חפש בעלונים קודמים

עלון 3 (2017) (6093) כו טבת תשע"ז


        פורים ילדים
יום שני 13.3.17 אחה"צ - פורים ילדים
יהיה כיף – כבר מתרגשים!!!
הודעות ושונות

מזל טוב
לעפרי גבאי ואורן ארסטר
להולדת הבת - רותם
אחות לאלון
ברכות לתמר ואורי ארסטר - להולדת הנכדה
ולכל המשפחה – הרבה שמחה!!!



בהצלחה
לליפז חרודי
שהתגייסה לצבא
לקורס חובשות
שיהיה שירות תורם ומעניין

סיכום הקלפי
בהצבעת הקלפי שהסתיימה ב- 22.1.17
בנושא: קיצוץ תקציב הקהילה לשנת 2017
התקבלו: חלופות הנהלת הקהילה (לעומת חלופות של חברים) בכל הסעיפים.
בברכה, מרב הדר-פרומר


הנהלת חינוך מזמינה:
חברי עין שמר שיש להם עניין בדבר
מוזמנים לשמוע ולהשמיע בישיבה פתוחה של הנהלת חינוך רחבה בנושא:
 תקנים במערכת החינוך של עין שמר
ביום רביעי 1.2.17
בשעה 15:00, במשרדי החינוך
הציבור מוזמן
בברכה - עלי וורבוף ועידית יוקר קמינר

מועדי קלפי בנושא:
אישור הצעת הנהלת קהילה לצמצום והתייעלות תקציב הקהילה לשנת 2017
יתקיימו:
•           יום ו' 27.1.17 בחדר האוכל: 11:30 – 12:30
•           יום א' 29.1.17 בחדר האוכל: 11:30 – 13:00
•           יום א' 29.1.17 בבית המשרדים: 17:30 – 18:30

מרב הדר-פרומר ואוריין גנדלמן

מהחצר הישנה
חברי הקיבוץ היקרים
יש התעניינות רבה מצד קבוצות של תיירים סינים למפגש קצר עם חברי קיבוץ, בבית החברים.
אנו בודקים האם יש חברים המעוניינים בכך.
מדובר בביקור קצר של 15-20 דקות, אירוח קצר בבית החבר. הביקור יהיה בתיאום מראש, שעות בוקר וצהרים בתשלום.
הקבוצה מלווה במדריך מהמוזיאון ומתורגמן לסינית. גודל הקבוצות נע בין 10-30 איש.
חברים שמגלים עניין, מוזמנים לפנות למשרד המוזיאון או ישירות לזיו חדוותי.
צוות המוזיאון

תיאטרון "סודות מהספרים" מציג:
הפיל שרצה להיות הכי / פאול קור
ביום ראשון 29.1.17 בשעה 17:00
תוצג במועדון לחבר ההצגה
הפיל שרצה להיות הכי
•           רשימת המשתתפים תתלה ביום ראשון
המחיר: 30 ₪ לילד/ה במזומן או ברישום בתקציב, הורים ללא תשלום
ניפגש, ליאור בורלס


מהמזכירות הטכנית החדשה
תיבת החפצים האבודים עברה אלינו.
חברים מוזמנים להביא חפצים שמצאו בשבילים/רכבים.
ולבוא לחפש את אלו האבודים
 נגה ויפעת

מרתה מור יקרה,
כשאדם מלווה מקום במשך כל כך הרבה שנים הוא הופך לשם נרדף לאותו מקום. האיכויות של האדם משתקפות במקום והאיכויות של המקום משתקפות באדם. כשאדם מצליח לשמור על מקום ברמה גבוהה, לחדש, לגוון, להתייעל, לטפח ולמצב אותו – אזי על אחת כמה וכמה שהצלחת המקום היא הצלחת האדם.מרתה, מטבח קיבוצי אינו מקום פשוט. הסיפורים מכל קצוות הארץ על מטבחים סגורים וכישלונות עצובים יכולים למלא את ארכיון התנועה. המטבח שלנו עובד. ולא סתם עובד, אלא בהצלחה. מאכיל בתיאבון רב ומספק. שומר על איכות ומגוון. מכניס עוד לקוחות ועובד לשמור על הקיימים. המטבח שלנו הוא סיפור הצלחה קיבוצי. 5 שנים אחרי השינוי ויש לנו ארוחות ויש לנו מקום פעיל, הומה, בעל ניחוח מקומי. מקום שלנו. סיפור ההצלחה הזה הוא קודם כל את. את בראש פירמידת המזון כמו שאומרים. שומרת על כל האגפים, רואה את כל הפינות ומכירה את כל צדדי העסק. תמיד בטוב טעם ויד מקצועית את דואגת שהכל יתקתק וגם עורכת שינויים כשצריך.יש לך יכולות אדירות מרתה, כישרון יצירתי, עיצובי, ארגוני ומוסר עבודה יוצא דופן.נכון שאנחנו לא תמיד קהל מפרגן אבל אנחנו רואים את טביעת האישיות שלך במטבח ובחדר האוכל לאורך השנים האלו. ומעריכים מאוד כל מאמץ לשמור על הנכס החשוב והקהילתי הזה שלנו. אנחנו רוצים להודות לך על שנים ארוכות של לחצים, תסכולים, עצבים רופפים וחוסר כוח אדם. חלקנו עבדנו בשלב כזה או אחר במטבח ויודעים מה זה אומר להיות שם בין האדים והריחות ולפגוש את החברים עם הצלחת ביד והרעב. לא תמיד פשוט. תודה על שנים ארוכות של סעודות עשירות, ארגון וסידור, גיוונים וניסיונות, ג'אגלינג כלכלי להצליח והרבה מסירות לתפקיד. צריך אופי נחוש וחזק לתפקיד כזה ואת ללא ספק אישה עם איכות בלתי מתפשרת.שמחים בשבילך על החופש העומד לפניך, לנכדים, לנפוש, להתפנק ולעסוק בבית. אין לנו ספק שברגע שזה ימאס עלייך, את תמצאי כיוון לקחת את כישרונותייך המרובים.מוקירים ומעריכים, בשם כל חברי וילדי עין שמר.
הנהלת הקיבוץ

ליורם תומר היקר
בשבוע שעבר סיים יורם תומר 40 שנות עבודה מסורה
במפעל הגומי שבהן מילא מגוון תפקידים.
נערך לכבודו טקס פרידה מרגש.
 מצורפת הברכה מהמפעל
עם סיום עבודתך רבת השנים במפעל, נפלה בחלקנו הזכות והעונג לעבוד איתך.
לכן לומר לך שלום זה קצת עצוב, אבל כך זה תמיד כשנפרדים.לא נשכח את מסירותך ואחריותך בעבודה.
בהצלחה בכל מעשיך בהמשך הדרך ובריאות טובה
מכולנו בתעשיות גומי עין שמר
הריצה היא חלק בלתי נפרד מחיי
שיחה עם ענתי קצנלנבוגן על קבוצת "רצי מנשה" // עינת תומר

"קבוצת רצי מנשה היא קבוצה מאוד מיוחדת בגלל האופי האתגרי שלה היא מכילה בתוכה אנשים מיוחדים והקשר בינינו הוא קרוב ומשמעותי. הקבוצה גורמת לי להתמיד בריצה והיא סוחפת אותי קדימה להשתפר ולהתקדם."

היכן את עובדת כיום?
אני עובדת כמנהלת הגיל הרך בקיבוץ מגידו.בתפקידי אני אחראית על חמישה בתי ילדים מגילאי לידה עד שש. העבודה שלי כוללת: הדרכה וליווי של הצוותים החינוכיים, קשר עם גורמים בקיבוץ, במועצה ובמשרד החינוך, דאגה לכל נושא כוח האדם, תחזוקה של הגנים ועוד.
מתי התחלת לרוץ?
התחלתי לרוץ בשנת 2013. קראתי מודעה בעלון שאלעד יגודה פתח קבוצת ריצה לנשים, הצטרפתי לקבוצה למרות שלא היה לי כל ניסיון לא בריצה ולא בספורט אחר. בסוף האימון הראשון אלעד אמר לי שאם אתמיד אצליח לרוץ ושהוא רואה את היכולות שלי. דבר זה דרבן אותי מאוד כאשר היעד הראשוני היה להצליח לרוץ 10 ק"מ ב"נייט ראן" בתל אביב. התאמנו כחמישה חודשים שלאחריהם הצלחתי לרוץ את המרוץ כולו. בזכותו של אלעד יגודה אני רצה ומבחינתי הוא המאמן הראשון שהאמין בי וחשף אותי לעולם הריצה.

מהי קבוצת "רצי מנשה"?
מזה כשלוש שנים אני רצה בקבוצת "רצי מנשה", זו קבוצת ריצה של המועצה. מאמן הקבוצה הוא הראל זילברמן מנהלת הקבוצה היא אתי ליס הוסמן מגן השומרון. הקבוצה מאופיינת בריצות שטח ארוכות ומאתגרות. הקבוצה מתאמנת שלוש פעמים בשבוע – פעמיים מוקדם מאוד בבוקר במהלך השבוע ובימי שבת אנו רצים ריצות ארוכות וממושכות (בין שעתיים – לארבע שעות ריצה). אנו רצים במגוון מקומות – בהר חורשן, בשטח שכונת יובלים,באזור גבעת נילי, באזור ג'וערה ומגידו, בגלבוע, ביערות הכרמל, בחוף הים ובעוד מקומות מאתגרים ברחבי הארץ. בקבוצה חברים כחמישה עשר רצים מתוכם חמש רצות. חברי הקבוצה הם מיישובי המועצה, מפרדס חנה- כרכור, עמיקם, גן שומרון ובית יהושוע.
התחלתי את דרכי בקבוצה העממית ולאחר שהתאמנתי ורצתי חצי מרתון רק אז הרגשתי מוכנה לעבור לקבוצה האתגרית.

מה הקושי בריצה למרחקים ארוכים ?
הקושי בריצה למרחקים ארוכים הוא בעיקר קושי מנטלי וברגע שמצליחים להתגבר עליו מתחילים ליהנות. כשאני נתקלת בקושי בזמן הריצה אני מתגברת עליו בעזרת החברים שרצים איתי. לכל אורך הריצה אנחנו צוחקים ומדברים. לפעמים עוצרים לשתות, לאכול ג'ל ולהצטלם.
התחושה לרוץ היא נפלאה וממכרת. זוהי תחושה של סיפוק וגאווה.

האם יש קשר בין חברי הקבוצה גם מחוץ לריצה?
 בין חברי הקבוצה יש קשר מעולה גם במהלך היומיום – הפכנו להיות חברים טובים וקרובים. אנחנו נפגשים לעיתים בערב ויוצאים ביחד. אנו עורכים אירועים משותפים – חגיגת ימי הולדת, הדלקת נר בחנוכה, פריסות לאחר ריצות ארוכות בשבת ועוד.
קבוצת רצי מנשה היא קבוצה מאוד מיוחדת בגלל האופי האתגרי שלה היא מכילה בתוכה אנשים מיוחדים והקשר בינינו הוא קרוב ומשמעותי. הקבוצה גורמת לי להתמיד בריצה והיא סוחפת אותי קדימה להשתפר ולהתקדם.

במה הריצה תורמת לך בחיי היום יום?
הריצות תורמות לי מאוד בחיי היומיום – אני נמצאת בכושר טוב והן משפרות באופן תמידי את מצב הרוח. לאחר שאני רצה אני חשה מלאת אנרגיות להתחיל יום חדש.
אני מאוד נהנית לרוץ ומקווה שאעשה זאת לעוד זמן רב. מבחינתי ריצה היא דרך חיים.

מה היית ממליצה למי שרוצה להתחיל בפעילות גופנית?
למי שרוצה להתחיל פעילות גופנית אני ממליצה להתמיד ולא לוותר. לבחור מסגרת שמתאימה לו ולהתחייב אליה. רק דרך ההתמדה והמחויבות מצליחים להגיע לתוצאות. אני מאמינה שכל אדם יכול להגיע למקסימום היכולות שלו אם רק יאמין בעצמו.

         ללא התמיכה של יאיר והמשפחה לא הייתי מצליחה להתאמן ולהתמיד ודבר זה אינו מובן מאליו.



מהחממה:

תודה
תודה למשה רונן ולהנהלת חשבונות על תרומת המסך לתלמידי החממה!

ריפוי לחיינו מפתח ביתנו:
קבוצה חדשה של קורס רוקחות טבעית וצמחי מרפא תפתח בחממה.
 נכיר צמחי בר ומרפא נפוצים הגדלים בפתח ביתנו, נלמד על התכונות הרפואיות שלהם,נזקק שמנים אתריים מצמחים ונלמד איך להשתמש בשמנים אתריים ובצמחים להקלה במצבים שונים. נכין סבונים, נרקח סירופ ותמציות צמחים, נכין שמנים מושרים ומשחות שונות לטיפול בצרכים אישיים ויומיומיים.
הקורס מיועד לקהל הבוגר, ימנה 8 מפגשים, בימי ג', בשעות 18:00-20:00.
מדריכה: דיקלה באשר,למדה והתנסתה במשך 10 שנים באופן עצמאי ומעשי ברפואת הצמחים והרוקחות הטבעית בארץ ובחו"ל- פתיחת הקורס21.2.17

פרטים נוספים אצל דיקלה: 0542-013398

מכירת ירקות:
בקרוב נקיים מכירת תוצרת חקלאיתשגידלו התלמידים - חקלאות ללא ריסוסים כלל, ואפילו הידרופונית (גידול על מים, ללא מצע). חסה, פטרוזיליה, בזיליקום ועוד...

צוות החממה

לוחמי סוף השבוע
לאדם ממוצע בגילאים18-64 מומלץ לבצע פעילות גופנית בעוצמה בינוניתשל 150 דקותאו לחילופין 75 דקות בעוצמה גבוהה במהלך השבוע.פעילות המחולקת על פני ימי השבוע מורידה את הסיכון למותמסרטן, אירוע מוחי או כלל סיבות המוות. לאחרונה פורסם בעיתון רפואי חשוב מחקר חדש, שבודק את ההשפעה של ריכוז "מנת הספורט השבועי" בסוף השבוע ואפילו ביום אחד,ביחס לפיזור על פני 4-5 ימים. נחקר הקשר שבין פעילות גופנית, מוות ותדירות הפעילות. כ-60,000 איש מעל גיל 40, מאזורים שונים באנגליה השתתפו במחקר שבוצע במשך 18שנה. הקבוצה נחלקה לארבע: קבוצה אחת שלא דיווחו על פעילות גופנית כללאו פחות מהמומלץ, קבוצה שניה שהייתה פעילה בהתאם להמלצות, קבוצה שלישית שריכזו את כל הפעילות המתונהשל 150 דקות ביום אחד וקבוצה אחרונה שרכזה פעילות בעוצמה גבוהה ליום אחד ב-75 דקות לשתי הקבוצות האחרונות הדביקו את השם :לוחמי סוף השבוע. חשוב לציין שה"לוחמים" ביצעוכ-300 דקות לשבוע ואילו האנשים שהיו פעילים בכל או רוב ימות השבוע, ביצעו כ-400 דקות שבועיות ..ביחס לקבוצה הלא פעילה היה ל"לוחמים" 30% פחות סיכון למות מכלל סיבות, 40% פחות למות מאירוע מוחי ו-18% פחות למות מסרטן. בהשוואה בין הקבוצה שהייתה פעילה במהלך השבועלבין הקבוצה הלא פעילה הנתונים היו מאוד דומים. קיימת עדיפות קלה לאלה שחילקו את הפעילות על יותר ימים בשבוע ביחס ללוחמים.כך שהמסקנה היא: אם לא הספקת לבצע פעילות גופנית היום או אתמול, אז לא נורא, תמיד יש סוף שבוע. בסופו של עניין, בספורט, יותר טוב מאוחר מאשר בכלל לא, ולא חשוב מה אתה עושה, העיקר לעשות! המחקר פורסם בעיתון -JAMA ב-9.01.07 ביריט שפירא
מכון אבשי –- חדר הכושר מעלה משקל
לאחרונה משהו זז במכון אבשי...
שחף יגודה וניר בן-דור, צעירים בעלי אנרגיה נפלאה, לקחו יוזמה והחליטו להוסיף משקל לחדר הכושר.
ובזכותם התחדשנו במשקולות, מזרנים וספסל דחיקה חדשים !! תודה רבה לכם מכל הלב.
אנו מבקשים בכל לשון של בקשה לשמור על סדר וניקיון המתקנים, להשיב משקולות למקומן בתום האימון ובכלל לשמור על המקום לטובת כולנו! ולא פחות חשוב, בצאתכם הקפידו לסגור את הדלת היטב, לא להשאיר פתוח או לתת כפתור לאנשים זרים, כאלה שאינם חברי קיבוץ, להם אין ביטוח ולא בהכרח אכפת להם לשמור על המקום. בואו נשמור על הפנינה הזו למען כולנו! בהזדמנות זו, אנו רוצים לאחל לאלעד יגודה, אחראי מכון אבשי, החלמה מהירה !! תשוב אלינו במהרה בריא ובכושר !
אמיר תומרוציבור המתאמנים


 פותחים שבת
השבוע, שליחות בשירים, על פרשת "וארא" סיגל דקל. בפינת ה-90נדי מילשטיין על השליחות באוסטרליה.
------------------------------------------------------------------------------------------
לפני שבועיים דרשה איריס ארבל את פרשת "ויחי". הפרשה, אמרה, היא הפרשה האחרונה בספר בראשית, היא מספרת על ימיו האחרונים של יעקב, ועל הברכות שהעניק לבניו ולבני יוסף. נוסח הברכות מעניין מאוד: הוא מנבא מי ייקח את הבכורה כאשר יגיעו השבטים לארץ ישראל, ואיך יעשה זאת כל שבט. למעשה חוזה יעקב שכדי להגיע לגאולה יהיה על עם ישראל להילחם, וכי הדרך לעצמאות עוברת דרך מאבק צבאי. קשה להגיד שטעה...
אבל שאר הברכות חביבות פחות, ומובילות אותנו להבנה שיעקב הוא למעשה ה"פולני" הראשון. חלק מבניו הוא משווה לחיות, מחלקם הוא מונע ברכה בגלל מעשה שעשו בעבר, כאילו ערש דווי הוא המקום לסגור חשבונות.
במקום להביט לכל בן בעיניו ולהיפרד כמו שצריך, מעדיף יעקב להתייחס לחולשות, לפשעי עבר, לאופי הבעייתי שיש לחלק מבניו. הוא מתנהג כמו אוליגרך חולה שליטה המחלק את הירושה. ככה לא מברכים...
מה חשוב כאשר באים לברך מישהו? דוד שלי בֶּנִי, אמרה איריס, תמיד היה מדבר על עצמו כאשר היה מקריא ברכות יום הולדת משפחתיות, או להבדיל אלפי הבדלות – הספדים.כבני אדם – אנחנו מתייחסים אל האחר דרך הרגשות והחוויות שהוא מעורר בנו. ולכן, לא פעם המספיד הוא המרכז של ההספד שהוא נושא, או הברכה שהוא מברך.
אז איך מברכים? בוחרים אדם, בוחנים מה חשוב לאותו אדם, ומאחלים לו הצלחה במה שחשוב לו. מתוך פרגון ואהבה.
בנקודה זו הזמינה איריס חברים שיברכו חברים אחרים מהקהל, וכך עבר המיקרופון בין המברכים. זה היה רעיון רענן וייחודי. תודה לך איריס על הדרשה הנאה ועל סיומה המלבב.
------------------------------------------------------------------------------------------
בפינת ה-90 בהשראת ברכות יעקב דיברו חברים על ציפיותיהם מן העשור הבא של קיבוצנו. עתר גבע איחל שגם בעשור הבא תתקיים פעילות תרבותית ענפה, הוא מצפה מעצמו לתרום לכך.
אורי שפירא- מצפה שתשמר העזרה ההדדית, ושניזהר משוויון מלאכותי. שנתאחד, ונברח מהמחנאות. שנהיה חברה שיודעת לכלכל את צעדיה החברתיים והכלכליים.
אבנר ארבל- אמר שהוא מצפה שכמה חברים טובים שלו ישנו דעתם, ועוד 5 שנים יהיה כאן מוזיאון של מורשת.
שלומית תומר- מצפה שהדורות שאחרינו ישמרו על ביתנו האהוב, על הערבות ההדדית, שיזכרו את החלוצים המייסדים, ושאדמתנו השחרחורת וכל שאר הפרנסות יאירו לנו פנים.
עומר גבע- דיבר על חשיבות הצמיחה הדמוגרפית. הוא מקווה שבעשור הבא יהיו כאן לפחות 90 - 100 משפחות חדשות. שקבלות השבת והתרבות המקומית יפרחו.
אורי ליס- איחל 4 דברים: חינוך מהגיל הרך ועד האוניברסיטה, צמיחה דמוגרפית, בסיס כלכלי איתן, ושנדע להתאים עצמנו לטכנולוגיה של המאה 21.
---------------------------------------------------------------------------------
לפני שבוע דרשה עדה גבע את פרשת "שמות". הפרשה, הפותחת את ספר שמות מתחילה באזכור שמות בני ישראל שירדו למצרים. ולא סתם הדבר, כי כשעולֶה פרעה שלא ידע את יוסף על כסאו, הופכים כל בני ישראל להמון של אנשים נטולי אישיות ושמות. עתה אנו עומדים בפני הירארכיה אנכית אכזרית, עם שליט מול עם משועבד, אחד לחיים, השני למוות!
שלושה מהלכי שכנוע עושה פרעה כדי לגייס את עמו נגד בני ישראל, עד שישתפו עמו פעולה להשמידו: 1. מעורר תיעוב וממשילם לשרצים: "...ובני ישראל פרו וישרצו...". 2. הופך אותם לאיום דמוגרפי: "הנה עם בני ישראל רב ועצום ממנו...". 3. מטיל דופי בנאמנותם: "והיה כי תקראנה מלחמה, ונוסף גם הוא על שונאינו...". שלושה נימוקים מלבי שנאה הבונים חומה גבוהה ואטומה. תחושת הקיטוב והאיבה מכשירה את המעשה הנורא: "כל הבן הילוד היאורה תשליכוהו".
הופעת המיילדות פותחת את התפנית בסיפור. הן נוקטות בטוב פעיל, בונות תנועה אפקית, השוברת את ההירארכיה האנכית וחוצה את החומות: המיילדות שיש בהן יראת אלוהים (בכל מקום במקרא שמופיע בו המושג "יראת אלוהים", הוא מכוון להגנה על החלש וחסר הישע), מצייתות לצו המוסרי שבליבן ומסרבות למלא את פקודת פרעה. אל המיילדות ולתנועתן האופקית שוברת החומות המבדילות בין דת לדת ועם לעם, מצטרפת בת פרעה, הפועלת מתוך רגש בסיסי של חמלה אנושית, מוכנה להסתכן ולקחת אל ארמון הרשע עצמו, את התינוק העברי ומאמצת אותו. לפנינו שתי השקפות עולם קוטביות באותו סיפור: האחת פוליטית, פרגמטית, אכזרית, השנייה אנושית וחומלת. במעשיה אלה מגלמת בת פרעה את חסידת אומות עולם הראשונה.
בנקודה זו סיפרה רנה גבע על כומר בכפר יווני קטן שהציל תוך הסתכנות אישית גדולה וסיכון הכפר כולו, את חייה של משפחת אמה, ריקי, בימי מלחמת העולם שנייה, כשהוא מזהה מידית כי משפחת הפליטים שהגיעה אל סף ביתו, מהיהודים היא.
אנו מלווים במחשבותינו את התינוק משה אבל לא זוכרים מי הציל אותו? בת איזה עם? ועל כורחך עולה השאלה מיהו המחבר שעומד מאחורי הסיפור המופלא הזה? אלא שקו אופקי זה, שובר החומות, מופיע בתנ"ך במקומות רבים נוספים, ונזכיר אחד מהם:הנביא ישעיהו בנבואתו לעתיד, מברך בברכת אלוהים את מצריים המשעבדת הגדולה ואת אשור מחריבת עשרת השבטים: "... ברוך עמי מצרים, ומעשה ידי אשור, ונחלתי ישראל". דווקא מול הממלכות הללו, אומר ישיעיהו (י"ט), יש לשבור את מעגל הדמים, לשבור את המחיצות ולבקש שלום.
תודה לעדה על הדרשה הנהדרת, ולרנה על סיפור ההצלה החשוב והנוגע ללב.
 ----------------------------------------------------------------------------------------
בפינת ה-90לפני שבוע הוזכרו שמות של חברים מהקיבוץ המופיעים בפרשת "שמות". לאחר מכן סופרו על כמה מהם זיכרונות. (גם הם מקוצרים):
ראשון הדוברים היה מנו אלון. בהקשר לשם עמרם (האבא של משה רבנו), בחר מנו לדבר על רמי דקל ז"ל: רמי היה איש ספורט, שחקן נשמה. שחקני הנשמה הם לב הקבוצות שלהם,בלעדיהם אי אפשר. בחברת הילדים בשנות ה-50 היינו קבוצת "ערבה" וקבוצת "אשל" מתחרות זו בזו בענפי ספורט שונים. ילדי "אשל" בלטו מאוד בספורט וניצחו אותנו כמעט בכל המקצועות, לרוב בזכות רמי שהיה מקור הכוח והעוצמה שלהם. בכיתה י' הוא כבר שיחק בנבחרת הכדור עף של הקיבוץ, וגם שם הצטיין והשקיע את כל כולו.
בהקשר לשם אהרון דיברה מירי גרוסברג על אהרון לביא: כשהייתי ילדה הייתה בקיבוץ תזמורת מנדולינות עליה ניצח משה יעקובסון. הנגנים חברי הקיבוץ ניגנו על מנדולינות ומנדולות, רק אהרון לביא ניגן על מנדולה בס שנראתה כמו בללייקה שעומדת על רגל קטנה. רציתי להזכיר את אהרון הפרדסן ואת הנגינה שלו במנדולה בס.
אבנר ארבל בחר אף הוא לספר על אהרון לביא: אהרון מאוד אהב את אבא שלי שבתאי. יום אחד שבתאי ביקש מעמוס רולניק שילמד אותו לנסוע על טרקטור. (בשביל אבא שלי לנסוע על טרקטור זה בערך כמו בשבילי להיות טייס חלל). באחד הימים כשעמוס לימד אותו, אבא שלי הכניס להילוך ראשון ו...דרס עם שני הגלגלים השמאליים את כל שדירת הברושים שנשתלו שבוע קודם לכן. כשאהרון ראה את זה הוא רץ אחרי הטרקטור... אבא שלי צעק : "היכן הבלם, היכן הבלם?" אהרון רץ ותפס את ה"צ'וֹק" ומשך. הטרקטור נעצר. אבל כיוון שאהרון אהב מאוד את אבא שלי, הוא אמר: "שבתאי, אתה מאה אחוז! אבל מי זה האידיוט שנתן לך לנהוג בטרקטור...".רוב תודות לכל המספרים והמספרות משתי פינות ה-90.ענה.


מחירון תחזוקת הבית - עין שמר ינואר 2017

מחירון זה הוכן על ידי ענף תשתיות, במטרה להסדיר את התנהלות בעלי המקצוע מול החברים. אנו ממליצים לחברים לשמור את המחירון בהישג יד, ולעיין בו לפני הזמנת בעל מקצוע לעבודה. כמו כן נזכיר, כי בכל מקרה ובכל תנאי, העבודה תחל רק לאחר שהחבר יאשר בכתב את הצעת המחיר של בעל המקצוע.
המחירים מבוססים על עבודת אנשי מקצוע מקומיים ואינם כוללים מע"מ אלא אם צוין אחרת.
המחירים נכונים לינואר 2017, וייתכן כי יתעדכנו בעתיד.
אנו ממליצים להשוות מחירים עם בעלי מקצוע אחרים מחוץ לעין שמר.
השירות בשעות העבודה הסטנדרטיות בימי חול בלבד (ראשון עד חמישי). כל שירות בשעות אחרות או בימי שבת וחג יתומחר בנפרד.
עבודות תיקון ואחזקה שלא מפורטות במחירון יתומחרו כך:

שעת עבודה - (ללא חומר) 95 ₪

עד חצי שעת עבודה - (ללא חומר) 50 ₪

לרשות הפנסיונרים יעמוד חבר (פנסיונר) שיבצע עבודות תיקון קטנות במחיר אחיד של 35 ₪ לקריאה (לא כולל חומרים).

להזכירכם, אחריות מלאה על תחזוקת הבתים באחריות ועל חשבון החבר.
באחריות הקיבוץ: מים עד וכולל מד המים, ביוב עד לשוחת הביוב הצמודה לקיר הבית, חשמל עד וכולל שעון החשמל תקשורת עד הארון החיצוני.

אופן ההתנהלות:
מנהל בנין ותשתיות: דורון אשד. טלפון: 054-2444035
אחראית תחזוקה ופניות הציבור: סיגל יגודה טלפון: -052-3796645 /משרד- 4223
ימי פעילות : א' – ה'בשעות העבודה
למקרים דחופים מעבר לשעות הפעילות ניתן להתקשר:
ביוב- יואל גרוסברג - 052-3750961
גז- אילן יגודה - 052-5523539
אחזקה כללית - מוחמד אבו פנה- 052-3750967
חשמל - מוחמד חובזאן - 052-8510448
מים - יוחאי יגודה - 052-2594532
דרכי הזמנת עבודה:
•           באמצאות סיגל יגודה ובאישור טלפוני
•           הזמנת מנהל התשתיות ובעל המקצוע לקבלת הצעת מחיר
עבודת אחזקה - כללי
תיקוני סדקים מעל 2 ס"מ (תיקונים ויזואליים)           הצעת מחיר        
תיקוני ריצוף שקוע/שבור   הצעת מחיר        
תיקוני צבע לאחר תיקון אינסטלציה ולאחר התייבשות הקיר     הצעת מחיר        
תיקון גגות (סדקים ונזילות) תיקונים מקומיים             הצעת מחיר         לא כולל החלפת גגות אלא תיקונים מקומיים בלבד - אספקת רעפים חלופיים על פי הנמצא במלאי- מחיר למ"ר
תיקון צבע לאחר נזילות מגגות        הצעת מחיר        
תיקון קרמיקה לאחר תיקון אינסטלציה         הצעת מחיר        
תיקון דלת (לא נסגרת, צירים מתפרקים, ריקבון)        הצעת מחיר         במידת האפשר בלבד.
תיקון מרזבים      הצעת מחיר         למטר אורך , במידת האפשר בלבד
תיקון שייש שבור (לא כתוצאה מונדליזם) עם דבק שיש תיקון מקומי      הצעת מחיר         במידת האפשר בלבד.
נקיון גג ושטיפת מרזב הכנה לחורף  140     
החלפת צילינדר בדלת עץ פשוטה    80       
החלפת רשת לחלון           50       
החלפת רשת לדלת           80       
תיקון תריס רפרפה           150     
ביצוע יציקת בטון 250      למ"ר
החלפת מנגנון לדלת          70       
החלפת זוג ידיות  50       
סגירת פתח מזגן חלון בעץ 100     
החלפת דלת ללא משקוף   1200    כולל משקוף תוספת של 200 ₪
עבודות אינסטלציה
לא כולל אביזרים, אלא אם צוין אחרת
שחרור סתימה באופן ידני או בפירוק סיפון ללא חלקים            150      עד חצי שעת עבודה
החלפת ברז בטרייה או פרח סטנדרטיים לטוש או לכיור כולל הברז       340      ברזים מיוחדים או נשלפים תיתכן תוספת תשלום
החלפת ברז מכונת כביסה או ברז דלי           100      כולל הברז
החלפת ברז ניל    100      כולל הברז
החלפת מאריך לברז         30        יחידה אחתלא כולל חציבות בקיר
החלפת פייה לברז            50       
החלפת מסנן לברז            50       
החלפת והתקנת סיפון לכיור קוטר 2 מפלסטיק           250      כולל הסיפון
התקנת כיור חדש 60/40 חרסה בצבע לבן    250      לא כולל כיור
התקנת אסלה חדשה חרסה-אסלה עומדת על גבי רצפה סטנדרטית (אסלה p)      350      כולל האסלה
התקנת צינור ברך "4 לאסלה         150      ללא חציבות
החלפת מושב אסלה מפלסטיק        80        כולל מושב מפלסטיק
הרכבת ניאגרה חדשה (לא סמויה)   300      פלסאון או ליפסקי
החלפת מצוף חדש לניאגרה            100     
החלפת גומיות פעמון לניאגרה         50       
החלפת ראש טוש חדש     50       
החלפת צינור גמיש לטוש 2 מטר     100     
הרכבת מפצל לטוש          100     
התקנת זרוע כולל טוש קומפלט       100     
החלפת ידית לברז 3 דרך   150     
הרכבת ברז ניל משולב למדיח        100     
הרכבת סיפון משולב למדיח           200      כולל הסיפון
התקנת ברז מים + ניקוז מכונת כביסה          500     
החלפת טוש ומוט למקלחת + התקנה           200     
החלפת אינטרפוץ הצעת מחיר        
עבודות סיוד וצביעה
כולל חומר מסוג סופרקריל ופוליסיד 2-3 שכבות מינימום,צבע שמן לעץ, כולל צביעת נגרות בניין.
המחירים הנקובים נגזרו מעבודות שבוצעו בפועל בעין שמר ויש להוסיף להם מע"מ במידה ומבוצעים ע"י קבלן חיצוני
בית בשכונת שפירא          הצעת מחיר        
בית בשכונת המרכז          הצעת מחיר        
בית בשכונת הדרום          הצעת מחיר        
בתי חיילים          הצעת מחיר        
קוטג' קומפלט דירה אחת   הצעת מחיר        
לוינסון קומפלט דירה אחת הצעת מחיר        
אמריקאית קומפלט דירה אחת        הצעת מחיר        
חממה קומפלט דירה אחת  הצעת מחיר        
קומותיים קומפלט דירה אחת          הצעת מחיר        
רכבת קומפלט דירה אחת  הצעת מחיר        
טיפולים נקודתיים
סיוד מקלחת טיפול בעובש הצעת מחיר        
דלת שמן + משקוף           הצעת מחיר        
חלון עץ קומפלט  הצעת מחיר        
עבודות חשמל
כל העבודה מבוצעת ע"י חשמלאי מוסמך בלבד שרות/מוצר
החלפת פחת -תלת פאזי     350     
החלפת פקק ראשי           190     
החלפת פקק חד פאזי        120     
החלפת אביזר שקע, מפסק 80       
נקודת מאור חדשה - פנדל סטנדרטי            180     
נקודת כוח חדשה 210     
נקודת מחלף חדשה          180     
שעת עבודת חשמלאי לאיתור ותיקון תקלות   90       
עד חצי שעת עבודה לאיתור ותיקון תקלות     50       
החלפת פחת חד פאזי        190     
התקנת לוח חשמל ביתי תלת פאזי   הצעת מחיר        
בדיקת מתקן לאחר שיפוץ או בניה ע"י חשמלאי בודק חיצוני כולל מע"מ 845     
טיפול בדודים
החלפת עוגן         250     
החלפת מילוי למסנן אבנית 80        מומלץ פעם בחצי שנה
החלפת פורק לחץ לדוד או אל חוזר 250     
החלפת תרמוסטט 140     
החלפת גוף חימום 150     
עבודות נוי
שעת עבודה כללית           100      לעבודות שונות
פינוי גזם 35        פינוי ערימות גזם מגינות החברים ( ערימות שהוערמו ע"י החברים) פעם בשבוע ימי א' או ה'
כריתת עצים ופינויים                    על פי חוקי מדינת ישראל ובאישור קק"ל...יתומחר נקודתית ביחס לגודל העצים הרלבנטיים
כיסוח דשא                    עד הודעה חדשה הכיסוח ימשיך להיות כחלק מעבודת הנוי הכללית
ציוד לגינון                      תשלום על פי עלות האביזר
ריסוס                עבודה עצמית. ניתן לקבל מרסס וחומר ריסוס בחינם
עבודות תקשורת
קריאה לזיהוי בעיה           75/50   אבחון בעיה או תקלה
נקודת טלפון חדשה          100      אביזר קצה בלבד+השחלת צנרת עד 5 מטר אורך
נקודתt.v            100      אביזר קצה בלבד+השחלת צנרת עד 5 מטר אורך
השחלת צנרת טלפון                     יתומחר נקודתית ביחס להיקף העבודה
השחלת צנרת טלוויזיה                  יתומחר נקודתית ביחס להיקף העבודה
גז
מחירון הגז נסמך על מחירי ההסכם עם חברת "און גז"
פיקדון לגליל 12 ק"ג        118     
מילוי מיכל גז לאחר התקנה ראשונית
            96       
עבודות בניין
עבודת מחפרון לפי שעה    120     
עבודת מחפרון יום עבודה 8 שעות    1,200  
פינוי פסולת בניין  הצעת מחיר        
פינוי אדמה         הצעת מחיר        

דורון אשד


מענף המזון
         בשבוע שעבר ביום רביעי בערב ערכנו בחדר האוכל ארוחת ערב ישראלית.
הייתה ארוחה מוצלחת מאוד, צמחונית לשם שינוי, מגוונת, הייתה אווירה טובה.
ציפינו ל-30 סועדים אך הגיעו 300!
הכוונה להמשיך ולעשות ערבים כאלו מדי פעם, בשיתוף עם החברות הגדולות כמו: תנובה, זוגלובק, יוניליוור ישראל (תלמה לשעבר) ואסם.
המטרה בארוחות אלו היא לחשוף את המוצרים של החברות וגם ליהנות מהידע של השפים ולגוון את היצירה המקומית.

         התחדשנו בלוגו של עין שמר וענף המזון על המקטורונים של העובדים.

         אנחנו מחפשים עובד/ת פנסיונר/ית לעבודה בחצי משרה לקופה ולחדר האוכל. תשלום – 28 ש"ח לשעה.

מאחל שמספר האוכלים וגם מגוון המנות יגדל.
סוף שבוע נעים, רענן הרמן
משלחת הסיוע החינוכי של תנועות הנוער לפליטים ביוון
חברי תנועות הנוער "השומר הצעיר" ו"אג'יאל" ביוזמה משותפת להקמת מרכז חינוכי לילדי הפליטים.
בחודש מרץ 2015 סגרה אירופה את גבולותיה הקרקעיים לזרם הפליטים הבלתי פוסק ששטף אותה בשנים האחרונות. רוב הפליטים הם סורים, שבחמש השנים האחרונות נאלצו להימלט ממולדתם עקב מלחמת האזרחים. מעל לשישה מיליון בני ובנות אנוש, ביניהם מיליוני ילדים וצעירים, נעקרו מביתם והפכו לפליטים. בשל סגירת גבולותיה של אירופה אוכלוסיית הפליטים ה"תקועים" באיים היוונים הקרובים לתורכיה הולכת וגדלה עם כל חודש שעובר. המחנות הזמניים באיים הפכו למחנות קבע שאיש אינו יודע מה עתידם.
בשבועות האחרונים עובדים בתנועת "השומר הצעיר" ובתנועת הנוער הערבית "אג'יאל" על הוצאת משלחת של מדריכים ומדריכות בוגרים שיקימו בשיתוף עם ארגון הסיוע ההומניטרי "נתן" מרכז חינוכי שיפעל באי כיוס ביוון. במחנה הפליטים "סודה", בו תפעל המשלחת, הפליטים חיים באוהלים. חלקם באוהלים מסודרים וחלקם באוהלי טיולים ובאוהלים מאולתרים מיריעות ניילון וברזנט שחוברו זו לזו. חלק מהמשפחות חולקות אוהל יחד. התנאים במחנה אינם קלים. השירותים הם מרכזיים ונסגרים במהלך הלילה, אין מים חמים במקלחות והרוח הנושבת מהים האגאי הצמוד חודרת כמעט לכל פינה. בשבועות האחרונים כוסה המחנה בשכבה של שלג.
"גדלנו בקני "השומר הצעיר" ברחבי הארץ. החינוך השומרי מגדל חניכים וחניכות לעשייה ולהובלה חברתית." מספר יאיר ליבל, רכז המשלחת מטעם התנועה ומוסיף, "כבר הרבה זמן אנחנו שואלים את עצמנו מה אנחנו יכולים לעשות כתנועה כדי להפגין סולידריות אנושית עם שכנינו בתוך מציאות כל כך מורכבת. בשבועות האחרונים הבשיל שיתוך הפעולה עם ארגון הסיוע ההומניטרי "נתן" ועם תנועת הנוער הערבית "אג'יאל" והחלטנו להוציא את הפרויקט לשטח. היה לנו חשוב למצוא פרויקט שיכלול בתוכו מפגש חינוכי עם הפליטים, למידה ועשייה בכל קני התנועה בקיבוץ ובעיר והשתתפות של המשפחות והקהילה שעוטפים את הקנים."
בשבוע הראשון שלו באוויר הצליח הפרויקט לגייס 25 אחוז מסכום היעד של 200,000 ₪ שדרושים כדי לקיים את הפעילות.
לתרומה לפרויקט היכנסו לאתר הד-סטארט הישראלי וחפשו את "משלחת חינוך לפליטים ביוון".
לפרטים ושאלות ניתן ליצור קשר עם יאיר ליבל: 054-3932087
או עם רכז הפעילות של התנועה בקיבוץ.
חזק ואמץ

  
בכוונתנו להזמין אתכם לערב מיוחד של עמותת
"אור שלום" בו נספר ונסביר על אפשרויות האומנה.
אותן משפחות שהתעורר בהן עניין לשמוע
פרטים נוספים על נתינה ייחודית זו
מוזמנות לשלוח לי מייל על רצונן להשתתף
בערב זה (על המועד והמקום תבוא הודעה).

תודה ולהתראות אוריין גנדלמן


קולנוע מקום של יוגה מציג
סרט "שיר על ארץ חדשה"
במוצ"ש 28.1.17 בשעה 19:00
הסרט "שיר על ארץ חדשה" (ארה"ב 2014) מגולל את מסעו משנה החיים של המרפא הידוע בקול, הפסיכותרפיסט והמיסטיקן טום קניון. המסע משלב בין גילויים מדעיים עכשוויים למסורות העתיקות של בודהיזם טיבטי, יוגה, נצרות מיסטית, שמאניזם, אלכימיה מצרית ועוד.
בהשראת הסרט נתנסה בהתנסות קולית משותפת לפתיחת הקול והלב בהנחיית גילה סיני - מטפלת במוסיקה וקול.
מחיר כניסה: 30 ש"ח (אפשר דרך התקציב)


הרצאה של הגאוגרף –- מנחם מרקוס
"נעלם בבהוטן"
הוא סיפור על שתי משלחות מישראל שיצאו בשנת 1944 לחפש אחר ניב כורך, קצין צה"ל בחופשה,
שנעלם בבהוטן (בהרי ההימלאיה) המסתורית.
מנחם מרקוס השתתף בחיפוש באחת הקבוצות.
 הוא אומר שמהפרשה הזו הוא חזר אדם אחר
ביום חמישי 9.2.17 בשעה 20:30 במועדון לחבר
מרק חם – מובטח!
יוסי בן מיור וגלי יגודה


חדש בעין שמר

חוג ג'ודו
חוג ג'ודו עומד להיפתח בעין שמר
החוג יתקיים בימי שני אחה"צ במרכז הבוגר
ב- 30.1.2017 (כולם מוזמנים) חשיפה לחוג,
במועדון לחבר אחר הצהריים
מרכז צעיר - 15:30-16:00
מרכז בוגר - 16:00-16:30
גילאי 4-6- 16:30-17:00
בהנהלת יואל נחמיאס


אוברול - סדנת עבודה חדשה בעין שמר

תוך פחות משלושה חודשים
 לאחר שהתחיל לגלגל את הרעיון
הוא כבר מלמד את הסדנאות
כחלק משיעורי העשרה במרכז הלמידה
 במבואות עירון, כשיעורים פרטיים
 וחוגים אחה"צ.

מוזמנים להצטרף ולנסות
לעוד פרטים - נמרוד: 052-5017027