חפש בעלונים קודמים

עלון מס' 48 (3767) י' בכסלו תש"ע 27.11.2009









נרשמתם כבר? עד יום שלישי 1.12 בתיבה בחדר הדואר!






פותחים שבת

לפני שבוע קולות וידיים היו נושא השירים. את "שיר השומר" הובילו נעמן אפשטיין, עלי אלון ואבישי גרוסמן, את "בלילה על הדשא" הוביל אילן לוטן, את "שיר ערש" הוביל קובי גרוסמן. שיר קוריאני יפהפה הביאה אלינו ממסעם המוצלח בקוריאה וביפן שלישיית הקבוץ הארצי (יואל, אילן וקובי). רוב תודות לכולם.



את פרשת "תולדות" דרש אדם זרטל בדרשה רחבת יריעה ועמוסת כל טוב. אמסור רק את עיקריה. פרשה זו, אמר, היא מן היפות והסבוכות בספר בראשית, במרכזה עומדת דמותו של יעקב אבינו. הזכיר את ספרו של עלי אלון "אלה תולדות יעקב" המקנה לנו "הרגשת בית" בתולדות יעקב.

גילה שלטעמו יעקב הוא האב המורכב והמעניין ביותר בין האבות, הוא בחר להתמקד בדמותו.

אמר שכמעט כמו כל דמות בתנ"ך, יעקב מתעלה בהרבה מעל לאדם הפרטי, והוא מהווה עבורנו כעין סמל.



בתחילה עסק בשמו שבא מן השורש ע.ק.ב. ציין שיש לו לפחות שני מובנים: האחד זה שבא אחרי קודמו: הגיח אחרי עשו מרחם אמו, עָקַב אחריו. השני פירושו: מִרְמָה. שני המובנים הללו מתקשרים לדמותו של יעקב בסיפור חייו המורכב והמלא פרטים ודמויות.

אמר שיתעכב על הסמליים שבהם:

לפני לידתו מתבשרת אמו רבקה שְמִבְּנָה העומד להיוולד תצא האומה הישראלית. ויעקב המודע לכך מחליט לזרז את העניינים, הוא נוקט בשני אמצעי מרמה שמטרתם להחיש את קבלת זכויותיו: פרשת נזיד העדשים, ופרשת גניבת הברכה.

האחים הללו יעקב ועשו הם תאומים וכל הפסיכולוגיות כבר בימי קדם אומרות שהתאומים הם בעצם שני פנים של אותו אדם. רואים זאת יפה בסיפור שלנו: עשו איש הצייד, שעיר ואדמוני, איש המרחבים הפתוחים בעוד שיעקב "איש תם ויושב אוהלים". שניהם מהווים שתי גישות בתוך אופי האדם.

סיפר שעשו מזכיר מאד את הגיבור המסופוטמי אָנְכִּידוּ (התנ"ך מאד מושפע מן השירה המסופוטמית), באנכּידוּ כמו בְעֵשַו באים לידי ביטוי כל היצרים הנמוכים של האדם: ברבריות, צייד, רצח, וכד'...

היחס בין יעקב ועשו הוא יחס שכל הזמן נתון בקונפליקט, יש גם השלמה אבל גם קונפליקט.



הדרשנים והפרשנים התלבטו רבות בשאלה מה לעשות עם יעקב? איש כזה שניחן בכל התכונות הגדולות נכנע לחטא, ודווקא דמותו של עשו הברברי מצטיירת באור הרבה יותר חיובי.

יעקב נענש ב 10 עונשים. חייו הם סיפור העונשים. יש כאן דראמה שיקספירית: הכל מתחיל טוב עד שהוא מבצע את פשע המִרְמָה שעליו הוא נענש בעונשים המקבילים לחטא, עונשים הבאים לפצות על כל אחד מחלקי החטא. בסופו של הסיפור, לאחר שהתנקה באה ההשלמה.



העונשים שקיבל יעקב: נאלץ לברוח מבית אביו, עָבָד ללבן שנים רבות, קיבל את לאה במקום רחל האהובה, לבן רימה אותו ולאחר מכן רדף אחריו, נאבק עם המלאך עד שכמעט איבד את חייו, עשו יוצא מולו עם 400 איש, בתו דינה נאנסת ע"י שכם וחמור, רחל האהובה מתה, והעונש הקשה מכולם: בנו המועדף יוסף מושלך לבור ונאמר לו שחיה רעה אכלתהו, 22 שנים הוא חי בידיעה שבנו יקירו מת, ורק בהגיעו למצרים מתברר לו שיוסף חי.



לסיכום הפרשה אמר אדם שבמידה רבה הסֵבֶל שעובר יעקב בחייו הוא כפרה לחטאיו, ורק כשמסתיים מירוק עוונותיו הוא חוזר למעמדו הקודם ומת בפיוס.

חכמינו הקבילו את הדבר הזה לשני מישורים, האחד: לחיים הפרטיים של האדם, שמשמעותם: הֱיֵה מוסרי, אל תתפתה לרמות את העולם סביבך כדי להשיג יתרונות, פֶּן תקבל מכך מיִרוּק עוונות שְיִדְמֶה לחטאיך ואפילו יותר מכך... והשני: לתולדות עם ישראל שבהן אלמנטים רבים הדומים לתולדותיו של יעקב.



והשבוע, "כאבנים בשדות בית לחם...", על פרשת "ויצא" – מירב חופי.







שיחת הקיבוץ הקרובה

תתקיים ביום שני, 30.11.09 בשעה 20:30 במועדון



על הפרק:


  1. בחירת נירה כהן כעורכת העלון



  1. הצגת דו"ח ביקורת על משאבי אנוש (מוזמנים: נעם קדמן אלי גולדמן, מבקרי הקיבוץ).






להתראות, רקפת































מהכלבו

מעתה והלאה, אין להיכנס עם התיק הפרטי (גם האקולוגי) לתוך הכלבו.

את התיקים יש להשאיר על המתקן המיועד לכך בדלת הכניסה הראשית.



לאחר הקניה, כשנמצאים ליד הקופאי/ת ניתן לקחת את התיק, או להוציא את סל הכלבו החוצה ושם להעביר את הפריטים לתיק האישי.











שאילתא



להנהלת קהילה

בעלון האחרון נכתב, שאושרה שנת חופש שלישית לחבר (התנאים לא פורטו).

נשאלת השאלה, מהי הסמכות שצריכה לאשר שנת חופש שלישית?

לפי דעתי, שנת חופש שלישית צריכה לעבור בקלפי. בשנים האחרונות יציאה לחופש מלווה פעמים רבות במניעים כלכלים וזו בין היתר אחת הסיבות שהיא צריכה לעבור בקלפי.



ש ל מ ה ק צ י ר





תשובת

עמית דגן – מנהל הקהילה

הנהלת הקהילה היא בעלת הסמכות לאשר שנת חופש, וכן להאריכה, עד שלוש שנים לכל היותר.



בדיון בהנהלת הקהילה יש התייחסות לסיבות ליציאה לשנת חופש, או להארכה, וכיוון שמדובר בנושאים אישיים, אין זה מקובל להביאם לשיחת קיבוץ.

הציבור מקבל את המידע עם פרסום פרוטוקול הנהלת הקהילה בעלון .









ברכות לגל זוהר

המתגייס השבוע לצה"ל

מאחלים לך הצלחה

בכל שתעשה!



ועדת קשר וצעירים





נועם הספר יבוא ביום שני







מ ח פ ש ת א ח ר

זוג מכנסי יוגה חדשים ומעוצבים בצבע כהה, שהונחו בטעות במיכל הבגדים לנזקקים.

אשמח לקבל בחזרה.

ת ו ד ה ה נ י











ג ש מ י ם

השבוע ירדו 7 מ"מ גשם

ועד עתה 241























בואו נשמור

על ממלאי

התפקידים בקיבוצנו



אני ורבים מאתנו נוהגים לשבת בביתנו ולהתעסק בבעיות ובשמחות של משפחתנו.

אנו לא ממלאים תפקיד כל שהוא הדורש עמידה תמידית בפני ביקורת, ויתורים רבים על שעות הפנאי והתהפכויות בלילה עקב מחשבות מטרידות.

ממלאי התפקידים בקיבוצנו כגון רכזי ועדות, מנהלי שירותים שונים, וחברי הנהלה העמיסו על כתפיהם שק גדול של בעיות הקשורות לקיום של כולנו. ייתכן והם שוגים במקרים מסוימים והרי הם לא שונים מאתנו, אולם מה שבטוח שהם משתדלים למלא תפקידם על הצד הטוב ביותר.



למלא תפקיד מרכזי בקבוץ אולי קשה יותר מאשר מחוץ לקבוץ, עקב המארג האנושי המסובך ומורכב כל כך.

אני באופן אישי מורידה את הכובע בפני כל אותם ממלאי תפקידים באשר הם. אני לא הייתי מסוגלת למלא תפקיד בקו החזית בעין שמר, היות והביקורת בקיבוצנו נאמרת הרבה פעמים בדרך לא תרבותית, לא חברית, לא אכפתית ולעיתים רבות גם לא מדויקת ולכן גם לא בונה ולא יעילה.



ניתן ורצוי להציע הצעות ייעול, לבקר, להעיר ולהאיר, וזאת בכל הדרכים העומדות בפני כל חבר וחברה בקיבוץ: קביעת שיחה עם ממלא התפקיד הרלוונטי, בקשה לפגישה עם ההנהלות, כתיבה בעלון הקיבוץ ואף פניה למבקר הפנים.
אסור לשתוק אבל צריך להביע את דברנו באופן הנאות ביותר לדעתי.
חשוב, חשוב, חשוב שנשמור על ממלאי התפקידים גם אם אנחנו מתנגדים לדבריהם או למעשיהם, גם אם הם לא מאשרים לנו את שביקשנו וגם אם אנחנו בעימות איתם.



הגיע הזמן שלא ניתן לאף אחד מאתנו לפגוע בממלא תפקיד. לפני שאנו מתפרצים על מישהו או עושים עליו עליהום, נעצור רגע ונחשוב על הבן אדם שמאחורי התפקיד, כיצד ירגישו ילדיו וכל משפחתו? נחשוב ונרגיש כיצד היינו אנו, ילדנו, נכדנו, בני זוגנו והורינו עומדים בפני ביקורת מתלהמת לו היינו אנו ממלאים תפקיד? ואז ייתכן שנדע קודם כל לפרגן ואחר כך לאמור את שיש לנו אבל בדרך כזו שלא תבייש אותנו ולא תפגע בממלאי התפקידים ובסופו של יום גם בנו הפוגעים.

בואו נדאג לכך שלא יחסרו לנו חברים נוספים, שיהיו מוכנים למלא תפקיד מרכזי בקבוץ.

רק כך נוכל לחיות ביחד בטוב, לנהל את צרכינו בנחת ובחוכמה ולהתקדם הלאה לעתיד טוב יותר עבור כולנו.

בברכה, אורלי ארליכמן

ג י ל ו י פ נ י ם

ה ד ר ן



עם כניסת נורית משיח לניהול, ברצוננו לשדרג את הדרן ולהפוך אותו למקום מפגש של גמלאים.

בכוונתנו ליצור מקום למי שרוצה לצאת מביתו לעסוק בעבודה יצירתית, וגם





מקום למחפשים אחר עניין תרבותי או חברתי.





ועל כן, החל מהשבוע הבא נקיים בקביעות, 3 פעמים בשבוע, מפגשים של חצי שעה שבהם נרחיב את הדעת והעניין בנושאים רבים ושונים בליווי כיבוד קל.

למפגשים האלה מוזמנים להצטרף כל בעל עניין, גם מי שאינו עובד בהדרן.

המפגשים יתחילו בשעה 11:00

יסתיימו ב- 11:30

את תוכנית המפגשים נפרסם מדי שבוע בעלון.





בשבוע הקרוב יתקיימו המפגשים:



ביום ראשון 29.11.09 - עם פנינה דגן - "בית אבי".



ביום שני 30.11.09 - יוגה עם הני.



ביום חמישי 3.12.09 – יוסי בן מיור - השפעות מזג האוויר על החי והצומח.



כ ו ל ם מ ו ז מ נ י ם









ו ע ו ד -

כידוע, השוק מלא בעבודות יפיפיות מסין בעלות נמוכה ואנחנו בחיפוש מתמיד אחר מוצרים ועבודות שיתאימו לנו – גם לבחורים; עבודות שנוכל לייצר אצלנו בעלות נמוכה אך יהיה להם ביקוש וניתן יהיה למכור אותם. אם ראיתם משהו כזה – אנא דווחו ועניינו אותנו.



כרגע מצב הקניות מצוין ואפילו איננו מספיקים לעמוד בביקוש (נחוצה תופרת).

השמיכות היפיפיות מכסות ילדים רבים, והנחשים, הבובות והקיפודים נמצאים בבתים רבים בישראל ( בחנות של דידי שבסמוך לצ'צ'קס, ולאחרונה הגיעו גם לחנות החדשה שנפתחה בתל אביב).



ה י כ ן נ י ת ן ל ק נ ו ת א ת מ ו צ ר י נ ו -

ניבה ורחל ניאותו למכור חלק ממוצרי "הדרן" ב"חפצ-חן" - ועל כן ניתן לקנות אצלן מראות יפיפיות מפסיפס מעשי ידי צפניה ושטיחים פרי עבודתו המצוינת של פינו, וכן סלים בכמה שקלים היכולים לשמש כאכסניה לצמח קטנטן שקונים בחממה, ואחר כך שמים אותו על שולחן האירוח באירוע, או כמתנה צנועה ומקורית למארחים.

ב"הדרן" ניתן לקנות עוד מבחר מוצרים, רובם עבור תינוקות – אך לא רק, ניתן גם להזמין שלטים לבית – על פי בקשה ולפי דוגמא ועוד.

שעות הפתיחה בינתיים מ: 7:30 עד 12:00.



ו ע ז ר ה -

נשמח מאוד אם תוכלו לעזור לנו להעשיר את חומרי היצירה עמם אנו עובדים - ע"י מסירת אביזרים שאינם משמשים אתכם יותר כמו:

מראות,

מחרוזות,

חרוזים (של ילדים ומבוגרים)

כלי חרסינה (גם שבורים) בצבעים שונים,

שמיכות וכריות.

אפשר להביא לחדר העלון, להדרן – או להתקשר.



ונשמח להיפגש ביום ראשון הקרוב.



נורית, איה ואוריין







ת ג ו ב ה ל ת ג ו ב ו ת



בתגובה לפרסום של ע. אלון מלפני שבועיים "חדשות מהזרם השיתופי" ושל מנו אלון על עבודה בעיניים.

אני מסכימה עם הטעון של מנו וברצוני להרחיב עוד טיפה בנושא.



ב"ידיעות ממון" יום שני ה- 16.11.09 הופיעה כתבה מאת נווית זומר "מעברות: פורמן ניצח את פורמן" ובו היא מפרטת על ההחלטה של מעברות להישאר במתכונת השיתופית.

היא מוסיפה וכותבת שמעברות הוא אחד "הקיבוצים העשירים בארץ". זה לא סוד שקיבוצים עשירים מסוגלים לשמר את המודל השיתופי בזכות הונם הכספי. לכן כאשר מביאים דוגמאות כמעברות או מענית, כדאי גם להוסיף, ושוב ציטוט מן העיתון: "ראוי לציין כי כל חבר במעברות מקבל פנסיה של 4,000 ש"ח (אצלנו 2,750) בתוספת ביטוח לאומי. זוג בקבוץ מקבל 11,000 ש"ח בחודש (אצלנו 4,200 בקושי) ומדי שנה מחולקים בונוסים מהרווחים (כמה אצלנו???). בגיל 40 משפחה עוברת לקוטג' מרווח. בקרוב יקבלו החברים גם חלק מהתמורה ממכירת מטרנה".



צר לי שעלי בוחר להציג רק מה שהוא בוחר ולא את התמונה כולה. ולהעלות את השאלה האם אנחנו בכלל במצב של מעברות, או בהרי הרקפות מענית.



ועכשיו למסגרת הקטנה של המאמר. נווית זומר ממשיכה לטעון "בסוף יופרטו כולם" היא פותחת ומתארת את המחלוקת שניטשה ב-1952 בקרב חברי הקיבוצים בין מצדדי האידיאולוגיה של אחדות העבודה לזו של מפא"י"...... לא אתיש אתכם בפרטים של אותו אירוע אבל בואו נגיע לעיקר המאמר.

כפי שנווית כותבת: "גם כאן לכאורה כמעט 60 שנה, והמחלוקת השוטפת כיום את הקיבוצים היא בעד או נגד המשך המודל השיתופי של הקיבוץ הישן. גם כאן לכאורה מדובר במחלוקת אידיאולוגית, אבל מתחת לפני השטח מסתתרים בעיקר אינטרסים כלכליים. הפעם אף אחד לא מפצל פיזית את הקיבוץ או את המשפחה כמו פעם. לכל היותר מדובר בפיצול חברתי. כיום, מבין 257 קיבוצים הופרטו 180, מכל הסוגים. על דבר אחד יש הסכמה בתנועה הקיבוצית: במוקדם או במאוחר כולם יופרטו".



אם התוצאה ידועה מראש באו נערך אליה, ואולי נפסיק את מלחמת ההתשה.



שיהיה לכולם שבוע טוב - אסתר לרר









ה נ ב י א י ם



"הקיבוץ נמצא בימי פומפיאה האחרונים שלו"

אמר משה המקומי והלך אל שדות האקדמיה הנצחיים.

חלפו להן ארבעים שנה ועוד בחורנו חי.

דורות התחלפו, המייסדים כבר אינם אתנו אבל הקיבוץ עדיין חי וקיים בהשתתפות של האדם שבנביא.



"הקיבוץ הוא חברה מנוונת, סופה להיעלם, אין לה זכות ויכולת קיום.

היא מלאה בפרזיטים שאינם עובדים, אינם תורמים".

כך קבע יהושוע המקומי, האל עמנו, נחוש וצודק בעיני עצמו.

חלפו להן עשרים שנה, דברים השתנו אבל הקיבוץ עדיין כאן, עדיין קיים.

יהושוע שעמו האל, עדיין רואה את אור הגאולה במקום בו הוגשם חזונו.

ובינתיים, בזמן הביניים, הוא מחליט על הסדרי הפרצלציה במקום מנוחתנו האחרונה

הסדרים שוויוניים, עדיין, כי מוסכם גם עליו שאחרי מותנו כולנו שווים, כולנו חברים.

הנביא, שורש קיומנו כאן בקיבוצנו הקטן, נסחף בזרם הגועש.

האמונה בתהליכים חברתיים שהם הכרחיים, כפי שלמדנו בהיותנו נערים

והביטחון המעוור שהוא באמת יודע לאן זורמים הדברים

סימאו את עיניו, מחקו את הראוי וקידשו את המצוי.

נכון, הכול משתנה ואנחנו משתנים בתוכו.



"חדש מפני ישן תוציאו" מלמד ספר ויקרא. אבל מהו חדש ומהו ישן?

מהו מקור ומהו חיקוי? שאלה מורכבת. והתשובה? כאן לא יעזור האל.

את הכיוון, הקצב ואת הערכים המכוננים, חובתנו לעצב ולקבוע.

נעשה זאת מתוך הערפל, במעבה חוסר הודאות, כי אלה הם חיינו וטעם קיומנו.

נביאנו המקומי, חוזה העתידות, מתחמק מחובת הגדרת הרצוי. והרי העולם גדול ופתוח, רוחות מנשבות בו לכול הכיוונים, והאפשרויות פתוחות.

אז לאן באמת נרצה שיזרום הנחל? לאן נרצה שיגיע? "סוד בכול ברוד" הוא

שנוקשות נבואית משבשת לעיתים מחשבה פתוחה ויצירתית.

והרי ידוע,מציאות מתהווה כתוצאה מחיבור בין רוח הזמן ומעשיו של האדם.



כלל זה מוכר היטב גם למנו ידידי. "אל תהיה צודק הרבה" אמרו חכמינו. ואנחנו נוסיף: השאר בלבך מקום גם לספק. נזכור, תקוות ושאיפות אינן הונאה. הן מנוע הכרחי ליצירת מציאות אחרת, רצויה.

נפש האדם אינה מהות חד כיוונית. וכך גם העולם שמסביבנו.

ואכן, קשה מלאכת הנבואה בעת הזאת. לדיפרנציאליים ולשיתופיים כאחד.



אבישי גרוסמן







ועדת דירות

משולחן ועדת דירות

סוף סוף הגיע החורף ועימו גשם זלעפות – בשל כך נתגלו נזילות בדרגות שונות

בכ-70 דירות – דבר שדרש מאיתנו לעזוב הכל ולטפל מיידית בכך.



בדירות מסוימות נאלצנו לטפל בשעות בלתי סבירות בשל הצפות בבית – תודה לסאמר שענה לקריאותינו בכל שעה וזמן ותודה לדיירים שנאזרו בסבלנות עד לתיקון.

בשבועיים האחרונים עברנו על כל הגגות כולל בתי הילדים, המועדון ובית-דורות, ניקינו מרזבים ותעלות והוחלפו רעפים בהתאם לצורך – כל זאת נעשה ע"י הפועלים שלנו בליווי ופיקוח של נדב.



  • הגגות השטוחים בשכונת לוינסון בהם נתגלו בעיקר נזילות עקב איטום ישן – אלה מטופלים ע"י גגן חיצוני ולכן זה נעשה בקצב איטי יותר ודורש מהדיירים מעט אורך רוח נוסף – אך הם יטופלו כמובן!!!
  • קיבלנו בשמחה את החלטת השיחה על העברת כספים לשיפוצים ואנו פועלים במרץ להתחיל בשיפוצים של רבקה שדה, מירי ורן אדליסט, אביטל ועדה גבע ותוספת חדר בגין ילדים ליפעת וערן אפל.
  • פנינו שוב למשפחות המיועדות לעבור לשכונה החדשה על מנת לאשרר החלטתם על מעבר בהתאם להחלטות שהתקבלו.
  • אנו מצפים באופטימיות לתחילת הבנייה ורואים בכך פתרון למשפחות המחכות – הן אלו שתעבורנה והן הצעירות המצפות לשיפור בתנאי מגוריהם.
  • אנו מודעים מאוד למצוקת משפחות רבות בשל צפיפות וחוסר תנאים מספקים – אך כרגע עד שייבנו הבתים החדשים אין באפשרותנו לעשות דבר גם אם אנו מבינים ובאמת רוצים לעזור.
  • בהזדמנות זו אנו שמחים מאוד על הצטרפותם של אסנת אדר וישראל עזר לועדת דירות ומקווים שאכן יוכלו לתרום וליהנות בתפקידם.
  • אנחנו קשובים לפניות החברים ונשתדל לענות עם קבלת הפנייה ולעדכן על המשך טיפול.
  • על מנת לשפר את מתן השרות לפונים אלינו – נשתדל לענות בצורה מסודרת גם טרם ניתן הטיפול בבקשה.
  • חשוב לדעת – כרגע עובדים בעין-שמר 2 פועלים בלבד המטפלים באינסטלציה ובעיות תחזוקה נוספות, בשל כך סאמר הצבעי מתגבר אותם בשעת הצורך.


זהו להפעם

מקווים לשנה גשומה עם מעט בעיות נזילה



נאוה – ו.דירות









ת ו כ נ ת ה ר כ ב



רוב החברים מסתדרים עם התוכנה החדשה, ובכל זאת, ברצוני להזכיר שוב כמה דברים בעקבות בעיות שאני נתקלת בהן שוב ושוב.



ס ו ג ה ר כ ב

ישנן שלוש אפשרויות בחירה:



1. לא משנה לי סוג הרכב - לא לסמן דבר (נשאר ב"לא משנה") ואז תקבלו

את הרכב הראשון שיתפנה.



2. אני רוצה רכב מסוג מסוים – סמן בתיבת "כן" V. (את כל השאר להשאיר

ב"לא משנה").



3. אינני מעוניין ברכב מסוים (לדוגמא, רכב עם הילוכים) - סמן בטור הרכב


הלא רצוי V בתיבת "לא". (את כל השאר להשאיר ב"לא משנה").





* כשאין ציון לרכב ספציפי – התוכנה מעדיפה לסדר רכב קטן.



עדכון הזמנה:

יש המעוניינים להאריך הזמנה ובמקום לעדכן את ההזמנה, מוסיפים עוד הזמנה צמודה לקודמת – ואסור לעשות כך, שכן התוכנה אינה מבינה שזו כוונתכם ולא מאחדת את ההזמנות, וכך לכל הזמנה נותנת רכב אחר.

ולכן יש להקפיד לעשות זאת כך:

נכנסים לניהול הזמנות.

עומדים על השורה של ההזמנה. הקליקו על "ערוך הזמנה" (בצד ימין – צבוע בכחול)

יפתח דף עם פרטי ההזמנה. שנו את ההזמנה כרצונכם.

רדו לתחתית העמוד והקליקו "עדכן הזמנה".

ואחר כך ודאו שההזמנה עודכנה.



מחיקת הזמנה

ניהול הזמנות ←ערוך הזמנה ←מחק הזמנה (בתחתית העמוד) ←תקבלו אישור שההזמנה נמחקה בהצלחה.



אנא ממכם!!! שמרו את דף ההוראות ליד המחשב.

ס ע ו ב ז ה י ר ו ת - אוריין















ביתן החממה



בשבוע שעבר זכתה החממה האקולוגית לייצוג נכבד בתערוכת ווטק, ואף להופעה בחדשות ערוץ 2 (בעיקר בתמונות...). החממה הקימה ביתן חינוכי אקולוגי, שהיווה תצוגה יוצאת דופן בתערוכה שעיקרה עסקים. ביתן החממה המה מבקרים במשך כל שלושת ימי התערוכה, כשהמציגים הינם תלמידי החממה, יהודים וערבים.

המיצגים המדעיים בביתן כללו אצות חד תאיות לדלק, גידול זואופלנקטון כמזון לדגיגים, מערכות טיפול במים ע"י צמחים, חיידקים וקרני שמש, הדברה ביולוגית ועוד...

כמובן שכיכבו מרק הירקות והקפה השחור...



בהזדמנות זו אנו מעוניינים להזמין שוב את חברי הקיבוץ ואורחיהם להתארח בחממה, לשמחות, ימי עיון, ובעיקר בשביל להראות למבקרים עשייה חינוכית – מדעית – סביבתית ייחודית בישראל.



שבת שלום

צוות החממה



























ד ו "ח ב י ק ו ר ת





לחברים שלום.

לקראת הדיון בשיחה הקרובה בדוח הביקורת הפנימית בנושא משאבי אנוש ועובדי חוץ מובאים בפניכם עיקרי הממצאים וההמלצות של הדוח.

חברים המעוניינים לקבל לעיון את הדוח המלא יכולים לפנות אליי.



בברכה

יפתח אלון










לכבוד

חברי קיבוץ עין שמר



א.ג.נ,



הנדון: עיקרי ממצאי דוח ביקורת בנושא משאבי אנוש ועובדי חוץ

בחדשים מאי - יולי 2009 ערכנו ביקורת בנושא שבנדון בקיבוץ עין שמר (להלן: "הקיבוץ").

להלן עיקרי ממצאי הדוח והמלצות הביקורת.



נדגיש כי הכתוב להלן הינו תמצית של הדוח שהוכן במיוחד לנוחיותכם, ואינו דוח הביקורת עצמו. בכל מקרה, הנוסח המחייב של הדוח הוא הדוח המלא בלבד!



נושא
ממצא


מבנה ארגוני

מבדיקת הביקורת עולה כי לא קיימת הגדרה ברורה בתקנון העבודה באשר לתפקידי הנהלת משאבי אנוש. לביקורת הומצא מסמך אשר כותרתו הגדרת תפקיד- הנהלת מש"א אך אינו נושא תאריך תחולה, מקור הסמכות וגוף מאשר. נוסיף כי תוכנו תמציתי מאוד וכללי מאוד.(עמ'3)

הביקורת לא מצאה הגדרת תפקיד כתובה של משרת חשבת השכר.(עמ'4)

המלצות והערות הביקורת

מומלץ לנסח הגדרת תפקידים מקיפה ומפורטת לבעלי התפקידים הן בגופים המנהלים והן במשאבי אנוש באופן שכלל תחומי האחריות והסמכויות יכללו בהגדרות התפקיד.



כח אדם

צוות שכר- מבדיקתנו עולה כי, ישיבות הצוות אינן מתועדות בכתב. (עמ'4)

המלצות והערות הביקורת

יש לוודא כי ישיבות צוותים/הנהלות שונות, סיכומים ופגישות עבודה עם עובדים/חברים יתועדו כנדרש לשם קיום נתיב ביקורת בתהליך.



תקנונים ונהלים

תקנון העבודה קובע כללים מנחים לנושאים הנ"ל. עם זאת, מצאנו כי בתקנון נוסחו כעין נהלי עבודה חלקיים לתהליכים המרכזיים. (עמ'5)

המלצות והערות הביקורת

מומלץ להשתמש בתקנון העבודה כבסיס ליצירת נהלים לכל הפעילויות הכלולות במערך משאבי האנוש לרבות תהליך הכנת השכר, נושא הדרכה והשתלמויות ועובדים שכירים.

מבדיקה שערכה הביקורת, עולה כי חלק מהסעיפים בתקנון אינם מבוצעים או מבוצעים חלקית.

נציין כי בהיות התקנון מכשיר שנוסח ואושר בהסכמת רוב החברים כדי לתת מסגרת לניהול המשאב יש לקיימו כלשונו ואם נדרשים שינויים והתאמות יש לתקן ולהעביר לאישור אותם האורגנים שאישרו את הגרסה הראשונה.(עמ' 6)
המלצות והערות הביקורת

יש לעדכן את התקנון על פי הנוהג בפועל ולקבל את אישורו של הגוף שאישר את התקנון הקודם.



איוש משרות
נמסר לביקורת על ידי מנהלת משאבי אנוש כי קיימת בקיבוץ מצבת כח אדם ואולם על אף בקשתנו לא הוצגה בפני הביקורת מצבת כח האדם האמורה. (עמ'8)
המלצות והערות הביקורת

יש לוודא כי קיימים בקיבוץ תקני כוח אדם במטרה ליצור מערכת איכותית אשר תבטיח התאמה בין צרכי הענף/הקיבוץ לבין כח האדם המועסק בו בפועל ותאפשר לקיבוץ לתכנן עלויות תקציב/שכר של העובדים לפי ענפי הקהילה והתאגידים השונים הקיימים בו.

יש בתקנון פרטים שמסדירים את יחסי העבודה אך לא מוגדרים בכתב בין העובד והענף/תאגיד.(עמ'9)

מבדיקת הביקורת עולה שלחברים העובדים בקיבוץ אין הגדרות תפקיד כתובות המפרטות את מהות העבודה לרבות סמכות ואחריות העובד והפיקוח עליו.(עמ'9)
המלצות והערות הביקורת

יש לפעול בהתאם לתקנון העבודה ולהגדיר חובותיהם וזכויותיהם של החברים העובדים בענפי הקיבוץ על גבי סיכומי הסכמות אישיים אשר יכללו את כלל הפרטים, כפי שנקבעו בתקנון העבודה.



חברים בגיל העבודה

נמסר לביקורת כי דוחות הנוכחות נחתמים לרוב על ידי מרכזי הענפים. מבדיקת הביקורת עולה כי אינם נחתמים על ידי העובדים, טרם העברתם להכנת השכר. (עמ'10)

המלצות והערות הביקורת

מומלץ כי חברי הקיבוץ יחתמו על דוחות הנוכחות שלהם ומנהלי הענפים יוסיפו את חתימתם לאישור הדיווח טרם העברתם להכנת השכר לשם מניעת אי הבנות.

הקלדת נתוני הנוכחות המתוקנים לתוכנת "לביא" נעשית באופן ידני ללא בקרה נוספת של בעל תפקיד אחר בהנהלת החשבונות. (עמ'10)
המלצות והערות הביקורת

מומלץ להנהיג בקרה על תהליך הקלדת שינויים בדוחות הנוכחות של העובדים לתוכנת "לביא" לשם איתור ומניעת טעויות בהקלדה.


לחברים לא מופק תלוש, לביקורת נמסר כי אחת לרבעון נבדקת על ידי מנהלת משאבי אנוש עמידת החבר בהחלטות לגבי מכסת העבודה. (עמ'12)
המלצות והערות הביקורת

מומלץ לתייק בתיקי חברי הקיבוץ מסמכים בדבר שכר החברים, עדכוני השכר וכל המסמכים הרלוונטיים לאותו חבר.



שעות נוספות
נציין כי קיימת בעיתיות במתן סכום גבוה "על חשבון" שעות נוספות עתידיות לחלק מהחברים ללא כללים ברורים וגלויים לכלל החברים תוך הגדרת האורגן המאשר. (עמ'13)


....הדוגמאות המובאות ... הינן חלק ממקרים שנמצאו בהם חריגה מההוראות בגין תשלום שעות נוספות.


בנוסף, נציין כי בדוח הביקורת שהוגש ושפורסם בחודש מרץ 2008 בנושא שעות נוספות הועלו ממצאים דומים וככל הנראה לא טופלו. (עמ'14)

המלצות והערות הביקורת

מומלץ לבחון את ההנחיות בנושא שעות נוספות ולוודא כי כל ההחלטות התקבלו במוסדות הנדרשים לרבות רשימת ענפים בהם מותרת עבודה בשעות נוספות. בנוסף, יש לוודא כי תשלומי שעות נוספות יינתנו בהתאם להוראות שהתקבלו וכי כל חריגה תבחן ותאושר על ידי הגורמים שיוסמכו לכך ותתועד בתיקו האישי של העובד.



עובדים שכירים
מבדיקה מדגמית שערכה הביקורת בתיקים של העובדים השכירים נמצא כי מתוך 21 תיקים שנבדקו ל-8 אין הסכם עבודה/ חוזה העסקה.(עמ'16)
המלצות והערות הביקורת

יש להחתים את כל העובדים שאינם חברים או מועמדים בקיבוץ על הסכמי העסקה על פי חוק, או לחילופין להעביר אליהם הודעה בדבר תחילת העסקתם בקיבוץ לרבות בני משק בעצמאות כלכלית או אחרת.


נמצאו עובדים שלא מנוהל להם תיק כלל, לביקורת נמסר כי לעובדים אלו אין חומר לפתוח תיק. (עמ'16)

המלצות והערות הביקורת
מומלץ לערוך דוח ביקורת מקיף בנושא שכר שכירים.


עובדי חוץ
ההסכמים שנחתמים על ידי עובדי החוץ למקום עבודתם אינם נשמרים בקיבוץ. (ע"מ 17)
המלצות והערות הביקורת

מומלץ כי העתקי חוזי העבודה של עובדי החוץ יועברו לקיבוץ וישמרו לצורך בדיקת עמידה בהסכמים והעברת מכלול ההכנסות לקיבוץ וכן לצורך מקרים בהם יתכן והקיבוץ יידרש לבחון במועד עתידי השלכות על הקיבוץ.




על פי התקנון, זכויות וחובות של עובד החוץ יסוכמו בכתב. נמסר לביקורת שהסיכומים אינם מתועדים בכתב. (עמ'17)

בין עקרונות היסוד אשר מופיעים בתקנון עבודת חוץ נכתב כי עובד החוץ ישלים את שעות העבודה לכדי משרה מלאה בקיבוץ.


לביקורת נמסר כי סעיף זה אינו מתקיים ובפועל נעשית התחשבנות מול עובדי החוץ על פי ההכנסה ומול עובדי הקיבוץ לפי שעות.(עמ'17)

המלצות והערות הביקורת

יש לתעד בכתב את הסיכומים עם עובדי החוץ לפני ובמהלך עבודתם. כמו כן, מומלץ לנהוג באותם הכללים עם כלל החברים בנושא חובת השלמת משרה מלאה או לחילופין לשנות את ההחלטה בתקנון.

נמצאו שש מקרים של חברים שאינם נוהגים על פי ההחלטות. (עמ'18)
המלצות והערות הביקורת

יש להקפיד כי כל עובדי החוץ יעבירו את שכרם ישירות לחשבון הבנק של הקיבוץ וכן להקפיד לקבל תלוש שכר מכל חבר העובד בחוץ.



החזר הוצאות
קיימים דפוסי עבודה לא כתובים שהפכו לנוהג ביחס להוצאות עובדי חוץ. (עמ'19)

מבדיקת הביקורת עולה כי בניגוד לכתוב בתקנון קיימים מקרים לא מועטים בהם החברים מקבלים מעל 500 ש"ח לחודש עבור שעות נוספות.(עמ'20)
המלצות והערות הביקורת

יש לבחון את כלל ההסדרים החריגים עם עובדי החוץ ולוודא קבלת אישור להסדרים האמורים בנהלים ובמוסדות המקובלים בקיבוץ. כמו כן, יש לוודא כי האישור בגין ההסדר החריג יתועד בתיקו האישי של החבר.

קיימים דפוסי עבודה לא כתובים שהפכו לנוהג ביחס להוצאות עובדי חוץ. (עמ'19)
המלצות והערות הביקורת

יש לעגן בנהלים כתובים ומוגדרים את נושא החזר הוצאות לעובדי החוץ ולנהוג בהתאם להוראות.



הפרשות סוציאליות עובדי חוץ
נמסר לביקורת כי מרבית עובדי החוץ חתמו על ייפוי כח לקיבוץ לקבלת מידע אודות ההפרשות הסוציאליות, אולם מאחר ולא הועבר לביקורת מסמך המפרט את העובדים שחתמו על ייפוי הכח ועובדים שטרם חתמו, לא עלה בידי הביקורת לבדוק נושא זה.(עמ'21)
המלצות והערות הביקורת

יש להקפיד לקבל את דיווחי ההפרשות הסוציאליות מכל חבר שמקבל אותם לרבות מעובדי החוץ ולפעול בהתאם להחלטות שהתקבלו לרבות קבלת ייפויי כח מעובדי החוץ לבחינת זכאותם לפנסיה.

בטחון סוציאלי

נושא הביטחון הסוציאלי נמצא באחריות הנהלת הקהילה ומטופל כחובת הקיבוץ כלפי חבריו. הנושא הינו נרחב ומרכזי בחיי הקיבוץ וחבריו ומומלץ שייבדק בנפרד. (עמ'20)

המלצות והערות הביקורת

מומלץ לבצע בדיקה מקיפה של נושא הפנסיה בקיבוץ.



הפסקת עבודה

לא מצוינת בתקנון העבודה אפשרות ערעור בפני גורמים מוסמכים כדוגמת הנהלת משאבי אנוש או הנהלת המגזר בדבר הפסקת עבודתו במידה והחבר רואה עצמו ניפגע. (עמ' 22)

המלצות והערות הביקורת

יש לוודא כי בטרם קבלת החלטה בגין הפסקת עבודתו של חבר, תיערך עימו שיחה והוא יקבל התראה על פרק זמן מוסכם בטרם ההודעה על הפסקת עבודתו. כן מומלץ לעגן בנוהל אפשרות ערעור העובד בפני גורמים מוסמכים בדבר הפסקת עבודתו.



הביקורת מודה למבוקרים על שתוף הפעולה.





בכבוד רב,

זיו האפט

יעוץ וניהול בע"מ





נערך על ידי: נעם קדמן – מבקר פנימי

אלי גולדמן – מבקר פנימי



















"ההורה / המאכיל אחראי למזון המוצג ולאופן הצגתו,

הילד אחראי לכמות שיאכל ואם יאכל בכלל..."

ילדים ואכילה/אלין סטאר



הרצאה על תזונת ילדים

התקיימה השבוע במועדון וקבלה הדים חמים מהמשתתפים



המשפט שלמעלה מגלם בתוכו את חלוקת התפקידים הבסיסית ביחסי האכילה של הורים וילדים.

בהרצאה נחשפנו למידע רב וחשוב על תזונת ילדינו. רבים מהדברים ידענו וקיבלנו חיזוק להם ואחרים חידשו לנו ונתנו הסתכלות אחרת על נושא התזונה אצל היקרים לנו מכל.

לפניכם דברים מרכזיים מההרצאה שהוצאו מתוך המצגת של יעל בירמן – דיאטנית קלינית (המרצה) ומתוך דברים שאני כתבתי במהלך ההרצאה.



מים

  • צריכה מומלצת: 1 ליטר מגיל 6 חודשים ועד 10 כוסות ביום עבור ילד מגיל 10.
חשיבות המים היא מרכזית ביותר ובדיוק כמונו, גם ילדינו לא שותים מספיק. מומלץ להניח בקבוק או כוס מים זמינים כל הזמן על השולחן או בסביבת הילד ולעודד אותו לשתות כמה שיותר. מדובר על מים רגילים. לא מיצים, תה או תוססים למיניהם.



פחמימות

הפחמימות שומרות על רמת אנרגיה מאוזנת, מצב רוח טוב, ויכולת ריכוז ומשחק. חשוב שילדים לא יהיו במצב של "היי" ואז נפילות של אנרגיה. הרעיון הוא לשמור על רמה אנרגטית קבועה לאורך היום. ילדים צריכים לאכול פחמימות 5-6 פעמים ביום, כל 3-4 שעות בערך. מומלץ לשלב עם הארוחות המרכזיות גם ארוחת עשר שתהיה בה פחמימה פשוטה (פרוסת לחם עם גבינה, קרקר, פרי) וארוחת ארבע.



חלבונים – מוצרי חלב

מומלץ לילדים לצרוך בערך 2- 4 מנות של מוצרי חלב ביום על מנת לשמירת רמת סידן טובה, לפיתוח העצמות ולבניית הרקמות והשרירים. מי שאינו אוכל מוצרי חלב בקר, ישנם מוצרי עיזים וכבשים מצוינים. מי שאינו אוכל בכלל מוצרי חלב חייב למצוא מקורות אחרים לסידן, אך לשים לב גם לכמות שומן בתחליפים. לדוגמא: בחלב 3% יש 100 מ"ג סידן ו- 58 קלוריות. בטחינה יש גם 100 מ"ג סידן אך יש 616 קלוריות.

בכל מקרה מומלץ מוצרי חלב בעלי 3-5% שומן.



פירות וירקות

  • מהווים מקור לסיבים תזונתיים, לויטמינים ומינראלים.
  • מספקים תחושת שובע, מייעלים פעולת מעיים ועוזרים במניעת עצירות
פירות וירקות הם לעיתים קרובות מקור לויכוחים רבים בין הורים וילדים. עם פירות יש פחות בעיה בשל המתיקות שלהם אך גם כאן חשוב לגוון כמה שיותר ולחשוף את הילדים לסוגי פירות חדשים.

היום מחלקים את עולם הירקות לחמישה צבעים (אדום, ירוק, צהוב-כתום, סגול ולבן) ומומלץ לאכול לאורך היום לפחות ירק מכל צבע.

יעל ממליצה לשים צלחת עם ירקות חתוכים בצורות שונות על השולחן ולא להגיד כלום. הילדים לאט לאט יגלו וינסו, להציע בהתמדה בכל ארוחה ירקות, בלי לריב ובלי לאלץ, פשוט להציע.

הורמון הגדילה המופרש אצל הילדים יוצר סוג של בררנות במזון (דומה לבררנות בתחילת ההיריון – גם אז מופרש הורמון הגדילה) והילדים מהססים לטעום ו"נדבקים" למזונות מוכרים ואהובים. חשוב לעודד אותם לטעום ולנסות אך לא להיכנס לעימות.



ניתן לספר לילדים מדוע הירקות והפירות כל כך חשובים לגוף, על האנרגיה שהם נותנים, החשיבות בבניית השרירים והעצמות, ההגנה על הגוף (בירקות יש פיטו-כימיקלים הפועלים בירק כמו מנגנון הגנה, ואנחנו נהנים מהגנה זו כאשר אנו אוכלים את הירקות).



חלבונים – מוצרי בשר

  • לקבוצה הזו שייכים : מוצרי בשר השונים, דגים (מגיל שנה, פעמיים בשבוע כמקור של אומגה 3) קטניות וביצה (לאוכלוסיה הבריאה - מותר ורצוי לצרוך ביצה ביום, החל מגיל שנה).
  • מומלץ לצרוך פעמיים בשבוע דגים – מקור לאומגה 3, מגיל שנה.
  • הקבוצה מספקת גם ויטמינים ומינראלים חיוניים – B12, ברזל ...
מי שאינם אוכלים בשר יכולים למצוא מקורות חלבון אחרים אך בבשר ישנה הכמות הגדולה ביותר והזמינה ביותר. יש לשים לב שילדים שאינם אוכלים בשר מסיבות שונות מקבלים את הברזל. ילד עם חוסר ברזל נוטה לעייפות, חוסר ריכוז, חולשה וניתן לבדוק זאת בקלות בספירת דם פשוטה.



ישנה חשיבות גדולה לדימוי העצמי שלנו כהורים ובני אדם בנושא האוכל. הדוגמא האישית היא מפתח לדפוסי האכילה של ילדינו. הורה אשר סולד ממאכל מסוים, יהיה לו קשה מאד לשכנע את ילדו לאכול אותו. צורת האכילה שלנו, בישיבה בלבד, סביב שולחן עם המשפחה כאשר יש שיחה ערה ומספרים חוויות, משפיעה מאד על יצירת דפוס אכילה בריא אצל הילדים. חשוב מאד שאנחנו נסתכל על איך שאנחנו אוכלים ומתייחסים לאוכל ולגוף שלנו ואז נבין מה אנחנו בעצם מלמדים את הילדים שלנו.



שלבים ליצירת יחסי האכלה מיטביים

  • תזמון תגובות ההורה / מאכיל
  • העדר מתח-הרמוניה
  • קשב לצרכי הפעוט /ילד
  • העדר משא ומתן על האוכל
  • העדר מאבקי כוח


מאבקי הכוח עם הילדים על כמויות האוכל רק תורמות ליצירת קיבעונות שליליים על מזונות. מומלץ שלא לקשר נתינת פרסים עם אוכל ולא ליצור שום התניה אחרת בהקשר של אכילה ("אם תאכל, אז תקבל...", "אם לא תאכל, אז..."). אכילה היא צורך של הגוף וצריכה להיות חפה מכל משמעות נסתרת (אין מה לעשות, צריך לעמוד איתנים אל מול הלחישות הפולניות של מעמקי המוח שלנו...). מנגנון הרעב והשובע אצל תינוקות וילדים קטנים עובד בצורה מושלמת. כאשר הם רעבים, הם דורשים אוכל וכאשר הם שבעים הם מפסיקים לאכול, גם אם זה באמצע מאכל אהוב. לאט לאט המנגנון הזה נהרס ותפקידנו לדאוג שלא ייחרב לגמרי. כאשר ילד רעב ומבקש לאכול, גם אם שעת ארוחת הערב קרבה, אל תתנו לו להתאפק, זה לא בריא, לא פיזית (יצירת פיצוי מאוחר יותר) ולא נפשית. אפשר לתת פרוסת לחם עם ממרח קל, קרקר, חתיכת גבינה, פרי או ירק. וכמובן, כאשר הילד מכריז שהוא סיים לאכול והוא שבע, האמינו לו. צריך לתת לילדים לווסת כמה אוכל נכנס לגופם. בבסיסו, הגוף האנושי יודע הכי טוב מה טוב לו.



אכילה נורמאלית מהי?

  • בחירה של מזון אהוב בכמות מספקת.
  • איפוק בבחירת המזון, אך לא הגבלה.
  • אכילה גמישה משתנה בהתאם לרגשותיך, לוח הזמנים שלך, תחושת הרעב שלך וקרבתך למזון.


כיצד חושפים ילדים למזונות חדשים

  • מתארים את המזון דרך סיפור או חוויה אחרת (חגים).
  • מביאים את מוצר הגלם למשחק והכרות.
  • מכינים יחד דברים העשויים מחומר הגלם.
  • אוכלים עם הילד את המוצר המוגמר.


נקודת התייחסות נוספת בהרצאה הייתה על החורשה שלנו וסגנון האכילה בה. על התוכן של האוכל רובנו הסכמנו. התוכן הוא זבל. כמויות החטיפים והממתקים הוא מזעזע (כן, גם אני מביאה, ומקווה לעשות שינוי!). אבל יעל לא דברה רק על התוכן הקולינאר, אלא עצם האכילה תוך כדי משחק, טיול, הסתובבות, היא פסולה. ארוחת ארבע היא חשובה ביותר ויש לאכול אותה בישיבה (פיקניק, ספסל, בול עץ, מדרכה, דשא גם טובים), ביחד, כאשר האכילה היא המרכז. אוכלים, שבעים (מרוצים, אם אפשר) ואז עוברים למשחקים ושאר פעילויות.



כמו שאנו יודעים שחשוב לא לאכול מול הטלוויזיה, כך גם אכילה תוך כדי פעילויות אחרות תורמת לקלקול דפוסי אכילה טובים. אכילה היא לשם מילוי המצברים של הגוף ויש לתת לה את הכבוד ותשומת הלב הראויה.

אני מציעה לקחת את נושא האכילה בחורשה ולהפוך אותו למוקד חיובי, בריא ונכון – מה דעתכם?



יעל ציינה בהרצאה, ואנו יודעים זאת מכל תוכנית טלוויזיה, רדיו, אינטרנט ועוד שאפשר להתווכח עד קץ הימים על מה בדיוק בריא וכמה לאכול, אבל היא הדגישה שמאד כדאי לקרוא מה יש בתוך מה שאנו אוכלים ומה שאנו נותנים לילדינו. חשוב לנסות לשלב פחמימות מורכבות (קמח מלא, סיבים תזונתיים), לבחור מוצרים עם קצת פחות סוכרים לבנים ובעיקר לגוון, לגוון, לגוון!



בנוסף, יעל סיפרה שהיא עובדת עם מערכת החינוך שלנו על מנת ללמוד ולשפר את נושא האוכל אצלנו. הנושא מורכב ודורש שיתוף פעולה רב. היו סבלניים ויהיו התפתחויות.



אני מאד התרשמתי מההרצאה ולקחתי ממנה הרבה בנושא הילדים הפרטיים שלי וגם לגבי עצמי.

ניתן ליצור קשר עם יעל בירמן דרך ענת גרוסמן.

למדה ודיווחה, גלי.



תודה רבה לגלי על הנכונות והעבודה הרבה שהשקיעה בתקציר.













60 למבואות...שישים למבואות...60 למבואות!





פיתחו את היומנים (למי שעוד לא רשם...) והתחילו להכין את המצלמות... (וגם את הממחטות):



בשבת 27.3.2010 יתקיים כנס מחזורים

ענק לציון 60 שנה למבואות עירון



בתכנית, כיד המסורת הטובה – מפגשי קבוצות, אליפויות כדור-עף מרגשות, תערוכות, מופעי רחוב ומופע מרכזי בהשתתפות בוגרים ובוגרות מקבוצות שונות. כמו-כן, יונפקו חולצות 60 ולאחר האירוע יונפק סרט 60.



כך שיש למה לחכות...



עדכנו גם חברי קבוצה, חברים ובוגרים שאתם מכירים.



בימים אלו אנו בעיצומו של איסוף פרטי הבוגרים. כך שנשמח אם תעבירו, מי מכם שהינו בוגר המוסד, את הפרטים הבאים אל אורי תומר בטלפון או באימל (המופיעים בהמשך):



שם, כתובת (למי שאינו גר בעין שמר), טלפון בית ונייד, אימל , קבוצה במוסד, שנים בהם התחנכתם במוסד, שם המחנך/ת של הכיתה בשנים האחרונות במוסד.





הרעיון באיסוף הפרטים הוא לא רק לצורכי כנס המחזורים – אלא הכוונה גם ליצור מאגר נתונים של כל בוגרי המוסד לדורותיהם ולהמשיך ולעדכן ולהיות בקשר בענייני המוסד גם לאחר הכנס ובכך ליצור ולקרב בין חברי קהילת מבואות עירון.



פרטים נוספים יינתנו, כמובן, בהמשך.



אז... להתראות בכנס!



כמו-כן, ברצוננו ליצור ארכיון וירטואלי למוסד כך, שלמי שיש תמונות או חומרים אחרים מהתקופה שהיה במוסד או כל חומר אחר הקשור למוסד מוזמן להעבירו לאורי תומר (אפשר גם באימל – ל – tomeroriori@gmail.com



לפרטים נוספים ניתן לפנות לאורי בטלפון – 054-5627491



בתודה מראש – הצוות המארגן.













ש ב ת ש ל ו ם