חפש בעלונים קודמים

עלון 11 (2015) (6006) כב אדר תשע"ה



הודעות ושונות
מזל טוב
לפנינה ושאול גלעד
לנישואי אורטל עם רועי.
ברכות לאלי שלזינגר לחתונת נכדתו
למשפחות גלעד ושאשא
ולכל המשפחה הרחבה!!!

מזל טוב
לניצה ליבנה
להולדת הנכד- כרמי
בנם של רוית ועמיחי
אח ליהלי ואמרי
ברכות לכל המשפחה!!!

יום הבחירות - יום שבתון
ביום שלישי הקרוב 17.3.15 –  יום הבחירות לכנסת
חדר האוכל יהיה סגור
הכלבו יהיה סגור בשעות הבוקר, יפתח אחה"צ בשעות 19:00-17:00
מערכת החינוך תהיה סגורה
שיהיה שבתון נחמד
ואל תשכחו על הדרך גם להצביע...

שיחת קיבוץ
שיחת קיבוץ הקרובה תתקיים בשבוע הבאביום שני בתאריך 23.3.15 בשעה 20:30 במועדון לחבר.

בזמן האחרון הותקנוספסלי עץ חדשים,   יפים ונוחים ברחבי הקיבוץ.
תודה לשרה אבל שעומדת מאחורי פרויקט יפה זה  תבורכי.
שרהלה סיטנר

מפעלון בעין שמר
כידוע אני מנסה לקדם הקמה של מפעלון לאנשים המחפשים תעסוקה והכנסה.
חשבתי שיהיו הרבה אנשים שישמחו למקום כזה בבית.
לצערי כרגע נרשמו מעט מאוד אנשים שמעוניינים. אין אפשרות להקים את המפעלון אם לא יהיו מספיק אנשים שירצו לעבוד.
אם יש משהו שמעוניין ולא שם לי פתק, זה הזמן! כד שאוכל להחליט איך והאם מתקדמים...
שבת שלום אוריין גנדלמן

מכירת חזיות
ביום שישי הקרוב 20.3.15 מ 9:00 עד 12:30
תתקיים מכירת
חזיות איכותיות של החברות המובילות
(פמינה, טריומף, בודי פורם ועוד)
בכל המידות ובמגוון עיצובים.
עלות כל חזייה בתצוגה 85 ₪.
ניתן לשלם במזומן או בצ'ק.
המכירה תתקיים בבית משפחת גנדלמן
לאור הניסיון: מומלץ להתקשר לפני שבאים.
לשאלות ניתן להתקשר לאוריין נייד 052-3750954
התרמת כסף ומצרכי מזון לנזקקים
ביום שישי הקרוב 13.3.15
תהיה התרמת כספים ומוצרי מזון לקראת הפסח.   בכלבו תונח עגלה מיוחדת לתרומת מצרכים.
בחדר האוכל יישבו נציגי כיתה ו' להתרמת כספים בשעות ארוחת הצהריים וארוחת הערב
ובאזור הכלבו בשעות הצהריים.
נשמח לכל תרומה ושיתוף פעולה
חיה חרודי וילדי כיתה ו'

דרושים בדחיפות
עובדים לחדר האוכל לארוחת יום שישי בערב
המעוניינים מוזמנים לפנות
למרתה מור
ושרית אלימלך

ביום ראשון 15.3.15
בשעה 16:00
נעלה לקברו של
אבשלום (אבשי) בן-יהודהלאחר מכן ניפגש במועדון לחבר
למפגש חברים עם קפה ועוגה.
נשמח לראותכם,
משפחת בן-יהודה

אי תקינות בחלק מגני השעשועים שלנו
בביקורת פתע של מנהל התקינה של מכון הכלכלה שנערכה בגני המשחקים בקיבוץ עין שמר נמצא כי המתקן ליד המועדון לחבר והמתקנים שבחורשה הקטנה בין גן אורן לבית התינוקות לא עומדים בתקן.
המועצה הורתה לנו או לסגור את המתקנים עד להבאתם למצב בו הם עומדים בתקן או לפרק אותם.
את המתקן ליד המועדון לחבר הוחלט להביא לשפץ על מנת שיעמוד בתקן. עד אז אסור להשתמש בו. המתקנים שבחורשה הקטנה יפורקו בקרוב.

מכתב שנשלח למנהלת הקהילה מראש המועצה:
"הנדון: מתקני משחקים בשטחי ציבור ביישוב אשר אינם עומדים בתקן.
1.         מביקורת שנערכה ע"י הממונה על התקינה במשרד הכלכלה (מנהל התקינה) נמצא כי מתקן המשחקים בין בתי הילדים ביישובכם אינו עומד בדרישות התקן הישראלי ויש בו מתקנים מסוכנים.
2.         מתקן זה הוא מתקן נוסף מעבר לתקנים שהמועצה ביצעה בהם העלאה לתקן.
3.         הנכם נדרשים לבצע הסרה של המתקן ו/או סגירתו באמצעות חסימת כל גישה למתקן באופן מיידי ולא יאוחר מ-10 ימים ממועד מכתבי זה.
4.         יודגש כי המועצה קיבלה התראה דחופה מהממונה על התקינה על מנת לטפל בנושא.
5.         לטיפולכם הדחוף אודה.

בברכה, אילן שדה ראש המועצה"
שביט שפירא – בטיחות

מינה –- האישה הראשונה // אמיר תומר
השבוע היה יום השנה למותו של ראשון ראשננו – שמואל שועלי, שנפטר לפני 27 שנה, ב-1988. פועלו ידוע לרבים מאתנו, אך הפעם ברצוני להביא זווית אחרת של חייו – זוגתו.
ב-1935 הביא שמואל לקיבוץ את אהובת ליבו, מינה. מינה שהתה בקיבוץ רק 10 שנים, עד 1945, אך הקפידה להמשיך ולהיפגש עם שמואל בקיבוץ עד יומו האחרון.
במקרה, או שלא במקרה, התפרסמה בסמיכות ליום השנה לפטירתו של שמואל, כתבה על מינה, אשתו, בירחון "כיוון חדש" של גמלאי פתח-תקווה, גיליון פברואר, ע"י ורדה יאיר.
ב-18.3.15 תחגוג מינה 104 שנים. לכבודה ולכבוד שמואל ולכל מי שהכיר והוקיר אותה ואת פועלה, ברצוני להביא את שנכתב בכתבה המתארת את מינה וקורותיה אז והיום:
מינה – יחידה במינה / ורדה יאיר
"מינה היא דמות מדהימה באופייה, ביופייה ובמקצועה כאחות מטפלת מוסמכת בתינוקות. בגיל זה מינה עדיין צלולה בראשה ובעיניה הכחולות והיפות. מינה עבדה במחלקת תינוקות בבית חולים בילינסון (כיום שניידר). כל צוות העובדים העריכו את עבודתה ובפרט צוות הרופאים. החשוב שבדבר שמינה הייתה הכתובת האחרונה לטיפול בילדים שמצבם היה כבר קשה מאוד, למרות שקיבלו את כל הטיפול הנדרש לשיפור מצבם הבריאותי. אז היו מחליטים לתת אותם לטיפולה של מינה... והיא בסבלנותה הרבה ובמסירותה החזירה אותם למצב בריאותי תקין".
"מינה הייתה חברת קיבוץ עין-שמר וממקימי הקיבוץ. שמואל בעלה ז"ל נסע לפולניה לבקר את דודתו אחרי שהיה כבר 15 שנה בארץ, ושם הכיר את מינה שבאה לבקר את דודה.    מינה למדה ועבדה במסחר וניהול חשבונות בפולניה וב-17.2.1935 הביא שמואל את מינה לקיבוץ. היא עבדה במקומות עבודה רבים בקיבוץ עד שבסוף הלכה ללמוד קורס להכנת גבינות וטיפול בכבשים. מינה הייתה מרוצה מאוד מהעבודה, עד שביום בהיר אחד הוחלט במזכירות הקיבוץ שאין צורך בגבינות, ובמקום זה הם העדיפו לקחת את המקום להכשרת נוער עולה".  מינה נעלבה מאוד ואז, בשנת 1945, עזבה את הקיבוץ והשאירה שם את משפחתה: שמואל, בעלה ז"ל ויואב, בנם."  "מינה סיפרה לי: אחרי גמר הלימודים עבדתי בכל מיני מקומות, בבתי חולים בירושלים, עפולה ובתל-אביב. ובכל סופי השבוע ביליתי בקיבוץ עם שמואל ויואב. הרופאים, שכבר הכירו את עבודתה המליצו עליה למשפחות שזקוקות לאחות מטפלת. בסוף היא קיבלה עבודה קבועה בבית החולים בילינסון, כולל דיור, עד צאתה לגמלאות. כיום היא מתגוררת ברמת-גן, בקרבת בנה יואב".
... במלאת לה 100 שנים ארגנו בבית החולים בילינסון מסיבה מיוחדת לכבודה בה השתתפו צוות העובדים והרופאים של המחלקה.
"בכל ביקור שלי אצלה (כותבת ורדה מאיר, עובדת מעבדה בביה"ח), מינה מתלוננת שהיא "חיה יותר מדי, ולוקחת אוכל לאנשים אחרים". ואני משכנעת אותה כל פעם מחדש, שהיא אישה מיוחדת כל-כך ושרצוי שתמשיך להיות חלק מאתנו ולספר לנו את תולדות חייה מחדש".
"המסר של מינה לדורות הבאים: "לא לוותר על החלומות שלכם, ללמוד ולאהוב את מה שאתם עושים"".
"למינה יש שני נכדים מבנה יואב וכן שלושה נינים". אחד מנכדיה הוא הזמר ג'וני אסף שועלי שכתב, הלחין וביצע את השיר "עכשיו".    "עכשיו, כשאדום ושורף בעיניים
עכשיו שנינו בציור מקושקש
בלילה מזה, טועם ת'שמיים
וירח מאיר כוכבים רחוקים אלף שנות אור..."  
תודה לשולה חדוותי שהפנתה את תשומת הלב לכתבה זו.

מחקר חדש: "בקיבוצים - הזדקנות מוצלחת יחסית
    נחמן גלבוע, אתר mynet.co.il
 בשנים האחרונות מתנהל מאבק מתמשך על גובה הפנסיה של חברי הקיבוצים, והנושא אף נדון בוועדה מיוחדת בכנסת, במוסדות התנועה הקיבוצית, ואצל רשם האגודות השיתופיות. עיקר המחלוקת נוגעת למצבם הכלכלי של גמלאי הקיבוצים ולזכותם ל"פנסיה הוגנת". מחקר שנעשה לאחרונה בקרב אזרחים ותיקים בקיבוצים, במושבים, ביישובים קהילתיים ובערים, חושף נתונים לפיהם מציגים חברי הקיבוצים את מצבם האישי, גם הכלכלי, כטוב יותר מזה של תושבי היישובים הקטנים והערים.
 בתשובה לשאלה האם הם יכולים להוציא באופן בלתי צפוי 2,500 ש"ח בלי לקחת הלוואה, נמצא ש-18.8% מגמלאי הקיבוצים אינם יכולים לעמוד בהוצאה כספית בלתי-צפויה, לעומת 26.1% מגמלאי היישובים האחרים ו-41.5% מהגמלאים בערים.המחקר נערך על ידי "מרכז הידע לחקר הזדקנות האוכלוסייה" שבאוניברסיטה העברית, על פי הזמנת המשרד לאזרחים ותיקים, ובוצע על ידי עובדות המרכז, דנה דהן ואלה שוורץ, בהסתמך על שאלון טלפוני בקרב מדגם של 500 נשים וגברים בני 65 ומעלה, המתגוררים ביישובים המונים פחות מאלפיים נפש, במגזר היהודי. בניתוח הממצאים נעשתה השוואה בין חברי הקיבוצים לבין תושבי היישובים הקטנים, וכן בינם לבין תושבי הערים שנחקרו בסקר אחר."המחקר נוצר ביוזמת השר לאזרחים ותיקים אורי אורבך ז"ל, שביקש לבדוק - בפעם הראשונה בישראל - את ההבדלים, במגוון רחב של מאפיינים, בין דפוסי החיים של אזרחים ותיקים ביישובים קטנים וקיבוצים, לבין הערים הגדולות", אומר מנכ"ל המשרד לאזרחים ותיקים, גלעד סממה, "זאת על מנת לבחון כיצד ניתן לייעל את השירותים למענם. המחקר הזה מסייע לנו להמשיך לשרת את האוכלוסייה הבוגרת במסירות ובמקצועיות".
המרואיינים נשאלו שאלות בכמה תחומים: קשרי קהילה ומשפחה, תנאי דיור ונגישות, בריאות, קבלת סיוע, מצב כלכלי ושביעות רצון מהחיים. כאמור, בכל התחומים העידו חברי הקיבוצים כי מצבם טוב מזה של האחרים. 98.4% מחברי הקיבוצים דיווחו על תחושת שייכות למקום ולאזור שבו הם גרים, לעומת 91.6% מתושבי היישובים הקטנים. 96.7% מחברי הקיבוצים דיווחו על רמת נגישות טובה מאוד למרפאה או לרופא המשפחה, לעומת 85% ביישובים האחרים. כ-80% מהתושבים הוותיקים בקיבוצים סבורים שאמצעי התחבורה ליציאה מהקיבוץ נגישים בצורה טובה, בהשוואה ל-63.6% משכניהם ביישובים האחרים. "ככלל", נכתב בפרק המסקנות, "ממצאי המחקר הנוכחי מציגים נתונים חיוביים יותר עבור אזרחים ותיקים בקיבוץ בהשוואה לאלה המתגוררים בשאר היישובים הקטנים, במגוון מישורים: הם מרגישים שייכים יותר לאזור מגוריהם, נהנים מנגישות טובה יותר לכלל השירותים שנחקרו, מציגים מצב כלכלי גבוה יותר וכן בריאות נפשית טובה יותר, מקפידים על בריאות השן במידה רבה יותר, עוסקים יותר בפעילות גופנית ופחות נמנעים מביקור רפואי בגלל עלותו, אף שאינם תופשים את מצבם הבריאותי כטוב יותר מזה של תושבי שאר היישובים. הם עוסקים בפעילויות חברתיות בשיעור גבוה יותר מהמקבילים להם בשאר היישובים, מלבד פעילות התנדבותית, לגביה המצב הפוך. ממצאים אלה מעידים כי למרות תופעת ההפרטה של קיבוצים, ממשיכים האזרחים הוותיקים המתגוררים בהם לחוות הזדקנות מוצלחת יחסית".
  
רעיונות לטיול נחמד ביום הבחירות // עינת תומר
ביום הבחירות מזג האוויר יהיה נוח, צפויה התחממות קלה נוספת, אז אחרי שנשלשל את הפתק לקלפי יישאר לנו יום חופש שמומלץ לצאת לטייל בחיק הטבע.
מספר רעיונות לטיול נחמד וקרוב ובחינם:

רמת הנדיב ועין צור רמת הנדיב הנם גנים ופארק טבע, המהווים זיכרון חי לברון בנימין אדמונד דה רוטשילד.
רמת הנדיב פועלת למען הציבור בישראל ורואה עצמה כגוף מוביל בניהול משאבי טבע, תוך הקפדה על יחסי גומלין מקיימים בין אדם, טבע וסביבה.   עין צור הינו מעיין נקבה יפה הזורם כל השנה, ולצידו ווילה ובית מרחץ עתיקים. המעיין, הנמצא בתחומי רמת הנדיב, נגיש בהליכה קצרה ומהווה נקודת חמד לביקור ולפיקניק. מומלץ לעלות גם מעט למעלה עם השביל לעבר רמת הנדיב עד לבית חורי, שרידי בית חווה מהתקופה העות'מנית, וכן דרך מכלול מבנים מתקופת הורדוס הכוללים: ארמון מבוצר ומרשים אשר מזה מספר שנים נערכות בו חפירות ארכיאולוגיות. מאזור הארמון תצפית מרהיבה לכל אזור רמות מנשה ודרום הכרמל.
זמן נסיעה מעין שמר: חצי שעה
שעות פתיחה: 16:00-8:00
עלות כניסה :חינם  
מומלץ לחנות ליד בית ספר אורט ולא לחנות למעלה. לטייל בסביבות של מעיין עין צור, פריחה מקסימה.

גבעת הרקפות "גבעת הרקפות" הוא שמו הפופולארי של מדרון הגבעה כקילומטר מצפון לקיבוץ אבן-יצחק (גלעד) הנמצא בלב רמת מנשה. מדרון זה, הצופה לעבר נחל ספלול, נטוע עצי אורנים גבוהים בצילם פורחות מדי שנה רבבות רקפות בגוונים שונים של ורוד ולבן. זהו אחד מאתרי פריחת הרקפות המרשימים בארץ, ובמקום הוסדר מסלול הליכה קצר.
זמן נסיעה מעין שמר: חצי שעה
עלות כניסה :חינם  

נחל השופט -– עמק השלום
טיול קצר של כשעה שיש בו הכל, מסלול נוח (מתאים לעגלות תינוקות ולנכים), מים מפכפכים, מפלונים ובריכות שכשוך, הרבה צמחיה, מערות קטנטנות והרבה אויר טוב. אכן מדובר באחד המסלולים המטוילים ומשכך הוא די עמוס אבל הפתרון פשוט, בואו מוקדם לקראת 9:30-10:00. פריחה מנצחת. נכנסים בכביש הנסתר שבין קיבוץ הזורע לבין יקנעם המושבה.
בעונה זו – תחילת האביב מומלץ להביא בגדי החלפה ולהשתכשך במים הקרירים.
זמן נסיעה מעין שמר: 40 דקות
עלות כניסה :חינם  

נחל אלכסנדר
לכל אורכו של נחל אלכסנדר היפה והמשוקם פינות חמד רבות. ההמלצה היא לאזור הנמצא באזור הקיבוצים משמר השרון ומעברות. מעין שמר נוסעים לכיוון חדרה וממשיכים לנסוע על הכביש הישן, כביש מספר 4. אחרי צומת חפר פונים ימינה לכביש צדדי. מצד שמאל ישנו מגרש חניה מסודר. צריך לחצות את הכביש בזהירות רבה ולהגיע לצידו השני. אם המשכתם הלאה והגעתם למרכז המסחרי של קיבוץ משמר השרון יש להסתובב ולחזור. ליד הנחל נמצאים מרחבי דשא עצומים, ספסלים, שבילים להליכה קלה ולאופניים. מתאים גם לעגלות ילדים. נעים וקל.
זמן נסיעה מעין שמר: 40 דקות
עלות כניסה :חינם  

תודה ליוסי בן-מיור על העזרה בהכנת הכתבה
הזמנה לכנס החבורות של צלילי מנשה

החבורה הייצוגית של מועצה אזורית מנשה תופיע  ביום שני 23.3.15 בשעה 20:00 במועדון הברלה
 הנציגה שלנו  - דלית בן-דור
  כניסה חופשית

יצירה מקומית עם אבישי גרוסמן // שלומית תומר
לפני כשבועיים קיימנו מפגש רב משתתפים עם אבישי  לרגל צאת ספרו החדש, השישי במספר:
"הדרך בה בחרתי...". אבישי סיפר על דרכו, שעיקרה נושאים רעיוניים משולבים בקורות חייו ובסביבתו הקרובה. עלי אלון פתח את הערב בסיפורי ילדות של אבישי והרפתקאותיו עם החמורים, שהיו כלי התחבורה בעין שמר באותם ימים, חמור לכל ענף... חברים קראו קטעים מכתביו ולבסוף הנחה אבישי דיון בסוגיה המורכבת של הכותב בתוך קהילתו. בעקבות וכהמשך למפגש, מוגש אחד מהיפים שבסיפוריו מתוך הספר "סדקים בשמיים ובארץ".

"איש"
מתוך סדקים בארץ ובשמים.
"שמי הוא איש, בעצם אשר רוזנפלד, אבל בקיבוץ כולם קוראים לי איש. מישהו הדביק לי את הכינוי ואני ידעתי מדוע. נחשבתי בעיני החברים לאדם אמין, חרוץ, ישר, איש ביצוע.  פעם, בעבר הרחוק, הייתי אדם בעל השפעה בקיבוץ. מילאתי תפקידים מרכזיים והשמעתי את דעותיי בשיחת קיבוץ. אבל הזמנים השתנו וגם אני. מידי פעם אני מתבונן בפניי הנשקפים אליי מהמראה. הכל לכאורה אותו הדבר. שום דבר לא השתנה, אבל בתוכי אני יודע שהכל השתנה. ולא רק מפני שמלאו לי, השבוע, שבעים וחמש שנים. יום הולדת לא שמח במיוחד. מידי פעם אני חולף על פני ידידיי ואני קולט את מבטם. הם נוהגים לעצור, לשוחח אתי, אבל דיבורם איטי, הם משתמשים במילים פשוטות, מלטפים את כתפי והולכים לדרכם.
לפני ימים אחדים, בחג הסוכות, ישבתי ליד שולחן עמוס בפירות החג בסוכה המשותפת ושמעתי שניים מחבריי ששוחחו על מצבו של איש, כלומר – שלי.
"ראית את החיוך שסיגל לעצמו בזמן האחרון? שאל שלומי את אביגדור".
"בוודאי", השיב אביגדור.
"חיוך של חסר דעה, של אידיוט גמור", אמר שלומי והשניים השתתקו, אולי חששו שדבריהם הגיעו לאוזניי. ואכן, שמעתי אותם והרגשתי שעולמי חרב עליי.
לאחר דקות אחדות, קמתי ממקומי והלכתי לדירתי. נעמדתי מול המראה, התבוננתי בפניי מכל זווית אפשרית, חייכתי חיוך מלאכותי והמראה החזירה את בבואתי.
"איש, לאן הלכת? אני מחפשת אותך כבר חצי שעה", שמעתי את קולה של אשתי, ופניה הציצו מבעד לדלת הפתוחה. "המנחה של הטקס הזכיר את תרומתך הרבה לענף המטעים, והזמין אותך לעלות לבמה לקבל פרס סמלי. כל הקהל מחא כפיים והצעירים הריעו לך בקריאות קצובות. לאן הלכת?"
לאחר דקות אחדות, הבטתי בה ואמרתי: "לא שמת לב שבזמן האחרון אני מחייך כאידיוט גמור?" מבטינו הצטלבו ופניה לבשו ארשת תימהון שהלך וגדל.

שלווה גדולה ירדה עלי לפתע. ואולי לא כצעקתה?"
 ויוה איטליה!!! // צביה ויסברג
במסגרת ערבי התרבות המוקדשים ל"יצירה מקומית", נפגשנו עם דלית קצנלנבוגן, אשר שיתפה אותנו באהבתה לאיטליה, לתרבותה, לשפתה, לנופיה, לקרנבלים. חווינו עם דלית את ה"מסע", שהחל בילדותה בעין שמר, האנשים והאירועים שהשפיעו על דרך חייה והתפתחותה, דרך פגישתה המקרית עם איטליה בבייאנלה בה השתתפה החממה בונציה    ב- 1993, ובה נפתחה דלית לאהבה לאיטליה, אשר מלווה אותה בכל חייה הבוגרים.  עברנו עם דלית בנופי איטליה וקיבלנו "טעימה" מסקרנת ומושכת לטייל וליהנות משפע ידיעותיה וניסיונה.
תודה לדלית על ערב מעניין ומהנה ולצוות התרבות על ארגון נעים וטעים.

משפחת אומנה לכלבה
משפחה מפרדס חנה שצריכה לטוס לשנתיים לסין
מחפשת משפחת אומנה עבור כלבתם האהובה זואי.
זואי כלבה חביבה ברמות על. שקטה, אוהבת ילדים וחתולים. מעוקרת ומחוסנת.
משפחה שתירצה תוכל להשאיר אותה אצלה גם כשהמשפחה תשוב מסין.
לפרטים נוספים
יהודית גרוסברג 052-3750962
איזה קיבוץ קרקס
שלא תשתה לי חשיש
לכל קהל החוגגים בקרקס פורים
למנהלת הקרקס – טל גולן שעם שרביט פלאים ניצחה על ההפקה     בעזרתן של כמה ליצניות מדופלמות.
צוות ההגברה והתאורה, יגאל כץ ועוזריו.
לדי.ג'י הגדול מכולם הרי הוא עומר ארליכמן.
ועוד כמה בחורות ובחורים טובים
שבלעדיהם אי אפשר...
תודה על הפרגון
תודה על שהגעתם מחופשים
תודה על כל ההשקעה
ושיהיה לנו תמיד שמח ועליז
תמי צמח
אביב הגיע – פסח בא
פסח תשע"ה
משפחות  המעוניינות לקחת  חלק "באחד מי יודע"
מתבקשות להודיע לתמי צמח. תודה מראש...!

שימו לב!
חברים החוגגים את ליל הסדר בחדר האוכל מתבקשים:
להזדרז ולהירשם ,לציין את המספר הכולל עם פרוט של מספר האורחים,
מספר הילדים עד גיל שלוש.
תזכורת:
מחיר ארוחה לחברים וילדי חברים – 50 ₪
מחיר לאורחים – 65 ₪
ילדים עד גיל שלוש לא משלמים.

בשבוע הקרוב תיתלה הרשמה להתנדבות החברים בסידור חדר האוכל,
גלו רוח התנדבות ובואו לעזור, תודה!

חד גדיא
ילדים והורים המעוניינים להשתתף
בחד-גדיא בליל הסדר
מוזמנים להירשם
אצל עינת תומר