חפש בעלונים קודמים

עלון 30 (2016) (6072) ח אב תשע"ו

בואו בכיף לערבית בבריכה

יום חמישי 18.8.16 בשעה 17:00
מוזמנים ליהנות מאחה"צ בבריכה
עם: משחקים וכיבודים
מוסיקה, אבטיח צונן
ונקניקיה בלחמנייה (ברישום בתקציב)
מוזמנים כולם – נכדים גם!
גלי יגודה



הודעות ושונות

פינת המילה הטובה
תודה לדני שורר
טוב לדעת שנמצאים אצלנו בעלי תפקיד
אשר ממלאים את תפקידם במאור פנים,
רצון טוב ובעיקר בזריזות.
הקלנועית שלי התקלקלה ודני נחלץ לעזרה מהירה.
הרבה תודה משרהל'ה סיטנר
מים, מים בששון
השבוע חולקו בתאי הדואר טפסים בנושא:מספר הנפשות המתגוררות ביחידת דיור לצורך הקצאת כמות מים
בהתאם לדרישת רשות המים ועל מנת לחשב את הנחות המים המגיעות לכם, אנא מלאו וחתמו על הטופס המצורף והעבירו לאהרון ליבנה בהנהלת חשבונות.
- יש לצרף תצלום ספחי ת"ז של כל המתגוררים ביחידת הדיור שהם מעל גיל 18.
- לגבי המתגוררים ביחידת הדיור שהם מתחת לגיל 18 , יש לצרף ספח של הורה.
•           כל מי שמעל גיל 18 ואינו גר בבית ההורים מתבקש למלא טופס נפרד
ניתן לשלוח את הטופס באחת מהדרכים הבאות: בדואר פנימי –עבור אהרון ליבנה - הנהלת חשבונות עין שמר בפקס מספר: 04-6370132 בדואר אלקטרוני _aharon@ein-shemer.com :
תודה על שיתוף הפעולה,אהרון ליבנה – תמחירן עין שמר

הפח מאחורי המרכזים
למרות הפרסום הקודם, לא נשמר הניקיון סביב לפח מאחורי המרכזים!
תזכורת: קרטונים יש לזרוק לקרטוניה ולא ליד פחי האשפה
מצורפת התמונה שנשלחה אלי השבוע על ידי הפקח של המועצה.
אנא שמרו על הניקיון למען כולנו.אוריין גנדלמן


מי שלקח סטנד של רמקוליםמהמרתף של חדר האוכל, בבקשה להחזיר.מי שראה את הסטנד שיודיע לי.תודה יגאל כץ


ראיון עם רויטל יוסף
עם סיום תפקידה כמנהלת החינוך הבלתי פורמלי // עינת תומר

כמה שנים עבדת במערכת החינוך של עין שמר?
 תשע שנים וחצי כמדריכה מובילה במרכז הצעיר א'-ג' וכמנהלת החינוך הבלתי פורמלי.

אילו שינויים ניתן לזקוף לזכותך?
השינוי החשוב והעיקרי בעיניי עוסק במועדון הנעורים ובבני הנוער בקיבוץ.
*מועדון הנעורים עבר שיפוץ גדול ונרכש ציוד חדש בתמיכה והשקעת הקהילה אשר הבינה את החשיבות של יצירת מקום מזמין ובטוח שבו נאספים אליו בני הנוער שלנו אשר חוויםפעילויות מהנות וערכיות.

 *ימי ושעות פתיחת המועדון - מתוך חשיבה חינוכית וחברתית נבנתה מערכת שעות מותאמת בהתחשב בפערי הגילאים והצרכים של בני הנוער ז'-י"ב. המועדון הרחיב את שעות פעילותו, המערכת הקצתה 2 מדריכים שיוכלו לתת מענה במשך כל השבוע.

*אפשרנו את קליטתם של בני הנוער מבחוץ שגדלו במסגרות החינוךשלנו ובחרו להמשיך במעגל החברתי שלהם ולהצטרף למסגרת מועדון הנעורים של עין שמר. אין ספק שדבר זה הביא לנוכחות גדולה יותר של בני נוער ולהכנסה נוספת בהתחשב בכך שהקהילה היא התומכת הכלכלית העיקרית.

*הגענו להסכמים עם הנהלת מבואות עירון לקבל אליהם בהמלצת מנהלת החינוך את ילדי החוץ אשר לוקחים חלק מלא במערכת שלנו לאורך השנים וכך נוכל למנוע מהם לעבור ועדות שונות וערעורים לקבלתם כמו כןנוכל לשמור על הרצף החברתי אותם הילדים מבקשים לעצמם .

*חיזוק הקשר, העשייה והשותפות מול מחלקת החינוך והנוער במועצה ומול בני הנוער בישובים השכנים.

מה היו הקשיים בעבודה?
קשיים הם גם אתגרים. כאשר נכנסתי לתפקיד היה לי מאוד ברור שלעיתים יהיו מצבים שלא יהיה קל ופשוט להתמודד איתם אך תמיד ידעתי שלכל דבר יש פתרון. והיו קשיים. אחד הקשיים שאיתו מתמודד\תמנהל\ת בתפקיד זה היא במציאת כוח אדם איכותי, בעל ניסיון בהדרכה חינוכית חברתית, קיבוצית שמתחייב לעבודה ומאמין בה.


סיפור הצלחה מהעבודה:
הצלחה תמיד מלווה באנשים שותפים שמלווים, מגבים, תומכים והכי חשוב מאמינים בדרך שבחרת. הצלחה אחת וחשובה בעיניי היא הצוותים שלי!אני רוצה להודות: לסטפני אברהמי, איתמר מרקם, אסף פולק, ענבל אורגובי, נועם גרוסמן, דנה אליאס, הדר ביבס, אדווה בראון, מאיה גולדשטיין, שחר דגני,זוהר מור, גל אדר ויובל עמיר. אתם אנשים מדהימים איכותיים וערכיים מאמינה בכם ומאחלת לכם בהצלחה באהבה גדולה. אנשים נוספים שליוו אותי בעבודתי בהמשך הדרך מרב הדר פרומר , אוריין גנדלמן , עידית עזר, אסנת אדר, אורי תומרוכל בעלי התפקידים בענפים השונים. תודה גדולה לכם ויישר כוח.

במה התפקיד תרם לך?
עם כניסתי לתפקיד,ניתנה לי הזכות וההזדמנות להיכרות מעמיקה ורחבה עם הצביון הקיבוצי של עין שמר והקהילה שבו. מתוקף תפקידי למדתי בעיקר ליצור את כל החיבורים בין גורמים ובעלי התפקידים בתוך הקהילה ומחוצה לה.

הקיבוץ הפך להיות ביתך השני בשנים האחרונות, כיצד חשת פה?
מהיום הראשון לעבודתי בקיבוץ זכיתי להכיר קהילה חמה, מקבלת, עוטפת ותומכת. אווירה שיצרה אצלי תחושת קבלה, הרגשת נוחות, ביטחון ותחושת שייכות. בזכות תנאי קבלה אלה, אני מסיימת בהרגשה טובה ובסיפוק גדול. אני משאירה מערכת יציבה שמהווה דוגמה להצלחה בקיבוצים אחרים, מערכת שהביקוש להצטרפות אליה רק גדל. סומכת מאד על הצוותים ומאחלת בהצלחה למנהלת החדשה עידית קמינר.

איזו פעילות בחופש הגדול אהובה עלייך במיוחד?
הפעילות האהובה עלי בחופש הגדול היא הרפטינג שכולם מחכים לו. טיול משותף ומסכם את החופש של חברת הילדים, בו בכל שנה לוקחים חלק גם ההורים.טיול מרענן וצונן של הקיץ שנערך כמסורת רבת שנים.

מדוע החלטת לפרוש דווקא עכשיו?
 אני עובדת ועוסקת בחינוך מעל 25 שנה בכל הגילאים, בחינוך הפורמליוהבלתי פורמלי במסגרות השונות ובתפקידים שונים. לאחר תקופה כל כך ארוכה של עשייה והובלה אני מרגישהסיפוק ומיצוי ורצון לנסות כיוונים חדשים.

להיכן פנייך מועדות?
אין לי כרגע כל תכניות מלבד חופש !!
שלאחריו כמובן ארצה לבחון ולנסות כיוונים חדשים למרות שברור לי שתחום החינוך ימשיך להיות פתוח לפני.
תודה לרויטל על שנים רבות של עשייה פורייה עם כל הלב והנשמה.
בהצלחה בדרכך החדשה
בוקר משפחתי בחממה
יום שלישי 23.8.16
בין השעות 12:00-8:00
אין דרך טובה יותר לסכם את החופש הגדול!
לכבוד סיום החופש הגדול ותחילת שנת הלימודים,
החלטנו לקיים בחממה בוקר במשפחתי
במיוחד בשבילכם! בתכנית: סדנאות מגוונות (מיועדות לגילאי 4-9, אבל גם הגדולים מוזמנים),יצירה, בנייה, התנסויות ושעת סיפור עם הסופרת יונה טפר.

נשמח לראותכם!
לכל שאלה או תהיה נוספת: 052-5454419 (יסמין).


ש"י עגנון, מתוך סיפורו "שלום עולמים"
בימים ההם, בזמן הזה...
סאטירה זו מוקדשת לבעיית המחלוקות בעם, ולרעיונות שמחוצה להן. תחילתה של הסאטירה בצרה: "צרה גדולה באה על המדינה, מיום שנוסדה המדינה ועד עכשיו לא הייתה צרה שכזו. השמים לא הורידו גשמים והארץ לא נתנה יבולה", והרעב שרר בארץ. "לעולם אין צרה באה יחידה", וצרות נוספות באו עליה, והגדולה שבהן הייתה ש"בני המדינה מחולקים לשתי כיתות, לכסויי ראש ולגלויי ראש, וכל מה שכת אחת מבקשת, שנייה מעכבת...
"בדבר אחד בלבד שווים, שכל כת אומרת שכל הרעות הבאות על המדינה אינן באות אלא בשביל צרתה. ואלמלא לא היה בעל ספר המדינה חושש לדברים יתירים, היה אומר אלו ואלו דברי אמת.
"היה באותה מדינה אדם אחד, לא מכסויי הראש ולא מגלויי הראש, אלא אדם סתם, שאם צריך להתגרד מגלה את ראשו, אינו צריך להתגרד אינו מגלה את ראשו". הלך אותו אדםלהתפלל על הגשם בבתי כנסת, אך כיוון שלא רצו לקבלו, הלך והתפלל בשדה... נודע הדבר לראשי המדינה ונתבהלו, הן כסויי הראש והן גלויי הראש. החלו הכול כועסים, "אותו אדם מי שלחו ובשם מי נתקבל לפני המקום... וגילו דעתם שאותו מעשה עלול לערער את יסודות המדינה, ואין צורך לומר את המשמעת, שכל מי שאין לו תוקף מן הציבור ועושה עצמו שליח, הרי הוא בכלל מפירי חוק פורצי גדר, ומחבל את סדרי המדינה".
כעס זה על אותו אדם הביא לליכוד השורות, שהכול כעסו עליו והיו תמימי דעים. דנו ראשי המדינה בפריצת גדר זו, והחליטו "לעשות מחסה מהמטר מסוף המדינה ועד סופה, שאפילו בעל הגשמים (=אלוהים) מוריד גשמים להפריח את הארץ, על כרחו לא יגיעו הגשמים לארץ", ולא תתבטל חס וחלילה המשמעת במדינה...
כאשר נשלמה מלאכתו של השטיח, תלו אותו "על גבי הכלונסאות ופרסו אותו מסוף המדינה ועד סופה".
אלא שנתקבלה תפילתו של אותו אדם סתם, והחלו גשמים יורדים. נקרע השטיח והגשמים הרוו את האדמה, והארץ נתנה יבולה. "ועד שהרעבים שמחים, השבעים עצובים... ואף גדולי המדינה אף הם שמחתם לא הייתה שלימה. כסויי הראש שנתמעכו מצנפותיהם, גלויי הראש, שהיו הגשמים מטפחים על קרחתם ועל גבחתם"...
העבירה לעלון: עדה גבע


ט"ו באב בניחוח דרום אמריקה


החברים מוזמנים לערב שכולו מוזיקה
ויופי עם המופע "מזמין יופי"
ביום שישי 19.8.16 בשעה 21:00במועדון לחבר
על כוסית משקה, פינוקים טעימים,
ערב שכולו אהבה!
להתראות, גלי יגודה.