חפש בעלונים קודמים

עלון מס 47 (3766) ג כסלו תש"ע 20.11.2009



מ כ ו נ ת  י ר י ה




סדר העולם הוא,

ששני אנשים במחלוקת

יש לפעמים שעוברים לתגרת ידיים.



ומי שהוא רואה שאינו

יכול להתגבר עליו,

הוא לוקח סכין כנגדו.



והשני שהוא רואה

שיש לשני סכין,

הוא לוקח אקדח.



וכשהשני רואה

שיש לו אקדח,

הוא לוקח רובה וכו',



עד שהשני לוקח נגדו

מכונת ירייה

ואם יש לו מכונת ירייה

השני לוקח טנק.



מתוך "שלבי הסולם"




פ ו ת ח י ם ש ב ת



לפני שבוע נושא השירים היה "חפש את האשה". הביצועים היו מגוונים: את "אהבת פועלי הבניין" שרה חבורת הבחורים, אמיתי ששון הוביל את "בלדה לאישה", הדס זרטל זימרה את "סליחות" וחיים חננאל הגיש את "איפה הן הבחורות ההן" בסגנון יהורם גאון. תודה, תודה לזמרים ולזמרות המשובחים.



את פרשת "חיי שרה" דרש אורי ליס במבט אקטואלי מקורי. לאחר שסקר בקצרה את שלל ענייני הפרשה אמר שידון בה לאורו של מוטיב הערב: "חפש את האשה".

הוא ציין שה"שחקנית" המופיעה ברקע ומתה עם הרמת המסך על הפרשה, היא שרה אמנו שפרשת חייה מלאה סתירות וסימני שאלה. העלה כמה מהן:

א. בשנות הרזון כשירדו אברהם ושרה מצרימה מכריזה שרה (על פי בקשתו של אברהם) שהיא אחותו ולא אשתו... היא נלקחת להרמונו של פרעה למשך 10 שנים. יש לשער, שהיא לא הייתה שם יועצת ארגונית....

ב. שרה העקרה המתוסכלת מאי יכולתה לתרום למימוש ברכת אלוהים לאברהם "ואעשך לגוי גדול..." יוזמת את המודל של הפונדקאות: היא מציעה לאברהם את שפחתה הגר על מנת להיבנות ממנה, בסופו של דבר כשהעניין יוצא אל הפועל שרה נותרת גם פגועה, גם אחוזת קנאה, וגם מבינה שבעצם אברהם די נהנה מהסידור הזה...

ג. פרשת שרה ושלושת המלאכים. איך קרה ששרה ה"באה בימים" שהייתה כל חייה עקרה, נתעברה כהרף עין בעקבות ביקור המלאכים? הפתרונים לאלוהים ולמלאכים...

ד. שרה האמא הפולנייה, הדואגת לבנה יצחק (שהיה בנו השני של אברהם), "מארגנת" את גירושם של הגר ובנה ישמעאל (הבכור), וכך הופך יצחק ליורש היחיד.



בהמשך הזכיר אורי שהשבוע עסקנו בבחירת תפקיד מרכזי בקבוץ ועלתה השאלה את מי בוחרים, ומה הם הקריטריונים לבחירה? גם בפרשתנו, אמר, יש סיפור בחירה: עֶבֶד אברהם מקבל משימה למצוא כלה ליצחק, הנחיות אברהם היו קודם כל את מי לא בוחרים:"לא תיקח אשה לבני מבנות הכנעני...", ולאחר מכן את מי כן בוחרים: "כי אל ארצי, מולדתי תלך לקחת אשה לבני..." יצחק מצמצם את קהל היעד ואומר: "אל בית אבי תלך ואל משפחתי..." כלומר תבחר רק משלנו... לא מִשֶהוּ מבחוץ..." האם זה מזכיר לכם מַשֶהוּ? שאל.



בנקודה זו עבר לדבר על רבקה אמנו המקבלת בסבר פנים יפות את עֶבֶד אברהם, משקה את עשרת גמליו ומזמינה אותו לביתה. היא עונה על כל הקריטריונים, כולל היותה "טובת מראה מאד, בתולה ואיש לא ידעה..." אכן כלה נאה, חסודה, נדיבה וחזקה (להשקות 10 גמלים...).



לסיום אמר: התבקשנו הערב לחפש את האשה... נראה לי שמצאנו וגם גילינו שבחברה הפטריארכאלית רבים היו המקרים שהנשים היו אלה שלבשו את המכנסיים במשפחה.

חן, חן! לאורי.



והשבוע "קולות וידיים בשירים", על פרשת "תולדות" – אדם זרטל.




 




לגן חמשוש



נחוץ תנור אפייה.



המרכז הבוגר מחפש עיתוני ילדים (דיסני, ראש אחד, שם המשחק וכדומה).

לפנות למרכז הבוגר או לעידית ע.











הרצאה להורי הגיל הרך וחברת הילדים בנושא:



חינוך לתזונה בריאה



ביום שלישי 24.11.09

בשעה 20:00 במועדון לחבר



המרצה: יעל בירמן דיאטנית קלינית



נושאי ההרצאה:

מהו תפקיד ההורים בחינוך לתזונה בריאה

כיצד חושפים ילדים למזון חדש. מתי?

חשיבות טקסי האכלה אצל ילדים ותינוקות

תזונה נכונה מהי, מתינוקות למתבגרים

שאלות ותשובות

כ ו ל ם מ ו ז מ נ י ם ! !





סיכום הצבעת הקלפי

שהסתיימה ביום א' 15.11.09



סעיף 1 – ישראל עזר לחברות



ישראל התקבל לחברות



סעיף 2 – בחירת רכז משק



התקבלה הצעה א' - בחירת ניב רונן לרכז משק, לפי המלצתה של ההנהלה (97 בעד, 80 נגד 2

נמנעים).





א ז כ ר ה

ביום שישי 20.11.09

30 לפטירתה של

אדלה דקל

נעלה לגילוי המצבה בשעה 15.30

מוקירי זכרה מוזמנים





טלפונים סלולריים

לאחר זמן מה ללא משרד עברתי לשבת בחדר הטלפונים עם גדי (נמצא בחדר האוכל למטה במסדרון)



שעות הקבלה שלי הן:

יום א' בשעות 10:00-12:00

יום ד' בשעות 13:00-15:00



ניתן לפנות אלי גם מחוץ לשעות אלו

בטלפון 052-3796607

באימייל: cell@ein-shemer.org.il



תומר גורן.





בפלמ"ח

חברי גרעין הפלמ"ח הגיעו לעין שמר באוקטובר ועזבו באוקטובר. פנינה דגן גם היא חברת הכשרת הפלמ"ח נשארה בעין שמר.






ג ש מ י ם



השבוע ירדו 7 מ"מ גשם

ס"ה עד כה 241













עבודה בעיניים



בשבועות האחרונים אנו עדים לתופעה בעיתונות הקיבוצית שגם לעלון שלנו הגיעה – אנשי זר"ש (הזרם השיתופי) יוצאים בקול תרועה על שינוי מגמה בקיבוצים, ממעבר לשינוי דיפרנציאלי לחזרה למגמה השיתופית.



זוהי עבודה בעיניים (מילה מכובסת להונאה), ייתכן ואנשי זר"ש זקוקים לחיזוק עצמי ומהלך כזה ישפר את הרגשתם לפחות לתקופה קצרה.



מגמת השינוי נמשכת, אמנם בקצב איטי יותר מבעבר. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שבקיבוצים שהגיעו לסף תהום בשיטה השיתופית, היה צורך דחוף לבצע שינוי מיידי שאכן בוצע. כיום מגיע מהלך השינוי לקיבוצים המבוססים, שבהם בדומה לנו מצב הכוחות קרוב לשוויון בין תומכי השינוי ומתנגדיו, ולכן הקצב הואט וזה לוקח זמן רב יותר. עלינו לקחת בחשבון שעד לפני מספר שנים בקיבוצים אלו היה רוב למתנגדי השינוי (בדומה למצב אצלנו), והיום רוב זה אינו קיים, או שהוא קטן ביותר.



מ נ ו


 את ההמלצות הבאות קבלתי במייל מחברה והדברים נראו לי מתקבלים על הדעת - בכל אופן בוודאי שאינם מזיקים.

ל ש י ק ו ל ה ד ע ת -







ש פ ע ת ה ח ז י ר י ם



הצעה של ד"ר וני גויאל – העומד בראש המחלקה לרפואה גרעינית ובלוטת התריס במרכז הלב והחירום הרפואי בקנדה מציע את ההצעות הבאות. (תורגם חופשי לעברית):



הכניסות היחידות לשפעת הנן דרך נחירי האף, הפה והגרון, וכמעט שבלתי אפשרי להימנע ממגע עם הוירוס למרות אמצעי הזהירות.



כל עוד הנכם ללא סימני זיהום ניתן למנוע התרבותו או התפתחות זיהומים משניים ע"י כמה פעולות פשוטות.



  1. שטיפת ידיים לעתים קרובות.


  1. להרחיק את הידיים מהפנים, למעט אוכל ורחצה.


  1. לגרגר פעמיים ביום מי מלח פושרים (אפשר מי פה) . לנגיף H1N1 לוקח להתרבות יומיים שלושה אחרי ההדבקה הראשונית בחלל הגרון או האף ולגרום לסימפטומים. הגרור מונע התרבות מהירה ומי המלח משפיעים כמו שתרופת ה"תימפלו" משפיעה על החולים. לא לזלזל באמצעי המניעה הפשוט, הזול והיעיל הזה.


  1. נקו את הנחיריים. לפחות פעם ביום במי מלח פושרים. מקנחים האף פעם אחת חזק ביום, ולאחר מכן מנקים את שני הנחיריים במקלונים עם צמר גפן טבולים במי מלח.


  1. חזקו המערכת החיסונית ע"י מזון עשיר בוטוימין C רצוי עם אבץ להגברת הספיגה.


  1. לשתות משקאות חמים כמה שיותר. שתיה חמה משפיעה כמו בגרגור, אך בכיוון ההפוך. אוכלוסיית הוירוסים המתרבה נשטפת מהגרון אל הקיבה שם אינם שורדים, אינם מתרבים ואינם גורמים נזק.










פוליסת ביטוח

במהלך השבוע הקרוב תחולק לתאי החברים חוברת מעודכנת של פרטי פוליסת הביטוח ב"דיקלה" (המוכרת לנו כפוליסת ביטוח קטסטרופות) .



החוברת היא רק לידיעה ולשמירה בבית















































הניצחון הוא הכל

ביום ה' 26.11.09 משחק ליגה

בשעה 19:30

הפועל המעפיל עין שמר (הבלתי מנוצחת)

נגד

נבחרת הנוער של ישראל



בואו לעודד ולהתעודד











תערוכת נעלי נאות

תתקיים

ביום שני 23.11.09















משעה 16:00

עד 18:30

בחדר האוכל

מ ר י ם





לסוללות ודיסקים משומשים –

נמצא מקום חדש -

ליד סל הבקבוקים שבסמוך לכלבו.





אין קבלת רופא

ביום שלישי 24.11.09

אין קבלת רופא



















תושבי עין שמר יקרים,



שכנות המוסד החינוכי לקיבוץ עין שמר מייצרת מדי פעם מפגשים וחיכוכים, שיכולים להגיע לידי מצב שבו אתם כחברי עין שמר מרגישים כי מטרידים ומפריעים לכם.

אנחנו מכירים בקושי. אי אפשר לצפות כי נוכחות של 1,200 בני אדם בצמידות לגדר שלכם לא תשפיע על שיגרת חייכם.



הטענות של חברי הקיבוץ הן בשני נושאים, האחד, טענות לגבי שוטטות חניכים ברחבי הקיבוץ במהלך יום הלימודים, שוטטות שמלווה לעיתים בפגיעה בשלוות אנשים או מתקני הקיבוץ. הטענה השנייה היא בנוגע לרעש המסיבות וערבי התרבות.

לגבי שוטטות החניכים – מעבר להפצרות שלנו בחניכים לכבד את שיגרת יומכם, הצבנו שומר בשער האחורי של המוסד במטרה שיצמצם את כניסת החניכים, רק לאלו שצריכים להגיע לאולם הספורט, חממה וכו'.



מצד הקיבוץ נדרשת החלטה לשקול האם נכון לפתוח את הכול בו, ואת חדר האוכל בפני חניכי המוסד, כיוון שפתיחת השירותים הללו מגדילה את נקודות החיכוך, ופוגעת ביכולת השומר לאכוף את המדיניות.

אנו מתרשמים כי בתחום זה המצב טוב יותר מבעבר.



לגבי הרעש במסיבות וערבי תרבות – המוסד החינוכי במהותו איננו רק בית ספר, אלא שואף לתת מענה גם לצרכים החברתיים של החניכים, ובכלל זה ערבי תרבות ומסיבות ששי. זהו רוח המוסד, ויש לנו כוונה להמשיך בכך. יחד עם זאת ,אנו צריכים לעשות כל מאמץ להקטין את הפגיעה והרעש. יש לציין שאנו מקיימים כ - 10 -15 ערבי ששי בשנה, זאת בנוסף למספר ערבים באמצע שבוע,בחודש יוני, לפני מסיבת הסיום.

להבנתנו, אם יש מי שמערער על יסוד קיום המוסד, במתכונתו הנוכחית, ראוי שיפנה להנהלת הבעלות, שבסמכותה להחליט על אורחות החיים במוסד.



חשוב להזכיר שבילוי של החניכים, וביניהם גם ילדכם, במסגרת בטוחה של המוסד, עדיף על בילוי של חניכים/ילדכם/נכדכם באתרי בילוי שאינם שמורים כמו אצלנו.

אנו רואים עצמנו מחויבים להמשיך ולעשות מאמץ להקטין את החיכוך והמפגעים, ואנחנו מקווים שנזכה, ככל שניתן, להבנתכם ולשיתוף הפעולה שלכם.



בברכה,

רונן דורי מנהל ביה"ס

מירב טל מנהלת הפנימייה

מבואות עירון

















45 חברי מקהלת הקבה"א, ובהם אילן, קובי ויואל, ערכו לאחרונה מסע בן 16 יום בדרום קוריאה ויפן.



בדרום קוריאה אירחה הכנסייה האוונגליסיטית וביפן כתות שונות בנצרות, שהמשותף לכולן אהבת ישראל והאמונה, שגאולת העולם תגיע מישראל וירושלים ומכאן אהבתם העמוקה שאינה תלויה בדבר למדינת ישראל וירושלים.

קשה לכסות את עוצמת החוויה של מפגש עם עולם קסום ולא מוכר על כל היבטיה המוסיקאליים, התיירותיים והתרבותיים. כאשר החוויה העוצמתית ביותר היא המפגש האנושי. מארחינו גילו כלפינו אהבה כל כך גדולה שממדיה הממו אותנו כל פעם מחדש.

ביפן למשל, נודע למלווינו שיש חברים במקהלה שמחפשים גרביים מסוימות. למחרת עלו לאוטובוס ובידיהם שני זוגות מהסוג המבוקש אותן רכשו ב- 10$ הזוג – והעניקו אותן במתנה לכל אחד מאיתנו.



למסע היתה גם חשיבות לאומית – ותעיד על כך העובדה, שכמעט בכל הקונצרטים בקוריאה נכח סגן שגריר ישראל בקוריאה, וביפן השגריר עצמו הקפיד להגיע לכל קונצרט ולנצל את ההזדמנות לומר כמה מילים בשם מדינת ישראל..



"... אני מוכרח לציין, כי המקהלה הצליחה להפתיע אפילו אותי! בכל הופעותיהם היה מגוון וסגנון מקצועי שהרשים אפילו את היפנים הידועים כצרכני תרבות אנינים" - שגריר ישראלי ביפן



בשתי המדינות אחוז קטן ביותר מהאוכלוסייה משתייך לקבוצות הדתיות שארחו אותנו, ובכל זאת האולמות והכנסיות היו מלאים עד אפס מקום ובמהלך כל קונצרט חשנו זרימה של אהבה וחום מהקהל. ולאחר הקונצרט חיכו לנו רבים מאחורי הקלעים כדי ללחוץ את ידו כל אחד, להרגיש ולחוש את הפלא האנושי שהבאנו איתנו מארץ הקודש.



מ ה ש ר נ ו

בקוריאה השתתפנו בטקסים בכנסיה – ושרנו שירים ישראלים מעובדים למקהלה.

שלא כמו באירופה הכנסיות בנויות כאולם קונצרטים גדול, והטקס המרכזי של יום א' התקיים באולם של כ- 1500 מקומות - שהיה מלא עד הכסא האחרון.

ערב אחר הוקדש לצורך הקלטת הקונצרט ללא קהל לשם שידור עתידי בטלוויזיה הדרום קוריאנית.







ביפן שהינו 5 ימים ונתנו 5 קונצרטים מלאים. כשבחלק הראשון בצענו 2 יצירות מודרניות:

1. דוד וגולית – מאת אהרון חרל"פ

2. רקוויאם – מאת מלחין פינלנדי לזכר נוסעי מעבורת שטבעה.

החלק השני כלל שירים ישראלים למקהלה וסיימנו תמיד עם הבה נגילה הנצחי.

כהדרן שרנו שיר מקומי - וכצפוי הביצוע היה מיד מדליק את הקהל ...





אונגליסטים ושינטו ומה שביניהם

בקוריאה התארחנו באונ. של הכנסיה, כשחלק מהמקהלה זוכה לקיים מסורת קוריאנית ידועה: שינה על שמיכה הפרוסה על הרצפה.

קובי, יואל ואנוכי חלקנו חדר קטן (הנקרא בספרות היהודית – קיטון) והמזרונים שלנו מלאו את כל שטח הרצפה. השירותים בחדר היו כה קטנים, שכדי להתרחץ היה צורך להזיז את הכיור המחובר בציר לקיר ולהציבו מעל אסלת השירותים – לפנות מקום לדוש.



ביפן ישנו לילה אחד בבתי משפחות מארחות, וקובי ואני התארחנו בבית מסורתי כמו בסרטים: חללים קטנים מאוד ללא רהיטים, המופרדים במחיצות נייר-אורז מעוטר.





על טעם וריח

לטעמי האוכל הקוריאני הוא בלתי נסבל ומדיף ריח דגים, וכמובן שברוב המקרים הוגש עם מקלות אכילה. רק לאחר לחץ פיזי בלתי מתון בעליל, הוגשו לנו גם מזלגות או כף.

ביפן כבר היה התפריט מגוון יותר בעל "נגיעות" מערביות.

בסיום הטיול ישבנו לארוחת צהרים. המלצר המורגל באורחים מערבים מיהר להגיש מזלגות – ואז להפתעתו ראה שכולם כבר סיגלו לעצמם אכילה במקלות – חוץ ממני ...



והכי מרשים היה....

במהלך הביקור נחשפנו לאנרגיות הצמיחה המיוחדות המאפיינות את דרום קוריאה ולמרכזיות החינוך בחברה הקוריאנית, המזכירות את מדינת ישראל בשנותיה הראשונות וכנראה גם מסבירות את מיצובם הגבוהה של קוריאנים כמעט בכל רשימת ההישגים העולמית בתחומים מגוונים כמו מוסיקה, מתמטיקה, תל"ג לנפש וכו'.



סיפר אילן לוטן – כתבה נירה כהן





























מדיוני הנהלת הקהילה - 4.11.2009


  1. עדכונים


    עידכון מחירים בפנימיה במוסד. ילדי הקיבוצים השוהים בפנימייה ישלמו 2,400 ₪ לשנה. חניכים חיצוניים ישלמו 2,700 .


    מכרז לאספקת מזון למוסד – ענף המזון שלנו משתתף במכרז שהוציא המוסד.

    ירין כץ נמצא בעצמאות כלכלית, פנה לוועדת תכנון בבקשה לאשר הרחבת דירתו בשיפוץ פרטי. הנושא יבחן על ידי ועדת תכנון ובמידה שיאושר ילווה בהסכם מתאים.

    שרון ספקטור מסיים תקופת מועמדות מוארכת, כולל אישור שהיה מחוץ לקיבוץ. הודיע על הפסקת תהליך הקליטה ויעזוב את הקיבוץ החל מחודש נובמבר. דירתו בשימוש של טל ספקטור ומשפחתו, הנמצאים בקיבוץ במעמד של עצמאות כלכלית.

    נסטור אפשטיין חוזר לקיבוץ אחרי שלוש שנות חופש. גר בדירה בשיכון דרום במגמה לעבור לדירה מתאימה לכשתתפנה.

    נורית יריב סיימה שנתיים מועמדות. נבחנות אפשרויות לגבי המשך מעמדה.

    עומר גבע מונה למנכ"ל איגלו לאחר התפטרות המנכ"ל הקודם.


    שמוליק בראון מערער על החלטת הנהלת הקהילה לגבי תנאי שנת חופש שלישית. דיון יתקיים בישיבה הבאה.



  2. דו"ח ביקורת מש''א

    מבקרי הקיבוץ, נעם קדמן ואלי גולדמן, הציגו את עיקרי הדו"ח. בדיון הושמעו דברי הערכה לעבודת מש"א והיתה התייחסות לנקודות הדורשות שיפור. כמו כן התקיים דיון לגבי אופי הביקורת, אשר מחמיצה לעתים את העיקר, בכך שמתרכזת בניירת ולא בדרך שבה הדברים נעשים בפועל. ועדת ביקורת הזכירה שזה בדיוק תפקיד המבקרים. לסיכום, הנהלת הקהילה רשמה לפניה את המלצות המבקר והדו''ח יוצג לחברים בשיחה קרובה.


  3. ישראל עזר – קבלה לחברות. משתתף: ישראל. ישראל הציג את הנימוקים להחלטתו להתקבל לחברות בקיבוץ בו הוא רואה את ביתו. הנהלת הקהילה קיבלה את ההחלטה בברכה וממליצה לקבל את ישראל לחברות.

  4. שמרית ספקטור – ערעור על החלטת ועדת דירות שמרית ערערה על החלטת ועדת דירות שלא לשפץ את דירת הקוטג' המיועדת לה, באופן שבו שופצו מרבית הקוטג'ים לפניה. ועדת דירות הבהירה כי כוונתה להביא את כל הקוטג'ים לסטנדרט של מרפסות סגורות, והביצוע מתעכב בגלל אילוצי תקציב.

    סוכם – שמרית עוברת לקוטג' ותקבל שיפוץ בתורה. הנהלת הקהילה מבקשת לבחון שוב את מכלול ההחלטות הנוגעות לחלוקת התורים בין הוותק לבין מספר הילדים.

    רשם : עמית.




















שיחת הקיבוץ האחרונה חידדה תרבות שקיימת בעין שמר כבר זמן רב ובמהלך השנים, על פי תחושתי, הולכת ומתעצמת. התרבות עליה אני מדברת היא הזכות להגיד הכל מבלי לברור את המילים, מבלי לקחת בחשבון שמאחורי הדמות המותקפת עומדים אדם ומשפחתו.

שיחת קיבוץ היא רק סממן, תופעה שהולכת ומתרחבת ובה רכזי ועדות, מנהלי ענפים וממלאי תפקידים "חוטפים" מחברים ביקורת פומבית, ארסית, גורפת וקיצונית. אין הדבר אומר שלא ניתן להעביר ביקורת, אין הדבר אומר שלא חשוב להציף בעיות בפומבי, אך כמו בכל דבר יש מספר דרכים לעשות זאת.

קיבוץ עין שמר החליט, בעבר, על נוהלי ערעור וביקורת. ניתן לבוא למנהלי המגזרים, למזכירת הקיבוץ, אלי (מש"א) להביע חוסר שביעות רצון כזה או אחר מתפקודו של חבר או ממלא תפקיד, להתריע שההתנהלות היא לא כפי שהחלטנו, שנעשית איפה ואיפה בין חברים, או כל ביקורת אחרת שנראית לחבר חשובה. במגזרים השונים קיימים הליכים של משוב, שבהם האחראי הישיר או ההנהלה האחראית נפגשים עם החבר ומשקפים לו את התנהלותו – לטוב ולרע. בסופו של דבר אפשר להגיע עם הטענות הללו עד לשיחת קיבוץ. נוהל זה מוכר לכולנו ולגיטימי ביותר. חשוב, ועל זה כולנו נסכים, לבקר את העשייה של רכזי הועדות, מנהלי הענפים ובעלי התפקידים על מנת שנוכל לנהל חברה צודקת המושתתת על החלטות וחוקים. אך הבעיה לא נעוצה בביקורת, אלא בדרך בה היא נאמרת. לא נשמרת החברות, לא נשמר הכבוד, יש התעלמות מוחלטת מכך שאדם עושה לעתים מעל ומעבר, משקיע ומתאמץ למען כולנו. מה שנשאר זה יחס של זלזול כלפי האדם, ביטול שלו כמנהל / רכז, ושל כל מעשיו לפני ואחרי.

חשוב לי להזכיר כי כיום אנו מחפשים מספר רכזי ועדות ולא מצליחים למצוא. לא בגלל שאין בעין שמר אנשים מוכשרים, אלא בגלל הפער הבלתי נסבל בין ההשקעה וההתמסרות הנדרשת מתפקיד ציבורי לבין התרבות שנוצרה אצלנו, שמאפשרת לזלזל ולפגוע בממלאי התפקידים.



לסיכום, אני פונה לכל החברים: שימו לב לסגנון, למלים וזכרו כי הקהילה שלנו עומדת בפני תקופה לא קלה ועלינו דווקא בתקופה זו להשתדל פחות להשמיץ פחות לפגוע ואולי לעיתים לפרגן (כשמגיע).



שבת שלום,

רוני







עדכונים מצוות השינוי – נובמבר 09



לחברים שלום,

לאחר שהסתיימה הצגת חוברת השינוי והמודל הכלכלי לחברים, עברנו לשלב חדש בפעילות סביב השינוי: שלב המודל המשפחתי. גיל עמל הכין מודל המציג לכל משפחה את מצבה "לפני" ו"אחרי", כולל מקורות ההכנסה, המיסוי וההוצאות. המודל עבר שיפוצים בידיהם האמונות של משה רונן ועמי גלעד, ולפני כחודש הוצג בפני קבוצה גדולה של חברים שהתנדבו לקחת חלק בהסברת המודל המשפחתי לחברים.



למרות הכוונות הטובות, עבר זמן לא קצר מאז ועד עתה. הוא הוקדש בראש וראשונה לשיפור המודל המשפחתי, שהיו בו כמה בעיות עקרוניות, ומעבר לכך לבחינת כמה נושאים במודל הקיבוצי. לדוגמה, בדקנו אפשרות שאגרת הקהילה לא תהיה סכום אחיד אלא תכיל מרכיב פרוגרסיבי. או דוגמה אחרת: בדקנו את האפשרות להגדיל את הסכומים שהמודל מקציב לבנייה. ואכן, נושא נוסף שעבדנו עליו בשבועות אלה היה פרק הדיור, שגירסה מעודכנת ומפורטת שלו תוצג לקיבוץ בהמשך, אך גם לפני שהעבודה עליו הסתיימה, יש הסכמה בצוות הדיור שהקיבוץ יצטרך להקצות לבנייה סכומים גדולים מאלה שתכננו בתחילה.



ביום שני הקרוב תתקיים פגישה שנייה של "המסבירים". בפגישה זו ילמדו החברים את המודל המשפחתי, ויתארגנו לקראת המפגש עם משפחות החברים. הכוונה לחלק בתאי החברים דפים אישיים המציגים לכל משפחה את מצבה "לפני ואחרי". בתוך השבועיים שלאחר מכן יגיעו המסבירים אל המשפחות באופן אישי, על מנת לסייע בהסברת המודל. יתר על כן, כיוון שהמודל נמצא בטבלה במחשב, המסבירים יסייעו לחברים להכיר את המודל וכיצד ניתן לעבוד איתו, ולבחון את ההשפעה של החלטות שונות על מצבם. לדוגמה:

מה יהיה מצבי כשאצא לפנסיה?

מה יהיה מצבי אם יהיה לי עוד ילד?

מה יהיה מצבי אם אקבל קידום בעבודה? וכן הלאה...



איננו רוצים כמובן לכפות את עצמנו על החברים, לכן חברים שאינם מעוניינים בביקור של מסביר, אנא יציינו זאת במפורש בטלפון או פתק לרוני גלעד, שמרכזת את התיאומים בנושא. כמו כן אנו מבטיחים כי הביקורים יתואמו מראש, וכי החברים יוכלו לבחור את מי הם מעדיפים כמסביר משפחתי. עוד נציין כי המסבירים יראו רק את הנתונים של אותה משפחה איתה הם עומדים להיפגש, ולא את כלל נתוני החברים, המסווגים כמידע אישי.



אנחנו מאמינים כי שלב ההסברה המשפחתית הוא שלב חשוב מאד, ויאפשר לחברים להבין טוב יותר את תוכנית השינוי, הן ברמה האישית והן ברמה הכללית. השלב הבא עומד להיות לימוד שיטתי של התוכנית ותחילת דיונים בשיחות קיבוץ. לקראת שלב זה נקיים דיון נפרד על אופן קבלת ההחלטות בנושא השינוי, והצעה מפורטת תוצג לציבור מבעוד מועד.

מסרה: רקפת







ביקורי בית – המסבירים באים

בשבועות הקרובים יחולקו לחברים דפים המציגים את התקציב המשפחתי שלהם לפני ואחרי השינוי. בעקבות זאת יתקיימו ביקורי בית של מסבירים, שיעזרו לחברים להבין ולתפעל את המודל המשפחתי בעזרת מחשב אישי. חברים שאינם מעוניינים בביקור כזה – יטלפנו או יכניסו פתק לרוני גלעד. הביקורים יתואמו טלפונית מראש.













ש ב ת ש ל ו ם