חפש בעלונים קודמים

08/02/2007

מזל טוב!
לענת וניר אלון
להולדת הבן שחר
אח לגל ולשי
ברכות לסבים שמחה ועלי
ולכל המשפחה הרחבה!


פורום נשים
הפורום לקידום מעמד האשה במועצה, מזמין למפגש עם רוביק רוזנטל עיתונאי וסופר, שידבר על גברים ונשים בסלנג הישראלי – איך משקפת השפה את השוביניזם.
יום ד' 14.2.07
בשעה 20:00 קפה וכיבוד קל
בשעה 20:30 תחילת ההרצאה
בספריה האזורית מנשה


הפורום פותח "מעגל נשים", מפגשים קבועים מדי שבוע או שבועיים, של נשים יהודיות וערביות
"רק על עצמי לספר ידעתי" - מפגשים של חוויה ושיתוף, בליווית מנחות מקצועיות.
המפגש הראשון יתקיים ביום שישי משעה 9:00 עד 11:00.
מספר המקומות מוגבל.

לפרטים על הפורום – פנו למרים שנפלד



לפרטים על הפורום – מרים שנפלד

ל מ כ י ר ה
מזגן חלון של תדיראן 1.5 כ"ס
במצב טוב חימום וקירור
4178





































תפוחים ותמרים סדר ט"ו בשבט

במוצאי שבת האחרונה התכנסנו בחדר האוכל שלנו לחגוג את ט"ו בשבט באווירה קצת אחרת. הגיעו תושבי מועצה מישובים שונים, חילונים ודתיים וישבו בצוותא לסדר מסורתי ויפה.
את הסדר ערך והגיש דורון קולר, הרב של מאור, בחור צעיר ורב ידע, אשר נתן פנים רבות ושונות לשבעת המינים ובריאת העולם.
להקה צנועה של 3 בחורים ניגנה ושרנו איתם ממיטב שירי הארץ.
התכבדנו בפירות יבשים ועוגות אשר סופקו ע"י האגף לתרבות תורנית של המועצה, וקינחנו בהרצאה קצרה של יוסי בן מיור על נדידת ציפורים.

הערב היה יוזמה של האגף לתרבות תורנית אשר החליטו על מגמה של חיבור קהילות המועצה. לאורך השנה יתקיימו מספר אירועים בישובים שונים וישלבו חילונים ודתיים.
אני התרשמתי מאד מרכזת התרבות התורנית, רות קליין, והיה ממש תענוג לעבוד איתה.
מעין שמר הגיעו מעטים אבל מי שהגיע נהנה (כך לפי התגובות). אני מקווה שנצליח לקיים עוד אירוע מסוג זה אצלנו במהלך השנה.
אני רוצה להודות מעומק ליבי לתמי צמח אשר התנדבה לארגן איתי ועם רות את הערב ועיצבה אותו כמו שרק היא יודעת – תודה גדולה!
ולסמדר שם טוב שעזרה בעריכה ולכל מי שנשאר לפרק.
ש ב ת ש ל ו ם !
גלי יגודה




תוצאות
הצבעת הקלפי
4.2.07

1. ערעור עודי דגאי על אי
קבלת הפרטת הרכב.
בעד- 72 נגד- 91

2. אשור תור שפוצים
בעד- 100 נגד- 51

3. אשרור תחילת הפעלת מודל
ההתפרנסות(יבש) עפ"י
חוברת ההסכמות:
בעד- 68 נגד- 81



























































































מפגשי בוקר
במפגש האחרון שמענו הרצאה מפי יעל פטלז'ן על סין.
יעל חייתה תקופה בסין ועם חזרתה לישראל למדה תואר ראשון במדעי סין ומזרח אסיה. היא דוברת השפה הסינית ויש לה ידע רב מאד על ההיסטוריה והתרבות הסינית. הרצאה זו הייתה הראשונה בסדרה של הרצאות בנושא סין. הפעם היא סקרה בפנינו את ההיסטוריה של סין מתחילת תקופת השושלות ועד סופה, תחילת המאה ה-20. ההרצאה הייתה מאד מעניינת. ההרצאה הבאה עם יעל תתקיים ביום חמישי 1.3 ותתמקד בסין במאה ה-20 עם הרבה תמונות והסברים מרתקים. מומלץ.

המפגש הבא יתקיים ביום חמישי הבא 15.2 עם ליאורה מאסטרו שתציג בפנינו את תחום החשיבה היצירתית. להלן הסבר קצר כהקדמה למפגש:

חשיבה יצירתית היא חשיבה אשר בסופה מתקבל פתרון חדש לבעיה, שהוא פתרון פשוט, זול, מקורי, לא מזיק וישומו מבוסס על משאבים הקיימים במערכת. זהו אותו סוג של פתרון אשר מגמד את הבעיה וגורם לנו לחשוב שהבעיה לא הייתה בעיה רצינית ומוביל אותנו לרטון משהו בסגנון של:

"למה לא חשבתי על זה קודם??"

שיטות ותהליכי חשיבה: ישנם מספר רב של שיטות, תכסיסים וחוקים להתמודדות עם בעיות, לשיפור הדמיון היצירתי ולפתירת סתירות בתחומים שונים
(מדע, טכנולוגיה ועוד).
במסגרת המפגש תתואר שיטת חשיבה שיטתית, שפותחה ע"י ד"ר ינקו גולדנברג וד"ר רוני הורוביץ. יובאו דוגמאות מעולם השיווק, הפרסום והתעשייה.

להתראות, גלי.

































חורף חכם

ההרשמה למחזור השני של החוגים בעיצומה ותימשך עד יום ראשון הקרוב 11.2, אנא הירשמו במהרה.

פילטיס – מה זה בכלל?
ערב היכרות עם עולם הפילטיס עם גדעון אברהמי ובו הסברים והדגמות חיות עם מכשירים יתקיים ביום שלישי 13.2 בשעה 20:30 במועדון לחבר. מומלץ!
מוזמנים החברים (ללא ילדים), גם מי שלא נרשם לחוג (אין קשר בין מה שיהיה בחוג להסברים בהרצאה).

החוג עצמו יתחיל ב-20.2. בימי שלישי בשעה 17:30 ולא כפי שפורסם בטבלא.
























זוכרים איך התלבשתם בשנות ה-80?
אז תתחילו לארגן את התחפושות.....


ט י ו ל
ט"ו בשבט

ביום שבת 10.2.07 נצא לטיול משפחות חגיגי לכבוד ט"ו בשבט.
הטיול יהיה לאזור רמות מנשה בהדרכתו של אסף מצקין.
מתוכננת הליכה של כשעתיים וחצי עם הפסקת קפה ועוגיות באמצע ופיקניק בסוף המסלול ( את הקפה והאוכל כל אחד מביא לעצמו – עוגיות והפתעות עלינו)
המסלול הוא נוח להליכה אך אינו מתאים לנסיעה עם עגלת תינוק, מומלץ לבוא עם מנשא.
יציאה בשעה 8:00 מרחבת ח"א
חזרה משוערת ב 13:30

להתראות, גלי.













הצבעת הקלפי נגד הפרטת הרכב, סתרה חומר בעל פה ובכתב על יתרונותיה לרוב הציבור.
זה הביא אותי לתהייה, האם החברים רואים את השיחות? קוראים את תקציר השיחות בעלון? מבינים את ההסברים? או, שהחושבים אחרת אינם מדברים...

ש י ח ה
והצבעות -
מ י ש א ל

בעילום שם:
בבית אני לא מצליחה לראות השיחה בגלל שלא הצליחו לחבר אותה לביתי. בעלון אני קוראת רק נושאים שמעניינים אותי ולא את השיחה.
לקלפי אני מגיעה מגובשת בדעתי, ומושפעת בהחלטותיי בעיקר מבני משפחתי ומהסביבה הקרובה לי ביותר, למרות שהרבה פעמים אנחנו חלוקים ביותר. אני מצביעה רק כשיש לי עמדה ולא תמיד על כל הנושאים שבדף ההצבעה – אלא אם אני מבינה בנושא.

בעילום שם:
אני לא רואה את השיחות ולפעמים קוראת בעלון, כי זה משעמם אותי.

אם כך לפי מה את מצביעה?
אני מושפעת מהסביבה הקרובה לי, אבל בדרך כלל יש לי דעה מקודם. הרבה פעמים אינני מספיקה להגיע להצבעות, אלא אם יש הצבעה חשובה ואז אני עושה מאמץ ומגיעה.

ומה דעתך על הפרסומים?
יש שנושאים אינני מבינה, כמו מודל ההתפרנסות ועוד תקנונים מסובכים. למרות שאני יודעת שזה חשוב ואם אתאמץ אבין.

מה הצבעת בהפרטת הרכב ולמה?
הצבעתי נגד ההפרטה, למרות שהדף שחולק הראה שנרוויח. אבל המשפחות שסובבות אותנו היו אמורות להפסיד והרגשתי שזה לא מגיע להן.

אז מהו הפתרון לדעתך?
בקשר למודל ההתפרנסות, כל עוד רוב המשפחות עם ילדים אינן מפרנסות עצמן – המודל לא יעבור. צריך לתמחר מחדש, לבדוק את העלויות, ולהעביר מה שאפשר לידי החברים, כך שהם יעשו את הבחירה על מה חשוב להם להוציא הכסף.

מדוע אינך מוכנה להופיע בשמך?
כי לא רוצה שיגיבו ויגידו: "למה את לא מתעניינת... זה חשוב וכו'...."

איתמר משיח:
אני רואה את השיחות וגם קורא בעלון את תקציב השיחה. אני תמיד מצביע ומבין במה מדובר, ואם לא, שואל מביני דבר.

צעירה בעילום שם:
את השיחות אני לא רואה, אבל קוראת בעלון בדרך כלל.
אני מצביעה רק בדברים שאני מרגישה שאני מבינה בהם, אחרי ששוחחתי עם אנשים וגיבשתי דעה.
הני רוזן:
לא רואה את השיחות אבל קוראת בעלון, גם את התקנונים. אם אינני מבינה משהו אני שואלת.
אני משתדלת להצביע כי אני מאמינה שזו הדרך שיש לי להשתתף בקהילה. מי שאינו טורח להצביע, אין לו גם זכות להתלונן. אבל בפועל לא תמיד אני מצביעה, במיוחד כאשר אינני בקיאה בנושא.

גדי גלעד:
אני קורא את השיחה בעלון אבל אין לי זכות הצבעה. את התקנונים אני קורא, בד"כ מבין אבל אם לא – שואל.

בעילום שם:
אני רואה את כל השיחות, וגם קוראת בעלון את התקציר. בעיני זו משמעות לקיחת האחריות על החיים שלי-שלנו.
אם אינני מבינה משהו בתקנונים שמתפרסמים, אני שואלת עד שאני מבינה. אני מצביעה בקלפי בקביעות.
לדעתי הפרטת הרכב לא עברה כיוון שיש רבים שנהנים מרכב ממקום עבודתם ולהם לא השתלמה ההפרטה.

קרן-אור משיח:
אני משתתפת בשיחות כחברת הנהלת קהילה.

אהרון חדוותי:
אני לא רואה את השיחות ולא קורא התקציר בעלון. אינני מצביע בדרך כלל, אלא בנושאים שמאוד חשובים לי.

מ. בעילום שם
על פי מה אתה מצביע?
שיחות אני לא רואה, אבל קורא אותן בעלון. את ההחלטה אני קובע בדרך כלל אחרי התייעצות עם בני המשפחה על פי האינטרסים שלי. אני מצביע רק במקרים שזה חשוב לי באופן אישי.
תקנונים אני לא תמיד קורא.

עידן גלעד:
אני לא רואה את השיחה, אין לי זמן. אבל קורא את התקציר בעלון ומצביע בקביעות.
את התקנונים וההסברים אני קורא ולרוב מבין, אבל אם לא הבנתי – לא מצביע.

מה הסיבה לדעתך, שתקנון הרכב לא אושר?
או שההסברים לא היו מספיק משכנעים, או שלא התאימו לאינטרסים של המתנגדים.

שביט שפירא:
אני לא רואה את השיחה, יש לנו בעיה לקלוט את הערוץ בבית. אבל קורא בעלון את השיחה תמיד. אני נוהג להצביע, אלא אם איני מבין, או לא הספקתי לקרוא קודם את העלון.
את ההסברים אני בדרך כלל מבין ואם לא, אני שואל.
הסיבה שהפרטת הרכב לא עברה היא, שאנשים לא מבינים שבסוף נשלם יותר על כל קילומטר וכולנו נפסיד.

נילי ארבל
אם אני נמצאת בבית אני רואה את השיחה, ואם לא - אני קוראת בעלון.
ברוב המקרים אני מצביעה, אך אינני מצביעה כשאיני יודעת מה להחליט.
לא תמיד אני מבינה את ההסברים והתקנונים – וחושבת שצריך לשפר את מערכת ההסברה עם דוגמאות.
אם אינני מבינה את הנושא היטב והוא חשוב לי אני מתייעצת.

מה קרה לדעתך, בנושא הרכב?
אולי בגלל התקציב הנמוך שהוצע לצעירים ולחיילים, הוריהם ואולי עוד אנשים שמסתכלים לא רק על עצמם הצביעו נגד.

ג ש מ י ב ר כ ה ....
ארבעה ימי גשם היו השבוע ובהם ירדו: 14,8,38,7.5
ביחד 67.5 מ"מ.
עד כה מתחילת העונה ירדו 406 מ"מ

מהמרפאה
מבצע התרמת מוח עצם
יתקיים ביום רביעי 14.2.07
עבור דור לביא, ילד בן 9 מנתניה
משעה 9:30 עד 21:00
בקניון אורות באור עקיבא
ובקניון לב חדרה

מי שקיבל במרפאה טאמס בטעמי פירות, מתבקש להחזיר הכדורים למרפאה. בתהליך הייצור של התרופה נכנסו חומרים נגד כאבים וצריך להחזירם ליצרן.
חלוקת תרופות – החל משעה 9:00 בלבד



מתי לקחת תרופות ותוספים
על קיבה ריקה או מלאה:
ויטמינים – אפשר על קיבה ריקה או
מלאה.
אומגה 3 – אפשר על קיבה ריקה או
מלאה.
אספרין – מהסוג מיקופרין - כחצי שעה
לפני האוכל. לסוגים האחרים
יש ציפוי הגנה ולכן אין זה
משנה.
משכיחי כאבים שונים – אחרי האוכל,
בכל מקרה לא על קיבה ריקה.

נשאלה הרוקחת בבית מרקחת בכרכור









ל י ד י ע ה


לחברים שלום,

מאחר והוגש ערעור על שינוי חלוקת התקציב האישי – בחודש ינואר 2007 התקציב יהיה לפי אותם פרמטרים של תקציב אישי 2006.

השינוי יחל, אם בכלל, רק לאחר דיון בערעור.

שבת שלום, איילת מוזס



ברכות מזל טוב לד"ר עופרי להולדת הבן




















ערב גבינות ויין בפאב
ביום שישי 9.2
משעה 21:00

הנכם מוזמנים לפאב לכוסית
יין וטעימות.



באווירה אינטימית וחורפית.
במקום יש ביליארד, משחקי שולחן, מוזיקה מעולה ושירות
מקומי משובח.

אל תחמיצו!
מחכים לכם, הצוות.


































ש י ח ת ק י ב ו ץ
תתקיים בשבת הבאה
17.2 בשעה 21.00

ס ע י פ י ה ש י ח ה :

1. קבלה לחברות
הנהלת קהילה ממליצה לקבל את מיכל גולן לחברות.

2. ערעור על מבנה התקציב האישי שאושר במסגרת תקציב הקהילה 2007.

3. דיון בנושא מעמד התושבות בקבוץ עין שמר.

להתראות בשיחה

חמי סל



בעקבות תוצאת הקלפי , אי אשרור הפעלת הנוהל היבש של מודל ההתפרנסות, יתכנס בשבוע הבא צוות רחב, כדי לדון על דרך ההתנהלות בהמשך.

דו"ח הדיון וההצעות יבואו לידיעת החברים ולדיון.

ביום שישי בארוחת הערב יתקיים מפקד התפקדות למרצ בחדר האוכל. הוא מיועד לחידוש אלה שהיו חברים בעבר ולמתפקדים חדשים.
תשלום חד פעמי ל-4 שנים 60 ₪.
אייל תומר, חמי סל

איילת תשיב לאיציק בשבוע הבא.





ספר טלפונים קטן ולבן
המעוניינים בספרון קטן המתאים לנשיאה בתיק – מוזמנים לפנות אלי בחדר העלון, או להשאיר את הזמנתם בתא הדואר שלי . ספרון אחד ניתן חינם, השני תמורת 3 ₪.
אני מציעה לצפות את הדפים החיצוניים בטפט שקוף ולמי שאין, לצפות בצלוטייפ רחב – כדי שהספרון לא יתקמט.
נורית משיח































ללא כותרת
זה מספר ימים, או יותר נכון קרוב לשבוע
שאני באה למטבח יום יום והעסקים שם אינם כרגיל.
בשקט ובצנעה אנשים שם עושים את מלאכתם. אנחנו באים, נהנים, אוכלים ואיננו יודעים דבר וחצי דבר מה קורה מאחורי הקלעים..
תקופה לא קצרה שצוות המטבח מתמודד עם קשיים ותקלות טכניות ויכול להם.
אני אזרחית פשוטה רוצה לומר לכם עובדי המטבח יישר כוח!!!
במסירות אין קץ אתם דואגים לצבא הגדול הזה שצועד על קיבתו.
נ י צ ה ל י ב נ ה



תקשורת
עקב תקלה בלוח האלקטרוני, הוא אינו פועל כשבועיים. בימים אלה אנו מתקנים אותו ובעתיד תשודרג התוכנה הגראפית והמערכת כולה.
כמו כן, לצערנו, נדחה מועד עליית האתר החדש של קיבוצנו לאוויר, ומקווים שיעלה במשך פברואר. האתר יחנך במועדון לחבר, ע"ג מסך גדול בחסות ועדת תרבות ומסיבות השמונים.
מסר חמי
שמעתי ואהבתי...
הזקנים אינם מצטערים על מה שעשו,
אלא על מה שלא עשו...
א.