חפש בעלונים קודמים

עלון 24 (2016) (6066) יח סיוון תשע"ו


קיץ של חוויות בעין שמר

☼        יום שלישי 5.7.16 ערבית בבריכה
☼        יום שישי 8.7.16 אירוח התזמורת הערבית יהודית
☼        יום שבת 16.7.16 חוגגים יום הולדת לסטודיו "ענבל שייפ"
☼        יום שלישי 19.7.16 ערבית בבריכה
☼        יום שישי 22.7.16 שפיים ונהנים
☼        יום שלישי 2.8.16 ערבית בבריכה
☼        יום שלישי 16.8.16 ערבית בבריכה
☼        יום שישי 19.8.16 ערב ט"ו באב "מזמין יופי..."
☼        יום רביעי 24.8.16 אירוע לציון 100 שנה לרפת בישראל


מוזמנים לכתוב ביומנים ולהתכונן לקיץ!

הודעות ושונות

מזל טוב
ללאה שוורץ ומיכה שוורץ
להולדת הנכד
בנם של גיל ורונית
אח ל: נוגה, יהל, שירה ומיה.
ברכות לחן, שני, טל ובן
ולכל המשפחה!!!


מחדר האוכל
ביום שישי הקרוב 24.6.16, באופן חד פעמי,
לא תתקיים ארוחת צהריים בחדר האוכל.
ארוחת ערב – כרגיל.
עמכם הסליחה, צוות המטבח


מהכלבו
ביום ראשון הקרוב 26.6.16 הכלבו יהיה סגור בין השעות
17:00-15:00
אנא התארגנו בהתאם, צוות הכלבו


לתשומת-לב באי הספרייה:
אנחנו מחפשים שני ספרים של הספרייה האזורית שאבדו עקבותיהם -

1.ישראלים, ברלין של פניה עוז-זלצברגר.

2.אהבה ברחוב סקוטלנד של סמנתה יאנג.
בבקשה בדקו והשיבו תשובה.
בתודה, שלומית תומר
לכל הפנסיונרים שעדיין לא העבירו כספם לבנק  נקיים פגישה במועדון לחבר
ביום שישי 1.7.2016 בשעה 9:00  על קפה ומאפה ונקבל [ברוח טובה]
הסברים והבהרות בנושא.
רצוי, כשיעורי בית, להכין שאלות
משה רונן ורבקה שדה


ערב הסבר בנושא: חומר רקע לתהליכי בדיקת שיוך
חברים שלום,
ביום שני 11.7.16 בשעה 20:30,
נארח את דגן יראללערב הסבר בנושא חומר רקע לתהליכי בדיקת שיוך וצמיחה דמוגרפית. נשמח לראותכם במועדון לחבר.
בברכה, עומר גבע.

לענה והצוות המסור
קבלות השבת שלנו, רבות וטובות כבר סופר עליהן.  על העומדים בראשן, ענה ואמיל ששון, עוד אפשר לספר.
בצנעה ובשקט, חוקרים השניים את הסיפורת והשירה, שולפים מן הכתובים, מחדשים ומנערים את האבק, מקפידים שלא לחזור על אותם הדברים, כדי שמדי שישי בערב, נוכל לקבל את השבת יחד.
ענה ניחנה ביכולת מופלאה לקבל תשובה חיובית להירתם למען העשייה המבורכת הזו.בכל שישי רעיון חדש נולד. כל כולה בתוך השליחות המקודשת.
כרכזת תרבות, זו זכות גדולה שיש מישהי כמו ענה שמחזיקה מסורת לאורך כל כך הרבה שנים. מכניסה תוכן וערך ויוצרת יחד מקסים.
כאמא לילדים צעירים וכחברה בקיבוץ, זה תענוג שיש לאן לבוא אחרי ארוחת שישי,  להתפנק לרגע קל, להיפגש, להרגיש תחושת חג.
תודה לך ענה, מאחלת לך שתמיד תמצאי סיפוק ואושר בעשייה,
בהערכה רבה, גלי יגודה
פותחים שבת 
לפני שבוע אירחנו את יעקב גוטרמן ואשתו אנני. הייתה זו קבלת שבת קייצית וייחודית שסגרה את העונה ה-12. כמחווה לאורחינו (משפחה שכולה), קרא עלי אלון את שירו היפה "הנכדים מתגייסים לצבא" לצלילי השיר "אליפלט" שנוגן ע"י ניר אלון.
כל איורי מצגת השירים בערב זה היו פרי מכחולו עתיר הכישרון של יעקב גוטרמן.

בתחילת דבריו הזכיר יעקב את הנימים העמוקים המחברים אותו לקיבוצנו באמצעות דמותם האהובה של חנן בוך, קטיה וקרול זיכרונם לברכה, ובאמצעות חברותו המיוחדת עם רפי שפירא ז"ל, האדם הנדיר שהוא כל כך מתגעגע אליו.
הנושא עליו בחר לדבר הוא השירה הפולנית המודרנית. הביא מיצירותיהם של משורריםבני זמננו, כמו: ויסלבה שימבורסקה, צ'סלב מילוש, יוליאן טובים ואחרים ... אמר שהשירה הפולנית, הינה שירה ענקית, שגם העולם הרחב מכיר בגדולתה. (שני פרסי נובל ניתנו לשני משוררים: מילוש ב-1987, ושימבורסקה ב-1996).
יעקב קרא בהטעמה ובמקצב חינני כמה מן השירים, וסיפר על יוצריהם.
דבריו היו מרתקים, נוכחנו שבנוסף לשלל כישרונותיו הנודעים (צייר, משורר, סופר ועוד...)חוּנָן יעקב גם ביכולת קריינית משובחת...
בקבלת שבת זו סיימנו את העונה שנפתחה בקבלת שבת של חג הסוכות ובה זכינו להאזין לדרשתו האחרונה של אדם זרטל ז"ל. הייתה זו דרשה עשירה ומעניינת במיוחד על ספר "קהלת".נזכור אותו בדרשותיו הסגוליות, ובשאר יכולותיו  המגוונות.
וכעת ברצוני להודות לחברים רבים על תרומתם המבורכת לקבלות השבת: לנגנינו הטובים מירי גרוסברג וניר אלון המובילים ביופי רב ובנפש חפצה את השירה מדי שבוע, לענת אלון על צלילי הזהב של חלילה. ליובל צ'נסקי המתופף הצעיר והמוכשר. לגיורא פיידמן על הניגונים המרגשים ששתל בנשמותינו.
לדרשני פרשות השבוע המעניקים לערבים אלה את הרובד האינטלקטואלי: עדה גבע,אבישי גרוסמן, סיגל דקל, מירב חופי, אורי שפירא, חופי, נילי ארבל, אורי ליס, איריס ארבל, עלי אלון, אורן תירוש, אביטל גבע, ורקפת זהר. לצילה ליס (אמנות)  ויוסי בן מיור (טבע).
לנגני החליליות: שלומית תומר, עלי אלון, אורי שפירא, נעמן אפשטיין, איה מלומן, אילן לוטן, עדה גבע, יואל גרוסברג, חמוטל גלעד, ענת אלון ומירי גרוסברג.
לזמרים: אמיתי ששון וזמיר גולן, קובי גרוסמן, שי אלון, יואל גרוסברג ואילן לוטן.
למספרי הסיפורים הרבים, אזכיר רק שנים  מהם: אבנר ארבל ומנו אלון.
לקריינים: מירב חופי, שרה אבל, שלומית תומר, קובי גרוסמן וחברים נוספים.
להגר צ'נסקי ועינת תומר מובילות הילדים.
לאמיל ששון על כל ההפעלה הטכנית, ומיליון עזרות נוספות.
לאורי אשכולי על היין והזיתים הטעימים, להדס מור על המסירות בהכנת הכיבוד.
לחברי צוות "פותחים שבת" הנאמנים: מרים שנפלד, קובי גרוסמן ואורי תומר.
לגלי יגודה על התמיכה הנעימה.
ואחרונים חביבים מאד: החברים הבוחרים לקבל אתנו את השבת מדי שבוע, אתם הכוח המניע, בלעדיכם דבר לא היה קם! לכולם, לכולם שאו תודה וברכה! ענה.

עין שמץ, אין שקל, אין שקט זה מה יש:

חמש עשרה הדקות שלקחו לי להיחלץ מהקיבוץ עד היציאה מהפקק של שכונת מחנה שמונים החדשה, נתנו לי הרבה זמן לחשוב על איך נראים כאן החיים היום ב-2022 לעומת זכרונותי מהמציאות הנעימה של כמה שנים לפני כן.

המטוס שחג מעל ברעש המריא שתי דקות קודם לכן משדה התעופה החדש, מה שקראנו פעם "המסלולים", והיום הפך לנקודת המפגש בין צפון ודרום הארץ – "שדה שרה נתניהו", נקודת המפגש החדשה בין שדה עובדה לחיפה ומנחת קריית שמונה.
חייכתי כשחשבתי כמה פשוט נהיה לי להגיע היום לדלהי. מהמסלולים טסים לאילת, ומשם יוצאים ישר מזרחה. כמה נוח לי – למעשה, אני יכול להגיע היום מהבית לדלהי באופניים!
שזה אגב, הרבה יותר פשוט מאשר להגיע היום לחדרה למשל. העיר חריש שנשקפת וגדלה ממזרח לנו, שולחת מדי יום אלפי רכבים למרכז הארץ, שדה התעופה מעמיס על הדרך בכיוון ההפוך. גם השכונה החדשה והענקית, איפה שהיה מחנה הנח"ל, מעמיסה על הדרך. טוב, חשבתי לעצמי במהירות 5 קמ”ש, לפחות שם גרים קהל הקונים של הצומת שלנו.

לפני פחות מעשר שנים, ב-2015, הכל נראה לי אחרת. כן, עין שמר לא הייתה אף פעם שקטה כמו מענית, מצר או כפר גליקסון, שם השומר בכניסה מתעניין בצדק למה אתה בא. תמיד היו לנו את קריית החינוך, וכל מיני מרכזים קטנים ויזמויות, פאבים, כנסים ואירועים ועוד המון סיבות לאנשים שלא מהקיבוץ להגיע אליו. בין כל אלו בלטה כמובן חצר הראשונים, שחלשה על שתי הכניסות הסמליות וההיסטוריות של הקיבוץ, ותחת חסותה איבד המקום חלק גדול מדי מהשקט והפרטיות שהיה אמור להציע לתושביו.

המנורה האדומה של הדלק נדלקת. אני מתחיל להתעצבן. בקושי יצאתי מהבית, ואני לא מאמין שזה כבר קורה לי. יש לי כרטיס של אלונית בארנק, ואני נכנס, מכל המקומות בעולם, לתדלק במזומן בגן שמואל. שבורא עולם ומרכז המשק יסלחו לי. שוב אני כועס על עצמי למה אף פעם לא חושב על דברים צעד וחצי מראש, לא מנסה לחזות לעתיד לטובת השאננות של הרגע.

גם כשב-2016 הציעו לנו את פרויקט "מורשת" התיירותי, לא קמתי והתנגדתי מספיק בנחישות; בניתי על זה שבטח ידאגו במקביל לאיכות החיים שלי, כי לא סביר שכמה בעלי אינטרסים יצליחו לגרום לקיבוץ שלם לרצות לירות לעצמו ברגל.
נזכרתי בחיוך מריר איך הבטיחו לנו שלא יסתובבו בקיבוץ, שלא נפסיד את השקט שלנו פה, הבטיחו השקעות תורמים במיליונים, שהכל ייסגר בארבע עם בתי הילדים, שזה יכניס לכאן משרות וכספים, ושלא נצטרך להשקיע שקל.

כמה שקלים כן הייתי מוכן להשקיע היום כדי לקנות בחזרה את השקט היחסי שזכינו לו אז. היום מאוחר מדי להחזיר את הגלגל הזה. אני נזכר בסדנאות השכנוע, בקמפיין המחוכם. תוהה אם זה לא היה מכור מראש.
כי מה בעצם היה אמור לקרות? הרי נתנו לאנשים משכורות לקדם את העניין. מה ציפינו, שאחרי ההצבעה הראשונה שלא עברה, הם יוותרו? הרי שילמנו להם שישכנעו אותנו, אז זה בדיוק מה שהם עשו.
כשהביאו את זה להצבעה השלישית, הייתי בדלהי, ולא יכולתי להצביע, וממילא הקול שלי לא היה מטה את הכף. האמת שהיה לי ברור שבסוף זה יעבור. זה היה חשוב מספיק לאנשים חשובים מספיק, שעבדו קשה מספיק והתעקשו מספיק כדי שזה יקרה בסוף – וזה עבר.

נחלצתי מגן שמואל; ברוך השם.
בקיבוץ אומרים שההסכם מול המדינה יפוג ב-2037. האמת שזה יוצא לי טוב. זה בערך מתי שאני מתכנן לקנות לעצמי קלנועית טורבו S-500. עם קצת מזל, לא יורידו אותי מהדרך הקלאב-קארים של התיירים.
אני מתכנן אז להשתלב במשרת פנסיונר בעין שמר. אתם יודעים, תמיד צריך שחקנים שישבו בחדר האוכל ויאכלו בבגדי עבודה כחולים. כל פעם מחדש מפליא אותי איך הם עומדים ומתלהבים לראות אותי יושב ואוכל קציצה וקוטג'.
אני, מה אכפת לי. משתלם - גם 15 ש"ח לשעה, וגם קוטג' און דה האוס.
עטר שנפלד



הולכים אל הלא נודע...
שוב אנו מעלים את נושא השיוך, זה נושא ישן נושן עם המון טלאים ועוד טלאים ועוד עורך דין ועוד עורך דין. שיוך זה דבר אוטופי למה אנו לא מגיעים למסקנה: שיוך זה דבר קשה לביצוע זה עולה לנו המון כסף. אנו מקבלים הסבר על השיוך של הבית, על שלושה דפים כתוב בשפה של אורך נייר עם המון נוסחאות וגם מספרים שאנו וגם אחרים לא יכולים להבין מה רוצים לומר. אני מבקש עזרה מחבר שפעם היה עורך דין שיעזור לי להבין. אז הוא אומר שזה כתוב כל כך פשוט בדף האחרון, בשורה האחרונה הבית שייך לקהילה ורק לקהילה ולחבר השיוך כתוב על הקרח. וזה כל הסיפור, הבנת את זה ברוך?
השיוך שלי זה האופניים שלי, אני יכול לצבוע בצבע שאני רוצה למסור אותם למי שאני רוצה. בדבר שיוך דירות אני לא יכול לעשות, רק הקהילה יכולה לצבוע, לשפץ, להסביר לדייר חדש בכסף. אז חבר נשאר עם שיוך כתוב על הקרח, ועוד ועדה ועוד עורך דין ועוד ועדה. אז שואלים אותי מה אתה מציע? אני בגיל שלי לא נעים לי להציע לצעירים מה טוב להם. אבל הצעירים לא תמיד נשארים צעירים. נחוץ ביטחון כלכלי כתוב. זה נכון, דבר שאני לא עשיתי, סמכתי על התנועה הקיבוצית המטפלת. בתקווה שזה מובן. ירושה זו לא מילה גסה
בתקווה שלמה בורלס


ממשרד תשתיות
לחברים שלום,
מה- 26/6/16 עד ה- 3/7/16 לא אהיה בעבודה.
פניות ובקשות יתקבלו בברכה אצל מוחמד אבו פאני בטלפון 052-3750967
בבעיות חשמל יש להתקשר ישירות למוחמד החשמלאי
בכל בעיה ניתן לפנות גם אל דורון אשד.
תודה סיגל יגודה

לביה"ס גוונים במועצה האזורית מנשה- שנה"ל תשע"ז
דרושים 2 סייעים/ סייעות
 לשני תלמידים עם לקות תקשורתית שילמדו בכיתה ז'.
התפקיד דורש:
•           התחייבות לשנה- 24 שעות שבועיות
•           יכולת לעבודת צוות במסגרת חינוכית
•           סבלנות והכלה
•           יצירת קשר טוב עם בני- נוער
•           יכולת תיווך בסיטואציות חברתיות

המעוניינים מתבקשים לפנות לחגית ערגי- ששון,
רכזת חינוך מיוחד בטלפון 058-4920763

השכרת ציוד תרבות
לקראת שלל האירועים של הקיץ, הציבוריים והפרטיים, אני רוצה לרענן את רשימת הציוד שאפשר לשאול והמחירים:
•           כיסאות – 2 ₪ ליחידה
•           שולחן (כל הסוגים) – 6 ₪ ליחידה
•           מקרן, מסך, מיחם, בידורית, מחשב נייד – 50 ₪ לאירוע
•           גרילנדה לתאורה (כולל נורות) – 40 ₪  לגליל לאירוע
•           פנסים קטנים (פרוג'קטור) עם עמוד לנעיצה באדמה – 40 ₪ ליחידה לאירוע
החברים מוזמנים לפנות אלי לתיאום תאריך ורשימת ציוד נחוץ.
ציוד נוסף ממחסן חתונות ניתן לשאול ללא חיוב בתיאום עם תמי צמח.
שיהיה רק שמח, גלי יגודה


נבחרות המרכז הבוגר בכדורגל
ביום רביעי בשבוע שעבר התקיימו על הדשא הגדול שליד חדר האוכל, זו השנה השנייה, משחקי הכדורגל של נבחרות המרכז הבוגר. נבחרת הבנים שיחקה נגד נבחרת צעיריי (והצעירים ברוחם) של עין שמר ונבחרת הבנות שיחקה נגד נבחרת האימהות.קהל יפה של כמה עשרות ראה את נבחרת הבנים של המרכז עולה ראשונה לשחק נגד אריות הכדורגל העינשמריסטיים של ימיי שישי בצהריים. המשחק היה באינטנסיביות גבוהה ביותר, כאשר הצעירים לא מוותרים ומשחקים חזק נגד בני המרכז. לאחר קרב עם מצבים ליד שני השערים, הוכרע המשחק בתוצאה של 3-0 לנבחרת צעירי עין שמר, אשר הודו בסיום כי הרמה אותה הפגינו הילדים הייתה גבוהה בהרבה מזו לה ציפו. מיד לאחר מכן, עלו בנות המרכז לשחק נגד נבחרת האימהות. כמו במשחק הבנים, ניכר היה על שחקניות שני הצדדים המאמץ הרב אותו השקיעו ורצונן העז לנצח. לאחר משחק הפכפך בו הובילו בנות המרכז מפנדל יוצא מגדר הרגיל של אגם שפירא, ניצחו האימהות בתוצאה 2-1, כאשר את שער השוויון מבקיעה רנה גבע ואת שער הניצחון כובשת טל אייזן. אנו רוצים להודות לשאול אברג'יל וחן שוורץ שארגנו את נבחרת הצעירים ולגלי יגודה שארגנה את נבחרת האימהות ולחגית ריפתין סערעל עיצוב הסמל אשר התנוסס על חולצות ילדיי המרכז במשחק. תודה ענקית לכל מי שלקח חלק באירוע ולאלה שבאו לצפות, מצפים לראותכם גם בשנה הבאה.
צוות המרכז הבוגר: ענבל אורגובי, דנה אליאס ונועם גרוסמן

גאווה לאומית - גאווה מקומית
ברכות לדונלד סנפורד שזכה השבוע  במקום הראשון!!!  באליפות ישראל ה-80 באתלטיקה שנערכה בתל אביב
ריו מחכה לך!!!!

 מקום של יוגה גאה לארח
חודש של ילדים!!!
בכל יום רביעי בחודש יולי תתקיים אצלנו הצגה מעולה אחרת
16:00 פעילות יוגה לילדים / הורים וילדים
17:00 ההצגה מתחילה!
כל ההצגות מיועדות לגילאי 3 ומעלה
שימו לב - מכירת הכרטיסים תתבצע במקום במזומן או בחיוב בתקציב - 35 ש"ח לילד ו-1 ש"ח למבוגר


הודעת קלפי
הצבעת קלפי בנושא
בחירת עידית יוקר קמינר
למנהלת החינוך הבלתי פורמלי
תתקיים ביום שישי 24.6.16 במשרדי ההנהלה(לא תתקיים ארוחת צהריים באותו היום) בין 12:30-11:30
וביום ראשון 26.6.16 בחדר האוכל בשעות: 13:00-11:30 ואחה"צ 18:30-17:30