חפש בעלונים קודמים

עלון 33 (2016) (6075) ו אלול תשע"ו


שנת ה-90: במה לאומנות מקומית
"עין שמר" הבית
החיים כמארג של צורות וצבעים
כדרך הביטוי שלי.



















הערב מוקדש לצמיחה המחודשת לאחר לכתו של רפי, ולמציאת שורשי היצירה העצמאית שלי.
ערב עם עירית שפירא
יום שישי 9.9.16 בשעה 21:00 במועדון לחבר
החברים מוזמנים

הודעות ושונות

מזל טוב
לצאלה ורפי
לנישואי הדר ואודי
ברכות למשפחת מור
 ולמשפחת בן דור
והרבה איחולים לזוג הצעיר


ברכות
לנוה כהן שהשתחרר מצה"ל
משירות בחיל הים
קליטה מהירה באזרחות
ובהצלחה בהמשך דרכך



לנוגה ומשה שלזינגר
שנפגעו בתאונת דרכים
ברכת החלמה קלה ומהירה
שובו הביתה בשלום


הצבעת קלפיהצבעת קלפי בנושאים* הרוב הדרוש להחלטה בנושא מוזיאון הקיבוץ הלאומי
•           בחירת מליק גור לתפקיד יו"ר ועדת ביקורת
•           בחירת ביריט שפירא וניבה גולן לצוות מש"א
תתקיים:



דרוש/ה
לחצר הראשונים דרוש/ה קופאי/ת לעבודה מול קהל בשבתות וחגים
כ-8 פעמים בשנה מסוכות ועד שבועות.
שעות עבודה 10:00-15:00 לעיתים יותר ולעיתים פחות
תשלום מינימום 5 שעות ליום עבודה
תשלום 45 ₪ לשעה
פרטים נוספים ומועמדות לפנות לטובית 052-2333456



האם לרכוש ביטוח בטלפון? לא!!!
חברים שלום,
לחברים רבים התקשרו לאחרונה מחברת הביטוח "הפניקס"
וניסו לשכנע אותם להיפגש כדי לקבל הסבר ולעשות סדר בביטוחים.
בשורה התחתונה הם מנסים לשכנע אתכם לעשות ביטוח אצלם.
תגידו להם בטלפון: אני לא מעוניין ונתקו.
אל תתנו את מספר כרטיס האשראי שלכם בכל מקרה.
מי שמעוניין לקבל מידע בנושא ביטוחים – מוזמן לפנות אלי.
עינת תומר – אחראית ביטוחים


בקשת חנייה 1
נא לא לחנות בצד הצפוני מחוץ לסככת החניות,
החניה שם לא מאפשרתלרכבים חקלאיים להגיע לבורלטיפול רכב חקלאי.
תודה פנינה גלעד


תכולת בית למסירה
לחיילים או לצעירים
לפרטים ליצור קשר
054-4253164לפרטים נוספים, יהודית גרוסברג
מכירה מיוחדת
של חזיות ולבני נשיםתתקיים ביום חמישי 15.9.16 בין השעות 18:30-16:00 במועדון לחבר * מבצעים ומחירים מיוחדים * מגוון עשיר ומגוון * ייעוץ והתאמה אישית* כולל מידות גדולות * חזיות הנקה / מחטבים * פיג'מות וכותנות מוזמנות כולן

ביום ראשון זה קורה!!!
ב- 11.9.16 בשעה 19:00 מועדון נעורים עין שמרפותח את שעריו. אנו מזמינים אתכם – נערים ונערות לערב חגיגי
עם בשר וכייף כמו במסיבות.
נשמח לראותכם
דנה אליאס ולי

דרוש/ה
מערכת החינוך החברתי קהילתי מחפשתמלווה לילד בשעות הצהריים, היקף המשרה 24 שעות חודשיות.אם את/ה רואים עצמכם מתאימים צרו קשר עם עידית יוקר קמינר 054-5203784


ברכות ל:
         אבשלום זהר סל – לתחילת שנת שירות
         אורי זהר סל – לתחילת שנת שירות
         דרור גרנות – לתחילת לימודים
שתהיה שנה מוצלחת וגדושה בחוויות


מקהלת אוריין// עינת תומר
שיחה עם חמוטל גלעד על מקהלת הילדים שהקימה לפני 24 שנים וממשיכה להתקיים במלוא תפארתה

מתי הקמת את המקהלה?הקמתי את המקהלה בשנת 1992. באותה תקופה סיימתי את לימודיי באקדמיה למוסיקה בירושלים ובמקביל למדתי לשיר אצל מורה בשם ארנון מרוז שהיה המנצח של מקהלת הילדים המשובחת אנקור. המשכתי ללמוד אצל ארנון ולשיר באנסבל (הרכב קטן) שהקים ובהשפעתו הקמתי את מקהלת אוריין. בתחילת דרכה היו במקהלה 16 ילדים וילדות מעין שמר, מקבוצות כלנית, מורן ודקל. כיום שרים במקהלה 22 ילדות וילדים שמגיעים מכל האזור: עין שמר, מענית, גן השומרון, פרדס חנה, כרכור, מאור, גבעת עדה וחריש.

מה משמעות השם אוריין?
השם אוריין נבחר יחד עם הילדים. ילדים הביאו הצעות לשמות וזה השם שנבחר.ההסבר: יש קבוצת כוכבים בוהקים במיוחד הנקראת אוריון, ואוריינות היא למידה, כך שהשם אוריין זה שילוב של אור ולמידה.

מה הייתה המטרה בהקמת המקהלה?
המטרה הייתה לתת חינוך מוסיקלי איכותי: לפתח שמיעהועבודה קולית, לחשוף את הילדים למוסיקה אמנותית וללמד אותם לשיר בהרמוניה עם דגש על הפקה קולית אוורירית ורגישה.

מי יכול להצטרף למקהלה?
ניתן להצטרף מכיתה ב' עד כיתה יב. הקריטריונים:רצון גדול לשיר במקהלה, ויכולת לשיר בצורה מדויקת. הקול של הילד יתפתח תוך כדי השירה במקהלה.

כיצד נראית חזרה של המקהלה?
במקהלה יש 3 חזרות בשבוע:
חזרה לצעירים - ילדים חדשים וילדים צעירים.
חזרה כללית - משלבת את הצעירים שהבשילו ואת הילדים הבוגרים.
חזרה לבוגרים - מיועדת לילדים הבוגרים בלבד.
לכל ילד יש 2 חזרות בשבוע, בהתאם להתפתחותו כזמר.

כל חזרה מתחילה בחימום הגוף ובחימום קולי. במקהלה הכללית ובהרכב הבוגר מאזינים לפרק מתוך יצירה קלאסית, ולאחר מכן עובדים על הרפרטואר שלנו: למידת התפקידים ביצירות (סופרן, מצו סופרן, ואלט) והחיבור ההרמוני ביניהם. עובדים הרבה על השגת האיכות המוסיקלית הטמונה ביצירות עצמן. בסוף אנו מסכמים האם היינו מספיק מרוכזים בחזרה, האם ניצלנו נכון את הזמן. נותנים צל"שים אחד לשני ומחזקים את היחיד וגם את הקבוצה.
החזרה נמשכת כשעתיים עם הפסקה קצרה באמצע. בימי ראשון בתום החזרה אנחנו עורכים סעודה משותפת, כל פעם ילד אחר מביא כיבוד לכולם, אנחנו יושבים יחד שותים "תה מקהלה" ואוכלים. בחגים מציינים את החג. המטרה היא: להתחבר, להיות חברים, ולחזק את הקשר בינינו.

הערך המוסף של מקהלת אוריין:
מקהלת אוריין היא כלי מוסיקלי המורכב מ: ילדים מזמרים, מנצחת, ופסנתרנית - חגית יזהר. ישנה השקעה רבה בילדים עצמם ובקשר ביניהם. זה כמו כלי שיש לו הרבה מיתרים, כלי אנושי המתבסס על עזרה ותמיכה.
דרך המוסיקה אנחנו לומדים איך לעבוד בקבוצה, לומדים את הערך של הקבוצה וכמה קבוצה נותנת כוח. היא מבליטה את הילד ולא מבטלת אותו. דרך הקבוצה הילד מגלה את היכולות והכוחות הטמונים בו,תוך כבוד ותמיכה הדדית ולא בדרך של ביקורת.
מקהלת אוריין היא קטנה ואינטימית, כל ילד בה מאוד חשוב.

לפני כשנתיים דור מרקם הכין עבורנו קליפ מקסים המתאר את עבודת המקהלה שלנו. ניתן לצפות בו ביו טיוב תחת השם: "מקהלת אוריין זה אנחנו".

אני מזמינה ילדים וילדות להצטרף אלינו למקהלת אוריין - ליהנות אתנו מהשירה ומהעבודה המשותפת.




שלומי אליהו מיזוג אוויר – נעים להכיר// עינת תומר
שיחת היכרות עם שלומי אליהו
הבעל של מורין מור ומתקין המזגנים החדש בעין שמר
נשמח להכיר: שמי שלומי אליהו בן 31 גדלתי ברמת גן במשפחה מאוד חמה ואוהבת. אנחנו 3 אחים, יש לי אחות בכורה ואח צעיר. מאז שאני ילד התעסקתי עם אוכל ובהמשך למדתי טבחות בבית ספר מקצועי. כבר כנער עבדתי בבתי מלון ובמסעדות כטבח. אני מתמחה בעיקר באוכל איטלקי. בצבא שירתי בחיל האוויר בתל נוף בתפקיד לוגיסטי. לאחר שהשתחררתי עבדתי כטבח במסעדה ברמת גן מספר שנים.לאחר שנים רבות בתחום האוכל החלטתי להתמקצע בתחומים נוספים ולמדתי באורט סינגלובסקי בת"א טכנאות מיזוג אוויר וקירור והתקנת מזגנים ועבדתי כטכנאי מזגנים מספר שנים.
כיצד מורין ואתה הכרתם? ביום בו מורין טסה לטיול שאחרי צבאלמרכז אמריקה הכרנו בפייסבוק. היא טסה לשלושה חודשים. במהלך שלושתהחודשים האלו היינו בקשר רצוף דרך המחשב, התכתבנו שיתפנו האחד את השנייה בחוויות שעברנו. מורין אז טיילה ואני גרתי ברמת גן ועבדתי בהנדסת קירור. במשך כל התקופה הזו חיכינו וציפינו האחד לשנייה. כשמורין חזרה מדרום אמריקה אחרי שלושה חודשים של התכתבויות נפגשנו לראשונה. הפגישה הייתה מאוד מרגשת ומאז אנחנו יחד. חודש אחרי פגישתנו הראשונה עברתי לגור עם מורין בקיבוץ, ושנה וחצי אחרי התחתנו ולפני חצי שנה נולדה בתנו הבכורה והחמודה, ליה.
איך החיים בקיבוץ? כשהגעתי לקיבוץ עבדתי תקופה בחדר האוכל, זו הייתה הזדמנות להכיר חברים ושחברים יכירו אותי. אני אוהב לגור בקיבוץ, החיים פה הרבה יותר רגועים ושלווים, יש הרבה ירוק והסביבה איכותית.
מה אתה אוהב לעשות בשעות הפנאי? אנחנו משפחה צעירה שאוהבת לבשל ולארח חברים ומשפחה אני גם אוהב לבשל למורין, בעיקר פסטה ופיצה. אנחנו נהנים מגידול ליה הקטנה,אני אבא מאוד פעיל, מטפל בילדה באהבה. אני גם אוהב לשפץ דברים ישנים כמו רהיטים, מוצרי חשמל וגינון.
הקמת לאחרונה עסק עצמאי: פתחתי עסק עצמאי להתקנה ותיקון מזגנים "שלומי אליהו מיזוג אוויר". את העסק הקמתי מתוך הצורך לתת שירות טוב, אמין וזול לאנשים שסובבים אותי. יש לי קהל לקוחות רחב בקיבוץ שמשתמשים בשירותי. אני גר פה וזמין לתיקונים, התקנות ותחזוקה שוטפת של המזגנים וגם במקרי חירום.
מוזמנים להתקשר אלי 052-5295788


 למי מותר להצביע במקום חבר קיבוץ שנעדר? על בת זוגו של חבר קיבוץ (שאינה חברה בעצמה) נאסר להצביע במקומו בקלפי למרות ייפוי כוח שהיה בידה. למי מותר להצביע בקיבוץ במקום חבר שאינו יכול להגיע להצבעה?קוראת שאלה: בן זוגי הוא חבר הקיבוץ. בהצבעה בקלפי, שהייתה חשובה גם עבורו, אך אליה לא יכול היה להגיע (הוא עובד חוץ ונוסע הרבה לצורך עבודתו), הוא ביקש ממני שאצביע במקומו, לפי נוסח של ייפוי כוח בכתב שקיים במזכירות.נציג ועדת הקלפי שהיה נוכח בהצבעה סירב לאפשר לי להצביע, בנימוק שאיני חברה. ההצבעה אמנם עברה, אך השאלה נותרה פתוחה.
 המדור משיב: "הזכות להצביע", הן באסיפה והן בקלפי, היא "זכות אישית", הנתונה רק לחבר הקיבוץ. בפקודת האגודות השיתופיות קיימת הוראה מפורשת (סעיף 16): "חבר שאינו יושב בארץ רשאי למנות חבר אחר להיות מורשהו, אך שום חבר לא ישמש מורשה ליותר משני חברים אחרים".
 ומה כאשר בן זוגה של השואלת אינו שוהה בחו"ל, אך מצוי לרגל עבודתו מחוץ לקיבוץ בשעות ההצבעה, ואינו יכול להגיע לקלפי באופן אישי?
 הפתרון מצוי בצווים שהוציא רשם האגודות השיתופיות - הראשון, מיום 31.10.1968קובע: "מותר לחבר באגודה למנות את בן זוגו כמורשהו באסיפה כללית של האגודה". הצו השני, שהוצא ביום 10.5.2005, מוסיף ומבהיר: "לעניין הצבעתו של מורשה, רואים כהצבעה באסיפה כללית כל מתכונת של הצבעה, ובכלל זה בקלפי."
 עו"ד גיל דגן ("שלמה כהן ושות'") מדגיש שכאשר חבר שוהה בחו"ל - יכול כל חבר אחר להצביע במקומו, באמצעות ייפוי כוח עליו חתום החבר המצוי בחו"ל, אך במקרה שהחבר או החברה מצויים בארץ רק בת או בן הזוג שלהם יכולים להצביע במקומם, באמצעות ייפוי כוח. דומה שהפסיקה הרחבה לעניין "בן זוג" תחול גם כאן (נישואים אזרחיים, ידועים בציבור, בני זוג מאותו מין וכיו"ב(.
הצו, אומר עו"ד גיל דגן, אינו מגביל או מונע מבן או בת זוג של חבר או חברה לשמש כ"מורשה" מטעמו לצורך ההצבעה, בין באסיפה ובין בקלפי, גם אם הם אינם חברי האגודה כך שצריך היה, מסכם עו"ד דגן, לאפשר לשואלת להצביע בשם בן זוגה.

שאלה אחרת היא הכיצד יכולה בת זוג של חבר להצביע באסיפה, כאשר זו "פתוחה" רק לחברים. הפתרון הוא שלעת הצבעה בהרמת יד, היא תורשה להשתתף. בקלפי, מן הסתם, שאלה שכזו לא מתעוררת. הוראות החיקוקים הללו, הנוגעות להצבעה, מוסיף עו"ד גיל דגן, הן הוראות "קוגנטיות", במובן שלא ניתן להתנות אותן - לא בתקנון האגודה ולא בהחלטת אסיפה.
 מתוך: אתר my net מתאריך 10.8.16