חפש בעלונים קודמים

עלון 11 (2016) (6053) א אדר ב תשע"ו




הודעות ושונות


מזל טוב
למורין ושלומי אליהו
להולדת הבת – ליה
למרתה ואמנון מור
 להולדת הנכדה
ברכות לכל המשפחה!!!
  
שיחת קיבוץ
שיחת הקיבוץ הבאה תתקיים
ביום שני בתאריך 21.3.16
ולא כפי שפורסם קודם לכן.

 סלקום חו"ל ודפי חשבונות
חברות וחברים שלום,
לאור בעיות טכניות ורצון להימנע מכמות ניירת, חשבונות הניידים לא יגיעו יותר בדפיםלתאי הדואר. החשבונות מגיעים במחשב היישר להנהלת חשבונות ושם עושים את החיוב בתקציב. מי שצריך את הדף עצמו לצורך החזר מעבודה או משהו כזה מוזמן ליצור אתנו קשר ונשמח להדפיס עבורכם.
תזכורת חשובה, כשנוסעים לחו"ל, אפילו לכמה ימים, כדאי לפתוח חבילת שיחות/גלישה לחו"ל. בלעדיה תשלמו מאות שקלים בחשבון, תשאלו חברים שלא פתחו ונפלו. גלישה באינטרנט בחו"ל ללא חבילה עלולה להגיע גם לאלפי שקלים.פונים אלינו יומיים לפני הטיסה ואנחנו נתאים חבילה לצרכים שלכם.
אנחנו כאן לרשותכם, גלי והראל יגודה.
  
פינת המילה הטובה

תודה רבה
למרלן אלבז
שעובדת כבר שנים רבות בבית דורות
 ועושה פדיקור לדיירים
במסירות ובמקצועיות רבה.
מגיעה לך תודה גדולה וחיבוק גדול
מעריכים אותך מאוד.
קרן משיח וצוות בית דורות


תודה לבית דורותבשבוע שעבר פורסם בעלון ראיון עם קרן משיח על בית דורות שלנו.למדנו להכיר את היתרונות של הבית לעומת קיבוצים אחרים ואת השבחים להם הוא זוכה, הן מהשוהים בבית והן מאנשי מקצוע בתחום. אנו, כאורחים לרגע, רוצים להוסיף את הרגשתנו ואת תודתנו לקרן ולכל הצוות. אני, אורי, קיבלתי התקף של קוצר נשימה ונזקקתי למכשיר חמצן.ד"ר נגב, מכיר את המקום ואת האפשרויות שלו ודרכו הגענו אל קרן. ביום שישי בלילה הגענו לבית דורות, הייתה מסודרת מיטה עבורי עם כל מה שאני זקוק לו. כל הצוות ידע שאני מגיע וקיבלתי טיפול אוהב ומסור. תוך זמן קצר ידעו את שמי ואיך לעזור לי בהמשך. ולכן אנו מוסיפים את תודתנו לקרן ולכל הצוות. אני ועדה גאים בנכס היקר הזה ומצטרפים לכל השבחים להם הוא זוכה.עדה ואורי שפירא

 לחברה בתחום האירועים
דרושים
אנשי תפעול להשתלבות במערך הצוותים הקיימים.
נכונות לעבודה פיסית ושעות לא שגרתיות לפעמים
העבודה בראש צעיר ודינמי
למי שאוהב להסתובב – יהיה מעניין.
תנאים טובים למתאימים.
לפרטים דגן גרוסמן 052-5523591

חברי וועדת קלפי מסיימים קדנציה. שלושה מהחברים בוועדה הביעו נכונות להמשיך לקדנציה נוספת. אנו מחפשים עוד שלושה חברים שיצטרפו לצוות.

דרושים

חברי ועדת קלפי

דרישות התפקיד

אכפתיות
דיסקרטיות
אמינות

בחירה: בקלפי

•           המעוניינים מוזמנים לפנות לשרית אלימלך עד ל – 28.3.2016




קורס מצילים
בקרוב עומד להיפתח קורס מצילים ע"י מרכז מעברים.
פתיחת הקורס מותנית בלפחות שמונה משתתפים.
המעוניינים מוזמנים לפנות אלי במייל sarit@ein-shemer.com
או בטלפון 052-3750991 בהקדם האפשרי
התשלום לקורס על חשבון המשתתף.
שרית אלימלך


ריכוז פרויקט המוזיאון הלאומי

התפקיד כולל:
-           ריכוז הפרויקט מטעם קיבוץ עין שמר כלפי גורמים חיצונים ובתוך קיבוץ עין שמר.
-           ריכוז צוות הפרויקט בעין שמר עם בעלי תפקידים וחברי צוות שיבחרו בהמשך.
-           ריכוז והקמת צוות גיוס כספים - מתוך חברי וחברות עין שמר.
-           השתתפות בפגישות ובישיבות שונות של הגורמים השוניםבפרויקט: אגףמורשת,חמ"ת (חברה ממשלתית לתיירות) , משרדאדריכלות, אוצרות,מועצה אזורית, התנועההקיבוצית, צוותהיגוי.
-           עבודה שוטפת מולועם צוות החצר הישנה על מהלךהפרויקט.
-           תאום מולבעלי התפקידיםוהנהלות הקיבוץ.
דרישות התפקיד:
ניסיון בגיוס כספים – יתרון
יכולת עבודה בצוות
יחסי אנוש טובים
היקף המשרה:
חצי שנה ראשונה (בהתאם להתקדמות) – כ- 25% משרה.
בשנים הבאות ועד חנוכת המוזיאון – 50% משרה.
כפיפות: מרכז משק
המעוניינים מתבקשים לשלוח קורות חיים לשרית אלימלך sarit@ein-shemer.com
עד ה- 21.3.2016

אזכרה
לאבשלום בן-יהודה ז"ל
ביום שלישי 15.3.16 בשעה 16:00
 בבית העלמין
לאחר מכן החברים מוזמנים לקפה ועוגה
במועדון לחבר. משפחת בן-יהודה

פותחים שבת
השבוע, נשיר על ענן ועננה, ונסכם בצוותאאת ספר "שמות".
------------------------------------------------------------------------- -----------
לפני שבוע נהנינו מאיוריו היפים, מלאי ההומור של יעקב גוטרמן, בקרוב הוא יהיה אורחנו באחת מקבלות השבת. כבוד גדול!תודה למירי גרוסברג וענת אלון על נגינתן המתרוננת.

את פרשתוַיַּקְהֵל דרשה סיגל דקל, וזוהי דרשתה המקוצרת מעט: הפרשה עוסקת בהקמת המשכן. התנ"ך מפרט באריכות את עבודת הבניה, חלקי המשכן, מידותיהם ועיצובם, ואינו חוסך בתיאור כלי הפולחן העשויים נחושת : "...וַיַּעַשׂ אֶת-מִזְבַּח הָעֹלָה עֲצֵי שִׁטִּים:חָמֵשׁ אַמּוֹת אָרְכּוֹ וְחָמֵשׁ-אַמּוֹת רָחְבּוֹ, רָבוּעַ, וְשָׁלֹשׁ אַמּוֹת קֹמָתוֹ... וַיַּעַשׂ אֶת-כָּל-כְּלֵי הַמִּזְבֵּחַ, אֶת-הַסִּירֹת וְאֶת-הַיָּעִים וְאֶת-הַמִּזְרָקֹת, אֶת-הַמִּזְלָגֹת, וְאֶת-הַמַּחְתֹּת; כָּל-כֵּלָיו עָשָׂה נְחֹשֶׁת..."
תיאור מפורט דומה לזה, מובא שוב 300 שנה מאוחר יותר, כאשר שלמה המלך מקים בירושלים את בית המקדש, על עמודיו, רימוניהם ושבכותיהם, וכמובן כלי הפולחן העשויים נחושת.
גם בהפטרה לפרשת השבוע שלנו, (מלכים א' פרק ז'), מובא תיאור מפורט של הוד המקדש.
400 שנה מאוחר יותר, בסוף ספר מלכים, שוב מוזכרים העמודים, הרימונים, השבכות, הכלים והנחושת. הו-הו כמה נחושת!
 שוב ושוב חוזר התנ"ך בפירוט על העושר והעוצמה החומרית של בית המקדש, כאילו מבקש להמחיש באמצעות גדולתו של בית המקדש, את עוצמתו של אלוהים, כבודו של המלך שלמה, וגודלו של החורבן.
שוב ושוב, ושוב מתעלם כמו רבים אחרים, מדבריו הנכוחים של הנביא ירמיה, שפעל בממלכת יהודה בימים שלפני חורבן בית המקדש, והזהיר את העם ובעיקר את מנהיגיו, מפני הטעות הנוראה שתביא עליהם ההסתמכות על בית המקדש ועל החומריות:
"אַל-תִּבְטְחוּ לָכֶם אֶל-דִּבְרֵי הַשֶּׁקֶר לֵאמֹר: הֵיכַל יְהוָה הֵיכַל יְהוָה, הֵיכַל יְהוָה הֵמָּה". אל תסמכו, מזהיר ירמיהו, על האמונה הרווחת לפיה בית המקדש יגן עליכם מכל רע. אלו האומרים לכם כי אלוהים לא ייתן לאיש לפגוע בביתו וכך תִנַצְלוּ גם אתם, משקרים אתכם. ראו את המרכז הפולחני בשילה שחרב, ראו את ממלכת ישראל שחרבה – אלו הוכחות כי עבודת הפולחן אינה מגינה על איש: "הִנֵּה אַתֶּם בֹּטְחִים לָכֶם, עַל-דִּבְרֵי הַשָּׁקֶר לְבִלְתִּי הוֹעִיל. הֲגָנֹב רָצֹחַ וְנָאֹף, וְהִשָּׁבֵעַ לַשֶּׁקֶר וְקַטֵּר לַבָּעַל; וְהָלֹךְ אַחֲרֵי אֱלֹהִים אֲחֵרִים--אֲשֶׁר לֹא-יְדַעְתֶּם. וּבָאתֶם וַעֲמַדְתֶּם לְפָנַי, בַּבַּיִת הַזֶּה אֲשֶׁר נִקְרָא-שְׁמִי עָלָיו, וַאֲמַרְתֶּם, נִצַּלְנוּ, לְמַעַן עֲשׂוֹת אֵת כָּל-הַתּוֹעֵבוֹת הָאֵלֶּה?"
אם אתם רוצים להינצל, עליכם לשנות את דרכיכם הרעות, מזהיר ירמיהו את אנשי ממלכת יהודה, רגע לפני החורבן: "כִּי אִם-הֵיטֵיב תֵּיטִיבוּ, אֶת-דַּרְכֵיכֶם וְאֶת-מַעַלְלֵיכֶם: אִם-עָשׂוֹ תַעֲשׂוּ מִשְׁפָּט בֵּין אִישׁ וּבֵין רֵעֵהוּ. גֵּר יָתוֹם וְאַלְמָנָה לֹא תַעֲשֹׁקוּ, וְדָם נָקִי אַל-תִּשְׁפְּכוּ בַּמָּקוֹם הַזֶּה, וְאַחֲרֵי אֱלֹהִים אֲחֵרִים לֹא תֵלְכוּ, לְרַע לָכֶם, וְשִׁכַּנְתִּי אֶתְכֶם בַּמָּקוֹם הַזֶּה, בָּאָרֶץ אֲשֶׁר נָתַתִּי לַאֲבוֹתֵיכֶם, לְמִן-עוֹלָם, וְעַד-עוֹלָם".
פרשתוַיַּקְהֵל, בפרטי הפרטים שהיא מביאה על מבנה המשכן, הוא המקדש שיבנה שלמה לימים, ושחורבנו הוא זיכרון יסודי בדברי ימי העם הזה; אינה שיעור בעיצוב ובנייה מופרזים ורהבתניים. בפרספקטיבה שבה אנחנו כאן ועכשיו קוראים בה, היא לֶקַח לחברה שמאמינה בעדיפות הפולחן על המוסר, בעליונותה של החומריות על קדושת המשפט והצדקה; בחשיבות הבית וכליו על רוח האדם. לקח שאלו אשר לא ילמדו אותו מהעבר, נידונים לחיות אותו שוב בעתיד.
תודה לסיגל על הדרשה הבנויה לתלפיות, צלולת הדעה והלֶקַח.ענה.

סיור לבית לחם הגלילית וחוות התבלינים // ניצה חופי
ביום שישי שעבר, ביום בהיר ונהדר יצאנו אנו המכונים "הגיל השלישי", לטיול לבית-לחם הגלילית, הטיול הוא ביוזמתה של ריקה, הלוא היא רבקה שדה.
בתקופה זו של השנה, החורף והאביב המוקדם, הדרך לאזור קיבוץ "אלונים" הייתה במיטב יופיה: מימין השתרעו שדות החיטה בצבע ירוק עז, מימין ומשמאל חורשות אלוני התבור המנוקדות באלפי פרחים צבעוניים: באדום הפרגים והכלניות, שטחי הרקפות בוורוד עדין והצהוב של החרציות והחרדלים.
הגענו אל בית-לחם. כיום זאת מושבה יפה עם בתי אבן בסגנון הגרמני של התושבים המקוריים הגרמנים.
בעת העתיקה התקיים במקום ישוב ישראלי המוזכר לראשונה בספר יהושע: "נהלל, שמבון, וידאלה ובית-לחם ערים שתים עשרה", כנראה שבעקבות האזכור התנכי, קראו התושבים הגרמנים הדתיים שעלו לארץ הקודש, בה נולד ישו המשיח בשם בית-לחם לישוב שהקימו.
התושבים הגרמנים היו חרוצים ועסקו בחקלאות, בנו בתי אבן עם גגות רעפים אדומים ונטעו הרבה עצים בחצרותיהם. הם ניהלו חיי קהילה עם בתי ספר.
בית-לחם היום היא מטופחת וירוקה. תושביה הישראלים מתקיימים מתיירות. חלקם הם אנשים אמידים שידעו להעריך את המקום היפה והמיוחד הזה וקנו את הבתים בכסף רב.
במקום מתגורר היסטוריון שהתמחה בתולדות המושבה הגרמנית. הוא אסף הרבה מסמכים, כלים וצילומים של התושבים המקוריים, שבזמן מלחמת העולם השנייה הוגלו ע"י האנגלים, ששלטו בארץ, לאוסטרליה בשל דעותיהם בעלות האוריינטציה הנאצית, כפישהוגלו גם כל התושבים של המושבות הטמפלריות האחרות בארץ.
לאחר הסיור המעניין במקום, קינחנו בביקור ב"חוות התבלינים" המרשימה והריחנית.
לאחר יום יפה ומעניין זה חזרנו הביתה שמחים ובליבנו תודות לרוב לרבקה על היוזמה.

" משנכנס אדר מרבים בשמחה "....
הנה הוא מגיע, החג השמח והגדוש ביותר בקרב הילדים וגם לנו ההורים .כולנו מתרגשים לקראתו ובבתי הילדים כבר החלה תכונה ואוירה לקראת ימי הפורים .
ביום רביעי23.3.16
בשעה 16:00 הנכם מוזמנים להגיע לבתי הילדים לאפר ולהלביש את ילדכם בתחפושות.

בשעה 16:30 נצא בתהלוכה מוזיקלית מהרחבה מול גן אורן אל רחבת חד"א של הקיבוץ.
בתוכנית :
*מתנפחים
*אזור משחקים לקטנטנים
*משחקים חופשיים בסגנון ספורטיבי
*תחנת צביעת מסכות
*תחנת איפור / קעקועי נצנצים
*דוכני פופקורן וצמר גפן
*הצגת "ספר הג'ונגל" בביצוע ילדי המרכז הבוגר
בית קפה פורימי – פינת הקפה והעוגות תפעל במשך כל אחה"צ ולכן אנו מזמינים אתכם ההורים לגרות את כל חושינו במאפים העשויים במו ידכם ... " עד לא ידע "...! בבתי הילדים תתלה הרשמה למטרה זו. כמו כן, נשמח למתנדבים לסידור והכנות בשטח משעות הצהריים באותו היום. הודעה ובקשה מפורטת תבוא בהמשך. במהלך השבועות הבאים הצוותים יעדכנו אתכם ההורים בהיערכות ובתוכניות של כל בית.
נכדי חברים מוזמנים בשמחה
בברכת חג פורים שמח רויטל ועלי
מנהלות מערכת החינוך הבלתי פורמלי והחינוך לגיל הרך בעין שמר

אז מה זה בכלל פורים קיבוץ???
בדיוק מה שזה נשמע: שלנו, משלנו, כל הטוב, כל הרוע, המצחיק, המגוחך, הנוסטלגיה, העתיד, החלוצים, הבנים, בני הבנים, הוויכוחים, ההסכמות, שיחת קיבוץ, ירוק בעיניים, בועה, טבור העולם,כן-לא-שחור-לבן וכל העולה על דעתכם!

יום שישי 25.3.16
מתחילים בשעה 21:30
תחרות תחפושות (כל החיים חלמתם להתחפש למישהו שאתם מכירים? זה הזמן!), הופעות, ריקודים, ים שתייה, כיבוד קיבוצי, כמו שאתם מכירים ואוהבים!
אתם עינשמריסטים? מקומכם אתנו בפורים! כל עין שמר מוזמנים, כולל מי שגדל פה ולא גר פה, לא צריך להירשם.אם בכל זאת ברצונכם להזמין אורחים, נרשמים (הרשמה בחד"א או אצל גלי יגודה) כל אחד אורח אחד(מעבר לבני/בנות זוג כמובן), שהמסיבה תישאר שלנו...
הצוות - קיבוצניקים
הצד הטכני - חלקית קיבוצניקים (בעברם)
התקליטן - לגמרי קיבוצניק
ההופעות - ברור שקיבוצניקים
הקהל - זה תלוי בכם...
מחכים לכם!


מנשה מדברת גאגא

בסוף החודש, יום חמישי 31.3.16 מקיימת המועצה אירוע תרבות יוצא דופן שיוצא לפועל ביוזמה של עין שמר ובזכות דחיפה חזקה של האולפן למחול ושלנוותרבות עין שמר. סרט הקולנוע הישראלי המצליח "מיסטר גאגא" המכניס את הצופים לראשו של אמן המחול אוהד נהרין, מגיע אלינו. בערב אחד נזכה לצפות בסרט, להיפגש עם היוצרים, לצפות בהופעה של להקת "נוע" ולהשתתף בסדנא של גאגא.
ההשתתפות בסדנא מיועדת לכל המעוניינים,ללא רקע מיוחד במחול - מאד מומלץ!
ההרשמה לסדנא + סרט נעשית דרך האולפן למחול 04-6177357
ההרשמה רק לסרט נעשית דרך המועצה 04-6177310 או באתר "כרטיסים במנשה"
לפרטים נוספים ניתן לפנות לגלי יגודה