חפש בעלונים קודמים

עלון 37 (2015) (6033) ג' חשוון תשע"ו



 
הודעות ושונות

מזל טוב
לתמר ואורי ארסטר
להולדת הנכד – ינאי
בנם של ליאור ויואב
אח לעומרי
ברכות לכל המשפחה!!!


מספריית הילדים
ספריית הילדים פתוחה בימי שני בין השעות 17:30-16:00
מוזמנים לעיין, לקרוא ולשאול ספרים.
שמחה תמיד לראותכם
איה מלומן


חיסוני כלבת
חיסוני כלבת יתקיימו
ביום שני 19.10.15
בשעה 11:30-10:30
בחדר העלון
התשלום במזומן,
נא להביא את הכלב קשור ברצועה.
הפתעה מובטחת לכלבים שיתנהגו יפה.
עינת תומר – ועדת כלבים


תוספת לכתבה על הכדורעף מהעלון הקודם
בעקבות המאמר שהתפרסם בעלון האחרון
לקראת המשחק שהתקיים נגד הקבוצה הטורקית חיפשו מתורגמן
מטורקית לעברית.מצאומתורגמן בקיבוץ "גבולות" שבין מייסדיו
היה גרעין טורקי.שמו היה סימנטוב פלומו שהיה באותה עת
רכז הקניות של הקיבוץ.
כל זה זכור לי מידע אישי.
יגאל קצנלנבוגן


חורים בחולצה?
שמתם לב לתופעה של חורים קטנים בחולצות טריקו המופיעים דווקא באזור חגורת הבטן? דיון סוער שהתקיים במערכת הוביל אותנו אל אילן בז'ה, סמנכ"ל הסחר של קבוצת H&O
ומנחה בכיר במחלקת עיצוב אופנה בבית הספר הגבוה לטקסטיל ואופנה "שנקר",שניסה להסביר את התעלומה:
משקל נמוך של הבד (או במילים אחרות, בד לא איכותי) – סריגה דלילה של חוטים, יוצרת מצב שבו כל מגע עם כפתור או עם רוכסן יכול "לקרוע" את הבד הדליל וליצור חורים קטנים.
כביסה וייבוש בחום גבוה של כותנה ופוליאסטר (או במילים אחרות, טיפול לא נכון בבד) – כשמכבסים ומייבשים בחום גבוה כותנה מעורבת בפוליאסטר הפוליאסטר "נשרף" בגלל החום הגבוה ויוצר בד דליל.ושוב, מגע עם אבזם או קצה שיש יכול ליצור בקלות חורים קטנים.
מהעיתונות, העבירה לעלון המשק: שולה חדותי



מצלמות בסככת הרכב
היום הותקנו 2 מצלמות בסככת הרכב ומצלמה נוספת לכיוון תחנת הדלק.
המצלמות מיועדות למעקב אחר תקינות הרכבים
ואמצעי למניעת גניבות.
בהזדמנות זו אני מזכירה לציבור לדווח על כל פגיעה ברכבים
כדי שכולנו נוכל לנסוע ברכבים תקינים ובטיחותיים.
אדווה בראון – סידור רכב
עדכון לגבי המצב הביטחוני
לציבור החברים שלום,
אנו עדים לאחרונה לעליית מדרגה באירועים הביטחוניים במדינה, מצב שמדאיג את כולנו.
בשל מצב זה צוות צח"י נפגש ופעל בכמה דרכים:
1.         שמירה בשער 24 שעות ביממה- המחסום בשער סגור והשומר פותח אותו בהתאם לשיקול דעתו.
לתקופה מתוחה זו אנו מביאים חברת שמירה שתשמור בשערבין השעות 6:00 - 19:00.
2.         הורים וחברי קיבוץ חמושים התבקשו להסתובב מספר פעמים ביום באזור גני הילדים.
3.         גני הילדים נעולים במהלך כל היום, הילדים לא יוצאים לטיולים ארוכים ורחוקים מהבתים.
4.         בתי הילדים והמקומות המרכזיים בקיבוץ יצוידו בגז מדמיע.
5.         קידום הקמת כיתת כוננות.

אנו מזכירים לכולם שבהרבה מקרים הערנות שלנו הציבור היא שעוזרת למנוע אירועים ביטחוניים, בבקשה היו ערניים, ובכל מקרה חשוד לפנות לאדווה הרב"שית או למשטרה- בהתאם למקרה.
כמו כן- השמירה בשער בין השעות 19:00- 22:00 ממשיכה להתבצע על ידי חברי הקיבוץ. בבקשה דאגו להגיע בזמן לשמירה (אתם מחליפים את השומר שלפניכם), להשאיר את המחסום סגור ולתשאל אנשים ולא להקל ראש בנושא.

מחכים לימים רגועים ושקטים יותר,
צוות צח"י ואדווה בראון- רב"שית.


לשומרים בשער שלום,
לאחרונה אנו נמצאים בתקופה מתוחה ולכן עלינו להיות ערניים ולתת את כל תשומת הלב לשמירה יעילה.
בבקשה שימו לב לנהלים הרשומים מטה ופעלו לפיהם.
כמו כן, הגיעו לעמדת השמירה לא יאוחר מ- 19:00,על מנת להחליף בזמן את השומר הנמצא בשער.

נהלי שמירה
-           ישיבה עם חלון פתוח במהלך כל השמירה.
השער הצהוב סגור עד האמצע והמחסום מורד למטה. -
- יש לשאול כל אדם הנכנס לקיבוץ לאן פניו (למעט מי שמכירים) ולהכניס בהתאם לשיקול הדעת.
- יש להסתכל על היוצאים למניעת גנבות (פרות וכדומה).
 אין לעזוב את השמירה לפני הגעת המחליף.-
במידה ומתעורר חשד יש לפנות לרב"שית:אדווה בראון- 058-4414832ובמקרה חמור/ דחוף יותר – לפנות ישירות למשטרה 100 ולאחר מכן לעדכן את הרב"שית.

טלפונים נוספים חשובים:
שוטר קהילתי – שרון
 050-6272859
קב"ט המועצה – אורי בן יהודה
050-7663009

תודה, אדווהבראון

פותחים שבת

השבוע – "מים, מים בשירים". על פרשת "נח" אבישי גרוסמן.
--------------------------------------------------------------------------------
לפני שבוע שרנו משיריו היפים של סשה ארגוב בשירת רבים ובביצועים סולניים. ברצוני להביע תודה מיוחדת לאבנר ארבל על "יוסי ילד שלי מוצלח" מלבב וחינני שהעלה עם הילדים שחר ושירי אלון, לצלילי הקלרינט של מירי גרוסברג, זִמרתו של קובי גרוסמן והמפוחית של עלי אלון. היה נהדר!
 על פרשת "בראשית" דיברה סיגל דקל. וזוהי דרשתה: פרשת בראשית היא הפרשה החגיגית והמפוארת ביותר בתורה. חגיגית משום שהיא פותחת את התורה ואת מחזור הקריאה; ומפוארת משום שדחוסים בחמשת פרקיה כמעט כל הסיפורים הכי גדולים בעולם: בריאת העולם,יצירת האדם, מפת גן העדן, עץ החיים ועץ הדעת, והנחש, קין והבל, מתושלח ולמך הרוצח הסדרתי, בני האלוהים ובנות האדם.
התנ"ך בכלל והתורה בפרט, מקדישים רק פרקים בודדים לְסַפֵּר בהם את תולדות העולם והאנושות. כבר בסוף פרק יא' של ספר בראשית, עובר הסיפור להתמקד במשפחת אברהם, ממנה כידוע עתיד להיוולד עם ישראל. עם ישראל הוא עניינו המרכזי של התנ"ך. ואף על פי כן מוקדש המקום הראשון, החגיגי והמפואר לעניין אחר: "בְּרֵאשִׁית, בָּרָא אֱלֹהִים, אֵת הַשָּׁמַיִם, וְאֵת הָאָרֶץ".

רש"י מיישב את אי-ההתאמה הזו ואומר כך: התורה נקראת בספר משלי "ראשית דרכו", וישראל נקראים בספר ירמיה "ראשית תבואתו", ומכאן שכאשר נפתח התנ"ך במילים "בְּרֵאשִׁית, בָּרָא אֱלֹהִים, אֵת הַשָּׁמַיִם, וְאֵת הָאָרֶץ", כוונתו היא בשביל התורה ובשביל ישראל, נבראו השמיים והארץ.
ר' יצחק ממשיך כיוון זה, ומפרט בשביל מה נחוצה לישראל בריאת העולם: לא היה צריך להתחיל את התורה, אלא מ"החודש הזה לכם ראש חודשים וכו'", שהיא המצווה הראשונה שנצטוו בה עם ישראל. ולמה פתח ב"בראשית ברא וכו'"? כדי לספר לעמו את כוחו לתת להם נחלת גויים. שאם יאמרו אומות העולם לישראל: אתם שודדים שכבשתם ארצות של עמים אחרים, יענו להם בני ישראל: כל הארץ היא של אלוהים, הוא בראה, והוא מחליט למי לתת אותה. ברצונו נתנה לגויים, וברצונו נוטל אותה מהם ונותן אותה לנו.
כאשר אומות העולם הצהירו בימים שטרם הוקמה המדינה: "פלשתינה היא ארץ ערבית ואין לזרים כל חלק בה", השיב להם נתן אלתרמן בעוקצנות ב"טור השביעי" שלו, בשיר "ארץ ערבית", בהשראת פרשנות זו של רבי יצחק:




ארץ ערבית/ נתן אלתרמן
לילה צַח אילנות מְנִיעִים/ את נוֹפָם בִּלְחישָה אַוְרִירִית/. מִמָרוֹם כּוֹכְבֵי- לֵיל עַרְבִיים/ נוצצים עֲלֵי אֶרֶץ עַרְבִית.//
נוצצים כוֹכְבֵי- לֵיל במִצמוּץ/ וזורעים את אוֹרָם הָרָעוּד/ על הַעִיר הַשוֹקֶטֶת אִל- קוּדְס/ שֶחָנָה בָּה המלך דָאוּד.//
ומשם הם צופים ורואים/ את העיר אִל-חָלִיל מִמֶרחָק/ עיר קִבְרוֹ של הָאָב אִבְּרָהִים,/ אִבְּרָהִים שהוליד את אִיסְחָק.//
וּמִשָם קַו אוֹרָם הַשָנוּן/ אָץ לִצְבּוֹעַ בְּזוֹהַב אוֹרוֹ/ את מֵימֶי הנהר אִל-אוּרְדוֹן/ שֶיַעֲקוּבּ בְּמַקְלו עֲבָרוֹ.//
לילה צַח בִּרְמִיזָה אַוריִרִית/ נוצצים כּוכְבֵי- לֵיל כַּחוֹק/ על הריה של אֶרֶץ ערבית/ אשר מוּסָה ראה מרחוק.//
 אינני אדם דתי, אינני מאמינה בקיומו של אלוהים, בבריאה ובסיפורי הראשית של התנ"ך. ואף על פי כן אינני יכולה לבטל את עוצמת נוכחותם והשפעתם של סיפורים אלו לאורך אלפי שנים ועל המון מיליונים של אנשים. אם היה בא אלי אדם ומבקש לגרש אותי מביתי, משום שאלוהיו הבטיח לאבות אבותיו בית זה, והרי הדברים כתובים כאן שחור על גבי לבן בספר שבידו, הייתי מתקשרת לשירותי בריאות הנפש. בוודאי שלא הייתי מוסרת לו את המפתחות, ומצטרפת בהבנה לגל הפליטים השוטף את אירופה. ואף על פי כן, נדמה שכאשר מדובר בהבטחה של אלוהים לאברהם בעניינה של ארץ ישראל, יש לדברים מעמד אחר.
בין אם נברא העולם בשישה ימים בשביל התורה ובשביל עם ישראל, ובין אם נעדיף את תיאוריית המפץ הגדול; בין אם בריאת העולם תשמש בידנו להוכיח לאומות העולם את חזקתנו על הארץ, ובין אם יכפה עלינו לכבד אמנות בינלאומיות בדבר זכות ההגדרה העצמית של עמים אחרים; התורה הזו וסיפוריה, תמשיך להיות עבורנו מקור למחשבה ויצירה בכל מקום ובכל דור, מידי שבוע ומתוך כל פרשה. והערב בחגיגיות ופאר, מתחילים אותה שוב מפרשת בראשית,ממש מההתחלה: "בְּרֵאשִׁית, בָּרָא אֱלֹהִים, אֵת הַשָּׁמַיִם, וְאֵת הָאָרֶץ".
תודה לסיגל על הדרשה החגיגית, העשירה והמעניינת.ענה.



תגובה לדבריו של עידו ספקטור בנושא "העברת כספי גימלאים לבנק" מהעלון הקודם
עידו שלום
עברו שלוש שנים מאז שהחברים יצאו לבנקים. בימים אלה אנחנו נפגשים עם נציגי הבנק על מנת לשמר ואולי אף לשפר את התנאים שניתנו לנו. התנאים שיהיו לחברי הקיבוץ יינתנו גם לפנסיונרים.
הרווח העיקרי של מעבר הפנסיונרים לבנק הוא הביטחון שהכסף נמצא במקום בטוח ומוגן.
אוריין גנדלמן

13.10.15
מכתב גלוי למוסי רז
מוסי רז ידידי, שלום רב,
לקראת בחירת המזכ"ל השבוע, אני שולח לך מכתב ומקווה לאתגר אותך כדי שתקום ותרים קול צלול להגנה על הקיבוצים כנגד ההשתלחות שלוחת הרסן הפסדו-חברתית, ופסדו- אינטלקטואלית של הקשת המזרחית כנגד הקיבוצים. השמצות חסרות שחר המוכרזות על כל במה בישראל ללא מענה!
מר"צ איבדה את הרחוב הקיבוצי, וחברי הקיבוצים איבדו את מר"צ. אחת הסיבות החשובות היא השתיקה והרפיסות מול הקשת המזרחית, התופסת טרמפ על רמ"י ומינהל מקרקעי ישראל, בתאוותנות שאינה יודעת גבול. מנהיגי מר"צ נותנים יד להשתלחות הזאת בשתיקה הרועמת שלהם, בשעה שהיו צריכים להתנגד לכך נחרצות ולהגיב בכל פעם מחדש מול התוקפנות הגזענית הזאת. פעילי הקשת המזרחית -מיוחסים, העושים עצמם דוברי המקופחים, גזענים במסווה של צדיקים- לא מפסידים אף הזדמנות לטפס דרך הסולם הזה, מבקשים להגביר את כוחם ברחוב, בעצמה, במהירות ובמחיר נמוך.
אני שואל אותך כאן, בפומבי, האם יש לחברי הקיבוצים, בית אחד המשוייך למשפחה? והרי רוב חברי הקיבוצים מופרטים היום! האם יש להם אפשרות לדאוג לילדיהם שיהיה להם מתי שהוא בית משלהם? האם הם אינם זכאים לתוכנית שתאפשר להם מתי שהוא להגיע לכך?האם כל פעם שעולה פתרון, דוברי "הקשת המזרחית", שאני לא אסתכן אם אומר לך שלכל אחד מהם בית משלו ובית לילדיו, יצעקו חמס, כאילו גזלו אותו מהם? האם חברי הקיבוצים הם המוקש של המדינה? האם הם לא שותפים לכל קשייה ומצוקותיה ונותנים מכוחם ואונם, מוכנים לשלם מחיר יקר על כך?
 צעקני הרחוב הללו, נוקטים באותה טקטיקה גזענית, צדקנית מתחסדת כמנחם בגין, להוביל את הרחוב כנגד בריכה אחת לחמש מאות איש, נוסח מנרה היושבת על הגבול ולא כנגד בריכה אחת לאדם אחד נוסח סביון, קיסריה והרצליה במחוז תל אביב, שרובם יושבים בו...
האם מר"צ לא אמורה לדאוג לכל אדם, ללא הבדל דת, מין וגזע? האם המצוקה היא רק של "המזרחיים"? האם לא יכולה להיות מצוקה גם של אשכנזים? האם בגלל שבמושבים יש יותר מזרחיים, מותר להם (לא שעיני צרה בהם), להיות בעלי שתיים, שלוש,דירות לכל בית אב, ובלבד שמוצאם מזרחי? מה זה אם לא גזענות טהורה במסווה של צדק חברתי?
אני שואל אותך, האם יש לנו, חברי הקיבוצים, קול במר"צ? אני לא שומע אותו.
אגב, אני גם לא שומע אותו במפלגת העבודה. לדוגמה, פרו' ח"כ יוסי יונה, שותף לאותה מקהלה, ואיש ממפלגת העבודה לא מתייצב.במקום שמי שיודע את האמת שותק, השקרים פורחים והגזענות משגשגת. מר"צ לא עושה דבר להשיב, ומתוך אנשיה ודובריה עצמה צומחים מנהיגי העוולה האלה, מפיצי שנאת החנם.
יש לך הזדמנות מוסי, ולעניות דעתי גם חובה, שאתה וחבריך נמנעים מלמלאה תדיר, להגיד דברים לא פופלריים, להגיד פשוט את האמת. ובקול רם.
אינני מפקפק, אני בטוח שתהיה המזכ"ל. בהצלחה. מקווה שתוביל את הדברים אחרת.חייבים שינוי. אביטל גבע

טיול ח"צ
יומיים בנחל ערוגות וים המלח
ראשית תודה למארגנים:טל גולן, גל זוהר, מאיה שפירא, סיגל דקל, ענת גרוסמן
היה כיף!!!
אפרט - יצאנו מוקדם עם הנץ החמה בסביבות 10:30, אביב הנהג (הבן של נחום מהמוסד) היה חמוש בנשק ואנחנו במצב רוח מרומם. כח חלוץ בפיקודם של דביר בראון, סרגיי, אילן שיוביץ, רהב מור וזוגתו יצא לפנינו לטובת הקמה של חאן הלילה, ולצערנו נבצר מהם לשהות במחיצתנו עד רדת החשיכה. עם הגיענו לתחילת המסלול בנחל ערוגות (סמוך למעיין עין גדי) הרבצנו ארוחת בוקר מפנקת אשר להכנתה נרתמו מטובי הטבחים שידע האזור (הערת עורך המאמר: אין טבחים באזור, רק מטיילים). לאחר שסעדנו את ליבנו לטוב, הוחלט שלא לחזור מיד הביתה אלא לטייל קצת במעלה הנחל ואולי אף לטבול בו. מזג האוויר היה נעים, המים צוננים, ולא פסחנו על אף שכשוכית בדרך. במפל בסוף הכנו קפה ותה למורת רוחה של הפקחית שחששה לאסון הכרמל 2 (הערת עורך: הכרמל לא נמצא בנגב). בדרך חזור נתקלנו ביעל ידידותי במשקל 150 ק"ג שסך הכל רצה שנלטף אותו או משהו כזה. עם רדת הערב הקמנו מערבית לחאן בארותיים מאהל יפיפה שלא היה מבייש את החאן עצמו. 6 סירים של פוייק'ה מהביל בשרי וצמחוני מילאו בריחותיהם את האוויר. עישון ושתייה היו אסורים ולכן שיחקנו במשחקי חברה. רגע לפני הזריחה יותם מרקם דאג להשכמה רומנטית עם רמיזה לקפה ומאפה על קצה המצוק המשקיף לים המוות. היו שנמנעו מלהשכים. פירקנו זריז את המאהל, וירדנו לחופיו המוזהבים של הים הנמוך בעולם (ההולך ונעלם). מרחנו בוץ על הגוף, זרענו מלח על הפצעים, וצפנו על פני המים לרבות מי שחשש מפני ציפה שלילית. בחזור תכננו את הטיול הבא בחו"ל (מותנה בהצלחתו של המתחם החדש באלונית, ובאישור כל הוועדות הרלוונטיות לשנת 2033).
עורך המאמר: רומן הר נוף
הגהה ושכתוב: שי חרודי

מנדלה - צבעו להנאתכםלצביעת מנדלות מעלות ויתרונות רבות והיא מסייעת בהתמודדות עם קשיים בחיי היום יום, משרה רוגע ושלווה. צביעת מנדלות מפתחת ותורמת לעבודה עצמית בדמיון מודרך בנושאים שונים, כגון תרפיה.