חפש בעלונים קודמים

עלון 33 (2014) (5979) יט אב תשע"ד

הנכדים מתגייסים לצבא
(לפי מנגינת "אליפלט")

כשהייתי עוד רך, כמעט ילד
כבר גוייסתי כבשר-מלחמה
תמים כאותו אליפלט
בטוח: זו מלחמה אחרונה.

כשנולד לי ילדי-בכורי-לי -
מלחמתי השלישית זו הייתה -
אמרתי: "זו מלחמה אחרונה היא
ובני לא יידע מלחמה".

כשנולדו נכדיי מה שמחתי -
זה היה שוב בעת מלחמה -
השישית או שביעית, כבר שכחתי
מי יכול לספור פה כמה...

ועכשיו מתגייסים הנכדים -
מסביב שוב פצצות רועמות -
ואני מאמין ותמים:
"הנינים לא יידעו מלחמות".
עלי אלון
נכתב בקיבוץ בארי, 10.8.2014

פסולת גושנית (גרוטאות)
לחברים שלום,
לידיעתכם,
המקום (המזבלה , שנמצאת לכיוון מפעל הגומי מאחורי איתן הובלות ) אשר עד היום נזרקה בו פסולת גושנית (גרוטאות, כמו: רהיטים ישנים) נוקה וגודר!
ממול לאותו אזור, במקום אשר היה מיועד לחומרי בניין, פונה התא הראשון לטובת השלכת הפסולת הגושנית
ישנו שלט המורה על כך.

אנו מבקשים מכלל הציבור להשליך פסולת גושנית אך ורק במקום זה!

תזכורת: אין להשליך במקום זה פסולת בניין!!!

פסולת בניין היא באחריות החברים המשפצים, שצריכים לדאוג למכולה שתובא ע"י הקבלן שלהם.

בברכה,
דורון אשד
רכז בניין ותשתיות

הכרות עם ד"ר ערן אלון, הרופא החדש
אני בן 38, נ+3, תושב שיכון המשפחות ברמת דוד (עובר לקיבוץ דליה החודש).
למדתי רפואה בטכניון, במסגרת לימודי עתודה, ובגיל 26 התחלתי שירות צבאי כרופא צבאי,
בבסיסי חיל האוויר השונים, בין השאר 3 שנים בבסיס עובדה, בהרי אילת. לפני 6 שנים יצאתי
להתמחות ברפואת משפחה, במסגרתה עבדתי כרופא בקיבוץ עין השופט ובמרפאת יקנעם
אלונים. בשלוש השנים האחרונות חזרתי לתפקיד צבאי כמפקד המרפאה בבסיס רמת דוד
ורופא אנשי הקבע, במקביל לסיום ההתמחות ברפואת משפחה.

העבודה שלי בתקופת ההתמחות במרפאת קיבוץ עין השופט היתה חווייה חיובית מאוד -
רפואה שהיא אישית מצד אחד ומצד שני מבוססת עבודת צוות ונטועה בקהילה חזקה ותומכת,
רפואה שבהשוואה לרפואה עירונית - תובענית יותר, אך מתגמלת הרבה יותר. בקיץ 2015 אני
חוזר לתפקיד צבאי, וחיפשתי מרפאה כפרית פנויה לשנה...למזלי רצונותי השתלבו עם אלה של ד"ר נגב, וכך הגעתי לקיבוצי דליה ועין שמר.

עד עכשיו הספקתי לעבוד בעין שמר קצת פחות מחודש. ציפיותיי הראשוניות נענו באופן מלא,
פגשתי במרפאה צוות מקצועי ומנוסה שקיבל אותי בחום ובחיוך, והמטופלים מקבלים
בהבנה את זמני ההמתנה המתארכים לפעמים, מתוך הכרה שכל אחד מקבל את תשומת הלב
וההתייחסות שהוא צריך, במסגרות זמן גמישות יחסית. לצערי התנופה של תחילת העבודה
בקיבוץ נקטעה לצורך מילואים ב"בסיס האם" שלי ברמת דוד. כעת, יחד עם מרבית אזרחי
המדינה, אני חוזר בימים אלה לשגרה - ולשקט של עין שמר.

עם הזמן ועוד יותר עקב העדרותי - הצטברה במרפאה לא מעט עבודה מנהלתית, ויידרשו לי
מספר שבועות על מנת להשלים פערים. אני מעודד את מי שיכול ורוצה - ללמוד להתחבר
באינטרנט לאתר הכללית למשל על מנת לצפות בתוצאות בדיקות המעבדה ולא להמתין לי עד
שאעבור עליהן. כמו כן - אם יש משהו שחשוב שאכיר/אדע/אטפל, ניתן לשלוח לי מייל ל
ERANAL@clalit.org.il אם יש בעיה רפואית דחופה, ניתן בהחלט להתייעץ איתי בטלפון
052-9282094. עדיף לשלוח לי מסרון או הודעת ווטסאפ ולא להשאיר הודעה קולית - מבטיח
לתת מענה כמיטב יכולתי.


הודעות ושונות
אבדות במזכירות הטכנית
במזכירות הטכנית נאספות אבדות שונות שנמצאו (מפתחות, משקפיים וכדומה) ובעליהן לא באים לקחתן. מאידך, חברים באים ושואלים האם מישהו מצא... ותשובתנו לרוב שלילית. אנחנו מזמינות גם את מי שאבד לו וגם את מי שמצא – לבוא ולהביא למזכירות הטכנית.
תודה!
העובדות

המציל החדש נקרא למילואים ליד קיבוץ בארי וזכה שם ליחס חם ודואג ממשפחת אלון // עינת תומר

יותם זיו המציל החדש שהצליח בזמן הקצר שהוא בעין שמר לכבוש את ליבנו,
נשלח למילואים בצו 8 חודשיים בלבד לאחר שהגיע לעין שמר:

"
לפני כשבועיים נשלחתי בצו 8 למילואים ליד קיבוץ בארי, שם אני משרת כלוחם.
כשניר אלון שמע שנשלחתי למילואים ליד קיבוץ בארי הוא סיפר לי שאחיו ליאור גר שם. ביקשתי מניר שאם הוא יגיע לבארי שייצור עמי קשר. מספר ימים לאחר שגוייסתי למילואים התקשר אלי ליאור אלון ושאל אם אני צריך עזרה במשהו. הדבר היחיד שביקשתי היה לכבס את הכביסה. ברגע שהיו לי מספר שעות פנויות התקשרתי אליו, הוא בא מיד לקחת אותי מהבסיס. גם שמחה ועלי בדיוק היו שם. נתתי להם את הכביסה ובזמן שכיבסו לי את הבגדים שיחקתי כדורסל עם הילדים של ליאור וענבל. הם כיבדו אותי בשתייה, קפה וחטיפים למיניהם. אחרי 3 שעות ליאור החזיר אותי למוצב.
שמחה ועלי דאגו לי ממש. עושה לי טוב על הלב שאנשים רוצים לתת, אני בעין שמר רק חודשיים ובכל זאת הם דאגו לי מכל הלב. בינתיים חברתי חולייתה נשארה לגור פה בקרוואן בו אנו מתגוררים יחד, וגם לה מאוד דואגים במיוחד מיי וסיי. עכשיו אני בעין שמר, הגעתי ל-48 שעות מנוחה ואני חוזר לעוד שבוע מילואים."


השגת שקט בעזה
 התביעה המרכזית של השלטון ותושבי עזה היא הסרת המצור על הרצועה. ההסרה לדרישתם תתבצע ע"י הקמת נמלי ים ותעופה. ניתן להשתמש באינטרס זה עבורם להשגת שקט במקום לשנים רבות. הקמת נמל בים מחיבת תקופה של 10-8 שנים. בהשקעה של מיליארדי דולרים. כל היזמים והמשקעים ידרשו שקט בזמן ההשקעה. כל מתיחות עלולה לחסל את הפרויקט. כלומר כבר בהקמה הישגנו שקט לתקופה ארוכה . גם תפעול הנמל יחייב שקט. כל פעילות מלחמתית תסכן את ההשקעה האדירה. השקט יהיה אינטרס עליון של העזתים. יש עוד המון יתרונות להקמת הנמל. אבל השקט הוא העיקר. צריך לחשוב מחוץ לקופסא. עידו ספקטור

סיכום הצעיריאדה // עינת תומר
ביום חמישי הסתיימה הצעיריאדה ה-41 בחברת הילדים. הצעיריאדה זו מסורת מדהימה, במיוחד לדור הזה שמחובר יותר מתמיד לסמרטפון, אייפון, אייפד ועוד מכשירים שונים שעדיין לא הובאו לידיעתי. השנה כבכל שנה התחלקו ילדי המרכז הצעיר והבוגר לשלוש קבוצות, שכמיטב המסורת הילדים בוחרים לכל קבוצה שם שרוב הילדים מתקשים לבטא אותו ורוב המבוגרים מתקשים להבין אותו. השנה נבחרו השמות "טוויס" "רויאל פלש" והיי פייב". גם השנה כבכל שנה, ילדי כיתות ו' היו חלק מהצוות המארגן. הכינו את המדליות, שהשנה היו בצורת מעוין ועליהן סמל הצעיריאדה, מדדו את תוצאות התחרויות והפגינו בגרות ורצינות בטקסי חלוקת המדליות. תלמידי כיתות ה' שימשו כקפטנים של הקבוצות וגם התחרו בעצמם. שאר הילדים המתמודדים זנחו את המסכים למיניהם לכמה שעות, הגיעו לאימונים שנערכו בשעות אחה"צ ובאו בהתלהבות גדולה לתחרויות עצמן שנפרסו על פני 4 ימים. לכל יום הוקדש תחום ספורט משלו: ריצה וקפיצה לרוחק, קפיצה לגובה והדיפת כדור ברזל, שחיה, אופניים, ובשעות הצהריים נערכו תחרויות קבוצתיות: כדורגל, כדורסל וכדורשת. לסיום השבוע הספורטיבי והחגיגי הזה נערך ביום חמישי אחה"צ טקס סיום הצעיריאדה שהיה השנה מותח במיוחד. במקום השני זכתה קבוצת "רויאל פלש" ובהפרש של שלוש נקודות בלבד!!! זכתה במקום הראשון קבוצת "היי פייב". כמו-כן, כבכל שנה נבחרו גם מצטייני הצעיריאדה, אלו ילדים שזכו במדליות רבות וצברו את מירב הנקודות: מהבוגרים זכו ליאת פלדמן ורועי ברן מגן השומרון ומהצעירים זכו אורן בן-דור מגן השומרון ומורן עזר שלנו, שהדהימה ביכולותיה הספורטיביות לאורך כל הצעיריאדה, כל הכבוד!!!
תודה רבה לצוות המרכזים שבימים אלו עובדים קשה במיוחד, מארגנים, סוחבים, מודדים, מעודדים ומזיעים תחת השמש הקופחת. תודה מיוחדת לאדווה בראון וגלי יגודה מדריכות המרכז הבוגר שהפיקו את האירוע הספורטיבי המקסים הזה.
בתמונה: חברי קבוצת     
"היי פייב" שזכו במקום הראשון, מחזיקים                
את גביע הניצחון.

מוסף תרבות
יהונתן גפן –"איך שיר נולד?" יום חמישי 21.8.14 בשעה 20:00 בדשא גוונים מ"שירים שענת אוהבת במיוחד" ועד שירי "הכבש ה-16", יספר יהונתן לילדים על הכתיבה שלו, על איך, למה ומתי שירים נולדים, וישתף את הקהל ביצירתו רבת השנים. בהשתתפות יהונתן גפן, סיוון טלמור, ורד פיקר ויונתן ארצי. מחיר כרטיס: 30 ₪, מומלץ לגילאי 4 ועד מאה ועשרים. כניסת קהל החל משהשעה 19:00 ,לפני המופע נקיים פעילות חווייתית במתחם והופעה של קרקס שבזי מעין שמר. להזמנת כרטיסים: תרבות מנשה 04-6177310/1

ביום שישי 29.8.14
בשעה 17:30
קהילת מנשה חוגגת את סוף החופש הגדול
בפארק המים בשפיים.
עלות כרטיס 40 ₪ (מגיל שנתיים)
בשבוע הבא תיתלה הרשמה להזמנת כרטיסים ולנוסעים בהסעה
הסעה תצא מחדר האוכל בשעה 16:30 ותצא משפיים חזרה בשעה 21:00
בואו לבלות עם כל המשפחה

יצירה מקומית
על מחול ויצירה - בתודה גדולה לפיט ולגדעון
לפני שבועיים, במסגרת ערבי "יצירה מקומית", נפגשנו עם פיט וגדעון אברהמי. נחשפנו לתהליכי היצירה והפעולה האמנותית של גדעון ופיט באנגליה בימי עלומיהם. למשיכתו של גדעון לעולם המחול בנעוריו, ולהשפעתה של פנינה דגן, אחותו, בהחלטה שלו להשקיע את האנרגיות שלו, את כוחו וזמנו באמנות המיוחדת הזו. חזינו בקטעי וידיאו אחדים מיצירתו הכוריאוגרפית ובקטע קטן ונדיר של כוריאוגרפיה ומחול סולו שלו בין כתלי קתדרלה ענקית.
חלק מרכזי בערב הוקדש לשאלה החמקמקה – מהי יצירה. חווינו יחד עם פיט וגדעון את רגעי ההתאהבות שלהם במחול ורגעי ההתאהבות שלהם זה בזה. ערב יפה!
עדה גבע

ערב אהבה

יתקיים במוצ"ש 30.8.14
בשעה 21:00
בבריכה
אוהבים אתכם
ומחכים לכם