חפש בעלונים קודמים

עלון 20 (2016) (6062) יט אייר תשע"ו


מתחת לפנס 4 יום חמישי 2/6/16
כן שוב..
מתכננים לכם ערב חד פעמי עם מעל ל- 50 אמנים שמתוכם אמנים וכוחות מקומיים מובחרים יוצרים חוויה חד פעמית שאל לכם להחמיץ.
מידע מתעדכן ישנו גם בדף הפייסבוק שלנו "מתחת לפנס" ובדף האירוע"מתחת לפנס 4".נשמח אם תעקבו תשתפו, תזמינו בנים, אורחים..
האירוע מותאם לכל האוכלסיה, מונגש ונוח גם לבעלי קלנועיות.
אוכל ושתיה – יהיו דוכני מזון במחירים נוחים, אנא הביאו כסף קטן על מנת להקל עלינו את התפעול, לא יהיה ניתן לרשום בתקציב.
מתנדבים – רוצים להיות שותפים יותר פעילים? פנו אלינו, כל יד מושטת היא נכס, וכל עצה טובה ברכה.
סידורי החניה והתנועה לאירוע:
הקהל יופנה לשדה של שנטל למול שער הקיבוץ ישן, וייכנס דרך הכניסה הישנה לעין שמר ומשם יפנה לחדר האוכל.
אנו מבקשים מכל בעלי הרכבים שגרים בשכונת שפירא והקומותיים לא לחנות בשדרת הפיקוסים הישנה ביום חמישי 2.6.16בין השעות 15:00 - 23:30.
השקענו כל מאמץ על מנת למזער את אי הנוחות ולשפר את החוויה של הצפייה וההשתתפות - הוספנו אנשים מאבטחים ומתנדבים, ניתבנו וכיוונו.
אנו מבקשים להודות מקרב לב לכם אנשי עין שמר היקרים, על ההבנה והפתיחות שמאפשרים את הקיום של האירוע, זו השנה הרביעית ברציפות! אין עליכם..
**תערוכת הצילום בבית אלימלך תשאר מוצגת כשבוע לאחר האירוע עבורכם.
נתראה בעלון הבא, עם סיכומים, תודות וברכות..

צוות פנס קטן

ברכות ושונות

ברכות
 לליפז חרודי
 שזכתה במקום הראשון
בתחרות אדם וים
 ובתחרות פרס המים של שטוקהולם
ותייצג את ישראל בשוודיה.
את גאווה מקומית
המשיכי והצליחי.


בתמונה: ליפז מציגה בפני השגריר השוודי את עבודת הגמר שלה.
 -          
מישהו מטפל בך?
שיחה עם פרבין קרסטה המטפל של אלי שלזינגר // עינת תומר

מהיכן הגעת אלינו? אני מהודו הגעתי לישראל בספטמבר 2014. אלי הוא המטופל הראשון שלי. אני בן 34 נשוי ויש לי ילדה בת 5. אשתי ובתי גרות בהודו עם המשפחה שלי.
לפני שהגעתי לישראל עבדתי 9 שנים בדובאי בקייטרינג של חברת תעופה. הייתי מגיע לבקר בהודו פעם בשנה. דובאי זו ארץ נחמדה אך המשכורת לא הייתה מספיק גבוהה אז החלטתי לחפש משהו אחר. כל בוקר אני מדבר עם אשתי ובתי בסקייפ.

איך שמעת על ישראל? קראתי בעיתון בהודו שמחפשים מטפלים לישראל והגשתי בקשה.לא ידעתי כלום על ישראל. כשנחתתי בישראל נסעתי לסוכנות בנתניה ומשם הפנו אותי לקיבוץ. אני אפילו יודע לדבר קצת עברית, אלי מלמד אותי. כשהגעתי לישראל לא ידעתי אפילו מילה אחת בעברית.

מה סדר היום שלך? אני מטפל באלי, מנקה את הבית כל יום, בצהריים אנחנו הולכים יחד לאכול בחדר האוכל, בחמש אנחנו מטיילים בקיבוץ, אוכלים ארוחת ערב, אני אוהב לבשל לפעמים אני מכין אוכל הודי ואח"כ הולכים לישון.

היית בעוד מקומות בישראל? הייתי בירושלים, נצרת, תל אביב. יש לי בארץ חברים מהודו איתם הגעתי יחד לארץ ולפעמים אני מבקר אותם. הם עובדים בנתניה ובתל אביב.

אתה מצליח לתמוך כלכלית במשפחה שלך? בארץ כשיש מפרנס יחיד הוא לא מצליח לפרנס את כל המשפחה. בהודו מפרנס אחד מפרנס משפחה שלמה של 5-6 נפשות. בישראל כולם עובדים, בהודו הרבה אנשים לא עובדים ונשארים בבית. בהודו אנחנו גרים בכפר, אני שולח לאשתי את הכסף שאני מרוויח בישראל ובזכות זה אכן יש למשפחתי חיים טובים יותר.

מה אתה אוהב לעשות בזמנך הפנוי? אני אוהב לעשות ספורט, אני מתאמן כל יום בחדר הכושר, בזמן שאלי ישן. אני אוהב להאזין למוסיקה ואני אוהב קריקט. אני מסתכל במשחקי קריקט בטלפון הסלולרי.

איך אתה מרגיש בקיבוץ? בקיבוץ מאוד נחמד, שקט. אלי ומשפחתו מאוד נחמדים אליהנכדים והנינים של אלי אוהבים אותי. בקיבוץ כולם ידידותיים, אומרים שלום, כולם מכירים אותי פה.
ממקום של יוגה

כואב הגב, רוצים להתגמש, לחזק את העצמות או פשוט סקרנים?

אוטוטו נפתחים קורסי יוגה למתחילים!

כל קורס כולל 8 מפגשים ויקנה למשתתפים בו את עקרונות תרגול היוגה ובסיס להשתלב בשיעורים המתקיימים במקום של יוגה (או לתרגול עצמי).קבוצות הלימוד קטנות, היחס הוא אישי ותמיד יהיה זמן לשאלות ותשובות.

מפגשי מבוא לקורסים ללא תשלום יתקיימו:
- ביום שישי הקרוב ה - 27/5 בשעות 10:30-12:00 (בהנחיית מיה יפה)
- ביום ראשון ה - 29/5 בשעות 20:30-22:00 (בהנחיית הני)
- ביום שני ה - 30/5 בשעות 17:00-18:30 (בהנחיית מיה יפה)


וגם! ניתן להצטרף לשיעורים הקיימים במקום - כל ימי השבוע, כל שעות היום, מגוון גישות ומורים מנוסים. מחירים מיוחדים לחברי עין שמר!







נמאס לכם להמתין זמן רב לטיפול?הנסיעה לדגני מעייפת? יש פתרון קרוב ומהיר!
אני שמחה לספר לכם על קליניקת הפיזיותרפיה שלי בקיבוץ מענית.
הטיפולים כוללים:

         טיפול בכאב

         טיפול לאחר פציעת ספורט

         התאוששות יעילה ומהירהלאחר אימון או תחרות

         שיקום לאחר ניתוחים אורתופדיים

         הדרכה לשיפור שווי-משקל בגיל השלישי

מוזמנים להתקשר, יחס אישי מובטח, לנה בר-מאור 054-4922013

***החזרים מקופ''ח כללית מושלם


בריכת השחייה
לחברים שלום
בשל מזג האוויר החורפי
הבריכה תיפתח במתכונת מצומצמת
יום שישי 27.5.16 מ- 13:00 עד 16:00
יום שבת 28.5.16 מ- 12:00 עד 16:00
יום ראשון 29.5.16 - סגור
בברכה, ניר אלון


פותחים שבת
השבוע, "שים שלום על אהלינו...", על פרשת "בחוקותי" אורי שפירא.
-----------------------------------------------------------------------------
לפני שבוע דיבר אורי ליס על פרשת "בהר". הפרשה, אמר, מפרטת דינים והלכות כלכליים בעלי אופי סוציאלי. אורי בחר להתמקד בְּמִצְווֹת השמיטה והיובל.
במצוות השמיטה מצווה אלוהים:"... וּבַשָּׁנָה הַשְּׁבִיעִית, שַׁבַּת שַׁבָּתוֹן יִהְיֶה לָאָרֶץ-שַׁבָּת לַיהוָה,שָׂדְךָ לֹא תִזְרָע, וְכַרְמְךָ לֹא תִזְמֹר... וְהָיְתָה שַׁבַּת הָאָרֶץ לָכֶם, לְאָכְלָה--לְךָ, וּלְעַבְדְּךָ וְלַאֲמָתֶךָ; וְלִשְׂכִירְךָ, וּלְתוֹשָׁבְךָ, הַגָּרִים, עִמָּךְ". כלומר יש כאן חלוקה לכל, וויתור על בעלות. כולל לחלשים שבחברה.
מצוות היובל: לאחר שש שנות שמיטה, בשנה השביעית, מגיעהשנת היובל, (שנת החמישים), שנה שהייתה מקודשת לה', בה היו משחררים את העבדים, והנחלות היו חוזרות לבעליהן המקוריים. וכמו בשנת שמיטה אין מעבדים בה את הקרקע בארץ ישראל.
למצוות היובל משמעות מוסרית-סוציאלית גבוהה המהווה כלי חזק לצדק ושוויון חברתי.
על פי ההלכה, למצוות היובל קשר הדוק לארץ ישראל ולישיבת כל היהודים בה. ולכן, בתקופות ארוכות בהיסטוריה היא כלל לא התקיימה.
כשהעם היהודי מגורש מארצו ויוצא לגלות, הוא חי בגולה בקהילות שהייתה בהן מסגרת מאד ברורה של חובות וזכויות עם הרבה עזרה הדדית. יש הטוענים שהמבנה הקהילתי שברובו התבסס על המוסר הסוציאלי של מִצְווֹת השמיטה והיובל, הוא ששמר על קיום העם היהודי בגולה.
בתלמוד הבבלי אנו מוצאים תקנה שאומרת: "כל עיר שאין בה עשרה דברים הללו, אין תלמיד חכם רשאי לדור בתוכה: בית דין מָכִּין ועונשין (מוסדות אכיפה), וקופה של צדקה, ובית הכנסת, ובית המרחץ, ובית הכיסא (בתקופת התלמוד לא היו בבתים הפרטיים שירותים, אנשים השתמשו בשירותים ציבוריים), רופא, אומן (מקיז דם), לבלר, טבח (שוחט) ומלמד תינוקות".
 בנקודה זוהציג אורי תרשים מעניין בו ניתן לראות את שילוב מוסדות הקהילה.
לשאלה מי ינהיג וישפוט את העם, הביא מדבריהם של שני חכמים: ר' יהושע: "בני אדם שהם בטלים ממלאכתם יהיו דנים את העם בכל עת". כלומר, מי שעתותיו בידיו, אמיד מספיק ואינו חייב לעבוד כל העת, יכול לדון את העם.
לעומתו ר' אלעזר המודעי אומר: "בני אדם שהם בטלים ממלאכתם ועוסקים בתורה יהיו דנים את העם בכל עת" כלומר, לא מספיק שלאדם יש פנאי לשפוט, אלא, עליו להיות עוסק בתורה, אדם בעל השכלה וידע, איש בעל רקע מתאים וראוי.
בהמשך דיבר על חובותיו וזכויותיו של חבר הקהילה, וממתי הם חלים עליו: לאחר שאדם גר בעיר שלושים יום עליו לתת תרומה לתמחוי. לאחר שלושה חודשים לקופה של צדקה, לאחר שישה לקניית בגדים לעניים, תשעה להוצאות קבורה של העניים, ולבסוף לאחר שנה עליו לשלם לתחזוקת חומות העיר ושעריה.
לסיכום אמר אורי: ראינו כאן כיצד דברי תורה הדנים בהלכות התנהגותו של עם היושב על אדמתו, משתנות לתורת חיים המותאמת לעם נע ונד. הלכות ששמרו על קיומו של העם בגולה על בסיס רוח הצדק החברתי של פרשת "בהר".
עתה, לגבי העם היושב בציון, מקבלות ההלכות המופיעות בתנ"ך ובתלמוד הירושלמי(שנכתב בארץ בניגוד לתלמוד הבבלי) משמעויות אקטואליות, אך מתווספים אליהן הניסיון והחכמה שנצברו בחיי העם במשך כ- 2,000 שנה בגולה.
תודה לאורי על הדרשה הנאה רבת העיון והמחשבה. ענה.
כל הכבוד
לרצים שלנו:
עמית אפשטיין, אלעד יגודה, עתר גבע, הראל יגודה, עומר גבע ועומר ישי.
שהשתתפו בשבת האחרונה במרוץ "הר לעמק" מרוץ שליחים איכותי, המשלב חוויה ספורטיבית אישית בשיתוף פעולה קבוצתי הכולל ריצה בשטחים הפתוחים לאורךכ- 215 ק"מ ביום ובלילהשהתקיים מתל חי לתמרת וזכו במקום החמישי ב"שישיות".
עין שמר בהחלט הפכה להיות מעצמת ריצה.














תודה מהחממה
לכל חברי עין שמר, ההורים והילדים שביקרו בתערוכה השנתית של תלמידי החממה תודה רבה! התלמידים המציגים שמחו מאוד על הגעתכם, עזרתם בשאלות, הערות ותובנות.
מוזמנים תמיד!
בשבוע הבא נפרסם מידע אודות סמינר הקיץ של החממה, לכיתות ז'-י'
הולכים להטיס רחפנים...!
צוות החממה










עצות טובות לחיים טובים
ביקשתי מוותיקי השבט לתת לנו עצות טובות לחיים טובים // עינת תומר
עצה: מומלץ ליישם!
אלי שלזינגר: להיות רגוע ושמח.

נורית משיח: להסתכל על חצי הכוס המלאה.

איה מלומן: אם תסתכלו על הכוס מלמטה היא תראה תמיד מלאה...
חנה דנון: לדעת לספור עד 10 לפני שאומרים משהו. תמיד להיות בחברה, לא להיות לבד, לא לשבת לבד בבית, לצאת לעבודה, לצאת מהבית.

שמחה אלון: פעם הוותיקים הכריחו אותנו לצאת פעם בשנה להבראה. ורק היום אני מבינה את המשמעות של הדבר הזה. הם אמרו שזה מאוד חשוב לנקות את הנשמה.

עליזה לוי: להשלים עם מה שקורה. קורים דברים, לדעת להשלים עם המצב.

יהודית זרטל: היו לנו חיים מאוד טובים בקיבוץ. המכבסה פעלה באופן מלא, חדר האוכל היה פתוח 3 ארוחות ביום לא היינו צריכים לשבת בערב לכבס ולבשל. עסקנו בדיבור וביחסי עבודה. היו ויכוחים פוליטיים ולא כספיים כמו היום. עבדנו הרבה שעות בחקלאות, בבתי הילדים ובמטבח ולא התלוננו. היה לנו הרבה זמן חופשי. מארבע אחה"צ השקענו רק בילדים, טיילנו בקיבוץ. אל תכריחו את הבחורים לכבס, לקפל, לבשל, לנקות זה גורם להרבה מתחים בבית. תשתמשו בשירותים שהקיבוץ נותן: מכבסה, חדר אוכל ויהיה לכם זמן ללכת לספריה, לקרוא ספרים, ללכת הרבה לחוגים. לא לראות את הזקנה כדבר רע. לדעת לקבל את זה ברוח טובה. לצחוק הרבה, לנצל את הדרן כמה שאפשר ומצב רוח טוב. אני רוצה להודות לרבקה שדה שעוזרת ותומכת ברוב הצרכים שלנו. לא לבהות הרבה בטלוויזיה.

לאה מרקם: אובג'קשן!


שלמה קציר: להיות בריא, להיות מאושר, לטייל ולחיות טוב.

אנונימי: אחד הדברים החשובים הוא שבן אדם צריך להשלים עם החברה שהוא חי בה. להשתלב בחברה ואם לא נעים לו עם החברה שהוא חי שיחליף חברה. להסתדר ולחיות בחברה זה אחד הדברים החשובים ביותר. אל תעשה לחברך מה שאתה לא רוצה שיעשו לך.

יצחק דנון: להיות סבלני כלפי אנשים שמדברים איתך.

שלמה בורלס: לא לקחת את החיים ברצינות, הכל עובר חביבי!

מסידור רכב

לשאלות חברים רבים, נא רשמו לפניכם, חיובי הנסיעות ברכבי הקיבוץ הם:

1.45 ₪ לקילומטר

2.88 ₪ לשעה של החזקת הרכב על ידכם

מדי פעם אני שולחת לחברים הודעות בקשר לכפתורי הרכב, אני מבקשת שיתוף פעולה של ציבור הנהגים, תשובה בכתב, בטלפון או בדיבור על מנת לייעל את עבודתי.

תודה, פנינה גלעד




נר זיכרון


טולה בראון         1.6.1990
פסיה צמח           1.6.2003
חילקה סגולי       2.6.1991
לאה טל  5.6.1994
שרה גולן            6.6.2004
לאה מור 6.6.2001
חנן בוך  7.6.1967
אמנון חרודי        7.6.1967
פרץ קיפר           7.6.1976
יצחק גור            10.6.2003
מאיר בלילוס       11.6.1976
מנחם מגן            11.6.1980
לנה לאופר          12.6.1934
אהובה הרץ        14.6.2008
יצחק יגודה         14.6.1989
סמדר בראון        17.6.2004
נחמיה אלפרוביץ  21.6.2011
שמריהו רולניק    25.6.1997
חנן בן יהודה       28.6.2011
אלגרה אברהמי   29.6.1991
 רות עצמון          30.6.2015


"תרבות איך ולאן?"
ביום ראשון נאספנו יחד במועדון, מי שרצה להשפיע על כיוון התרבות בעין שמר.גלי יצרה הזמנה פתוחה לחשיבה על הייעוד של התרבות ועל פתרונות ליצירה שלה.
שני מרצ'בסקי הנחתה את המפגש בכלים של מנהיגות השתתפותית, שאפשרו לקבוצה ליצור ידע רב ומשמעות ביחס לשאלה שנשאלה:
איך נחדש את המסורות הקהילתיות תרבותיות וחינוכיות של עין שמר
כדי שיקדמו קהילה רב דורית איכותית?
עסקנו ב 4 מוקדים: מיפוי הערכים, מתוך כך היעוד, האתגרים והפתרונות. ואנו משתפים בתוצרי המפגש:
מה חשוב לנו?

1.יחד - מרחב בו כולם משתתפים ויש שייכות לקהילה
2.רב גילאיות ומענה למגוון הצרכים
3.יצירה מקומית המבטאת את רוח המקום
4.מרחב לביטוי אישי של האנשים בקהילה
5.הנאה - מרחב נעים ומהנה
6.רמה גבוהה - ביצוע ברמה גבוהה ואיכותית תוך שמירה על מקצועיות
7.חידוש ומקוריות
8.אחריות משותפת - לקיחת אחריות של רבים מחברי הקהילה
9.השתתפות פעילה - פעילויות בהן המשתתפים לוקחים חלק פעיל
10.למידה משותפת - התכנסות סביב תחום עניין משותף
מה הייעוד של המרחב התרבותי?
המרחב של התרבות בעין שמר הוא מרחב מקרב ומשלב - הבונה את השייכות של החברים לקהילה. עליו לייצר ערך מוסף עבור הקהילה. להוות אקלים ליצירה וחוויה משותפתשל חברי הקהילה.
הוא צריך להיות מגוון ולאפשר בחירה לאנשים בגילאים השונים ובצרכים השונים.
הוא מרחב שלא מתחרה בתרבות (מבחינת אומנות) שהסביבה מציעה אלא מהווה מרחב פנימי של יצירה משותפת הנותן במה ליחידים יוצרים תושבי המקום.
עליו לקיים יחסי גומלין וקשר עם הסביבה ולהוות גורם משלים ותומך עבור חברים שמבקשים לצרוך תרבות ואומנות בחוץ, עליו לעמוד בקשר עם אירועי התרבות שמציעה המועצה ושמתקיימים ברחבי הארץ. ולפעמים עליו להזמין פנימה את הסביבה.
אתגרים:
האתגרים המרכזיים איתם מתמודדת התרבות בעין שמר היא יכולתה להיות רלוונטית ולהוות אלטרנטיבה לכל מה שמשאיר אנשים בבית לבד, או בחיק משפחותיהם ולא מביא אותם אל היחד הקהילתי.
כמו כן יכולתה לתת מענה למגוון הגדול של הצרכים על פני שלבי החיים השונים.
בנוסף לפצח את נושא ההתנדבות, כיצד להגביר השתתפות והתנדבות של עוד אנשים.

פתרונות:
-לבדוק עם מי שלא מגיע מה הסיבות לכך.
-ליצור אירועים שנותנים מענה לצרכים מסוימים ולשחרר את הציפיה שכולם צריכים להגיע להכל.
-להגדיר מחדש את תפקידה של התרבות – cultureולא קולטורה-לתת מענה לשייכות ולא לתת מענה תרבותי אומנותי.
-השתתפותיות – לא לוותר על צוותים, לא לעבוד לבד.
-להמשיך עם המגמה של אירועי נישה מגוונים.
-לאפשר השתתפות בעלות כדי לממן למשל נסיעה לתערוכה או לסיור משותף.
-להתחבר למחלקת התרבות במועצה ולהנגיש וליהנות ממה שהיא נותנת.
-לשמור על עוגנים מתוך המסורת אבל ליצור בהם התחדשות והתאמה לתקופתנו.
מה הלאה?
הקבוצה שלחה את גלי למשימה, לראיין ולחקור עם מי שלא מגיעים לאירועים מה הסיבות לכך. בהמשך, הידע שנוצר במפגש יחד עם הידע מראיונות אלו ישמש אותה לבניה של תכנית עבודה לשנת ה- 90 של הקיבוץ.
בנימה אישית, המפגש היה מאד מוצלח והתחיל תהליך של דיוק המשמעות של התרבותבעין שמר. העבודה בצורה מעט שונה ממה שאנחנו בדרך כלל מכירים הניבה תוצרים מידיים והציפה נושאים רבים. תודה רבה לשני מרצ'בסקי על ההדרכה והעזרה הרבה, תודה לכל שהגיעו והשתתפו. המפגש הבא יעסוק בשנת התשעים הבאה עלינו לטובה ויתקייםביום שני 20.6.16 בשעה 20:30 במועדון לחבר.אשמח מאד להשתלבות עוד חברים רבים בתהליכים. גלי יגודה

וחג שבועות תעשה לך...
         ארוחת ערב חלבית חגיגית לחג השבועות תתקיים
 ביום שישי 10.6.16 בחדר האוכל
         את חג השבועות נחוג יחד
ביום שבת 11.6.16 החל משעה 16:30 בשדה מול הרפת.
בתוכנית:
16:30 סדנת עפיפונים והפרחתם
17:15 טיול טרקטורים בשדות הקיבוץ
18:00 טקס ביכורים חקלאי לתפארת