חפש בעלונים קודמים

עלון 39 (2015) (6035) יז' חשוון תשע"ו




הודעות ושונות

מזל טוב
לענת ונדי מילשטיין
להולדת הנכדה – אמה
בתם של מירב וסער
ברכות חמות לכל המשפחה!!!

תערוכת נעלי נוחות לנשים
תערוכת נעלי "ויקטור" תתקיים
ביום ראשון 15.11.15
בין השעות 18:30-16:00
במועדון לחבר
החברות מוזמנו!

חנייה ברכבת בנימינה בשעות הלילה
לידיעתכם, החנייה בחניון רכבת בנימינה הנה בתשלום
 בין השעות 5:30-24:00 בלילה!!!
 ופקחי הרכבת אכן מקפידים לתת דוחות בשעות אלו.
 שימו לב לכך והשתדלו להימנע מדוחות מיותרים.
עינת תומר

הסוף לנמלים
אני רוצה להמליץ על טופג'לטופג'ל משמש כפתרון להדברת נמלים, זהו ג'ל היעיל מסוגו, פועל נגד רוב סוגי הנמלים הנפוצים בארצנו, הג'ל ידידותי לסביבה. בעזרתו תוכלו לפתור את בעיית הנמלים ללא יציאה מהבית, ללא הרגשת ריח לא נעים וללא צורך לפנות דבר מהארונות. כמו-כן, הג'ל יעיל בהדברת נמליםלטווח ארוך.ממליצה בחום, שרה אבל
כרמית בלום -– נעים להכיר
שיחת הכרות עם כרמית בלום, חברתו שלאורן אדר, בחורה רבת כישרונות שבהחלט הגיע הזמן שנכיר יותר לעומק // עינת תומר
חברים מזהים אותך בעיקר כ"חברתו של אורן אדר", הגיע הזמן שנתוודע אלייך יותר:שמי כרמית, בת 43 במקור מירושלים, אמא של דוראל תלמיד בכיתה ז' לומד במבואות עירון. אחרי הצבא יצאתי למסע בן עשור בעולם הגדול...סיקרנו אותי תרבויות שונות, אנשים, ריחות, טעמים ונופים שונים. למדתי בתקופה הזו המון על עצמי ועל העולם..
בעלי הכלבים מכירים אותך כספרית כלבים. כיצד הגעת לתחום? בגיל שלושים חזרתי לישראל, חיפשתי עבודה להתפרנס ממנה, אח שלי שהוא וטרינר הציע לי ללכת ללמוד ספרות כלבים, הוא שידך אותי לידידה שלו שעבדה כספרית כלבים בתל אביב, הייתי נוסעת פעם בשבוע במשך כמה חודשים לצפות בה וללמוד. היא לקחה אותי תחת חסותה ולימדה אותי את כל סודות המקצוע. התחלתי לעבוד כספרית כלבים לפני עשור בירושלים.
בנות שהשתתפו בקורס פילאטיס שלימדת בשנה שעברה מאוד התרשמו מיכולותייך הגבוהות. מה הרקע שלך בתחום? לצד העבודה כספרית כלבים הרגשתי שיש תחום נוסף שמעניין אותי והוא תחום התנועה. עוד בצעירותי הייתי מתעמלת קרקע, והחיבור לגוף ולתנועה היה טבעי ונכון. למדתי בווינגיט "מדריכת אירובי" ו"עיצוב הגוף", ומשם נמשכתי והמשכתי ללימודי "פילאטיס". היו לי מספר קבוצות קבועות בירושלים מדיי יום ביומו עבדתי לאורך זמן עם קבוצות קבועות ואיתן גדלתי והתפתחתי ורכשתי ידע רב וניסיון בתחום.יחד עם זאת, הרגשתי שעדיין משהו חסר לי ובאותו הזמן נחשפתי לשיטת טיפול גוף נפש על שם "מריון רוזן" טיפול במגע ושיחה. הרגשתי שהעבודה הטיפולית הזאת מתאימה לי כמו כפפה ליד, כאילו המציאו אותה במיוחד בשבילי, החלטתי לפסוע בדרך הטיפולית וממש בימים אלו סיימתי את לימודי בשיטת "מריון רוזן" שארכו חמש שנים, חמש שנים של צמיחה והתפתחות.הרצון שלי להתמקצע בתחום הטיפולי באופן יסודי ומעמיק עוד יותר, שלח אותי ללימודי פסיכותרפיה גופנית במכללת כרכור, שהתחלתי ממש בימים אלו.
היכן את עובדת כיום? בזמן הזה שעונת הכלבים מאחורי (העונה הבוערת היא הקיץ), ותחום הטיפול באזור הזה עדיין נסתר מעיניי, אני עובדת עם הני ב"מקום של יוגה", משלימה הכנסה ונהנית מהרעיון שאני לא צריכה להרחיק על מנת להתפרנס...
היכן אורן ואת הכרתם? כיצד הצלחת לכבוש את ליבו של הרווק הנצחי? אורן ואני זה סיפור מעניין, נפגשנו מספר פעמים בודדות לפני שהגעתי לקיבוץ, הייתה בי ידיעה ברורה ומוחלטת שהחיבור הוא נכון ואמיתי. לא בזבזנו זמן והחלטנו בעיקר ממקום של אינטואיציה ללכת על זה. וטפו טפו אכן כך, טוב לנו ביחד ואנחנו מאושרים.
איך את מרגישה בקיבוץ?תחושת השייכות שלי לקיבוץ נבנית לאיטה. אני מרגישה מאוד בנוח ויחד עם זאתלוקח לי זמן להתרגל, להסתגל ולהשתלב... אני אוהבת מאד את האווירה החופשית שהקיבוץ מאפשר,את הירוק מסביב והטבע, לומדת להכיר את האנשים שסביבי לאט לאט ולרקום קשרים. מאוד שמחה על המעבר לקיבוץ, על החיים החדשים שניתנו לי
נ.ב
ביום שלישי 3.11.15 בשעה 17:00 בסטודיו של הני "מקום של יוגה" אני מחדשת את שיעורי הפילאטיס, שחלק מנשות הקיבוץ לוקחות בה חלק, מזמינה את כל מי שחפץ/ה נפשו/ה להגיע, לחוות ולהתנסות.

ויהי אור תודה לצוות התשתיות ובראשם למוחמד החשמלאיעל פנסי הרחוב היפים שהתקינו בשכונה שלנו. החברים מוזמנים לבקר ב"רחוב" המואר. דיירי הקוטג'ים
הסיטרא אחרא
ספר חדש לעלי אלון // עינת תומר
עלי, שמעתי שיצא לאור ספר חדש שלך?
עלי: "כן, זה ספר שנכתב מהצד של השטן. לקחתי כ-40 סיפורי תנ"ך בעיקר מבראשית והפכתי את זווית הראייה שלהם.
ההיסטוריה התנכית מוטה לכיוון האלוהי, הספר הזה הוא מרד נגד מה שאנחנו רואים היום במדינה. זה ספר פוליטי, אנטי דתי, הוא כתוב מנקודת מבט חילונית.בספר יוצא שאלוהים הוא הרע והשטן הוא החכם, המייעץ.
לדוגמא: בספר הזה האדם נוצר מצלע האישה ולא להיפך, הארץ המובטחת היא "ארץ זונה" מתמכרת לכל מי שמשלם יותר דם, עשיו הוא האח הישר ויעקב הרמאי.
התנ"ך ופירושי התנ"ך התמימים מאוד מרגיזים אותי. בדרך שהדתיים מפרשים את התנ"ך, אנחנו ממשיכים את המסורת של החורבן.
קשה לי עם מה שהדתות עשו לעולם, בשם אלוהים נרצחו המוני בני אדם.
אנחנו מוכרחים להיות גאים בחילוניות שלנו ולא להתבייש, אם לא נדע לנטרל את חומר הנפץ המשיחי אנחנו הולכים לעוד חורבן.
הספר מכיל כעס גדול וכאב גדול".

מתוך כריכת הספר:
"הסיטרא אחרא – השטן, מייצג בספר זה דווקא את מידת הרחמים, המוסר והתבונה, ובהיפוך מן המסורת, דווקא אלוהים מייצג את הרוע והזדון. אין ספק שהאמונה הדתית היא המחוללת של הרגשות האנושיים העזים ביותר והשפעתה על התרבות האנושית לכל גווניה רבת עוצמה. תרבויות אנושיות שונות פיתחו להן מיני אמונות המספקות תשובות על מוצא האדם והיקום כולו. כוחן של האמונות הללו עצום, ואין דומה להשפעתן על התרבות האנושית.
באופן אופייני לכתיבתו מתריס כאן עלי אלון כנגד האמונה והמסורת ומעלה את סיפורי המקרא מזווית ראייה חילונית המטילה ספק בכל."

כיצד ניצל סבי ממוות
והציל את ספרי הקודש? // מרים שמרי
המתח בין היהודים לערבים בירושלים לא נוצר בתקופה האחרונה אלא לצערנו זהו מתח מתמשך זה שנים רבות ודורות רבים,עוד כשסבי רפאל מיוחס היה שומר הכתל המערבי.

סיפור גבורתו של רפאל מיוחס, סבי, שומר הכתלזה היה ב-1927, הפרעות והמאורעות השתוללו בארץ, בהשפעתו של המופתי הירושלמי, שונא ישראל. בבוקר יום שישי, נודע לסבי על הפרעות שמתכוננים הערבים לעשות במתפללים היהודים. מבעוד מועד ביקש סבי, רפאל מיוחס מכל המתפללים לא לבוא לכתל לתפילה, לאחר צאתם מבית המרחץ ולהישמר בנפשותיהם. בשעת צהריים יוצאים המתפללים בסיום התפילה,ממסגד "אל אקצה". המון רב מוסט על ידי המופתי, בצעקות לטבוח ביהודים. "אללה אכבר" בחרבות שלופות שוטפים את סמטאות העיר העתיקה ובריצת אמוק מגיעים לרחבת הכותל. סבי לבדו שומע את הקריאות וליבו חרד. מרים את ידיו, אומר "שמע ישראל". בהחלטה רגעית, מושיט את ידיו להציל את ספרי התפילה אשר בארון. מכניסם מתחת לחלוק ומרפד את חלק גופו העליון ותפילה בפיו. מאות ערבים משולהבים שוטפים את רחבת הכותל. לא מבינים היכן כל המתפללים היהודים. בחמת זעם מכים את סבי, רפאל מיוחס, שומר הכתל. חבטו בו בכל חלקי גופו, בכל כלי שהיה בידיהם, סכינים, מקלות, שבריות ונבוטים. סבי פצוע וזב דם כבר רואה את המוות לנגד עיניו. אז בדרך נס הוא מרגיש ידיים חזקות אוחזות בו. מושכות אותו הרחק מההמון הפרוע והזועם. ידיים טובות מטפלות בו, בגופו הכואב. זה היה השכן הערבי שהיה מיודד עם סבי וביתו היה צמוד לרחבת הכתל. חיי סבי ניצלו בזכות ספרי התפילה שהגנו עליו ובזכות ידידו הערבי. סבי, רפאל מיוחס, שומר הכתל, שם את חייו מנגד והציל נפשות רבות באותו היום.
לאחר כשנה סבי נפטר משברון לב ומהטראומה שעבר. הוא השאיר אישה בהריון ו-5 יתומים. אמי, אחת מבנותיו, הייתה נשואה עם תינוק (אחי הבכור). שניים מבניו יעקב ואברהם המשיכו את דרכו.
לאחר מותו, יוסף נבון (אבא של יצחק נבון, לימים נשיא המדינה) הדוד שלנו, לקח על עצמו את האחריות והדאגה על משפחת מיוחס.
וכך כתב נשיא המדינה פרופסור קציר על קורות משפחת מיוחס:
"הם באו לירושלים לפני 400 שנה ויותר עם ראשוני הגולים מספרד, ופניהם לעבר ירושלים.
מהם רבנים וראשון לציון תלמידי חכמים, מהם סופרים ואנשי רוח, ומהם בעלי עסקים ופרנסי ציבור, אנשי בראשית שהניחו את היסודות ליישוב הספרדי בארץ, ועוד לפני היות ישוב אשכנזי כלשהו, ציונים לפני הציונות, ציונים חלוצים במלוא מובן המילה, לפני הרצל ולפני שאיש חלם על התנועה הציונית כלשהי."

אדם של ים -– ים של אדם
ביתם של יהודית ואדם מהווה עבורנו אחת מהתחנות האהובות והחמות בטיולינו היומיים ברחבי הקיבוץ. בכל פעם שעברנו סמוך לביתם ואדם ויהודית ישבו במרפסת, הם נפנפו לשלום והזמינו אותנו. גם כשעברנו ולא ראינו אותם ים נפנף בידו לכיוון ביתם ואמר: "אודית, אדם". כן, הוא קלט את שמו של אדם מהר מאוד וביטא אותו במלואו.
גם כשנפגשו דרכנו על אם הדרך, הם עם קלנועיות ואנחנו על אופניים, תמיד עצר אדם בשמחה רבה וחיוך רחב, לומר שלום ומה נשמע ובמיוחד לתת לים נשיקה.
אדם ממש התאהב בים וים הרגיש ונקשר אליו. ים נהנה לבלות במרפסת ביתם של יהודית ואדם, במיוחד לשחק בכדור עם אדם. אני רק דאגתי להחזיר להם את הכדור שברח בכל פעם לגינה, לתעלה ולכביש. הכדור שבו שיחקו היה גדול וכבד אז הם קנו במיוחד לים כדור חדש לשחק איתו. אדם נהנה במיוחד לראות את ים צוחק והיה מסתיר את הפנים עם הידיים ועושה לו "קוקו", דבר שתמיד מאוד הצחיק את ים. באחד הביקורים הכניס אדם את הילד לבית להראות לו את "מגירת ההפתעות" ולכבד אותו בחטיף מתוק, ומאותו יום בכל ביקור דאג לתת לו משהו מתוק מהמגירה, ונתן לים משהו מתוק לא רק מהמגירה, אלא גם מעצמו.
יהודית ואדם תמיד קיבלו אותנו בחום, שמחה וחיוך, כאילו אנחנו חלק מהמשפחה וים אחד מנכדיהם. התרגשתי בכל פעם מחדש נוכח הקשר המיוחד שנוצר בין אדם לים, המחמאות שהרעיף עליו כל הזמן ובעיקר האהבה.
ביום שני באנו לבקר את יהודית ומיד כשנכנסנו ים חיפש את אדם וקרא: "אדם, אדם". צמרמורת עברה בי ודמעות מילאו את עיניי.אדם של ים, נעלם.
אדם היקר, נפרדים ממך בעצב רב וכאב
שיר, אמא של ים

פותחים שבת
 השבוע, "אבות, אמהות ובנים בשירים", על פרשת "וירא" עלי אלון.
-----------------------------------------------------------------------------------------
לפני שבוע, הקדשנו פינה בקבלת השבת לאדם זרטל ז"ל. שרנו משירי עין שמר שמילותיהם נכתבו על ידו ועל ידי מייטק אביו. את השיר "ילדי אדם" זימר ביופי רב אמיתי ששון.גיורא פיידמן ניגן בקלרינט ניגון מרטיט לבבות. נפרדנו מאדם בצער גדול.
--------------------------------------------------------------------------------------------
את פרשת "לך לך" דרשה עדה גבע. הפרשה, אמרה, מספרת על הליכת אברם לארץ כנען כתוצאה מהציווי האלוהי: "...לֶךְ-לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ, אֶל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ". אך למעשה את ההחלטה ללכת לארץ כנען מקבל תרח אבי אברם קודם לכן, כפי שמסופר בסוף הפרשה הקודמת: "וַיִּקַּח תֶּרַח אֶת-אַבְרָם בְּנוֹ, וְאֶת-לוֹט בֶּן-הָרָן בֶּן-בְּנוֹ, וְאֵת שָׂרַי כַּלָּתוֹ אֵשֶׁת אַבְרָם בְּנוֹ...לָלֶכֶת אַרְצָה כְּנַעַן...". תרח שהיה אבי משפחת רועים נודדת גמר אומר לצאת לכנען לחפש מזון לעדריו, והמשפחה עוצרת בחרן.
מדוע אם כן בא הציווי "לך לך", הרי כבר ממילא הלך? אפשר לראות בהליכתו מכאן ואילך, הליכה "כפולת מטרות": הליכה עבור העדרים שלו, ובו בזמן, יציאה למסע רוחני, בעקבות ספר "הזוהר" – לך לך אל עצמך, למסע החיפוש אחר האמונה והאמת שלך.
על השאלה מדוע בוחר ה' באברם, התנ"ך אינו משיב. ובמקום שהתנ"ך לא נותן תשובה מתחילים לדבר הפרשנים, וכך אומר הרמב"ם: "החל אברם משוטט ברוחו ותמיהה, היאך אפשר שיהיה גלגל זה נוהג תמיד ולא יהיה לו מנהיג שיסובבו?"... ולפי פילון האלכסנדרוני: אברם "פקח את עיני רוחו" והבין שחייב להיות קברניט אחד לעולם המדריך ומכוון את הדברים. עיקר המדרשים בא לומר, כי אלוהים בוחר את מי שהכין עצמו בכוחות עצמו. כך מגיע אברהם לאמונה באל אחד, ומשתחרר מריבוי האלים ועבודת עכו"ם.
האמונה שיש מכוון לעולם, מעניקה לו את התחושה שיש בידו לשלוט בגורלו ולהשפיע על סביבתו.

יש מהפרשנים הסוברים כי דברי קהלת "הבל הבלים הכל הבל" לא מביעים עמדה ספקנית מוחלטת, אלא נועדו לשכנע שצריך להתחיל הכל מחדש, כדי לתת לעולם חיוּת מחודשת, טובה יותר.
זווית מבטו החדשנית של אברם נותנת לאדם תקווה לשלוט בגורלו, אלוהים של המספר המקראי, בכוונת מכוון "אינו יודע" דברים, כדי להשאיר לנו את זכות הבחירה, ואִתָה את זכות ההשתתפות וחובת ההשתתפות.

פרי אמונה זו, הולך אברהם צעד חשוב נוסף, כשהוא מחבר את האמונה עם המוסר שבין אדם לחברו. החיבור הזה מביא את אברהם לשיאים שלא יאמנו, וגם לשפל.
נקודת השיא בסיפורו של אברהם נוכחת כאשר אלוהים רוצה להשמיד את סדום ואברהם מתייצב מולו ונאבק בו, כשהוא משתמש בנימוקיו של האל עצמו, שאמר: "המכסה אני מאברם את אשר אני עושה?... כי ידעתיו, למען אשר יצווה את בניו ואת ביתו אחריו, ושמרו דרך ה' לעשות צדקה ומשפט..." (י"ח, 17-19).
נקודת השפל העיקרית של אברהם נמצאת לדעתה של עדה, באותו מקום אשר יש רואים בו דווקא את פסגת אמונתו: העקידה.שם, אומר אלבוים, אברהם התייאש מלהאמין, הוא הפסיק להתמודד, וקיבל בשתיקה והכנעה את ההוראה לעקוד את בנו. אברהם חזר למעשה לעבודת האלילים.
החכמים אומרים שאין לאדם רשות להתייאש, עליו להמשיך ולהתמודד על האמונה שלו.גדולי החסידים אומרים - עליך להילחם על האמת שלך בתוך המציאות: בשוּק, בבית ובלב.
בשוּק (במציאות) - זהו המצב הנוכחי שלנו בארץ. אנחנו במלחמת תרבות. מול האלימות הגואה, אנו חשים בתחושת מיעוט, אך אין לנו רשות להתייאש, עלינו לומר את דברינו ולהיאבק על האמת שלנו.
אם נחזור לסיום הדברים לסיפור סדום, לשאלה מדוע עצר אברהם בוויכוח עם אלוהים ב - 10 צדיקים (שאם יימצאו בסדום, יצילו את העיר כולה), ומדוע לא שאל על צדיק אחד (=לוט), על כך משיבה נחמה לייבוביץ' כי יישוב שאין בו 10 צדיקים המעזים לתת את שמם בפומבי ולהביע באומץ את דעתם נגד תוקפנות ואלימות, אי אפשר שינצל.
ויש אנשים צדיקים כאלה במקומותינו. מי שפותח עיתון היום, רואה אותם נלחמים, מביעים עמדה, כגון המודעה בעיתון הארץ של היום (יום ו', 23.10.15), שכותרתה "דעת תורת חיים", ועליה חתומים הרבה יותר מעשרה צדיקים, ולשונה, בין השאר היא: "לא יבנה מקדש על הר הבית מתוך שפיכות דמים, ולא תיכון עבודת ה' מתוך אלימות", והיא מזמינה אותנו להצטרף.
תודה לעדה על הדרשה הנאה, רבת העניין והדעת.ענה.


ביטוח נזקי מזג אוויר
נפגעה לכם הטלוויזיה ממכת ברק?
נהרס לכם המזרון מטפטוף הגשם?
נפל לכם עץ על הגג?
יש לנו כיסוי ביטוחי לפגעי מזג האוויר.
מוזמנים לפנות אלי לבירורים.
עינת תומר – ביטוח עין שמר


גשם, גשם פה...
בשבוע האחרון ירדו 43 מ"מ גשם.
מתחילת אוקטובר ירדו 68 מ"מ גשם.
כמות מרשימה לפתיחת העונה.

בתמונה: בסערה הקצרה אך העוצמתית שהייתה
 השבוע נשבר ענף מעץ הפיקוס הוותיק שנמצא
 בחצר הישנה. צנח לו זלזל...




ריצת ליל ירח מלא!
זינוק מספר 2

ביום שבת 31.10.15 בשעה 20:30
ניפגש בחממה לכוס קפה לתדלוק.
נצא בשני מסלולים:
קצר – 4 ק"מ – הליכה / ריצה
ארוך – 8 ק"מ – ריצה
           


מסיימים בחממה עם פריסת לילה מפנקת!
חברים, הורים, ילדים, צעירים, אורחים
כולם מוזמנים!