חפש בעלונים קודמים

עלון 35 (2015) (6031) יט' תשרי תשע"ו


הודעות ושונות


תוצאות הקלפי מתאריך 27.9.15
אישור חלוקת הרווחים, הצעת הנהלת הקהילה- ההצעה עברה
הקלטת שיחת קיבוץ - ההצעה עברה
שמוליק בן דור כנציג ציבור לקרן לעזרה הדדית - נבחר
שמוליק בראוןכרכז ועדת רכב - נבחר
חג שמח, אוריין גנדלמן


סיום עונת הרחצה בבריכה
בימים שבת, ראשון ושני הקרובים
בריכת השחייה תהיה פתוחה עד השעה 18:00
ביום שני 5.10.15 בשעה 18:00 תסתיים עונת הרחצה בבריכה.
מקווה שנהניתם
שלמה שחר

תזכורת מחדר האוכל
בימים ראשון ושני 4-5.10.15 ערב וחג שמחת תורה
חדר האוכל יהיה סגור.
אנא התארגנו בהתאם,
צוות המטבח

שמירת לילה
בין התאריכים 11.10.15-3.10.15 אהיה בחו"ל.
בנושאי שמירה לפנות לאדווה בראון.
מנו אלון


עדכון חוברת השינוי
פרסום חוברת השינוי – מעודכנת לראש השנה תשע"ו – ספטמבר 2015
ארבע שנים עברו מאז הצבענו על חוברת השינוי ב-11.9.11. בזמן שחלף מאז עודכנו סעיפים רבים בחוברת, החל מהשלמות נקודתיות שנעשו על ידי צוות היישום שנבחר לצורך זה ופעל בשנה הראשונה לשינוי, וכלה בתקנונים מורכבים שאושרו בקלפי והחליפו פרקיםבתוך החוברת.
לאור זאת החלטנו להדפיס עותק מעודכן של החוברת, הכולל את כל השינויים והתוספות, ויכול לשמש את החברים בחיי היום יום. העותק המודפס כולל רק את ההחלטות הסופיות, ולא את הסעיפים שנמחקו או שונו. מי שמעונין לעקוב אחר השינויים יכול לראותם בקובץ שנשלח בדואר האלקטרוני.
ניתן לקבל את החוברות במזכירות הטכנית או במשרדי הקיבוץ.
שתהיה לכולנו שנה טובה,
אוריין גנדלמן


מרישום עבודה
חברים שימו לב!
בדפי השעות שחולקו היום לתאים ניתן לראות שהחל מתאריך 20.9.15 השעון זז שעה אחת אחורה בדפים,
כלומר מי שמתחיל לעבוד ב-7 בבוקר מופיעה לו השעה 6:00,
זהו באג במרכזייה שאבי בן אדיבה מטפל בו,
לידיעתכם
הגר צ'נסקי


דרוש/המנקה
לסטודיו "ענבל שייפ" שליד הנפחייה
דרוש/ה מנקה
לניקוי הסטודיו פעם בשבוע.
לפרטים
ענבל משיח 050-3472801
חזרתי הביתה // עינת תומר

שיחה עם סהר חופי(בת 27)
שחזרה לאחרונה משנתיים טיול ברחבי העולם,
שם למדה מלאכות יד עתיקות
התמקצעה באריגה המסורתית,
וחזרה עם מתכון לאושר
איפה טיילת?חזרתי לאחרונה משנתיים של טיול ולמידה בעולם. הייתי בארה"ב באורגון, וושינגטון, וקליפורניה, המשכתי למקסיקו, גוואטמלה, ופרו.
מה למדת?למדתי מלאכות יד עתיקות, כמו: עיבוד עורות, חישול נחושת וטכניקות רבות של אריגה שלא מוכרות בעולם המערבי.
בזמן שהייתי בגוואטמלה התנדבתי כ-5 חודשים בארגון של "נשים אורגות". איירתי להן ספר על פרחי מרפא ובתמורה הן הכירו לי את אומנויות האריגה המסורתית – נול מותניים, צביעה בצבעים טבעיים ועל הדרך למדתי גם ספרדית.במקסיקו תרגמתי 2 ספרים בנושא "אריגה מסורתית", למדתי על התרבויות ותפיסת העולם שלהם. הבנתי שכל הדוגמאות של אריגה זו שפה שעוברת מאם לבת לאורך השנים.משם טסתי לפרו, גרתי בהרי האנדים ב"עמק הקדוש" התוודעתי לשבט אינדיאנים שאורגים בשיטה ייחודית להם, תיעדתי הכל בצילומים.

גרת תקופה לא מבוטלת במדינות העולם השלישי, בעוני ובלכלוך. איך הסתדרת? בדרום אמריקה לא פשוט לחיות, החיים שלהם מאוד שונים משלנו. יש אוכלוסיות שגרות בבתים מבוץ עם 2 חזירים כמה תרנגולות ועצים וזה כל רכושם. הנשים יולדות בגיל מאוד צעיר 18-16 והן מגדלות את הילדים בבית ואורגות למחייתן, הגברים עובדים בחקלאות.הרבה ילדים עובדים ברחוב והעוני ניכר בכל פינה. גרתי בהרבה מקומות שלא היו בהם מים חמים והיה צורך לחמם מים, הנסיעה ממקום למקום היא בתחבורה ציבורית לא בטיחותית ולא נעימה. אך יחד עם זאת, האנשים חמים ונחמדים, כולם אומרים שלום ברחוב, הרבה אנשים הזמינו אותי להתארח אצלם ובנוסף יש מבחר עצום של פירות טרופיים!אנחנו צריכים להודות שאנחנו גרים בעולם של שפע.
מנקודת מבט מערבית, מה לדעתך גורם לעוני הקשה של האוכלוסייה?במקסיקו וגוואטמלה הממשלות לא מתפקדות, המשטרה לא מתפקדת, לאף אחד לא אכפת מהאזרחים הפשוטים והם סובלים.
למשל: במידה ומישהו מבצע פשע, תושבי הכפר תופסים אותו בעצמם ומענישים אותו לפי ראות עיניהם.הוכחה נוספת לחוסר האכפתיות של הממשלה היא שהקולה זולה יותר ממים.חברת "קוקה קולה" מקבלת מים בחינם מהממשלה, אי לכך היא מסבסדת את הקולה, כך שנוצר מצב שהקולה יותר זולה ממים!הם שותים הרבה קולה ומיצים ובמקביל אין להם תרבות ומודעות של צחצוח שיניים והם סובלים כבר מגיל צעיר מבעיות שיניים חמורות. מדי פעם מגיעים רופאי שיניים מתנדבים מהעולם, שמטפלים להם בשיניים.

איך הם קיבלו אותך, אישה מערבית בחברה המסורתית שלהם?חלק גדול מהאנשים שפגשתי מעולם לא עזבו את הכפר שלהם, אישה שמטיילת לבד זה משהו מאוד לא מקובל ועוררתי התעניינות רבה בנושא. למרות זאת, חלק מהתרבות המערבית מחלחלת אליהם: יש בתי קפה אינטרנט, טלוויזיות בבתים ותיירים מערביים רבים שפוקחים את עיניהם לתרבות המערבית.
איך מימנת טיול כל כך ארוך?בשביל לממן את הוצאות המחייה שלי למדתי את מלאכת הקעקועים מאומן בכפר שגרתי בו, קעקעתי הרבה מקומיים ותיירים וכך התפרנסתי.
איך התחושה לחזור הביתה אחרי שנתיים? חזרתי לארץ אחרי תקופה של שנתיים שטיילתי ברחבי העולם. זו הייתה תקופה מלאה בחוויות ויצירה אך גם מעייפת. חזרתי לעין שמר, הבית שלי פה וזו תחושה נפלאה לחזור הביתה.
אחרי מסע ברחבי העולם, הצלחת לגלות מהו המתכון לאושר?אחרי שגרתי בארה"ב, שם הכל תעשייתי ומנוכר וגרתי בדרום אמריקה שם הבנתי עוני אמיתי מהו, פגשתי אנשים עשירים אך עצובים ומנגד אנשים חסרי כל אך מאושרים, אין לי ספק כי קהילה זה מפתח לחיים טובים!







את מי היית מארח כאושפיזין בסוכה? // עינת תומר

אם הייתם יכולים לבחור, את מי הייתם מזמינים כאושפיזין בסוכה?

ילדי המרכז הבוגר היו מזמינים אורחים מגוונים במיוחד:

 פז זרטל: את ברק ומישל אובמה, אובמה נראה לי איש מאד מעניין. הייתי מראה לו את"החצר הישנה", מקום שמאד מאפיין את הקיבוץ. הייתי רוצה לשאול אותו מה הוא מתכנןכרגע בנושא השלום העולמי, האם הוא מרוצה מהמצב כיום או היה רוצה לשנות משהו.

עדי שאשא: את המשפחה שלי, את המשפחה הקרובה, את משפחת גלעד, ואת המשפחה מרמת גן וגם את החברות שלי. הייתי רוצה לקשט אתם את הסוכה ולשחק יחד.

אגם שפירא: הייתי מזמינה להקה שנקראת "פנטה טוניקס" זו להקת א- קפלה שאני והאחים שלי מאד אוהבים. נחשפנו אליהם דרך היוטיוב. הייתי רוצה שישירו לי את השירcan sleep loveשאני מאד אוהבת.

נעמה אייזן: הייתי מזמינה את הדודים ובני הדודים שלי. זה הכי כיף להיות עם המשפחה, ולעשות דברים ביחד.

טל עזר: את כל המשפחה המורחבת שלי כי אני מאד אוהבת אותם. יש לי משפחה שגרה רחוקבארה"ב ואני רוצה שהם יהיו איתנו בחג.

עמרי אלון: הייתי מזמין את רונלדו, שחקן כדורגל שאני מאד אוהב. הייתי שואל אותו איך זה לשחק בקבוצה ממש טובה.

רני ארבל: את חמאס רודריגז, שחקן כדורגל מקולומביה שאני מאד אוהב ונולדתי בתאריך יום ההולדת שלו 12.7.

עומר יגודה: את כל החברים שלי.

שי אלון: הייתי מזמין מישהו זר שאני רוצה להכיר. הייתי מארח אותו ומזמין אותו לאכול איתנו.

אביגיל כץ דגאי: הייתי מזמינה את החתולה שלי כי היא חתולה טובה. אכבד אותה בפסטרמה ואלטף אותה.

"כי ידוע הרי שחודש תשרי, זהו חודש מאד חגיגי..."
להתחיל תפקיד מיד עם חגי תשרי זה מאד סמלי ומרגש. פתחנו שנה חדשה עם קבלת חג חגיגית בגן הפקאן. פינה יפיפייה שעוד נוסיף ונבלה בה משך השנה.
הצוות של ראש השנה התייצב לצדי מיד ברצון רב ועל כך תודה גדולה. עשיתם לי ולנו כניסה חלקה לשנת תשע"ו: ליאור אפשטיין, אפרת בן מיור, חיים חננאל, טל בדרק ושרית אלימלך.
קובי גרוסמן עם כתיבתו הקולחת סחף אותנו לסקירת "קללותיה" של השנה החולפת ותקוותינו לזו המתחילה.
מנהלת הקהילה שלנו, אוריין גנדלמן, כתבה ברכה חגיגית אותה הקריא בכבוד רב עמי גלעד.
כמדי שנה, ילדי המרכז הצעיר, האירו באור גדול את הערב עם הביצוע המסורתי של "12 החודשים" – תודה מקסימים!
פיט אברהמי ועמה רועי יגודה שלי הוסיפו נגיעות צבע חינניות לערב – תודה אהוביי.
והשנה חידוש – טקס טבילת תפוח בדבש – קצת מסורת לתוך המעגל שלנו. עופר גלעד ועתר ארליכמן הובילו את הטעם המתוק.
וכמובן, המסורת הכי גדולה שלנו, יומני עין שמר. הזדמנות לשבת בנחת ולצפות במאורעות השנה השזורים זה בזה בכישרון רב. חיים חננאל – תודה גדולה מהעבר ולעתיד!
איך אפשר בלי ציון תחילת החגיגה על ידי השופר בידיו האמונות של יואל גרוסברג האחד והיחיד! תודה.
תודה גדולה לאדם אברהמי על הפיכת גן הפקאן לפינת קסם מקומית והגברה לתפארת. ולכל מי שעזר בסחיבות, סידורים ופירוקים.
השנה מחזור הברכות המסורתי קיבל פנים חדשות! חוברת יפיפייה של שנים טובות בין כל הענפים, הצוותים והועדות בקיבוץ. איחולים לבביים, תשומת לב והרבה כבוד הורגשו בין הדפים. תודה לתמי צמח ורקפת זהר על היוזמה והביצוע. שי פרידה מקסים לכולנו משתי ממלאות תפקידים מרכזיות!
וכמעט בהפתעה, רגע אחרי ראש השנה הגיע סוכות.
השנה, ניסיון קצת לחדש... סוכה מפוארת מעשה ידיו של אלירן נגרקר (ז'קלין ורונן)ובה קישוטים וכותנה מקומית פורחת. ערב של שירים יפים בביצועים חגיגיים. תודה לחן חדוותי, אהרון חדוותי וחן שוורץ על התפאורה החקלאית היפה וההובלות!
צוות איכותי מאד התנדב למשימה: איריס ארבל, אורן תירוש וטל אייזן ששבה אלינו!תודה נפלאים!
בין השירים השתלבו להם הקריאה – תודה לשלומית תומר ותודה לנועם גרוסמן שכתב את הקטע המקסים על ארבעת המינים, הברכה – תודה למרכז המשק עמי גלעד, וההומור – תודה גדולה לנעורים המופלאים על השנינות והחיוך, הכל ברוח טובה (יולי שמואל, עופר גלעד, עומר עזר, נועה מורג, עתר ארליכמן והמדריך המדופלם איתמר מרקם).
בסוכה שלנו אירחנו אושפיזין מקסימים, נערי נעל"ה מהמוסד. כ-30 נערים ונערות נענו בשמחה להזמנה ואף עלו לשיר בכישרון רב.
השירים היוו בחג זה את החלק הארי ובתוכם אמרי גלעד כעמוד התווך המלווה ביד אומן ושר כמלאך.
תודה ענקית לאמרי, הדס זרטל, קובי גרוסמן, שירה גלעד, נועם בורלס וסאי אמיר המפתיעה!
גם בסוכות חידשנו - עם משחק אינטרנטי מדליק הנקרא KAHOOT. תחרות חידונים בין כל המשתתפים דרך הטלפונים הניידים. הקהל היה נלהב ופתר במרץ כל שאלה.תודה לאיריס ארבל, טל אייזן ואמיר תומר שעל הפקת המשחק.כל הכבוד למשפחת שורר על הזכייה במקום הראשון!
ביום שני בלילה, עם הירח המלא, יצאנו כ-50 חברים וילדים לריצה/הליכה. אין כמו הירח המלא, ריח שדות עין שמר ותחושת הספורטיביות כדי לרומם את הרוח! כל הכבוד לאלעד יגודה על הארגון! עוד חודש יוצאים שוב...
בשלישי אחרי השבתון נאספו כל הילדים וההורים לפעילות משחקים מדליקה מבית "הולה הופ" של אופיר אורן ממענית. ההפעלה הייתה במקביל ליריד המכירות של טל גולן וחנוכת המיניפלסט המחודש והפכה את כל אחר הצהריים לחגיגי במיוחד.
בחמישי סרט חקלאי בסוכה כמו פעם - "אוכפים לוהטים" של מל ברוקס!
תודה גדולה ליגאל כץ שלנו על כל הצד הטכני של סוכות יחד עם העוזר המשובח – עופר גלעד.
הצוות מאד רוצה לציין את שלמה קציר, האחד והיחיד, שהגיע לקשט אתנו את הסוכה והעלה חיוך על פני כולם.
ובנימה אישית, תודה מיוחדת לתמי צמח, על הלוחות החגיגיים היפים ועל עריכת התערוכה המרגשת של חנה דנון יחד עם צילה ליס.
אנו מקווים שהשנה הזו תהיה לנו שנה של קהילה חוגגת, הרבה אירועים מרוממים שיצעידו אותנו בבטחה אל עבר שנת ה-90 שלנו (השנה חוגגים 89...).
תודה לצוות המטבח על ארוחות החג הטעימות ועל העבודה הרבה בתקופת החגים.
באהבה, גלי יגודה וצוותי ראש השנה וסוכות.

"חג היום בכל פינה
איזה חג לי איזה חג..."