חפש בעלונים קודמים

עלון 6 (2016) (6048) כו שבט תשע"ו


הודעות ושונות
מזל טוב
להני רוזן ולדודי ברכה
להולדת הנכדה - שרה אן
בת לכרמיה ואלי
שנולדה בניו-יורק הרחוקה.
ברכות חמות לכל המשפחה!!!


מועדי הצבעת קלפי -– בנושא ביטוח סיעודי
הצבעה בקלפי בעניין תקנון הסיעוד תתקיים במועדים הבאים בלבד:
•           יום ו' 5.2.2016 בשעות 11:00-12:30
•           יום א' 7.2.2016 בשעות 11:30-13:00
לתשומת לבכם, למרות הודעת ועדת הקלפי מיום 31.1.16 לא תתקיים הצבעה ביום א' (7.2.16) אחר הצהריים בשל שינויים בלוח הזמנים של חברי וועדת הקלפי.
בברכה, ועדת הקלפי, קיבוץ עין שמר

שיחת קיבוץ שיחת קיבוץ הקרובה תתקיים ביום שני 8.2.16 בשעה 20:30 במועדון לחברעל הפרק:תקציב עין שמר 2016 חומר רקע ישלח בדוא"ל ויונח בחדר תאי הדואר
המעוניינים לראות את התקציב המלא מוזמנים למשרדי הקיבוץ.

הצבעות קלפי
יום ו' 12.2.16 בחדר האוכל: 11:30 – 12:30
יום א' 14.2.16 בחדר האוכל: 11:30 – 13:00
יום א' 14.2.16 בבית המשרדים: 17:30 – 18:30

דברי הסבר לקלפי החוזר
לחברים שלום
בעקבות הבלבול שנוצר בקלפי האחרון ביטלנו את הקלפי ונפתח אחד חדש בסוף השבוע הקרוב.ברצוננו להסביר את ההליך:הנהלת קהילה הגישה לאישור השיחה תקנון חדש, נושא כותרת: "תקנון סיעוד לחברי קיבוץ עין שמר", אשר קראנו לו בקצרה "ביטוח סעודי".בשל הבלבול שנוצר, ומאחר ותקנון זה בא להסדיר את כל סוגיית הסיעוד בעין שמר, הוא ייקרא להלן "תקנון הסיעוד".תקנון הסיעוד הוסבר במפגש לפני השיחה ולאחריו בשיחה מיום 21.12.15 ואושר בקלפי שהסתיים ביום 27.12.15. ביום 31.12.15 הוגש מסמך חתום בידי 30 חברים, המערערים על תקפות תוצאות ההצבעה, בשל מספר המצביעים הנמוך ומבקשים דיון נוסף בסוגיה.ביום 21.1.16 נערכה שיחה, במהלכה נדון ה"דיון הנוסף" בעניין תקנון הסיעוד ולאחריה התקיים הקלפי, בו התבקשו החברים להצביע שוב בעד או נגד תקנון הסיעוד.לצערנו, מספר חברים הבינו שמצביעים על השאלה: האם לקיים דיון נוסף או לא. אך לא נכון לערוך הצבעה בשאלה זו - הוגשו 30 חתימות לדיון נוסף בנושא תקנון הסיעוד ולפי החלטות עין שמר זה מחייב דיון נוסף, תוך חודש, ולאחריו הצבעה חוזרת על תקנון הסיעוד.זה מה שעשינו. לכן, ביום שישי הקרוב (5.2.16) וביום ראשון שלאחריו (7.2.16) יתקיים קלפי חוזר. לאור הבלבול האחרון נבהיר שבקלפי זה, אתם מתבקשים להצביעבעד או נגד תקנון הסיעוד, כפי שהובא לשיחה על ידי הנהלת הקהילה.
בברכה, מרב הדר-פרומר ואוריין גנדלמן

נמצאו אופני ילדים
נמצאו אופני ילד בצבע תכלתמול מגרש הספורט.
אפשר לקבלם באופניה.
מיכאל יריב


נועם הספר יגיע ביום שני הקרוב 8.2.16
ההרשמה על לוח המודעות
בלובי חדר האוכל

 ביטוח סיעודי
לחברים שלום
על לוחות המודעות ובשיחות עם חברים אורי אשכולי מפרסם אינפורמציה לא מדויקת:
1. אורי הגיש מסמך ערעור, עליו חתומים 30 חברים, ובו פנייה לערעור על תוצאות הקלפי בשל מיעוט מצביעים. על פי נוהל הערעורים בעין שמר ניתן לערער על החלטות שיחה בצורה של פנייה לדיון חוזר. בשל הערעור התקיים דיון נוסף בשיחת קיבוץ ולכן התקנון עולה שוב להצבעה. אין סיבה להצביע בעד או נגד הערעור - הוא התקבל ברגע שחתמו עליו 10% מחברי הקיבוץ ובהתאם לכך התנהל דיון חוזר בשיחה.
2. חברים מעל גיל 55 מבוטחים בקרן של הקיבוץ.
3. את החישוב של הסכום החודשי עשה עבורנו אקטואר המומחה בתחום בהתאם לנתונים שהעברנו לו לגבי חברי הקיבוץ, גילאים ומצב סעודי נתון. מדובר בעבודה מקצועית שלוקחת בחשבון את הצפי לשנים הבאות (עשרות שנים) כולל העלייה בתוחלת החיים בזכות הרפואה המתקדמת. שלא ברור איך אורי הצליח לחשב כמה כל אחד אמור לשלם.
4. במידה ונראה כי יש גביית יתר נוכל להפחית עם השנים. יחד עם זה, נכון לעכשיו, במידה והתקנון יתקבל הקיבוץיפקיד עוד 200,000 שקל (מכספי המיסים).כך שעל פי הצפי הגבייה מהחברים לא מספיקה לרמת הסיעוד אותה אנו רוצים להעניק לחברים שיזדקקו לסיעוד.
5. מטרת התקנון לדאוג לחברי קיבוץ עין שמר, לכלל האוכלוסייה הצעירים והמבוגרים כאחד!
אוריין גנדלמן

עדכון מענף בניין ותשתיותצוות האחזקה הינו :
-           מוחמד אבו פנה
-           יואל גרוסברג
-           אילן יגודה- אשר ממשיך אתנו במתן פתרונות לעבודות קטנות ועזרה לפנסיונרים.
-           יוחאי יגודה - אחראי על תשתיות המים.
בנושא חשמל ניתן לפנות ישירות למוחמד חובזאן בטלפון 052-8510448
בכל פניה ובקשה בנושא אחזקה ותשתיות מים יש להתקשר
לסיגל יגודה בטלפון 4223
על מנת שתוכל לנתב את העבודה בצורה הטובה ביותר בין חברי הצוות.

בברכה, צוות תשתיות

סיכום תאונות לשנת 2015
בעין שמר 40 רכבים
מתוכם:
18 רכבים – סידור רכב
6 רכבים – מיניפלסט
3 רכבים – עין שמר אלון
5 רכבים – גד"ש, אבוקדו ומים
8 רכבים – בעלי תפקידים
בשנת 2015 התרחשו 28 תאונות ברכבים של הקיבוץ.מתוכן 4 תאונות התרחשו בתוך עין שמר, 2 מהן התנגשות רכב של עין שמר ברכב אחרו-2 תאונות עצמיות (התנגשות רכב של עין שמר בחפץ).חשוב להקפיד על חוקי התנועה גם בתוך הקיבוץ, אלו תאונות מיותרות וחבל!
16 תאונות התרחשו בחניות!!! (רבות מהן בחנייה ברברס)
רכב אחד (פיקנטו )75 נהרס לגמרי (טוטל לוסט) בעקבות תאונה עם רכב אחר.
אז כמה כסף עלו לנו התאונות?
את רוב הכסף קיבלנו כפיצוי מחברת הביטוח כ- 111,000 ₪.
44,000 ₪ שילם הקיבוץ כהשתתפות עצמית לרכבים שאיננו יודעים מי פגע בהן ואין לנו צד ג' לתבוע.
 21,000 שילמו חברים השתתפות עצמית לתאונות בהן היו מעורבים.
לשמחתנו, לא היו נפגעים בתאונות ורוב התאונות הסתיימו בתיקוני פחחות.
-           בקשה לחברים: אנא דווחו לצוות המוסך על פגיעות ברכב שקרו בזמן שהרכב היה ברשותכם, גם פגיעות קלות לכאורה.
-           אני שבה ומזכירה שבמקרה שנתקעתם עם רכב של הקיבוץ יש להזמין גרר זברה.
גרר זברה בטלפון2113* 24 שעות ביממה.
והכי חשוב: סעו בזהירות!!! אל תתעסקו בטלפון הנייד בזמן הנהיגה,היו מרוכזים וחזרו הביתה בשלום.
בברכת נהיגה טובה ובטוחה עינת תומר – ביטוח
 בית צעירי עין שמר ליד ביתי נבנה בית צעירי עין שמר, בית יפהפה אבל ברור לגמרי שהבית הזה הוא לא פרויקט כלכלי כספי, זה פרויקט חברתי שמיועד סוף סוף צעד אחד קדימה לקליטת בני עין שמר.
ברור שהצעד הכספי לא פשוט (הכל היום מסובך) אבל לקלוט זה תמיד מסובך וקשה יותר. רוצים להחזיר את ההשקעה בשבע שנים, אבל אם אין ברירה יחזירו בשמונה וחצי שנים אבל מטרת הבית היא קליטה.
לא ברור לי למה בבית הזה יש תאורת גינה, פרגולה לאופניים (אולי לבני כרכור), תריסים חשמליים ועוד. כנראה שהבית הזה יצא קצת או מאוד יקר.
הבית צריך להיות באווירת הקיבוץ שלנו ולא באווירת צעירי פרדס חנה כרכור שהגיעו אלינו דרך משרד תיווך חיצוני ואולי אנחנו עלולים להיכנס למצב חברתי שיהיה קשה לצאת ממנו.
להורים, לסבים ולצעירי עין שמר, אני אומר: הבית הזה הוא שלכם, תהיו קצת יותר נחושים ואל תוותרו.יוסי בן מיור

יוסי שלום
גם לדעתי הבית יפיפה ומפנק. אנחנו רואים בו פרויקט קהילתי ולכן הקהילה היא זו שהשקיעה כסף. אם היינו מייעדים את הפרויקט לשוכרים חיצוניים, לא היינו יוצאים לדרך. הבית שופץ לטובת בני עין שמר במטרה להקל על מצוקת הדיור, לאור העובדה שחלק מהבתים שבהם גרים צעירים עוברים לחברים לבתי קבע, איכות ירודה של הדירות ומחסור בבתים למשפחות עם ילדים. צריך להבין שנלקחה הלוואה מהבנק וההחזר שלה הוא ב- 7 שנים. זה נתון שלא ניתן לשנות. מה שניתן לשנות הוא הסכום שהקהילה משתתפת בכל שנה מתוך החזר ההלוואה. כשעלה הרעיון דובר על כך ששכר הדירה ישלם את ההלוואה, התברר שזה יגרום לשכר הדירה להיות גבוה ולא ראלי ולכן הנהלת הקהילה הבינה שאין ברירה ויהיה צורך להעביר כספים מתקציב ההשקעות על מנת להוזיל את שכר הדירה.
מאוד חשוב לנו שהבית ישמש את בני עין שמר ולא "חיצוניים" ולכן חיפשנו פתרונות יצירתיים על מנת להוזיל את שכר הדירה. הנהלת הקהילה דנה פעמיים בנושא בניסיון למצוא פתרון שיאפשר לבני עין שמר לגור בצעירוניות ולא יאלץ אותנו לשכן דיירים חיצוניים.הוחלט: הנהלת הקהילה אישרה השתתפות של הקהילה מתוך תקציב ההשקעות בסך 100,000 שקלים. בנוסף לגבות סכומים גבוהים יותר עבור הדירות הגדולות בעלות המרפסות וכך לאפשר הוזלה של הדירות הקטנות יותר. בנוסף תהיה הוזלה נוספת בשנה הראשונה מתוך כוונה למצוא מקור (כספי נקלטים) גם לשנים הבאות. את המחירים הסופיים נפרסם בימים הקרובים.
בנוגע לתאורה, תריסים וסככה, אם עושים פרויקט כזה יקר צריך לעשות אותו כמו שצריך,בכל בית חדש שנבנה היום שמים תריסים חשמליים. דווקא נראה לי חשוב שהסטנדרטים שלנו יעלו, חשוב לנו שמי שיגור שם יהיה לו נעים, נוח וגם יפה.
לסיכום נכון שמדובר רק בכסף, מזכירה לכם שמצד אחד יש דרישה להוזיל את שכר הדירה ומצד שני להוריד מיסים. ננסה להיענות שלני הצדדים.
מקווה מאוד שהבית יתמלא בבנים שלנו ובמהרה.

פותחים שבת
השבוע, "שירים בין אדם לאדם", על פרשת "משפטים" ענה ששון
------------------------------------------------------------------------------------
לפני שבוע דיבר אבישי גרוסמן על פרשת "יתרו". הפרשה, אמר, עוסקת באחד הפרקים החשובים בתולדות עם ישראל – מתן התורה על הר סיני.
מעמד הר סיני הינו אירוע מכונן ביהדות. משה מקבל את עשרת הדברות האמורות להוות קוד מוסרי מחייב של עם ישראל.
צוו האלוהים המנמק את החובה לקיים את הכתוב בעשרת הדברות אינו מוסבר באופן המתבסס על היתרונות המוסריים הגלומים בהן. להפך, הצו מתבסס על הוכחת יכולותיו וכוחותיו של ה' שהוציא את בני ישראל ממצרים והוליכם במדבר אל הארץ המובטחת. הצו הוא ציווי מוחלט ומי שלא יקיימו צפוי לעונשים כבדים.
וכך אומר אלוהים: "אִם-שָׁמוֹעַ תִּשְׁמְעוּ בְּקֹלִי, וּשְׁמַרְתֶּם, אֶת-בְּרִיתִי--וִהְיִיתֶם לִי סְגֻלָּה מִכָּל-הָעַמִּים, כִּי-לִי כָּל-הָאָרֶץ. וְאַתֶּם תִּהְיוּ-לִי מַמְלֶכֶת כֹּהֲנִים, וְגוֹי קָדוֹשׁ" (שמ' יט' 5-6).
באמירה זו מונחים יסודות לשתי תופעות המנחות את אמונותיהם של רבים מעם ישראל עד היום: 1. אי הבנה בסיסית לגבי השאלה למי שייכת הארץ. אלוהים קובע בפירוש שהארץ שייכת לו ולא לעם מסוים (גם לא לעם ישראל).
2. קביעת ה' שבמידה שעם ישראל ישמור את נאמנותו לאלוהים, ויקפיד למלא את כל מצוותיו, יהפוך אותו ה' לממלכת כוהנים וגוי קדוש.
גם בימינו אלה, רבים מעם ישראל בטוחים שארץ ישראל שייכת לעם ישראל בלבד, וזאת בניגוד גמור לקביעת האלוהים האומר מפורשות שהארץ שייכת לאלוהים, ולאלוהים בלבד...
ובנוסף, יהודים רבים שעל פי תפיסתם מקיימים את תורת ישראל הלכה למעשה, מאמינים באמונה שלימה שבאמת הפכנו לגוי קדוש, מורם מעם. והמסקנה – מגיע לנו יותר מאשר לעמים אחרים, כי הרי קיימנו את שהבטחנו לאלוהים בעת שקיבלנו את התורה.
חשוב לזכור שהקביעות הללו ניתנות לנוכח העובדה שמשה נשא לאשה את ציפורה בתו של יתרו כהן מדיין. שני בניו של משה היו על פי ההלכה היהודית - מדיינים, גויים לכל דבר ועניין.
משה מכבד מאד את חותנו המדייני ופתוח להצעותיו האירגוניות להתנהלות יעילה והגיונית יותר. משה הנביא, המייסד הנערץ של עם ישראל, מקבל את הצעותיו של יתרו הגוי, מבלי שמוצאו הזר והשתייכותו הלאומית יפריעו לו.
בימינו אלה רבים מאד מקרב היהודים אינם מוכנים ללמוד מדרך התנהגותו של משה רבנו.הם מאמינים ביתרונו הגנטי והאמוני של העם היהודי על פני העמים האחרים. מתייחסים בגבהות לב ולעיתים בזלזול לגבי כל מי שהוא לא מבני עמנו.
מסתבר שהכתוב בעשרת הדִברות, והלימוד מאורחות חייו של משה מהוות רק המלצה לגביהם ולא מעבר לכך. והתוצאות ידועות, והן מאיימות על עתידנו כאן בארץ בה הוקמה מדינת ישראל ובה יושב לצדנו עם אחר, שגם לו, על פי האמונה, נתן אלוהים את הארץ האהובה שלנו, וגם שלהם...
תודה לאבישי על הדרשה צלולת הדעה ורבת העניין.ענה.


סריגת כובעים לחיילות
שירה נכדתי משרתת במחווה אלון (מרכז חינוך והשכלה) על שם יגאל אלון, אי שם בצפון הארץ.
שירהמשרתת בתפקיד מ"כית על חיילות עולות חדשות שהן חיילות בודדות ללא משפחות בארץ.
בגלל הקור העז הן תשמחנה מאוד לקבל
כובעי צמר סרוגים בצבעי חקי, ירוק כהה או שחור
מי שמוכנ/ה לסרוג בהתנדבות כובעים כאלה, בבקשה להעביר אלי, ואני אדאג להעבירם אל החיילות.
תודה מראש, ניצה חופי

 הזמנה לחשיפה של הליכה נורדית
יום חמישי 18.2.16 ב"מלוא"

בתכנית:
8:30     התכנסות
9:00-10:00       הרצאה: מהי הליכה נורדית?
10:00-11:00     חשיפה ומכירת מקלות

הליכה נורדית משתמשת בשני מקלות (כמו בסקי) שעוצבו במיוחד לעבודה עם פלג הגוף העליון בזמן ההליכה.
הליכה נורדית מעלה את קצב הלב ללא העלאת קצב התפוקה.
הליכה נורדית מתאימה לכל הגילאים, בכל מקום ובכל ימות השנה.

פרטים והרשמה:
רביד: 04-6187731
הקרנת סרט
"להמציא את חיינו"
סרטה של טובי פרל
העוסק בקיבוצים,
צולם גם בעין שמר!
ביום ראשון 14.2.16
בשעה 20:00 במועדון לחבר

שימו לב לשינוי השעה!



הזמנה לערב שירים
שיעשה לכם שמח בלב
ביום שני הקרוב, 8.2.16
בשעה 20:30 במועדון הברל'ה
בלהבות חביבה


ספל מרק משפחתי!



הנכם מוזמנים לחוויה משפחתית,
מגבשת וחמימה
ביום שבת 13.2.16 בשעה 11:00
בחדר האוכל


כל משפחה מביאה סיר מלא מרק שהכי אוהבים (חם ומהביל!), מצטרפים לסדנא להכנת ספלים יפיפיים, הילדים יוצאים לטיולון שוטטות בקיבוץ ומתקבצים כולנו לארוחת צהריים משותפת על טהרת המרק הביתי (שקדי מרק, קרוטונים ולחמניות – עלינו!).

אז מה עושים? מחליטים איזה מרק הכי אוהבים במשפחה, מכינים סיר שלם בשבת בבוקר, באים לחדר האוכל בשעה 11:00.

אתגר למעוניינים: בסדנא יש אפשרות להדפיס על הספלים גם משפטים אישיים, שמות של אנשים יקרים או תמונה. אם אתם חפצים בכך – אנא שלחו אל למייל במהרה gyagoda@gmail.com ואני אעביר לכלולה (כלנית חדוותי) שמעבירה את הסדנא.
עלות: התרבות מסבסדת שני ספלים למשפחה, כלומר כל ספל יעלה לכם רק 15 ₪. מעבר לשני הספלים, כל ספל יעלה 40 ₪.

זה הרגע, להתקשר לבנים ולבנות, לנכדים ולנכדות, לשאול אותם מה שלומם, ולהזמין אותם לחגוג את יום המשפחה עם כולנו
במשפחת עין שמר!
להתראות, גלי יגודה.