חפש בעלונים קודמים

עלון 1 (2016) (6043) כ טבת תשע"ו


הודעות ושונות

להלן תוצאות הקלפי מתאריך 27.12.15
קרן מילואים - אושרו כל הסעיפים
תקנון סיעוד - אושר
נוהל טיפול בקרנות ההשתלמות - אושר
בברכה, מרב הדר-פרומר


תזכורת מחדר האוכל
היום, יום שישי, 1.1.16
לא תתקיים ארוחת צהריים בחדר האוכל.
ארוחת ערב – כרגיל.
אנא התארגנו בהתאם
סליחה ותודה
צוות המטבח


תזכורת מוועדת בריאות:
להזכירכם הקיבוץ מחזיר עבור נסיעות בריאות:
מהיום השלישי של האשפוז נסיעה אחת ביום, החזר של 50 אחוז מעלות הנסיעה.חניה אינה כלולה בהחזר. ניתן לבקש החזר בעת הזמנת הרכב.
כדי למנוע אי נעימויות ניתן תמיד לפנות אלי לברר מראש את סכום ההחזר.
רק בריאות,
קרן משיח



נועם הספר
נועם הספר יגיע ביום שני הקרוב 4.1.16
הרשמה על לוח המודעות בלובי חדר האוכל

נא לגזור ולשמור:
החל מה-1.1.16
יחולו שינויים בשעות עבודתו של ד"ר נגב
(החלפה בין השעות בימים ראשון וחמישי)

להלן שעות הקבלה במרפאה

יום        שעות קבלת אחיות           לקיחת דמים        קבלת רופא
א'         12:30-9:00
16:00-13:30     8:30-7:30         10:00-9:00 – אל תור
12:30-10:00 – אל תור
ב'          12:30-7:30       אין לקיחת דמים   אין נהג
ג'          13:00-9:00       8:30-7:30         12:30-9:00 – לפי תור
15:00-14:00 – אל תור
ד'          10:30-7:30       אין לקיחת דמים   אין נהג
ה'         13:00-9:00       8:30-7:30         18:00-15:00 - לפי תור
19:00-18:00 - אל תור
ו'          10:00-8:00       אין לקיחת דמים   אין נהג










4 שנים לשינוי // עינת תומר
בתאריך 1.1.16 נציין 4 שנים לשינוי שעבר קיבוץ עין שמר.
ביקשתי מהגר צ'נסקי חשבת השכר של הקיבוץ
לבדוק מה השתנה מאז ועד היום בנושא התפרנסות החברים

1.         כמה חברים עובדי חוץ וכמה עובדי פנים היו לפני השינוי?
עובדי פנים – 62% מהחברים, עובדי חוץ – 38% מהחברים
כמה יש היום, 4 שנים לאחר השינוי?
 עובדי פנים – 44%, עובדי חוץ – 56%
ניתן לראות מגמה ברורה – יותר חברים יצאו לעבוד בחוץ לאחר השינוי.

2.         האם יש שינוי בהכנסות החברים מלפני השינוי והיום? בכמה גדלה ההכנסה?
כן, ההכנסה מעבודת חברים גדלה בכ-14%.

3.         כמה משפחות נעזרו ברשת ביטחון בשנה הראשונה של השינוי, וכמה היום?
בחלקה הראשון של 2012 היו 19 משפחות ברשת, ולקראת סוף השנה זה ירד  ל-13 משפחות. נכון להיום יש 10 בתי אב שמשתמשים ברשת הביטחון.

4.         האם את רואה שינוי בשעות העבודה, הקפדה על זמני הגעה וימי חופשה מאז השינוי?
חשיבות דיווח הנוכחות גדלה בעקבות השינוי, רואים גידול קטן בשעות העבודה,
יש יותר הקפדה על דיווח מסודר של כניסה ויציאה, ימי חופשה ומחלה וכו'.

5.         האם יש ירידה במספר המובטלים לאחר השינוי?
לא בהכרח

6.         את חושבת שחברים מתאמצים יותר למצות את יכולות ההשתכרות שלהם מאז השינוי?
בהחלט. ניתן לראות זאת בגידול בהכנסות החברים ובמגמה של גידול במספר החברים שיצאו לעבוד בחוץ או שפתחו "עסק עצמאי" בתוך הקיבוץ.

7.         פנסיונרים:
א)         כמה פנסיונרים עובדים במסגרת 600 ₪? 18
ב)         כמה פנסיונרים עובדים במסגרת שמשלמת יותר? 50, כולל פנסיונרים עובדי חוץ
ג)          כמה פנסיונרים לא עובדים בכלל (ללא אנשים סיעודיים)? 54

8.         האם את חושבת שהשינוי תרם לקיבוץ מבחינה כלכלית?
זה כבר עניין של השקפה...זה שיטה אחרת, התנהלות אחרת...

ראיון עם עידית עזר // עינת תומר
עידית עזר מסיימת בימים אלו את תפקידה לאחר 5.5 שנים.
נפגשתי איתה לשיחת סיכום על התקופה המעניינת והמאתגרת
כמנהלת החינוך של הגיל הרך בקיבוץ עין שמר
הובלת את מערכת החינוך למספר שינויים משמעותיים בשנים האחרונות:אחת המטרות שראיתי לנגד עיניי הייתה התייעלות והכוונת הצוות על מנת שיהיה פנוי לטיפול בילדים ולעשייה החינוכית. ניסינו לצמצם כמה שיותר את פעילויות תחזוקת הבית. לדוגמא: אם בעבר כל גן היה שולח מטפלת להביא ארוחת צהריים עכשיו מביאים את האוכל במרוכז לכל הגנים.
שיטת עבודה: עברנו מהשיטה של "פעילות זורמת" שבה יש מספר מוקדים  של פעילויות שהילדים עובדים בהן בו זמנית לשיטה של "פעילות מובנית" שלכל פעילות ביום, כולל ארוחת בוקר, חצר וסדנא יש זמן מוגדר שהילדים נמצאים בו ופועלים. שיטה שלטעמנו, כיום יותר מתאימה לדור שמתחנך.
תזונה: עשינו חשיבה בנושא התזונה בגיל הרך במטרה לתת לילדים תזונה בריאה ומאוזנת.  בעזרתם של דגנית חננאל וצוות המטבח יצרנו תפריט אחיד לכל הגנים הכולל מנה בשרית, פחמימה, ירק מבושל וסלט. גם בארוחות ארבע משתמשים בממרחים בריאים: טחינה,  גבינה לבנה וממרח תמרים. אנחנו כמובן מאפשרים לילדים גם ליהנות מאוכל פחות בריא ובימי הולדת ובחגים יש עוגות.
שיפוץ וחידוש: במשך כל התקופה עבדנו על שיפוץ הגנים והתאמות שצריך לעשות. השתדלנו בכל שנה להתמקד בגן אחר ולשפץ אותו לרווחת הצוות והילדים. כמו-כן, במהלך השנים החלפנו חלק מהציוד הישן: שולחנות, כסאות ומיטות בבית התינוקות.
מסורות בחגים: התחלנו במסורת מקסימה שבמסגרתה אנחנו חוגגים, כל המערכת ביחד,את החגים ט"ו בשבט ושבועות על הדשא של אמפי התיאטרון הנחמד שעצבו עבורנו אסנת לוטן וצוות הנוי מול גן אורן.
הארכת יום הלימודים: החלטנו לפני כשנתיים להאריך את יום הלימודים משעה 16:00 לשעה 16:30 כהבנה לצרכי ההורים והשוק. זה מאפשר למטפלות שעובדות בשכר נמוך (שלא מצדיק את עבודתן) להגדיל מעט את המשכורת ומקל על ההורים את איסוף הילדים בשעה המיועדת בסוף יום הלימודים.
שינוי גננות: נפרדנו מגננת מדהימה וותיקה שניהלה את גן אורן במשך כ-30 שנים, חלי זוהר,  וקלטנו במקומה גננת חיצונית, שהביאה חידושים ושינויים, תימור ליפקר דגן. אנחנו בונים איתה מחדש את הגן. כמו-כן, ז'קלין ברכה, שהיא משלנו ועל כך אנחנו תמיד שמחים,  נכנסה כמטפלת מובילה בגנים הצעירים.
מבנה ארגוני: עשינו שינוי במבנה הארגוני, הפרדנו בין ניהול הגיל הרך  לניהול החינוך הבלתי פורמלי, ששניהם כפופים ליו"ר חינוך. עד עתה מרב הדר-פרומר כיהנה בתפקיד זה וכעת מחפשים יו"ר חינוך משלנו דרך מכרז. (נכתב על זה בעלון בשבוע שעבר).
האם חוק טרכטנברג (חינוך חינם מגיל 3) השפיע על מערכת החינוך שלנו? כמובן שמורגשת בשנתיים האחרונות השפעת חוקי המדינה ובראשם חוק טרכטנברג גם על מערכת החינוך שלנו. בשל הרצון שלנו לקבל כספים וזכויות שמגיעות לנו כתושבי המדינה אנחנו צריכים להקפיד על חוקי הבטיחות של משרד החינוך. כרגע אנו מחכים להחלטת משרד החינוך האם נצטרך להכניס את כל ילדי 3-6 תחת קורת גג של משרד החינוך או שנקבל עוד שנה של חסד ונוכל להמשיך להפעיל את גן תלתן כגן פרטי. בנוסף- ילדים מהסביבה,שהתחנכו אצלנו מבית תינוקות, בחרו לעבור ל"גני מועצה" שבהם החינוך כמעט ללא עלות.זה בהחלט יוצר מצב לא פשוט שיצריך חשיבה מחודשת בשנה הבאה.  כרגע מתחנכים אצלנו 40 ילדי קיבוץ ו-48 ילדי חוץ ואנחנו הולכים ומצטמצמים.
מה היה עבורך הקושי הגדול בתפקיד? הקושי הכי גדול היה בסידור העבודה. חשוב להבין שמערכת החינוך היא לא מקום שאפשר לוותר בו על איש צוות. אי אפשר להשאיר ילדים ללא כמות מתאימה של אנשי צוות. יחד עם זאת, המטפלות חשופות למחלות הילדים ורואים בשטח תחלואה גבוהה של הצוות. נוצר קושי למצוא מישהו מתאים שייכנס להחליף וזה הרבה פעמים מתנגש באחד העקרונות החשובים ביותר בגיל הרך – דמויות קבועות לילדים, שעוזרות לתחושת הביטחון שלהם.
את יכולה לשתף בסיפור הצלחה? תחושת הבית, שהרבה בנות מהצוות מרגישות, זו ההצלחה. הצוותים מרגישים טוב בעבודה, אכפת להם, הגננות והמטפלות באות בשמחה ואהבה לעבודה. כמו כן, הצלחנו ליצור קשר בין הבתים וזה יוצר תחושת שייכות עבור הצוות. זה, כמובן, משפיע על הרגשתם הטובה של הילדים וההורים.
למה את עוזבת דווקא עכשיו בתקופה של שקט ורגיעה?החלטתי לסיים אחרי 5.5 שנים מפני שאני מרגישה שהגעתי לנקודת זמן שהיא מאוד נכונה בשבילי להמשיך הלאה. המערכת יציבה ועובדת טוב וזה זמן טוב להעביר את השרביט למישהי אחרת. הבחירה בעליזה וורבוף מאוד נכונה, היא מביאה עמה הרבה ניסיון ותוכל לקבל החלטות משמעותיות עבור המערכת. אני מסיימת בהרגשה טובה.
  במשך התקופה קיבלת עזרה ותמיכה מגורמים נוספים?  אני רוצה לשבח את הקיבוץ שלאורך כל הדרך הבין וראה את החשיבות של קיום המערכת בדרך של החינוך הקיבוצי. דרך זו יקרה כספית מאשר דרכים חינוכיות אחרות אך לדעתנו היא הדרך הנכונה לחנך בה את ילדינו. היה חשוב לקיבוץ שכל הילדים שלנו יתחנכו פה, גם למשפחות שיש להן קושי כלכלי. זה בא לידי ביטוי בהחלטות שהוחלטו בקיבוץ, בחוברת השינוי ובעמידה מאחוריהן. הקהילה מוכנה לסחוב על גבה את הגירעונות של מערכת החינוך כדי שהיא תתקיים. כמו כן, הרגשתי לאורך השנים שההורים מאוד מכבדים את שעות העבודה וידעו להפריד ביני כמנהלת חינוך לעידית, האדם הפרטי מחוץ לשעות העבודה.
לאורך הדרך ליוו אותי אנשים נהדרים, אכפתיים שרואים את החשיבות של שמירת החינוך כמערכת חינוך קיבוצית. תודה לענת גרוסמן שליוותה אותי ב-3 השנים הראשונות, הדריכה ויעצה, לסמדר שם-טוב ורויטל יוסף הקולגות שלי שתמיד היו אוזן קשבת ומקום להתייעצות וקבלת החלטות משותפות. מנהלי קהילה, יוסי בוריס ומרב הדר-פרומר שתמיד הסתכלו בעיניים מאוד מקצועיות וחינוכיות והיו עם דלת פתוחה לאורך כל הדרך.להנהלת החינוך שגם היא עברה שינוי ב-5 השנים האלו והפכה להיות להנהלה מאוד מעורבת ופעילה שדנה בצורה מאוד מקצועית. רוב ההחלטות שקיבלנו הגיעו מהנהלת החינוך. במשך השנים חברי הנהלת החינוך היו: נגה שורר, ענתי קצנלנבוגן, אסנת אדר, שרית אלימלך, אדוה תומר, גלי יגודה, תמנע דגאי, עידן יגודה, מורן בן-דור וגיל עמל.
וכמובן לצוות המדהים, לגננות ולמטפלות שבלעדיהן אין מערכת. תודה על העבודה הרצינית והמקצועית, האכפתיות, היכולת לעשות שינויים ולהתאים עצמן לעולם המשתנה, האהבה האין סופית שלהן לילדים. יש לנו צוות שאוהב, מכבד ורואה את צרכי הילד. ואחרון חביב, לילדים המקסימים ולהורים שלהם שהם לב ליבה של המערכת ובזכותם מערכת החינוך שלנו היא מערכת שנעים להגיע אליה בבוקר ולהתחנך בה ברוח הקיבוצית.
לאן פנייך מועדות?  כרגע אני לוקחת פסק זמן שמוגדר לי בימי חופש, מסיימת חפיפה לעלי (עליזה) שנכנסת במרץ לתפקיד, אני מאחלת לה הרבה בהצלחה.
זו הייתה תקופה מאתגרת, מעניינת, למדתי המון בכל מיני תחומים.אני מקווה שנצליח להתגבר על חבלי הקליטהויצטרפו אלינו הרבה משפחות עם ילדים שיגדילו את הקבוצות ויתרוצצו במדרכות.









לאחר שנים רבות מילכה תיבון מסיימת את עבודתה בניהול תחנת הדלק.  אנו מודים לה על שנים ארוכות של עבודה מסורה.

דרוש/ה מנהל/ת לתחנת הדלק
התפקיד כולל:
•           אחריות לתפעול תחנת הדלק במשך כל שעות היממה
•           אחריות וקשר קבוע עם לקוחות
•           אחריות על כל שטח התחנה כולל ניקיון ותחזוקה
•           ניהול  10-12 עובדים בשתי משמרות

דרישות התפקיד:
•           ניסיון בניהול
•           שליטה במחשב
•           יחסי אנוש טובים

כפיפות:  מנכ"ל הצומת
היקף משרה: 100%
מועמדים הרואים עצמם  מתאימים מוזמנים לשלוח קורות חיים לשרית אלימלך  למייל  sarit@ein-shemer.com עד ה-4.1.16





מנושא לנושא עוד משהו בנושא החם של החורף
קמינים
נסענו לצפון ורכשנו חומר אקולוגי, לא עושה עשן (מה שיוצא מהארובה שלנו זה אדים)
לא מפיץ ריח והוא ידידותי לסביבה (לשכנים).
אנחנו חיים בקרבת ארבעה קמינים (לפחות) נוספים ותמיד מוכנים להתחשב ברווחת הסובבים. אז לפני שאנחנו נדרשים לכבות את שלנו אנא בדקו האם הריח, העשן, המטרד,הוא ממקור אחר.
בכבוד רב לכל שכנינו
יהודית ויואל גרוסברג
מוסף תרבות
שלום רב לחברי וחברות קיבוץ עין שמר!
אנו, תושבי חדרה ונגני התזמורת הקאמרית שפעלה בעיר, רוצים להחזיר את התזמורת הקאמרית של חדרה לחיים! כולנו רוצים עיר עם כבוד לתרבות וליצירה מקומית שתביא גאווה לתושביה ולתושבי הסביבה.
נשמח לשתף אתכם בקצרה בסיפור שלנו ובסופו הזמנה חגיגית:
תזמורת קאמרית חדרה פעלה כ20 שנה בעיר וברחבי הארץ, והביאה גאווה גדולה ובעיקר מוסיקה טובה.
בשנת 2014 נסגרה התזמורת על ידי העירייה.
בחודשים האחרונים התאספנו, תושבים ונגנים, במטרה להחזיר את התזמורת לפעילות: נפגשנו לכמה אספות, נפגשנו עם ראש העיר ודמויות נוספות, פתחנו עצומת תמיכה, הדרך עוד ארוכה..
בינתיים החלטנו פשוט לחזור לנגן ולהרים קונצרט חגיגי שיזכיר לעיר ולאחראים עליה מה התרומה הגדולה של התזמורת לחיים ולתרבות בחדרה!
אנחנו מזמינים אתכם לקונצרט כדי ליהנות ממוסיקה טובה ולתמוך בהחזרת התזמורת לפעילות!
הקונצרט יערך ביום שני 25.1.16 בשעה 20.00 באולם רנה שני שבחדרה.
כרטיס עולה 80 ש"ח, אפשר להזמין דרך אנשי הקשר בהזמנה המצורפת.
ניפגש!
בברכה, הצוות המארגן


הראל סלוצקי
האיש, הספורט, הרדיו, הריאליטי (גולסטאר)
אצלנו בעין שמר!!!
יום חמישי 21.1.16
פרטים בהמשך
פותחים שבת
 השבוע לא תתקיים קבלת שבת, להתראות בשבוע הבא.
-------------------------------------------------------------------------------------------
לפני שבוע דרש אורי ליס את פרשת "ויחי". הפרשה, אמר, עוסקת בימיו האחרונים של יעקב ובימים שלאחר מותו, ובה נחתם ספר בראשית. הפרשה עוזרת לנו להבין את ראשית תהליך בניית עם ישראל והקשר בינו לבין אלוהי ישראל וארץ ישראל.
כבר בפתיחה בא לידי ביטוי הקשר לארץ ישראל, כאשר יעקב משביע את יוסף לקבור אותו בארץ ישראל: "וְעָשִׂיתָ עִמָּדִי חֶסֶד וֶאֱמֶת אַל-נָא תִקְבְּרֵנִי בְּמִצְרָיִם. וְשָׁכַבְתִּי עִם-אֲבֹתַי וּנְשָׂאתַנִי מִמִּצְרַיִם וּקְבַרְתַּנִי בִּקְבֻרָתָם".

פעמיים בפרשה מתוארות סצנות של פרידה: כשיעקב נופל למשכב ממהר יוסף לקחת את בניו מנשה ואפרים כדי לקבל ברכה מיעקב. כאן מתרחשת פעם נוספת העדפת הבן הצעיר על פני הבן הבכור. למרות שיוסף מעמיד את מנשה הבכור לימינו של יעקב (הכמעט עיוור), ואת אפרים לשמאלו, יעקב משכל ידיו ומקפיד לשים את יד ימינו (היד המברכת) על אפרים, ואת שמאלו על מנשה. וכשיוסף מעיר לו: " ...לֹא-כֵן אָבִי:  כִּי-זֶה הַבְּכֹר, שִׂים יְמִינְךָ עַל-רֹאשׁוֹ". עונה לו יעקב: "יָדַעְתִּי בְנִי יָדַעְתִּי--גַּם-הוּא יִהְיֶה-לְּעָם, וְגַם-הוּא יִגְדָּל; וְאוּלָם, אָחִיו הַקָּטֹן יִגְדַּל מִמֶּנּוּ..."
סיפור החלפת הבכורה מזכיר את סיפור הבכורה של יעקב שבעורמה קנה אותה מִעֵשַו בנזיד עדשים. כנראה שיעקב למרות שכבר כהו עיניו, מצוי היה עדיין חזק, חזק בתמונה...

והפרידה השנייה: בטרם מותו קורא יעקב לבניו, מברך אותם וחוזה את עתידם. הברכות כוללות לא רק דברי פיוס ואיחולים, אלא גם אמירות הסוגרות חשבון היסטורי עם מחדליהם ועוונותיהם של חלק מהבנים: בדבריו לראובן נשמעת ביקורת על ששכב עם בלהה פילגשו: " כִּי עָלִיתָ מִשְׁכְּבֵי אָבִיךָ; אָז חִלַּלְתָּ, יְצוּעִי עָלָה." את שמעון ולוי הוא מכנה " אַחִים--כְּלֵי חָמָס... כִּי בְאַפָּם הָרְגוּ אִישׁ" על שרצחו את כל בני שכם לאחר אונס אחותם דינה.
כאן באה לידי ביטוי גדולתו של התנ"ך כספר המתאר אנשים חיים, על מעלותיהם וגם על חולשותיהם. יש כאן גם שמירה על רף מוסרי שלא עוברים עליו לסדר היום. ניתן להגיד שיעקב היה מחלוצי "שוברים שתיקה" .
נשאלת השאלה, כיצד יתכן שלוי שספג מאביו ביקורת כה קשה, דווקא הוא וצאצאיו נבחרו להיות המשמשים בקודש. בשאלה זו התלבטו פרשנים לא מעטים.
בקשתו האחרונה של יעקב (שהינה למעשה בקשה חוזרת): "...אֲנִי נֶאֱסָף אֶל-עַמִּי--קִבְרוּ אֹתִי, אֶל-אֲבֹתָי: אֶל-הַמְּעָרָה--אֲשֶׁר בִּשְׂדֵה, עֶפְרוֹן הַחִתִּי.... בְּאֶרֶץ כְּנָעַן". מחזקת פעם נוספת את הקשר עם הארץ בעבר ובעתיד.
ליעקב נערך מסע לוויה מצרי מלכותי בו משתתפים גם כל זקני מצרים. לאחר הקבורה, עוֹלֶה מחדש בליבם של האחים החשש מנקמת יוסף. הם מביעים חרטה ומבקשים מחילה. יוסף מרגיע אותם ואומר: "אַל-תִּירָאוּ, כי מאלהים היה הדבר, וְאַתֶּם, חֲשַׁבְתֶּם עָלַי רָעָה; אֱלֹהִים, חֲשָׁבָהּ לְטֹבָה, לְמַעַן עֲשֹׂה כַּיּוֹם הַזֶּה, לְהַחֲיֹת עַם-רָב. אָנֹכִי אֲכַלְכֵּל אֶתְכֶם, וְאֶת-טַפְּכֶם; וַיְנַחֵם אוֹתָם, וַיְדַבֵּר עַל-לִבָּם". 
לסיכום אמר אורי: אנו רואים איך ביד מכוונת יורדת משפחה מצרימה, נוצרת תשתית המאפשרת המשך ישיבתם שם, עד היותם עם רב ועצום המסוגל לצאת מעבדות לחרות, לעבור את המדבר, ולהתנחל בארץ. תודה לאורי על הדרשה המעמיקה ורבת התובנות.  ענה.

הזמנה לשיח גלריה
שלום לכולכם,
מצורפת הזמנה לשיח גלריה בתערוכת "ביבליוגרפיה" במוזיאון פתח תקוה בה מוצגת גם עבודתי כאיתות שלי ל"ימים הנוראים".
עקב השעה הלא נוחה אל תראו את עצמכם מחויבים ותשתחררו מאי נעימות.
העבודה היא גם משל פוליטי - נקיים על זה מפגש בחממה בתחילת פברואר עם יהושע סובול ומיכה אולמן. פרטים על המפגש בהמשך.
אביטל גבע

האמריקאים באים!
ביום ראשון הקרוב ינחתו בקיבוץ ארבעה סטודנטים מ - MIT (מסצ'וסטס, ארה"ב): עמנואל, ניקיל, מרגלית ומיה. הסטודנטים מגיעים במסגרת פרויקט בשם MISTI, שמטרתו לחבר את הסטודנטים הלומדים ב - MIT לתרבויות שונות בעולם.

הם ישהו בקיבוץ עד סוף חודש ינואר, וישתלבו בפרויקטים ובמחקרים אותם מבצעים תלמידי החממה ובני הנוער של הקיבוץ. בין היתר, יעבדו הסטודנטים בשני בתי הספר העל יסודיים שלנו: מבואות עירון וגוונים, בפרויקט מיוחד עם תלמידי אנגלית על מאמרים באנגלית, העוסקים בנושאים חדשניים כגון ההתחממות הגלובלית, ייצור מזון, אנרגיה מתחדשת ועוד...
הפרויקט המרכזי אותו נקיים עם הסטודנטים נקרא "חלוצי הסביבה", הוא פתוח לקהל הרחב (כיתות ז'+, ומבוגרים), ונשמח מאוד לראות את בני הנוער והחברים מצטרפים.
במסגרת הפרויקט אפשר להצטרף לאחד מהאתגרים הבאים:
"חקלאות באוויר" -  עיצוב ובנייה של מערכות הידרופוניות וקירות ירוקים ביתיים
"אני טוען אחרת" - פיתוח מטענים לסמארטפונים מבוססים על אנרגיה מתחדשת
"פשוט מחשב" - בניית מתקן המדגים כיצד המחשב עושה 2+3?
לא צריך לטוס למסצ'וסטס, אפשר לקחת אופניים ולהגיע לחממה!
הפרויקט יתקיים בכל יום רביעי בחודש ינואר, בשעות 16:00 - 19:00.  בתאריכים 6.1, 13.1, 20.1, 27.1, בשעות 16:00 – 19:00, ללא תשלום.
לפרטים נוספים,  נועם גבע: 0523-750979
ובדף הפייסבוק של החממה












הנדון: תוצאות ומסקנות בעניין הביטוח הסיעודי
תוצאות ההצבעה בעניין הביטוח הסיעודי מראות על תמיכה
של כ- 20% מכלל החברים בביטוח.
נוצר מצב שכחמישית ממספר חברי הקיבוץ, שהביעו תמיכה בתוכנית
גוררים את יתר החברים לתשלומים שלא בהסכמתם.
נראה שמדובר על מהלך לא תקין ועל גבול החוקיות הדורש בירור.
עידו ספקטור


עידו שלום
גם אני כמוך מצרה על ההשתתפות המצומצמת בקלפי.
יחד עם זאת חשוב לזכור כי מדובר בהליך מוסדר על פי החלטות עין שמר וכי ניתנה לכל חברי עין שמר האפשרות להגיע ולבחור.זאת, לאחר שני ערבי הסבר ומספר התכתבויות ציבוריות (בהן לקחת חלק פעיל).
ההחלטה התקבלה באופן דמוקרטי תקין ואני מאמינה שעל כולנו לקבל את החלטת הקלפי גם אם היא אינה תואמת את השקפתנו שלנו.
בברכה,
מרב הדר-פרומר


נר זיכרון
שולמית תלמי      1.1.2007
דודיק כץ            1.1.1995
יצחק פרלברג      4.1.1942
בנק שפירא         4.1.1974
שמואל פלומן      4.1.1980
סימה חופי          6.1.1992
אסתר אנגל         6.1.2014
מיכאל טל           7.1.2002
ז'ניה ריפתין        7.1.1996
רוזקה חרודי       8.1.1997
בתיה זמיר          11.1.1997


עדי גור מתארחת בגוס פאב
בערב לנשים בלבד
"המשחקייה הקהילתית"
פותחת שעריה לקהל הרחב
ביום חמישי 7.1.16 בשעה 16:30 בחממה
הנעורים מזמינים את החברים, ההורים והילדים להגיע לחממה לפעילות משותפת ולחשיפת המשחקים שנבנו בחודשים האחרונים.

בתוכנית:
משחק חופשי -
 צביעה והשלמה של משחקים חדשים
הכנת פיתות בטאבון
 דברי ברכה-
להתראות בחממה!
הנעורים והתרבות