חפש בעלונים קודמים

עלון 28 (2013) (5931) יז אלול תשע"ג

ברכות לילדי גן אורן החמודים העולים לכיתה א'

אורי גרוסמן
איתמר בינשטוק
דור יגודה
יובל צ'נסקי
מורן עזר
מעין גבע
עדו גבע
עידן שלום
עמית תומר
שחר אלון
תומר גלעד
תמר תוינה



רעות זו חברות – המנון בית ספר "רעות"

בכל בתי הספר ישנם קירות בטון
בכל בתי הספר לומדים תנ"ך חשבון
אך לא בכל בית ספר יודעים בוודאות
שחוץ מן הדברים האלה יש בו גם רעות

בכל בתי הספר כיתות ושולחנות
בכל בתי הספר בנים יש ובנות
אך לא בכל בית ספר פינה של אחלה חי
ושלל חוגים הפלא ופלא שירו כה לחי

בכל בתי הספר ישנם מורים טובים
בכל בתי הספר זורחים גם כוכבים
אך לא בכל בית ספר גדול חונך קטן
ויופי הרעות הוא פלא וכוחה איתן

רעות זו חברות וזה הרבה יותר
רעות זה בית הספר שעל נפשי שומר
רוכשים בו את הידע אבל גם ערכים
שומרים מפני כל פגע ומגדלים פרחים

שלום כיתה א'

12 ילדות וילדים חמודים עולים השנה מגן אורן לכיתה א', קצת  מידע על הקבוצה המקסימה:
הקבוצה מורכבת מ-9 בנים ו- 3 בנות. הבנות הן: מורן עזר, תמר תוינה ועמית תומר. מתוך הקבוצה יש  2 זוגות של בני דודים: יובל צ'נסקי ושחר אלון ומעין ועדו גבע.  ו-3 בני דודים שניים: עידן שלום ואיתמר בינשטוק, עמית תומר ועדו גבע ועמית תומר ומעין גבע. שניים מהם ילמדו בבית ספר "ממלכתי כרכור": איתמר בינשטוק ועידן שלום ועשרה ילמדו בבית הספר" ניצני רעות" בשתי כיתות נפרדות. בכיתה אחת ילמדו: תמר תוינה, עמית תומר, מורן עזר, יובל צ'נסקי ומעין גבע ובכיתה המקבילה ילמדו: דור יגודה, שחר אלון, אורי גרוסמן, עדו גבע ותומר גלעד.
שמות הילדים והוריהם:
אורי גרוסמן: בנם של לימור ותום גרוסמן
איתמר בינשטוק: בנם של קארין ואסף בינשטוק (מור)
דור יגודה: בנם של ג'ני ויוחאי יגודה
יובל צ'נסקי: בנם של הגר ומרק צ'נסקי (אלון)
מורן עזר: בתם של עידית וישראל עזר (אפשטיין)
מעין גבע: בנם של יסמין ועתר גבע (בן-מיור)
עדו גבע: בנם של רנה ועמר גבע
עידן שלום: בנם של אסתי ויניב שלום (מור)
עמית תומר: בתם של עינת ואמיר תומר
שחר אלון: בנם של ענת וניר אלון
תומר גלעד: בנם של רוני ועמי גלעד
תמר תוינה: בתם של ליאת וקובי תוינה
תומרלקראת העלייה לכיתה א' שאלתי את הילדים החמודים מספר שאלות, לפניכם תשובותיהם // עינת תומר

מה אתם הכי אוהבים לעשות בגן אורן?
עמית תומר: לשחק בבניות בחצר הגן וליצור בשולחן מצרפים.
תומר גלעד: בגן אורן אני הכי אוהב לשחק בחצר ולבנות בבניות עם חברים. ובבית אני הכי אוהב לשחק במשחק "אוצרות או צרות" עם ההורים והאחים שלי.                                      מורן עזר: בגן אני הכי אוהבת את פעילות המים, להרכיב לגו ולהכין צורות מבצק.
שחר אלון: אני אוהב לשחק ולבנות בחצר ולשחק בבניות בתוך הגן ואוהב לשחק כדוררגל עם חברים.
יובל צ'נסקי: אני אוהב לשחק איקס – עיגול וכדורגל עם החבר'ה
עדו גבע:  הכי אני אוהב לשחק בחצר. אנחנו עושים בניות ומלחמות והחברים שלי מצחיקים אותי. בהקמה אני אוהב לשחק כדורגל בחוץ עם החברים שלי.
עידן שלום: בגן אורן אני הכי אוהב לשחק בארגז החול.
איתמר בינשטוק: אני אוהב לשחק כדורגל עם החברים שלי.
תמר תוינה: אני הכי אוהבת לשחק בבובות ולהשתתף בשעורי ספורט עם דבי.
מעין גבע: אני הכי אוהב לשחק כדורגל וכדורסל. חוץ מזה אני אוהב לשחק בלגו ולעשות בניות מחלקים צבעוניים.
אורי גרוסמן: אני הכי אוהב לשחק בחצר ולבנות בבניה עם החברים שלי. אני גם אוהב לבנות בקוביות. מאוד נהניתי במפגשים עם רינה וחלי.
דור יגודה: בגן אורן אני הכי אוהב לשחק כדורגל עם חברים.

לאילו חוגים אתם הולכים אחר הצהריים ומה
אתם אוהבים לעשות בשעות הפנאי?

עמית תומר: במהלך השנה הייתי בחוג ריקוד באולפן למחול, ועכשיו אני בחוג שחייה. בזמני הפנוי אני אוהבת להזמין אלי וללכת לחברים וחברות וללכת לבריכה.
תומר גלעד: אני עדיין לא הולך לחוגים, בשנה הבאה עוד לא החלטתי אם ללכת לחוג כדורגל או לקונג – פו. בשעות הפנאי אני אוהב לפרק מכשירי חשמל ולחקור איך הם עובדים, אני אוהב לרכוב על האופניים שלי, לרוץ ולשחות בבריכה.                                                                 מורן עזר: בקיץ אני אוהבת ללכת לבריכה, אוהבת לשחק עם טל (אחותי הבכורה) בבניות.
שחר אלון: אני אוהב לשחק במונופול ובשח-מט, לשחות בבריכה וללכת לחברים.
יובל צ'נסקי: אני אוהב לשחק כדורעף עם אבא ולשחות בבריכה.
עדו גבע: אחה"צ אני אוהב להזמין אלי חברים, ללכת לסבא וסבתא, ללכת לבריכה וגם לשחק כדורגל עם אבא.
עידן שלום: אחה"צ אני הולך לחוג ג'יוג'יטסו, סוג של אומנות לחימה.

איתמר בינשטוק: אני הולך לחוג שחיה.

תמר תוינה: אני מתאמנת בחוג קונג פו.
מעין גבע: אני הולך לחוג יצירה, חוג שחיה וחוג כושר. אני אוהב לנסוע עם המשפחה לקמפינג, לטייל בחורשת טל, ולנשק את רומי, אחותי הצעירה.
אורי גרוסמן: יש לי הרבה חוגים כייפים : חוג באומנות, חוג סוסים עם אודי שאני מאוד נהנה. בקיץ גם למדתי לשחות חתירה עם חן בבריכה. אחרי הצהרים אני אוהב לבלות עם חברים, ולנסוע בטרקטורון שלי. אני אוהב לעשות יצירות ולצייר אני גם מאוד אוהב ללכת לסבא אבישי ולבלות אתו.
דור יגודה: אני הולך לחוג טניס ולחוג שחיה שהיה בקיץ. ובשעות הפנאי אני אוהב לראות טלוויזיה.
ממה אתם הכי מתרגשים לקראת
העלייה לכיתה א'?


עמית תומר: אני הכי מתרגשת להכיר ילדים חדשים.
תומר גלעד: לקראת כיתה א' אני הכי מתרגש לפגוש חברים חדשים, לנסוע בהסעה ביחד עם שני, אחותי , ושאוכל לבקר אותה בהפסקות.                                                                        מורן עזר: מרגש אותי לפגוש ילדים גדולים שאני מכירה.
שחר אלון: אני מאוד מתרגש לקראת כיתה א'. מעניין אותי מה נלמד ואילו ילדים חדשים יהיו איתי בכיתה.
יובל צ'נסקי: אני הכי מתרגש מלפגוש חברים חדשים.
עדו גבע:  אני מתרגש לעלות לכיתה א' כי אף פעם לא הייתי שם! וגם אני מתרגש לפגוש חברים חדשים ואת המורה שלי.
עידן שלום: אני מתרגש לקראת כיתה א' מהחברים החדשים שאני הולך להכיר.
איתמר בינשטוק: אני מתרגש לפגוש בכיתה חברים חדשים.
תמר תוינה: אני מתרגשת מכך שאדע לכתוב ולקרוא.
מעין גבע: הכי מרגש - שאני הולך להיות בבית ספר.
אורי גרוסמן: אני מאוד מתרגש מהלימודים אבל הכי מתרגש מזה שאני הולך למרכז הצעיר. אני מתרגש מזה שאני הולך ללמוד הרבה דברים חדשים ומעניינים בכיתה .אני סקרן וזה מאוד מעניין אותי. ממש מחכה שהשנה תתחיל ומאוד מתרגש. הכי כיף לי זה שאני אלך עם יונתן, אחי הגדול, לבית הספר וגם אבישי, הסבא הטוב שלי, שאני מאוד אוהב, ייקח אותי כשאאחר להסעה בקלנועית.
דור יגודה: אני מתרגש מלעשות שיעורי בית. שהמורה תהיה נחמדה.

מה הכי הייתם רוצים ללמוד בכיתה א'?

עמית תומר: הכי הייתי רוצה ללמוד לכתוב ולקרוא.
תומר גלעד: הייתי הכי רוצה ללמוד לקרוא ולכתוב, כי חשבון אני כבר יודע די טוב.             מורן עזר: הייתי רוצה ללמוד ב"אחלה חי" כי אני אוהבת חיות, ולעשות יצירות.
שחר אלון: הייתי רוצה ללמוד מדעים לעשות ניסויים ולשמוע דברים מעניינים על הטבע.
יובל צ'נסקי: הכי הייתי רוצה לקרוא ולכתוב.
עדו גבע: בכיתה א' אני רוצה ללמוד לכתוב וללמוד לקרוא.
עידן שלום: הייתי רוצה ללמוד בכיתה א': לקרוא וחשבון.
איתמר בינשטוק: הכי הייתי רוצה ללמוד שיעורי מדע.
תמר תוינה: לקרוא, ללמוד חשבון ולהכיר חברים חדשים.

מעין גבע: הייתי רוצה ללמוד לאיית מלים יותר טוב (אבל אני יודע כבר לאיית קצת).
אורי גרוסמן: הייתי רוצה ללמוד חשבון, אותיות, למרות שאני יודע כבר. אני רוצה ללמוד כמה זה 2000+2000 , אני מאוד רוצה ללמוד על מדינות שאני עוד לא מכיר.
דור יגודה: הייתי רוצה ללמוד לקרוא וחשבון.

תגובה לפרסומים בנושא ה"גוס פאב" בעלון המשק

לחברים שלום ,
במהלך השבועיים האחרונים התפרסמו עדכונים מדיוני הנהלת הקהילה על הביקורת שנעשתה ע"י מבקר הפנים בנושא " ביטחון ובטיחות "  וכן על המלצת הנהלת הקהילה לסגור את הפאב בעקבות כך .
מניסיוני כמבוקרת, אני יודעת, כי לביקורת נהלים ודרך לפיה היא אמורה להתנהל, הכוללת: יידוע המבוקר על הביקורת, פגישה עמו, העברת טיוטה של הדו"ח להתייחסותו וקיום דיון עמו במסקנות הדו"ח.
אנו מוצאים טעם לפגם בדרך בה נוהלו הדברים ע"י הנהלת הקהילה וועדת הביקורת והמבקר , אנו , כמו מפעילי הפאב, הופתענו לקרוא מעל גבי עלון המשק על ביצוע הביקורת , על פרסום הדברים בעלון ללא אף שיחה והסבר עם הבנים המפעילים את הפאב ושבוע לאחר מכן על ההחלטה להביא את הנושא לשיחת קיבוץ .
לא הוגשו מסקנות המבקר למבוקרים, לא התקיימה אף שיחה עמם בנושא, לא הוצגו בפניהם הממצאים ומיותר לציין כי אף אחד מנציגי הפאב לא התלווה למבקר ומכאן שלא ניתנה הזדמנות להציג למבקר את המצב לאמיתו ואף לענות לשאלותיו . כמו כן, לא הובאו מסקנות אלו לבנים והם לא נקראו לדיונים בהנהלה כך שלא ניתנה להם הזדמנות להגיב על מסקנות המבקר .
ככל שאנו מבינים ומכירים תפקידה של הביקורת לבדוק יישום החלטות, נהלים, תקנונים, הסכמים וכדומה.
במקרה זה מדובר בפעילות שאושרה על ידי המוסד העליון של הקיבוץ, שיחת הקיבוץ ומתנהלת לפי הסכם שנחתם עם הקיבוץ.
משום כך, אין אנו מבינים את מסקנת הביקורת וסבורים שאין זה מתפקידה להמליץ על החלטות ניהוליות שאינן מתחום סמכותה כל עוד הן מתבצעות על פי ההסכמים.

לדעתנו, במקרה זה הביקורת תומרנה על ידי בעלי תפקידים שבמקום להתמודד עם ההחלטות שקיבל הקיבוץ משתמשים בה ככלי לקידום אינטרסים שונים.
במהלך שלוש שנות פעילות הפאב ישנה מגמה של בעלי תפקידים ספציפיים, שאינם רואים בעין יפה את הפעילות בפאב ועושים הכל על מנת לסגור אותו .
ראוי לציין, שמפעילי הפאב עמדו בכל דרישות החוק לרישוי עסקים והקיבוץ בנושא בטיחות וביטחון ואף סייעו בעבר באמצעות אמצעי אבטחה שונים נוספים לביטחון הקיבוץ .
אנו קוראים לחברים לשאול האם מפעילי הפאב, שהם בנינו (והשקיעו את כל כספם בהקמת הפאב), וחברים לעתיד, לא עמדו באיזשהו סעיף בחוזה אשר מוביל למלחמת חורמה נמשכת מצד בעלי תפקידים אחדים ( לא כולם מצדדים בכך ) והאם קרה במהלך שלוש השנים בהן הפאב פועל אירוע חריג כלשהו המצדיק מהלך כה קיצוני של איום סגירת מקום העבודה והפרנסה של הבנים?
מעבר לכך, יש כאן מסר מדאיג ששולח הקיבוץ לבנים ולכלל החברים לפיו ניתן להפר הסכמים והחלטות באופן חד צדדי, כוחני ובלתי מתחשב.
היום זה בנינו בפאב מחר זה יכול להיות כל אחד מכם או בניכם.
לסיום ,
אנו כהורים וכחברים  תוהים האם כך אנו רוצים לטפל בקליטת בנינו? האם זהו המסר לכך שהם רצויים כאן?

סמדר ואלברט שם טוב

תגובת מנהלת הקהילה לדברים שכתבו סמדר ואלברט שם-טוב
לסמדר ואלברט שלום,
דו"ח הביקורת האמור לא עסק בנושא הפאב, אלא בנושא בטיחות וביטחון בקיבוץ, ולכן לא נדרשה תגובתם של עומרי וחבריו. בין היתר קובע הדו"ח כי מצב השמירה הקיים חושף אותנו לאירועים פליליים, לאור כניסתם של זרים רבים לשני הפאבים הממוקמים בקיבוץ.
מבדיקה שעשיתי הבנתי, כי הדיונים  בנושא הפאב מתקיימים כבר כשנתיים, ועד היום נמנעה הנהלת הקהילה מלהמליץ על סגירתו מתוך תקווה כי ניתן יהיה למצוא פתרונות אחרים לבעיות הביטחון של הקיבוץ. לצערנו, הפתרונות שנמצאו עדיין לא ענו על הבעיה הקשה אותה חווים חברי ובני עין שמר -  הסתובבות של זרים רבים ברחבי הקיבוץ בשעות הלילה.
בסופו של דבר, אחריותה של הנהלת הקהילה היא בראש ובראשונה לשלומה וביטחונה של כלל הקהילה. זהו המסר שלנו לחברים ולצעירים.
בכבוד רב,
מרב הדר-פרומר

מרב שלום ,
אם הדו"ח לא עסק בנושא הפאבים מדוע נכתב בעלון האחרון שההמלצה לסגור את הגוס פאב היא בעקבות דו"ח מבקר בטיחות וביטחון ?
הרי קראנו את הדו"ח ואין בו אף לא מילה אחת המעידה על קשר בין פעילות הפאבים לבעיות הביטחוניות של הקיבוץ.
בנוסף לכך, הובהר על ידי גורמי ביטחון בעין שמר, בשיחה של הנהלת קהילה, שהפאבים אינם הגורם ל"פריצות" הקיימת בעין שמר .
הגוס פאב פועל כבר 3 שנים ולא נרשמה עד היום תקרית אלימה אחת .
היו בעבר "תקריות " בקיבוץ כמו אלימות במפעלים שאותן לא מעלים על גבי העלון .
"מסקנת" הנהלת הקהילה היא עוד ניסיון סגירה של פרנסת בנינו, ללא שום הבנה ומחשבה על ההשלכות על הבנים .
היתממות לא תעזור כאן .
הפתרונות שאתם מחפשים לא טמונים בסגירת הגוס פאב .

סמדר ואלברט שם טוב
בחודש נובמבר תסתיים קדנציית מזכירת הקיבוץ,
בהנהלת מש"א הוחלט על מספר שלבים לבחירה:

1.       פרסום בעלון וקריאה ראשונה לחברים שמתעניינים. (בוצע בחודש שעבר)
2.       פרסום מכרז לתפקיד בחודש אוגוסט מצ"ב
3.       קיום ישיבת הנהלת מש"א פתוחה לציבור להחלפת דעות.
4.       ראיונות למועמדים.
5.       דיון בשיחת הקיבוץ ובחירה בקלפי.

דרוש מזכיר/ה

תחומי אחריות
•        יו"ר האגודה השיתופית עין שמר, אחריות כוללת על כל ענייני האגודה
•        הובלת תהליכים אסטרטגיים (שינוי אורחות חיים, שיוך וקליטה, מבנה ארגוני ועוד)
•        ניהול שוטף של שיחות קיבוץ
•        אחריות על הליכי קבלת החלטות, תקנונים ונושאים משפטיים
•        ניהול צוות תיאום (מזכיר, יו"ר, רכז משק, מנהלת קהילה, מנהלת מש"א)
•        ניהול צוות היגוי לקליטה ושיוך, השתתפות בהנהלות קהילה וכלכלית
•        ייצוג הקיבוץ מול רשויות המדינה והתנועה, מבואות עירון, תקשורת וגופים חיצוניים נוספים
•        ליווי מנהלת הקהילה ושת"פ לפי הצורך, כגון בנושאי פרט ובתנועת אוכלוסייה  (קליטה, עזיבה, שנת חופש, פטירה)
תכונות נדרשות
•        חברות בקיבוץ עין שמר (חובה)
•        ניסיון בניהול קיבוצי (ריכוז ועדות / ענפים, הובלת נושאים חברתיים)
•        מנהיגות, יוזמה ודינמיות
•        אמינות ויושרה, יחסי אנוש טובים
•        חוסן אישי, יכולת עמידה בלחצים, פניוּת טכנית ונפשית
•        נאמנות ואכפתיות לקיבוץ עין שמר
•        התמצאות בנושאים שעל סדר היום
•        יכולת ניסוח בעל פה ובכתב
•        שליטה במחשב

היקף העבודה: 80% משרה (בשנים הבאות ייתכן צמצום) פרושים על כל ימי השבוע

דרוש/ה אחראי/ת על מחסן ציוד חגים

דרישות התפקיד

•        אכפתיות ורצון לתרום בתחום התרבות.
•        סדר ארגון ויוזמה.
•        שמירה וחידוש הציוד.
•        יחסי אנוש טובים.
•        שת"פ עם מרכז/ת התרבות.

ניתן לפנות לעידן יגודה

תמי צמח היקרה // טל גולן
אנחנו רוצים להביע את תודתנו והערכתנו הרבה. בזכותך הצלחנו שוב להרים ערב תרבות מרגש ושמח. המפגש החברתי בין הצעירים והמבוגרים מקרב ומגבש, מחמם את הלב ומזכיר לנו שביחד אפשר ליצור מעבר לשגרה היומיומית ולחילוקי הדעות שהם חלק מחיינו כאן בקיבוץ, חייבים להמשיך ולארגן מפגשים נוספים, מסיבות ואירועים, שיאפשרו לנו לחייך ולכבד אחד את השני.עשית זאת ובגדול, דאגת וחשבת על כל הפרטים ומגיעה לך תודה גדולה על כך.
היה כיף לעבוד אתך.
שנמשיך כך!
כל הצעירים

הזמנה לסיור

ביום חמישי ה - 29.8.13, ייערך סיור ביפו בעקבות התכנים, הסוגיות והחידות שמעלה
ספר יונה, כפי שהן משתקפות ב - 4000 שנות יפו.
סיור מרתק המציג שאלות מהותיות על יחס האדם היחיד מול עירו וקהילתו, מול עמו והאנושות
הסיור בהדרכת עופר רגב.
יציאה מאלונית כרכור בשעה 19:00.
עלות 60 ש"ח. תשלום במקום.
הזדרזו והירשמו.

מזל טוב                                                לדורית אלון                                             להולדת הנכד שיר                                           בנם הבכור של רון ואיה                                   ברכות לכל המשפחה



סלקום- תזכורת והסבר
       חברים יקרים, שוב ושוב אנו נתקלים בחשבונות מנופחים בגלל שלא פותחים חבילת חו"ל מוזל כאשר טסים לחו"ל (גם על שיחות נכנסות משלמים), אין זיכויים על טעויות כאלו. אל תשכחו. את החבילה פותחים דרכנו. אפשר לדבר אתנו או לשים פתק בתא דואר עם היעד ותאריך היציאה. חבל על הכסף שלכם (שיחות מקומיות בחו"ל לא כלולות בחבילה ועולות הון...).
       חלוקת החשבונות – בחודשיים האחרונים הייתה פשלה בסלקום והחשבונות שלנו לא הגיעו (של יוני בכלל לא ושל יולי באיחור גדול). לכן, לא קיבלתם לתאי הדואר את הדפים. בסופו של דבר, קיבלנו העתק במייל של כל החשבונות ואנו עוברים עליהם לראות שאין חריגות הדורשות טיפול. בימים הקרובים, נקבל עותקים מודפסים של החשבונות ונחלק לכולכם. אנו מקווים שהכול יחזור למצב הרגיל עם חשבונות אוגוסט...
       אנו מזכירים שאנו בקשר עם החנות "מרכז הסלולר" בפרדס חנה (ליד דידו סנטר) ושם ניתן לשים מכשירים לתיקון ולרכוש חדשים. מאד מומלץ.
אפשר לפנות אלינו בכל נושא הקשור לניידים ונענה בשמחה!
חג שמח, גלי והראל יגודה

הודעות ושונות
מנהג הבית
בערבי החג, מטעמי חיסכון, לא יהיו נסיעות של נהג הבית.
חג שמח לכל הנוסעים, יהודה בן-גידה, נהג הבית
לגן פרטי במושב תלמי אלעזר דרוש/ה סייע/ת
לפרטים נוספים תמר 054-5591911
נמצאה משקפת בריכה
נמצאה ליד בריכת השחייה משקפת בריכה בצבעים שקוף-ורוד. לקבלת האבדה יש לפנות בטלפון 052-3568775 , עינת תומר

נועם הספר יגיע ביום שני הקרוב 26.8.13 ההרשמה על הלוח בלובי חדר האוכל

תודה גדולה והערכה אדירה,
לצעירות ולצעירים
הנהדרות והנהדרים,
שעשו בליל שבת האחרון את ערב האהבה הנפלא,
בכל כך הרבה כישרון ויופי ואהבה.
אוהבים אתכם.
ועדת צעירים