חפש בעלונים קודמים

עלון 34 (2015) (6030) יב' תשרי תשע"ו



"חג סוכות תעשה לך שבעת ימים ושמחת בחגך והיית אך שמח"
לפני החג ובהמשך שבוע החג:

         קישוט הסוכה – יום שבת 26.9 בשעה 17:00
בדשא הגדול.
         ריצת ליל ירח מלא – יום שני 28.9 בשעה 20:30.
         הפעלה לכל המשפחה "הולה הופ" – יום שלישי 29.9 בשעה 17:00 בסוכה.
         חנוכת המיניפלסט החדש – יום שלישי 29.9 בשעה 17:30 במיניפלסט – ללא ילדים.
         יריד מכירות "כל מה שאת אוהבת" – בהפקת  טל גולן - יום שלישי 29.9 בשעות 16:30 – 21:00.
         סרט חקלאי בסוכה – יום חמישי 1.10 בשעה 20:00
הקרנת סרט בסוכה כמו פעם - בואו ליהנות ממערבון קלאסי! הסרט מתאים למבוגרים ולילדים מגיל בית ספר בליווי מבוגר
  

כולם מוזמנים לחגוג וליהנות מכל השפע הזה! חג שמח, צוות החג

מקשטים יחד את הסוכה הגדולה!
ניפגש ביום שבת הקרוב 26.9.15   בשעה 17:00
ליצור שרשראות, פרחים,לתלות כותנה ושלל יצירות.
כולם מוזמנים לדשא הגדול!
צוות החג
ריצת ירח מלא - חוזרים בגדול!
ביום שני 28.9.15 מוצאי סוכות בשעה 20:30
זינוק מהחממה בשני מסלולים.
מסלול ארוך - 8 ק"מ ריצה
מסלול משפחתי - 4 ק"מ ריצה או הליכה
כולם מוזמנים - חברים , נעורים , ילדים
שתהיה לנו שנה טובה וספורטיבית.
אלעד יגודה וגלי יגוד


הודעות ושונות
מזל טוב לז'קלין ורונן ברכה  לנישואי אורטל עם אביתר כרמון
הרבה הצלחה בחיים לזוג הצעיר
ברכות חמות לכל המשפחה!!!

מזל טוב לרנה ועומר גבע
להולדת הבן
אח לנעם, עדו ושיר.
לעדה ואביטל להולדת הנכד
ברכות לכל המשפחה!!!

מזל טוב לענבל וגיא משיחלהולדת הבן
לנורית ורובי להולדת הנכד
הרבה בריאות, אושר וכושר
לכל המשפחה!!!

מזל טובלמוחמד – הכל יכול של הבניין
ולאשתו אנהר
להולדת הבן הבכור
הרבה מזל טוב ואושר לרוב!!!

מועדי הצבעת הקלפי
יום ו' 25.9.15 במשרדי המשק: 11:30 – 12:30
יום א' 27.9.15  (ערב חג) במשרדי המשק: 11:30 – 13:00
אוריין גנדלמן

זמני ארוחות בחדר האוכל בסוכות
יום שישי 25.9.15 - לא תתקיים ארוחת צהריים.
ארוחת ערב - תתקיים כרגיל.   בשעה 19:45 תגיע קבוצה של 200 חניכים לאכול בחדר האכול,
אנו מבקשים מהסועדים בחלק הדרומי של חדר האוכל להשאירו פנוי בשעה זו.
יום ראשון 27.9.15 ערב סוכות - לא תתקיים ארוחת צהריים   ארוחת חג תתקיים בין השעות 20:00-18:15
יום ראשון 4.10.15 ערב שמחת תורה - חדר האוכל סגור.
יום שני 5.10.15  שמחת תורה - סגור.
אנא התארגנו בהתאם, צוות המטבח

"פותחים שבת" תפתח את
שעריה בשבוע הבא,
בערב שבת של חג הסוכות.
עם שירי החג בביצועים מגוונים, ועם דרשה של
אדם זרטל
על מגילת קהלת

הציבור מוזמן!
 הומור אלוהי
״אני מבקש לשלוח את תנחומיי לכל התמימים שבזבזו זמן וכסף כדי להוציא דרכון "אירופי" – שיהיה לילדים קל ללמוד באוניברסיטה במחיר מצחיק....
הלכו לדודה חנצ'ה הזקנה שגרה בבית אבות בשכונה ז' בקריית-עאמה, חקרתם אותה על הסבא-רבא שנולד בפיזדייצקי-שרמוטייב בצפון-מערב גליציה בשנת 1890, שילמו 15,000 דולר לנוטריון המהולל אלפרד קוזנייצוב-חמלניצקי-אלקסלסי שיושב במשרד מפואר במגדל עזריאלסקי המעוין, למדו גרמנית 3 שנים במכון גתה דה-לה-שמאטע.
בקיצור, עשו את כל מה שצריך - ואחרי שקיבלו סופסוף את הדרכון "האירופי" המיוחל גילו שרבע אפריקה, חצי סוריה, שני שליש עירק ושלושת רבעי אפגניסטאן כבר שם, בלי נוטריון ובלי דודה ובלי סבא רבא ובלי בטיח.
המילקי אולי זול בשקל, אבל הרחובות נראים כמו עזה במקרה הטוב, או מוגדישו בירת סומליה במקרה הפחות טוב - והעתיד יותר גרוע מהעתיד של עזה ומוגדישו!!!
יש אלוהים -  הגדול מכולם וחוש ההומור שלו מדהים!!!לפני 70 שנה, האירופים שלחו רכבות עמוסות יהודים מזרחה. עברו כמה שנים, והם מקבלים רכבות עמוסות מוסלמים, מערבה. אם זה לא חוש הומור אלוהי, אז מה זה??"שנה טובה " חברים, והרבה אושר !!!   מהאינטרנט, העביר לעלון: חופי

פינוי מחסן
כל מי ששם ציוד במחסן הצמוד לחדר עיתונים בלובי בחדר-האוכל
מוזמן לפנות אותו בהקדם, המחסן עובר להשכרה
לא נהיה אחראים לציוד שיישאר
דנה שחר

סיום קדנציה ועדת פרט
צוות ועדת פרט:  פיט אברהמי, קובי גרוסמן, דגנית חננאל וניבה גולן  סיימו קדנציה.
אנו מודים לצוות על פעילות ארוכת שנים, על הרצינות והשמירה על הפרט.
תודה, מש"א

החינוך האוסטרלי - מהמבט הישראלי
לקראת שנת הלימודים החדשה נפגשתי עם משפחת אייזן  שחזרה משנתיים באוסטרליה  לשמוע על החינוך הקפדני אך המכילבארץ הקנגורו // עינת תומר
שלוש בנותיכם התחילו לפני כשבוע את שנת הלימודים בארץ:נכון, נעמה עלתה לכיתה ה' בבית הספר "רעות", נועה עלתה לכיתה ב' ותמר עלתה לכיתה א'בבית הספר "ניצני רעות".
היכן למדו בנותיכם באוסטרליה?   הבנות למדו והתחנכו במשך שנתיים בבית הספר "צ'נסלור סטייט קולג'" בקווינזלנד  ב"סאן-שיין קוסט" באזור "סי פי דאונז" שבאוסטרליה. גרנו במרחק הליכה מבית הספר.
בארץ עלה לכותרות נושא הצפיפות בכיתות. כמה תלמידים לומדים שם בכיתה? בכל כיתה לומדים כ-27 תלמידים, יש 6 כיתות בכל שנתון.
כיצד נראה גן חובה באוסטרליה? גן חובה באוסטרליה מזכיר כיתה א' בישראל: הגן נמצא בשטח בית הספר, לילדים אותם כללים וחוקים כשל ילדי בית הספר. יש להם מערכת שיעורים קבועה בה הם לומדים לקרוא ולכתוב. הם כמובן גם מציירים, יוצרים ומאזינים לסיפורים. בסוף השנה הם מקבלים תעודה כשאר ילדי בית הספר.
כיצד בנויה שנת הלימודים באוסטרליה? השנה באוסטרליה בנויה אחרת ממה שאנחנו מכירים:  בית הספר פועל מסוף ינואר עד אמצע דצמבר. החופש הגדול הוא 6 שבועות, שזו חופשת חג המולד. השנה מורכבת מ-4 סמסטרים, בין כל סמסטר יש שבועיים חופש.
בארץ יש תחושה שהשגיות עלולה להפלות לרעה ילדים עם קשיי למידה ומאוד נזהרים מהנושא. לעומת זאת באוסטרליה מאוד מעודדים השגיות. שם לא חוששים מהנושא?   הם הישגיים בצורה חיובית. לדוגמא: בסוף כל סמסטר המורה בחורת תלמידים שהצטיינו בהתנהגותם, הישגיהם ויחסם לחברים ואותם תלמידים מקבלים תעודת הצטיינות בטקס שנערך בפני כל התלמידים.

איך תסבירו את זה שבאוסטרליה התלמידים יושבים בשקט בכיתה ובארץ יש תחושה של ג'ונגל בכיתות?הם מצליחים ליצור חינוך קפדני בשילוב של מספר גורמים:  חוקים: החוקים בבית הספר מאוד ברורים יש כללי התנהגות בסיסיים וכבוד כלפי המורה.כל ההתנהלות מאוד רגועה, בכיתה שקט והתלמידים לוקחים אחריות על התנהגותם.  לדוגמא: אם תלמיד מתנהג לא יפה בשיעור הוא צריך לקחת את חפציו ולעבוד בכיתה אחרת.
כבוד למורים: את המורה מכנים בכינוי גברת ושמה הפרטי לדוגמא: "מיסיז גרין". זה יוצר יחס של כבוד בין התלמיד למורתו
תלבושת אחידה: הם מאוד מקפידים על תלבושת אחידה מכף רגל ועד ראש: מכנסיים/חצאית בצבע כחול כהה, חולצת צווארון, גרביים לבנים, נעליים שחורות, (אסור לבוא בסנדלים) וכובע – שחובה לחבוש בהפסקות.
 ערכים: יש 5 ערכים שמלווים את בית הספר לאורך השנה: אכפתיות, אדיבות, התחייבות, שיתוף פעולה, לעשות את הכל. לאורך כל השנה מתמקדים בערכים אלו ובכל שבוע מתמקדים בערך אחר. הילדים מכירים את הערכים ומיישמים אותם מתאוריה למעשה.
התכנסות בית ספרית:  פעם בשבוע יש התכנסות של כל ילדי בית הספר אותה מנחים 2 ילדים שמתכוננים לזה כל השבוע. בהתכנסות סגן המנהל מדבר על כל מני מקרים שקרו, כיתות יכולות להציג משהו בפני שאר התלמידים. להתכנסות הזו יש משמעות מאוד גדולה בעיניי התלמידים.
מה עוד שונה בין מערכת בישראל לזו באוסטרליה?
המורה מתמקצעת בשכבת גיל אחת:  המורות נשארות קבועות לכיתה, למשל: מורה של כיתה ג' מלמדת כיתה ג' לאורך השנים ואז היא מתמקצעת בגיל הספציפי אותו מלמדת. היא לא עוברת עם התלמידים לשנתון הבא.
לומדים בשיטת הנושאים, כמו הקיבוץ של פעם: שיטת הלימוד שלהם מזכירה את השיטה בה למדו בקיבוצים, שיטת הנושאים. לוקחים נושא  ומלמדים אותו מזוויות שונות בקריאה וכתיבה, באמנות, בטיולים ועוד.
הרכב התלמידים בכיתה משתנה מדי שנה:  בכל שנה מערבבים את כל ילדי השנתון, כיתות האם משתנות כל שנה. עד כיתה ג' לילדים ייצא ללמוד עם כל הילדים בשנתון וזה נותן להם תחושת שייכות וביטחון כשהם לומדים ופוגשים ילדים נוספים מהשנתון.
שילוב מורים גברים:  בבית הספר מלמדים הרבה מורים גברים, יש בין מורֶה אחד לשניים בכל שכבה. הם באופן כללי מנסים לא לתת זהות מגדרית לבעלי מקצוע (יש הרבה כבאיות, חשמלאיות ועוד).
התנדבות הורים: הם מאוד מקדמים הורים מתנדבים בבית הספר, הם מאמינים שמעורבות הורים גורמת להשקעה רבה יותר של ילדים בלימודים. כל הורה מתנדב מקבל סיכת התנדבות וזו גאווה הן לתלמיד והן להורה.
שילוב ילדים עם מוגבלויות: נושא השילוב מאוד חשוב להם, ילדים עם מוגבלויות, אוטיסטים, עיוורים וילדים בכיסאות גלגלים לומדים בכיתה רגילה ומשולבים בצורה טבעית עם שאר התלמידים.
בזמן שהילדות למדו בביה"ס אתם עבדתם, היכן?שנינו עבדנו באוניברסיטה, שהייתה במרחק הליכה מביתנו.  יוסי עבד כביולוג ימי וטל עבדה במחלקת רכש.
איך התחושה לחזור לקיבוץ? כיף לחזור הביתה, כי אין כמו בבית.
איפה יותר חם באוסטרליה או בישראל?  שם חם אך יורד גשם ובארץ פשוט חם...

שמחת תורה
הקפות שניות במוצאי שמחת תורה

יום שני 5.10.15
בשעה 20:30
ברחבת בית הכנסת
במושב תלמי אלעזר
חגיגה של צבע, ריקודים והרבה שמחה
כולם מוזמנים!!
ממכחולה של חנה דנון // עינת תומר

מהיום תתלה בלובי חדר האוכל תערוכת ציורים פרי מכחולה של חנה דנון.   התערוכה מתמקדת בנופים בסגנון "אקוורל"   (צבעי מים).
חנה לומדת ציור במילוא כבר מספר שנים, לפני כן למדה בגבעת חביבה.   היא מציירת כבר 20 שנים.
בנוסף לנופים היא מציירת גם פרחים וציפורים.
היא התנסתה במגוון סגנונות ציור: עפרונות, פחם, אקריליק, צבעי שמן וצבעי מים, אך הסגנון המועדף עליה הוא צבעי מים.
התערוכה נתלית עכשיו לכבוד החג, נושאי התערוכה- נופים וטבע מתאים לחג הסוכות.

שנה טובה לחברי הגיל השלישי ולבית עין שמר

בראש השנה הוזמנו חברי הגיל השלישי למפגש של ארוחת בוקר לכבוד השנה החדשה לאחר מכן מי שרצה נסע לגן "אוטופיה". כולנו התרשמנו ונהנינו.
לרגל החג כתבה שלומית תומר ברכה והרי היא לפניכם:
המשך חגים שמחים, רבקה שדה
ברכה לגיל השלישי לראש השנה תשע"ו
"הימים חולפים שנה עוברת, אבל המנגינה נשארת!"
והמנגינה של בני הדור שלנו היא מנגינה של אנשי שורש וצמרת. הייתה לנו הזכות לחיות תקופה, כבר ארוכה... שראשיתה כולה ערכית ומרגשת. תקופת החלוציות ובתוכה שנים ראשונות של עין שמר, מלחמת השחרור והקמת המדינה. להצמיח את שורשינו ואחר כך להשפיע על שורשי ילדינו ובמידת מה של נכדינו. לאורך כל השנים לא הסתפקנו בחיי יום-יום רגילים, על פני השטח. שאפנו תמיד ליותר, לצמרת, חיינו לאור אידיאולוגיות לא קלות, נתנו כיכולתנו בפעילות, בהתגייסות, בהרגשת שליחות ובהחלט נהנינו ונהנים גם עכשיו מהפירות. זהו נושא המנגינה של דורנו לטעמי, חיים של טעם!
בפרוס השנה שלפתחנו נברך ונתברך בחיים טובים ושקטים, כפי שמתאפשר לנו כיום בביתנו, עם בריאות טובה, עם רגעי התעלות כמו בקבלת שבת או בחגים או בשעת קריאת ספר טוב,  ולא פחות, עם שקט בטחוני ועם התקדמות בפרויקטים הקיבוציים שיבטיחו את עתידנו.
שנה טובה!!! ותודה רבה לרבקה שדה על היוזמה לפתוח את השנה החדשה עם חברי "הגיל השלישי" בארוחת בוקר נחמדה ונעימה, ולאחריה הטיול ל"אוטופיה".   שלומית תומר
"כלולה"
עולם קסום של מתנות וצבע
לפני כחודש העתיקו כלנית וינון חדוותי את הסטודיו שלהםמביתם שבמאור לקיבוץ עין שמר. זו הזדמנות לברך ולפרגן על המקום החדש // עינת תומר
ברוכים הבאים לעין שמר: לפני כחודש העברנו את "כלולה" לעין שמר, ל'בית קירור' שהיה שייך למיניפלסט, צמוד למחסן תחפושות, מול ה"גוס פאב".
לפני כן העסק היה בבית שלנו במושב מאור. החלטנו לגדול ולפתח את "כלולה" ושמחנו שנמצא מקום מתאים עבורנו בעין שמר, יש לנו קשר משפחתי ואישי לעין שמר ונעים לנו פה.
מי זו "כלולה": "כלולה" זה שם הילדות שלי, העניקה לי אותו המטפלת מרגו ורדי האגדתית. לימים לקוח שהזמין מתנה אמר לי, אז בעצם הכל כלולה וחייכתי, כי זה בדיוק זה. ב"כלולה" אנחנו מעצבים ומדפיסים מתנות אישיות עם שם. בכל מתנה אנחנו משקיעים את מלוא תשומת הלב. חשוב לנו להעניק חוויה אחרת, אישית ומרגשת. אנחנו מקפידים על איכות המוצרים וההדפסה. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה צמוד עם המתפרה של עין שמר, שולה חדוותי תופרת לנו את התיקים, שקי הכביסה ועוד מגוון מוצרים, אין עליה. אלופה!
סדנאות אומנות: בנוסף למתנות אני גם מעבירה סדנאות יצירה בסגנון "סקארפ" שזה עיצוב בנייר, הכנת כרטיסי ברכה, עיצוב אלבומים ועוד. הסדנאות זו האהבה הגדולה שלי, יש לנו ציוד איכותי ומקצועי ומיטב החומרים והאביזרים, כל סדנה כאן היא חגיגה של צבעוניות ויצירה.
מתנות שעושות אימהות מאושרות:  ברגע שההורים מעניקים שם לתינוק, כאן אנחנו נכנסים לתמונה. האמא חוזרת הביתה מבית היולדות ורואה את שם התינוק על מגוון המוצרים שהכנו לה כמתנה: שמיכות, בגדי גוף, תיקים, חיתולי טטרה. ההתרגשות גדולה (גם אבות לא נשארים אדישים) בנוסף, אנחנו מכינים גם מתנות לאחים הגדולים: תיק, בקבוק או מגבת. אנחנו מדפיסים בכל השפות עברית, ערבית, אנגלית וגם מתנה בסרבית כבר יצא לנו להכין. השמות שמגיעים אלינו לסטודיו הם מגוונים ומקוריים. הכנו מתנות לשוקף ואדום, הדורם, דוריה, שאלימר ועוד.  מי שמחפש שם מקורי, אני הכתובת, כבר יש רשימות...
וחוץ מהעסק המטופח אתם גם מטפחים משפחה לתפארת: אני בת דגניה א', אנחנו 5 אחים במשפחה. בתחילת דרכנו המשותפת ינון ואני גרנו בעין שמר ואף התחתנו ב"פארק הרכבת". לפני 8 שנים החלטנו לצאת לדרך עצמאית. אנחנו גרים במאור, הילדים מתחנכים במצר. יש לנו 3 ילדים: נווה (כמעט 7),  אמיתי (כמעט 6) ומאיה (שנה ו4 חודשים). ינון עובד כמדריך תיירים וכשהוא בבית, הוא שותף מלא לעסק.

זו הזדמנות להגיד תודה לכל מי שסייע במעבר והכנת הסטודיו, לדנה שחר, נאוה גור ועמי גלעד ולצוות המקסים של סיגל יגודה סאמר ומוחמד!
אנחנו מזמינים את החברים לבוא ולהתרשם, לראות עסק כייפי, צבעוני וחיובי.
טלפון ב"כלולה": 4321 נייד: 052-4705570  אתר: www.caloola.co.il
           
אושפיזין במיניפלסט

בחוה"מ סוכות יום ג' 29.9.15 בשעה 17:30
כולם מוזמנים לביקור אושפיזין במיניפלסט החדש.
בתוכנית:
•           התכנסות ברחבת המפעל וכיבוד קל.
•           ברכות לפתיחת המפעל החדש.
•           סיור התרשמות במפעל.

מיניפלסט מאחל לכל הקיבוץ חג סוכות שמח

להתראות במפעל