חפש בעלונים קודמים

עלון 41 (2015) (6037) ב כסלו תשע"ו





הודעות ושונות
תזכורת
הצבעות קלפי
יום ו' 13.11.15 בחדר האוכל: 11:30 – 12:30
יום א' 15.11.15בחדר האוכל: 11:30 – 13:00
יום א' 15.11.15 בבית המשרדים: 17:30 – 18:30

זיכוי מס בגין לימודים
עד לפני מספר שנים יכולנו לדעת מי מבין החברים לומד, והאם מגיעים לו נקודות זיכוי למס הכנסה בגין לימודים אלו.
היום, אין לנו מידע מסודר בהנה"ח, וייתכן שיש חברים שמגיעות להם נקודות זיכוי שיכולות לבוא לידי ביטוי גם בתלוש הפנימי (לשלם פחות מס פנימי).

למי מגיע נקודות זיכוי:

1.למי שסיים לימודי תואר ראשון במוסד אקדמאי ב 3 שנים האחרונות(מ 2012 ואילך)
2.למי שסיים לימודי תואר שני במוסד אקדמאי בשנתיים האחרונות (מ 2013 ואילך).
3.למי שסיים לימודי מקצוע במקצועות – הנדסאי, טכנאי, לבורנט, שרטט, חשמלאי, לימודי תעודת הוראה,בשלוש שנים האחרונות.
אם יש מי מבין החברים שזכאי לנקודות הזיכוי אנא פנו לצביה או לגיל לשם תאום.
גיל עמל - מנהל הנה"ח

עדכון שעת נסיעה נהג ביתלחברים שלוםבעקבות החלטת הנהלת הקהילהמיום ראשון 15.11.2015 נסיעת נהג בית תצא בבוקר בשעה 7:20במקום בשעה 7:30. בברכה, אוריין גנדלמן והנהלת הקהילה

תערוכת נעלי נוחות לנשים
תערוכת נעלי "ויקטור" תתקיים
ביום ראשון הקרוב 15.11.15
בין השעות 18:30-16:00
במועדון לחבר
החברות מוזמנות!

מהספרייה
 אנחנו בספריה מחפשות 2 ספרים
שהושאלו לנו מהספרייה האזורית:
1.         צד גימל / רון מיברג
2.         פרנסוס על גלגלים / מורלי
נשמח למידע מהיודעים
בתודה, שלומית תומר

הודעה מהכלבו
עקב חוסרים בתנובה המלאי מצומצם
עמכם הסליחה
צוות הכלבו

אנו משתתפים בצערו של אניס
על מות אחותו בירדן
צוות המטעים
וקיבוץ עין שמר

כנס הנהגות הקיבוצים
ברצוני לשתף אתכם בחלק מחוויותיי מכנס הנהגות הקיבוצים שהתקיים בשבוע שעבר בקיבוץ מעלה החמישה.
הכנס מיועד לבעלי תפקידים מובילים בקיבוצים והשתתפו בו מאות נציגי קיבוצים. את עין שמר ייצגנו עמי גלעד, אוריין גנדלמן ואנוכי והצטרף אלינו אסא גיארי שהגיע מטעם קיבוץ אחר בו הוא עובד. בין המטרות הרבות של הכנס הודגשו 3 מטרות עיקריות (שלא לפי סדר חשיבות)
1.         מפגש בעלי תפקידים, גיבוש ולמידה משותפת.
2.         קשר עם התנועה – עדכונים, החלטות והצבת מתווה דרך.
3.         מפגן כוח, אחדות וקיימות כלפי מוסדות הממשלה והציבור.
הכנס התנהל כך שהיו מושבים משותפים לכולם ומושבים קטנים. במושבים המשותפים הרצו לנו שרים, חברי כנסת, נציגי הרשות למינהל מקרקעי ישראל, פרופסורים, סופרים ואנשי תקשורת. רעיון הקואופרטיב העולמי והקיבוצי הוא כיום הרעיון המוביל בהנהגתו של ניר מאיר ולכן נושא זה היה הנושא המרכזי בכנס. נאמה בפנינו נשיאת איגוד הקואופרציה העולמי פאולין גרין שסיפרה לנו על הישגי הארגון ועקרונותיו.הנושאים הנוספים שעלו במושבים אלו כללו את הנושאים הבוערים בסדר היום הקיבוצי( בנייה וצמיחה דמוגרפית, חקלאות, וחינוך) יחד עם פוליטיקה ישראלית, ונושאים חשובים אחרים בתחומי ניהול והנהגה. במושבים הקטנים התפצלנו לחוגי דיון ולמידה בנושאים כמו הבנייה והקליטה בקיבוצים, חדשנות יזמות ועסקים, הידברות ובניית שיח בקיבוץ, חינוך ושנות שרות, תכנון מבנה הקיבוץ, מנהיגות והובלה ועוד... בתחום התרבותי הושקעה מחשבה רבה כאשר ביום 4.11 נערך טקס זיכרון ליצחק רבין ז"ל בהשתתפות ח"כ איתן ברושי שסיפר על קשריו עם רבין והזמרת מיטל טרבלסקי ואילו בערבים הופיעו בפנינו שלומית אהרון עם להקתה ולהקת "אנשי הארון" שנתנו הופעת מחווה ללהקת כוורת. תחושתי האישית (אשר קיבלה חיזוק מאנשים נוספים שפגשתי) היא כי לכנס זה חשיבות גדולה הן מבחינת היחד שלנו – לא עוד אוסף קיבוצים שנלחמים לבד על קיומם והחלטותיהם אלא גוף גדול המכיל בתוכו מגוון קיבוצים בעלי מרקמים שונים ועדיין רב המאחד על השונה,והן מבחינת התכנים החשובים והמידע שאנו נחשפים אליו בכנס זה. הצטרפה לתחושה זו גם העובדה שלא מעט חברי כנסת ושרים מכל גווני הקשת, מצאו לנכון להגיע ולנאום בפנינו.לצערי, לא קיבלנו תשובות מעודדות בנושא הבנייה והצמיחה הדמוגרפית אולם הייתה תחושה שקיים רצון לקדם את הנושא ולהגיע להסכמות. למתעניינים,באתר של התנועה הקיבוצית מצורפים תקצירי הכנס http://www.kibbutz.org.il/cgi-webaxy/item?home
אני ממליצה בחום גם להיכנס ללינק המצורף ולצפות בסרטון הנותן מידע על התנועה הקיבוצית נכון להיום https://www.youtube.com/watch?v=q282Wfsxf48&feature=youtu.be
כמו כן, מצורפת כתבה שפורסמה בעיתון מעריב בה ראיינו את ניר מאיר בהתייחס לכנס http://m.maariv.co.il/news/israel/Article-511485
מערכת החינוך מתחדשת
שיחת הכרות עם עליזה וורבוף
מועמדת לניהול מערכת החינוך של עין שמר // עינת תומר

שמי עליזה וורבוף בת 54 אלמנה מזה 3 שנים, אמא לשלושה בוגרים (29,26,24 ). אני חברת קיבוץ חולית בשנת חופש כאשר אצלנו מקובל עד 5 שנים חופש. מתגוררת בבית אליעזר, חדרה.

מה הרקע האקדמאי שלך בחינוך?
לימודי חינוך בארגנטינה, לימודי חינוך בלתי פורמאלי ב"ספיר",לימודים נוספים "ניהול עסק וקהילה", משלבת ילדים עם אספרגר, קורס קואוצ'ינג ב"פעמונים", קורס של יזמות עסקית ב"תות" ואומנות בתחומים שונים.

איזה ניסיון עבודה יש לך בתחום החינוך?
 גן, פעוטון, מטפלת מובילה בבית תינוקות, מורה לעברית בארגנטינה כיתה ג', מזכירה בכירה בבית ספר "תרבות" הגדול בבואנוס איירס, מנכלי"ת עמותה לקידום חינוך ציוני עם ה"שומר הצעיר", אחראית על החינוך הבלתי פורמאלי בקיבוץ ניר עוז, אחראית קייטנות, מנהלת הגיל הרך בקיבוץ משאבי שדה (תפקיד האחרון).

יש לך קשר כלשהו לעין שמר?
אין לי קשר לעין שמר. כשעברתי לאזור לפני 3 חודשים החלטתי לא לחכות להצעות ושלחתי לכל האזור קורות חיים. בעין שמר קיבלו אותן וזימנו אותי.

מהן החששות שלך לקראת התפקיד?
אין לי חששות לגבי התפקיד, אני מתמסרת לעבודה ועובדת עם הכלים שרכשתי במשך כל החיים. מצפה לשיתוף פעולה ואווירה של עבודה מכבדת ובונה אמון בין כל הנוגעים בעשייה.

מה החוזקות שלך שיעזרו לך בהתמודדות עם התפקיד?
החוזקות שלי הינן: ידע וניסיון, רצון להצליח, לתתמעצמי עם יכולת רבה בהנעת תהליכים, הקשבה וצניעות. עובדת מצוין תחת לחץ ואוהבת לעבוד עם אנשים.

מה החזון החינוכי שלך?
מערכת החינוך הינה מסגרת חינוכית, מקצועית, איכותיתומותאמת התפתחותית לגילאי הילדים. המסגרת חייבת להתאים את עצמה לאקולוגיה הקהילתית, צריכה להיות יציבה וחמה עבור הילדים והוריהם. לשאוף לפיתוח היכולות האישיות – קוגניטיביות, רגשיות וחברתיות של הילד. המסגרת חייבת להתנהל באמינות להורים ובכבוד הדדי.
פותחים שבת
השבוע, "אחים ואחיות בשירים", על פרשת "תולדות" רקפת זהר.
---------------------------------------------------------------------------------------------
לפני שבוע הפגישה אותנו צילה ליס עם עולמו האמנותי של הצייר והפסל מנשה קדישמן.
קדישמן, מבכירי אמני ישראל שנפטר בחודש מאי השנה, נולד בתל אביב (1932), למד בתיכון מקצועי "מקס פיין". בגיל 16 התחיל ללמוד פיסול אצל משה שטרנשוס ואצל רודי להמן.
עם גיוסו לצבא הצטרף ליחידת הנח"ל הראשונה והוצב בקיבוץ מעין ברוך שם עבד כרועה צאן.
בסיום השרות הצבאי נסע ללמוד פיסול באנגליה, המורה שהשפיע עליו ביותר היה אנטוני קארו בעל התפיסה המינימליסטית.
קדישמן חי באנגליה במשך כ 10 – 12 שנים, ועבד בשיטת המינימליזם הגיאומטרי שמתמודד ומאתגר את כוח הכובד.
פסליו מוצבים בגני פסלים ברחבי העולם (בקנדה, בארה"ב, ביפן ובמקומות רבים אחרים). ומאוחר יותר מוצבים פסליו גם בארץ, במרחבים ציבוריים חשובים.
עם השנים הפיסול שלו מקבל פנים חדשות, הוא נכנס לתחום המושגי, כמו עבודה בתוך ספר טלפונים ועוד... הוא מפסל בזכוכית ע"י הצבתה במשטחים, ובברזל. קדישמן נוטש את הפיסול הנִפְחִי ועובר לפיסול שטוח, למגזרות פיסוליות כמו תשלילים של עצים שהוא מציב בין עצי יער. (גם היום ניצבת במוזיאון ישראל עבודה מאד יפה שלו עם עצים פזורים(.
כבר בגיל מאד צעיר מייצג קדישמן את ישראל בדוקומנטה בקאסל שבגרמניה, תערוכה בין לאומית חשובה ביותר.
בשנת 1978 נבחר לייצג את ישראל בביאנלה בונציה. שם הוא בונה מכלאה ומכניס לתוכה18 כבשים וצובע על גבן סימנים כחולים כפי שהיו מסמנים אותן בעדר. קדישמן חי בין הכבשים ומטפל בהן לאורך כל תקופת התצוגה (כחצי שנה). העבודה הזאת שלו עוררה סנסציה גדולה, שרק החממה של אביטל גבע הגיעה לרמתה.
בעקבות העבודה הזאת נכנס קדישמן יותר ויותר לעולם הכבשים, הוא מקשר אותה עם היותו רועה צאן במעין ברוך.
את הכבשים הוא בעיקר מצייר, (פרט לכמה פסלים), הכבשים הופכות למעֵין חותמת אישית שלו, מִין כתב יד.
עם גיוס בנו לצבא ותחילת מלחמת לבנון הראשונה נכנס מוטיב העקידה ליצירותיו. הטיפול בנושא זה כואב, ביקורתי ונוקב. זה נושא שקדישמן מרבה לעסוק בו.
עם התבגרותו הוא עוזב את הפיסול ומקדיש עצמו יותר ויותר לציור. (יתכן שזה נובע מהקשיים הפיזיים שלו, הוא נעשה מאד גדול וכבד...). בתקופה זו הוא מצייר כבשים בצורה אובססיבית על בדים לא גדולים שניתן לעבוד עליהם בישיבה. כל ראש כבשה שונה מהשני.
קדישמן זוכה לאורך שנות יצירתו בהרבה מאד פרסים, כשהפרס היוקרתי ביותר הוא פרס ישראל
בתחום הפיסול אותו קיבל ב-1995.
לסיום, הביעה צילה דעה אישית: קדישמן היה אמן ייחודי ומגוון, מהאמנים הבולטים באמנות הישראלית. ודווקא השלב האחרון שלו, שלב ציור הכבשים, הוא אולי השלב החלש, והפחות מעניין ביצירתו (אם כי היה מאד פופולרי וידוע). קדישמן יצר את הכבשים בקלות רבה וחילק אותן ביד רחבה, מה שגרם לזילותן... בעוד שכשפיסל בזכוכית, בלוחות הברזל וכד'... היה אמן יוצר מאד מעניין, חזק ומקורי.
תודה לצילה על דבריה המאלפים, רבי העניין והדעת.ענה.

מבצע חתול 2 // עינת תומר

מבצע חתול 1 התקיים בקיבוץ לפני כשנה וחצי אז נלכדו 27 חתולים, החתולים הובאו למרפאה וטרינרית בתל אביב עברו עיקור וסירוס ואחרי יומיים הוחזרו לקיבוץ.
בכדי שניתן יהיו לזהות את החתולים המעוקרים והמסורסים, בעת ההרדמה לקראת הניתוח הווטרינר חותך חתך קטן באזנם, כדי שבעתיד כשיחזרו להסתובב ניתן יהיה להבחין בחתולים שכבר עברו עיקור. לצערנו במבצע הקודם לא הצלחנו ללכוד את כל חתולי הקיבוץ ואלו שנשארו התרבו והתרבו...
במבצע שהתקיים בימים רביעי וחמישי האחרונים נלכדוכ-50 חתולים ברחבי הקיבוץ.
עיקר החתולים נלכדו באזור המיניפלסט הישן, שכונת לוינסון והחממה. ביום ראשון ימשך המבצע באזור מפעל הגומי ובמקומות נוספים. תודה לקארין הלוכדת המקצועית ולמנהלת הקהילה שאפשרו את המבצע הזה.


החיבוק כמרפא הגוף והנפש
סוואמי שובאמריטה מגיע לעין שמר
יום רביעי 18.11.15 בשעה 19:00 במועדון לחבר
סוואמי שובאמריטה הוא אחד האנשים הקרובים לאמה (האם המחבקת). שובאמריטה נולד בדרום הודו, גדל בבומבי ובעל תואר בכימיה ובביולוגיה.אחרי שפגש את אמה בשנת 1987 עבר לגור באשראם באמריטפורי.בשנת 1996, הוא הוסמך על ידי אמה לחיי נזירות. במשך שנים, ערך שובאמריטה את העיתון הרשמי של האשראם, ה"מטרוואני". הוא גם חיבר רבים מהשירים שאמה שרה.בתוכנית הערב הוא יספר מחוויותיו לצידה, יסביר על פועלה, ישיר בהג'נים, יערוך מדיטציה משותפת קצרה ויהיה זמין לענות על שאלות – גם באופן אישי.כניסה חופשית, מוזמנים בשמחה

הצגת ילדים בעין שמר

על שלוש פנדותוזהבה אחת
תיאטרון הקרון

יום ראשון 15.11.15 בשעה 17:30 בחדר האוכל

כתיבה ועל הבמה: אילה דנגור. כתיבה ובימוי: ירון אדלשטיין

מומלץ לגילאי: 3-7 / כרטיס 25 ₪ במזומן בלבד
הורה חינם
רכישת כרטיסים בכניסה לאירוע

חגיגת רקפות
שפע של צבע ושמחה
ביום שישי 13.11.15
בין השעות 12:30-11:00
מול הכלבו