חפש בעלונים קודמים

עלון 31 (2016) (6073) טו אב תשע"ו


ט"ו באב בניחוח דרום אמריקה 
החברים מוזמנים לערב שכולו מוזיקה
ויופי עם המופע "מזמין יופי"
של דני וולך, חבר קיבוץ מגל,
המופיע עם בנו וחבר טוב.
ביום שישי 19.8.16 בשעה 21:00 במועדון לחבר
על כוסית משקה, פינוקים טעימים,
ערב שכולו אהבה!
(הערב אינו מיועד לילדים)
להתראות, גלי יגודה.

הודעות ושונות

ברכות
לאמרי גלעד
שמתגייס לצבא
כשרטט בחיל הים
שיהיה שירות
מעניין וקל
והרבה בהצלחה!!!

מהנהלת חשבונות

•           השבוע יחולקו דפי תקציב רק לחברים שביקשו להמשיך ולהדפיס להם את הדף.
•           ניתן לראות את סיכום התקציב של חודש יולי באתר המושב.
•           תזכורת: נכנסים לאתר המושב, כותבים את תעודת הזהות של החברה - 9 ספרות.
•           בסיסמא כותבים את 4 הספרות האחרונות של תעודת הזהות שזה עתה הקלדתם.
•           צפייה בתנועת חשבון – תוכלו לראות את התקציב האישי שלכם החל מחודש מאי.

בתקציב הנוכחי ישנם 2 חיובים על ביטוח בריאות מורחב (57 ₪) אחד של חודש יוני (שלא חויב במועד) והשני של חודש יולי.
צביה ויסברג


שיחת קיבוץ
שיחת קיבוץ הקרובה תתקיים ביום ראשון בתאריך 28/8/16
בשעה 20:30במועדון לחבר.
מרב הדר פרומר

ענבל שייפ
התחילה ההרשמה לחוגי ילדים בסטודיו ענבל שייפ
חוג טי אר אקס ילדים ונוער מגיל 8 ומעלה,
שיעור קצבי שמשלב את מרכיבי הכושר הגופני – סיבולת לב ריאה, קואורדינציה, כוח, תנועתיות, גמישות, תיאום שרירי ועוד. משך השיעור 45 דקות.
שיעור התנסות ללא תשלום

המסיבה הכי טובה לילדים
זומבה, לימוד מקצבים חדשים, הנאה תוך כדי תנועה ושיפור סיבולת לב ריאה. השיעור יתקיים בימי רביעי בשעה 17:00, משך השיעור 45 דקות. שיעור התנסות ללא תשלום.

לפרטים נוספים והרשמה ענבל משיח 050-3472801

       

חגי תשרי... מאוחרים אבל בדרך!
אני מגייסת צוות לראש השנה וצוות לסוכות.
אשמח למתנדבים רבים!
לפנות לגלי יגודה

ערבית אחרונה לקיץ....
הנעורים הנפלאים שלנו מצטרפים לערבית חגיגית אחרונה לקיץ!
ביום ראשון 28/8/16 בשעה 17:00 בבריכה
משחקים, בועות סבון, כיבודים, הפעלות, דוכני אוכל ומשקה ברישום, מוזיקה והרבה כיף!
כולם מוזמנים!


דברי הספד למינה שועלי
מינה שפייר שועליסבתא רבא שלנו הלכה לעולמה אתמול בשבת פרשת דבריםבתשעהבאב בגיל 105.
מינה הייתה אישה צנועה, עצמאית, עקשנית, נאמנה לעקרונותיה ופמיניסטית שלא מדעת. וכל תכונה שכזאת עולה לאין שיעור על מה שניתן לדמיין.
מינה נפטרה במיטתה, בדירתהחדר הצנועה שלה בר״ג .
מינה נולדה בפולין בעיירה Skola- Galicia Ukraine,סקולה. מינה באה מבית דתי , שבע אחיות הן היו ארבע עלו ארצה ושלוש נרצח בשואה. היינדה אחותה הבכורה נישאה לאלכסנדר פרל ונשארה בירושלים, אחותה שרה נישאה לבנימין פייבוש והתגוררה ברחובות, אחותה הצעירה רחל נישאה למשה ברמן והתגוררהבקיבוץ גת.
 להוריהאחיות יעקוב ומלכההייתה חנות לקמעונותבסקולה. בהיותה בת 17 היא עזבה את הבית ועברה לעבוד בלבוב בהנהלת חשבונות בחברת טכסטיל גדולה .
בשנת 1933 החלוץ שמואל שועלי (פוקסגלב) נוסע מארץ ישראל חזרה לפולין לצורך הבראהומכיר את מינה.
 הזוג הצעיר שמואל ומינה נישאו בעיר לבוב שבגליציה- פולניה, במחצית דצמבר 1934 ושבועות אחדים לאחר מכן הם עולים ארצה ומגיעים ישירות לקיבוץ.
מינהגרה באוהל בקיבוץ עם שמואל, מייסד קיבוץ עין שמר. כשלא יכלה לשאת את חיי הקיבוץ קמה ועזבה. פעם סיפרה שלא יכלה לסבול שכולן לבשו לה את השמלה, שבכסות היחידה שהביאה מפולין השתמשו כל חברי הקיבוץ.
 בתחילת שנות החמישים התגוררה בגפה במטבחון בדרום תל אביב. צנועה, עצמאית, עקשנית ונאמנה לעקרונותיה...
מינה נהגה לנסוע עד הירקן ברח׳ העליה כדי לחסוך כמה גרושים וידעה עד יומה האחרון כמה עולה שקית חלב או 500 גרם שניצלים, הייתה עד לפני שנתיים ועד הבית, הצביעה בבחירות האחרונות, ואפילו הייתה איתנו ב"על האש" ביום העצמאות האחרון.
עד לפני שנתיים עוד הייתה מכינהעוגת דבש על הפתיליהוכשרצתה לפנק הייתה שולחת אנונות ודובדבנים. מעולם לא ביקשה עזרה ומעולם לא הייתה חייבת לאיש דבר. כשהייתי עושה לה קניות הייתה חייבת דבר ראשון להחזיר לי עד השקל האחרון, אח״כ כסף לדלק ..(מת״א לר״ג ) ולבסוף דמי כיס ליהונתן ואורי.
סבתא שלי הייתה פרסונל בקופ״ח ובגלל זה מחלות תמיד היו תחום התעניינות בשבילה, היא שמרה מאמרים בעיתון וקראה באנציקלופדיה של המדיציניה וידעה לתת תשובה לכל שאלה, אולי בגלל זה כל פעם שהיה לי חום או אנגינה הייתי מתקשר לבשר לה את הבשורה כאילו ככה אני משמח אותה כשהיא נותנת לי את התשובה על האבחנה ועל דרך הטיפול.
יובל, אח שלי, שנפטר לפני 25 שנה לא יכל לסבול את זה שסבתא רוצה לעזור בדבר שהיא כל כך טובה בו בלטפל, וזה מאוד פגע בה, אני חושב שעכשיו הוא מקבל אותה בשמיים וכבר לא כועס, הוא תמיד היה הנכדהאהובשלה ושל שמואל, הבכור וכשהוא הלך לעולמו זה היה לה קשה מנשוא, אך מינה אישה חזקה המשיכה הלאה.
את אבא היא עזבה בגיל צעיר כשעזבה את הקיבוץ, היא לא לקחה אותו איתה לת״א היא חשבה שעדיף לו לגדול בקיבוץ, היא הרגישה תמיד ייסורי מצפון על כך, אני חושב שאבא סולח לך, אני ראיתי זאת בדרך שהוא טיפל בך בחודשים האחרונים, הוא עשה כל מה שילד טוב של אמא צריך לעשות ולא חסך בכלום.
אותנו אהבה ולשלומינו דאגה בענווה גדולה. בלי ״כפרה״, בלי סירים ותבשילים, בלי נשיקות דביקות (זה יכול להעביר מחלות)ובלי חיבוקים לא צריך חלס תלכו.. . היא אהבה אותנו אהבהגדולה.
בסוף שנת הלימודים ראשונה לשאול איך התעודה של יהונתן ואורי, ראשונה להגיד מזל טוב, כל כך אהבה את הנינים שלה שאפילו לפולניה הקשוחה היה קשה להסתיר זאת אני יודע שקשה להם שעזבת אותנו אך הם זכו זכייה גדולה להכיר אותך וללמוד ממך ותמיד את תהיי להם לזיכרון להעביר לדורות הבאים.
וגם אנחנו הנינים יהונתן ואורי, הנכדים דניאל, אני וגם יובל ז״ל,נועה וטלילה ז״ל וכמובן יואב, נתגעגע אלייך מאוד השארת אחרייך מורשת של צניעות וכבוד לזולת. היית הסמל של המשפחה יפת תואר עם עינייך הכחולות עד יומך האחרון דאגת להראות מטופחת ומסורקת , אף פעם לא להפריע לאחרים, נדיבה למרות החסכנות תמיד נותנת את המתנה הגדולה ביותר ליום ההולדת. היית סבתא אמיתית היית הסבתא שלי.
ג'וני שועלי

תגובת מפעל תעשיות גומי עין שמר לדיווח על מטרד פיח ביום חמישי 11.8 התקבל דיווח מהקיבוץ על מטרדי פיח מהמפעל. מכיוון שבבדיקות שבוצעו בשבועיים האחרונים לא נמצאו תקלות, הוחלט על החלפה יזומה וזאת אכן מצאה פריצה במערך הסינון של הפיח. אנו מצטערים מאוד על מקרה זה, המפעל משקיע מאמצים רבים לשמירה על איכות הסביבה ונמצא בקשר רציף עם המשרד להגנת הסביבה.בשנתיים האחרונות הותקנו מערכות סינון במערכי התפעול וזאת למרות עמידה בתקנים וללא דרישה מהמשרד להגנת הסביבה או גורם אחר. כל זאת לשיפור מתמיד של איכות האוויר של הקהילה בה אנו חיים.על מנת למנוע הישנות המקרה המפעל יתקין מערכת ניטור על ארובת מערך סינון הפיח בנוסף לבדיקות התקופתיות ולנהלי האחזקה ובמקרה של התראה לתקלה, המערך יושבת. בברכה, נתן וילנר, מנכ"ל מפעל הגומי

מעלון המשקבשבוע הבא לא ייצא עלון המשק וגם בביטוח אעבוד באופן חלקי. חופש נעים לילדים ולהוריםעינת תומר
היו זמנים
התפרסם בעלון הקיבוץ לפני שנים רבות.
משעשע מאוד. שווה !
תמורות במין
לאחד הקיבוצים נשלח פרופסור להרצות על "תמורות בסין". מרכז ועדת תרבות, שחזר זה עתה מקורס לרכזי ועדות תרבות, שחשש שהחברים יעדיפו את "שעה טובה", של מני פאר, וחדר האוכל יהיה ריק, הכניס שינוי קטן במודעה – ובמקום "תמורות בסין" כתב "תמורות במין". ואמנם, כצפוי, חדר האוכל היה מלא מפה לפה.
המרצה התחיל את ההרצאה על סין, והחברים חשבו שידבר על מין בסין, וזה עוד יותר מסקרן, כי המין אצלנו כבר מוכר להם.
ככל שהמרצה התקדם בניתוח המצב בסין, קיוו החברים שיגיע גם לנושא המרכזי של ההרצאה "המין בסין". אולם ההרצאה נגמרה, ומתוך נימוס מחאו גם כף.
מרכז ועדת תרבות הודה למרצה על ההרצאה המעניינת. והמרצה, שהופתע מקהל גדול כזה על נושא שיגרתי, כמו סין, אמר שכבר הרצה בהרבה קיבוצים, אבל טרם נפגש בהתעניינות גדולה כזאת מצד כל הקיבוץ, כמו בקיבוץ זה. בדרך למכונית עבר המרצה ליד לוח המודעות, התעכב רגע ליד המודעה על ההרצאה, ומבוייש התחמק למכוניתו.
הביא לעלון: אמיר תומר




פינת המילה הטובה
"אנשים טובים באמצע הדרך..."
המון תודה לפנינה גלעד, שחילצה אותנו בתושייה רבה, לאחר שנתקענו עם הרכב באמצע יום לוהט ובמקום מסוכן... התקשרתי לפנינה, שבדיוק הייתה בסידורים בחדרה, ובאותו רגע מבלי להסס, שינתה כיוון והגיעה אלינו תוך זמן קצר. עזרה ויעצה עם המון סבלנות, אכפתיות ורצון טוב, ולבסוף החזירה אותנו הביתה בשלום.
מודים לך מכל הלב אישה יקרה
ים ושיר מור
עוברים להוט!
המעבר המתוכנן לחברת הוט ניידים יתקיים ביום ראשון 28/8/16 בשעות 10:00 – 19:00 בחדרי הישיבות בבניין ההנהלות (ליד הכלבו).
המעבר יתבצע בצורה הבאה:
כל אחד ואחת הנכנסים להסכם צריכים להגיע במשך היום להיפגש עם הצוותים של הוט – כלומר, כל מי שהיה עד עכשיו בסלקום בקיבוץ וכולל כל המנויים שביקשו להצטרף.
הצוותים ירשמו את המכשיר, יחליפו את הסים ויוודאו שהכל תקין.
מנויים המשלמים באופן פרטי על הניידים (לא דרך התקציב) צריכים להביא תעודת זהות ואת כרטיס האשראי אתו משלמים, ואת הטפסים שתקבלו מאתנו למלא.
זה יום ארוך ויש להיאזר בסבלנות. כל מפגש עם הצוותים לוקח כ-10 דקות. על מנת לייעל את העבודה אנחנו מחלקים את היום לפי שמות משפחה:
10:00 – 12:00 – בעלי שמות משפחה המתחילים באותיות: א', ב', ג', ד', ה', ו'
12:00 – 14:00 – בעלי שמות משפחה המתחילים באותיות: ז', ח', ט', י', כ', ל'
14:00 – 16:00 – בעלי שמות משפחה המתחילים באותיות: מ', נ', ס', ע', פ'
16:00 – 18:00 – בעלי שמות משפחה המתחילים באותיות: צ', ק', ר', ש', ת'
18:00 – 19:00 – כל מי שמגיע מאוחר מהעבודה ולא יכול בשום פנים ואופן להגיע בשעות המיועדות.
בואו עם המכשירים הניידים שלכם, עם תעודת זהות ואמצעי תשלום(רק מי שלא משלם דרך התקציב) והרבה סבלנות!
חברים, צעירים, חיילים ואחרים שאינם נמצאים בקיבוץ באותו יום – צרו אתנו קשר!
הראל ואני נהיה יחד עם הצוותים של הוט לאורך כל היום, נענה על שאלות ונעזור בכל דבר כדי שהמעבר יעבור בזריזות ויעילות.
להתראות ובהצלחה לכולנו!
גלי והראל יגודה
         
מפגש
למצב חירום
של התנועה הקיבוצית
התכנסות בחממה בעין שמר
יום שישי 26.8.16
שעה 9:45-11:30
עם ח"כ איתן ברושי


הציבור שאכפת לו, דואג וכועס מוזמן לשאלות, דעות והבהרות
אם נשב בבית הגזירות ומכות פרעה יבואו על ראשנו.
                                    צוות היוזמה
 החממה בעין שמר

בוקר משפחתי בחממה