חפש בעלונים קודמים

עלון 23 (2017) (6086) יג תמוז תשע"ז



זרעי קיץ
מילים: מאיר אריאל
לחן: מאיר אריאל ושלום חנוך


זרעי קיץ
נישאים ברוח
מעירים זיכרונות
מעוררים ערגונות
זרעי קיץ באים בנחיריים
ורומזים איזה קיץ
הולך להיות -

בוקר אחד פתחתי חלון
ותיכף הריח לי דק מן הדק
קיץ מסוג שהיה כאן כבר פעם
אמרתי בא קיץ - קיץ חזק.

איך מוצא חן בעיניך להיות
פרח עושה לו כדור לבנבן?
רוח קלה בו תבוא לעת ערב
תפזר את ראשך הלאה הלאה אי אן.

אז מהו הקיץ שבא להיות
ממה שהריח לי דק מן הדק
גל אהבה שנוסע אלינו
נשבר על כמיהה למרחק.


הודעות ושונות

ברכות
 לשחר דקל
שסיימה שנת שירות
בעין המפרץ
והתגייסה לצבא.
שיהיה שירות מעניין
ובהצלחה!!!


הצבעת קלפי
קלפי בנושא:
תהליך קבלת ההחלטה לאישור חלופת האגודה

יתקיים בימים:
יום ו' 7.7.17 בחדר האוכל: 12:30-11:30
יום א' 9.7.17 בחדר האוכל: 13:00-11:30
יום א' 9.7.17 בבית המשרדים: 18:30-17:30

החברים מוזמנים, מיכה טיסר

ארוחת ערב קיצית
ביום רביעי 12.7.17
בין השעה 19:30-18:30
תתקיים ארוחת ערב קיצית בחדר האוכל
בתפריט: המבורגר, פיצה, צ'יפס, חומוס, טחינה, סלטים ועוד
מוזמנים לאכול וליהנות
צוות ענף המזון
 מופע שנות ה-90 ביוטיוב מי שעדיין לא צפה בגרסה המצולמת של מופע התשעים,
מומלץ להיכנס ל
youtube
ולרשום - מופע 90 לעין שמר חלק א' וכנ"ל ב' ו-ג'. לכתוב במדויק
צפייה נעימה, חיים חננאל

פינוי חפצים אישיים ממבנה ציבורי
חברים שלום
לאחרונה החלו אנשים לאחסן ציוד וריהוט פרטי (ספות, שולחנות, מקרר, וכו...) במבנה הישן של מיניפלסט (בין המוסך לפיצה קראסט). המקום אינו מחסן ואנו מבקשים לפנות את הדברים בימים הקרובים. בסוף שבוע הבא יפונה וייזרק כל מה שנשאר במקום.
תודה, עמי גלעד

פחים כתומים
לפני כמה חודשים הוכנסו לפינות המיחזור הפחים הכתומים.
הפחים מיועדים לאריזות.
המועצה עשתה סקר בעין שמר בכל הפחים הכתומים ביום האיסוף שלהם
נמצא שאחוזי המילוי של הפחים עומדים על 52%
כלומר יש פחים מלאים אבל יש גם הרבה ריקים או רבע וחצי מלאים.
לשם השוואה ביישובים דומים נמצאו אחוזי מילוי של 90-80.
המועצה פנתה אלי בבקשה להעלות מודעות לחשיבות המיחזור.
תודה על שיתוף הפעולה,
 אוריין גנדלמן

זקוקים למנקה?
שירין, אשתו של סמיר בולבול מהמטבח (עובדת בימי שישי אצלנו בחדר האוכל) מעוניינת לעבוד בניקיון בתים. נחמדה מאוד, מקצועית ובעלת ניסיון רב.
מגיעה עצמאית לקיבוץ. שירין - טלפון 052-5018593

מלוא
חולקו לתאי הדואר חוברות מלוא לשנה החדשה.
לחברים שמעוניינים ומתעניינים בפעילות הגדולה והמגוונת
ניתן לקבל את החוברות גם אצלי
מרים שנפלד
עדכונים מהוט
לכל צופי הטלוויזיה בקיבוץ. השבוע חווינו תקלה ארוכה שחשוב שנסיק ממנה מסקנות לעתיד.
 ובכן, ביום חמישי החליפו את לוח החשמל הראשי בחדר האוכל. ברור שאם אין חשמל בחדר האוכל אז אין חשמל במוקד הטלוויזיה ובמרכזית הטלפון והאינטרנט. אנחנו סידרנו קו מיוחד לתקשורת כדי שנוכל לראות טלוויזיה ולהשתמש בתקשורת. בשעה 22:00 גמרו לסדר את הלוח החדש ונשאר לחבר רק את התקשורת והטלוויזיה ולכן הופסקו השידורים באותו זמן.כעבור שעה השידור חזר, מאוחר יותר הייתה תקלה בחיבור והשידור פסק עד הבוקר. בבוקר ראינו את התקלה והחזרנו את השידור. באיזה שלב חלה תקלה בחלקים מסוימים בקיבוץ
 בv.o.d- . רק ביום ראשון זה דווח לי, הזמנתי טכנאי שהגיע ביום שלישי, תוך כדי העבודה התקלה נעלמה בלי שמצאנו את מקומה המדויק. הטכנאי נסע צפונה להמשך עבודתו אבל אז התברר שנעשתה תקלה אחרת שבה לא ראו טלוויזיה בכלל. חיכיתי שהטכנאי יחזור ובערב פתרנו את הבעיה עד עכשיו.
זה הסיפור.
 עכשיו הלקחים: הרבה אנשים רואים את הכתובת להתקשר להוט והם מתקשרים. חבל על הזמן והעצבים. הוט לא אחראית על התשתית אצלנו וכל התקלות הן באחריותנו.לכן אם יש לכם תקלה תתקשרו אלי.
אני צריך לדעת אם זה מקומי או אזורי ולפעול בהתאם. אין צורך להתקשר למזכירה או מנהלת קהילה, הן לא מתעסקות עם זה. לאחר תקלה כזו הממיר יכול להתבלבל ולכן יש להוציא אותו מהחשמל ולהחזיר (זה עושה לו "ריסאט") לחכות כמה דקות והוא ימשיך לפעול.


•           לעניין אחר: חשוב שכל אחד ישמור על הממירים שלו ואם הוא לא משתמש שיחזיר את הממיר. אתם חתומים עליהם ואם תרצו מתי שהוא להשתחרר מהוט תצטרכו להחזיר את כל הממירים שאתם חתומים עליהם או לשלם הרבה כסף. שימו לב.

צפייה מהנה, יגאל כץ



בקשה מוויקיפדיה

קוראים יקרים בישראל, היום אנחנו מבקשים מכם לעזור לוויקיפדיה. כדי לשמור על העצמאות שלנו, לעולם לא נשלב פרסומות. אנחנו נתמכים על-ידי תרומות בסכום ממוצע של כ-50 ₪. רק חלק קטן מהקוראים שלנו תורמים. אם כל מי שקורא את זה עכשיו היה נותן 15 ₪, היינו יכולים לקיים את ויקיפדיה עוד שנים רבות. נכון מאוד, המחיר של כוס קפה זה כל מה שאנחנו צריכים. אם ויקיפדיה חשובה לך, אנא הקדש דקה אחת כדי להשאיר אותה באוויר ולשמר את השגשוג שלה. תודה רבה.


מה חדש במטבח? // עינת תומר

השבוע התחיל לעבוד בחדר האוכל שלנו שף חדש
 בשם חיים צור. חיים יעבוד לצדו של צפי גנדלמן, סמיר וכל צוות ענף המזון.

חיים צור: במקור מקיבוץ עין החורש, עדיין יש לי שם משפחה.
גר בפרדס חנה משנת 1987, נשוי ואב ל-3 ילדים בוגרים.
אני טבח במקצועי.

לימודי טבחות: למדתי טבחות ברופין בקורס מקביל לתדמור ועשיתי את הסטאג' במלון הילטון בת"א. עבדתי תקופה בגרמניה ובצרפת.
עשיתי קורסים והשתלמויות רבים הקשורים באוכל: דיאטה, בישול בוואקום,בישול מולקולרי ועוד.

עבדתי במקומות שונים בתחום האוכל:
התחלתי את הקריירה בחברת דגים, עבדתי בקיבוץ מזרע, הקמתי את מעדניית "בורדו"(שעד היום מצליחה) במשמר השרון, הקמתי מעדנייה נוספת בקיבוץ ניר אליהו "מעדניר", החזקתי 3 מעדניות באביחיל. עד לאחרונה הייתי אחראי על "המטבח של אהובה" קייטרינג במענית שמספק אוכל למוסדות רבים.
באתי לפה בשביל לשפר את מה שאפשר עם חזון להקים מעדנייה שתמכור גם החוצה.
הכוונה שלנו להגדיל את מספר הסועדים, לשפר את האוכל, גם מבחינה בריאותית, תזונתית. להוריד את כמויות השמן ולהכין אוכל בריא יותר.
בנוסף, בכוונתנו לפתוח את חדר האוכל גם לארוחות ערב במהלך השבוע, פעמיים בשבוע.
השינוי הוא תהליך ויהיה הדרגתי ויקרה עם הזמן.
הגעתי לכאן לפני 4 ימים וכבר מרגיש מצוין. צוות ענף המזון קיבל אותי מאוד יפה, בסבר פנים נעימות והתרשמתי לטובה מניקיון המטבח ומקבלת הפנים החמה.

רענן הרמן: אני רוצה לברך את חיים עם כניסתו לעבודה אצלנו. אני מכיר את חיים שנים רבות ושמח שהצטרף אלינו.
בנוסף, אנו מחכים לקבל את רישיון העסק.
אני רוצה להזכיר לחברים שאנחנו מכינים גם אוכל לאירועים שונים: חתונות, בר מצוות ועוד, מומלץ מאוד לפנות אלי ולברר על תפריט לאירוע. המחירים נוחים והכל קרוב וזמין.

אני רוצה להודות בשמי ושם הצוות לאיתן שמואל שסיים עבודתו אצלנו ויעבוד בחודשי הקיץ כמציל בבריכת השחייה. תודה איתן על התקופה שעבדת בענף המזון, על החריצות, הנעימות, המסירות, השקט והארגון. היית עובד למופת!

מסיבת גבורות במלוא

מדי שנה מתקיים במלוא אירוע גבורות לכבוד כל בני ה-80 ביישובי המועצה(גם אלו שלא משתתפים בחוגי מלוא). האירוע מושקע מאוד ומרגש.קודם לו איסוף חומר ותמונות על כל אחד מבעלי השמחה לשם הכנת ספר המוקדש לבני ה-80.
בטקס עצמו שנערך לפני כשבוע, בירך ראש המועצה, אילן שדה, ובעלי תפקידים שונים במלוא. בנוסף לברכות היה מופע של "פופ מלוא", מקהלת הבית של מלוא, בניצוחו של שמוליק טנא. מירי גרוסברג והקלרינט הנעימו לנו בנגינה ערבה, מנחם ראובני ממענית שר בחינניותוילדות האולפן למחול רקדו ריקוד פלמנקו צבעוני ומשמח.
בתום האירוע כל בעל שמחה קיבל פרח ואת החוברת בה הוקדשו מספר עמודים של קורות חיים ותמונות לכל אחד מהחוגגים.
בעלי הגבורות של השנה מעין שמר, צעירי קבוצת תומר: אבישי גרוסמן, תרצה צפניה, עידו ספקטור, שלומית תומר, יהודית זרטל ויגאל קצנלנבוגן.
בסיום הערב בירך רפי עגנון מנהל מלוא, ברכה חמה ומכבדת לבעלי השמחה ואמר (ובצדק) שמלוא הוא אחד ממרכזי הגמלאים המגוונים והאיכותיים בארץ.

מרים שנפלד ושלומית תומר

ערב לציון סיום העונה הארבעים לסקר הר מנשה
מפעל חייו של אדם זרטל ז"ל
 ביום חמישי 30.6.17 התכנסו במועדון לחבר כחמישים מרעיו של אדם זרטל ז"ל לציין את סיום העונה ה-40 של עבודת השטח בסקר הר מנשה, כשנתיים לאחר שאדם הלך במפתיע לעולמו. באירוע המרגש השתתפו חבריו, משפחתו, נציגי רשות העתיקות, ובעיקר משתתפי סקר רבים, שבאו להעלות זיכרונות, לספר ולדמוע, ובעיקר להגיד בקול רם – אנחנו ממשיכים!

בתחילה נשאה דברים שושי אדר-לוטן ממבוא חמה, המשתתפת בסקר כבר קרוב לעשר שנים. היא סיפרה אנקדוטות מחיי הסקר ופעילותו של אדם, ובעיקר ציינה את חוש ההומור הידוע שלו, את אהבותיו שמחוץ לעולם הארכיאולוגי, בעיקר פרקי ההיסטוריה ומהלכי הקרבות של מלחמות העולם, ואת אהבתו למשפחתו ולנכדיו.
אחריה דיבר עופר שיאון, ראש ענף סקרים ברשות העתיקות. עופר ציין כי הפרויקט של אדם הוא הארוך, היסודי והחשוב בסקרים הארכיאולוגים שנערכו בארץ ישראל מאז ומעולם. התגליות של הסקר (בעיקר המזבח בהר עיבל) מפתיעות ביותר, ונראה שהעולם האקדמי עדיין אינו בשל להבין את מהותן ומרכזיותן בשלב זה, ורק חוקרי העתיד יוכלו להבין את תרומתו האדירהלחקר עברה של הארץ.
לסיום הציג ד"ר שי בר מאוניברסיטת חיפה מצגת על מפעל הסקר. שי הלך עם אדם ברגל כ-15 שנים, סיים דוקטורט אודות ממצאי הסקר לפני כעשור, והוא זה שממשיך לנהל את הפרויקט כיום - כי "את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק". שי סקר את התגליות המרכזיות של השנים האחרונות והעלה על נס את פועלם של העוסקים והמתנדבים השונים בפרויקט, ובעיקר שיבח את צוות המתנדבים המסור. הוצגו ארבעת הספרים שיצאו לאור בשנתיים האחרונות מאז פטירתו של אדם: שלושה כרכי סקר (שניים באנגלית ואחד בעברית) העוסקים בחקר השומרון המזרחי ובקעת הירדן; וכן תרגום ספרו של אדם "סודו של סיסרא" לשפה האנגלית (ספר פופולרי העוסק בחפירות עירו של סיסרא היא "חרושת הגויים" שהתגלתה על ידי אדם וצוותו בוואדי ערה). שי התחייב להמשיך את הפרויקט, לזכרו של מורו ורעו, והציג תכנית עבודה להמשך פרסומי הסקר והחפירות.

היה זה ערב נעים ומרגש מאוד. מפגש רעים וזוכרים. המסר העיקרי שהועבר היה שמפעל חייו של אדם לא נפסק, ודור חדש הולך בעקבותיו וממשיך לסקור את ערש התרבות של הפינה הקטנה הזאת על מפת העולם שאדם אהב כל כך.
 יהי זכרו ברוך.

צוות סקר הר מנשה

העבירה לעלון המשק: מרים שנפלד