חפש בעלונים קודמים

עלון 25 (2015) (6020) טז תמוז תשע"ה

פתיחת קיץ בבריכה 
יום שלישי 7.7.15
בין השעות 18:30-17:00
עם מוסיקה, משחקי בריכה,
 ארוחת ערב קלה
 וכיף
בין השעות 18:30-17:00
ועדת תרבות

ברכות לכל התלמידים, התלמידות, המורים והמורות לסיום שנת הלימודים ופתיחת החופש הגדול
הודעות ושונות
מזל טוב
ליעקב ניידס
ליום הולדת 90!!!
המשך לשמור על האופטימיות והחיוך.
ברכות לכל המשפחה

"שבת אחים גם יחד"
זה לא מובן מאליו, שמדי שבוע בשבוע כבר אחת עשרה שנה
נפגשים שלושה דורות, סבים הורים וילדיהם
למפגש מיוחד ומרגש במינו של קבלת השבת.
המפגש כולל פירוש פרשת השבוע על ידי החברים, שמוסיפה ידע ומשמעות למקורותינו. כל זה מלווה בשירת היחד, מצגות, נגינה של חברינו בתוספת ציון אירועים מקומיים.
זוהי תרבות מקומית במיטבה!
בשמי, ובוודאי בשם רבים, אני
מודה לענה ואמיל ששון   ולכל אלה שתורמים
להצלחה ולהמשכיות.
איה מלומן

הנהלת קהילה   לחברים שלום,  בהנהלת קהילה היוצאת ישבו שתי מנהלות תחומים – חינוך ורווחה.  רבקה שדה, שנבחרה לניהול תחום הגיל השלישי, אינה יכולה להצטרף להנהלת הקהילה ולכן, כיוון שאנו רואים חשיבות גדולה לייצוג תחום הרווחה והבריאות בהנהלת הקהילה,תצטרף להנהלה קרן משיח מתוקף היותה רכזת ועדת בריאות. אנו מאחלים לקרן ולשלושת נציגי הציבור החדשים – אבינועם גולן, מנו אלון וטלי חדוותי הצלחה בתפקידם.   מש"א

שמרו על כרטיס האשראי שלכם
אני שוב ושוב נתקלת בחברי קיבוץ, בעיקר פנסיונרים שמתפתים לערוך קנייה בכרטיס האשראי קנייה אותה לא תכננו לרכוש ומקבלים דברים שאינם נחוצים להם.
לכן, אני ממליצה: אל תכניסו לביתכם נציגי מכירות, אל תתפתו לשיחות בטלפון.
לדוגמא: אם נציג "קירבי" מבטיח לכם שינקה לכם את השטיח – אל תכניסו אותו לביתכם.
עדיף שטיח מלוכלך מעסקה יקרה ללא תועלת.
אם מתקשרים אליכם ומנסים לפתות אתכם לרכוש פריט כלשהו בטלפון   תגידו: "אני לא מעוניין" ונתקו מיד,
שכנוע בטלפון הוא חלק משיטת השיווק של חברות רבות.
אם אתם זקוקים לרכוש משהו – סעו לחנות ורכשו את הפריט לו אתם באמת זקוקים.
אל תסתבכו ברכישות מפוקפקות.
עינת תומר – כרטיסי אשראי

המספרה בעין שמר
החל מהשבוע אתחיל לעבוד במספרת הקיבוץ
אתן מוזמנות לפנות אלי לקבוע תור.
עדי גור 052-3750922

הפרדת גזם
אנו מבקשים לזרוק לפינות איסוף הגזם – גזם בלבד.
הקפידו להפריד את הגזם משקיות ניילון / עציצים שבורים / קרטונים ואשפה נוספת
וזרקו כל דבר לפח המיועד לו.
תודה מראש על ההתחשבות,
צוות הנוי

משתתפים בצער משפחתה של חברתנו היקרה   רות עצמון   ההלוויה תתקיים ביום שישי הקרוב, 3.7.15 בשעה 15:30 בבית העלמין של קיבוץ עין שמר   תנחומים למשפחה

היכרות עם מסיימי כיתה ו' המקסימים// עינת תומר

פלג שפירא
גיל: 11
 הורים: טובית ושביט שפירא.
 סבתי וסבי מצד אבי: עדה ואורי שפירא.
 סבי וסבתי מצד אמי: זיוה ודב סגל.
 אחיות: אגם בת 10, וגילי בת 14
 חוגים: חוג היפ הופ בנים וב"שומר הצעיר".
 תחביבים: ריקוד, דיבור, שינה, אכילה וספורט.
 חוויה מיוחדת מהשנה האחרונה:  
טיסה לכריתים ליום ההולדת שלי וטיול למצדה עם כיתה ו' וההורים.
 המורה האהובה עלי: רחל כלפון (המחנכת) כי היא היחידה שמצליחה להשתלט על הכיתה שלנו.
 מקצוע מועדף עלי בבית הספר: ספורט כי הוא מחוץ לכיתה ולא רק יושבים וכותבים בו.
 דמות נערצת עלי: ההורים שלי כי הם מנהיגים טובים ומנסים להיות הכי נחמדים בעולם.
 כיצד אחגוג את בר המצווה? אני רוצה לחגוג את בר המצווה שלי בטיול  באוסטרליה עם המשפחה שלי.
 מה ארצה  להיות כשאגדל?  ארצה להיות עורך דין או דוגמן.
 אני מאחל לעצמי: שאצליח בכל מה שרק אעשה ושיהיו לי חיים טובים כמו שהם עכשיו.

גלי תומר
גיל: 11.5
 הורים: אורי ואדוה
 סבתי וסבי מצד אבי: שלומית ויורם תומר
 סבי וסבתי מצד אמי: יהודה (ז"ל) וחנה גיל
 אחיות: שקד בן 10, ליה בת 6, גפן בת 4
 חוגים: רפואה ורובוטיקה בטכנודע ו"שומר צעיר".
 תחביבים: רפואה, איסוף פסלונים, כתיבת שירים.
 חוויה מיוחדת מהשנה האחרונה:
זכייה שלי ושל פלג שפירא ועוד 2 בנות מהכיתה במקום הראשון בתחרות מחוזית במדעים.  
 המורה האהובה עלי: רחל כלפון, המחנכת שלי, משום שהיא עוזרת לכולם ותמיד מצליחה להביא למלוא היכולת של כל אחד.
 מקצוע מועדף עלי בבית הספר: חשבון, כי אני ממש טוב בזה וזה קל לי לקלוט.
 דמות נערצת עלי: חוץ מאבא ואמא? אני לא כזה מעריץ.
 כיצד אחגוג את בר המצווה? אחגוג בבריכה עם משפחה וחברים, לא אירוע כזה מפואר.
 מה ארצה  להיות כשאגדל?  יש לי רשימה ארוכה: רופא, מדען אסטרופיזיקה, ארכיאולוג, איש עסקים מצליח, משורר וסופר.
 אני מאחל לעצמי: הצלחה בכל מה שארצה ובכל תחום שארצה ושתמיד אבחר בדבר הנכון לעשות.
אלה תומר

גיל: 12
הורים: קתרין ונוה
סבי וסבתי מצד אבי: שלומית ויורם
סבי וסבתי מצד אמי: מייקל ולינדה
אחות:  מאי בת 18
חוגים: כדורעף, היפ הופ, והשומר הצעיר.
תחביבים: אני אוהבת מאוד לרקוד ולשחק כדורעף, לבלות עם חברות,  ובקיץ ללכת לים ולבריכה.
חוויה מיוחדת מהשנה האחרונה: טסתי לאיטליה עם משפחתי וביקרתי במקומות מאוד יפים ומהנים לדוגמה: המרפסת של יוליה בורונה, לונה פארק גדול ומיוחד, ונציה ועוד...
המורה האהובה עלי: רחלי המורה לספורט היא תמיד מוכנה לעזור בכל מה שצריך וגם מעצימה אותי בתחום הספורט למשל נסיעה לתחרות מחוז חיפה באתלטיקה.
כיצד חגגתי את בת המצווה: חגגתי ב"מועדון לחבר" בעין שמר עם החברים שלי, הבאנו די ג'י שעשה את המסיבה!!! בעוד כחודשיים אחגוג את בת המצווה עם המשפחה ב"בית חנקין" באולגה, שזו מסעדה מעל הים, מקום מאוד יפה עם אוכל מעולה.מה ארצה להיות כשאגדל? אני עוד לא יודעת יש עוד זמן לחשוב...
אני מאחלת לעצמי: שתמיד אהנה בכל מה שאעשה ושיהיה לי רק טוב

מאיה שפרן-ליס
גיל: 12
הורים: הדס וגיא

סבתי וסבי מצד אבי: דליה ואורי

סבי וסבתי מצד אמי: צילה ואורי

אח: יותם, בן 6 וחצי.

חוגים: מקהלת אוריין.

תחביבים: שירה, ציור, כדורסל, כדורגל (ספורט...).

חוויה מיוחדת מהשנה האחרונה: שנת שליחות לארצות הברית (לפני שנה) והטיול למצדה עם בני מצווה השנה.

המורה האהובה עלי: Ms. Jeffe שהייתה  מורת האם (מחנכת) והמורה לאנגלית שלי בארצות הברית. היא הייתה מקסימה, שמחה, עם אנרגיות חיוביות והמון רצון ללמד, וללמד טוב.

מקצוע מועדף: מתמטיקה, כי לרוב יש רק תשובה אחת נכונה.

דמות נערצת: טיילור סוויפט, זמרת מדהימה. גם ג'ניפר לורנס, שמשחקת את קטניס אוורדין ב"משחקי הרעב".

כיצד חגגתי את בת המצווה? חגגתי בבית עם המשפחה המורחבת ובמשחק "לייזר-טאג"(laser tag) עם הכיתה והחברים.

מה ארצה  להיות כשאגדל? אני לא ממש יודעת, אבל יש לי עוד המון זמן לחשוב ולהחליט.

אני מאחלת לעצמי: שאחיה את חיי בדרך הכי טובה שאוכל - בדרך שלי ושאהיה מאושרת ממנה.

רומי שורר    
גיל: 12
הורים: נגה ודן שורר
סבתי וסבי מצד אבי: שרה ז"ל ושמחה
סבתי וסבי מצד אמי: עדה ואורי שפירא
אחים ואחיות: יותם בן 19,יובל בת 17, ורון התאום שלי.
חוגים: אני משתתפת כשנתיים בחוג היפ הופ באולפנה למחול.
תחביבים: אני אוהבת לרכוב על סוסים, לשחק כדורסל, לרקוד, לשיר,
לצייר, ובנוסף יש לי אקווריום עם דגים.
חוויה מיוחדת מהשנה: החוויה הכי מיוחדת שהייתה לי השנה היא הבת
 מצווה יחד עם משפחתי. ההפתעה המיוחדת שקרתה לי באותו הערב
שלא ידעתי עליה זה שדוד שלי הגיע יחד עם משפחתו מחו"ל.
מאוד שמחתי והיה לי מאוד כיף.
המורה האהובה עלי: המורה האהובה עליי היא יעל סדר,
היא מלמדת בסגנון כיפי ומיוחד.
מקצוע מועדף: המקצוע המועדף עליי בבית הספר הוא ספורט כי אני אוהבת לרוץ ולשחק וגם אני מבלה עם החברים שלי בשיעור.
דמות נערצת: הדמות הנערצת עלי היא טיילור סוופיט. היא זמרת מפורסמת ואני מאוד אוהבת את השירים שלה ואת סגנון המוזיקה שלה
כיצד חגגתי את בת המצווה? חגגתי את בת המצווה שלי יחד עם משפחתי והחברים הקרובים שלי בגן הפקאן בעין שמר. היה לי מאוד כיף יחד עם כולם וזאת חוויה שלעולם לא אשכח.
מה ארצה להיות כשאגדל? כשאהיה גדולה ארצה להיות רקדנית מקצועית להיפ הופ כי אני מאוד מתחברת לסגנון הריקוד וכיף לי לרקוד אותו.

רון שורר
גיל: 12
הורים: נגה ודן שורר
סבתי וסבי מצד אבי: שרה ז"ל ושמחה שיבדל לחיים ארוכים.
סבתי וסבי מצד אמי: עדה ואורי שפירא.
אחים ואחיות: יותם בן 19, יובל בת 17 ורומי התאומה שלי.
חוגים: אין לי כרגע.  
תחביבים: אני אוהב לשחק כדורסל, כדורגל וכדורעף.
חוויה מיוחדת מהשנה: כשטסנו לבקר את הדוד שלי לכבוד חג המולד 
  בדנמרק. זאת הייתה חוויה מיוחד להיות בחו"ל בחג .
המורה האהובה עלי: רחל כלפון.
מקצוע מועדף: ספורט.
דמות נערצת עלי: לברון ג'יימס (שחקן כדורסל אמריקאי)
כיצד אחגוג את בר המצווה? לא החלטתי כרגע. יש לי עוד שנה.
מה ארצה להיות כשאגדל? שחקן כדורסל.
אני מאחל לעצמי: שיהיה לי רק טוב בחיים עם הרבה בריאות
כי זה כל מה שצריך.

עומרי גנדלמן

גיל: 12.5
הורים:  צפי ואוריין גנדלמן
סבי וסבתי מצד אמי: שרה ז"ל ואורי נחום
סבי וסבתי מצד אבי: חיים ז"ל וציפי גנדלמן
אח: ליאור בן 14
חוגים: ברייקדנס, בעבר כדורגל וכדורסל.
תחביבים: לבלות עם חברים, לשחק כדורגל, כדורסל וספורט בכללי, לראות טלוויזיה ולשחק בx box  לראות וללכת למשחקים של מכבי תל אביב.
חוויה מיוחדת מהשנה האחרונה: הייתי באיטליה במשחק כדורגל של מילאן נגד לאציו.שתיהן קבוצות בכירות בכדורגל האיטלקי.
המורה האהובה עלי: אין מורה אהוב עלי, כי אני לא אוהב ללמוד.
מקצוע מועדף: ספורט כי אני היפר אקטיבי ואוהב לעשות ספורט.
דמות נערצת: עומרי כספי (שחקן כדורסל) וערן זהבי (שחקן כדורגל) כי את שניהם אני אוהב ושניהם ממש טובים בתחום שלהם.
כיצד אחגוג את בר המצווה? אעלה לתורה בבית הכנסת בגן שומרון אחר כך ארוחת צהריים עם ברכות ומצגות בחדר האוכל של עין שמר. בהמשך אטוס עם המשפחה לחו"ל.
מה ארצה להיות כשאגדל? ספורטאי, איש עסקים.
אני מאחל לעצמי: לגור בקיבוץ גם כשאהיה גדול ולהצליח ב"מבואות עירון" ובחיים.

דרוש/ה רכז/ת ועדת רכב
דרישות התפקיד:
-           ניהול ישיבות וקביעת סדר יום
-           ביצוע תוכנית השקעות והחלפת רכבים בתאום עם מנהלת קהילה
-           אחראי/ת על יישום תקנון רכב ואכיפתו
-           הדרכת נהגים חדשים
-           מעקב אחר תאונות ונהיגת חברים, מילוי דו"ח תאונה
-           קשר עם סדרנית רכב והמוסך
-           עדכון ופרסום בעלון

בחירה בקלפי
המעוניינים יפנו לשרית אלימלך עד ל – 12.7.15

מכתב שנשלח השבוע למזכירות הקיבוץ:   למזכירות עין שמר ולגיל עמל שלום!  תודה לכסף ששלחתם לי.   מדי פעם אתם גורמים לי להיות מופתע מחדש – לטובה כמובן, שמגיעה לי דרך עין שמר ירושה מסלה – אמי. עדיין לא התרגלתי.   שוב – תודהוהצלחה לעין שמר   יאיר רביד (רייכל)  קיבוץ להב

יודע לכתוב האפרים הזה:

במלאת 60 שנה לפטירתו של ברל כצנלסון

נפל דבר / אפרים סידון
ברל'ה ברל'ה צא החוצה!
או אולי בעצם לא כדאי.
ברל'ה ברל'ה אל תצא החוצה!
כי ממש תתאכזב, בחיי.
ברל'ה ברל'ה אל תצא החוצה!
שמע לדברי, חבר.
ברל'ה ברל'ה אל תצא החוצה,
עדיף שבקבר תישאר.

נפל דבר בישראל, נפל "דבר".
ואיש אינו יוצא לעמוד "על המשמר".
וגם לא נושא עיניו,
אל ה"חרות", "למרחב".
וב"עולם הזה", "הבוקר"  לא עולה.
ורק "הארץ" מלאה חמס -
ו"הצופה" חולה.

נפל דבר בישראל נפל דבר.
וחברת העובדים מורכבת מבני נכר.
פועלי כל העולם הסועדים
את פועלי ציון.
העולים לרגל לבלינסון והרצפלד -
ובאים ויוצאים מבן גוריון.
בזאב ז'בוטינסקי, שוב חופרים
וחיים ארלוזורוב מפוקק.
את המטבח בבית אלפא מכשירים -
ויבנאל היום היא ק''ק.

 השומר הצעיר, הוא כרגע  מאבטח,
העומד בפתח קניון.
מחנות העולים הם של סילבן וביבי -
והתנועה מאוחדת, באילון.

התעמלות בריאותית
בחודש יולי ייפתח חוג התעמלות בריאותית
עם ענת גושן – קלעי
בימי ראשון בשעה 8:15
בימי שלישי בשעה: 10:00
בסטודיו ליוגה – בעין שמר
לפרטים והרשמה
ענת גושן-קלעי 052-2838413

זהירות בדרכים
באחד מימות השבוע בשעה 7:30 בבוקר יצאתי רכוב על אופניים מביתי למחסן הבגדים.
אחריי נסע רכב פרטי בו נהג חבר קיבוץ.
הוא נסע אחריי עד מחסן הבגדים.
לשאלתי למה הוא נוסע בדרך הכי מסוכנת בה כל הילדים / ותיקים / חברים משתמשים ללא הרף, למה הוא לא עושה סיבוב דרך הרפת – שם הרבה יותר בטוח,
לתדהמתי הוא ענה לי: "השתגעת, לעשות סיבוב כזה גדול למחסן הבגדים?"
ואני שואל עד כמה רכב פרטי יכול לשבש דעתו של חבר קיבוץ?
אבנר ארבל

פתיחת מועדון הנעורים המחודש
לפני כשבועיים נפתח מועדון הנעורים לאחר שעבר שיפוץ יסודי- לקראת החופש הגדול.
בתמונה: רויטל יוסף, מנהלת החינוך הבלתי פורמלי בעין שמר, בפתיחת המועדון המחודש.
צילום התמונה: פנינה גלעד

מוסף תרבות
70  שנה למאהל הפלמ"ח
העלאת זיכרונות והסרת הלוט
תחת עץ האלון
(ע"י בית הנעורים)
עם כיבוד קיציי ונוסטלגיה
מוצ"ש 18.7.15 בשעה 17:00
מוזמנים כולם
ועדת תרבות
הקרנת סרט ושיחה עם הבמאית
"שיח לוחמים הסלילים הגנוזים"
יום חמישי 9.7.15
בשעה 20:30 במועדון לחבר

שבוע לאחר מלחמת ששת הימים, קבוצת קיבוצניקים צעירים(ביניהם העורך אברהם שפירא והסופר עמוס עוז) יצאה לשוחח עם החיילים ששבו משדה הקרב. השיחות המוקלטות נערכו לרב המכר "שיח לוחמים", אך החלקים השנויים במחלוקת של השיחות צונזרו באותה העת על ידי הצבא. הסרט חושף אותם לראשונה.
 מרתק! מבויים במומחיות
בתום ההקרנה תתקיים שיחה עם
במאית הסרט מור לושי