חפש בעלונים קודמים

09/02/2007

עלון מס' 6 (3627) כא' בשבט תשס"ז 9.2.2007

פותחים שבת
לפני שבוע הקדשנו את קבלת השבת לט"ו בשבט על שפעת סממניו...
בראשית הערב בירכנו במזל טוב את ענת וניר אלון האקורדיוניסט הטוב והמסור שלנו, לכבוד הולדת בנם השלישי. השירים היו שירי עצים ופרחים. מיכה, אבא של אורלי ארליכמן בעל הקול העמוק והיפה שר יחד עם אורלי את "פרח הלילך" להנאת כולנו. עם צליליו של שיר זה שיגרנו ברכת החלמה מהירה לנעמן אפשטיין. רפי שפירא וקובי גרוסמן הפליאו לשיר לנו סולו: רפי את "ערב מול הגלעד" וקובי את "עין גדי".
תודה מיוחדת הבענו בערב זה, ערב חג האילנות לאורי אשכולי המביא למועדון מדי שבוע מפירות גנו ויינו.
במרכז קבלת השבת עמדה יצירתה של עירית שפירא "הסוד שלי" שהוקרנה על מסך המועדון. הטקסט הוקרא ע"י עירית וטלי לוי. בטכניקה ייחודית של שילוב בין צילום לציור יצרה עירית אגדת ילדים יפה ומאירת עיניים שזכתה לתשואות ולאהדה רבה.

והשבוע, "מבט ושיר על הרי ישראל" בהתאם למעמד הר סיני הנמצא במוקד פרשת השבוע, פרשת "יתרו". על הפרשה שלומית דקל.
שבת שלום!


שיחה עם דני אבנר
על סוגים שונים של קרינה: מהי קרינה מסוכנת? אולטרסאונד? מיקרוגל? האם מנגנון הקרינה ידוע? למה מגדל האנטנות לא נמצא במקום הנכון. על עבודה בסטרטאפ - למי מתאימה, האם מתגמלת, למה לא יוצאים ממנה לפנסיה? מעט על דני כאדם ועוד.

ספר על עצמך משהו..
נולדתי ברומניה. בגיל 3 עליתי לארץ עם הורי, יש לי אחות שגרה בת"א. עד אחרי הצבא הייתי ירושלמי שרוף אבל עכשיו אני לא אוהב את העיר . לאחר השירות הצבאי עבדתי בעבודות שונות, ולמדתי הנדסאי פיזיקה במכללה בבאר שבע. בזמן הלימודים הכרתי את מרה, שלמדה גם היא בבאר שבע, הפכנו לזוג ולאחר הלימודים נדדנו למקומות שונים בארץ בהתאם לעבודה שלי. צור נולד בירושלים וכשהיה בן שש בערך הגענו לעין שמר.

המליצו לי לשאול אותך על קרינת הטלפונים, מהיכן הידע שלך על קרינה?
למדתי ועבדתי בתחום זה במקומות שונים. אני יכול לומר שאני מבין בקרינה יותר מרוב האנשים.

יש עכשיו מאבק על הרחקת מגדל האנטנות מאזור בית הספר – מה אתה יכול להוסיף?
יש שני סוגי קרינה עיקריים:
האחת, קרינה מייננת – זוהי קרינה שיודעים כיצד היא מזיקה וגם ידוע ומוסכם שהיא גורמת לסרטן – ועל כן צריך להימנע ממנה כמה שניתן (קרני רנטגן, מכ"ם לגילוי טילים), קרינה זו שוברת את הצופן הגנטי של התא, כך שבשעת חלוקתו נוצרים שיבושים. זו הסיבה שקרינה מסוג זה פוגעת יותר במי שנמצא בתהליכי גדילה ויש בגופו התחלקות רבה של תאים – כלומר עוברים, תינוקות וילדים.

הסוג השני של קרינה – היא קרינה שאינה מייננת - וכוללת סוגי קרינה שונים: אור השמש, חוטי החשמל שפולטים קרינה, טלפונים סלולאריים, אולטרסאונד, מיקרוגל ועוד.
בקרינה שאינה מייננת, לא ברור בדיוק המנגנון שגורם לנזק, אך מבחינה סטטיסטית רואים שיש נזק. ומכיוון שלא ברור מה המנגנון שגורם לנזק, קשה לומר מהו הגבול שמשם והלאה יש נזקים - כך שהרמות נקבעות באופן סטטיסטי. בכלל, קשה מאוד לעשות סטטיסטיקה על אנשים, כי יש הרבה מאוד משתנים ותכונות שונות המבדילות בין אדם אחד לשני. הייתי מסכם ואומר שהמכ"ם בשדה התעופה הוא הרבה יותר מסוכן מהאנטנה הסלולרית, במיוחד למי שנמצא בכיוון שאליו המכ"ם מכוון. קרן המכ"ם אינה מתפזרת, אלא מכונסת ומתכוונת לכיוון אחד, ולכן העצמה אינה נחלשת משמעותית עם ההתרחקות. לעומתה האנטנה הסולולרית, שמשדרת לכל הכיוונים, אם מתרחקים ממנה העוצמה פוחתת בהרבה.
אולטרסאונד איננו מזיק. מיקרוגל – כאשר המכשיר מטופל ואיננו דולף קרינה החוצה, לא אמור להזיק, אבל התברר שאנשים המרבים להשתמש במיקרוגל חולים יותר בסוגי סרטן שונים, לא ברור למה בדיוק. אחד הרעיונות הוא, שזה נגרם בגלל תגובה בין כלי הבישול לבין האוכל, ולכאן עדיף להשתמש בכלי זכוכית ולהמעיט בשימוש במיקרו.

ובקשר לסכנה ממגדל האנטנות שליד בתי הספר, מה דעתך?
למבוגרים כנראה לא תזיק, אבל לחניכי המוסד (לדעתי) זה קצת קרוב מדי.

במה אתה עובד? אני עובד בחברת סטרטאפ שנמצאת באזור התעשייה של קיסריה, ועוסקת בתקשורת אופטיתFTTH) ) . משמעות השם: סיב אופטי עד לבית. אנחנו מייצרים כמה רכיבים שנכנסים לרשת האופטית הביתית. הסיב האופטי אמור להחליף את חוטי הנחושת שדרכו עובר החשמל, זה יאפשר לעבוד הרבה יותר מהר. בסיבים האופטיים יעבור אור במקום חשמל. אנחנו עוסקים בקצה, בקטע שמגיע לבתים.

העבודה מעניינת? יש נטייה לחשוב שסטרטאפ זה מעניין ומתגמל.
זה לא נכון. הרבה פעמים זו עבודה רוטינית שצריך לעשות פעם ועוד פעם ועוד פעם אותו הדבר - לעתים זה מעניין. מה שבטוח שתמיד עובדים קשה כי תמיד חסרים אנשים, יש יותר עבודה מאשר אנשים.
לשאלתך, "האם הייתי מחליף את המקצוע, אם הייתה לי אפשרות"; אז התשובה היא כנראה שלא, יש בה שילוב של חשיבה וגם עבודה בידיים.

מה ההשכלה שלך? והאם בשביל לעבוד בסטרטאפ צריך השכלה גבוהה?
בהשכלתי אני הנדסאי פיזיקה ויש לי הרבה ניסיון בתחום הזה.
בסטרטאפ צריכים בעיקר אנשים שיש להם השכלה מתחומים רבים ושונים: טכנאים ומהנדסי אלקטרוניקה, פיזיקאים ברמות שונות, וכמובן יש גם עבודת אדמיניסטרציה כמו רכש, כוח אדם, הנה"ח וכד'.

נראה שיש הרבה מאוד תחלופה בסטרטאפ, האם זה לא מלחיץ את העובדים?
התחלופה היא בעיקר כי אנשים עוזבים, נמאס להם, קשה להם, הם מחפשים אחר משהו מתגמל יותר ו/או קל יותר. לא מפטרים הרבה אלא אם העסק נסגר ואז כולם הולכים הביתה.
החיסרון הוא שזה מקצוע בעיקר לצעירים, בגלל העבודה השוחקת, יש הרבה לחץ ועובדים הרבה שעות. בדרך כלל לא יוצאים משם בגיל פנסיה – אלא העוסקים בתחום הניהול.

והמשכורות?
אנשי מקצוע טובים מרוויחים טוב. יש מקומות בהם משלמים יותר ובאחרים פחות, ויש מידה מסוימת של מוסכמות. אבל אם עושים חשבון לפי מספר שעות העבודה – התמונה הופכת להיות הרבה פחות נחמדה.

מה התחביבים שלך?
אני הולך לחדר כושר כבר הרבה שנים ולפני כמה שנים התחלתי ללמוד טאי צ'י. חוץ מזה אני קורא הרבה מאוד ספרים מכל הסוגים: פנטזיה, מדע בדיוני, קצת ספרות יפה, מתח – הכל. אגב, הספריה האזורית שלנו מצוינת, יש בה מכל טוב וגם הספרנית מצוינת.
מה דעתך על השינויים בקיבוץ, האם יש לך חרטה על ההחלטה לחיות בקיבוץ?
שינויים זה דבר טוב כשהם נעשים בשכל וצריך לעשות שינויים. הייתי רוצה שיהיה יותר קשר בין מאמץ – לתמורה. בתור משפחה אני שמח שאנחנו חיים בקיבוץ, יש לנו איכות חיים שאין בהרבה מקומות אחרים. אבל יש לי חשש גדול מהעתיד, לגבי האפשרות לחיות בכבוד. אני יודע שזה מטריד הרבה אנשים.

אתה מדריך בחורף חכם חוג טאי צ'י – למי כדאי לבוא?
לאנשים הרוצים לשפר את תנועתיות הגוף שלהם. אנחנו רואים הרבה אנשים מבוגרים שמקטינים את טווח התנועה שלהם בגלל התנהלות גופנית לא נכונה, או אי עיסוק בפעילות גופנית. הטאי צ'י יכול לעזור מאוד במיוחד למבוגרים. השיעורים יתקיימו ביום ראשון במועדון, בשעה 19:00 עד 19:45. נעבוד ביחד ומקווה שיהיה נעים ובריא.

תודה לדני – נורית.



תודה לדני – נורית משיח

4.2.07





שאילתא למנהלת קהילה

בעין שמר ציבור משתמשי אינטרנט גדול ומגוון. שיטות החיבור שבהן מתחבר הציבור לרשת מגוונות ושונות. בחלק משיטות חיבור אלו תלוי המשתמש בשרותי טלפון, שרת, רכישת ציוד וכו' בנותני שרות מהקיבוץ עליהם אחראית מנהלת הקהילה. שאלתי היא עד מתי ימשך השרות הגרוע לחבר המשלם מכיסו, מתי תהיה סוף סוף דמות אחראית ומקצועית אחת, שתיתן תשובות מחייבות על עבודת נותני שרות אלו. מתי יפסק המצב בו ניתנות למשתמשים תשובות כגון: "בזה אני לא מטפל, זה באחריות של...". יש היום הרבה חברים התלויים בנותני שרות אלו, אין להם שרות אחר. הבעיה היא יומיומית, חוזרת על עצמה שוב ושוב. שום עסק או גורם כלכלי אינו יכול לתפקד כך. המגזר העסקי,הנה"ח, מש"א ואחרים מקבלים שרות מחברה מקצועית. האם חברי קיבוץ המשלמים ממיטב כספם המדולדל, חשובים פחות? האם מנהלת הקהילה חוסכת בכוח אדם מיומן ומקצועי רק כדי להרים עוד כמה לירות מהדשא?...
השאילתא היא בשמי בלבד, אך אני משוכנע שיש רבים אחרים הסובלים .

בברכה, איציק כהן
איילת תשיב לאיציק בשבוע הבא.

מפגשי בוקר
במפגש האחרון שמענו הרצאה מפי יעל פטלז'ן על סין.
יעל חייתה תקופה בסין ועם חזרתה לישראל למדה תואר ראשון במדעי סין ומזרח אסיה. היא דוברת השפה הסינית ויש לה ידע רב מאד על ההיסטוריה והתרבות הסינית. הרצאה זו הייתה הראשונה בסדרה של הרצאות בנושא סין. הפעם היא סקרה בפנינו את ההיסטוריה של סין מתחילת תקופת השושלות ועד סופה, תחילת המאה ה-20. ההרצאה הייתה מאד מעניינת. ההרצאה הבאה עם יעל תתקיים ביום חמישי 1.3 ותתמקד בסין במאה ה-20 עם הרבה תמונות והסברים מרתקים. מומלץ.

המפגש הבא יתקיים ביום חמישי הבא 15.2 עם ליאורה מאסטרו שתציג בפנינו את תחום החשיבה היצירתית.

להלן הסבר קצר כהקדמה למפגש:
חשיבה יצירתית היא חשיבה אשר בסופה מתקבל פתרון חדש לבעיה, שהוא פתרון פשוט, זול, מקורי, לא מזיק, וישומו מבוסס על משאבים הקיימים במערכת. זהו אותו סוג של פתרון אשר מגמד את הבעיה וגורם לנו לחשוב שהבעיה לא הייתה בעיה רצינית ומוביל אותנו לרטון משהו בסגנון של: "למה לא חשבתי על זה קודם??"

שיטות ותהליכי חשיבה:
ישנם מספר רב של שיטות, תכסיסים וחוקים להתמודדות עם בעיות, לשיפור הדמיון היצירתי ולפתירת סתירות בתחומים שונים (מדע, טכנולוגיה ועוד).
במסגרת המפגש תתואר שיטת חשיבה שיטתית, שפותחה ע"י ד"ר ינקו גולדנברג וד"ר רוני הורוביץ. יובאו דוגמאות מעולם השיווק, הפרסום והתעשייה.

להתראות, גלי.




הרצאה בחורף חכם:

מי (לא) מאמין באמונות טפלות?
הרצאה שמתחילה ברגל ימין ומסתיימת ב...

המרצה: דר' שולה גלבוע
ונושאה: ההבדל בין אמונה לאמונה טפלה (תפלה) בליווי מקורות ודוגמאות. משמעות ומקורות לאמונות הרווחות ביותר, למשל: חתול שחור, פרסה, ועוד ועוד.

יום שישי 9.2 בשעה 21:30 במועדון לחבר
(אחרי קבלת שבת).

מ ו מ ל ץ מ א ו ד !



ה ע ר ה ל "ה ע ר ו ת"

בארץ לא-פה-היא, בקצה העולם
חייתה גברת ממורמרת על הכל ועל כולם!
שום דבר שם בעיניה לא מצא-חן
(שלא כמו הדשא בכפר השכן).
"הכל פה אנמי ונטול בשורה",
"שמרני במרעו" – כך אמרה.
"אין אימון", "אין תקווה", "אין חזון",
"אין שאר-רוח", "אין צדק", "סירוס הרעיון",
"הכל פה התפלספויות", "התחכמויות", "קומבינות",
"אין פתיחות", "אין הגינות", "רק קיבעונות",
"סוגרים עניינים מתחת לשולחנות",
"יד רוחצת יד, בקריצה עדינה"
(כדאי לפנות מיד למבקר המדינה)
"מחנה פליטים בעולם השלישי
יותר מתקדם מהמקום הזה המפגר"
"יותר טוב להתפגר מאשר פה להתבגר",
וכו' וכו'...
בקיצור: הגברת לא הפסיקה לקטר!
אמרו לה ידידיה: "אם כל כך רע שם –
מדוע לא תלכי למקום טוב יותר?"
"השתגעתם! בגילי המתקדם, כמעט שישים
להתחיל לשנוא מקומות ואנשים חדשים???"

קלונימוס
(א"ע)













חוג המצאה וסקרנות

פיתוח חקר וסקרנות, לילדי ה'-ו', ביה"ס רעות.
החוג יתקיים בימי שישי
החל מ- 16/2 בשעות 9:00-11:00
ב ח מ מ ה


בחממה סביבה חינוכית ייחודית במינה הפותחת בפני בני נוער ומבוגרים דלת לעולם המדע, הטכנולוגיה, האקולוגיה, החברה והאומנות. בחממה מתקיימת מערכת חקלאית אקולוגית של גידול צמחים על מי בריכת דגים לצורך חיסכון במים.
טכנולוגיה- תורת האומנות, חיפוש פתרונות מעשיים כמענה לצרכים אנושיים תוך ניצול חידושי המדע.
במהלך החוג יושם דגש על הדגמת החשיבה המדעית, מרכיבי התהליך, תצפית- השערה- ניסוי מוצגים באופן שיטתי המובנה בנושאים השונים, ומוצג בקונטקסט היסטורי (למשל גלילאו, קופרניקוס). במשך השנה נעבור ונחקור את הנושאים הבאים:
• מסבכים- אלמנטים הנדסיים המשמשים לבניית גשרים למשל.
• אווירודינמיקה ועפיפונים
• אנרגיה והפקת אנרגיה בצורותיה השונות (למשל סולרית, רוח, מים).

וכן נושאים שונים נוספים- בדגש על הקניית שיטת חקר וסקרנות.

החוג הינו בחינם לילדי עין שמר.


לפרטים נוספים: טל סיבוני 054-7602123









24.1.07
פרוטוקול הנהלת קהילה מיום
22.1.2007

סיכומים והחלטות:

1. אושר פרוטוקול הנהלת הקהילה מיום 8.1.07.

2. דיון בנושא תושבות בני זוג:
- הוצג ע"י חבר בהנהלת הקהילה נייר עמדה שתומך בהשארת המצב הקיים מנימוקים כלכליים ודמוגרפים.
- חבר אחר הציע את האפשרות ששני בני הזוג יהיו תושבים או ששניהם חברים.
- נשאלה השאלה: האם קיבוץ עין שמר מאפשר לחבריו לבחור בין חברות לתושבות.
- הוצע לקבוע גיל מסוים בו יחליטו בני הזוג באם הם בוחרים בחברות או שהמשפחה תעזוב את הקיבוץ. לטענת הדובר, לתושבים אין אחריות ואין שותפות עימם.
- חברה אחרת אמרה, שלא רוצה שייווצר מצב שבנים יאלצו לעזוב. מציעה לגבות עלות ריאלית מהתושבים וילדיהם הכוללת גם רווח לקהילה.
- חברה נוספת – ברבים מהמקרים, הצד הנתמך הוא חבר/מועמד והצד החזק הוא תושב. הקיבוץ מסבסד את עלות התושבים וילדיהם. בקיבוצים רבים, נקבע גיל בו על בני הזוג לקבל החלטה לכאן או לכאן. קיבוץ שיאשר מצב לגיטימי לחצאי משפחות עלול בעתיד להתמודד עם מצב בו "חצי משפחה" יודיע על עזיבה ויבקש להישאר תושב במקום.
- הוחלט: איילת וחמי יציעו החלטה בנושא. יתקיים דיון נוסף בהנהלת הקהילה בנושא זה בלבד.

3. שמירה וביטחון:
- חגי ארליכמן הציג מצב של ליקויים מתמשכים בנושא השמירה, דרך אחזקת חדר השמירה וחוסר אחריות בתחומים שונים. ביקש לסיים תפקידו כמפקד היישוב בשעת חירום. יציע שמות למחליפים.
- מנו אלון – שיבח את יונתן על הקשר עם גורמי חוץ בתפקידו כרב"ש. הסכים עם חגי לגבי הליקויים בשמירה.
- יונתן לסטון – מציע לבטל שומר שכיר בימי חמישי-שישי ולחסוך בעלויות. יפעל לתיקון הליקויים שחגי העלה.
- הנהלת הקהילה תבחן את תיקון הליקויים ותטפל בשיתוף עם חגי בהחלפתו.

4. הקמת אתר ישובי לפסולת ביתית ליצור קומפוסט:
שני שוורץ הציגה מצגת בנושא ונייר עמדה בו הוצגו היתרונות במחזור הפסולת למען איכות הסביבה, תוך חיסכון בעלות פינוי האשפה.
הנהלת הקהילה מברכת על היוזמה ונותנת "אור ירוק" להתקדם בנושא. על הצוות להכין נייר הכולל את כל העלויות ואת השתתפות המועצה בפרויקט.

5. נבחר "צוות סמים"
סמדר שם טוב וניבה גולן.

רשמה: איילת מוזס











מזל טוב!
לענת וניר אלון
להולדת הבן שחר
אח לגל ולשי
ברכות לסבים שמחה ועלי
ולכל המשפחה הרחבה!


פורום נשים
הפורום לקידום מעמד האשה במועצה, מזמין למפגש עם רוביק רוזנטל עיתונאי וסופר, שידבר על גברים ונשים בסלנג הישראלי – איך משקפת השפה את השוביניזם.
יום ד' 14.2.07
בשעה 20:00 קפה וכיבוד קל
בשעה 20:30 תחילת ההרצאה
בספריה האזורית מנשה


הפורום פותח "מעגל נשים", מפגשים קבועים מדי שבוע או שבועיים, של נשים יהודיות וערביות
"רק על עצמי לספר ידעתי" - מפגשים של חוויה ושיתוף, בליווית מנחות מקצועיות.
המפגש הראשון יתקיים ביום שישי משעה 9:00 עד 11:00.
מספר המקומות מוגבל.

לפרטים על הפורום – פנו למרים שנפלד




ל מ כ י ר ה
מזגן חלון של תדיראן 1.5 כ"ס
במצב טוב חימום וקירור
4178

תפוחים ותמרים סדר ט"ו בשבט

במוצאי שבת האחרונה התכנסנו בחדר האוכל שלנו לחגוג את ט"ו בשבט באווירה קצת אחרת. הגיעו תושבי מועצה מישובים שונים, חילונים ודתיים וישבו בצוותא לסדר מסורתי ויפה.
את הסדר ערך והגיש דורון קולר, הרב של מאור, בחור צעיר ורב ידע, אשר נתן פנים רבות ושונות לשבעת המינים ובריאת העולם.
להקה צנועה של 3 בחורים ניגנה ושרנו איתם ממיטב שירי הארץ.
התכבדנו בפירות יבשים ועוגות אשר סופקו ע"י האגף לתרבות תורנית של המועצה, וקינחנו בהרצאה קצרה של יוסי בן מיור על נדידת ציפורים.

הערב היה יוזמה של האגף לתרבות תורנית אשר החליטו על מגמה של חיבור קהילות המועצה. לאורך השנה יתקיימו מספר אירועים בישובים שונים וישלבו חילונים ודתיים.
אני התרשמתי מאד מרכזת התרבות התורנית, רות קליין, והיה ממש תענוג לעבוד איתה.
מעין שמר הגיעו מעטים אבל מי שהגיע נהנה (כך לפי התגובות). אני מקווה שנצליח לקיים עוד אירוע מסוג זה אצלנו במהלך השנה.
אני רוצה להודות מעומק ליבי לתמי צמח אשר התנדבה לארגן איתי ועם רות את הערב ועיצבה אותו כמו שרק היא יודעת – תודה גדולה!
ולסמדר שם טוב שעזרה בעריכה ולכל מי שנשאר לפרק.
ש ב ת ש ל ו ם !
גלי יגודה





















תוצאות
הצבעת הקלפי
4.2.07

1. ערעור עודי דגאי על אי
קבלת הפרטת הרכב.
בעד- 72 נגד- 91

2. אשור תור שפוצים
בעד- 100 נגד- 51

3. אשרור תחילת הפעלת מודל
ההתפרנסות(יבש) עפ"י
חוברת ההסכמות:
בעד- 68 נגד- 81

























































































חורף חכם

ההרשמה למחזור השני של החוגים בעיצומה ותימשך עד יום ראשון הקרוב 11.2, אנא הירשמו במהרה.

פילטיס – מה זה בכלל?
ערב היכרות עם עולם הפילטיס עם גדעון אברהמי ובו הסברים והדגמות חיות עם מכשירים יתקיים ביום שלישי 13.2 בשעה 20:30 במועדון לחבר. מומלץ!
מוזמנים החברים (ללא ילדים), גם מי שלא נרשם לחוג (אין קשר בין מה שיהיה בחוג להסברים בהרצאה).

החוג עצמו יתחיל ב-20.2. בימי שלישי בשעה 17:30 ולא כפי שפורסם בטבלא.



זוכרים איך התלבשתם בשנות ה-80?
אז תתחילו לארגן את התחפושות.....


ט י ו ל
ט"ו בשבט

ביום שבת 10.2.07 נצא לטיול משפחות חגיגי לכבוד ט"ו בשבט.
הטיול יהיה לאזור רמות מנשה בהדרכתו של אסף מצקין.
מתוכננת הליכה של כשעתיים וחצי עם הפסקת קפה ועוגיות באמצע ופיקניק בסוף המסלול ( את הקפה והאוכל כל אחד מביא לעצמו – עוגיות והפתעות עלינו)
המסלול הוא נוח להליכה אך אינו מתאים לנסיעה עם עגלת תינוק, מומלץ לבוא עם מנשא.
יציאה בשעה 8:00 מרחבת ח"א
חזרה משוערת ב 13:30

להתראות, גלי.


הצבעת הקלפי נגד הפרטת הרכב, סתרה חומר בעל פה ובכתב על יתרונותיה לרוב הציבור.
זה הביא אותי לתהייה, האם החברים רואים את השיחות? קוראים את תקציר השיחות בעלון? מבינים את ההסברים? או, שהחושבים אחרת אינם מדברים...

ש י ח ה
והצבעות -
מ י ש א ל

בעילום שם:
בבית אני לא מצליחה לראות השיחה בגלל שלא הצליחו לחבר אותה לביתי. בעלון אני קוראת רק נושאים שמעניינים אותי ולא את השיחה.
לקלפי אני מגיעה מגובשת בדעתי, ומושפעת בהחלטותיי בעיקר מבני משפחתי ומהסביבה הקרובה לי ביותר, למרות שהרבה פעמים אנחנו חלוקים ביותר. אני מצביעה רק כשיש לי עמדה ולא תמיד על כל הנושאים שבדף ההצבעה – אלא אם אני מבינה בנושא.

בעילום שם:
אני לא רואה את השיחות ולפעמים קוראת בעלון, כי זה משעמם אותי.

אם כך לפי מה את מצביעה?
אני מושפעת מהסביבה הקרובה לי, אבל בדרך כלל יש לי דעה מקודם. הרבה פעמים אינני מספיקה להגיע להצבעות, אלא אם יש הצבעה חשובה ואז אני עושה מאמץ ומגיעה.

ומה דעתך על הפרסומים?
יש שנושאים אינני מבינה, כמו מודל ההתפרנסות ועוד תקנונים מסובכים. למרות שאני יודעת שזה חשוב ואם אתאמץ אבין.

מה הצבעת בהפרטת הרכב ולמה?
הצבעתי נגד ההפרטה, למרות שהדף שחולק הראה שנרוויח. אבל המשפחות שסובבות אותנו היו אמורות להפסיד והרגשתי שזה לא מגיע להן.

אז מהו הפתרון לדעתך?
בקשר למודל ההתפרנסות, כל עוד רוב המשפחות עם ילדים אינן מפרנסות עצמן – המודל לא יעבור. צריך לתמחר מחדש, לבדוק את העלויות, ולהעביר מה שאפשר לידי החברים, כך שהם יעשו את הבחירה על מה חשוב להם להוציא הכסף.

מדוע אינך מוכנה להופיע בשמך?
כי לא רוצה שיגיבו ויגידו: "למה את לא מתעניינת... זה חשוב וכו'...."

איתמר משיח:
אני רואה את השיחות וגם קורא בעלון את תקציב השיחה. אני תמיד מצביע ומבין במה מדובר, ואם לא, שואל מביני דבר.

צעירה בעילום שם:
את השיחות אני לא רואה, אבל קוראת בעלון בדרך כלל.
אני מצביעה רק בדברים שאני מרגישה שאני מבינה בהם, אחרי ששוחחתי עם אנשים וגיבשתי דעה.
הני רוזן:
לא רואה את השיחות אבל קוראת בעלון, גם את התקנונים. אם אינני מבינה משהו אני שואלת.
אני משתדלת להצביע כי אני מאמינה שזו הדרך שיש לי להשתתף בקהילה. מי שאינו טורח להצביע, אין לו גם זכות להתלונן. אבל בפועל לא תמיד אני מצביעה, במיוחד כאשר אינני בקיאה בנושא.

גדי גלעד:
אני קורא את השיחה בעלון אבל אין לי זכות הצבעה. את התקנונים אני קורא, בד"כ מבין אבל אם לא – שואל.

בעילום שם:
אני רואה את כל השיחות, וגם קוראת בעלון את התקציר. בעיני זו משמעות לקיחת האחריות על החיים שלי-שלנו.
אם אינני מבינה משהו בתקנונים שמתפרסמים, אני שואלת עד שאני מבינה. אני מצביעה בקלפי בקביעות.
לדעתי הפרטת הרכב לא עברה כיוון שיש רבים שנהנים מרכב ממקום עבודתם ולהם לא השתלמה ההפרטה.

קרן-אור משיח:
אני משתתפת בשיחות כחברת הנהלת קהילה.

אהרון חדוותי:
אני לא רואה את השיחות ולא קורא התקציר בעלון. אינני מצביע בדרך כלל, אלא בנושאים שמאוד חשובים לי.

מ. בעילום שם
על פי מה אתה מצביע?
שיחות אני לא רואה, אבל קורא אותן בעלון. את ההחלטה אני קובע בדרך כלל אחרי התייעצות עם בני המשפחה על פי האינטרסים שלי. אני מצביע רק במקרים שזה חשוב לי באופן אישי.
תקנונים אני לא תמיד קורא.

עידן גלעד:
אני לא רואה את השיחה, אין לי זמן. אבל קורא את התקציר בעלון ומצביע בקביעות.
את התקנונים וההסברים אני קורא ולרוב מבין, אבל אם לא הבנתי – לא מצביע.

מה הסיבה לדעתך, שתקנון הרכב לא אושר?
או שההסברים לא היו מספיק משכנעים, או שלא התאימו לאינטרסים של המתנגדים.

שביט שפירא:
אני לא רואה את השיחה, יש לנו בעיה לקלוט את הערוץ בבית. אבל קורא בעלון את השיחה תמיד. אני נוהג להצביע, אלא אם איני מבין, או לא הספקתי לקרוא קודם את העלון.
את ההסברים אני בדרך כלל מבין ואם לא, אני שואל.
הסיבה שהפרטת הרכב לא עברה היא, שאנשים לא מבינים שבסוף נשלם יותר על כל קילומטר וכולנו נפסיד.

נילי ארבל
אם אני נמצאת בבית אני רואה את השיחה, ואם לא - אני קוראת בעלון.
ברוב המקרים אני מצביעה, אך אינני מצביעה כשאיני יודעת מה להחליט.
לא תמיד אני מבינה את ההסברים והתקנונים – וחושבת שצריך לשפר את מערכת ההסברה עם דוגמאות.
אם אינני מבינה את הנושא היטב והוא חשוב לי אני מתייעצת.

מה קרה לדעתך, בנושא הרכב?
אולי בגלל התקציב הנמוך שהוצע לצעירים ולחיילים, הוריהם ואולי עוד אנשים שמסתכלים לא רק על עצמם הצביעו נגד.

תודה למשתפים – נורית משיח

ג ש מ י ב ר כ ה ....
ארבעה ימי גשם היו השבוע ובהם ירדו: 14,8,38,7.5
ביחד 67.5 מ"מ.
עד כה מתחילת העונה ירדו 406 מ"מ

מהמרפאה
מבצע התרמת מוח עצם
יתקיים ביום רביעי 14.2.07
עבור דור לביא, ילד בן 9 מנתניה
משעה 9:30 עד 21:00
בקניון אורות באור עקיבא
ובקניון לב חדרה

מי שקיבל במרפאה טאמס בטעמי פירות, מתבקש להחזיר הכדורים למרפאה. בתהליך הייצור של התרופה נכנסו חומרים נגד כאבים וצריך להחזירם ליצרן.
חלוקת תרופות – החל משעה 9:00 בלבד



מתי לקחת תרופות ותוספים
על קיבה ריקה או מלאה:
ויטמינים – אפשר על קיבה ריקה או
מלאה.
אומגה 3 – אפשר על קיבה ריקה או
מלאה.
אספרין – מהסוג מיקופרין - כחצי שעה
לפני האוכל. לסוגים האחרים
יש ציפוי הגנה ולכן אין זה
משנה.
משכיחי כאבים שונים – אחרי האוכל,
בכל מקרה לא על קיבה ריקה.

נשאלה הרוקחת בבית מרקחת בכרכור









ל י ד י ע ה


לחברים שלום,

מאחר והוגש ערעור על שינוי חלוקת התקציב האישי – בחודש ינואר 2007 התקציב יהיה לפי אותם פרמטרים של תקציב אישי 2006.

השינוי יחל, אם בכלל, רק לאחר דיון בערעור.

שבת שלום, איילת מוזס



ברכות מזל טוב לד"ר עופרי להולדת הבן



ערב גבינות ויין בפאב
ביום שישי 9.2
משעה 21:00

הנכם מוזמנים לפאב לכוסית
יין וטעימות.



באווירה אינטימית וחורפית.
במקום יש ביליארד, משחקי שולחן, מוזיקה מעולה ושירות
מקומי משובח.

אל תחמיצו!
מחכים לכם, הצוות.


ש י ח ת ק י ב ו ץ
תתקיים בשבת הבאה
17.2 בשעה 21.00

ס ע י פ י ה ש י ח ה :

1. קבלה לחברות
הנהלת קהילה ממליצה לקבל את מיכל גולן לחברות.

2. ערעור על מבנה התקציב האישי שאושר במסגרת תקציב הקהילה 2007.

3. דיון בנושא מעמד התושבות בקבוץ עין שמר.

להתראות בשיחה

חמי סל



בעקבות תוצאת הקלפי , אי אשרור הפעלת הנוהל היבש של מודל ההתפרנסות, יתכנס בשבוע הבא צוות רחב, כדי לדון על דרך ההתנהלות בהמשך.

דו"ח הדיון וההצעות יבואו לידיעת החברים ולדיון.

ביום שישי בארוחת הערב יתקיים מפקד התפקדות למרצ בחדר האוכל. הוא מיועד לחידוש אלה שהיו חברים בעבר ולמתפקדים חדשים.
תשלום חד פעמי ל-4 שנים 60 ₪.
אייל תומר, חמי סל



ספר טלפונים קטן ולבן
המעוניינים בספרון קטן המתאים לנשיאה בתיק – מוזמנים לפנות אלי בחדר העלון, או להשאיר את הזמנתם בתא הדואר שלי . ספרון אחד ניתן חינם, השני תמורת 3 ₪.
אני מציעה לצפות את הדפים החיצוניים בטפט שקוף ולמי שאין, לצפות בצלוטייפ רחב – כדי שהספרון לא יתקמט.
נורית משיח



ללא כותרת
זה מספר ימים, או יותר נכון קרוב לשבוע
שאני באה למטבח יום יום והעסקים שם אינם כרגיל.
בשקט ובצנעה אנשים שם עושים את מלאכתם. אנחנו באים, נהנים, אוכלים ואיננו יודעים דבר וחצי דבר מה קורה מאחורי הקלעים..
תקופה לא קצרה שצוות המטבח מתמודד עם קשיים ותקלות טכניות ויכול להם.
אני אזרחית פשוטה רוצה לומר לכם עובדי המטבח יישר כוח!!!
במסירות אין קץ אתם דואגים לצבא הגדול הזה שצועד על קיבתו.
נ י צ ה ל י ב נ ה



תקשורת
עקב תקלה בלוח האלקטרוני, הוא אינו פועל כשבועיים. בימים אלה אנו מתקנים אותו ובעתיד תשודרג התוכנה הגראפית והמערכת כולה.
כמו כן, לצערנו, נדחה מועד עליית האתר החדש של קיבוצנו לאוויר, ומקווים שיעלה במשך פברואר. האתר יחנך במועדון לחבר, ע"ג מסך גדול בחסות ועדת תרבות ומסיבות השמונים.
מסר חמי


שמעתי ואהבתי...
הזקנים אינם מצטערים על מה שעשו,
אלא על מה שלא עשו...
א.



ש ב ת ש ל ו ם !