לא פעם אני עוצר ומסתכל על שגרת החיים היומיומית של הקיבוץ... מסתכל על החברים שאוכלים בחדר האוכל... על בתי הילדים נהנים ממה שהקיבוץ (גן העדן האין סופי לילדים) מציע להם.... על שישי בערב בדרך לארוחה שכל הקיבוץ עולה ביחד... על הסמל המשותף שלנו שעומד איתן... 
לכולנו יש בערך הרגלים, מנהגים ושגרה משותפים, אנחנו חיים בקיבוץ.
עזבו כן הפרטה לא הפרטה, אנחנו חיים חיים משותפים. נכון אנחנו לא האידאל הקיבוצי והשיתופי אבל במציאות כמו שלנו ובמדינה שלנו שבה הקפיטליזם, החזירות ואנדבידואליזם שולטים, אנחנו ממשיכים לחיות חיים משותפים קולקטיבים ועם ערבות הדדית...
חינוך! חינוך! חינוך! 
אין דבר חשוב מזה. החינוך בקיבוץ חייב להיות קיבוצי... 
החינוך שלנו מעבר לערכים הטובים אך אוניברסליים צריך להיות קיבוצי. 
כאן אני פונה לחינוך עין שמר אנא חנכו לשוויון, שיתופיות, ערבות הדדית, אחוות עמים, סוציאליזם ובמיוחד לתקופתנו ציונות בדרכי שלום... 
בתור מישהו שבעוד שנה - שנתיים מסיים את חינוכו בקיבוץ אני חייב להגיד שערכים אלו לא באו מפסיק לידי ביטוי... 
בשביל להמשיך לקיים חברה ומקום אשר דוגל בערכים קיבוציים אנחנו חייבים לחנך את ילדינו באותם ערכים... 
תודה רבה שקראתם
חזק ואמץ!

הבהרה בקשר לחדר האירוח הנוסף
חדר האירוח הנוסף שייך לוועדת צעירים ובאדיבותם הרבה, קיבלנו אותו לרגל המצב. במידה ויהיה לו דורש הוא יוחזר לוועדת צעירים. תודה גדולה לכל מי שתרם ריהוט וציוד לחדר. עדיין נחוץ לנו מקרר קטן ומיקרוגל. ושוב תודה לוועדת צעירים.   מירי גרוסברג

חברים שלום
כפי שפרסמתי בעלון בעבר.
הלימודים במסגרת "מכללת צומת" במימון קרן מעגלים  קורמים עור וגידים.
הלימודים מיועדים לחברים ועובדים שכירים בקיבוץ שגילם 50-65
העובדים בעבודה שלהגדרתם נחשבת לשוחקת וכוללת כמעט כל עבודה, (מלבד עובדים בניהול בכיר.)
להזכירכם הלימודים יתקיימו בעין שמר והם בחינם לחלוטין.
בשבוע הבא אשלח לכל החברים הפוטנציאלים, הזמנה לכנס החשיפה של הקורסים שנבחרו:
1.     קורס בישול מקצועי- אומנות המטבח
2.     קורס קונדיטוריה
3.     קורס ניהול ויזמות
ממליץ בחום להגיע לכנס לשמוע ולבדוק את זכאותכם ללימודים.
 עידן יגודה

מסיפורי העיתים // חופי
לפני 3 חודשים הוזמנתי להדגים באנגליה בכנס נפחים גדול את הטכניקה שפיתחתי לפטיש אוויר וגם להשתתף בתחרות קבוצתית עם 6 תלמידים שלי.
הנושא שבחרתי לעבודה הקבוצתית היה "חיטה".
במשך יומיים של אימון ביצענו בעבודת יד את התמונה שתלויה על הקיר בלובי של חדר האוכל.  שבוע לפני הכנס שהתקיים ב 12.8.14 עד ה- 17.8.14 בדבון שבדרום אנגליה קיבלתי הודעה מנומסת מאוד בנוסח אנגלי לא לבוא לכנס מחשש של הפגנות אנטי ישראליות וכן מחשש לשלומי ולשלום הצוות מפני מתאבד אפשרי.
השמועה נפוצה בעולם הנפחות והזעם היה גדול. הנהלת הכנס קיבלה כ- 300 מכתבי נעצה מכל העולם והרבה נפחים ביחוד אנגלים החרימו את הכנס.
הם לא חזרו בהם והתנצלו כמה פעמים שהם עושים את זה לביטחוני ובעיקר לביטחון הכנס.
כמובן שנשארנו בארץ.
"החיטה " שתלויה על הקיר היא מזכרת יפה מהאירוע.
 נ.ב ­-  ניסיתי להאיר את העבודה וכל פעם מישהו כנראה מטעמי "חיסכון " מכבה את האור.



שפיים ונהנים
ביום שישי 29.8.14
בשעה 17:30
קהילת מנשה חוגגת את סוף החופש הגדול
בפארק המים בשפיים.
עלות כרטיס 40 ₪ (מגיל שנתיים)
הרשמה נתלתה בחדר האוכל להזמנת כרטיסים ולנוסעים בהסעה.
הסעה תצא מחדר האוכל בשעה 16:30 ותצא משפיים חזרה בשעה 21:00
בואו לבלות עם כל המשפחה
שלום לכל התרבותיים 
 ועדת תרבות של הישוב קציר מזמינה את כל תושבי מנשה למופע סיום הקיץ שלנו. דני סנדרסון בכבודו ובעצמו במופע מלא עם הלהקה. כרטיסים במחיר 30 ₪ בלבד.
  
המופע יתקיים ביום חמישי 28.8.14 בשעה 19:30  בחורשת הזיתים פרטים אצל חיים אלמיקס 054-4682870

תמונה