חפש בעלונים קודמים

עלון 13 (2015) (6008) ז ניסן תשע"ה


הודעות ושונות

זמני ארוחות בחדר האוכל בפסח
יום שישי  3.4.15 - אין ארוחת צהריים.
מי שהזמין אוכל הביתה מתבקש לבוא לקחת בשעה 10:00.
יום שישי  3.4.15  - ליל סדר בקיבוץ, התכנסות בלובי בשעה 19:00.
יום חמישי  9.4.15 - ערב חג שני, ארוחת צהריים בשרית בשעה 12:30-11:30.
יום חמישי  9.4.15 - ארוחת ערב בין השעות 20:00-18:15.
יום שישי  10.4.15 - חג שני – סגור.
חג פסח שמח,
טעים ונעים
צוות המטבח

ליל סדר בעין שמר
מחיר ארוחת החג:
-בני עין שמר במסלול צעירים (עד גיל 30) וכל בני הקיבוץ הגרים פה משלמים-  50 ₪
-ילדים עד גיל 3-ללא תשלום
-אורחים- 65 ₪
•           ניתן לבטל את הזמנת המקומות ללא תשלום עד יומיים לפני החג (בתאריך 31.3.15)

•           מי שעדיין לא העביר את הזמנתו - אנא הזדרזו
על מנת שנוכל להתארגן בהתאם.

תודה וחג שמח,
צוות החג

שיחת קיבוץ שיחת קיבוץ הבאה תתקיים
ביום שלישי 31.3.15 בשעה 20:30 במועדון לחבר

ממחסן הבגדים
התאספו אצלנו הרבה בגדי חורף לא מסומנים.
החברים מוזמנים לקראת פסח לבוא לזהות
את הבגדים הלא מסומנים
לפני שנשלח אותם לנזקקים.
חג שמח,
צוות מחסן הבגדים


חלוקת עיתונים
ביום שישי הקרוב 27.3.15 יהיה שעון קיץ.עיתונים יגיעו מאוחר.
מיכה שוורץ

מיטת לול
מבקשת להשאיל מיטת לול לשבועיים
רעיה האולינג

אזכרה לבננו ואחינו
יפתח מור
תתקיים ביום שישי
27.03.15, בשעה 11:00
(שעון קיץ)
בבית העלמין.
המשפחה
משולחנה של ועדת רכב

בעקבות הוזלת מחירי הדלק ואיזון ענף הרכב, הוחלט לעדכן מחיר ק"מ וזמן.
מחיר ק"מ יורד מ- 1.55 ש"ח ל-1.45 ש"ח.
מחיר שעת שימוש יורד מ- 3.20 ש"ח ל- 2.88 ש"ח.
העדכון יכנס לפועל בתחילת חודש אפריל,
מקוים שבכך נקל קצת על החברים.
בהמשך, נעדכן על תכנית ההשקעות לשנת 2015 והחלפת רכבים.
בהזדמנות זו, שמרו על ניקיון הרכבים
דווחו על כל תקלה בלוח התקלות /למוסך/לסדרנית הרכב אדווה בראון או אלי.
אני מזכיר כי: אין לעשן ברכבים ואין להכניס בעלי חיים.
בברכת נסיעה בטוחה.
דן שורר
מנהל ו.רכב

קבוצה להורים המתמודדים עם תהליכי פרידה וגירושין
תהליך הגירושין מזמן לנו טלטלה רגשית, אישית, זוגית ומשפחתית מורכבת המשפיעה על התנהלותנו ותפקודינו השוטף גם כהורים לילדינו, על ביצועינו בעבודה, על קשרינו החברתיים ועוד. ההליכה שבתהליך זה, אל עבר העתיד הלא נודע מעלה בנו חששות ופחדים. אנו חווים גם כעס, עצב, בדידות ותחושות של אבל על אובדן החלום של בית ומשפחה כמו שרצינו. רגשות אלו לא פעם עלולים להשתלט עלינו ולנהל אותנו. המטענים השליליים גוזלים מאתנו זמן ואנרגיה ולא אחת מותירים אותנו מרוקנים. כדי להמשיך להיות שם עבור עצמינו ועבור ילדינו, לתמוך בהם ולעזור להם להבין שהפרידה אינה מהם ולא בגללם, עלינו למלא את המצברים הרגשיים שלנו. חשוב לתת לעצמינו מקום לעכל ולעבד את הדברים. העבודה בקבוצה מזמינה גברים בתהליך גירושין, לחלוק ביחד את סיפורם, לשאוב עידוד, תמיכה ולא לשקוע בבדידות, כמו גם לפתח כלים יעילים להתמודדות מצמיחה עם אתגר הגירושין.

פעילות הקבוצה תחל אחרי פסח למשך 12 מפגשים
בימי שני בשעות 20:00-18:00 בבניין המועצה
מנחות הקבוצה – מיכל נחמיאס – דוקטורנטית בעו"ס
כרמלה שמחי – msw עו"ס
העלות לפגישה בת שעתיים – 100 ₪ (יתכן ונוכל להשיג סבסוד)
המעוניינים מוזמנים להתקשר למיכל נחמיאס – 050-7626208

(העבירה לעלון המשק אוריין גנדלמן)

כלבים בעין שמר // עינת תומר
והפעם משהו נחמד...
לפי הרישומים שבידי - בעין שמר חיים 58 כלבים.
יש כלבים גדולים וקטנים, נבחנים יותר ונבחנים פחות,
אבל לכולם יש שמות נחמדים וחלקם אפילו מצחיקים.
יש בעין שמר 3 כלבות העונות לשם לוקה: (אורן אדר וכרמית בלום, אברהם וחיה שחם ומאיה שפירא). יש ניאו הגדול (רונית ורונן שאשא) וניאו הקטן (אביטל גבע).
יש כלבים עם שמות של בני אדם:
מני (חמוטל גלעד), נינה (יואל ויהודית גרוסברג) סופיה (איציק כהן), חנה (קינן קופץ'),נטע (עטר שנפלד), גידי (עידן גלעד), מיקי (סהר אברהמי), ג'וני (חגית בורלס),   סאני (עידו ומורן בן-דור), שון (שיר והדס מור), שמשון (קרן משיח) סופי ולואי (עדי גור) איציק ושושי (עומרי ושני שם-טוב).
יש כלבים עם שמות של ירקות / פירות:
אננס (רונן ברכה), בצל (יגאל כץ) ותות (עירית לוטן).
ויש אפילו כלבה שיש לה שם של בעל חיים אחר: דובה (מירב חופי).
אבל הכי חשוב לחיות בהרמוניה, בין הכלבים לבעליו ולא פחות, בין הכלב לשכניו.

חיסוני כלבת:
ביום שני 13.4.15 בשעה 12:00-11:00
בחדר עלון המשק
יבוצעו חיסוני כלבת.
יש לשלם מראש או להביא כסף מזומן. (לא ניתן לשלם דרך התקציב)
עלות החיסון:
חיסון כלב/ ה: 373 ₪
חיסון כלב מסורס / כלבה מעוקרת: 53.5.
ניתן לחסן גם חתולים, עלות החיסון: 28 ₪.
לבירורים ושאלות נוספות ניתן לפנות אלי
עינת תומר – ועדת כלבים

מתנות לחג!!! ממש פה- קרוב לבית  הסטודיו לקרמיקה של דנה בלייר בעין שמר מזמין אתכם לרכוש מתנות לחג,   לעצמכם ובכלל.. כלי קרמיקה בעבודת יד (אבניים) שימושיים- תבניות לעוגה, כוסות, קערות ועוד המון פריטים .. בהנחה מיוחדת לתושבי עין שמר- 20% הנחה!!יש גם צלחות פסח מעוטרות , פינת עודפים ועוד.  ביום שישי 27.3.15 אהיה בסטודיו בין השעות 08:00-12:00, כל יום בבוקר בשבוע הבא, וגם בשבת בתיאום מראש. אשמח לראותכם וחג שמחדנה בלייר- 052-8561105
תזכורת מהמספרה הספרית אלה זיו תגיע לעין שמר ביום שלישי 31.1.15 החל מהשעה 9:00ניתן ליצור עמה קשר במספר 052- 3686582   חג שמח, ניצה חופי

טסים לחו"ל? צריכים הסעה לשדה התעופה?
יש נהג 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע!!!
מחיר לכל כיוון –נתב"ג ובחזרה (בכל האזור) 240 ₪
תאום לפחות יומיים מראש
שאול גלעד
  
לכבוד יום המעשים הטובים 

גן יוסי התחדש
ביום שלישי האחרון, לכבוד יום המעשים הטובים,
התגייסו חניכי נעל"ה ממבואון עירון לסייד, לצבוע ולרענן את גן יוסי.

אלופים צעירים // עינת תומר
אלונה תוינה (בתם של ליאת וקובי) ועומר יגודה (בנם של גלי והראל)
שניהם תלמידי כיתה ד'
ניצחו לפני כחודש באליפות הארץ בהיאבקות מסורתית.

מאיזה גיל אתם מתאמנים?
אלונה: מגיל 4.5
עומר: מגיל 5

למה בחרתם בחוג קונגפו?
אלונה: ההורים שלי רצו שיהיה לי חוג ספורט, אז הם רשמו אותי לקונגפו.
עומר: רציתי חוג של אומנות לחימה, חשבתי על קרטה, אך ההורים שלי רשמו אותי לקונגפו וכשהגעתי לא רציתי לעזוב.

מה אתם לומדים בחוג?
אלונה: אנחנו לומדים על אומנויות לחימה.
עומר: החוג מפתח כושר, שרירים, אקרובטיקה וגמישות. אני ממליץ לכל מי שרוצה לבוא לבקר שם ולהתאמן.

בחוג שלכם אתם מתאמנים יחד בנים ובנות?
אלונה: בחוג יש 16 בנים ו-4 בנות.
עומר: זה חוג גם של בנים וגם של בנות.

בפברואר האחרון נערכה בעין שמר אליפות הארץ בשוואי ג'יאו (האבקות מסורתית).
בתחרות לקחו חלק כ-200 חניכים מכל הארץ- ילדים נוער ובוגרים ושניכם זכיתם במדליית זהב  במקום הראשון:
התחרות התקיימה באולם הספורט בעין שמר. בתחרות השתתפו מכל הארץ הרבה ילדים ונערים. בתחרות היה צריך להפיל אחד את השני מי שעושה הכי הרבה הפלות – מנצח.
עומר: אני ניצחתי בבנים. הגעתי לשלושה שלבי גמר. אף אחד לא הצליח להפיל אותי.
אלונה: נלחמתי ב-3 בנות, הפלתי את כולן והן לא הפילו אותי אפילו פעם אחת.
קיבלנו מדליית זהב, הרבה מחיאות כפיים והרבה כבוד.

איך ההרגשה לנצח בתחרות?
עומר: הרגשה טובה מאוד. התרגשתי מאוד.
אלונה: היה לי הרבה אדרנלין כי הרגשתי ששרדתי משהו מסוכן.
איך מתייחסים אליכם הילדים בכיתה מאז שניצחתם בתחרות?
אלונה: יש לנו ילד בריון בכיתה והוא לא מעז להרביץ לי מאז שניצחתי באליפות.
עומר: הרבה ילדים בכיתה פחות מציקים לי ויותר רוצים להיות חברים שלי.אני מרגיש שהקונגפו נותן לי ביטחון.

איפה אתם רואים את עצמכם בעוד מספר שנים?
אלונה: אני רואה את עצמי באליפות העולם באוסטרליה בעוד 7 שנים.
עומר: ואני רואה שאנחנו מנצחים באליפות הזו.

מה תרצו לעשות כשתהיו גדולים?
עומר: שחקן כדורגל.
אלונה: ארכיאולוגית ימית.

מה תרצו לאחל לחג הפסח?
אלונה: חג פסח שמח וחופש נעים.
עומר: חג פסח שמח, שהקיבוץ יהיה שמח בפסח, שיהיה לכולם נעים.

פותחים שבת
  השבוע, לקראת חג הפסח – קבלת  שבת חגיגית ואביבית , על פרשת "צו" אבישי גרוסמן.
 על פרשת "ויקרא" דיברה עדה גבע: לפני שבוע, "בנינו" עם חופי את המשכן, יפה, מושלם, ומוכן למלא את ייעודו. וכעת, נשאלת השאלה מה עושים בתוכו? ובכך בדיוק עוסקת פרשת ויקרא. כולה מוקדשת לדיני הקרבת הקורבנות לסוגיהם
עלתה השאלה (ועולה גם היום) מדוע מקריבים קורבנות? האם הם נועדו לרצות את אלוהים? האם כשהוא יאכל וישבע הוא יניח לנו? האם כשקובעים מזוזות בדלתות, השדים לא יכנסו לבית שלנו? האם כשננשק קמעות מזלנו יאיר?
השאלות הללו עוררו מחלוקת גדולה, קרב איתנים התנהל סביבן. כאשר רבים מהחכמים הרציונליסטים מתנגדים לאמונות הללו, ומנסים להפריך אותן בתוקף.
כבר בימי התנ"ך, ובהמשך בדבריהם של חז"ל, הרמב"ם, ובכל הדורות עד יאיר גרבוז, המאבק החם הזה מתנהל. ולמרות זאת, האמונות בקמיעות למיניהן, שרירות וקיימות.
כך למשל, האמונה בכוחה של המזוזה להרחיק אסונות. כבר בספר שמות מוצאים אנו תזכורת מעניינת למנהג זה (ברוח חג הפסח הקרב ובא): "ויקרא משה אל כל זקני ישראל ויאמר אליהם: משכו וקחו לכם צאן למשפחותיכם ושחטו הפסח: ולקחתם אגודת אזוב וטבלתם בדם אשר בסף ויעבור ה' לנגוף את מצרים ופסח על הפתח, ולא ייתן המשחית לבוא אל ביתכם לנגוף...".
חז"ל מתחברים אף הם לסיפור הזה באומרם: וכשם ש"לא יתן המשחית" לבוא לבתי בני ישראל שהזו את הדם על המשקוף, כך "לא יתן המשחית חתיתו על בית שיש בו מזוזה... שיש בה עשרה שמות מיוחדין..." (בתוך המזוזה נכתבים שמות של שדים, לעתים של ה' וציורי חותם, שנועדו להבטיח את שלום יושבי הבית).
יש לזכור שבכל המרחב נמצאים עמים המסמנים גם הם את הדלתות שלהם שישמרו עליהם מפני מזיקים ושדים.
להמחשת האמונה בכוח המזוזה להגן על יושבי הבית, מובא בכתובים הסיפור על המלך הפרתי ארטבן ששלח מרגלית יקרה מאוד מתנה לרבי יהודה הנשיא. רבי יהודה שלח לו בתמורה מזוזה. התלונן המלך: אני שלחתי לך מרגלית יקרה ואתה שולח לי משהו שניתן לקנותו במטבע אחת. ענה לו רבי יהודה: אתה שלחת לי דבר שעלי מוטל תמיד לשמור עליו, בעוד שאני שלחתי לך דבר שתמיד ישמור עליך ...
בוויכוח על האמונה במזוזה כקמיע, מביע הרמב"ם בשצף קצף את דעתו : ואל יעלו על לבך הזיות כותבי הקמיעות ומה שמשתמע מהם או תמצא בספריהם הטפשיים, שמות שהם מצרפים אותם שאינם מורים על שום עניין כלל... כל הדברים הללו סיפורים שאין ראוי לאדם שלם לשמעם, כל שכן לסבור אותם...".
גם באשר לקרבנות, התפתחה מחלוקת אדירים כאשר העם רואה בהם לדעת הנביאים, כיסוי שיש בו כדי לרצות את האל, מבלי שיידרשו לחדול ממעשיהם הרעים, כדברי ישעיהו למשל: "למה לי רוב זבחיכם, יאמר ה'... רחצו, הזכו, הסירו רוע מעלליכם מנגד עיני, דרשו משפט, שפטו יתום, ריבו אלמנה..." 
ודוגמא בדברי חז"ל מזווית דומה, אך הפעם התורה מככבת: אמר רבא: "כל העוסק בתורה, אינו צריך לא עולה ולא חטאת, ולא מנחה, ולא אשם".
ודבריו הברורים והחדים של הרמב"ם: התפילה – נעלית על הקורבנות / הדממה נעלית על התפילה.תודה לעדה על דרשתה היפה, האקטואלית ומרחיבת הדעת.   ענה

מכתב גלוי למצביע סמוי // אסף פולק
*המכתב כתוב בלשון זכר אך ייתכן ומיועד לאישה.
בוקר ליום ד' שעבר קמנו כולנו ליום דרמטי. תוצאות הבחירות התגלמו בדפי העיתון ובאינטרנט אל מול פנינו המופתעים- אם לטובה ואם לרעה. אני חושב שרבים יסכימו איתי שכך או כך, השמש זרחה באותו יום במזרח, כמו תמיד, ושקעה במערב, כמו תמיד, וכך תמשיך ככל הנראה לעשות עד להודעה חדשה.
אך לא בענייני התוצאות הלאומיות ברצוני להרהר, אלא דווקא בדבר שתפס את עיניי ומחשבותיי באותו יום, כשפורסמו התוצאות בקיבוץ עין שמר. כצפוי, מחנה השמאל גרף בקיבוצנו רוב גדול ושאר הקולות התחלקו באופן די בריא והגיוני למגוון כיוונים אחרים לגיטימיים, גם אם חשוכים לדעתי האישית. עם זאת, בתחתית הרשימה הופיע נתון שהיכה אותי, באופן אישי, בתדהמה. מישהו, תושב הקיבוץ (או שכתובתו הרשמית היא בקיבוץ),בחר להציע למפלגת "יחד".
זה השלב בו אני חש צורך להבהיר מספר דברים חשובים:
א.         הנני איש שמאל מובהק וחילוני גמור.
ב.         לאחרונה זכיתי להפוך לאב, מה שגורם לי להסתכל באופן מעמיק וביקורתי במיוחד על החברה שמסביבי ועל העתיד הפוטנציאלי של בני הפעוט כאזרח במדינת ישראל.
ג.          אני חסיד קנאי של הדמוקרטיה ומכבד לחלוטין את זכותו של כל אזרח להצביע על פי צו מצפונו, כמו גם את רצון הרוב, למרות שאיננו רצוני שלי.
ד.         במלוא הכנות, אינני יודע מיהו האדם המדובר ואם הוא יקרא טור זה. במידה וכן- מובן מאליו כי זכותו המלאה להגיב לדבריי ככל שעולה על רוחו (הבחירה המועדפת עלי) או להתעלם לחלוטין. בכל מקרה, כוונתי איננה, חלילה, לתקוף או לפגוע באף אחד, אלא לתהות על קנקנה המוסרי, הערכי והפרקטי של הבחירה במפלגת "יחד".
ראשית, ברצוני לפנות לאותו מצביע "יחד" ולשאול אותו: האם אתה קרוב משפחה של אחד מחברי המפלגה? האם התכוונת לקחת את הפתק של "נץ" ובטעות לקחת את "קץ"? האם אתה בכלל לא קיים ונפלה טעות מוזרה בספירת הקולות בקיבוץ?
אם התשובה לאחת מהשאלות הנ"ל היא חיובית- הרי שבזבזתי לעלון הקיבוץ כחצי עמוד ולקוראיו המכובדים כמה דקות מהחיים. כאן אתנצל ואשמח כי נפטרתי מהמטרד המחשבתי שטרד את מנוחתי ואמשיך לי בחיי השקטים.
עם זאת, אניח שהתשובה לכולן הינה שלילית ואמשיך בדבריי- בהנחה שהצבעת בכוונה ובדעה צלולה למפלגת "יחד", הרי שאתה מודע לכך שבאופן כללי אך נאמן למציאות- רשימת "יחד" מציגה שלושה קווים אידיאולוגיים בסיסיים במצעה- הראשון הינו כינונה של מדינת הלכה דתית, השני הינו "פתרון" מדיני בדמות גבולות ארץ ישראל השלמה, והשלישי גם אם פחות רשמי אך מובהק מעצם מיזוגה ל"יחד" של מפלגת "עוצמה יהודית" של ברוך מרזל- הינו איבה קיצונית בעוצמתה ואלימה בדרכיה כלפי לא יהודים בכלל וערבים בפרט, ברוח הכהניזם ההיסטורי המחריד (עד כה השתדלתי להיות אובייקטיבי, אך בהתייחסותי לכהניזם, או למרזל, אני מרשה לעצמי מעט יותר חירות לשונית).
זה המקום לשים הכל על השולחן ולהיות כנים עם עצמנו- אינני מכיר את משנתו הדתית של האיש או את תכונות האופי האישיות שלו. אני כן יודע, כמו כל אדם בר דעת, כי הוא גזען שונא ערבים מוצהר הנוקט באמירות שטופות שנאה ובמעשים אלימים בעליל. עוד ידוע, כי מרגע צירופו של מרזל לרשימת "יחד", הוא הפך להיות הסמל האמיתי של המפלגה ואפילו הופיע על חלק משלטי החוצות שלה, חרף היותו במקום הרביעי בלבד. מפלגת "יחד" הפכה, אפוא, לשער הכניסה של מרזל, שעושה הכל כדי להגדיר עצמו ככהניסט חוץ מלומר את המילה המפורשת, לכנסת ישראל (ניסיון שכולנו, ימניים ושמאלנים כאחד, צריכים לשמוח מאוד שכשל).
במידה ואתה מעוניין בכינון מדינת הלכה או משהו בסגנון- רצון לגיטימי לחלוטין בעיניי הדמוקרטיות- הרי שעומדות לרשותך מפלגות אחרות, גדולות יותר ובעלות פוטנציאל חקיקתי רב הרבה יותר שהאג'נדה שלהן הייתה אמורה לקסום לך במידה מספקת. במידה וחפץ ליבך בסיפוח מוחלט של השטחים שבסכסוך וקביעת גבולותיה של מדינת ישראל על בסיס רעיון "ארץ ישראל השלמה"- הרי שגם במקרה לא נדיר זה- לא חסרות מפלגות שבצורה כזו או אחרת מקדמות את הרעיון המעניין הזה. שוב- במידה ובשלב זה כבר כיסיתי את הסיבה לבחירתך, הרי שאני חש הקלה כלשהי וניפרד כידידים. עם זאת, אם השיקול העיקרי בבחירתך הינו השלישי שציינתי- בקיצור נמרץ- שנאת ערבים יוקדת וצמאת דם- הרי שבחרת במפלגה הנכונה עבורך, אך במקרה עצוב זה, עלי להמשיך בדבריי.
כמובן שזכותך המלאה לשנוא את מי שאתה רוצה. אני מבין יהודים ששונאים ערבים, בדיוק כמו שאני מבין ערבים ששונאים יהודים. בדיוק כמו שהצלחתי, לאחר קריאה רלוונטית, להבין מדוע ההוטו שנאו את הטוטסי ואפילו (אם כי תוך קשיים מובנים) להבין מדוע חלק גדול מתושבי אירופה ההיסטורית שנאו את שכניהם היהודים (אין בדבריי, חלילה, הצדקה כלשהי לכך). עם זאת, אני לא מצליח (ואשמח להשכיל בעניין זה) להבין כיצד זה שאדם בוחר להתעלם לחלוטין מכל ענייני היום-יום של חייו- ביטחון, כלכלה, בריאות, חינוך, רווחה, דיור וכו' ולתמצת את חירותו הדמוקרטית לכדי שנאה ואלימות. מן הסתם אינני יודע אם יש לך ילדים או לא, אבל כשאדם מצביע בבחירות, זה אומר שהוא מנסה להשפיע באופן כלשהו על העתיד. האם כל מה שאתה מעוניין לתרום לעתיד מדינתך, לעתיד משפחתך, הוא איבה ועוינות? למה בדיוק אתה מקווה ומייחל כשאתה בוחר בחירה שכזו? אתה באמת ובתמים רוצה לראות את המדינה מבצעת טיהור אתני של לא-יהודים? אתה מבין את המשמעויות וההשלכות? אתה מזהה את הקונוטציות ההיסטוריות? אתה באמת מעוניין שילדיך ייקחו בכך חלק?
אומר זאת שוב- אין ויכוח כי הנטייה הפוליטית ימינה היא לגיטימית, חוקית ואפילו יכולה להיות קוהרנטית, בדיוק כמו נטייתי שלי לצד השני. בחרת להיות ימני? בסדר גמור- תצביע ליכוד. תצביע בנט. שאלוהים יעזור לי- תצביע ליברמן. אתה דתי? אין בעיה- ש"ס ויהדות התורה לרשותך. יש שיאמרו שגם בכל אחת מהאופציות שהצעתי מסתתרת גם שנאת ערבים מסוימת, אבל לא ניכנס לכך. אבל מרזל? לבחור במרזל זה לא להיות ימני, או דתי, או אוהב ישראל בשום צורה. לבחור במרזל זה להיות גזען אלים, שכל מה שמעניין אותו זה "להיכנס" בערבים בהווה, ללא כל התעניינות בעתיד מדינתך, משפחתך ואפילו של עצמך. מאחר והתחייבתי כי טור זה אינו בא לתקוף אני רק אשאל- האם זה מה שאתה?

מוסף תרבות
ערב יום הזיכרון  
לשואה ולגבורה
יום רביעי 15.4.15
כ"ו בניסן
בשעה 20:00
בחדר האוכל
"החיים הם מתנה"
סיפור חיים
של ניצולת השואה
חניתה רודני (אמא של רפי)

ערב חג שנישל פסח
"אצבעות שוקולד"
ערב שירה חמים ומרגש
 משירי היוצר אהוד מנור -  10 שנים לזכרו. –
שירים מתובלים בסיפורים פיקנטיים מחייו.
עם הזמרת הילה אסולין
בליווי כלי נגינה
יום חמישי 9.4.15
בשעה 21:30
בחדר האוכל

כניסה חינם
כולם מוזמנים
תרבות עין שמר

ליל סדר תשע"ה
יום שישי
 י"ד בניסן תשע"ה 3.4.15
בשעה 19:00
נתכנס להרמת כוסית
בלובי חדר האוכל
בשעה 19:30
נסב כולנו לחוג
את ליל הסדר

חג אביב שמח!