חפש בעלונים קודמים

עלון 23 (2013) (5927) כז תמוז תשע"


עבד הממהר
מילים ולחן: שלמה ארצי

ליד הצומת יש מחנק מחמסינים ומאובך,
עבד על חמור אנחנו בתוך מכונית,
קח טמפו פעמיים גרעינים בזול בזול איש,
אומר עבד בעברית מלאת חצץ ואבנים.
"זמן צהוב" קורא גרוסמן למצב הרע,
"הכל פוליטיקה" אומר עבד הממהר....

"עם הזמן עוד תלמדו עלינו משהו יש צורך"
אומר עבד וממהר, שפוף ולא מתחרט.
"איך השמים שלכם הם כמו שלנו, הם כמו של עוד,
והשדה שלי אני שלו כמו פרי לעץ"..


אנשים טובים באמצע הדרך
יובל רוט, בן קיבוץ חצרים, נשוי ואב לארבעה ילדים בוגרים, ביניהם, נעמה רוט, מדריכה במרכז הצעיר, מקדיש את רוב זמנו ומרצו להסעת חולים פלסטינים מהמעברים
 לבתי החולים בארץ
ראיינה: עינת תומר


מה המקצוע שלך?
"אני עוסק בג'אגלינג (להטוטנות), הקמתי בזמנו את קרקס בנימינה. אני רואה את הקרקס כתרבות, אמצעי תקשורת וגם אמצעי חינוכי-טיפולי מצוין. בנוסף, אני עובד בעץ. מפתח מוצרי עץ לנוי ולשימושים אחרים."

איך התחיל הקשר שלך לסיוע לחולים פלסטינים?
"היינו שלושה אחים, אני הבכור. לפני 20 שנים, אחי הצעיר ממני, אודי ז"ל, יצא למילואים בדרום רצועת עזה ובאחת הפעמים שהיה אמור לצאת הביתה לחופשה הוא עלה על טרמפ. ברכב היו שלושה אנשי חמאס מחופשים לדתיים. הוא נחטף ונרצח. הוא היה בן 36 במותו. הוא השאיר אחריו אישה, ילד בן 4, וקיבוץ ובני משפחה המומים. בערך שנה אחרי האסון שמעתי ברדיו את יצחק פרנקנטל, אדם דתי, שבנו אריק גם הוא נחטף ונרצח בעת שירותו הצבאי. הוא התראיין סמוך לרצח בנו. הוא דיבר על פיוס ואמר שחייבים לשבור את מעגל הדמים. בסיום הריאיון אתו ברדיו התקשרתי אליו ואמרתי לו שאני מרגיש כמוהו. ובשיחה הזו הוא סיפר לי על רעיון עתידי להקים קבוצה של משפחות שכולות משני הצדדים שתצא במסר מאוד חד וברור, מסר של פיוס. מסר שאומר שאם אנחנו, שאיבדנו את יקירינו בסכסוך, יכולים לשבת ולדבר, אז כל אחד יכול. זו בעצם גם קריאה למנהיגים משני הצדדים לשבת ולדבר, כי כל סכסוך לבסוף יגמר במשא ומתן. לאחר ארבע שנים הקים יצחק את "פורום משפחות שכולות ישראלי-פלסטיני למען פיוס, סובלנות ושלום".

"כיום, מונה הפורום כ-500 משפחות, חצי מזה פלסטינים וחצי ישראלים. חברי הפורום בעיקר עוסקים בחינוך והפצת המסר.  אנחנו עורכים כל שנה בין 700 ל 1000 מפגשים בבתי ספר תיכוניים בישראל. למפגש כזה מגיע נציג ישראלי ונציג פלסטיני. כל אחד מספר את סיפורו האישי ומתפתח דיון בנושא. מטרת המפגשים האלו היא לפתוח את הראש לנוער פה בישראל ולהראות להם זווית חדשה של הסכסוך הישראלי-פלסטיני שהם לא הכירו."

כיצד התחלת להסיע פלסטינים מהמחסומים הצה"ליים לבתי החולים בארץ?
"בעקבות הפעילות שלי בפורום המשפחות השכולות, ביקש ממני אחד מהפעילים בפורום, בחור פלסטיני, להסיע את אחיו לביה"ח רמב"ם. אני נעניתי לבקשה, ומכאן הכל התגלגל. הופנו אלי עוד משפחות מהכפר "יעבד" בבקשות להסיע אותם לבתי חולים בארץ. כשראיתי שאני לא משתלט לבד על כמות הבקשות ביקשתי עזרה ממכרים, ואח"כ דרך האינטרנט. כל החולים הפלסטינים שמגיעים לישראל הם במצב כזה שאין אפשרות לטפל בהם ברשות הפלסטינית. הרשות הפלסטינית מכסה את עלות הטיפול בבתי החולים בארץ . החוליה החסרה – אין לחולים הפלסטינים דרך להגיע מהמעברים לבתי החולים בארץ. מדובר באנשים קשי יום שאם הם היו צריכים לממן את הנסיעות במונית הם לא היו עומדים בתשלום, מאחר ואין תחבורה ציבורית מהמעברים. "

ספר קצת על תנאי המחייה של הפלסטינים:
"התנאים בשטחים מאוד קשים. אין תעסוקה בשטחים, והמעטים שמצליחים לעבוד בישראל מפרנסים בדוחק את משפחותיהם."
"הרווח כולו שלנו!  זה משהו ששווה להתאמץ בשבילו, כי בשבילנו זו הזדמנות למפגש עם הצד השני, שכמעט ולא קיימת וזו דרך להראות להם פנים אחרות של הישראלים. לתת להם אפשרות אחרת של תקווה. המבנה החמולתי של החברה הפלסטינית מאפשר את הפצת המסר. מבחינה זו יש הקרנה של העניין בצורה אפקטיבית. מבחינתי, זה לחזק את כוחות השלום שם. מוחמד, הבחור שמפנה אלי חולים הוא פעיל שלום בציבור הפלסטיני. הוא מדבר על מאבק ללא אלימות. בעבר היה צריך הרבה אומץ לדבר כך. הוא מחזק את השלום ואני מבחינתי אעשה הכל בשביל לחזק אותו. "

כיצד זה עובד?
"כיום כבר יש יותר מ- 400 מתנדבים. המתנדבים נותנים מזמנם, מסיעים ברכבם הפרטי, ואלו שזקוקים, העמותה מחזירה להם הוצאות נסיעה. אנחנו מסיעים החל מהדרום, ממעבר ארז (מעזה), דרך אזור המרכז, ירושלים, וכלה במעבר ג'למה הצפוני ביותר באזור ג'נין. המחסומים הקרובים אלינו הם: מחסום ריחן (ברטעה) ומחסום שקד (טורא). משם יוצאים החולים ומלוויהם בעיקר לביה"ח רמב"ם. ניהול ההסעות מתבצע בעזרת גיליון אלקטרוני באינטרנט, שאותו אנחנו מעדכנים כל הזמן בהתאם לצרכים.
בטבלה האינטראקטיבית מצוין מאיזה מחסום נדרשת ההסעה, באיזו שעה ולאיזה בית חולים, והמתנדבים משבצים את עצמם."

אתם נעזרים בתרומות?
"העמותה היא עמותה ללא מטרת רווח. כל העבודה בעמותה (ניהול, תיאום, ארגון, חשבונות וכד') היא התנדבותית, אך אנו זקוקים לכסף על מנת לכסות אל עלות הנסיעה למתנדבים שמבקשים זאת. את התרומה הראשונה קיבלתי מהזמר ליאונרד כהן, הוא תרם 10,000 דולר. הוא קרא תרגום של כתבה שפורסמה בעיתון "ידיעות אחרונות" באנגלית בנושא. קיבלנו תרומות נוספות מחברות גדולות בישראל ומתורמים פרטיים בארץ ובארה"ב. האפשרות של העמותה להחזיר הוצאות דלק למתנדבים מגדילה את מעגל המתנדבים, וזה חשוב!"

במהלך שנות פעילותך ההתנדבותית בוודאי נתקלת בסיפורים מרגשים:
"אחד הסיפורים המרגשים התרחש לפני כארבע שנים. קצין ישראלי תעה בדרך והגיע בטעות לג'נין. בג'נין התחילו להתאסף סביבו עשרות פלסטינים, והאווירה הפכה לעוינת, קרובה ללינץ'. ברגע האחרון, נחלצו לעזרתו שוטרים מהמשטרה הפלסטינית, שפעלו, באומץ רב. בסיום האירוע התקשר אלי הקצין הפלסטיני ואמר שעשה את זה בין היתר בשבילי מפני ששנה קודם לכן הסעתי את אחיו לרמב"ם.

בנוסף, לפני שלוש שנים התקשר אלי טייס ישראלי בשם רזי וביקש את רשותי לתת את מספר הטלפון שלי לבחור מעזה ששכב על ידו בבית החולים הדסה, כדי שבעתיד אעזור לו בהסעות. שבועיים אחרי השיחה עם רזי קיבלתי טלפון מבחור פלסטיני בשם סוהל שאמר שקיבל את מספר הטלפון שלי מרזי ז"ל וביקש ממני לעזור לו לפגוש את אלמנתו של רזי. ארגנו פגישה בתל אביב. היה מאוד מרגש. במהלך המפגש אלמנתו של רזי ספרה שההיכרות בין רזי הטייס ובין סוהל הפלסטיני, הצליחה לשנות את דעותיו הימניות המוצקות של רזי על הפלסטינים . נראה לי טראגי שאדם מגיע לתובנות כאלה רק על ערש דווי  בשל היכרות עם האחר."

הכרת התודה שלהם תמיד מרגשת מאוד. מושל ג'נין, כאות תודה, הזמין את כל מתנדבי העמותה לאירוח בג'נין. באירוח בג'נין, נתנו לנו יחס של כבוד, הציגו בפנינו את כל מכובדי העיר והם ברכו אותנו. לאחר מכן, ראש העיר ערך לנו סיור בעיר ובבית החולים וקינחנו בסעודה כיד המלך באחת המסעדות הגדולות של ג'נין. היה מעניין ומרגש."

אתם זקוקים למתנדבים נוספים?
כמובן! אנחנו תמיד זקוקים למתנדבים נוספים. ניתן ליצור עמי קשר
בטלפון הנייד שלי:  050-9480111   או במייל:


ידיעת החברים: הקיבוץ מממן את הקילומטרים לחברים המוכנים להתנדב!
הודעות ושונות

מזל טוב
לנורית וזוהר יריב
להולדת הבן אביתר
אח לדניאל ויואב
ברכות לסבא מיכאל
 ולכל המשפחה

מזל טוב
לאילן בורלס
לנישואי בתו ליאור עם שרון
ברכות לסבים נורית ושלמה בורלס
לאחים עידן, ליעד ואייל
ולכל המשפחה הרחבה

שיחת קיבוץ מספר 6 לשנת 2013 תתקיים
ביום ראשון 7.7.13 בשעה 20:30 במועדון.
להתראות, רקפת

מספר הודעות מהרווחה
אני מחפשת חברים שמוכנים להסיע חברים מבוגרים תמורת תשלום,
נערים/חברים שמעוניינים לטפל תמורת תשלום בגינות החברים המבוגרים.
בנוסף, חברים שהתחילו תהליך של תביעה של הביטוח הלאומי בעזרת עו"ד מתבקשים להתייעץ עם עו"ד לפני ששולחים חומר או ניגשים לפגישות שהביטוח הלאומי זימן.
תודה רבה, אוריין גנדלמן
מבצעים ב"הוט"                                                       יש אפשרות לקחת את כל ערוצי  הפרימיום לחבילה אחת ב-30 ₪ לחודש. ערוצים אלו כוללים: ביוגרפיה, בייבי, הופ ילדות ישראלית , ג'וניור, בידור רוסי, ערוצי האוכל, הבריאות, הטיולים, ערוצי טבע ועוד. מי שמשלם על שני ערוצים מהרשימה או יותר, מומלץ לקחת את כל החבילה. מי שרוצה יעוץ יכול להתקשר אלי או להוט במספר 1800106106 הצעה נוספת היא לקבל את ערוצי ספורט 1 וספורט 2 פלוס HD ב-30 ₪ לחודש במקום 65, אבל צריכים לחתום 25 מינויים לפחות. מי שרוצה שיכניס לי פתק לתא הדואר ואסדר זאת. בברכה, יגאל כץ
קורס צילום במצלמה דיגיטלית בחממה בעין שמר          סדנת בזק להכרת המצלמה, מנחה אבי שטראוך, צלם, מעצב, מורה ומרצה לצילום. בסדנה נדבר על המצלמה ויינתנו טיפים רבים וטובים לצילום נכון. הסדנה תהיה בחממה                ביום שישי 5.7.13 בשעות 8:00-14:00, ביום שלישי 9.7.13 בשעות 16:00-22:00 וביום שישי 12.7.13 בשעות 8:00-14:00.  מחיר 360 ₪ כולל מע"מ וכיבוד קל. יש להירשם מראש.   ממליץ בחום.  לפרטים נוספים שמוליק בן-דור

ביום חמישי 11.7. יוקרן סרט במועדון.  שם הסרט יפורסם בימים הקרובים.
בואו להנות א.ש.הפקות.
אנו משתתפים בצערם של עלי אלון, מנו אלון ומליק גור
על מות האח
יונה אלון
תנחומים לכל המשפחה


מילה מ"מילוא"


עם סיום שנת הלימודים 2013 במילוא , התקיימה ישיבת מקשרי מילוא בה סוכמה שנת הלימודים ע"י עובדי מלוא וכן נמסרו עדכונים לגבי החופש והשנה הבאה :
השנה התחילו ניסיון חדש: תכנית קיץ עשירה באופן משמעותי לעומת השנים הקודמות.
יש אפשרות להשתתף בחוגי הקיץ. התוכנית מפורסמת במלוא ובלוח ההודעות שלנו.

בישיבת המקשרים ציינו את מילוא כ"בית לחברים", מעבר להיותו מקום למידה. כמובן שציינו
 את הצוות הנהדר והאווירה הטובה.

לגבי השנה החדשה : חודש ספטמבר הוא חודש של חגים , לכן שנת הלימודים הבאה
תתחיל ב – 29.9.2013 . שבועיים יוקדשו להתנסויות בחוגים השונים עד – 16.10.2013.
למרות התחלת שנת הלימודים מאוחר , חישבו במילוא את ימי הלימודים שיתקיימו לאורך
 השנה כך שכל החוגים יקבלו כמעט את אותו מספר של ימי לימוד :
לומדי חוגים בימי ראשון – 34 ימי לימוד
לומדי חוגים בימי שני -     32 ימי לימוד
לומדי חוגים בימי שלישי-  33 ימי לימוד
לומדי חוגים בימי רביעי – 34 ימי לימוד
לומדי חוגים  בימי חמישי – 34 ימי לימוד
השנה ילמדו 5 ימים בשבוע, יום חמישי נוסף לימי הלימוד , הדבר תוכנן כך, כיוון שמתכוונים לבנות בשטח מילוא ולמידה לאורך 5 ימי השבוע מאפשרת יותר גמישות במהלך השנה.
הטיולים שתמיד התקיימו בימי חמישי, יתוכננו בכל יום אפשרי של השבוע, כדי לאפשר גמישות. יחול שינוי מה בלימודי אחרי הצהריים: ביום ראשון אחה"צ ילמדו עד 18.15 בלבד.
יום שלישי אחה"צ  ילמדו עד 19.30 .
הבנייה במילוא אמורה להתחיל באוגוסט, ותמשך לאורך כל השנה, התוכנית היא שהתוספת החדשה תהיה פי 3 יותר גדולה ממילוא העכשווי. והיא תבנה בשתי קומות + מעלית. (נצטרך להתאזר בהרבה סבלנות בעת הבנייה).
לשנה הבאה מתוכננים חוגים חדשים: חוג צילום למתחילים ,חוג ארכיאולוגיה, חוג על שואה +ביקור בפולין. חוג יידיש יתקיים מדי שבוע, חוג תזונה, ועוד .

השבוע חולקו החוברות לחברים. תחילת ההרשמה לחברי המועצה 14.7.2013.
חברים אשר לא קיבלו חוברת ומעוניינים ,יכולים לפנות אלי ויקבלו חוברת.

השנה מתכוונים לקיים מסיבה לפתיחת שנת הלימודים ביום 3.10.2013 באולם בגן-שמואל.
מספר חברי עין-שמר שהשתתפו בחוגים היה 55 חברים.

ועדת רווחה +משאבי אנוש דנים כרגע על המשך סבסוד חוגים כעזרה לפנסיונרים שלנו.
ועדת רווחה תפרסם את החלטתה.
ברצוני להזכיר לחברים כי מי שמפסיק חוג אשר נרשם אליו יש להודיע בזמן  ובכתב , וכן חשוב לדעת כי זיכוי על חוג שהופסק הוא חצי שנתי .
שתהייה לכולנו שנה לימודית וחברתית מהנה, ותודה לצוות מילוא.
                                                                            
יהודית סגולי - מקשרת


ברצוני לעדכן את החברים בכמה נושאים  בענייני מש"א:

1.      בחירת מזכיר/ה – בחודש נובמבר מסתיימת הארכת הקדנציה של רקפת כמזכירת הקיבוץ, רקפת נבחרה לקדנציה של 3 שנים שבסיומן הוארכה הקדנציה שלה בשנתיים נוספות, מכיוון שתפקיד המזכיר הוא מהתפקידים המרכזיים ביותר, קיימנו בהנהלת מש"א דיון שנושאו קביעת תהליך הבחירה, הזמנו את רקפת שסקרה בפנינו את המשימות שאליהן יידרש המזכיר בשנים הקרובות מלבד תפקידיו המסורתיים, כאשר העיקרי בהם הוא תהליך הדיור והשיוך שהוא תהליך מורכב ביותר ולו השלכות חברתיות רבות.
הנהלת מש"א רואה לנכון להתחיל כבר עכשיו את תהליך הבחירה למזכיר, על מנת לאפשר התארגנות ושיקול דעת מיטביים. בשלב ראשון אנו מזמינים חברים שמתעניינים בתפקיד לפנות לעידן או רקפת כדי לשמוע פרטים נוספים. בחודש אוגוסט נפתח את המכרז לתפקיד ובהמשך נקיים ישיבת הנהלת מש"א פתוחה לציבור כדי להשמיע ולשמוע בנושא.

2.      ועדת קליטה – לאחר אישור תקנון הקליטה אנו נדרשים להקים ועדת קליטה שתפקידה המרכזי יהיה ליווי וביצוע של הקליטה. אין ספק שלוועדה זאת יהיה תפקיד מרכזי בחיינו בשנים הקרובות ויכולתם של חברי הוועדה ליצור קשר עם הנקלטים החדשים ולהכין את הקיבוץ באופן המיטבי לקליטתם היא קריטית להצלחת התהליך .יש לנו כבר מספר מתנדבים לוועדה והם יגיעו לבחירה בשיחה הקרובה. חברים שעדיין רוצים להצטרף מוזמנים לפנות אלי או למרב בהקדם האפשרי.


3.      אני רוצה להודות להגר צ'נסקי שנרתמת לעזרת משאבי אנוש גם בחופשת הלידה, כל הכבוד להגר זה לא מובן מאליו, מזל טוב שוב להגר ומרק.

עידן יגודה, מש"א


משולחנה של ועדת צעירים מספר 10
זמן רב עבר מאז הדיווח הקודם משולחנה של הוועדה, ולא במקרה נפרץ מחסום הדיווח –
בסוף השבוע האחרון של יוני, הגשמנו חלום שאפילו לא העזנו לחלום – טיול ח"צ בהשתתפות כארבעים ח"צניקים, ביוזמה וארגון עצמאיים. המטיילים יצאו ביום שישי בבוקר, עמוסים מצרכי מזון, אבובים, רשת כדורעף והמון מצב רוח טוב, עשו מסלול הליכה במים ולנו את הלילה בחוף צמח, לא לפני שערכו ארוחת מלכים על האש. למחרת שטו בירדן על אבובים וחזרו הביתה שמחים ועייפים בשבת אחר הצהריים. את כל המבצע הגדול והנהדר הזה, הגו, יזמו, ארגנו, ביצעו, הובילו... טל גולן וגל זוהר, ועל כך אנחנו רוצים להודות להם מאוד ולהביע כאן הערכה גדולה. תמונות וסירטונים בפייסבוק של מאיה שפירא.
תקוותנו שהיוזמה והעשייה הנהדרת הזו (בת דודתה של מסיבת שנות ה- 60 הנהדרת מהשנה שעברה) תמשך ותגבר, ולכן אין זה מיותר להזכיר כאן דילמה שאיתה התמודדנו במהלך ההכנות לטיול: אנו בועדת צעירים שתקציבה מימן את הטיול ובכך הפך אותנו אחראים עליו, סברנו שטיול מאורגן מעין זה צריך להתנהל על פי כללי בטיחות שאנו מכתיבים אותם (בעיקר בהקשר לשילוב המנצח של אלכוהול/לילה חשוך/מקווה מים אטרקטיבי), ואילו אחרים טענו שמדובר באנשים בוגרים, שצריך לסמוך על שיקול דעתם וכל אחד מהם אחראי לעצמו. בסופו של דבר, לאחר שיחות והבנות, נוהל הטיול באופן מוסכם ואחראי, וכולם חזרו שלמים ובריאים הביתה. "הנשר נחת" דווח בקשר, ואנחנו מקווים שהוא עוד ימריא להרבה פעילויות מוצלחות לא פחות.  בהזדמנות חגיגית זו, הרי עדכונים נוספים:
עם כניסתה של מרב לתפקיד מנהלת הקהילה, חזרנו לקדם בעזרתה הגדולה את הנושאים שעל שולחננו:
·        בישיבת ועדת צעירים נפגשנו עם מרב להכרות ותאום ציפיות. מרב אמרה כי לקיבוץ גם במתכונתו החדשה, יש מחויבות חזקה לצעירים שהם דור העתיד שלו.
·        במלאת שנה לעדכון הסדר הצעירים בעקבות שינוי אורחות החיים בקיבוץ, דנו בוועדה ובפגישה עם הצעירים, בתיקונים הנדרשים בו מניסיון השנה שחלפה. התיקונים העיקריים הם בתחום תור המעבר לדירות, שמצד אחד אנחנו שואפים שייתן מענה שוויוני להמון מקרים אפשריים, ומצד שני הכרחי שיהיה פשוט וברור.
·     כמו כן, הוספנו ל"הסכם ההרשאה לדירה" סעיף המאפשר להסכם המוגבל לשנה, להתארך באופן אוטומטי עד 5 שנים במידה ואין שינוי בשכ"ד. ההסכם המעודכן עבר לצעירים לחתימה מחודשת, וזו הזדמנות להזכיר לאחרונים לחתום ולהחזיר אלינו.

·        ביתרת תקציב אחזקת דירות הצעירים 2012, נערך בניצוחם של סיגל יגודה ושאול גלעד, מבצע החלפת תריסולים בכל הדירות בהן הם טרם הוחלפו עד כה. תודה גדולה.
·        בעקבות דיון סוער שהתנהל בדף הפייסבוק של צעירי עין שמר, קיימנו שיחה של ועדת צעירים, וגם מפגש צעירים עם עמי גלעד, הראל יגודה ורקפת זהר. בפגישה ביקשנו מהצעירים והמבוגרים לשתף בדברים שחשוב להם שיעמדו בפני מקבלי ההחלטות בנושא הקליטה. נשאלו שאלות, ניתנו תשובות מוסמכות, ונדמה לנו כי התחושות הקשות שבאו לביטוי בדיון בפייסבוק, התמתנו מעט.
·        בהשתתפות מרב ועידן, נפגשנו עם ארבעת מסיימי יב' – נופר ברכה, אילן שייביץ, איתמר מרקם ואסיף רוזיו – ברכנו אותם על הצטרפותם לח"צ ודיברנו על העניינים השונים הכרוכים בכך.
·        נושא הצעירוניות קיבל לאחרונה דחיפה משמעותית על ידי הנהלת קהילה, והוא נמצא כעת בבדיקת התכנות כלכלית. בסקר בדף הפייסבוק ובשיחות עם צעירים, התרשמנו כי הפתרונות שפרויקט זה עתיד להציע להם (דירה חדשה, 55 מ"ר, שני חדרי שינה, בשכירות) נראים להם מצוינים עבור זוגות צעירים עם ילד. האפשרות לשכור דירה כזו עם שותף ולהתחלק בשכ"ד, נראית לרובם בשלב זה פחות אטרקטיבית.
עד כאן להפעם. נשתדל שהפעם הבאה תהיה בהקדם ובנסיבות משמחות לא פחות.
ועדת צעירים
טיול צעירים // טל גולן                           היינו בנחל הזאכי במסלול מים,  אחרכך נסענו לכנרת, העברנו שם את הלילה. בבוקר נסענו לירדן עם האבובים שהבאנו מהבית...וחזרנו הביתה. היה גדול! ולא היה אפילו נחש אחד. זה המקום להגיד תודה גדולה ממני ומכל הצעירים      לגל זוהר היחיד והמיוחד שיזם ואירגן את הטיול הנהדר הזה. להרים חבורה של עינשמריסטים לטיול של יומיים זה לא עניין של מה בכך. ואנחנו כולנו מחכים כבר לפעם הבאה...  לענת גרוסמן וסיגל דקל שאפשרו לנו את הטיול. תודה לכן על הפרגון והתמיכה התמידית... וגם על הדאגה! גם לצפי גנדלמן ולתמי צמח ולכל האנשים שתמיד נותנים יד.            תודה לצעירים, הייתם נהדרים!!! 



לדור שידע את יונה
הספד ליונה אלון,
כתב: עלי אלון

במשך מחלתך גופך הלך וכחש - כולך כבר הפכת לרוח ללא גוף, כמו שהגדיר אותך פעם המנצח צבי בן פורת: "יונה הוא כולו 'רוחניוס".
כמו שהיית בהיותך ילד: פילוסוף זקן בגוף זעיר של ילד בגן.
אינני זוכר אותך בוכה. מעולם לא בכית. תמיד נאבקת. כל חייך היו מאבק. אפילו את גזר הדין של המחלה קיבלת בהכרזת  מאבק. אופייני לך שלמרות שהצעתי לך להיאבק במחלה בהפעלת הגוף בחרת להיאבק במפלצת באמצעים רוחניים, במדיטציה.
כבר בספר הראשון שלך - "אור" - תמונת השער הייתה של יעקב נאבק עם המלאך.
נדמה שמיומך הראשון נאבקת עם המלאך - אולי היה זה מלאך המוות. כי כבר כשיצאת לאוויר העולם, קטנטן, פסיק, קילו ו-400 גרם - הרופא אמר לאימא רחלקה: "טפלי רק בעלי - יונה במילא לא יחיה". זה היה בינואר, את הפגיות עוד לא המציאו. נדמה לי שכל חייך נאבקת עם המלאך הזה.

נולדת ילד זקן, חכם, חושב, פילוסוף קטן.
היית ילד מיוחד, כל-כך מיוחד, כל-כך אחר, כאילו נולדת מביצת ברבור שיד אלמונית  שׂמה בקן הברווזה בחצר העופות שלנו. אתה עפת בשמיים, עולמות הרוח הפתוחים היו מולדתך, שעה שאנחנו, שאר אפרוחי החצר, לשנו בבוץ ושיחקנו בארגז החול.
אני רואה אותך, פילוסוף ממושקף בן ארבע וחמש. בגיל שש כבר כתבת שירים מחורזים להפליא כשאני לא הצלחתי לחבר אות לאות.



הקטיף הגיע,
הגיעה עת לקטוף
הפועל מזיע,
                         קוטף הפרי הטוב.
שמש פז זורחת,
זורחת במרום,
עוד מעט הגיעה
כבר חצות היום.



אני זוכר שהקראת לי את השיר הזה ממחברת השירים שלך. כשאני חושב על זה עכשיו, "חצות-היום" – איזה תחכום! מאיפה לקחת את זה? והחריזה היצירתית של "לקטוף- טוב"! ילד בן שש!
כתבת על בעיות שברומו של עולם. מעולם לא עשית שגיאת כתיב.
בגיל שבע כתבת יומן בעט ודיו. המחברת מלאה כתמי דיו.
כשהכלבה זוזי מתה וקיבלנו 14 זריקות נגד כלבת ואני ברחתי מרוב פחד והסתתרתי בדיר. כתבת באומץ:
"לו ידעתי שהמלחמה תיגמר הייתי מוכן לקבל עוד 14 זריקות".
רחלקה שואלת אותך למה אתה תמיד נעלב, ואתה משיב לה ביומנך:

"אני מוכן ומזומן לספר לך, רחלקה למה אני, כפי שאת אומרת, נעלב. תמיד עֵלי אוהב להתחיל איתי. אתם, בייחוד יצחק, תמיד שעלי מספר לכם אתם מאמינים לו ואותי זה מרגיז מאוד ולכן אני נעלב."
"יום חמישי לינואר, יום הולדתנו התשיעי. היום אני רציתי לחבר שיר ושם השיר הוא 'גבורת האדם'."


השיר בן 15 הבתים, מתחיל כך:


"מגֶלן אמיץ הרוח
וקולומבוס הגיבור
הם נסעו אל ים פתוח
ארצות חדשות לעבור
והים סער מאוד
והם כמעט טבעו
אך, בקול ענות,
הלאה הם נסעו"



אתה מגיב בערנות ביומן על חדשות הארץ וחדשות העולם.
1942. בן שבע. מושפע מאוד ממוראות מלחמת העולם וכותב שיר:

"המלחמה


המלחמה, המלחמה
פצצות על האדמה
וכל הפצצות
על האדמה הן נפוצות
יורים תותחים
ואנשים מנצחים
ואנשים בורחים..."

מה עוללת לנו המלחמה
הרס וחורבן, חורבן ושממה
מה עולל לנו היטלר הרשע
לשמע הוראותיו כל הארץ רעשה"

"אל בריטניה
לא ינשלונו מעל אדמתנו
ולא יאמרו לנו: צאו מכאן
אנחנו נגֵנה על ארצנו
נער, זקן, גדול וקטן"




ביום בר-המצווה אתה כותב, לאחר שאתה מתאר את השמחה:
"אך פתאום מתגנבת ללב מחשבה
וחודרת אט-אט אל תוך השמחה:
האם כל החוגגים היום בר-מצווה
שפר עליהם גורלם גם ככה?"

אני הייתי הילד המפגר שמנסה לעוף אחריך בלי כנפיים. כשכולנו, ברווזונים שכמותנו, התרוצצנו בחצר – אתה ישבת בבית-הילדים ובלעת ספרים.
הגחנו מאותה בטן – שונים כמו יעקב ועשו, כמו שני הפכים של שלמות אחת. היינו כמו העיוור המרכיב על כתפיו את הפיסח וכמו הסרטן הנושא על גבו את שושנת-הים. קשר סימביוטי.
מאיפה שאבת את האומץ לצאת לבד את החצר, לתוך הג'ונגל, מצויד בשתי ידיים שמאליות, "פרופסור מפוזר" שכפתר את החולצה "יונצל" כמו שקראנו לזה, כשהכפתורים לא התאימו ללולאות הנכונות, שחבריו ב"גבעתי" אמרו עליו שאפילו ברז פשוט פתח הפוך ורובה צ'כי לא הצליח לפרק, אבל פירק לגורמים את שפינוזה, את קנט ואת קפקא וקונטרפונקטים מסובכים של באך...
שתי ידיים שמאליות - ורצון ברזל בלתי-מנוצח.
היית ילד מחונן, כמו גם שני בניך. בין בני גילנו יש הסכמה ש"יונה היה המחונן ביותר שצמח מבין בני הקיבוץ שלנו."
ההורים היו גאים בך. באשר אליי - רחלקה המודאגת הלכה פעם ליעקב ושאלה: "מה יהיה עם עלי שלא לומד לקרוא?"
שלחו אותך ללמוד קומפוזיציה אצל טובי המורים בארץ. הנערות שאהבתי אהבו דווקא אותך...
זה לא היה מסע תענוגות, התאומוּת. תמיד הכאב הכפול: כואב- לי-כשכואב-לי וכואב-לי-כשכואב-לך. כדי להתנתק היינו נאלצים לברוח לשני קצוות העולם – אבל נשארנו כמו שני הקטבים שביניהם עובר הזרם האלקטרו-מגנטי, כוח המשיכה המניע את החיים. הצורך להינתק העיד על הקִרבה הכי גדולה.
תמיד הלכת בדרכך המקורית, הייחודית. לא התפתית להבלי העולם הזה ולתפנוקיו, לא למכונית, לא לחוץ-לארץ, לא למעמד, כבוד ויוקרה, תואר וכסף. מַתמיד כעילוי - דבקת בייעודך הרוחני.
הלכת בהשאירך אחריך יבול עשיר בהגות - וסיפור חיים ייחודי שבעין-שמר כבר הפך למיתוס.
מלך במלכות הרוח, במלכות הברבורים הלבנים, שם נועדת מטבע בריאתך למלכות.  אני זכיתי לחיות בארמונך - הגם שבמעמד של שוליה. אני הייתי מגיש לך את כוס התה - כי אתה הרי לעולם לא היית יודע איך להדליק את האש. אבל זכיתי לחיות בארמונו של מלך.

חוגגים מאה שנה לתנועה שבנתה את המדינה!
כל השומרים והשומרות באירוע של פעם במאה שנה –
השומריה העשירית!

המקום: יער משמר העמק
הזמן: 17-20/7/2013
אלפי חניכים וחניכות מהארץ ומהעולם// אירועי תרבות וספורט// כנס מחזורים// בנייה צופית// מופע השמו"צרוק// מופע הפתיחה בהשתתפות 100 חניכים וחניכות// צעדה והופעת אמן בחיפה// מפקד אש מרהיב// ועוד ועוד ועוד...
שריינו את ה-17.7.13 בערב למופע המרכזי
(תהיה הסעה מרוכזת מהקיבוץ)

בשבוע הבא יוקדש העלון למאה שנות השומר הצעיר!
חברים מוזמנים לקחת חלק בגיליון ולכתוב:
·        חוויה מיוחדת מתקופתכם בתנועה
·        ערך תנועתי שמלווה אתכם לאורך השנים
·        זיכרון מהשתתפות באחת השומריות.
חומרים ניתן להעביר למייל של עלון המשק עד יום שני הקרוב!


תכנית תרבות חודש יולי 2013

6.7.13    מוצ"ש: נסיעה ל"קזבלן".
מדי שבוע בימי  שלישי – "בארבע (וחצי) אחה"צ.." - מכייפים בבריכה, בבקשה להביא מהבית משחקים לבריכה.
9.7.13 יום שלישי:  16:30 - מתרחצים ונהנים  בבריכה.
16:30: משחקים – חופשי...
17:00 : "זומבה" עם הילה ורד.
17:30 : כיבוד קל.
16.7.13 יום שלישי – 16:30: מתרחצים ונהנים בבריכה.

19.7.13 יום שישי : "שפיים ונהנים" - הרשמה תיתלה על הלוח.

23.7.13 יום שלישי : מתרחצים ונהנים בבריכה.

26.7.13 יום שישי ""רק – אהבה": ט"ו באב משלנו.

30.7.13 יום שלישי : מתרחצים ונהנים בבריכה.

ועוד הרצאות מעניינות , נסיעה לתל אביב - ביקור בתערוכות במוזאון תל - אביב, פרטים והרשמה בהמשך...
שתהייה לכולנו חופשה נעימה ומעניינת

הודעה ממכון הקוסמטיקה עדה
    החל מיום א' 7/7/13  מחיר הטיפול במכון הקוסמטיקה שלי יעלה ל 160 ₪.
 לנערים הנזקקים לטיפול מדי חודש יהיה המחיר 150 ₪.
   העלאת המחירים באה אחרי שכבר למעלה משנתיים המחירים נשארו ללא שינוי. באותו הזמן עלו מחירי התכשירים הקוסמטיים בשיעור ניכר. מלבד מכירת התכשירים אני משתמשת בהרבה חומרים בטיפול עצמו.
   בשנתיים אלו עלה גם שיעור המע"מ פעמיים מ 16% ל 18%.
  לאחרונה שדרגתי את המכון והוספתי מספר כלים חדישים ומשוכללים שעלו הרבה כסף. כלים אלה משפרים את תוצאות הטיפול הרגיל והם עוזרים במיוחד בטיפולים באקנה. מכונים אחרים (כולל בקיבוצים) לוקחים תשלום מיוחד על השימוש במכשירים אלה. הטיפול במכשירים מאריך את זמן הטיפול וגם זה עולה כסף.
  אני מקווה שתקבלו בהבנה העלאת מחירים זאת.
 עדה שפירא

שפיים ונהנים
הנסיעה לשפיים תהיה ביום שישי 19.7
ההרשמה על הלוח בחדר האוכל. מחיר כרטיס 40 ₪ מגיל שנתיים.
בבקשה הקפידו לרשום האם אתם נוסעים עם האוטובוס או באופן פרטי.
האוטובוס ייצא בשעה 16:00 מחדר האוכל. השנה איחרנו את החזרה של האוטובוס עקב ביקוש רב.
היציאה משפיים תהיה בשעה 21:00 עם האוטובוס.
הכרטיסים יחולקו לתאים ביום חמישי 18.7 ויחויבו בתקציב. מהרו להירשם!

הצעיריאדה חוגגת 40!
אירוע הספורט הגדול של הקיץ הגיע לשנתו הארבעים ואנו חוגגים.
ילדי כיתה ו' ואיתם כל ילדי חברת הילדים והצוותים מזמינים את כל הקיבוץ ובניו לדורותיו
לחוויית ספורט מטריפה.
רשמו ביומנים: ביום רביעי 7.8.13 משעה 16:00 נפצח בתחרויות ספורט לכל הגילאים, באצטדיון ובבריכה.
יהיה מקצי מבוגרים, נשים וגברים, משפחות, מוסדניקים ועוד.
בסיום התחרויות נערוך טקס חגיגי במגרש הספורט לציון 40 לכיף הכי גדול שהיה (ועדיין) בחברת הילדים!
אז בבקשה, התחילו להימתח, כנסו עם הילדים לבריכה לכמה אורכים, צאו לריצות קצרות, הדפו כמה כדורים, קפצו באוויר קצת ותהיו מוכנים!
הקיץ חוזרים לצעיריאדה!!!
צוות קבלת שבת יוצא לחופשת הקיץ
ימות החמה הגיעו, הקיץ רשמית כבר כאן, מי שיכול, פורש לחופשת הקיץ לנוח, להתרענן, לאגור כוח, לקראת  השנה החדשה המתחדשת עם הסתיו. כך גם "צוות המופלאים", הרי הם אנשי "קבלת- שבת יוצא לחופשת הקיץ. ואנו נצפה בכיליון עיניים לחזרתם אלינו בכוחות מחודשים. אנשי הצוות  הם בראש בראשונה: ענה ששון, היוזמת, המפיקה ואף המבצעת, אשר אינה פוסחת על חג, מועד או אירוע, כדי לחגוג ולציינו ב"קבלות השבת", ביצירתיות בלתי נלאית. עוזריה הנאמנים בצוות, אשר בלעדיהם הרי אי אפשר: קובי גרוסמן -  על השירה, מירי גרוסברג -  על הקלרינט, ניר אלון -  אקורדיון, אמיל ששון  -  על המערך הטכני (מצגות וכדומה), אורי תומר -  על  המשחקים ומתקני השעשועים לילדים בפנים המועדון ומחוצה לו, מרים שנפלד והדס מור – על הכיבוד והשתייה לילדים ולמבוגרים. ואחרון, אורחנו היקר – איך לא, נגן הקלרינט האגדי – גיורא פיידמן, כאשר הנו בארץ חוגג אתנו.
לבסוף, בשם כולנו, ובשמי גם, אני שולחת מכאן תודות לצוות "קבלת- שבת", לכל העוזרים, לכל המשתתפים מהקטון שבקטנטנים ועד הבוגר שבמבוגרים, לכל אלו ששרים, מנגנים, והעוזרים בפירוק והסידור בתום הערב, ולכל הבאים  -  מה טוב ונעים שבת אחים גם יחדיו.  
ניצה חופי
מדיוני הנהלת הקהילה 11.6.13, 2.7.13
1.     הצעה למבנה ענף בינוי, תכנון ושיכון
מרב הציגה את הצורך הרב ברכז תשתיות - לאור מצב התשתיות בעין שמר והיעדר גורם מארגן ואחראי, מוטל כיום עומס רב על המערכת שלא יכולה לתת מענה יעיל. המצב עתיד להיות עוד יותר אקוטי כשיתחילו לבנות את השכונה החדשה ולשפץ בתוך הקיבוץ. רכז התשתיות יחליף את רכז הבניין כך שלא צפויה השפעה על עלות המנגנון.
עמי הציג את המבנה המוצע לענף. מדובר בתחום מורכב בעל משמעויות אסטרטגיות, ולכן ינוהל כרשות תכנון ובניה שבראשה רכז המשק, ושתי הזרועות המבצעות שלה הן רכז התשתיות ורכז/ת ההשכרות ("שימושי מבנים").
עידן דיווח כי ההצעה עברה בהנהלת מש"א שאישרה וגם גיבשה את הגדרת התפקיד של רכז תשתיות.
הוחלט: מאשרים את המהלך.

2.     מקלטים – רועי פרילינג, הרב"ש, דיווח שיש תקציב מהמועצה לשיפוץ המקלטים בעין שמר. לשם כך אנו נדרשים לפינוי מלא של המקלטים מתכולתם.
 הוחלט: לפנות את המקלטים מכל חפץ בתוך חודש ולפנות מיידית למועצה לקבל את השירות. לאחר השיפוץ ניתן יהיה להכניס פעילות למקלטים בהתאם לכללים.



הצ'אי שופ חוזר!!!

ביום ג' 9.7 החל מ-15:30, ליד מועדון הנעורים (מול גן אורן),
בני ובנות הנעורים מזמינים אתכם לבוא וליהנות מעוגות, עוגיות, מתוקים, שתייה חמה וקרה בזיל הזול!
במקום תהיה גם פינת משחקים ושעשועים אז בואו עם הילדים, עם סבא וסבתא, בדרך לבריכה או סתם בין העיסוקים...


נתראה בצ'אי שופ!