חפש בעלונים קודמים

עלון 13 (2016) (6055) טו אדר ב תשע"ו



הודעות ושונות

מזל טוב
לאורנה ומנו אלון
להולדת הנכדה – עמליה
בתם של תמר ויהל
שנולדה במילנו שבאיטליה
ברכות לכל המשפחה!!!



הצבעת קלפי
נושאי הצבעת הקלפי:
1.         בחירת חברים לצוות קרן עזרה הדדית: אדוה תומר , יגאל סיטנר, דרורה בן פורת, יואל גרוסברג
2.         בחירת עידית דקל מקיבוץ עין החורש לחברה חיצונית בקרן לעזרה הדדית.
3.         חלופות לשני סעיפים של טיוטת העקרונות להסדר מענקי עזיבה ופטירה.




הצבעות קלפי
•           יום ו' 25.3.16 בבית המשרדים: 11:30 – 12:30
•           יום א' 27.3.16 בחדר האוכל: 11:30 – 13:00
•           יום א' 27.3.16 בבית המשרדים: 17:30 – 18:30


זכרתם לכוון את השעון לשעון קיץ?


 מחדר האוכל - תזכורת

         היום, יום שישי 25.3.16 – פורים חברים
ארוחת צהריים "על האש" ברחבת חדר האוכל בין 12:30-11:30
 אין ארוחת ערב!!!
חג פורים שמח, צוות חדר האוכל



ביטוח שיניים
לחברים שלום
להזכירכם, לפי חוברת השינוי התשלום עבור ביטוח שיניים
לילדים הוא עד תום השירות הצבאי.
לאחר השחרור וכל זמן שהצעירים בעצמאות כלכלית הם אינם משלמים ביטוח
וטיפולי השיניים כולל השיננית הם במחיר מלא ללא סבסוד.
בבקשה קחו לתשומת ליבכם כדי למנוע אי נעימות בעתיד
בברכה קרן משיח



כיצד לידע את החברים?
לחברים שלום,
מערכת ההודעות (סמס) של הקיבוץ מיועדת להודעות ציבוריות בלבד ובתוכן אירועי התרבות הציבוריים.
המערכת אינה מיועדת לאירועים פרטיים וקידום עסקים פרטיים. יש מדיות ציבוריות אחרות לרשות החברים: עלון המשק, לוחות המודעות ותפוצה אינטרנטית "מרה ליסט".
אשמח להימנע מאי הנעימות שבסירוב לבקשה פרטית.
תודה רבה, גלי יגודה










מהספרייה
-           לידיעת החברים המפנים ספרים מספרייתם: אין לנו עניין בספרים ישנים.
לצערנו, הם לא מבוקשים לקריאה.
אם ברשותכם ספרים עכשוויים – נשמח לקבלם.
בבקשה אל תניחו לנו ערמות בפתח הספרייה.
-           נא בדקו במדפי הספרים וחפשו ספרים מהספרייה ששכחו את הדרך הביתה...
חג פורים שמח
שלומית תומר

חניה בשכונת לוינסון בעקבות מצוקת חניה בשכונת לויסון, סודרה החניה (כולל תאורה) ליד ביתם של מרתה ואמנון מור, החניה מכילה כ 25 מכוניות ויכולה לתת מענה לתושבי השכונה. בנוסף ניתן להוסיף עוד 4 חניות קרובות יותר לבתי המגורים (תכנית תתלה על לוח המודעות בחדר האוכל). אנחנו מבינים שהחניה הגדולה רחוקה מהבתים, אבל החניה במקומות שאינם מיועדים לכך מסכנת את תושבי השכונה ילדים ומבוגרים כאחד. לכן אנחנו מבקשים בכל לשון של בקשה לחנות בחניה מסודרת ולא בצורה פירטית במקומות לא מוסדרים.תודה על שיתוף הפעולה אוריין גנדלמן


כרטיס מועדון לאייס
שלום רב
לקראת פסח אנחנו מעניקים לכם כרטיס מועדון ל"אייס", "אוטודיפו" ו"דובל'ה".
הכרטיס מקנה 5% הנחה בכל קניה ומבצעים ייחודיים לתושבי "משקי גרנות".
המבצעים יפורסמו לציבור דרך המיילים ולוחות המודעות.
רוצים להיות חברים? גשו למזכירות הטכנית לקבל כרטיס.
מוזמנים לקחת כל תושבי עין שמר
פסח שמח, שמוליק בראון, מחלקת הקניות גרנות ואוריין גנדלמן



שמירה
בנושאי שמירה בשבוע הקרוב עד ה-1.4.16
נא לפנות לאדווה בראון.
בברכה, מנו אלון
מוועדת רכב
ועדת רכב בישיבתה בתאריך 8.3.16 החליטה את ההחלטות הבאות:
1. ועדת רכב תבדוק עם התמחירן את עלות נסיעות הענפים והוועדות ברכבי הקהילה ותתאים את המחיר להוצאות.
2. השתתפות בתאונות של אובדן הרכב: בתאונות של אובדן הרכב אין השתתפות עצמית לביטוח כדי להשיב את הרכב לכביש לכן החליטה הוועדה שבמקרה של אובדן הרכב במידה ולא יהיה תשלום של צד שני לביטוח שלנו יחויבו החבר/ה במלוא מחיר ההשתתפות העצמית כ-3,000 ₪ (עלות החלפת הרכב שירד מהכביש בגלל תאונה של חבר קיבוץ 20 אלף)השינוי החל מ- 1.4.16.
3. הכנסת נהג חדש: נהג חדש ברכבי הקיבוץ יעבור הדרכה אצל רז יצחקי או גלעד גורן במוסך וסדרנית רכב תדריך אותו בכל השאר הדברים , רכז ו. רכב (שמוליק) יעביר אישור לאולגה לקבלת כפתור.
4. הועדה החליטה שכל נהג שלוקח רכב צריך לבדוק אם יש בו דפיקות במידה שיש צריך להתקשר לסדרנית רכב ואו לשלוח הודעה באס אם אס, מי שלא יעשה זאת יחויבכאילו הוא או אצלו נפגע הרכב.
5. חיוב שעות: א. עד היום שעות של שישי אחה"צ ועד יום ראשון בבוקר לא חויבו בתשלום עבור שעות לקיחת רכב.
ב. ועדת רכב משנה את ההחלטה והחל מתחילת אפריל יחויבו החברים על שעות שבת. הסיבה לכך היא שחברים מסוימים לוקחים את הרכב ומשביתים אותו לשישבת אפילו לנסיעה קצרה ביותר .
6. ועדת רכב חוזרת ומדגישה:
א. אין להשאיר מפתחות ברכב גם אם יוצאים לרגע מחשש לנעילת הרכב.
ב. על כל צרה ברכב יש להתקשר לסדרנית רכב או לעובדי המוסך לקבלת יעוץ.
ג. לעין שמר יש הסכם עם חברת הגרירה זברה טלפון 2113* נמצא עם מסמכי הרכב.
7. אנחנו עובדים על החלפת רכבים אחד גדול ואחד קטן.
הצעות ייעול טענות ומענות אפשר להפנות אלי Shmulik_b@granot.co.il
שמוליק בראון
שיחת הכרות עם ניב רונן
המנכ"ל החדש של
"צומת עין שמר" // עינת תומר
התמנית לאחרונה למנכ"ל הצומת החדש, ברכות על המינוי.
תזכיר לנו מתי נפגשנו בסבב הראשון.
לפני כ-4 שנים הייתי מרכז משק של עין שמר במשך שנתיים.
 בהמשך ליוויתי את הצומת מטעם "דור אלון" כשנה.

איפה היית ומה עשית בשנים שחלפו?
הייתי מנכ"ל של "עינת אלון" חברה מקבילה ל"עין שמר אלון", שאני עדיין עובד שם (שני תפקידים במקביל). ומנכ"ל של חברת "אמפא מליבו", חברה יזמית שהתמחתה בבנייה בקיבוצים.

קצת פרטים אישיים:אני בן וחבר קיבוץ עינת, בקרוב אהיה בן 50, נשוי ואב ל-3 ילדים. יש לי תואר ראשוןב"ניהול ומדעי המדינה" מהאוניברסיטה הפתוחה ולימודי "מנהל עסקים". הייתי מרכז משק בקיבוץ עינת במשך 10 שנים.

מה תפקידך כמנכ"ל הצומת? מה תחומי האחריות שלך? הצומת מחולק ל-3 סוגי פעילויות: סופר אלונית, תחנת הדלק ומתחם החנויות. אני אחראי על שלושת המנהלים של הפעילויות ודואג שהכל יעבוד בסנכרון, כולל הבנייה החדשה.
מה הקשיים איתם אתה מתמודד במסגרת התפקיד? זהו תפקיד מורכב. הצומת נמצא כרגע בשלב ביניים: עסק שוטף ועסק בהקמה.ביום יום אני עובר על חוזים, הסכמים, פגישות, מסתובב במתחם, בודק מה צריך לשפר.
האם נכון להיום הצומת נמצא במצב רווחי? אילו בתי עסק מצליחים במיוחד?זה עדיין מוקדם מדי לדעת. ברגע שהצומת יהיה גמור, כולל בתי הקפה יהיה אפשר לדעת יותר. במקום החדש יש תנועה, מרגישים בעיקר בסופר שלנו. כמו-כן, "קסטרו" ו"מנגו" הם מותגים שבהחלט מושכים קהל וכמובן "ביגוד" המוכר והאהוב על תושבי האזור.
אילו בתי עסק עתידיים להיפתח בזמן הקרוב?בשבוע הקרוב יפתחו: "פלאפל" ו"צומת ספרים".בחודשיים הקרובים יפתחו: "רולדין, "ארומה" ו"אדידס".
 מסעדות ובית קפה נוסף שיפתחו במהלך אוקטובר - דצמבר 2016: "קפה לנדוור", בורגר לילדים, מסעדה אסיאתית, מסעדת בשרים, "בורקס של אמא" ו"טפס בר".
בימי שישי נפתח שוק אוכל נחמד, שמבוסס על תוצרת ביתית. תספר לנו על השוק: שוק האוכל הוא מוצר משלים בקניונים כדי למשוך עוד קונים. השוק שלנו נקרא "שיק ושוק" ויש בו דוכני אוכל שונים כמו: דוכן פירות טריים,דוכן עם אוכל מהמטבח הערבי ואקססוריז: תכשיטים. האחראי עליו הוא בני, מנהל הקניון בעין שמר אלון. הדוכנים פתוחים בימים שישי ושבת בשעות הבוקר. מי שמעוניין לפתוח דוכן מוזמן לפנות אלי או לבני.
תספר על המנכ"לית החדשה בתחנת הדלק: בתחנת הדלק התמנתה מנכ"לית חדשה עדי גומל, במקומה של מילכה תיבון שהייתה מנהלת אהובה ואחראית במשך שנים רבות ויצאה לאחרונה לפנסיה. עדי בת 27 נשואה וגרה בפרדס חנה. עבדה בעבר במערכת החינוך של עין שמר, ואמה ענת גומל עובדת שנים רבות בבית התינוקות בקיבוץ. עדי עבדה מספר שנים כמתדלקת בתחנת הדלק ולאחרונה התמנתה למנהלת התחנה. אנו מאחלים לעדי הצלחה בתפקידה החדש ולמילכה הנאה והצלחה בהמשך דרכה.
מה נשתנה בסופר אלונית? ניסים קישיק מנהל כרגע את הסופר עד שיעל תחזור מחופשת הלידה. הוא מטפל גם בנושאים השוטפים בהם טיפל עד עכשיו: משכורות, בנק... הסופר גדל מאוד, הן מבחינה פיסית של המקוםוהן במגוון המוצרים.הוא מאוד יפה ונקי ונעים לערוך בו קניות. חברי עין שמר קונים בסופר, החלטנו לתת 10% הנחה למתגורריםבעין שמר עם כרטיס מועדון מיוחד. אתם מוזמנים לבוא לסופר להנפיק כרטיס. ההכנסה של הסופר אכן גדלה מאז שעבר למתחם החדש ויש לאן להמשיך ולגדול.
לפי ראות עיניך, אלו דברים הוקמו כהלכה ואלו כדאי לשפר במתחם? מגוון החנויות נכון. בקרוב נוסיף ספסלים ופחי אשפה ונתקין סככת צל, נשפר את החשמלבשוק האוכל ובימים אלו נבנית חנייה מקורה של 6,000 מטר. בסך הכל המתחם עובד בסדר גמור.

יצא לך כבר לעשות שופינג במתחם?אני לקוח קבוע של גלידה "בלוברי"(הטעם האהוב עלי הוא פיסטוק ואגוזים).בנוסף, עובדות שם בייצור הגלידה 2 בנות חביבות מעין שמר: גלי יגודה וטל גולן.קניתי ב"פוקס" ו"בדלתא" בגדים לילדים. כיף לקנות בחנויות.



 פותחים שבת

השבוע - פורים בקיבוץ, לכן לא תתקיים בשבוע זה קבלת שבת. להתראות בשבוע הבא.
----------------------------------------------------------------------------------
לפני שבוע ערכנו קבלת שבת פורימית, תודה מיוחדת לאבנר ארבל על ההפקה, המשחק והבימוי של הצגת מגילת אסתר. היה נהדר! תודה לעינת תומר, לילדי משפחת אלון: שי, שחר ושירי, ולאבא ניר. רוב תודות לנגני החליליות ונגני כלי ההקשה על נגינתם היפה והמשמחת, להגר צ'נסקי ולעינת תומר על ההובלה החיננית של הילדים- הליצנים.

צילה ליס דיברה על מסיכות וליצנים באמנות. המסכות, אמרה, מלוות את האדם כמעט מראשיתו.
ביוון הקדומה שימשה המסכה כאביזר בתיאטרון. השחקנים עטו מסכות של הדמויות אותן שיחקו.
בשבטים פרימיטיביים גם בעבר וגם היום, המסכה היא חלק מאד חשוב מחיי השבט, יש לה הרבה תפקידים בתחום האמונה, בטקסים ובחגים.
 בתחילת המאה ה-20 מגיעה אמנות אפריקאית ואיברית לאירופה. פיקאסו נחשף אליה ומושפע ממנה מאד. ביצירתו "העלמות מאביניון" (1907) פני הנשים מצוירותכפני מסכה. פיקאסו בונהשפה אמנותית חדשה.
ביצירות מתקופה זו "אישה יושבת", דיוקנאות נשים, הוא מגיע לאיכויות פיסוליות ארכאיות, מעֵין איקונות חדשות.
בהמשך הוצגה תמונה של דיוקן עצמי של פיקאסו, דיוקן הבנוי בתבנית שבלונית בסכמה ציורית.

בתקופות הוורודהוהכחולה,(1905-1906) מרבה פיקאסו לעסוק בדמות הליצן. דמויות הליצנים ביצירותיו בתקופה זו הם אנשי שוליים. דמויות עצובות , כמעט שקופות. יש הרואים בהן מעֵין דיוקנאות שלו עצמו, שבאמצעותן הוא מחפש את זהותו.
עם התפתחות הסגנון הקוביסטיביצירתו של פיקאסו, הוא חוזר ומשלב את הליצן בתוך הדמויות הקוביסטיות, ומצייר אותן כדמויות של אנשי מוסיקה הלבושים בבגדי ליצן ופניהם עוטות מסכות. כאן נוצר החיבור ביצירתו בין שני המוטיבים: המסכה עם דמות הליצן.
בהמשך הביאה צילה גם מספר יצירות של שני אמנים נוספים: אמיל נולדֶה – צייר גרמני אקספרסיוניסטי (1956 - 1867) שהשתייך במשך תקופה מסוימת לקבוצת "הגשר" שפעלה במשותף והשתמשה רבות במוטיב המסכה.
נולדֶה השתמש במסכות המחליפות את הפנים, כדי להעצים את עוצמת הביטוי של דמויותיו. יצירותיו מאופיינות בעוצמה רגשית, בצבעוניות חזקה ובוטה.
האמן הנוסף הוא הצייר הבלגי הסימבוליסט ג'יימס אנסור (1949 - 1860), רבות מהדמויות ביצירותיו עוטות פני מסכה. אנסור הושפע מתהלוכות הקרנבל בבלגיה, אך בניתוח יצירותיו רואים ביטוי למצבים פסיכולוגיים - נפשיים שלו עצמו.

תודה לצילה על דבריה המאלפים ורבי העניין. ענה.



פינת המילה הטובה
"והדרת פני זקן"
בסתיו לפני שנתיים הלכתי ליד המועדון לחבר וראיתי התקהלות של אנשים, טרקטורים ומשאית והבנתי שמשהו חדש מתרחש באזורנו. מסתבר שקבוצת חברים אוהבי הנוסטלגיה הקיבוצית שלנו ששמעו שהולכים לעקור את הפרדס העתיק, התארגנו והחליטו להציל כמה מעצי האשכוליות בני ה-80 שאותם נטעו ראשוני הנוטעים שלנו, לפני שהשטח יהפוך למרכז מסחרי גדול.
מיד התחילו לצוץ השאלות הרגילות של כולנו...
מי החליט? למה לא הייתה הצבעה? כמה זה יעלה לנו? ובכלל מי צריך את זה?!
וגם בפרדס העתיק סערו הרוחות! מה פתאום לזוז מפה? שאלו העצים הזקנים. בשביל מה צריך את השינוי באורחות חיינו? כיצד נצליח לתפקד בלי כביש חדרה-עפולה? ומה עם הרוח- המערבית הנושבת אצלנו מדי ערב כבר 80 שנה ומה עם קולות הירי של החיילים ממחנה 80 המלווים אותנו כל כך הרבה שנים? והבלגן והמתח התחיל לבעבע בשטח.
למזלנו ולמזלם של עצי האשכולית צמח אצלנו בחור צעיר, איש החלומות האופטימי ששמו אמיר תומר שכבר בפעוטון ידענו, המטפלות שלו, שכאשר הוא מחליט להזיז חלום שלנו ושלו שום דבר לא יעצור אותו. וכך יצא המבצע לדרך ושמונה עצי אשכולית ענקיים מנוסרים וצבועים בלבן הגיעו בדרך לא דרך לרחבת המועדון, נכנסו לתוך הבורות באדמה והושקו. מאז עברו כבר שנתיים. האשכוליות שינסו מותניים ושורשים, התרגלו למציאות החדשה והן מלבלבות ופורחות באביב שהגיע זה עתה. אוהבות את קבלות השבת של ענה ואת השמחות במועדון, וגם את הצעירים של ה"גוס פאב" שבאים לשתות בירה ולפעמים גם להשתין מתחת לעצים. שמחות לראות כל בוקר את שיירת ההורים הצעירים וילדיהם ההולכים לגנים ולחינוך הקיבוצי שלנו, ממש כיף להן!
גם אני, היוצאת להליכת הבוקר שלי אוהבת לעבור לידם ולקבל מהעצים הזקנים האלו אנרגיה נהדרת של מי שהצליח להשתלב במקום החדש, ללבלב ולפרוח.
רציתי להודות לצוות הנהדר שהרים את הפרויקט וזה ולאמיר תומר הגיבור האופטימי!
אז המון המון תודה וחיבוק ענק!
אורנה אלון

תודה גדולה
לדני שורר
שתמיד פה כדי לעזור לנו, בעלי הקלנועיות
לפני העבודה, אחרי העבודה, שישי ושבת
ותמיד בסבר פנים יפות.
תודה רבה לך דני,
נעים לפנות אלייך
מז'ינט (נורית) בורלס, בעלת קלנועית



כל הכבוד
 לילדי וצוות המרכז הבוגר
ענבל אורגובי, נועם גרוסמן, דנה אליאס והדר ביבס
ולכל מי שעזר מסביב
על ההצגה המקסימה שהכינו "ספר הג'ונגל".ראו את ההשקעה בכל פרט ופרט ואת העבודה הרבה שעשיתם. הילדים לא רצו שההצגה תסתיים.
שאפו!
מחכים לשנה הבאה...
אדווה בראון


ארוחות ערב שישי
חברים שלום כבר הרבה זמן אנחנו מחפשים עובדים לימי שישי בערב ואין עונה.אחרי ישיבה של הנהלת קהילה הוחלט לנסות לחפש שוב:אנחנו מחפשים:2 עובדים לקופה
1 עובד למנות
כרגע יש שתי אופציות: 1. העלאתהשכר, עובדה שתגרור העלאת מחירים. 2. אופציה נוספת היא סגירת ארוחת ערב שישי פעם בחודש.בברכה מרתה מור ואוריין גנדלמן

הכובעים חיממו לנו את הראש ואת הלב // ניצה חופי
בשעה טובה הסתיים מחזור הטירוניות, העולות החדשות, שנכדתי, שירה, היא אחת המפקדות שלהן בבסיס "מחווה אלון". הטקס היה מרגש. היו בו הרבה חיבוקים ונשיקות וגם דמעות. לחלק מהחיילות הגיעו לטקסקרוביהן מחו"ל. כעת התפנו המפקדות להודות לחברות עין שמר על מבצע "כובעים חמים", שסרגו או קנו עבור החיילות. הן מחזיקות שלטים עליהן כתוב:
קיבוץ עין שמר מעריכים ואוהבים, מחווה אלון
















חוגגים 6 חודשים!
ריצת ליל ירח מלא!
(או כמה ימים אחרי הירח...)
ביום ראשון 27.3.16
בשעה 17:00
נפגש בחממה לכוס קפה לתדלוק.
נצא בשני מסלולים:
קצר – 4 ק"מ – הליכה / ריצה
ארוך – 8 ק"מ – ריצה
אחרי הריצה נתאסף לקומזיץ חגיגי, לחמניות, נקניקיות וגלידה!
חברים, הורים, ילדים, צעירים, אורחים - כולם מוזמנים!



מציץ בעתיד (ולא) נרגע
מציץ בעתיד (ולא) נרגע בחזון של עמי גלעד, כפי שענה לי בעלון הקודם, מצטיירת תמונה בה קיבוץ עין שמר צפוי לפריחה בעקבות התקווה למימוש פרויקט המוזיאון הלאומי.פיתוח סביבתי על חשבון המדינה, רווח כלכלי מענף חדש ותוספת משרות במקום. לצערי, כשאני עוצם את העיניים ומביט אל העתיד, המציאות היא מבחינתי דווקא מסמרת שיער. אני רואה בה פיתוח סביבתי, אבל רק כזה שיענה לצרכי הפרויקט, ולא לצרכי התושבים.אני רואה מצב בו המבקרים החדשים יעמיסו על התשתיות הקיימות. הרווח הכלכלי הצפוי הוא בגדר סימן שאלה גדול מאוד, בוודאי ובוודאי לאור ההתנהלות המסורתית של המוזיאון מול הקיבוץ, שלא ממש ידועה בדיווידנדים הגדולים שנמסרו לבעל הבית עד היום(אלא להפך, מול המשאבים והשטח שמוקצים כבר היום למטרה).
 אני רואה את המשרות החדשות נשארות ריכוזיות כמו היום, ואלו שיתווספו אליהן, יהיו עובדים מבחוץ במשכורות נמוכות, שחברי קיבוץ לא ירצו לעצמם. העובדים יתווספו למאות אלפי מבקרים כל שנה, שימלאו את הדשאים, החניות, הכניסות, טרקטורים עמוסי ילדים מנופפים לשלום שחוצים את דרכי הקיבוץ שתי וערב, וחלום בלהות לכולנו במרפסת. עין שמר כיום הוא כבר מרכז אזורי במידה מסוימת; נוסף למערך החינוך ולבתי הספר הרבים שסמוכים לנו, המקום גדוש בתנועה עקב אטרקציות ציבוריות רבות – הפאבים, החצר הישנה, בית אקשטיין, מרכזי הספורט התרבות והבריאות, החממה, המפעלים, בית דורות ושאר השוכרים שמהווים נדבך מרכזי בתנועה במקום. לדעתי אנחנו מזלזלים במעט השקט שעוד נותר לנו פה. אין שום מחיר שיכול בעיני להצדיק את זה ¬ אפילו אם עמי צודק, אפילו בשביל כל דיווידנד. חברים שלא זכו, כמוני, לכבוד המפוקפק של מגורים בצל המוזיאון, אולי מתקשים להבין את הקושי, הזלזול, הרעש, ההטרדה של האורחים הבלתי קרואים במרפסת שהורסים לך את השבת, וגם את זו שאחריה. ראיתי את הועדה הציבורית שהורכבה מנציגי ציבור והייתה אמורה להיות מעורבת בתכנון - מתאדה במפתיע אחרי פגישה בודדת לטובת פרויקטורים עצמאיים. לא ייתכן שתכנון כזה ייערך ללא כל נציגי ציבור אזרחי, חברי קיבוץ חיצוניים למטרה, שאין להם שום אינטרס תעסוקתי עתידי בפרויקט, ויוכלו להביע הסתייגויות.
לתחושתי, האינטרסים המיוצגים בתוכנית אינם האינטרסים שלי, ובעצם של כמעט כל חברי הקיבוץ. את מעט התשתית והמקום שנותר לנו פנוי כאן, אני רוצה שנשמור לצמיחה דמוגרפית. אני רוצה לגור במקום שקט, יפה ונעים, לא בלב מוזיאון כמו תושב של ונציה ולא כמו בבון בספארי. אוי ואבוי לי אם אתעורר למציאות עגומה כזאת. יש דברים שלא צריך לסכן גם לא בשביל כסף או הזדמנויות מדומיינות. נראה לכם שנוכל לבוא אחרי שנתיים למשרד התיירות ולהגיד שבעצם המפגע הסביבתי מעיק מדי ואנחנו מתחרטים? אז בבקשה, אחרי כל פעם שמישהו עוצר אתכם על הדרך לשכנע אתכם בזכות הפרויקט, שימו לב כמה כבר עכשיו אתם רגישים לפינה שלכם. תחשבו על הבנים שחיים שם, שימו עצמכם במקומם ותשאלו אם את זה אתם מוכנים להקריב, ואם עדיין אינכם משוכנעים ¬ דברו איתי.
עטר שנפלד

התייחסות לדברים:
צר לי שנפתח פה דו-שיח על דפי העלון, אך יש דברים שלא יכולים להישאר באוויר ללא תגובה.
מי שחושב (או שנדמה לו שהבין ממני) כי המדינה הולכת לשפוך 100 מיליון שקל על הקיבוץ ושנוכל לעשות דברים שלא עשינו עשרות שנים – טועה. אך יש פה הזדמנות. הזדמנות שלהבנתי הציפייה שלכם ממני היא לבדוק ולבחון אותה בצורה רצינית. אם אוביל את הקיבוץ להחלטות לפי חלומות בלהות ללא בסיס, אחטא לתפקידי ולמנדט שקיבלתי מכם.
מתפקידנולהביא לקיבוץ הצעה. על הצעה זולהיות שלמה, ולכלול התייחסות ומענה לכל המרכיבים הקשורים בתנועה, חניה, ותשתיות רלוונטיות. חובה עלינו להתייחס בבחינת הפרויקט לנושאים החשובים הנוגעים לאזורים בהם אנו מאפשרים הסתובבות של מבקרים וכאלו אותם אנו שומרים מפני חשיפה כולל בחינה מחודשת של כל מרכז הקיבוץ. ברור כי במידה והתוכנית תתחיל ותסתיים בהגדלת מספר המבקרים במוזאון ללא התייחסות לכלל הבעיות הקיימות, וללא הבנה מלאה של השאלה החשובה והלא 'פוליטקלי-קורקט' - מה לנו יוצא מזה – גם אני אצביע נגד.
כפי שאמרתי פעמים רבות, לצערי המדינה עובדת בקצב שלה, ובמשך מעל שנה לא קרה כלום. אני מכבד מאד את זמנם של החברים ולכן בחרתי שלא לכנס אותם כל חודש על מנת לדווח על הכלום שקרה.
כעת, כשהתהליך חוזר להיות על סדר היום של המדינה ושלנו, כל הועדות הציבוריות וההנהלות הרלוונטיות יתכנסו לבחון את התוכנית, לבקר ולהעיר ולהביא להחלטת הקיבוץ תוכנית מגובשת.
בהמשך לאמירות של עטר על מקדמי הפרויקט- כמי שמוביל את קידום הכנת ההצעה לקיבוץ, אני מבטיח כי אין לי כל כוונה להשתלב בעתיד בניהול המוזאון או הענף, וגם הפרויקטור שנמנה עכשיו הוא תפקיד זמני לתקופת ההקמה בלבד. חבל שעטר בוחר להסיט את הדיון החשוב הזה לכיוונים אישיים, לא מבוססים ולא עקרוניים.
אז בבקשה, חכו לתוכנית ולפרטים לפני שאתם קובעים את עמדתכם.
עמי גלעד

קהלת של הצרצרים
 ספרו החדש של עלי אלון
"קהלת של הצרצרים" הוא מדרש אישי חדשני על ספר קהלת המהפך את התפיסה המקובלת של הפרשנות המודרנית הרואה בו ספר פסימי. ספר קהלת הוא ספר אופטימי!
קהלת הוא הכופר הראשון בתנ"ך וביהדות והמדרש של עלי אלון מנסה לענות על השאלה: מדוע ואיך הוכנס לקאנון המקראי – למרות היותו סותר את הדת היהודית
על ידי תיקונים ותוספות הסותרות ומהפכות את כוונתו המקורית של המשורר.
"קהלת של הצרצרים" לוקח את הקורא למסע ספרותי בין היצירות ויוצרי התרבות הגדוליםכהומרוס, שפינוזה, איינשטיין, קאי, קפקא, יזהר, לאה גולדברג ואחרים ומראה את השפעתו של ספר קהלת עליהם.



שיוך מילה מכובסת
שיוך, מילה שכל פעם מכבסים אותה וגם מייבשים ושוב פעם מכבסים ושוב מייבשים. גם הנינים שלנו יעסקו בשיוך דירות וכולם ירוויחו, עורכי דין וגם אחרים.בית לא עומד באוויר עומד על האדמה, בלי כסף שום דבר לא יכול להתקדם, כמו כל דבר. לא אומרים לנו מאין יבוא הכסף לשיוך. בלי המון כסף לא יהיה שיוך בתים. כסף אין לחברים וגם לקהילה. כמו שאומרים: "אם יהיה שיוך?" כל הבתים יהיו שייכים לקהילה ורק הקהילה תחליט אם לרכוש את הבית וגם כמה לשלם עבורו. במידה שהקהילה לא תקנה את הבית, היורש נשאר תקוע עם בית שלא יכול לגור בו כי לא התקבל לחברות בקהילה. כל הדירות שייכות לקהילה והקהילה מחליטה מה גורלן.לא החבר וגם לא היורש. אז אני שואל: מה עשינו? "חור במים".
מה זה ירושה בעברית?
"אריטז" בצרפתית זה דבר שמקבלים בלי כסף ומוכרים עם כסף או מוסרים באהבה.
בסה"כ אני מבין שהבן או הנכד יהיה הומלס בכרכור או בחדרה בו בזמן שיש לו ירושה של בית בעין שמר.
חג שמח, שלמה בורלס