חפש בעלונים קודמים

עלון 37 (11) (5856) יד' חשון תשע"ב 11.11.11



שבת תרבות בעין שמר

10:00 –- נפגשים בחממה לסרט ילדים: "אלדורדו"
        אחרי הסרט - ציור משותף לילדים והורים
        על נייר ענק של 30 מ'.
        יוגש כיבוד של פיתות, מרק ועוד ...

11:00 –- שדרת האמנים מארחת – נפחיית חופי,
        קרקס שבזי, גלריה "ארטנס" והחממה –
       יפתחו שעריהם לקהל עם תערוכות וכוס קפה

12:00 –- הופעה בגלריה "ארטנס" – ושיח גלריה




בואו לבלות שבת בכיף

שני זרמים לאשפה  זו שלנו זו גם כן // שני מרצ'בסקי


בימים אלה מוציאה המועצה האזורית מנשה לדרך, כחלק ממהלך ארצי, פיילוט של הפרדת פסולת במקור בחמישה ישובים – ביניהם גם עין שמר. במסגרת הפרויקט, יפרידו התושבים את הפסולת האורגנית משאר הפסולת כבר בבית – נשמע מוכר?

בעין שמר היינו מחלוצי המהלך בארץ (בהנחייתו של עמיעד לפידות) והקמנו מערך הפרדה במקור מקומי. אנחנו הפרדנו את הפסולת בבית ודודי אסף אותה והפך לקומפוסט. בחודשים האחרונים המועצה מפנה את הפסולת האורגנית מפח מרוכז ובקרוב תפזר פחים בשכונות המגורים.

יעודה העיקרי של תכנית ההפרדה, ברמה הארצית והלאומית, הוא הפיכת הפסולת ממטרד – למשאב. לשם כך, יש לטפל במרכיב האורגני הרקבובי - שאריות המזון ומרכיבים אורגנים נוספים ראשית בכדי שההתפרקות האן אורגנית שלה באתרי הפסולת תפסיק לזהם את הסביבה ולפלוט גז מתאן ושנית כדי להפוך את הפסולת לקומפוסט – חומר בו ניתן להשתמש לדישון או לאנרגיה.

כיום, חלק גדול מהליך הפרדת הפסולת נעשה במתקני מיון והפרדה. התקווה היא, שאפשר יהיה להגיע לכך שההפרדה תיעשה כבר בבית ובכך  תייעל ותגדיל את המיחזור במרכזים הארציים – לכן נקראת התוכנית הפרדה במקור.



אז מה עכשיו?
מתגייסים מחדש לתהליך בדרך לחיים מתחשבים בסביבה ובעצמנו – חיים בני קיימא. לשם כך, חולקו השבוע "פלאיירים" לתאים; בלוחות המודעות נתלו כרזות ואפילו יש פאלריג גדול.
ביום חמישי 10/11/11 בשעה 20:00  יתקיים במועדון לחבר אצלנו כנס תושבים בנושא.
ראו מידע זה כהזמנה לכולנו.

כמו כן, בשבוע הקרוב, בימים א'-ג' בתאריכים 13-15/1, יעברו בקיבוץ נציגי המועצה לחלוקת פחים ולהסבר. נודה על הכנסת אורחים ושיתוף פעולה עם הנציגים.

מה מצופה מאיתנו?
פשוט: מי שמפריד בבית – ממשיך ומפנה לפח של המועצה במקום לפחים הקטנים השחורים.
מי שלא – מתחיל להתרגל לעבוד בבית עם שני פחי אשפה נפרדים: אחד – לפסולת אורגנית והשני – לפסולת יבשה.
את שני הפחים נרוקן במרכזי פינוי האשפה שיוקמו במספר נקודות בקיבוץ, כדי ש:
הזרם הרטוב ישונע לאתרים שבהם יעובד לדשן או ישמש להפקת אנרגית ביו-גז.
הזרם היבש ישלח למיון נוסף ומיחזור על פי מרכיביו (נייר, קופסאות פח, פלסטיק וכד').

גם אם זה נשמע מסובך – זה לא! קצת רצון וקצת תרגול, יביאו בסופו של דבר לסביבה נקייה יותר וניצול מירבי בשלב המיחזור.

בהצלחה לכולנו!




הצגת סל הבריאות החדש
ביום ג' 15.11.11 בשעה 20:00
במועדון לחבר
                  בימים אלה סיימנו את העבודה על
"סל הבריאות החדש" שיכנס לתוקף בינואר 2012.
אנחנו מזמינים  את החברים למפגש להסברת הסל החדש
במועדון לחבר ביום ג' 15.11.11.
חוברות של הסל החדש נמצאות בחדר הדואר.
נשמח לפגוש אתכם לשיחה והסברים

קרן משיח וחברי ועדת בריאות

צוות חורף חכם התכנס והחליט לשנות כיוון

חורף בין הדקלים


3 חודשים של מפגשים חד פעמיים עם מיטב כוחותינו המקומיים

המעוניינים להשתתף מוזמנים לפנות להדס

על מועד המפגשים ותוכנם
יבוא פרסום נרחב...

המלצה: בעלון עין השופט מצאנו המלצה לבלוג מעניין שכותבת עינת אמיתי: יומן מסע לרגל 100 שנות תרבות לילדים בקיבוצים. יש גם הפנייה ביוטיוב להצגה "לאן הולכות הנעליים".
 - טרום הצגה   http://youtu.be/jf4hoeqCQcw
 - ההצגה במלואה        http://youtu.be/_W9NqwDXf_k
פותחים ציר


האיש בקצה השני של הקו היה נחמד להפליא: "בואי ניפגש עכשיו" הציע "אספר לך כל מה שתרצי לדעת".  לא עברו 15 דקות – ואנחנו בשער הדרומי על הדרך החדשה הנסללת בואכה עין שמר.

בני משה, מנהל פרויקטים במועצה האזורית מנשה, הנדסאי בניין מזה 20 שנים, וגם חבר מענית – הוא האיש האחראי על העבודות בכביש הכניסה הדרומי שלנו. " ניסע לכיוון "הבאר" – שם בעצם מתחיל הפרויקט".
משייטים על דרך כורכר סלולה: "אנחנו כרגע בשלב, שבקטע ממקורות ועד עין שמר העבודה נמצאת בשכבה אחת לפני שכבת האספלט".

על לוחות זמנים בני מסרב להתחייב. יש כל כך הרבה בלתי צפוי "כמו ברכות הדגים כאן מצד שמאל של גן השומרון. בקטע הזה (היוצא מכביש הכניסה שלנו לעבר מקורות) צריך להסכים עם הבעלים על הזזת סוללת העפר התוחמת את הבריכות כדי שניתן יהיה לסלול כביש ברוחב 7 מ' עם שוליים נאים".

ניקח רגע קצת אחורה. מתי התחלתם לעבוד על זה?
"למעשה, הטיפול בפרויקט החל לפני 3 שנים. אבל היה תקציב מוגבל שלא אפשר להתחיל בביצוע. אילן שדה ישב חזק על מר זוכמן במשרד התחבורה, ולבסוף הגיע התקציב המיוחל: 1.800.00 ₪. לזה נוספו 600.00 ₪ (מתוכם 120,000 שלנו) שהמועצה האזורית הקציבה מתקציבה בסך הכל – 2.400.00 ₪ עלות הפרויקט".           החומה בצד הכביש

עין שמר ו"מקורות" לא השתתפו בכלל?
"עין שמר התחייבו לממן בניית החומה ליד הלולים של גן השומרון (70,000 ₪) וכפי שאת רואה – יצא יפה מאוד. עם "מקורות" הגענו להסכמה, שיזיזו  את קווי המים על חשבונם ויוסיפו לפרויקט עוד 100.000 ₪".

עם מי אתם בקשר מטעמנו?
"אני מוכרח לציין שהמפגש עם כל אנשי המקצוע בעין שמר נעשה תוך שיתוף פעולה חסר תקדים. ממש מעולה! אם זה יובל בן-מיור, עבור דרך יוחאי יגודה,
זיו חדוותי, עודי דגאי, ניב רונן, משה החשמלאי ועד למנהל הנוי עטר שנפלד -  כל המערכת עובדת יוצא מן הכלל. אני ממש נהנה לעבוד עם החבר'ה האלה".

עוצרים לשיחה ליד שער הכניסה. בני, איש עליז ושמח בחלקו לא מפסיק לחייך ולומר "שיהיה טוב! ויהיה בסדר!". ואז מתאר: "את רואה כאן מתוכננת כיכר תנועה. זה לאחר שהיה אמור להיות כאן צומת T וממש לא התאים. בגלל צינור מים שעובר כאן, לקחנו זמן לתכנן מחדש את הכיכר שתאפשר זרימת תנועה מארבע זרועות. בימים הקרובים מתחילים בהנחת תשתית התאורה.

אתה יודע, ביוני נחגוג יום הולדת 85. אפשר לדבר על מתנת יום הולדת?
כאן בני לוקח אוויר "תשמעי, אמרתי לך שאני מאוד לא אוהב להתחייב על לוחות זמנים כי יש כל כך הרבה בלתי צפוי מראש. חשוב לי לעשות עבודה טובה. הפרויקט מורכב ומטפל בתשתיות מים, בזק, מת"ב ותיאומים עם "מקורות".
העבודה מלווה ע"י מתכנן ראשי – יהודה אשד. לא מתקדמים עד שלא נעשות בדיקות קרקע יסודיות ונמסרו הנחיות מפורטות למבנה הכביש. זה לא עוד כביש פנימי בקיבוץ שאפשר ל"מרוח" בזמן קצוב. לכן אני זהיר".

מה, יהיה לנו בסוף איזה שאנז אליזה משלנו?
"יהיה מאוד יפה! חוץ מהכביש עצמו, תהיה מדרכה  ותאורה לאורך הקטע ממקורות ועד שער הכניסה. חוץ מזה חייבנו את הקיבוץ להקים מבנה לשומר. אני מאמין שעטר עם  צוות הנוי יעצבו בכיכר גינון יפה – ותהיה כאן כניסה מכובדת ויפה".

אז אם אתם מתעקשים לדעת מתי, בני אומר בזהירות "אני מקווה שעוד כ- 6 חודשים".
בדרך יש לנו עוד חורף שאומרים שיהיה "ממוצע ומעלה".  בינתיים, קחו לכם שבת יפה של חורף – וצאו להלך לאורך הדרך החדשה. צעד ועוד צעד – בסוף תגיעו לאן שהוא...






פותחים שבת
               השבוע, "שירים מִחֵיק המשפחה", על פרשת "וַיֶרָא" אורי שפירא.
--------------------------------------------------------------------------------
רוב תודות לנילי ארבל על שדרשה בעיון רב את פרשת "לך לך". בתחילה סקרה את קורות אברהם בחלק הראשון של חייו: הצו האלוהי לקום וללכת, הירידה מצרימה, המריבה בין רועי לוט ורועי אברהם, ההבטחה האלוהית שארץ כנען תהייה לזרעו, הברית בין הבתרים, סכסוכי הגר ושרה, לידת ישמעאל וההבטחה בדבר לידת יצחק.
בהמשך הביאה קטע מדבריו של חבר קבוץ רמת יוחנן העוסק בבני אברהם הלפותים זה בזה במאבק אלים הנמשך עד היום. הוא ציין שאת קיפוח הבן הבכור ישמעאל יורשו הטבעי של אברהם אנו דוחקים לשולי הזיכרון, אבל את מותו של יצחק , יצחק רבין בן תקופתנו אנו מנסים להחיות כל שנה בכיכר ובעצרות. יצחק רבין שנרצח רק משום שניסה לבסס שלום בין צאצאי ישמעאל ויצחק, נורה באופן כל כך סמלי במוצ"ש "לך לך", אותה פרשת שבוע בה אנו מספרים בכשל המוסרי הנורא של שרה ואברהם בהתנהגותם אל הגר וישמעאל. לסיום הפתיעה נילי את עלי אלון וביקשה שיקרא את שירו "ואברם זקן". אחתום את הדברים בבית הסוגר שיר זה: ועכשו זָקֵן אברם, יושב בֵּין הַפְּסִילִים/
בגיהִנוֹם הנִצְחִי בּוֹ נִצְלִים/ הַנְעוּלִים בְּבֵיתָם/ עם זעקת "לֶך לְךָ" בְּלִבָּם.
חן, חן לאילן לוטן על הביצוע היפה של השיר "הו רב חובל".                                                   ענה


ליגה משלנו

אוהדי הקבוצה המקומית שמו לב, שמדי יום ג' חזרו להופיע המודעות של שלמה שחר' המבשרות על משחק באולם המקומי. אכן, הליגה חזרה להכות בסרב ובהנחתה.
והשנה רבותי וגבירותיי  – מסתמן מהפך והצבע חוזר ללחיי האוהדים. לא עוד מובילים 2:0 במערכות הראשונות ומפסידים את המשחק 2:3 ...  עד לרגע זה רשמה הקבוצה 3 ניצחונות מול הפסד בודד.
ואפילו פינו כהן נראה ביציעים יושב רגוע וחסר דאגות עד סוף המשחק (!!), בוטח בניצחון ה"טובים". וזה כבר חידוש בפני עצמו.

אך בכל זאת דבר אחד שלא משתנה: תופעת הטבע הקרויה גם רביב שחר. עדיין נותן בהרמות ובקטנות המפתיעות "לחור" במרכז מגרשו של היריב. 
בין שחקני הקבוצה, יחד עם רביב, עוד שניים מתוצרת מקומית: אמיתי ששון ורם מור.
איתם שני חיילים בוגרי הפנימייה בווינגייט: ניר כהן (ממושב בדרום); הג'ינג'י קינן קופץ' - בן קיבוץ צאלים; אילן טלמון מעין החורש; אורי ליאוני מהמעפיל ושני שחקני רכש בולטים מאוקראינה – אלכס ואולג (ראו בהמשך).

על הקווים, יחד עם שלמה, נראית השנה דמות מוכרת לחובבי הז'אנר: המאמן – יניב בר-נצר (כיום מלהבות חביבה ובמקור – אתם יודעים מאיפה...).
בסך הכל ניתן לומר בסיפוק שהקבוצה נראית טוב מאוד. רוחות של שינוי מנשבות וגם רוח לחימה לא חסרה. העתיד והדירוג – נראים מבטיחים.  

כבר אמרנו, שבולטים בקומתם מעל המקומיים, שני שחקני רכש אוקראינים. וכמיטב המסורת הם זומנו "לחקירה במרתפי העלון" ולהלן התוצאות:  

מכת פתיחה 1: אולג סטווינצ'וק
יליד: ויננצה "עיר בערך בגודל של חיפה"
גיל: 28 ; בן יחיד לאם חד הורית; גובה: 1.93 מ'
נשוי:  לאנה - סוכנת נדל"ן
תפקיד בקבוצה: קבלן (סרבים)
היסטוריה מקומית: שיחק בכרמיאל, וקצת בחיפה                      
ידע קודם על ישראל: ממש כלום                                                             
התאקלמות: מרגיש טוב - אבל צריך עוד לעבוד קשה ולהשקיע כדי להשתפר.
קיבוץ: האוויר פה טוב – וזה הדבר היחיד שאפשר להגיד לטובה. לפעמים אפילו מריחים את הפרות ... (שניהם מתגלגלים מצחוק)מתגעגע: לאישה, לחברים ולמשפחה.               אלכס        אולג                                                           
מכת פתיחה 2: אלכס (Alexander) ניקשין
יליד: לבוב; גיל: 24 ; גובה: 1.96 מ'; שפות: רוסית, פולנית, ספרדית ואנגלית; התחיל לשחק כדורעף בגיל 10
תפקידו בקבוצה: אוף-סטר off-setter, שבכדורעף של היום זה מנחית קו אחורי.
הגיע אלינו: דרך סוכן, אליו שלח וידיאו "חיכיתי חודש  והגיעה התשובה. כשהסוכן אמר לי לאן אני הולך הדבר הראשון שהטריד אותי  היה איפה אגור ואיזה קבוצה אפגוש".
ידע קודם על ישראל: כלום. "אחרי שסגרתי נכנסתי לאינטרנט וראיתי שהיו שני הרוגים מפצצה ויש הפגנות בתל אביב. חשבתי לעצמי: מי יודע לאן אני הולך. אבל החלטתי לנסות בכל זאת".
קריירה: התחיל בקבוצה אוקריאנית (עם שם מסובך – נ.כ.) לפני שנתיים שיחק בספרד בגוודלחארה. 
הקיבוץ: "מאוד מאוד שקט כאן וקצת משעמם ... ואני שואל - איפה הבנות?! תודה לאל שיש אינטרנט"
בנות: "הישראליות מאוד יפות!".
התאקלמות: "אני מרגיש טוב מאוד בקבוצה. יש יחסי חברות מצוינים וזה גם משפיע לטובה על המשחק".
שאיפות: "אפשר לנצח כל קבוצה גם את מטה אשר ומכבי תל אביב. למה לא?"
(נו טוב, ככה זה שאתה לא יודע לאן הגעת ... נ.כ.)

שניהם: מרוצים מאוד מהאוכל וכבעלי שורשים "שיתופיים" היו רוצים שיהיו עוד שתי ארוחות ביום בחדר האוכל.  וכמו קיבוצניקים טובים – יש להם כבר שולחן קבוע בחדר האוכל: שני שולחנות (בדיוק!) מאחורי דנה ריפתין. כנראה שמדובר בפוטנציאל קליטה. 

לסיכום, תרשמו לפניכם שבפעם הבאה שתראו את המודעה של שלמה על משחק באולם – אל תעברו על כך לסדר היום. זיכרו, הנשק הסודי שלנו היה ונשאר האולם הביתי, כשאנחנו, הקהל, בתפקיד השחקן השביעי.

וגם:
ביום ג' הקרוב, 15.11.11 ב- 19:00 נוכל להוכיח את חשיבות הקהל במשחק החשוב נגד
מטה אשר.
 יהיה מעניין וכדאי להגיע לעודד כי יש סיכוי לניצחון.

עניין לציבור

לטל גולן
המשתחררת מצה"ל בשעה טובה
הצלחה בדרכך החדשה באזרחות
ועדת קשר ובנים


דודי שמש / הבהרה והתנצלות
כתוצאה מאי הבנה נערכו בטעות ביקורים בדירות שיש בהן כבר דודי חשמל/שמש דירתיים.
הכוונה הייתה להתייחס רק לדירות אשר מקבלות מים חמים באמצעות מערכת מרכזית (מעגלים  מסוחררים). אנו מתנצלים בפני חברים שכבר ביקרנו אצלם בשכונת החרסינה וכמה דירות בשכונת לוינסון.
אנחנו ממשיכים בביקורים בדירות השייכות למערכת המרכזית, כדי לסיים סבב של ביקור ראשוני, לקראת המעבר לתחילת יישומו של הפרויקט.
המעבר יתבצע רק לאחר סיום התקנת דודי שמש/חשמל.                   איתן שמואל/יואל גרוסברג

עדכון ספר טלפונים
להזכירכם: אנחנו עובדות על ספר הטלפונים הפנימי לקראת 2012. יש לכם מספר שהייתם רוצים לכלול בספר? העבירו אלינו בפתק או באמצעות המייל.
מי צריך לידע אותנו?
-         חברים שיש להם מספרים חדשים בדירה או בטלפון נייד.
-         צעירים שסיימו מוסד, חיילים שהשתחררו, צעירים שחזרו מסיבוב עולמי וכו'.
-         משפחות המעוניינות שהניידים של בניהם/בנותיהם שבמוסד יפורסמו.
-         צעירים שצרפו לחייהם בן/בת זוג המתגוררים כאן ורוצים שנדע.
-         חברים, שבספר הקודם התחלפו מספרי הניידים של הבעל והאשה – אנא, הפנו את תשומת לבנו לכך.
-         מקומות עבודה שחידשו, הוסיפו או שינו מספרים.
-         מי שחושב על מספר טלפון שיש בו עניין לציבור וכדאי להוסיפו.

כמו כן: אם שונתה כתובת המייל במקומות עבודה או של ממלאי תפקידים, אלה המופיעות בספר הקיים או כאלה שראוי להוסיפן, העבירו אלינו בהקדם לכתובת העלון המופיעה כאן בתחתית העמוד.   
בכל מקרה - כולם מוזמנים לעשות זאת בהקדם. בסוף נובמבר 2011 נסיים את הקלדת המספרים ובדצמבר 2011 נתחיל בהכנת העותקים.                                                     בתודה, נורית/נירה 
אני רק שאלה - 3#

פניות רבות מגיעות למדור – וטוב שכך. כולן מופנות אל מי שיודע לענות.
לא כולן נענות באותו שבוע. אנא, התאזרו בסבלנות. כל השאלות שכבר נשלחו וגם אלה שעוד יגיעו - יענו. לפונים להבהרות והסברים בעניין פעולת הצוות שהוקם בנושא "שיוך דירות" – ראו התייחסות בדוח הנה"ק ובדוח מצוות יישום .


שאלה: מה קורה עם מענקי ריהוט למסיימי י"ב?
תשובה: ברגע שתיבחר ועדת צעירים, היא תטפל בהתאמת הסדר צעירים להחלטות השינוי, ובכלל זה גם מענקי ריהוט.
בשלוש מלים: עדיין אין תשובה.


שאלה: האם ומתי יפתחו חשבונות בנק לחברים?
תשובה: ברוב הקיבוצים המתחדשים פתחו לחברים חשבונות בנק עצמאיים, בהם מתנהל חשבונם ואליהם מועברות הכנסותיהם מעבודה. המטרה העיקרית של מהלך זה היא הגנה על כספי החברים והוצאתם מהמחזור השוטף של הקיבוץ. בעין שמר החליטה הנהלת קהילה לחכות עם המהלך עד לאחר הפעלת מודל השינוי. תוך חודשים ספורים נוכל להעריך את הסכומים עליהם מדובר, ונביא לקיבוץ הצעה מסודרת לגבי פתיחת חשבונות בנקים: איפה, באילו תנאים, מי, וכן הלאה.
בשלוש מלים: כן. פרטים יבואו.

שאלה: איך אדע מתי כדאי לי להגדיל משכורת ומתי לא?
תשובה: כל הגדלה של המשכורת, גם אם המס גבוה – מגדילה את הנטו האישי. האם המאמץ הנוסף שווה את ההגדלה? – זה שיקול אישי שמושפע מהעדפות אישיות (שעות פנאי, עניין בעבודה), וגם מהערכה לגבי העתיד (המסים עשויים לרדת והמשכורת תישאר גבוהה).

לפניכם (בעמוד הבא) טבלת המציגה כמה הכנסות לדוגמה ולצידן המיסוי.
תזכורת קצרה על מהות המיסוי:
מס פרוגרסיבי = מס הכנסה כמו לכל אזרחי המדינה.
מס איזון = מס פרוגרסיבי פנימי שנועד לממן את רשתות הביטחון.
ביטוח לאומי = שוב, הפרשה לפי חוקי המדינה, נועדה לממן את הזכויות הסוציאליות כגון אבטחת הכנסה, חופשת לידה, מילואים וכו'
פנסיה = לפי החלטות הקיבוץ מופרש 5%. יש עובדי חוץ שמפרישים יותר, ואז הנטו שלהם קטן. בכל אופן ההפרשה הפנסיונית היא למעשה חיסכון אישי של החבר ותחזור אליו בעתיד.
* הפרשות נוספות (לא מופיע בטבלה) = לחלק מעובדי החוץ יש הפרשות נוספות, כגון קרנות השתלמות. שוב, מדובר בחיסכון אישי שהחבר יהנה ממנו בעתיד, אך בתלוש השכר הוא מתבטא בנטו קטן יותר.

הכנסה ברוטו
אחוז מס
מס פרוגרסיבי ומס איזון
ביטוח לאומי 3.5%-12%
הפרשה לפנסיה
5%
הכנסה נטו
4,300
1%
36
151
215
3,899
5,000
3%
130
176
250
4,444
7,000
10%
694
416
350
5,539
9,000
17%
1,510
656
450
6,384
10,000
20%
2,023
776
500
6,701
20,000
39%
7,712
1,976
1,000
9,312
40,000
51%
20,399
4,417
2,000
13,184

* טבלה מלאה והתאמות אישיות – נמצאות במש"א. לחברים המתלבטים בנושא מומלץ להתייעץ עם עידן.
שאילתא: למש"א, מזכירת קיבוץ, מנהל קהילה
 בעבר התקבלה החלטה, לפיה יש מגבלה על מספר הוועדות או הצוותים בהם יכול/ה לשבת חבר/ה.
1. האם תקין שחבר/ה  בהנהלת קהילה – יהיו  גם בצוותים או ועדות נוספים?
2. האם אין להגביל את חברי הנהלת קהילה – ולא לאפשר השתתפות בועדות אחרות, שלכאורה עלול     להתעורר ניגוד עניינים עם פעולת הועדות?
3. האם לא רצוי וכדאי – שחברי הנהלת קהילה יסתפקו בחברותם בהנה"ק ויפתחו פתח לחברים נוספים לקחת חלק בתהליך הדמוקרטי?                                       (שמות השואלים נמצאים במערכת)

תשובתא:
אינני מכיר החלטה המגבילה את מספר הוועדות או הצוותים בהם יכול/ה לשבת חבר/ה.
למעט החברים בוועדת ביקורת שאינם יכולים להיות חברים בוועדות  או הנהלות. 
לגבי הנהלת קהילה - כמעט כל אחד מחבריה יושב בפורומים נוספים.
לגבי השאלה השלישית – כל חבר עושה לעצמו את השיקול אם להתנדב למילוי תפקידים, וחברי הקיבוץ יכולים להחליט אם לבחור בו או לא. הכח בידי המצביעים.
והערה כללית, לאור תגובות נוספות שהגיעו אלי לאחר בחירת נציגי ציבור לצוות יישום:
הזמן המתאים לחוות דעה על המועמדים הוא לפני הבחירה ולא אחריה. שמות המועמדים מתפרסמים לפני שיחת קיבוץ, כדי לאפשר לחברים להביע את דעתם בשיחה. אם מדובר בהערות אישיות, אפשר להעביר אלי על מנת שאקח את הדברים בחשבון או אביא להנהלת מש"א.
לאחר הבחירה – ההערות הללו לא עושות דבר מלבד לפגוע באנשים שהתנדבו ונבחרו לתפקיד, וחבל.                                                                                                              עידן יגודה – מש"א

מדיוני הנהלת קהילה - 24/10/2011

1.      קליטה בקיבוץ המתחדש – שיחה עם עו"ד רז אייזן
מוזמנים: חברי הנהלה כלכלית וחברי צוות שיוך דירות.
הדיון נערך ביוזמת צוות שיוך דירות. עו"ד רז אייזן הציג בפני הפורום הרחב את  ההיבטים המשפטים, החברתיים והכלכלים בנושא הקליטה בקיבוץ המתחדש, שבו על הנקלטים לממן לעצמם את ביתם. הוא הציג שורה של שאלות ודילמות שיש לטפל בהן, כגון:
תכנון פיזי – סימון מגרשים חדשים או מבנים קיימים של הקיבוץ. עד שלא מסמנים מגרשים לחברים הקיימים לא יודעים איזה מגרשים יש לנו לצורך קליטה של חברים חדשים.
סטאטוס – מה יהיה מעמדם של הנקלטים, מה פירוש "חברות מלאה", מבחינת נכסים, מיסוי, השתתפות בהחלטות.
תהליך הקליטה – נושא רגיש במיוחד. מה יהיו הקריטריונים מרגע שהנקלטים צריכים להיות מסוגלים לממן לעצמם בית, כיצד נפעיל אותם על בני קיבוץ, איך להתארגן ללא תקופת מועמדות, הפעלת ועדת קליטה ומבחני התאמה שמתייחסים להיבטים חברתיים וכלכלים, לבנים ולבן הזוג.
בנייה – בנייה מרוכזת או לא, מי היזם הקיבוץ או יזם חיצוני.
מימון וניהול כספים – הלוואות בתקופת הביניים, משכנתאות.
זכויות בקרקע – שיוך חוזי, שיוך קנייני.
מבנה העלויות – דמי כניסה, מבנה ופיתוח והוצאות.

לסיכום עמד עו"ד רז אייזן על התובנות המרכזיות של דבריו:
·        עם המעבר לקיבוץ המתחדש, משתנים כללי הקליטה.
·        צריך לקבל החלטות עקרוניות הן לגבי השיוך והן לגבי הקליטה, כי שני  הנושאים קשורים מאד
·        מומלץ לא להתקדם בצורה סטיכית כדי שלא לסבך את הקיבוץ ואת הנקלטים בהתחייבויות שאי אפשר לממש.
הוחלט:            
א.    מרבית הדוברים בדיון סברו שכדאי לעצור את הקליטה לתקופה מוגבלת, עד שנקבל החלטות עקרוניות בנושא.
ב.     יש לקדם בחירת מלווה חיצוני לתהליכי הקליטה והשיוך. צוות מצומצם ייפגש עם מספר מועמדים ויביא להנהלת קהילה המלצה למלווה. אנו נבקש מהמלווה להציג את עמדתו לגבי השאלה הספציפית של עצירה זמנית של הקליטה, ולאחר מכן נקבל החלטה.
ג.       יוקם צוות היגוי רחב שיכלול את צוות השיוך הקיים ויעבוד בסנכרון על נושאי קליטה ושיוך.
ד.     יש לקיים בהקדם ערב הסברה לציבור, ובמיוחד לציבור הצעירים.

2.      דיווחים ועדכונים
·        דירות אלו"ט – לאור מצוקת הדיור הוחלט שעם סיום ההסכם עם אלו"ט (5.2012 ) יפונו הדירות לטובת מגורים לחברי קיבוץ. אלו"ט בוחן אפשרות לעבור למתחם אחר בקיבוץ.
·        מטבח - אנו בוחנים התקשרות עם קיבוץ מגל בנושא המטבח.
·        ועדת מוסד –  יפתח אלון יצטרף לוועדה.  בהצלחה!
·        הסכם עם אמפא מליבו – יש לנו משא ומתן ארוך עם החברה אך עדיין לא קיים הסכם. לאור רגישות הנושא, מנוהל המו"מ על ידי רכז המשק החדש, עודד ויזל ומצד החברה על ידי הסמנכ"ל ולא על ידי ניב רונן שהתמנה למנכ"ל. בינתיים אנו מממנים את הבניה ממקורות עצמיים.
·        שמוליק בראון – לצערנו לא מתקדם תהליך הגישור, בשל אי הצלחה לתאם מפגשים.
 רשם: יוסי בוריס.
לחברים שלום, 
שני עניינים שחשוב לנו להביא לידיעת הציבור:        
1. רקפת להארכת קדנציה – בהנהלת מש"א נדונה ההצעה של רקפת, להמשיך בתפקיד המזכירה לתקופה של שנתיים (חצי קדנציה). הנהלת מש"א החליטה להמליץ על המועמדות והיא תגיע לאישור בשיחה הבאה, שתיערך ביום שני, 21.11.11.
2. צמיחה דמוגרפית ושיוך – לאחרונה נפגש צוות אד-הוק שמונה על ידי הנהלת קהילה, עם מספר מועמדים לליווי של תהליך השיוך והצמיחה הדמוגרפית. שתי מסקנות ברורות עלו מן הפגישות הללו:
1.     יש לטפל במשותף בתקנון הקליטה ובתקנון השיוך, שכן הנושאים קשורים מאד זה לזה. מסתמן כי יהיה עלינו להקים צוות היגוי רחב שיתייחס לשני הנושאים כמו גם לעידכון החלטותינו בנושא שיוך נכסים.
2.     אין טעם לבחור מלווה עד שלא יסוכם מי מוביל את התהליך מטעם הקיבוץ, ומה מתאים ונחוץ לו. מומלץ מאד שההובלה תהיה בידי אחד מהמנהלים הפעילים.
לאור ההמלצות הללו, החלטנו לחכות עם קידום התהליך, עד שתתקבל החלטה בקלפי לגבי המשך כהונתה של רקפת. לפיכך, צוות שיוך דירות עדיין לא מתחיל לעבוד, ולאחר קבלת החלטה, אנו מקווים לשלבו בצוות הרחב שיוקם.
שבת שלום,
צוות תיאום