חפש בעלונים קודמים

עלון מס' 46 (3765) כו' חשון תש"ע 13.112009




פ י נ ת ה פ ל מ " ח

בשנת 1956 נבנתה פינת הפלמ"ח לזכרו של ישראל שטרק חבר ההשלמה היוגוסלבית שנפל בקרבות על פתיחת הדרך לירושלים במלחמת העצמאות. במקום נמצאת גם טבלה עם שמות חמשת חברי גרעין הפלמ"ח שעשו את הכשרתם הצבאית בעין שמר – ונפלו בקרבות.






בשנים הראשונות לאחר ההקמה נערכו במקום אזכרות יום העצמאות, והבמה שנבנתה לידה שמשה למופעים והצגות. היום מעטים חולפים על פני הפינה היפיפיה.




צייכנר נתן ז"ל – נפל בדרך מכפר אוריה לרחובות
חקלאי דוד ז"ל – נפל בשיירת חולדה
חרש משה ז"ל – נפל בהרי ירושלים
והב אליעש ז"ל – נפל בכפר דרום
קוסובסקי אורי ז"ל – נפל בקרב בית מחסיר שבהרי ירושלים.


"ההכשרה המגוייסת" - חברי קבוצת הפלמ"ח כללה 28 צעירים רובם ילידי הארץ, 13 בנים ו- 15 בנות אשר התחנכו קודם לכן בחברת נוער בעין השופט. חברי הגרעין עמדו על דעתם להתגייס לפל"מח כנגד הנהגת התנועה שרצתה לשלוח אותם להשלים את קיבוץ רבדים. 3 שנים היו בפלמ"ח , במהלכם עברו קורסים שונים והשתתפו בקרבות רבים במקומות שונים עד לשחרור. לאחר השחרור התחברו לקבוצה נוספת והקימו את קיבוץ הראל.


פותחים שבת
לפני שבוע, בהקשר לצחוקה של שרה אמנו שרנו שירים שיש בהם צחוק ובת שחוק, כמו כן הובאו פסוקים עם מילים ששורשן צ.ח.ק. שהן בעלות משמעויות מגוונות. תזמורת החליליות ניגנה את "בחיוכים של נועם" בליווי הגיטרה של זמיר גולן. רוב תודות לנגנים הטובים והמסורים.


את פרשת "וירא" דרשה מירי אדליסט בדרשה עתירת מחשבה שעסקה בדרכו האמונית של אברהם. מבין שלל נושאי הפרשה בחרה בסיפור עקדת יצחק.
"כל חומש בראשית, אינו אלא ספר אברהם אבינו, עיקר משמעותו בכך שהוא המסגרת לעקדה, שהיא פרשת האמונה במשמעות העמוקה ביותר". (י. ליבוביץ').
סיפור העקדה, אמרה, נפתח במילים: "ויהי אחר הדברים האלה והאלוהים ניסה את אברהם..." (כב, 1). במה ניסה אותו? חז"ל אומרים שבעשרה ניסיונות העמיד ה' את אברהם, העקדה היא הניסיון העשירי והקשה מכולם. בציווי זה מצטווה אברהם להקריב את בנו יצחק אשר אהב, (לאחר ששלח כבר את ישמעאל). בהקרבת יצחק מתבטלת כל הבטחת הארץ לו ולזרעו, והינה הפרה מפורשת של ברית בין הבתרים. הרי יצחק הוא היעוד הגדול לעתיד זרעו של אברהם, ובעקיפין לעתיד האנושות כולה המתברכת בזרע אברהם. מכל ההבטחות לא נשאר דבר ואברהם אינו פוצה פה ואף לא שואל שאלות, הוא קם ועושה...
היום קשה לנו מאד להבין זאת.


פרופ. לייבוביץ מאיר את עינינו ומסביר איך מתיישב צו זה עם כל ההבטחות שניתנו, הוא מתאר את דרכו האֶמוּנית של אברהם שהתחילה מהצו "לך לך מארצך..."(יב, 1) ומגיעה עד "ולך לך אל ארץ המורייה..."(כב, 2) שהיא התכלית. רק בסוף דרכו מעידה עליו התורה: "עתה ידעתי כי ירא ה' אתה" (כב, 12).
האמונה בה' מקבלת ביטויה בתודעת בני האדם בשתי משמעויות שונות: האחת, אמונת האדם באלוהים ככוח מגן ומושיע.
והשנייה, אמונה צרופה, אמונה שאינה תלויה בדבר, אמונה לִשְמַה הנובעת מתוך אהבת האלוהים.
אברהם עבר התפתחות אֶמוּנִית, ופרשת העקדה ממחישה לנו שאברהם הגיע לדרגת האמונה הצרופה. פרשת העקדה מראה שהדבר אפשרי, זו האמונה במשמעותה העמוקה ביותר: אברהם עומד בניסיון ונענה לצו גם שההבטחה והייעוד אינם קיימים.


מירי הוסיפה שאברבנאל אמר על אברהם המַשְכִּים בבוקר וחובש את חמורו: "כבש את החוֹמְריִוּת שבו..." הרוחניות שבאמונה גברה על כוחות הטבע האנושי, התעלות על החומריות היא אחד הביטויים של הרוחניות של אברהם.
תכונה נוספת שאפיינה את אברהם היא תכונת החֶסֶד: הדאגה לאנשי סדום, ללוט, הכנסת האורחים החמה ועוד... אנחנו כולנו צאצאיו של אברהם, בכולנו יש מה"אברהמיות", עלינו רק לתת לזה לצאת, כל יום עוד קצת ועוד קצת, ואז אולי נזכה יום אחד לראות בהתממשות הפסוק מתהילים: "כי אמרתי עולם חֶסֶד יבנה". תודה למירי.


והשבוע, "חפש את האשה..." בביצועים מגוונים, על פרשת "חיי שרה" – אורי ליס.




מזל טוב!
ללילך ועודד גרנדיר
להולדת כפיר
ברכות לסבים איה ודוד
ולכל המשפחה הרחבה!




מזל טוב!
לטל ויוסי אייזן
להולדת תמר
אחות לנעמה ולנועה
ברכות לכל המשפחה הרחבה!




מזל טוב!
לשרי וגברי
להולדת הנכדה שירה
ליהודית להולדת הנינה
בתם של נוגה ועמוס
ברכות לכל המשפחה הרחבה!




לטל גולן
המתגייסת לצה"ל
שפע ברכות לבביות,
להצלחה ועניין.


מאחלים ועדת קשר וצעירים














מרשימת דור העתיד של הכדורעף -
נשמט בטעות שמו של
השחקן ניר בן דור.
ברכות לניר והרבה הצלחה – רק ביחד!






חדש בכלבו


י ר ק ו ת א ו ר ג נ י ם -


לאחרונה התחלנו להביא בסופי שבוע מספר סוגים של ירקות אורגנים בהתאם לעונה. הם נמצאים במקרר של ירקות השורש.
ירקות אלה אין צורך לרחוץ.


ירקות אורגנים מחירם גבוה יותר, אך פטרוזיליה, בצל ירוק, כוזברה וחסה – מרססים בכמויות גדולות ויש להם גם שטח פנים גדול הסופג את הריסוסים.


על השקית כתוב – ירקות אורגניים.


צ ב ע ל ש י ע ר -
הכנסנו צבעי שיער ללא אמוניק – שמכסים שיער שיבה ומתאימים ל 28 חפיפות – תוצרת לוריאל. מחיר השפופרת במקרה זה גבוהה משמעותית מהצבע הרגיל.


מ כ ת ב -
הכניסו לתא הדואר שלי מכתב ובו נושא לטיפול. אבקש את הכותב להזדהות שאחרת לא אוכל לטפל בפנייה. אני מבטיחה לשמור על דיסקרטיות מלאה.


ד ג נ י ת ח נ נ א ל






מ ה נ ו י
אנו מבקשים מהחברים להוריד מהדשאים את כל ציוד הגינון, הארגזים ושאר ירקות, על מנת שנוכל בימים המעטים שבין הגשמים לטפל ולכסח את הדשאים.






















חדשות מהצוות השיתופי
שער הגולן ומענית – שינוי מגמה בעקבות עין חרוד.


כבר כתבנו בעבר שאנשי עין חרוד מעריכים שמסתמן שינוי מגמה בתנועה הקיבוצית, לאחר ניסיון מצטבר בקשר למשמעותו של השינוי הדיפרנציאלי.
השבוע התבשרנו שגם לאנשי שער הגולן נפל האסימון, לאחר שאישרו שנת ניסיון בקיבוץ מופרט – הצביעו נגדו וברוב קולות "השינוי" לא עבר.


הצעה לשינוי דיפרנציאלי השבוע בקיבוץ מענית – גם היא לא עברה.


ע"א










שיחת קיבוץ הבאה תתקיים ביום שני - 30/11 באותו מקום ובאותה השעה.
















עודי מגיב לדברי פינו מהשבוע שעבר על דיווחי ההנהלה הכלכלית.


לפינו שלום!


תודה על דבריך שהגיעו אלי עם סגירת העלון ולכן לא הגבתי להם.


אפתח בכך שאין אפשרות לשנות פרוטוקול רשמי לצרכים שונים, כי משמעות הדבר עבירה פלילית - רישום כוזב במסמכי תאגיד.
חלק מהדברים שפורסמו בדף הגיעו לשיחת הקיבוץ ולא היה טעם לחזור עליהם. אך על פי בקשתך אני מרחיב בנושא זה ואחרים, בשיחה עם נורית כדי שיהיו בהירים גם למי שאינו מצוי:


גנרטור
לחברת החשמל מחסור גדול בכושר ייצור חשמל במיוחד בשעות העומס, מחסור זה צפוי עד 2018 לערך, ועל כן היא נאלצת להיעזר ביצרנים חיצוניים שייצרו עבורה חשמל. היצרנים הנ"ל מתוגמלים ע"י רשות החשמל בתמורה גבוהה לכל קוט"ש מיוצר. הייצור יכול להיעשות בדרכים שונות; כמו ע"י אנרגיה סולארית, טורבינות רוח ומים וכדומה. בשנתיים האחרונות הותקנו הרבה מאוד גנראטורים פרטיים, בדרך כלל בקיבוצים ובמפעלים, ואלה מייצרים חשמל עבור חב' החשמל בשעות העומס בהסדר שנקרא "השלה". הפרויקט מאוד רווחי ומאפשר החזר ההשקעה בתוך שנים ספורות. גם אנחנו החלטנו בחודש אפריל להיכנס למהלך של קניית גנראטור ולהציבו בצידו המערבי של מפעל הגומי.
מי שמלווה את הפרויקט ברמה ההנדסית והניהולית הוא גדעון מגן בעזרתו של יואב דרורי.


בדרכנו להגשים זאת אנו נתקלים בחודשים האחרונים בקשיים הבאים מצד משרד "איכות הסביבה", הדורש מאתנו לעשות סקר זיהום אוויר במפעל הגומי. אמנם אין קשר בין הדברים, שהרי עין שמר הוא מפעיל הגנראטור ולא המפעל, אך זהו תנאי שהם מציבים ועלינו לבצעו. הסקר נמצא בביצוע אך השלמתו תארך זמן.








אנרגיה סולארית -
ועוד באותו עניין; אנחנו לקראת דיון והחלטה בנושא כניסה למיזם סולארי על גגות הרפת, הלול והמפעל. יש בידינו שתי הצעות: ולאחר ההחלטה נעדכן את הציבור בפרטיה. בראש הצוות המטפל בנושא עומד הראל יגודה.
.
פרויקט הצומת
לאחר 14 שנות טיפול, קבלה תוקף תב"ע (תוכנית בניית ערים) להרחבת הצומת באוקטובר אשתקד. אנחנו מטפלים כעת בשלושה נושאים עיקריים:


1. מישור תכנוני
הגשת תוכנית בניה מפורטת ובקשה להיתר בניה מהוועדה המקומית לתכנון (יושבת במועצה).
תכנון המרכז נעשה ע"י אדריכל אבנר שר, שתכנן את קניון "רננים", "קניון ONE " בבאר שבע, ואת קניון "מול זיכרון".


2. מישור קנייני
מטופל מול מינהל מקרקעי ישראל, בסיום ההליך נקבל שומה ומפרט לעסקה על ההרחבה.
ובעברית פשוטה – המינהל הוא בעל הקרקע שעליה הייתה לנו אופציית רכישה. על אופציה זו דרך אגב, ויתרנו בשנת 98 בהסדר הקיבוצים.
ועכשיו, על מנת להפכה מקרקע חקלאית למסחרית הלכה למעשה, עלינו לקבל את הסכמת המינהל וזה מבקש תשלום של 91% מהשווי החדש של הקרקע ביעודה המסחרי –כלומר, מיליוני שקלים.


3. שותף
כדי להקטין את הסיכון בהשקעה כה גדולה, אנו מעדיפים להיכנס לפרויקט עם שותף. באופן טבעי "אלון" שהיא שותפתנו בפרויקט הקיים הינה שותף מועדף. לאחר שהיו הסכמות עם אלון בעבר על שיעור השקעתו הסתבר לאחרונה כי החברה חזרה בה מההסכמות הנ"ל וכרגע לא מתקדמים בגלל חוסר הסכמה בנושא הכספי.


תקוותנו שעד תחילת השנה הבאה נסיים לטפל ב-3 הנושאים הנ"ל..


שאלה:
האם הקניונים שאמורים להיבנות בפרדס חנה וכרכור לא יתחרו על אותם לקוחות?


כל אתר חדש הוא גורם תחרותי, המחייב אותנו להיות טובים יותר, ולספק מוצר טוב יותר: תמהיל חנויות, רמת שירות, ותשובות לצרכי הציבור.


מיניפלסט – הקו החדש -
באמצע 2010 אמור להסתיים שלב הבנייה והתקנת הקו החדש אשר נבנה בסופו של דבר בארץ. כעת אנו נערכים למימוש תוכנית אסטרטגית נוספת שהושלמה לא מכבר שמטרתה, הכפלת הכנסות המפעל בתוך 4 השנים ההבאות. לשם כך יהיה עלינו בין השאר לבנות מבנה חדש. יש בידינו היתר בניה (לאחר 4 שנים של טיפול) וכרגע עוסקים בתכנון מפורט - נקווה כי במהלך 2010 נתחיל בבנייה.
המיקום - מול הכניסה של קוקי-מן והוא יחובר למבנה הקיים.


הנהלת חשבונות –
כשעברו משרדי ההנהלות לבניינם המחודש, הייתה גם הנהלת החשבונות אמורה לעבור אתם, אך הדבר נדחה עקב המשבר הכלכלי. לאחרונה הנושא נבחן בשנית ולהערכתנו תוך כמה שבועות יעברו משרדיהם לחדרים בחלקו הצפוני של הבניין. המקום שיתפנה על ידי הנה"ח ישמש למטרות אחרות.






כביש כניסה –
על פי הנאמר לנו במועצה, המכרז לכביש הכניסה הדרומית לקיבוץ ייצא השבוע לפרסום. ז"א, שמוציאים הודעה לציבור, שנבנה כביש בעין שמר ומאפשרים למעוניינים להגיש הצעותיהם לביצוע. לאחר כמה שבועות נבחר הזוכה במכרז, בדרך כלל מגיש ההצעה הזולה ביותר.
נקווה שעד סוף שנה זו ייסלל הכביש, ורוב התנועה של הרכב (כולל הכניסה הראשית) תעובר לצד דרום.
לפי שעה נראה שהמדרכה והתאורה שאמורים היו להבנות לאורך הכביש ידחו מחוסר תקציב.


שאלה:
יש חדשות בעניין תחנת הדלק שאמורה לקום ליד צמיגי רסמי?


ניסינו ללא הצלחה לעצור את היזמות הזו שנמצאת על כביש הכניסה לעין שמר, מול באר 36. עדיין עומדים מכשולים אחרים בפני היזם שמעכבים הקמתה המיידית.


חילופי קרקעות -
גדר המוסד כשהוקמה לפני 7 שנים ע"י אלכס, פלשה לשטח המוכרז כבית הקברות שלנו. לאחרונה הצענו למוסד להעביר אלינו תמורת שטח זה את השטח שממזרח לבית הקברות, באזור המחסנים של המוסד, על מנת לאפשר בעתיד הרחבת בית הקברות.
הנהלת המוסד טרם השיבה לנו, ואם תשובתם תהיה שלילית יוחזר השטח שנלקח.


ודאי שמתם לב שגדר המוסד הפונה ל"בתי הנוער" הוזזה במקצת ואפשרה יצירת 10 מקומות חנייה לשכונה.




א י ג ל ו –
לאחר שנתיים של ניהול כושל באיגלו, התקבלה בדירקטוריון התפטרותו של מנכ"ל החברה דרור, ובמקומו חזר לנהל עומר גבע.
נאחל לעומר הצלחה בתפקידו המחודש - במשימה הגדולה של הבראת החברה.
יחד עם זאת יש לציין שאחזקות קיבוצנו בחברה אינן משמעותיות יותר והתקבלה החלטה עקרונית לפעול למכירתן.


ל ס י כ ו ם –
על פי תשעת החודשים הראשונים של השנה נראה כי היא טובה בהרבה ממה שחזינו בעת הכנת התוכנית אשתקד וגם תהיה טובה משמעותית מ-2008 . ס"ה עברנו את המשבר בצורה קלה יחסית לעומת חברות וקיבוצים אחרים, וזאת בעיקר בזכות העובדה שבמבנה הכלכלי של עין שמר יש פיזור פעילויות, אבל גם בזכות הצוותים והמנהלים בתאגידים השונים שפעלו במהירות ונחישות עם פרוץ המשבר.




פאב-גוס
לכל מי שתמך, עזר ועודד אותנו להקמת הפאב - אנחנו רוצים להגיד
תודה רבה!!!
אנחנו כרגע נמצאים בהכנות וכשנדע פרטים נפרסם ונזמין.


תומר גורן ועומרי שם -טוב


ח ו פ ש
אני בחופש מ- 19.11 עד 29.11
בענייני כרטיסי אשראי, הגדלות
ו/או אישורי רכישה יש לפנות
ליגאל קצנלנבוגן הגזבר
תודה
חיה




ע ב ו ד ה
ב"אצלנו בחצר"
אני מחפשת 3 נערות מגיל 16 ומעלה - להקמה חמשה ימים בשבוע – מ- א' עד ה' בשלוש קבוצות גיל שונות: מתינוקות עד גיל 4.5 –
משעה 14:45 עד 16:45 .
תמורת תשלום.


להתקשר לאורית אחרי השעה 17:00
050-3000772






















תזונה בריאה
ביום ג' 24.11.09 בשעה 20:00
במועדון לחבר תתקיים הרצאה בנושא
"חינוך לתזונה בריאה "
המרצה : יעל בירמן (תזונאית קלינית)
ההרצאה מיועדת להורים הגיל הרך
וחברת הילדים






בטח שאלתם עצמכם .......


מדוע הפלמינגו עומד במים על רגל אחת ולא שתיים?
זה לא בגלל ההרגל לשחק קלאס במים
(הוא חושש להפסיד להיפופוטם) – לפי השערת המדענים כך שומרים הפלמינגו על חום הגוף שלהם לפחות ברגל המכונסת מתחת לכנף.
תשובות טובות יותר לא התקבלו עדין – כי הפלמינגו לא התפנו מהמשחקים לענות למדענים.
















ביתן החממה
האקולוגית
בתערוכת "ווטק"
בתאריכים 17-18-19 תתקיים כמדי שנה תערוכת טכנולוגיות המים והסביבה של ישראל – "ווטק". בכל שנה לוקחות חלק בתערוכה חברות שונות המציגות את טכנולוגיות ההווה והעתיד. אך בשונה מכל שנה, הפעם יתווסף לתערוכה מיצג חדש – וכולו תוצרת מקומית – ביתן החממה האקולוגית בעין שמר. ביתן החממה האקולוגית נועד להוות מיצג שונה, ייחודי בתערוכה, שעוסק בחינוך, סביבה, מחקר, ושיתוף פעולה בין כל אלו לעולם העסקים.


מיצג החממה יעביר למבקר שני רעיונות מרכזיים:


  1. רעיון יצירת מרכז חינוכי – סביבתי – חברתי, המהווה מרחב למידה פורץ דרך עבור תלמידים, ילדים ומבוגרים כאחד, מרקעים שונים.
  2. רעיון שיתוף הפעולה ויצירת סינרגיה, בין בתי ספר, מוסדות חקר, וחברות עסקיות, לטובת קידום החינוך המדעי והסביבתי בישראל.
רעיונות אלו נותנים אנרגיה מתחדשת לכל אלו המבקשים לקדם את העשייה החינוכית, הסביבתית והמדעית בישראל.
המיצג עצמו יכלול בריכת מים אקולוגית, בה דגים וצמחים חיים ועוזרים האחד לשני, מערכות לגידול אצות חד תאיות (המשמשות לייצור דלק ירוק, מוצרי רפואה ומזון), גידול הידרופוני ועוד... כשאת כל ההסברים יספקו תלמידי החממה המבצעים מחקרים המזכים אותם בנקודות בגרות.


בשנה האחרונה, מתהדק שיתוף הפעולה בין החממה האקולוגית למועצה האזורית, וכ- 300 תלמידים מגיעים מדי שבוע לחממה ומשתתפים בפעילויות השונות, הכוללות תכניות חינוך ייחודיות, שיעורי ביולוגיה מעשיים, תכנית H-T-H, ביו-חקר, חוגים ועוד...


ובנוסף, במהלך השנה מתקיימים אירועים לקהילה בנוסח "סוכה ירוקה" ודומיו... בימים אלו אף מוקם בית ספר לאמנות עכשווית תחת גג החממה, ובכך מתגבש שיתוף הפעולה לכדי מרכז חינוכי – סביבתי – חברתי.


החברים מוזמנים בחום להגיע לדוכן החממה בתערוכת ווטק, וכמובן ליהנות ממרק חם וקפה שחור!




ש י ח ת ק י ב ו ץ
9.11.09


ה ו ד ע ה ל ס ד ר מוועדת קלפי (מסרה רקפת)
עד היום נהגנו שחברי ועדת הקלפי מסמנים ברשימת החברים כל חבר שמצביע. מהיום, החברים עצמם יחתמו על מנת לאשר את העובדה שהצביעו.


קבלת ישראל עזר לחברות


י ש ר א ל ע ז ר :
הגעתי לעין שמר לפני 20 שנה במסגרת חברת הנוער "כיסופים", כך שלמעשה אני נמצא פה מגיל 13. אחרי הצבא נישאתי לעידית אפשטיין וגרנו כמה שנים מחוץ לעין שמר, עד שהחלטנו לחזור לקיבוץ. עידית היא חברה ואני ממבקש להצטרף אליה ולהתקבל לחברות. אני מאד אוהב את הקיבוץ ומעריך את צורת החיים הזאת. אני רואה בקיבוץ מרכז תרבותי וחברתי, ומרגיש בר מזל להצטרף לעין שמר כחבר מן המנין.




ר ק פת ז ה ר :
עידית התקבלה לחברות לפני יותר משנה במסגרת המהלך לקלוט משפחות צעירות של בני קיבוץ ובני זוגם. הנהלת הקהילה נפגשה עם ישראל וממליצה בחום על קבלתו לחברות. ישראל הוא עובד חוץ ומועסק כבר כמה שנים בחברת "ביגוד".


א ו ר י י ן ג נ ד ל מ ן :
ישראל הוא חבר טוב שלנו, אדם חרוץ, ישר, שותף ותורם בארגון החגים והלוואי ויכולנו לשכפל אותו...


ל י מ ו ר ג ר ו ס מ ן :
נחשפתי לאישיותו של ישראל, לתרומתו ויוזמתו ורצונו הטוב לעשות ולתרום – ולא פגשתי רבים כמוהו גם מחוץ לקיבוץ. לכבוד הוא לנו שישראל יצטרף אלינו לחברות.


ב ח י ר ת ר כ ז מ ש ק


ע ו ד י ד ג א י :
פעלנו על פי נוהל עליו החליט הקיבוץ ב-2002. הנוהל קובע כי בחירת רכז משק צריכה להיעשות על ידי ההנהלה הכלכלית, וכי מועמד ההנהלה יגיע לאישור השיחה. בהתאם לכך, התחלנו ביולי לטפל בהחלפת רכז המשק באמצעות צוות מצומצם שמונה על ידי ההנהלה הכלכלית. למכרז הפנימי ענו חוה כהן ועמי גלעד. כמו כן הופץ מכרז שקט חיצוני, שהניב כמה הצעות של מועמדים חיצוניים. הצוות הזמין לראיון את שני חברי הקיבוץ ועוד שני מועמדים חיצוניים, והמליץ שההנהלה הכלכלית תבחר אחד משני המועמדים – ניב רונן מקיבוץ עינת או עמי גלעד מעין שמר. ההנהלה הכלכלית נפגשה עם שניהם וכן עם חוה כהן, שבחרה להציג את מועמדותה באופן עצמאי.
לאחר דיון ולבטים רבים החלטנו בהנהלה הכלכלית להציג את ניב רונן כמועמד מוסכם. הנימוקים העיקריים היו ההתרשמות מכישוריו וניסיונו של ניב וכן ניתוח המשימות שרכז המשק יצטרך להתמודד איתן. יחד עם זאת, ההנהלה התייחסה למחסור בעתודת מנהלים מתוך חברי
עין שמר, וקבענו לעצמנו משימה לשנה הקרובה לבנות מודל של טיפוח מנהלים מהדור הצעיר.
היקף המשרה המוצע לניב - 60% .


ר ן ח ד ו ו ת י :
הקיבוץ צריך להחליט מה הוא רוצה – להמשיך בשיטה של רכז משק חיצוני או שחשוב לנו לבחור מישהו פנימי.


ר ק פ ת ז ה ר :
נשמע קודם את ניב רונן שכבר נמצא כאן ואח"כ נמשיך בדיון.


נ י ב ר ו נ ן :
אני חבר ובן קיבוץ עינת, כמעט בן 43, משנת 98 ניהלתי את גידולי השדה בעינת ומ 2001 אני מרכז משק . במהלך התקופה הייתי גם מרכז משק ברמת השופט. עבודתי כללה תחומים שמעבר להיקף המקובל של ריכוז משק, כגון פנסיה, תשתיות וגזברות. בתקופת השינוי בעינת גם לקחתי חלק בצד הכלכלי של נושאי ההפרטה. חלק מהתפקיד כלל ישיבה בדירקטוריונים של תאגידי עינת. כמו כן עסקתי בפיתוח עסקי נדל"ן, בניה להשכרה וליווי של יזמיות רבות. לעינת יש מתחם מסחרי גדול בשיתוף עם אלון בדומה לעין שמר, ורכשתי ניסיון ואני מתמצא בתחום זה.
השכלתי: B.A בניהול ומדע המדינה, קורסים בשוק ההון. M.A מאוניברסיטת דרבי (אני מחכה לאישור התואר)
ברקורד ההצלחות: בעינת קלטנו בשנתיים האחרונות כ- 200 איש בעקבות ההפרטה, וזה אומר הרבה פיתוח, בניה, קליטה ונושאי תעסוקה – בכל אלה עסקתי באופן אינטנסיבי. בתקופת כהונתי גדל המחזור הכלכלי של הקיבוץ ב- 100% ואני רואה עצמי חתום על הצמיחה הזו,
לא לבד כמובן.


ש ר י ח ר ו ד י :
שמעתי את עודי – והתבלבלתי. לא מבינה מדוע חוה לא הועמדה להצבעה. צריך לתת לאנשים שלנו לנהל את המקום הזה – הם לא פחות מוכשרים. יכול להיות שעודי אינו מעוניין בה ואני תוהה מדוע. אני מציעה את חוה כמרכזת משק, היא אשה מוכשרת ומתאימה.




א ו ר י ת ו מ ר :
קשה לי הצבעה שיש בה מועמד אחד. לכן כדאי שיוצג לפחות עוד מועמד.
לגבי חברי קיבוץ – גם עודי וגם שי ז"ל היו אנשים צעירים חסרי ניסיון כשנבחרו, ולכן אני מצפה שלפחות אחד המועמדים מהקיבוץ יגיע להצבעה.


ח ו ה כ ה ן :
סיימתי תפקיד במקום אחר ובאתי למכרז בתום לב. למרות שלא המליצו עלי, קיבלתי תמיכה בציבור בשיחות אישיות ולכן החלטתי להציג מועמדותי, כי אני מאמינה שאני יכולה למלא את התפקיד. מצאתי עצמי בדיון אישי ולא ענייני והסרתי מועמדותי כי נאמר לי "שאיתך לא נוכל לעבוד".
אינני רוצה לגרום לחוסר שיתוף פעולה בניהול עין שמר. באתי מכיוון של ייצוג אוכלוסיה שונה, בתקווה להיות גשר להנהלה. אין לי ניסיון בניהול, אבל גם קודמים לי באו ללא ניסיון, ויש לי ניסיון בתחומים אחרים, גם אם לא בתחום הנדל"ן. צריך לפתוח דלתות לא רק לצעירים,
כי ללא ניהול פנימי לא תצמח כאן קבוצת מנהלים ונמצא עצמנו עם שדרת מנהלים חיצוניים. אני מאחלת לנו שיבחר האדם המתאים שיהיה חבר קיבוץ שלנו .


ר ן ח ד ו ו ת י :
הבעיה כבדה יותר מנושא מרכז המשק. כולנו רואים איך הקיבוץ מנוהל בצורה קשה מאוד. לא הייתה שום סיבה להביא את ניב – שהוא איש מצוין – כי כך לא בונים שום דבר פנימי. צריך לעשות בדק בית – איך לבנות מערכת כלכלית, לבדוק מועמדו של היו"ר ולנסות ללכת בדרך יותר טובה.


מ ש ה ר ו נ ן :
הנוהל שעודי הציג – הוא הנוהל שקבענו.
למיטב הבנתי, ההחלטה של מועצת המנהלים נכונה לטווח הקצר, אבל בעייתית בטווח הארוך.
צריך לבנות אסטרטגיה שתמקסם את רווחת חברי הקיבוץ, ואחד מהמאפיינים של רווחה זה לתת לחברים מקומיים להתקדם לדרגות ניהול. לעצם ההצעה – אני בבעיה של אורי תומר. הייתי רוצה לעצור המהלך ולבדוק מחדש את מועמדותם של חברי הקיבוץ.


מ נ ו א ל ו ן :
איני מכיר את ניב, אבל מכיר את המערכת שלנו שהיא רווחית ומוצלחת ולכן אינני מסכים עם דברי רן. אם מודדים את המציאות בהישגים – אז ההישגים שלנו יפים.
התלבטנו בעבר והגענו לכך שהבאנו מרכזי משק חיצוניים ולדעתי שני הנבחרים היו מוצלחים והניהול היה טוב עם תוצאות טובות. צריך להבין שהדיון אינו יכול להתקיים בשיחה כי הנושא הוא יותר מקצועי ולשם כך יש צוות מקצועי שיש לו כלים לבחון את המועמדים.
נראה לי ששיקול הדעת הוא סביר לגמרי.


א ו ר י ל י ס :
אני חבר ההנהלה הכלכלית אך לא הייתי בצוות המצומצם שהביא את ההצעה. אינני מקבל את גישתו של רן שזורק האשמות ללא כל ביסוס, כאשר העובדות והמאזנים הם הפוכים. צלחנו משבר כלכלי קשה שהפיל קיבוצים אחרים, ויצאנו ממנו עם תוצאות טובות. לפנינו פרויקטים חדשים שחלקם בסדרי גודל שלא ידענו עד כה: פרויקט הצומת, פיתוח הגומי ומיניפלסט, חקלאות ושכונה חדשה.
המשק עומד בפני קפיצת מדרגה – והקריטריונים לבחירת רכז משק הם: ניסיון, יכולת לדחוף קדימה ויכולת להשתלב בצוות ניהולי שיעבוד ביחד לקידום הנושא הכלכלי. בהנהלה הכלכלית היה דיון מעמיק תוך שקילת הניסיון המקצועי מול הרצון לבנות ולקדם כוחות פנימיים,
לבסוף נפלה ההחלטה שמול גודל המשימות יש להעדיף את ניב בגלל כישוריו, ניסיונו והמלצות מאנשים שעבדו עמו. אני מאוד מעריך את עמי, יש להציע לו תפקידים ניהוליים שיקדמו אותו ויאפשרו לו לרכוש ניסיון, כך שבעתיד יוכל למלא תפקידים כלכליים מרכזיים, כולל של רכז משק..


א ו ר י א ש כ ו ל י :
ההצעה טובה מאוד אבל לא בשבילנו. ההורים שלנו דחפו אותנו למלא תפקידים בגיל צעיר. היום יש לנו יותר מדי מנהלים מבחוץ – במפעלים ובקהילה. זאת נעילת דלת בפני דור שלם או כמה דורות שאולי לא יהיו כאן. את ניב אפשר להביא כיועץ לפרויקט הצומת. לכן אני מציע לבחור מרכז משק פנימי וחוה נראית לי מועמדת טובה.


ל י מ ו ר ג ר ו ס מ ן :
כחברה בצוות המצומצם ובהנהלה הכלכלית – הבחירה שלי נעשתה בעיניים מקצועיות.
כפי שעודי ציין, רצינו לראות מישהו משלנו בתפקיד, ולכן ההתלבטות הייתה בין עמי לניב.
כשאני מסתכלת על הקיבוץ כעסק משפחתי-כלכלי, כיצד להגדיל את ההכנסות, שיקולי הבחירה צריכים להיות מקצועיים טהורים - לבחור אדם שיביא אותנו מהמקום בו אנחנו נמצאים אל המקום אליו אנו שואפים. אני מכירה את ניב מספר שנים ועוקבת אחרי התקדמותו. ניב משלב ניסיון עסקי וחקלאי, הוא מבין מערכת קיבוצית על כל היבטיה, ולטובת עין שמר אני בוחרת בניב.


ע מ י ג ל ע ד :
פניתי לתפקיד והנהלה כלכלית החליטה את מה שהחליטה. כמו חוה, לא נראה לי נכון להציג את עצמי כמועמד עצמאי העומד נגד ההנהלה הכלכלית – שהיא הגוף איתו רכז המשק צריך בסופו של דבר לעבוד. במידה והנושא יחזור להנהלת הקהילה וידון שוב, בוודאי שהכל פתוח.


ה ר א ל י ג ו ד ה :
אינני חושב שנכון להשמיץ את הקודמים בתפקידים. יואב משקיע עצמו ותרומתו לעין שמר רבה מאוד כך גם היה ברמן. בתור המתמודד הראשון שהציע עצמו כמועמד עצמאי מול מומלץ חיצוני– אם היום אנו עומדים במצב שאין לנו מועמד פנימי זהו כישלון של שנים בהם לא טיפחנו עתודת ניהול. זה אחד התפקידים החשובים של ההנהלה, חייבים לתת צ'אנס וזו טעות לא לבחור מישהו משלנו.


א ב י ש י ג ר ו ס מ ן :
יש כאן מחלוקת בין מי ששואפים להצמיח מנהיגות פנימית לבין מי שרוצים את המועמד המקצועי ביותר. אמנם יש כאן מועמד מומלץ, אבל אני לא יודע ואף אחד לא יודע מראש מי בסופו של דבר יהיה מוצלח ומתאים. לכן אני מציע, שהשיחה תפנה להנהלה הכלכלית שתביא הצעה נוספת או יותר של מועמד מתוכנו.


מ ש ה ר ו נ ן :
מהדברים משתמע כאילו מרכז המשק הוא חזות הכל – ולא כך בפועל. חלק ניכר מהפעילות הכלכלית שלנו מתואגדת ולא נמצאת באחריותו של רכז משק.


מ ש ה ש פ י ר א :
בדיוני הצוות השתמשנו בניסיוננו מתפקידים קודמים. לאור הטינה שהתבטאה בדיון כלפי עודי, אני רוצה להבהיר שלהעדפה האישית של עודי לא היה משקל לכיוון זה או אחר. הציבור צריך לתת אמון שהצוות עשה מלאכתו בניקיון כפיים ומתוך ראיית טובת הקיבוץ.
ממליץ לכל חברי עין שמר לבחור בניב – בלי להמעיט בערכו של אף אחד אחר.
ז י ו ח ד ו ו ת י :
המועמד הוא טוב אבל גם כאן יש לנו אנשים טובים לא פחות. אני קורא להנהלה הכלכלית להביא מישהו מבפנים.


א ו ר י ת ו מ ר :
צריך לפרגן לאנשים שמובילים אותנו. הצוות עבד בצורה מכובדת ומקצועית ואין לי פקפוק ביושרם של האנשים. לפעמים נראה לי שכל מי שייבחר - נירה לו ברגליים. עם זאת לא רוצה שהשיחה תהיה חותמת גומי ולכן ממליץ להחזיר לצוות, עם בקשה שיוצג מועמד פנימי.


ג ד ע ו ן מ ג ן :
היה טוב אם יכולנו למצוא חבר צעיר או חברה מתוכנו, ואני אכן חשבתי בכיוון הזה עד הרגע שניב הציג את עצמו.
בפארפרזה על המתרחש בחיל האויר – מצד אחד מקפידים מאד לחלק את המשימות לכולם באופן שוויוני, לפי "לוח צדק" שנותן לכולם סיכוי שווה להתנסות ולהתקדם. מצד שני, ברגע שיש משימה מבצעית חשובה במיוחד – מניחים הצידה את "לוח הצדק" - ובוחרים את האדם המתאים ביותר למשימה. לדעתי במקרה של רכז המשק צריך לפעול בדרך זאת ולבחור בשיקול של המתאים ביותר.


א ב נ ר א ר ב ל :
צריך להיזהר כשאומרים שהכל כישלון. אני מציע גם לא לערב שיקולים שלא שייכים לעניין, כמו נושא השינוי ומי ישמור על האינטרסים של איזה זרם.


ע ו ד י ד ג א י :
כאשר מישהו ממלא תפקידו – ראיית טובת הקיבוץ לנגד עיניו. יואב הוביל מהלכים משמעותיים ביותר שהיום מאפשרים לנו לעמוד בפתחם של פרויקטים חשובים וגדולים. אנו מטפלים כעת בנושאים כמו הקמת השכונה, הרחבת המרכז המסחרי, יישום תוכנית אסטרטגית במיניפלסט, חשמל ירוק, נטיעות הדרים, והרחבת אזור התעשייה של הקיבוץ.
העולם העסקי היום הוא שונה ומורכב משהיה בעבר ולכן כדי לטפל בנושאי פנסיה, דיור, תעשיה נדלן ועוד – חייבים אנשים עם ידע וניסיון. דווקא לכן, חייבים להקדיש תשומת לב לפיתוח מנהלים מבפנים, ולעשות את זה באופן הדרגתי ואחראי – ואנו נעשה זאת.
לגבי אופן הבחירה - צריך לתת לאנשי מועצת המנהלים את הכבוד והאמון שפעלה מתוך מחשבה: מה הכי טוב ונכון כרגע לעין שמר.


ר ק פ ת ז ה ר :
כולנו שואפים להצמחת מנהיגות מקומית - המסר הזה, שחייבים לטפח אנשים צעירים ולבנות אותם למילוי תפקידים מרכזיים – יצא ברור ובהיר, הן בהחלטות ההנהלה הכלכלית והן אצל מרבית הדוברים בשיחה. ייתכן שהמסר הזה הוא הנחיית עבודה כללית להנהלה ולמש"א, ולאו דווקא צריך להכריע מי יהיה רכז המשק הבא של הקיבוץ.


הצעתי להצבעה בקלפי:


החברים יתבקשו לבחור בין שתי הצעות:
א. אישור המועמד המומלץ ניב רונן
ב. החזרת הנושא להנהלה הכלכלית בבקשה שתביא מועמד נוסף, חבר קיבוץ.


א ו ר י ש פ י ר א :
ההנהלה פעלה בדיוק לפי הנוהל שהחלטנו עליו, אבל אולי כדאי לשנות את הנוהל. הרי בד"כ בבחירות מעמידים שני מועמדים או יותר.


ר ק פ ת ז ה ר :
זה נכון לגבי בחירות פוליטיות, אבל בגופים כלכליים (מינוי מנכ"ל, יו"ר וכדומה) דווקא מקובל לנהוג כפי שקבענו – צוות מקצועי ממליץ והדירקטוריון מאשר.
(רשמה: נירה כהן)






האם זה מקרי ?....
מה רוצים מהפולניות ?.... תראו את כתובת שגרירות
פולין בתל אביב :

רח' קר לי בך פינת מה זה 69





מסידור הרכב


לחברים שלום


בחודשים האחרונים התרבו המקרים בהם ניזוקו כלי רכב וחברים לא הודיעו על כך. בחלק מהמקרים לא מדובר בשפשוף קל, אלא בפגיעה רצינית, שלא יתכן שהנהג לא שם לב. כל תיקון אורך לפחות שלושה ימים ויוצר עומס על סידור הרכב.


ברצוננו להביא בפניכם נתונים על מנת שתדעו כמה כסף אנו מוציאים על פחחות לרכבים שניזוקו ( הנתונים הם מינואר 09 - ועד היום).


רכבים שניזוקו: 30
מתוכם לא ידוע מי גרם לנזק: 12
עלות התיקונים (השתתפות עצמית): 81,500 ₪
בנוסף, אירעו עוד 4 תאונות ששולמו כ 45,000 ₪ ועדיין לא ברור כמה נקבל ואם נקבל החזר מהביטוח.
מספר תביעות שעדיין לא הסתיימו ועלותן עדין לא ידועה: 2


לשם השוואה מה ניתן לעשות ב81,500 שקל:
הוזלת קילומטר, רכישת רכב, מימון תוכנה, וכו' (שלא לדבר על תוספת לבונוס השנתי )


לכן, אנו מבקשים לפני כניסה לרכב (גם כשחונים מחוץ לקיבוץ) עשו סיבוב סביב הרכב ובדקו שהכול תקין. במידה ויש פגיעה עדכנו את המוסך או את אוריין. כך נוכל לאתר את הנהג האחראי.


לתשומת לבכם:
אם יתגלה נזק שלא נראה קודם לכן נחייב את הנהג שנהג אחרון ברכב - עפ"י התקנון.


אנחנו לא נהנים מעבודת הבילוש שנכפתה עלינו. סעו בזהירות ושימו לב כיצד אתם יוצאים מהחנייה, אלה פגיעות שנעשות בחוסר תשומת לב.
עזרו לנו לשמור על הכספים שלנו.
הסעת כלבים במכוניות-
מי שיוביל כלבים ברכבים פרטיים, יחויב בעלות רחיצה. לשם הובלת כלבים יש להשתמש או בטנדר או ברכבים הגדולים. לקפל את הספסל האחורי, לפרוס שמיכה ועליה להניח את הכלב.
שימרו על ניקיון הרכבים.
ותודה על שיתוף הפעולה.


ו ע ד ת ר כ ב








ליל הבדולח שלי


השבוע חגגו בגרמניה 20 שנה לאיחוד הגרמניות ואנגלה מרקר הזכירה, שזה לא רק מועד של שמחה, אלא גם ציון 71 שנה לפוגרום ליל הבדולח, או "ליל הזכוכיות המנופצות" שבו נופצו חלונות הראווה של חנויות היהודים, ושברי הזכוכית שכיסו את המדרכות נתנו לפוגרום את שמו. יהודים רבים נלקחו מבתיהם ונאסרו, נשרפו ספרים שמחבריהם יהודים, נשרפו ונשדדו בתי עסק ובתי הכנסת רבים וכל זה אירע בסמוך ליום הולדתי ה- 14




בבוקר זה עוד הלכתי לבית הספר ובאמצע הדרך אמא רצה אחרי והחזירה אותי הביתה.
הצצנו מהחלון וראינו כיצד מוציאים יהודים מהבתים ותופסים אנשים ברחוב. אמא שלחה את אבא מהבית כדי שלא ייקחו אותו.


היהודים שנלקחו באותו יום חלקם לא חזרו ואחרים חזרו פצועים ומגולחים.
אחד מאלה שנעצרו היה המורה שלי בבית הספר היהודי. כשחזר הלכתי אליו הביתה עם חבר, עוגה ופרחים, ולמחרת כבר הופיע בכיתה. בשיעור דברנו על נושאים יהודיים והוא העיר לי: "את עם הציונות שלך!" – וכל זה אחרי כל מה שארע לו יום קודם לכן. סיפרתי לאבא והוא הלך לשוחח עמו.


כעבור יומיים כבר יצאתי מהבית והלכתי לקנות עוגיות שלא יהיה לי עצוב ביום ההולדת.


ר ו ת ע צ מ ו ן




ש ב ת ש ל ו ם !