חפש בעלונים קודמים

עלון 9 (2013) (5913) כ"ו אדר תשע"ג 8.3.13

יום האישה הבינלאומי
2013


לכבוד יום האישה הבינלאומי שוחחתי עם שלוש אימהות קרייריסטיות במטרה להבין, איך
משלבים בין קריירה ואמהות ומה הנוסחה להצלחה


רוני גלעד נשואה לעמי ואימא לארבעה ילדים, עופר בן 12, שני בת 9, תומר
בן 5 וחצי ונטע כמעט בת שנתיים. עובדת כיום כמנהלת משאבי אנוש
ויועצת ארגונית במספר מקומות. לפני כשנתיים, בעודה בהיריון, השלימה
רוני את לימודיה לתואר שני בייעוץ ארגוני באוניברסיטת בר-אילן, במקביל
עבדה והמשיכה לנהל את ביתה ולגדל את ילדיה.
איך עשית זאת?
 הרבה תמיכה ודחיפה מהבית. האמת היא שבלי העידוד והתמיכה של עמי לא הייתי יוצאת
ללמוד.
איך אפשר לתמרן בין העבודה, הלימודים, האימהות, הבית, הבעל ועוד?
 הכל עניין של ניהול זמן נכון ומדויק. אני מאוד אוהבת את העבודה שלי, המפגשים עם האנשים
והאתגר הגדול שמצוי בה. וזה מה שנותן לי את הכוח והמוטיבציה. ושוב, כמובן, תמיכה רבה
מהבית הן מעמי והן מהסבים.
איפה את עובדת כיום?
 כיום אני עובדת במיניפלסט כמנהלת משאבי אנוש, בקיבוץ עמיר בו אני בשני כובעים
מנהלת משאבי אנוש ויועצת ארגונית. סיימתי שני פרויקטים גדולים של תמחור משרות
בקיבוצים עין חרוד איחוד ושדות ים. ובקיץ אני אתחיל ללמד במכללת תל חי, בקורס למנהלי
קהילה, את התחום של משאבי  אנוש.
מה למדת לשם כך?
למדתי לימודי תעודה במשאבי אנוש ותואר שני ביעוץ ארגוני.
איזה ידע מקצועי דרוש לך לעבודתך?
 הידע הנדרש הוא רחב מאוד. מחד הידע הבסיסי של דיני עבודה, חוברות השינוי השונות
בקיבוצים וחוקי העבודה במפעל. ומאידך הידע הנצבר של עבודה מול אנשים בארגון מורכב
כמו קיבוץ.
מהם הקשיים אתם את מתמודדת בעבודה?
הקושי העיקרי והמאתגר, הוא העבודה מול אנשים. העבודה שלי מבוססת על פגישות עם
אנשים שהנושא העיקרי בהן הוא תחום העבודה. מכיוון שזה תחום שצופן בחובו לא מעט
מתחים, תסכולים, שאיפות ועוד, השיחות לרוב מתגלגלות לכל מיני כיוונים. חלקן מעניינות,
חלקן אישיות וחלקן מרובות באמוציות, צעקות וכעסים על המערכת ועלי כמייצגת אותה.
ברגעים כאלה צריך לקחת הרבה אויר, להזכיר לעצמי, שהכעס הוא לא אישי כלפי ולנסות לתת
את התשובות הכי מדויקות וברורות. בגלל סוג העבודה הזו אין יום שדומה לקודמו ויותר מזה,
קשה לצפות ולתכנן את היום שיבוא.
האם הקריירה והאימהות באות האחת על חשבון השנייה או במקביל?
זה עניין של השקפה. ברור שאם אני נמצאת פחות בבית זה נראה כי הקריירה באה על חשבון
ההורות, אבל אני מאמינה שחלק מההורות שלי היא האחריות (המשותפת של עמי ושלי) לפרנס
את משפחתנו ולחנך לעבודה. ובפן האישי אני מאמינה שהורות טובה היא לא רק כמה זמן
נמצאים עם הילדים בבית, אלא היא נובעת גם מהאושר של ההורה וממה שהוא מביא איתו
לתוך ההורות.
תיאור של יום ממוצע בחיי:
יום ממוצע מתחיל ב - 6:15 בהכנת סנדוויצ'ים והתארגנות לבית ספר ולגנים. בערך ב - 7:30
אני יוצאת לדרך וחוזרת הביתה בחלק מהימים עד 15:45 ובחלק מהימים בסביבות 18:00.
בסביבות 19:30 ארוחת ערב שזה הזמן לסיפורים וחוויות מהיום שעבר. ולאחר מכן מקלחות,
סיפורים, קצת משחקים והולכים לישון.
טיפים לאימהות  שרוצות להתקדם ולהתפתח בתחום הלימודים או הקריירה?
 קודם כל והחשוב ביותר זו התמיכה מהבית, לדעת שאת יוצאת ללימודים או עבודה ומשאירה
את הילדים בידיים טובות. בעל, סבים, בייביסטר העיקר שתהיי רגועה.




ג'ני יגודה, נשואה ליוחאי ואימא לשני בנים, דור בן חמש וחצי
ושחר בן שנתיים, עובדת כחמש שנים כיועצת משכנתאות בבנק
מזרחי טפחות בחדרה
ספרי על עבודתך:
 כיועצת משכנתאות, אנשים שרוצים לבנות, לקנות או לשפץ בית פונים למחלקה שלי כדי
לקחת הלוואה, משכנתא. תפקידי לבדוק את הלקוח מבחינת המסמכים, ההכנסות, התנהלות
החשבון ולהמליץ עליו לקבל את המשכנתא. לאחר שמתקבל האישור אני יושבת מול הלקוח
ובונה תכנית שתהיה לו הכי נוחה מבחינת תשלומים ופחות סיכונים. כעת אני אחראית על כל
נושא המשכנתאות בסניף בו אני עובדת.
איזה רקע יש לך בתחום?
למדתי לתואר ראשון מנהל עסקים והתמחות בשיווק במדרשת רופין. ובבנק עשיתי שני
קורסים: יועצת משכנתאות ויועצת משכנתאות- מתקדם.
עבודה שכזו דורשת השקעה רבה, הן של זמן והן של אנרגיה, פרטי בנושא:
 בימים שאני מסיימת מוקדם אני מוציאה את הילדים מהגן. גם בשיא הלחץ אני אעזוב הכל
ואלך לילדיי. בימים ארוכים העומס קשה יותר. אני משתדלת לצאת מהעבודה לקראת 19:00
יש לפעמים ימים מטורפים, הרבה לחץ, יש הרבה נושאים שבאחריותי. אני מחויבת לעמוד
בחוזה של הבנק מול הלקוח. מדובר פה בסכומי כסף גדולים מאוד, שמשפיעים על כל העתיד
של משפחות שלמות. אם בטעות לא עמדתי בזמנים והתעכבתי ולו ביום אחד, ולא העברתי את
הכסף בזמן, הלקוח עלול לשלם קנס. ובתור נציגת הבנק אני חייבת לדאוג שדבר כזה לא יקרה,
האחריות היא על כתפיי. אני עובדת עם עורכי דין, לשכה משפטית, הלקוחות עצמם, המנהל
שלי ועוד.
יש לי יעדים שאני צריכה לעמוד בהם. ועם כל הקושי והלחץ, כשאני מקבלת קהל אני צריכה
תמיד להיות נחמדה וחייכנית, לענות לטלפונים תוך כדי ולעשות הכל בו-זמנית. מרוב עומס
עבודה יש פעמים שמהבוקר אני לא מספיקה לשתות או לאכול.
בד בבד עם עבודתך את גם אימא לשני בנים צעירים, כיצד את עושה זאת?
 כשאני באה הביתה אני מנסה להתנתק מהעבודה. בימים הקצרים שאני חוזרת מוקדם יחסית
מהעבודה, אני מנסה לפצות על היומיים שבהם אני עובדת עד מאוחר בערב. אני נמצאת עם
הילדים, משחקת איתם, לוקחת לחוגים ומנסה להשלים את כל מה שפספסתי. בסך הכל אני
מאוד מעורבת בחיים שלהם. בימים הארוכים, כשאני חוזרת הביתה מהעבודה מאחר, קשה לי.
למזלי, בעלי והסבים ממלאים תפקיד מרכזי בימים שאני מסיימת מאוחר.
האם את חושבת שהאימהות והקריירה באות האחת על חשבון השנייה?
נכון שאני נמצאת הרבה בעבודה וזה מעסיק אותי הרבה, אבל אני משתדלת לעשות הכל כדי
שהקריירה והאמהות לא יבואו האחת על חשבון השנייה. אני מאמינה שאם עושים הכל נכון אין
סיבה שזה ייפגע.חונכתי כך שאם עובדים קשה מצליחים להגיע להישגים שמציבים. היה ברור
לי שאחרי צבא אני צריכה ללכת ללמוד ולאחר מכן לחפש עבודה. עבדתי קשה כדי להגיע
למקום שבו אני נמצאת היום.
תני טיפים לנשים אחרות להצלחה בפיתוח קריירה בד בבד עם האימהות
להשתדל ללמוד את התואר לפני שמקימים משפחה. והכל עניין של רצון. אפשר להתמודד עם
הכל. מאוד רציתי לקבל קביעות בבנק, אז עבדתי קשה כי רציתי את זה. חשוב לדעת לקבל עזרה
ותמיכה מבן הזוג או מהמשפחה.



לימור גרוסמן מספרת על השילוב בין קריירה  לאימהות
לימור גרוסמן, נשואה לתום ואימא לשלושה ילדים, יונתן בן 11,
אורי בן 6 ומאיה בת שנתיים וחצי, מנהלת זה מספר שנים
קריירה בתחום שיווק מכירות , ניהול פרויקטים בגיוס עובדים
ומשאבי אנוש.
ספרי על עבודתך:
החל מאפריל 2013 אהפוך לשותפה בחברה הנקראת "פרואקטיב משאבי אנוש ופרויקטים",
חברה שהייתי שותפה בהקמתה  לפני 5 שנים עם לקוח שלי לשעבר. לחברה מספר תחומים:
שרותי משאבי אנוש לחברות קטנות ובינוניות, שרותי השמה לדרגי ביניים ובכירים, שרותי גיוס
עובדים ופרויקטים, הכשרות וקורסים בתחום משאבי האנוש.  תפקידי בחברה הוא ניהול
העובדים בחברה,  שיווק החברה ופיתוח עסקי. אני אמונה על הקשר מול החברות, ניהול משא
ומתן ופיתוח מוצרים חדשים. אנחנו עובדים עם מגוון רחב של לקוחות גדולים במשק. כיום
החברה מונה 12 עובדים קבועים ועוד כ 10 עובדים זמניים ופרילנסרים. בנוסף, אני מאמנת
אישית ועסקית, מלווה עסקים קטנים ובינוניים ונהנית מכל רגע.
כיצד התחילה דרכך המקצועית?
התחלתי את דרכי המקצועית כרכזת גיוס עובדים בסניף של חברת מנפאואר. מהר מאוד קודמתי
לנהל את הסניף. לאחר שנתיים הועברתי למשרדי ההנהלה בת"א וניהלתי לקוחות אסטרטגים 
בחברות כמו פלאפון, בזק בינלאומי, "יס" ועוד. משם קודמתי לניהול מחלקת לקוחות
אסטרטגים של כל החברה וניהלתי מנהלי לקוחות. לאחר 10 שנים בחברה החלטתי לעזוב, מפני
שרציתי שינוי. לאחר פחות מחודש פנה אלי אחד הלקוחות שלי והציע לי להצטרף אליו בפיתוח
חברה חדשה שנותנת שרותי משאבי אנוש. בתחילה סירבתי והסכמתי רק לבוא לעזור לו לפתח
את החברה. מהר מאוד הרגשתי שאני נשאבת לעשייה ולאחר כשנה וחצי החלטתי להישאר.
משך אותי בעיקר להקים משהו מאפס ולראות אותו צומח ומתפתח, ומאז אני שם, כבר 5 שנים.
אלו תכונות דרושות לתפקידך?
אני חושבת שמה שצריך בעיקר לדעת זה ליצור קשרים טובים ולשמר אותם, הכרות עם אנשי
מפתח, יחסי אנוש טובים, נחישות, יכולת גבוהה לניהול משא ומתן, יצירתיות ומקצועיות.
מה השכלתך?
 לימודי תואר ראשון בחינוך מיוחד וספרות אותו סיימתי בהצטיינות, אך לא הייתי בסופו של
דבר חלק ממערכת החינוך. מלכתחילה לא תכננתי.למדתי את התואר הזה במטרה ללמוד
פסיכודרמה לתואר שני, אך מהר מאוד הבנתי שזה לא הכיוון. את התואר השני עשיתי במנהל
עסקים בהתמחות בשיווק. בנוסף, למדתי אימון אישי ועסקי.
עבודה שכזו דורשת שעות רבות מחוץ לבית, איך את משלבת זאת עם גידול שלושה ילדים?
אני עובדת המון שעות. המשרדים בהרצליה, כך שלפחות שעתיים ביום אני בנסיעה. שלוש
פעמים בשבוע אני חוזרת מאוחר ופעמיים אני מגיעה ב16:00 לאסוף את הילדים מהגנים.
בנוסף, אני פעילה בשלוש ועדות מרכזיות בקיבוץ: צוות קליטה, צוות פרויקט הצומת וחברה
בהנהלה הכלכלית. לא פשוט לשלב את כל זה עם גידול 3 ילדים אבל זה אפשרי! יש את תום,
המדהים, שבלעדיו לא הייתי מצליחה לשלב ולהתפתח. הוא מפרגן ותומך בי מאוד. יש את
אבישי, הסבא הכי טוב בעולם, שמאוד עוזר לנו עם הילדים, ובא בשמחה כשצריך ונותן לנו
רוגע ושקט בידיעה שהילדים בידיים טובות ומוכרות, ויש את מורין מור הבייביסיטר הכי- הכי
שמטפלת במאיה במסירות. אימא שלי נקראת לדגל במידת הצורך.יש אופרציה שלמה
מאחורינו. תום עובד גם הוא מחוץ לקיבוץ. היה לנו חשוב שאף אחד מאיתנו לא ירגיש שהוא
מקריב בשביל השני וששנינו ניהנה ממה שאנחנו עושים.
האם את מרגישה שהקריירה באה על חשבון האימהות או להיפך?
אני מנסה לאזן עד כמה שאפשר ואם יש שבוע לא מאוזן אני משתדלת שזה שאחריו יהיה יותר
מאוזן. האיזון מבחינתי הוא גם עם עצמי. אני משתדלת לצאת פעם בשבוע עם חברה או עם תום
לקפה ושיחה טובה. ברגע שאני מצליחה לשלב בין העבודה למשפחה ולעצמי זה הופך אותי
לאדם שלם יותר, מאושר יותר וזה בא לידי ביטוי בבית ובעבודה. היום אני יכולה להגיד
שהשתפרתי בנושא האיזון. אם היית שואלת אותי לפני חמש שנים כנראה שהתשובה שלי
הייתה אחרת. איזון לא היה שם. כשאורי נולד החלטתי שאני נרגעת ושלילדים שלי מגיע
שאוציא אותם לפחות פעמיים בשבוע מהגן וכך היה מאז. אני חושבת שאדם שעושה את מה
שהוא אוהב ומרגיש מסופק , מביא את התחושה הזו הביתה ומקרין את זה בבית. לי חשוב
ליהנות ממה שאני עושה ולא להרגיש מתוסכלת.
איזה טיפ תתני לאימא שרוצה לפתח קריירה?
שתלמד ותתפתח בכיוון שיעניין אותה. חשוב שלכל מי שרוצה לפתח קריירה תהיה תמיכה
מהבית וסביבה תומכת של סבים וסבתות או מטפלת שהיא סומכת עליה אחרת זה לא פשוט.
אל תחששו לעשות שינוי ולהתפתח. אם אתן לא מרוצות מהמקום בו אתן נמצאות בחייכן,
תעיזו ותנסו. מקסימום זה יצליח!


הודעות ושונות
                             
                                        


דרושים 2 נציג/ה ציבור להנהלת קהילה

דרישות התפקיד:
*     אחריות ויכולת בקבלת החלטות.
*     יכולת ראיה מערכתית.
*     דיסקרטיות.
*     ניסיון קיבוצי.
*     הגעה לישיבות. ( ישיבות בין השעות 15:30-18:30)


המועמד/ת יבחרו בקלפי.
ניתן לפנות לעידן יגודה עד 19/03/12


דרוש/ה אחראי/ת על החלבייה

דרישות התפקיד:

*     יכולת לעבודה פיזית.
*     ידיים טובות.
*     שמירה על ניקיון (עבודה עם מזון).
*     יצירתיות.
*     תודעת שרות.
*     יכולות שיווקיות.
*     יכולת לעבוד לבד.
*     נבדקת האפשרות לעבודה מועדפת לחיילים משוחררים.
*     העובד/ת יקבל הדרכה וליווי מגלי יגודה.     
נא לפנות לעידן יגודה

תזכורת- התרמה למען משפחות נזקקות

בארוחת צהריים וערב ביום שישי,  8.3.13 יתרימו בחדר האוכל ילדי כיתה ו' מהמרכז הבוגר
כספים עבור קניית מצרכים לחג למשפחות נזקקות.
בואו לתרום כדי שלכולם יהיה אוכל לחג!
ההתרמה תתבצע דרך התקציב.
תודה, כיתה ו', המרכז הבוגר
שנת בני מצווה


ניסיון פריצה כושל בהנהלת חשבונות // גיל עמל

לחברים שלום,
לפני כשבועיים הייתה פריצה  נוספת בהנה"ח באחד מן הלילות. (פריצה מס' 2 בשנתיים
האחרונות). הפורצים ניסו לפרוץ את הכספת. לכספת נגרם נזק, אך הם לא הצליחו להגיע אל
תוכנה. כמו כן נגרם נזק למערכת האזעקה. כל הנזקים תוקנו והוחזרו לשימוש..
המשטרה חוקרת.        
גיל עמל – מנהל הנה"ח


השקיה בבית העלמין // חנה יגודה
כרגע ישנה בעיה עם ההשקיה בטפטוף. עד שנתגבר עליה לא ניתן להשקות את הצמחים
בטפטפות. נקווה שנפתור את הנושא בזמן הקרוב ובינתיים רצוי לעבור מדי פעם ולהשקות את
הצמחים בצינור. כמו-כן, מי שמנקה את אזור הקבר ששייך לו, מתבקש להוציא את הלכלוך
לסוף השורה ולא להשאיר אותו בקבר של השכן. אתכם הסליחה וההבנה,
עטר שנפלד וחנה יגודה


תרבות
תודה חשובה וגדולה לרביעיית הבנות המנצחת
 איריס ארבל, רנה גבע, נוגה האולינג ורעות (החברה של נועם גבע)
שהגו, יזמו וגם ביצעו ויש לנו מחסן פורים לתפארת והכל בזכותן.
תבורכנה על פועלכן! כולנו יצאנו נשכרים ושנמשיך לשמור על היש!!!

"דיאלוג מקרב" / פגישה שנייה
בהנחיית: מירב חופי
יום חמישי 14.3.13
בשעה 20:30
במועדון לחבר

פסח תשע"ג
"שמחה רבה אביב הגיע פסח בא!"
רשמו ביומנים: את ליל הסדר נחגוג השנה ביום שני, 25.3.13
לידיעת כל המשתתפים בליל הסדר, הזדרזו להירשם!!!
חשוב לדעת לעוסקים במלאכה

אחד מי יודע – אחד אני יודע
משפחות המעוניינות להשתתף בליל הסדר בשיר אחד מי יודע מתבקשות
ליידע את תמי צמח בהקדם
רשימת מתנדבים לחג תלויה על לוח המודעות בחדר האוכל.
ותבואו על התודה והברכה

יום האישה הבינלאומי
"אישה היא מין עניין שכזה, שכל כמה שתתעסק בו, עדיין תמצא חידושים על גבי חידושים"
(לב טולסטוי)

שבוע האישה – אירועים וסדנאות לרגל יום האישה הבינלאומי 2013 כל
האירועים פתוחים לנשים ולגברים
"הדרך אליך" הרצאה של קרנית גולדווסר בספריה האזורית יום שני,  11.3.13
בוקר של נשים יוצרות במחול באולפן למחול מנשה יום שישי, 15.3.13
ערב זמר התשמע קולי ערב שירי משוררות עם מיטל טרבלסי בגן שמואל, יום שישי 22.3.13
פרטים על לוח המודעות








סדרת סיורים לימודיים וימי עיון להכרת הבעיות המדיניות
והחברתיות בישראל ובשטחים // רכז מרצ בתנועה הקיבוצית



סיור בחברון עם שוברים שתיקה
ביום שישי 22.3.2013 יציאה מתחנת
ארלוזורוב בשעה 8.00, איסוף בבנייני
האומה בשעה 9.00 סיום משוער 14.30
חברון הינה העיר השנייה בגודלה בגדה
המערבית והיחידה אשר בליבה התנחלות
ישראלית. הסיור חושף את תוצאות עקרון
ההפרדה והשליטה הצבאית בעיר וכולל:
* בית המתנחלים החדש על ציר המתפללים
(בית השלום בית המריבה הבית החום)
* מפגש עם משפחה פלסטינית בתל
רומידה
*שכונת תל רומידה
* ארבע שכונות ההתנחלות היהודית
בחברון
* השוק הסיטונאי
* רחוב השוהדא
* קבר ברוך גולדשטיין בקריית ארבע
מערת המכפלה
"ובליבה חומה..." גדר ההפרדה
והקונפליקט בירושלים עם מוסי רז ומאיר
מרגלית
יום שישי 19.4.2013  יציאה מתחנת
ארלוזורוב ב-8.00, איסוף בבנייניי האומה
ב-9.00, סיום משוער ב-15.00
הכרת הקונפליקט בירושלים בהדרכת מוסי
רז לשעבר ח"כ מרצ וד"ר מאיר מרגלית
חבר מועצת עיריית ירושלים (מרצ(
נסייר בנקודות המחלוקת ובשכונות
הישראליות והפלסטיניות. נצפה ונדון
בנושא גדר ההפרדה, יחסי הממשל
עם האוכלוסייה הפלסטינית, סוגיות בנייה
ופיתוח בשטחי הרשות ועוד

הגדה המערבית: האם תיתכן פשרה
טריטוריאלית? בהדרכת חגית עופרן
יום שישי 17.5.2013 תחנת ארלוזורוב ב-
8.00, איסוף בבנייני האומה ב-9.00, סיום
משוער ב- ב15.00
הכרה  ולימוד תוצאות ההתנחלות
הישראלית בשטחי הגדה בהדרכת חגית
עופרן-ראשת צוות מעקב התנחלויות של
"שלום עכשיו": היבטים משפטיים,
כלכליים ואזרחיים בפינוי התנחלויות
ומאחזים.
סיור בנקודות החיכוך להכרת בעיות
הפליטים והעובדים הזרים בתל אביב
יום שישי 14.6.2013 יציאה מתחנת
ארלוזורוב ב-8.00, סיום משוער ב- ב15.00

סיור בכפרים הבלתי מוכרים בנגב
יום שישי 12.7.2013 יציאה מתחנה מרכזית
עפולה בשעה 7.00, תחנת ארלוזורוב ב-
8.00, איסוף בית קמה ב-9.00, סיום משוער
ב- 15.00 בצומת שוקת.




ההשתתפות בסיורים כרוכה בהרשמה מוקדמת
במייל  yori@tkz.co.il עלות למשתתף 50 ₪
בברכה יורי קנדל – 054-3237722
רכז מרצ בתנועה הקיבוצית

נדחתה עתירת ועד הדיור החרדי, חריש פתוחה לכלל הציבור!


היום (יום ד') פרסמה השופטת למלשטרייך
את החלטתה בדבר עתירת 'ועד הדיור
החרדי' כנגד מנהל מקרקעי ישראל ו-17
עמותות וקבלנים אשר זכו במכרזים בישוב
חריש, לאחר פסילת ועד הדיור החרדי.
השופטת דחתה את בקשת 'ועד הדיור
החרדי' לצו ביניים.
השופטת למלשטרייך כותבת בהחלטתה
בסעיף 7.8 - " ועדת המכרזים במקרה זה
ביצעה עבודה יסודית, עקב בצד אגודל.
הועדה הביאה טענות בפני העותרות,
ביקשה את תגובתן בכתב. נתנה אפשרות
לשימוע בעל פה, לאחריו אפשרה הגשת
סיכומים בכתב ולאחר כל זאת נתנה את
החלטתה המנומקת. די שהחלטת ועדת
המכרזים נמצאת במסגרת מתחם הסבירות
כדי שתהא ראויה לכאורה להישאר על כנה
מבלי שבית משפט זה יתערב."
ועוד הגדילה והוסיפה השופטת בסעיף 7.9
– " כל המפורט לעיל מלמד על כך כי
סיכויי העתירה נמוכים ואולי אף נמוכים
במיוחד"
'ועד הדיור החרדי' הוא קבוצת ניהול
עסקית חרדית שאורגנה על ידי מאיר
פורוש, מרדכי קרליץ, רפאל פנחסי
ועסקנים חרדיים נוספים, אשר ריכזה
תחתיה את מרבית הציבור החרדי שהתכוון
לרכוש דירה בחריש.
 ב-17/1/13 הודיעה ועדת המכרזים של
ממ"י של פסילת 12 עמותות חרדיות
שפעלו תחת 'ועד הדיור החרדי' בשל
חריגה מתנאי המכרז והתארגנות כקרטל.
ועדת המכרזים פעלה לאור המלצתו של
היועץ המשפטי לממשלה והממונה על
הגבלים עסקיים שבחנו את הנושא, זאת
בשל תלונתה של עמותת 'נאות חריש' –
עמותה חילונית שהשתתפה במכרזים.
 לאור הודעת הפסילה השתנה לחלוטין
אופי האוכלוסייה הצפוי להתגורר בעיר
העתידית חריש – הזוכים ברוב יחידות
הדיור בעיר הם עמותות חילוניות ודתיות
לאומיות וכן יזמים
וקבלנים שהאוריינטציה השיווקית שלהם
היא לציבור הכללי.
 אנו מברכים על החלטת השופטת
למלשטרייך. אמירתה של השופטת כי סיכוי
העתירה נמוכים במיוחד מראים לאן הרוח
נושבת בעתירה המופרכת מן היסוד של ועד
הדיור החרדי. אנחנו מתקדמים קדימה
בדרך להפוך את חריש לעיר משגשגת.
אחרי שנים של מאבק חריש הפכה בפועל
לעיר פתוחה לכל, ולמעלה מאלף חמש
מאות משפחות, חילוניות ומהציבור
המסורתי, כבר רכשו בה דירות במסגרת
עמותות עוד לפני שהחלו השיווקים של
הקבוצות הקבלניות. חריש הופכת להיות
יעד מגורים זול ופתרון לדיור בר השגה
לזוגות צעירים מכל רחבי ישראל, היא
תהיה מודיעין של שנת 2013.
אנו מודים לכל עורכי הדין שעשו במלאכה
המצוינת וליוו אותנו עד הלום - עו"ד
עמנואל סלומונוב, עו"ד גרא ומשרד עורכי
דין זהבי-בלאו שניהל את העתירה הזאת
בכישרון רב!






"בואו נעשה לנו חג..."

בזאר בעין שמר יום שבת 23.3.13
בין השעות 10:00-15:00
ברחבת חדר האוכל
מידע בנוגע לבזאר לחברי הקיבוץ המעוניינים להציב דוכן יד שנייה משלהם:
- למעוניינים בשולחן עגול של מחסן חגים יש לפנות מראש ולהודיע לנו.
אפשר גם להביא מחצלות.
- הבזאר יפתח בשעה 10:00 ובהתאם לכך אנשים המעוניינים בדוכן יבואו קודם לכן.
- ניתן להביא כל מוצר העולה בדעתכם שמצבו תקין, אינו שבור, פגום או פג תוקף.
כגון: אוכל, בגדים, חפצים, נעליים, כלי בית, משחקים והרשימה ארוכה..
- המעוניינים למכור אוכל הדורש חיבור לחשמל יצטרכו לדאוג לכך בעצמם.
(החיבור לחשמל קיים).
בנוגע לתשלום:
למוכרים- התשלום בדוכנים יתאפשר עם דפי רישום של הקיבוץ ועם זאת צפויים אנשים
שיגיעו מבחוץ, יש להתארגן עם עודף.
לקונים- יש להצטייד בכסף מזומן מכיוון שיהיו גם דוכנים של אנשים מבחוץ.
מגוון רחב של דוכנים מביניהם:
חפצ'ה-חן יהיה פתוח לקהל הרחב עם מוצרים מיוחדים:
כלי קרמיקה, תכשיטים מחומרים שונים, בגדים, תיקים, חגורות, ליקרים, שמן זית, זיתים,
צמחים, ספרים, מדבקות, סינרים, חרוזים ועוד.
שיהיה לכולנו חג שמח!  אז בואו ונעשה לנו חג!

הצוות המארגן: תמי צמח, ניבה גולן ולילך גרנדיר (מלומן)
מדיוני הנהלת קהילה מתאריך13.2.2013//
מסרה מרב הדר-פרומר מנהלת הקהילה
1.    אושר עדכון מס איזון לשנת 2013
פרטי ההחלטה:
בתקציב הקהילה לשנת 2013 הוחלט להפחית את גביית מס איזון ב-13.5%.
הנהלת הקהילה התלבטה לגבי האופן הנכון ליישם החלטה זו.
נבדקו שתי אפשרויות שהתייחסו הן למדרגות המס והן לשיעור המס:
אפשרות א: ריווח מדרגות המס (ה"קפיצות" באחוזי המס יהיו כל 1,000-1,500 ₪ ולא כל
500). אפשרות זו מעודדת הגדלת הכנסה בהכנסות הביניים, אולם מותירה מיסוי כבד מאד על
בעלי ההכנסות הגבוהות.
אפשרות ב: הורדה אחידה של 13.5% מכל מדרגות המס.
הנהלת קהילה החליטה להוריד 13.5% מכל מדרגות המס, ולדחות את ריווח המדרגות לשנה
הבאה (2014). כמו כן, הוחלט להוסיף 3 מדרגות למשכורות גבוהות במיוחד, שבהן יורד אחוז
המס. יש לזכור שתרומתם של חברים אלה למס האיזון נותרת גבוהה מאוד גם לאחר התיקון.
תודה למשה רונן שהכין את הנתונים וההמלצות. בתלושי ינואר מיושם המיסוי החדש .

פירוט מדרגות מס איזון לשנת 2013

חלק ההכנסה
ברוטו₪
% המס בשנת
2012
% המס בשנת
2013
4001-4500
12
10.38
4501-5000
14
12.11
5001-5,500
16
13.84
5501-6,000
18
15.57
6,001-6,500
20
17.3
6501-7,000
22
19.3
7,001-7,500
24
20.76
7,501-8,000
26
22.49
8001-8,500
28
24.22
8500-30000
30
25.95
30000-40000

15
40000-55000

10
55000- בכלל

5


1.1   החלטות דיור. מוזמן: משה רונן 
איחוד שתי דירות בשכונת שפירא לחברי קיבוץ (מיועד למשפחות צעירות עם ילדים או
יחידים בגילאי ביניים). הדירות יינתנו בהתאם לתוכנית החלוקה (פרצלציית צל) וללא
תקציב – אושר.
1.2   ניקוי גגות ומרזבים – עובר לאחריות החברים. פעמיים בשנה באחריות אחזקת דירות לארגן
מבצע ניקוי גגות ומרזבים וחברים יוכלו לקבל את השירות תמורת תשלום - אושר.
1.3   העמקת ההפרטה של אחזקת הדירות – משה הציג את הצעת ועדת דירות (להלן) – אושר.

כל מה שלא מופיע בטבלה – על חשבון החבר:

סעיף
השתתפות חברים בעלויות
אינסטלציה
טיפול בנזילות בצנרת הבניין
השתתפות החבר ב 20% מהתיקון ולא יותר מ 350 ש"ח
טיפול בסתימות בצנרת הבניין
השתתפות החבר ב 20% מהתיקון ולא יותר מ 350 ש"ח
החלפת צנרת
השתתפות החבר ב 20% מהתיקון ולא יותר מ 500 ₪
חיפוי קירות מקלחת + שירותים +
קרמיקה
50% קיבוץ 50% החבר עד 10,000 ₪ מכסימום מהקיבוץ
מים חמים – עד הפרטת מים ואנרגיה
נושא תחזוקה וטיפול בדודי המים החמים - מומלץ על חשבון החברים
ביוב סתימות מקומיות
50% קיבוץ 50% החבר
נגרות
טיפול במשקופים
100% החבר
בניין
גגות, קירות ותשתיות עד הבית
100% הקיבוץ
מדרכות
100% הקיבוץ
ריצפה ותיקרה במבנה
תיקונים קטנים, סדקים בקירות ותיקוני ריצפה - על חשבון החבר.
הקיבוץ מממן תיקונים מבנים
תשתיות בתוך הבית
תיקונים קטנים על חשבון החבר
תיקוני רטיבות
50% הקיבוץ 50% החבר
חשמל
אחזקת הרשת בבתים
השתתפות החבר ב 20% מהתיקון ולא יותר מ 350 ₪
לוחות חשמל
100% הקיבוץ
מוני חשמל
100% הקיבוץ

2.    מדיניות שכר ותגמולים 
התקיים דיון ואושרה הצעת מש"א אשר עקרונותיה מפורטים להלן
עקרונות מדיניות שכר ותגמול לחברים ושכירים
רקע: בענפי הקהילה והעסקים אין מדיניות שכר אחידה, דבר שמקשה הן על העובדים
שמצפים לתשובות והן על המנהלים שצריכים לנהל תחום מורכב ורגיש זה ללא הנחיות
ברורות. מטרת המסמך: ליצור תשתית לטיפול עקבי בתחום תגמולי עובדים  בעין
שמר, מתוך שאיפה למדיניות אחידה  ביחס לחברים ולשכירים.
עקרון מנחה: שכר אישי ותגמולים מיוחדים הם חלק לגיטימי ובלתי נפרד מעולם
העבודה לאחר השינוי באורחות חיינו. המנהל האישי הוא הגורם המשמעותי ביותר
בקביעת השכר והתגמול לעובד. המנהל יפעל בהתאם למדיניות הארגונית ויקבל אישור
להחלטותיו ממנהל המגזר או מנהל מש"א מטעמו.
שכר: דיון שכר לגבי כל העובדים בענף יתקיים אחת לשנה בחודשים אוקטובר/
נובמבר כחלק מתכנון התקציב של הענף. עובד יוכל לפנות למנהל הענף להעלאת שכרו
עד חודש ספטמבר בכל שנה. דיון השכר מתבצע במערכת הניהולית אשר תעביר את
החלטתה לעובד במכתב (אין בקיום הדיון משום הבטחה להעלאת השכר).
שכר בכירים ומנהלי ענפים יידון על ידי צוות שיכלול את מנהל מש"א, גורם מקצועי
חיצוני (במידת הצורך) ומנהל נוסף רלוונטי (מנהל קהילה/ מרכז משק/ מנהל כלכלי).
דיון השכר יתבסס, בין היתר, על התוצאות העסקיות של הענף והערכת העובד במהלך
השנה (שיחות משוב).
קרן השתלמות: הקיבוץ מעודד פתיחת קרן השתלמות ע"ח הענפים בקהילה, בעסקים,
ובמפעלים. במסגרת תכנון התקציבים יעשה מאמץ בשנים הקרובות לפתוח לכל
החברים בגיל העבודה קרנות השתלמות.
קרן ההשתלמות היא חלק מרכיבי השכר. החלטה על פתיחת קרן השתלמות תיעשה
בצוות שכר הרלוונטי למקום העבודה, כחלק מדיון השכר. כל ענף רשאי לקבוע לעצמו
 (בעזרת מנהל המגזר, מנהל מש"א) את הקריטריונים לפתיחה של קרן השתלמות
לעובדים בענף.

בונוס אישי: עובדים (חברים, שכירים) זכאים לקבל בונוס מהענף/התאגיד בו הם
מועסקים, לפי החלטת הנהלת הענף ובגובה (מצטבר) שאינו עולה על השכר החודשי.
אישור לבונוס יהיה לפי הפירוט הבא:
במפעלים – אישור יו"ר המפעל
בעסקים – אישור מרכז משק ויו"ר כלכלי, בהשתתפות מנהל מש"א.
בקהילה – אישור מנהל קהילה ומנהל מש"א
הנהלת קהילה המליצה שמש"א תגבש קריטריונים ברורים לתגמול אישי בקהילה, ותציג אותם
בפני הנהלת קהילה

3.    בחירת נציגים למועצות התנועה
רקפת זהר ומנו אלון מונו כנציגי הקיבוץ למועצות התנועה. במועצות בהן יעמדו על
סדר היום נושאים עקרוניים, יביאו הנציגים את הנושאים לדיון בהנהלת קהילה, או
במידת הצורך בשיחת קיבוץ, על מנת לקבל החלטה.

נושאים נוספים מהנהלת הקהילה
פסח: ארוחת חג הפסח תתנהל השנה באותה מתכונת מוצלחת בה התחלנו לפני שנה – מזנונים
במקום הגשה לשולחן. התפריט שמוגש בשמחה על ידי מרתה וצפי כולל:
*     מרק עוף עם קניידלך
*     פרגיות ממולאות בבשר טחון ופטריות ברוטב רימונים
*     צלי בקר בירקות שורש
*     קיש ירקות
*     גפילטא פיש (דג הבית)
*     אורז עם פלפלים קלויים ובצל
*     תפוחי אדמה בטימין
*     מבחר סלטים
*     קינוח – גלידת טריקולור בתוספת קצפיות ביתיות
*     שתייה – יין הבית, שתייה קלה ותירוש.
עלות הארוחה המלאה – 80 ₪ לאדם. הנהלת הקהילה החליטה  לסבסד את מחיר הארוחה ב-
50% (40). הסבסוד מיועד לכל המשתתפים חברי עין שמר ולמקסימום 5 אורחים למשפחה.
מעבר לכך, אורחים ישלמו מחיר מלא.
ועדת דירות (בהשתתפות: משה רונן, סיגל יגודה, אסנת אדר)
ערערה על החלטת ההנהלה מיום 23.1.13 לגבי הוצאת משרד הדירות ממיקומו החדש. המוזמנים
העלו את ההערות הבאות:
*לא מדובר במשרד של ועדת דירות אלא במשרד שמרכז את הטיפול בדירות, בנין ותחזוקה,
ומשמש ביומיום את נדב וסיגל.
*מתפרה ב' היא מקום לא מתאים, שכן  פעילות המשרד דורשת מקום שקט ומבודד יותר. ההחלטה
לעבור לדירה האמורה נפלה לאחר שלא היה לה ביקוש למגורים, ולאחר ההצעה נבחנה ואושרה,
עקרונית ותקציבית, על יוסי, ידי מנהל הקהילה.
* מעבר למקום אחר מחייב הוצאה נוספת, שכן מה שהיה "משרד בנין" במבנה הלול ליד החממה,
משמש כיום את יובל בן מיור (תכנון) ועוזי סגולי (תשתיות / חשמל).
הוחלט: לפנות לצוות מבני ציבור להקצות מקום מתאים למשרד בניין/דירות, ולכשיימצא מקום
כזה, להעביר את המשרד לשם ולהשמיש את הדירה למגורים.
חשוב לנו לציין כי אין בהחלטה זו משום ביקורת על התנהלותה של הוועדה (הקודמת או הנוכחית)
שכן החלטותיהן גובו על ידי מנהל הקהילה. להבא יש להקפיד שהקצאת מקום למוסדות ציבור
תיעשה בפורום המתאים.


עלון 9 (2013) (5913) כ"ו אדר תשע"ג 8.3.13  - alon@ein-shemer.org.il