חפש בעלונים קודמים

עלון 33 (2015) (6029) כז אלול תשע"ה



הודעות ושונות

מזל טוב
לנאוה ומליק גור
לנישואי שיר עם דורין.
הרבה הצלחה לזוג הצעיר
וברכות חמות לכל המשפחה!!!

מזל טוב
לרעיה ולני האולינג
להולדת הנכדה,
בתם של אילה ועומר,
אחות לתאומות הילה וגאיה.
ברכות ליהודית לביא
להולדת הנינה – מספר 10!
ולכל המשפחה הרחבה!!!

שעות פתיחת חדר האוכל בחגי תשרי
יום ראשון 13.9.15 ערב ראש השנה - אין ארוחת צהריים
ארוחת ערב חג- תתקיים בין השעות 20:00-18:15
בימים שני 14.9.15 ושלישי 15.9.15  ראש השנה - חדר האוכל יהיה סגור
יום שלישי 22.9.15 ערב יום כיפור - יתקיימו ארוחת צהריים וארוחת ערב
יום ראשון 27.9.15 ערב סוכות - לא תתקיים ארוחת צהריים,  ארוחת חג תתקיים בין השעות 20:00-18:15 אנא התארגנו בהתאם, צוות המטבח

לאורך העלון שזורות "שנים טובות" מהאוסף של אבירם פז (משמר העמק)
שיחת קיבוץ
שיחת קיבוץ הקרובה תתקיים
 ביום שני הבא, 21.9.2015 בשעה 20:30 במועדון לחבר  על הפרק:  1. דו"ח הביקורת על ענף המוסך והרכב.   2. אישור חלוקת רווחים בגין רווחי 2014. 3. הקלטת שיחת הקיבוץ.4. סדרן רכב - הודעת מש"א - אבינועם גולן.5. רכז ועדת רכב - המלצת מש"א - שמוליק בראון.   6. נציג ציבור לקרן עזרה הדדית - שמוליק בן דור.
הצבעות קלפי
בשל החגים שחלים על מועדי ההצבעה הרגילים, על מועד הקלפי תבוא הודעה בעלון הבא.
אוריין גנדלמן

חיוב כבלים -– בממיר השייך להורים
לחברים שלום
לאחרונה פנו אלי מספר הורים שביקשו להבין את החיוב על שימוש בכבלים למרות שהבנים משתמשים בממיר ששייך להורים.
נכון לעכשיו זיכינו את המחויבים. בעתיד נבדוק אם יש צורך לחייב ובכמה.
במידה ויהיה חיוב בעתיד נפרסם מראש
שנה טובה
אוריין גנדלמן

שי לראש השנה
צעירים וצעירות יקרים!
השי מחכה לכם במחסן הבגדים, למי שאין תא במחסן הבגדים
השי יהיה במזכירות הטכנית.
שנה טובה
סיגל דקל וענת גרוסמן

ממרפאת השיניים
 מספר הטלפון של מרפאת השיניים הוא:
4159
ולא כפי שמופיע בספר הטלפונים.
אנא עדכנו אצלכם.

בתאריכים 17.9 עד ה- 26.9 לא אהיה בבית.
במקרים דחופים ניתן לפנות לקרן משיח.
שנה טובה,
חגית בורלס


שינוי קבלת רופא בתקופת החגים:
בערבי חג החלים בימי ראשון 13.9 27.9 ו-4.10 - לא תהיה קבלת רופא.15.9 ראש השנה - אין קבלת רופא.  ערב יום כיפור 22.9 יום ג' - אין קבלת רופא.
בחול מועד סוכות יום ג'  - קבלה רגילה.  יום ה' 1.10 -  לא תהיה קבלת רופא.
רק בריאות,
צוות המרפאה

ריצת ניווט
לחברים שלום
ביום שבת ה 12.9.15 תתקיים בעין שמר ריצת ניווט.
הרצים לא אמורים להפריע לשגרת היום.
חברים המעוניינים להשתתף מוזמנים לפנות ל"מרכז רותם" במועצה
ריצה נעימה, אוריין גנדלמן

חיסוני כלבת
אחרי החגים, ביום שני 19.10.15 בין 11:30-10:30
יהיו חיסוני כלבת בעין שמר.
בעלי הכלבים – אנא רשמו ביומנים.
  עינת תומר – ועדת כלבים

למה לקחת סיכונים מיותרים? -– פשוט מבטחים
לחברים שלום,
•           הסתיימה תקופת "חלון ההזדמנויות" שבה ניתן להצטרף ל"ביטוח הבריאות המורחב"
ללא הצהרת בריאות וחיתום רפואי וללא תקופת אכשרה. החל מיום 10.9.15 צירוף חברים לפוליסה יהיה כפוף למילוי הצהרת בריאות וחיתום רפואי ותקופת אכשרה של 90 יום.
•           השבוע חולקו לתאי הדואר חוברות פוליסת "מגן ניתוחים וטיפולים לקיבוץ". לחברים שנרשמו לביטוח הרפואי המורחב. מי שמעוניין בחוברת נוספת, מוזמן לפנות אלי.
•           בכדי להימנע מסיכונים מיותרים, החברים שמשפצים או בונים מתבקשים להעביר אלי את טופס "אישור עריכת ביטוחי קבלן בנייה" לאחר שהחתימו את הקבלן, על מנת לוודא שאנחנו מכוסים מכל הצדדים ולא נשאר פתח לתביעות כאלו או אחרות.
   לכל שאלה או בקשת החזר כספי מהביטוח, אתם מוזמנים לפנות אלי
שנה טובה, עינת תומר – אחראית ביטוח
ראש השנה במוזאון "החצר הישנה"

אירוע ראש השנה במוזאון "החצר הישנה"
יתקיים ביום שלישי, ב' ראש השנה, 15.9.2015
בין השעות 10:00-15:00

הפעילות כוללת:
•           הכנת איגרות ברכה לשנה החדשה כמו פעם, ניתן יהיה לרכוש בול לשליחת האיגרות.
•           ספארי דבורים, נסיעה לראות את הדבוראי ליד המכוורות, הכרות עם הדבורה והדבש, כולל טעימת דבש .  במקום תיערך מכירת דבש איכותי.
•           סיור חוויתי במוזאון, הפעלת חלוצים, אפיית לחמניות וכמובן סיור בעגלה רתומה לטרקטור וביקור במוזאון הטרקטורים.
משך הפעילות כשלוש שעות.

מחיר לפעילות כולה: ילד מגיל 2 – 45 ₪
   מבוגר – 40 ₪
  אזרח ותיק 35 ₪ בהצגת תעודת אזרח ותיק ורישומה.

הנחה מיוחדת:
חברים שיגיעו מהשעה 12:00 – עלות כרטיס 20 ₪ בלבד  מגיל שנתיים.
אורחי חברים שיגיעו מהשעה 12:00 הנחה מיוחדת  - עלות כרטיס 30 ₪ בלבד מגיל שנתיים.
נשמח לראותכם,
צוות "החצר הישנה"

לשיר ודורין לדורין ושיר
יום מיוחד, שבו נוגעים החלומות במציאות, יום שבו שמיים כחולים כחולים   ללא עננים מחכים שתכתבו בהם את סיפור חייכם   רקיע שפותח את ליבו לקבל את התקוות, את התפילות כל שנרצה. יום של התגשמות כל הרצונות.  ולפני הכל תודה לכם כי רק בגללכם אנחנו ההורים שלכם. ליווינו אתכם מיום הלידה, מיום שזרחתם בעולמנו והיום אנחנו פה יחד כי גדלנו אתכם. אתם בונים את קנכם, אוספים מעשים שמהם יבנה הקן בדמותכם. אספו את כל היפה את כל הטוב את כל האהבה שבעולם, לבניין הבית שלכם.שברתם את הכוס, את כוס האתמול ניפצתם את האחד, את היחיד, את האני, ומזהר אורם של השברים תבנו את האנחנו, את היחד, את הזוג שבנוי משניים.   אתם בדרך שבה הדיבור הנעלה ביותר הוא בקול דממה דקה. שבמבט מבינים את הרצון ואת הצורך של השני הרמוניה שבה מקשיב האחד לשני ושמע אותו גם כשהוא שותק כשהנעלה ביותר הוא לשתוק ביחד (כשיודעים על מה שותקים).  העולם עגול ופתוח  מחכה רק לכם שתגעו בו ותנו לו לגעת בכםתנו לחיוך לחייך אתכם, זרמו עם מה שאתם, תנו לאהבה להוביל בדרכה(כי אהבה לא מודדים בגובהה ולא ברוחבה אלא בעומקה) האופטימיים יודעים שיש בעולם יותר זריחות משקיעות הגשימו את כל שתרצו  אנחנו ההורים וכל המשפחה הגדולה אתכם תמיד תמיד, באהבה גדולה  גדולה חנן, דיאנה, טלי, נאוה, מליק, ניצן, אלכס, עיליי,  מיכאל, ליבי ועדי

עונה חדשה של חוגים בחממה -– מוזמנים להשתתף!

החוגים והקורסים מתקיימים בשיתוף מרכז הפנאי "רותם", המועצה האזורית מנשה.   כל הפעילויות מוצעות בתשלום מסובסד.

חוג עיצוב והדפסה בתלת ממד
לימודי הדפסה תלת ממדית בחממה האקולוגית מאפשרים לילדים להפוך למהנדסים צעירים: פיתוח חשיבה יצירתית והמצאתית; חשיפה לעולם טכנולוגי מרתק; רכישת ידע וכלים טכנולוגיים מקצועיים; חוויית הצלחה והעצמה!
החוגים בהדרכת דניאל שטיבל. בעל 8 שנות ניסיון וידע בתחום מידול תלת ממדי, מדריך תחום התלת ממד בחממה האקולוגית.
ימים ושעות:
כיתות ה' - ט': ימי א', 15:30 - 14:00
כיתות ז' - ט': יום ג', 17:45 - 16:15
כיתות ה' -  ט': יום ד' 14:45-16:00
כיתות ד' - ו':  יום ד' 17:45 - 16:30

חמ-דע: חוקרים צעירים בנושא מדע וקיימות
חוג חדשני וייחודי, המיועד לנערים ונערות סקרנים האוהבים לחקור, לגלות ולהמציא!
נלמד להכיר צמחי מרפא, נפיק שמנים אתריים ונכין מהם משחות ותרופות. נלמד על חיים ברי קיימא ונתנסה ביצירת מרחב מקיים.החוג מיועד לגילאי ז' – ט'.
הדרכה: דקלה באשר, מומחית לצמחי מרפא ולארומתרפיה.  החוג יתקיים בימי ד' בשעות 16:00 – 17:30

למבוגרים– - הקורס ריפוי לחיינו מפתח ביתנו
בקורס נכיר צמחי מרפא נפוצים הגדלים בפתח ביתנו, נזקק שמנים אתריים מצמחים ונלמד איך להשתמש בהם להקלה במצבים שונים. נכין סבונים, נרקח סירופ ותמציות צמחים, נכין שמנים מושרים ומשחות שונות לטיפול בצרכים  אישיים ויומיומיים. נפתח מרחב שבו לכל משתתף תהיה הזדמנות להביא את הידע שלו וזיכרונותיו הקשורים ברפואה מסורתית. נתעד את הידע בחוברת שניצור, אשר כל אחד יקבל בסוף הקורס ויוכל לשמור ולהעביר למשפחתו.  הקורס כולל שבעה מפגשים, ויתקיים בשתי קבוצות, שתיהן ביום ג':
קבוצת בוקר: 9:00-11:30, קבוצת ערב: 17:30 – 20:00   מנחה: דקלה באשר
בכל שאלה מוזמנים לפנות לנועם גבע – חממה עין שמר
קלרה ברכה

2015 - –1925
קלרה ברכה
קלרה בניש נולדה בשנת 1925 למשפחה של שישה אחים ואחיות. היא הייתה הצעירה שבמשפחה והייתה שקטה וביישנית. אחיה הגדולים הצטרפו לתנועת נוער לא ציונית ורק אחותה הגדולה ממנה בחרה בתנועת הנוער "השומר הצעיר". קלרה, שהעריצה את אחותה- הלכה בעקבותיה. למרות החינוך שקיבלה למוזיקה, תיאטרון וספרות קלאסית, חלומה היה להגיע לקיבוץ. כשהיא בת 16, נמלטה מבולגריה מאיימת הנאצים שעשו את דרכם אל כיבוש המדינה. היא עלתה על סיפונה של אניית המעפילים "דוריאן", שעשתה דרכה מרומניה לישראל כשבדרך כמעט וננטשה על ידי רב החובל. בכניסה לישראל הם נתפסו על ידי הבריטים ונשלחו למחנה מעצר בעכו ואחר כך לעתלית. בעת המעצר פגשה את ברטיקו יחד איתו הגיעה לקיבוץ עין שמר. מהרגע הראשון בו דרכה כף רגלה בעין שמר הייתה קלרה עובדת חרוצה וזריזה. היא נשלחה לעבוד ברפת ומצאה סיפוק רב בחליבה וביציאה למרעה. וכאן, בעבודה ברפת פגשה את יהודה, בולגרי אף הוא. הם התאהבו ובחודש אוגוסט 1946, הם נסעו עם חמור ועגלה לכרכור והתחתנו אצל רב כדת וכדין.
לקלרה ויהודה נולדו ארבעה ילדים: דוד, ניר, שלמה ורונן. קלרה עבדה במספר ענפים בקיבוץ: ברפת כאמור, בלול התרנגולות ובמטבח אליו הביאה ניסיון וידע רב. בשנת 1973 נשלחה קלרה לקורס ביעילות מוגברת במרפאת שיניים. היא התמנתה למנהלת מרפאת השיניים והמשיכה להשתלם בקורסים שונים. בעין שמר, תיזכר קלרה בין השאר, כמי שהביאה את רופא השיניים המיתולוגי בוב. בהמשך, הביא אותה ליבה הרחב וטוב הלב לתפקיד וועדת קשר לחיילים.   בביתם של קלרה ויהודה, התנגנה תמיד מוזיקה קלאסית וביתם היה פתוח לבנים ולנכדים שהתענגו על המאכלים שבישלה קלרה ממיטב המסורת הספרדית. בשנים האחרונות התמסרו קלרה ויהודה לטבעונות מטעמי בריאות והמקררים היו עמוסי אוכל טבעוני ובריא ארוז בקפידה בצנצנות. מי שהזדמן לביתם התכבד בתה עשוי קליפות תפוחים, מעשה ידיה של קלרה. קלרה הייתה נעימת הליכות ואשת שיחה ששמרה על מבטא בולגרי כבד ועסיסי.   דמותה הקטנה, הולכת במהירות בשבילי הקיבוץ תהיה זכורה לרבים. יהי זכרה ברוך. חיים חננאל, בשם קיבוץ עין שמר

דברי הספד של דליה ברכה, אשתו של שלמה, בנה של קלרה
סבתא יקרה
יש המון דברים להגיד עלייך. קצת קשה להגיד ולחשוב בלשון עבר. את היית אישה מאוד חכמה ומעניינת. היית מלאת סיפורים מרתקים על הבית שבבולגריה, על החיים במחנה עולים בעתלית, והיה מדהים לשמוע אותך מספרת בהערצה גדולה על אחיך מואיז (במאי בתיאטרון הלאומי בסופיה). כל כך הרבה סיפורים מרגשים. וכשאת היית מספרת אותם הרגשתי שהכרתי את הדמויות בעצמי. כל כך אהבת לקרוא ספרים: שלום עליכם, מיכאל בר-זוהר, רם אורן ועוד אין ספור של סופרים וספרים שמלאו את חייך בהמון עניין והנאה. כאשר היית מספרת לי על ספר שבדיוק עכשיו את קוראת, ואם כמובן אני לא קראתי אותו, דאגת לעניין אותי כדי שגם אני אקרא את הספר. לפני כחצי שנה הפסקת לקרוא, העיניים שלך נחלשו והיית מתעייפת והראייה שלך הייתה מטושטשת. אמרת לי שאת קוראת ומתעייפת וכשאת קוראת את לא זוכרת מה קראת לפני כן. איבדת עניין, במקום שזה יתסכל אותך אמרת "עדיף לא לקרוא ולחלום על הספרים שקראת". תמיד רואה הכל בחיוב. לי היה קשה לקבל שלא יכולת להמשיך להינות מהדבר שהכי אהבת בחיים, החברים הכי טובים – הספרים. עניינתי אותך שיש ספרייה לעיוורים בנתניה ואני מעוניינת לעשות לך מנוי לשם, שבמקום לקרוא תקבלי את הספרים לפי בחירה שלך דרך השמיעה וכך תוכלי להמשיך להנות מספרים. אמרת לי בדרך האופיינים רק לך "לא צריך, אני מרוצה כך, אני שוכבת בעיניים עצומות וחושבת על החיים." כיף היה לבוא אלייך, היית מקבלת אותי בחיבוק ונשיקות והייתי מתיישבת בספה בה שכבת ותוך כדי מסג' ברגליים היית מתחילה לספר לי סיפורים, אבל הפעם בלדינו ואני הייתי עונה לך בספרדית. היו אלו רגעים מיוחדים, חזרה לשורשים שלך ושלי. סבתא, את אף פעם בשנה האחרונה לא התלוננת, תמיד היית מרוצה, מודה על הכל ומסתפקת במעט, כאופייני לאישיות שלך. מאוד חשוב לך היה שלבנים יהיו חיים טובים. פירגנת לחיים היפים שיש למומו ולי, אמרת לי "תשמרי על זה כי כיף לראות שאתם אוהבים ודואגים האחד לשני" . סבתא יקרה, אני נפרדת ממך בהמון הערצה,  נוחי בשלום, דליה.

לסבתא קלרה האהובה,
בשם כל נכדיך רצינו להקדיש לך כמה מילים.
רצינו להודות לך על היחס החם והאוהב. תמיד פינית זמן עבורנו לא משנה מה, אהבת את כולנו אהבת חינם. ובשבילך כל אחד מאתנו היה הכי מיוחד בעולם.
קיבלת אותנו כמו שאנחנו, הקפדת על אהבה ללא תנאים. תמיד בחיוך גדול שמחמם את הלב, היית בשבילנו אוזן קשבת.
דאגת לעטוף אותנו שאף פעם לא יהיה לנו קר, ואם קיבלנו איזה פצע, קוץ או שריטה תמיד ידענו איפה נמצאת הרופאה הכי טובה.
הענקת לנו אושר ושמחה שאי אפשר לתאר במילים. לכל אחד מאתנו היה מקום שווה ומיוחד בליבך הגדול, בלי חשבונות.
עבורנו היית הסבתא השמחה, החזקה והכי אופטימית.
דאגת למלא את קיבתנו באוכל טעים, קינוחים ועוגות יום הולדת שרק בשבילן שווה לגדול בעוד שנה.
בכל אחד מאתנו השארת חותם על דבר מה, אבל המשותף לכולנו זאת האהבה שהרעפת עלינו בכל ביקור.
למרות שבצעירותך עברת דברים לא קלים, ראית את החיים בפשטות ואופטימיות.
הסיפורים המעניינים שלך מעוררי השראה ותקווה בכולנו. תודה שאהבת אותנו בכל תקופה ושלב של החיים.
איזו חלוצה היית.. ותמיד תשארי כזו בשבילנו.
תחסרי לנו מאוד, את הגדולה מכולן!!
אוהבים ומתגעגעים הנכדים.
"אם תרצנה בליל דמעותיך
שימחתי לך אבעיר כצרור תבן
אם תרחפנה מקור עצמותיך,
אכסך ואשכב על אבן"
-נתן אלתרמן-
תזכורת לחברי הגיל השלישי

ביום שלישי 15.9.15   חג שני של ראש השנה
נתאסף בשעה 8:00 במועדון לחבר
לארוחת בוקר קלה.
בשעה 9:00 ניסע לביקור ב"אוטופיה"  
הכניסה לגן עולה 54 ₪.
אפשר לשלם במזומן או בכרטיס אשראי.
יש להביא תעודת גמלאי
נתראה,

רבקה שדה