חפש בעלונים קודמים

עלון 7 (2017) (6070) כח שבט תשע"ז



הודעות ושונות

ברכות
לנופר ברכה
שסיימה שירות צבאי
במסלול נח"ל כלוחמת בגדוד קרקל
ומדריכה  במועדון לנוער בסיכון בירושלים.
בהצלחה בחיי האזרחות!!!




מחפשים אחראי/ת מזנון לפורים חברים
ביום שישי 10.3.17
התפקיד כולל:
הוצאה והגשת האוכל לפני ובזמן המסיבה, סידור האוכל לפני, בזמן ובחיסול
עדיין אפשר לרקוד תוך כדי העבודה...
בתשלום כמובן! מי שמעוניין/נת בבקשה לפנות בהקדם לגלי יגודה

קונפוציוס, הפילוסופ הסיני אמר:
"חברה נאורה, היא זו שדואגת לזקנים ונותנת השכלה לילדים"
ג'ינט בורלס


מענף הבגד
בואו לזהות את הפריטים הלא מסומנים. מגבות ומצעים חדשים, בגדי "רעות" ופוטרים. שטיחים וג'ינסים ושמיכות ועוד פריטים רבים. הכל שלכם, כדאי לכם. העובדות
אתר עין שמר המחודש
חברים יקרים שלום,
אחרי עבודה של מספר חודשים, השקנו  לאחרונה בהצלחה את אתר עין שמר בגרסתו החדשה.
להתרשמותכם: www.ein-shemer.com
האתר פותח בעזרה כלים של חברת "מגוון".
בחברת המיחשוב "מגוון", פיתחו בהצלחה מערכת גנרית המתאימה את עצמה למודל של הקיבוצים המתחדשים, המערכת בהרצה ומחדשת את עצמה.

מעט מידע על חברת "מגוון":
מדובר על חברת מיחשוב קהילתית מן הוותיקות ומנוסות, הממוקמת בקיבוץ הקהילתי בשדרות.
חברת "מגוון" היא יוזמה של חברי הקיבוץ הקהילתי "מגוון" בשדרות.
קהילת "מגוון" הנה סיפור של מפעל חיים, הצלחה והישרדות של קהילה, המורכבת בחלקה מחברים יוצאי קיבוץ איכותיים ביותר, ששמו להם כמטרה בניית חברה מתחדשת המבוססת על תרומה לסביבה וערכים על פיהם גודלו בחברה הקיבוצית (כדוגמא רוני ארבל שלנו שתרמה תקופה מחייה בקהילה זו).
על אף השנים הקשות והמשברים שעברו, שבאו בחלקם/רובם בעקבות מיקום קהילתם באחת מפינות ה"שוליים" הנשכחות של ארצנו, הם עדיין שם, ממשיכים לצמוח, להתפתח ולחלום.  בעניין מסירות ותודעת שירות, גם בתקופות של ההפגזות הבלתי פוסקות במהלך המלחמות בעזה, הם חיפשו כל דרך להמשיך לתת שרות ללקוחות הרבים שלהם, כלומר...לא לקטוע את החיים סביב ההרס סביבם.
זכור לי מקרה שבעקבות ההפגזות התקשרתי אליהם ובדקתי לשלומם....נדמה לי שאז שוחחתי עם בטו שסיפר לי על האנדרלמוסיה סביבם ושהם מעבירים את השרתים שלהם למרכז על מנת להמשיך לספק שרות ללקוחות שלהם.
חשוב לי לשבח את השרות האדיב והמקצועי שלהם ולציין שתמיד מצאתי אוזן מקצועית וחברית להתייעץ.

ובקשר לאתר שלנו...
כאמור נמצא כרגע בתהליך הרצה ופתוח לכל.
במהלך השבועות הבאים המזכירות תעביר את התקנונים המעודכנים וחומרים נוספים שינעלו בתוך האתר.
הגישה לתקנונים תהיה דרך סיסמא (אעדכן בהמשך). כמו-כן ניתן יהיה לבצע קריאות שירות דרך האתר.
לגבי עדכונים לתפוצה, כל ההודעות (מרפאה, תרבות, תן וקח ותן, מועצה, אבדות ועוד) מרוכזות מהאתר ונשלחות לתפוצה הכללית במייל מרוכז אחד ביום.
מי שאינו מקבל את העדכון היומי במייל מהאתר, מוזמן לפנות אלי לכתובת maralist@hotmail.com עם ציון שם + מייל מעודכן + טלפון נייד

שבת שלום, מרה אבנר

מדף ספרים קהילתי
הספרים שקראתם ואהבתם
מעלים אבק על מדפי הספרים
נגמר המקום לספרים חדשים?
פתרנו את הבעיה!
חדש!!!
מדף ספרים קהילתי בו ניתן להשאיר ולקחת ספרים, נמצא בנישה בין תאי הדואר לכיורים בלובי של חדר האוכל.
תודה לשגיא זוהר על היוזמה והביצוע ולאסנת לוטן על העיצוב.
בברכת קריאה נעימה! ועדת תרבות


 מהספרייה
בספריה נמצאת חוברת מושקעת, מעניינת ויפה שהפיקה עירית לזכרו של רפי שפירא.מסכת חייו העשירים ודמותו הייחודית באים לידי ביטוי בחוברת זו.ניתן לקבלה לקריאה. המעוניינים בחוברת פרטית מוזמנים לפנות לעירית שפירא.

ספרים שאבדו לנו עקבותיהם:
נא בדקו על המדפים האם נמצא ברשותכם ספר מהרשימה המצורפת:
1.         מויס, ג'וג'ו: ללכת בדרכך
2.         טווין, מארק: האיש שהשחית את העיירה
3.         איי, מיי: אהבה בצל העוזרד
4.         הרמל קריסטין: החיים שנועדו לי
5.         הררי יובל נח: ההיסטוריה של המחר
נשמח לקבלם בחזרה
בתודה מראש, שלומית תומר
מהחינוך לגיל הרך  אנו זקוקים למיטות תינוק.מי שמעוניין למכור או לתרום שיפנה אלי.
פסח קרב ובא - משפחות שיכולות לתרוםחפצים לגרוטאות נשמח - לעזור בפינוי.
עלי וורבוף – מנהלת החינוך לגיל הרך

חוויות מאתיופיה
מיכל לרר חזרה לאחרונה מאתיופיה מתקופה ארוכה  של התנדבות וטיול // עינת תומר

"לאדם שרגיל לשפע ולכל מה שה"מערביות" מציעה,אתיופיה תהיה הלם גדול. חזרה אחורה בזמן. גם הספירה השנתית שלהם שונה וכרגע שם 2009!"

חזרת מאתיופיה. איפה התנדבת שם?
התנדבתי בפרויקט חקלאי של עמותת "fair planet", עמותה ישראלית ללא מטרות רווח, הפועלת כבר 5 שנים באתיופיה, ששמה לעצמה מטרה לשפר את רמת החיים באתיופיה בעזרת הדרכות חקלאים בנושא גידולי ירקות, בעיקר עגבניות ופלפל חריף. את העמותה הקימה ד"ר שושן הרן מקיבוץ בארי. גרתי בעיירה שנקראת BUTAJIRA, כשעתיים וחצי דרומה מעיר הבירה אדיס אבבה.

איך הגעת להתנדב שם?
רציתי לטייל באתיופיה וחשבתי להתחיל או לסיים את הטיול בהתנדבות כלשהי. העמותה הופיעה בדף "קיבוצניקים למען החברה" כיוון שהמקימה היא קיבוצניקית. ככה יצרתי את הקשר הראשוני, כי זה היה נשמע מאוד מעניין ושונה מהתנדבויות אחרות שיש באתיופיה.נסעתי לראיון ויום מיון ובראש השנה טסתי. התנדבתי 3 חודשים, אוקטובר-דצמבר.

מה עשית במהלך ההתנדבות?
במהלך השבוע נסענו לכפרים מסביב לעיר שם ביקרנו את השדות של החקלאים שנרשמו מראש לפרויקט. כל יום נסענו לשני כפרים, הנסיעה בעזרת "בז'אז'" כמו טוקטוק הודי. היינו עוברים 5-10 שדות לכפר יחד עם מדריך ממשרד החקלאות המקומי שגם יודע אנגלית ומשמש כמתרגם וכאיש המקצוע המקומי. עברנו על השדה, דונם לחקלאי, ביצענו בקרת מזיקים ומחלות, בדקנו השקיה ודישון ובעצם הרעיון הוא לעזור לחקלאים לטפל בצורה יעילה יותר בגידולים ולהגדיל את הרווח. ההוצאות על השטח הן של החקלאי אך גם הרווח מהמכירה בסוף. העמותה מספקת את השתילים הראשונים והדרכה שבועית בהתנדבות. אנחנו נעזרים במנהלי העמותה שעובדים בתחומי החקלאות כבר שנים. הם שוהים בישראל ומדריכים אותנו טלפונית.


היו עוד מתנדבים ישראלים או מארצות אחרות?
בעיקרון העמותה הינה ישראלית אך נעזרת בתרומות בעיקר ממקורות בהולנד. איתי בפרויקט הייתה עוד ישראלית, רכז ישראלי ולראשונה גם מתנדבת מהולנד, סטודנטית לתזונה שהגיעה כחלק מהתזה שלה להתנדב ולראיין את החקלאים. גרנו בדירה באחת השכונות בעיר ובעצם יכולנו להתערבב בחיי המקום כמעט לחלוטין (בכל זאת בלטנו קצת יותר).

לאחר ההתנדבות טיילת באתיופיה:
במהלך ההתנדבות יצא לנו לטייל בסופי שבוע באזור העיר שגרנו בה אך טיילתי בערך חודש בסוף ההתנדבות. טיילתי שבוע בדרום אתיופיה, בשבטים, אל טיול זה הצטרפו גם אימא שלי, אסתר, ואחותי דקלה. לאחר שהן חזרו לארץ המשכתי צפונה עם עצירה של כמה ימים  באדיס אבבה שם פגשתי ערב אחד את אורי זוהר סל שסיים טיול עם משלחת ה"שומר הצעיר". נסעתי עם חברה שהכרתי בהתנדבות, עם אימא שלה ושתי חברות של האימא. נסענו בוואן לאורך כל הצפון. היינו בעיר גונדר, ממנה ומהאזור שלה עלו יהודי אתיופיה, ושם עדיין יש קהילה יהודית אך לא פגשתי אותם. בזמן שהותי בעיר התקיימו חגיגות ה"טימקאט" בהן מציינים את הטבלת ישו. כולם מתלבשים בשמלות וחליפות לבנות ויש תהלוכות וריקודים לאורך 3 ימים כששיא האירוע הוא תפילה שנערכת סביב בריכה קדושה ובסיומה כולם קופצים למים. לאחר גונדר היינו כמעט כל יום בעיר אחרת, הצפון הררי והנסיעות, למרות אורכן,  היו יפיפיות. ביקרתי גם במדבר הדנאקיל הידוע כמדבר מלח צבעוני מאוד וטיפסנו בלילהלהר געש לראות את הלבה. מאוד מומלץ!

תספרי על התרבות האתיופית ממה שאת חווית:
בעיר שגרנו בה מוסלמים ונוצרים חיים יחד בשלווה. ברוב אתיופיה אפשר לראות את הערבוב הזה. התרבות מאוד צבעונית, הלבוש, המוסיקה, הריקודים. אך חיי היומיום מאוד צנועים. לדוגמא, בשביל להגיע לבאר מים הם יכולים ללכת יום שלם עם ג'ריקן וחמור, ההליכה לשוק אורכת יומיים בחלק מהמקומות והתחבורה הציבורית לא מאוד מפותחת. לאדם שרגיל לשפע ולכל מה שה"מערביות" מציעה בעצם, אתיופיה תהיה הלם גדול. חזרה אחורה בזמן.  גם הספירה השנתית שלהם שונה וכרגע שם 2009! יש שם תמימות או אפילו כניעות מסוימת למצב. ההתייחסות שלהם לאדם הלבן (בעיקר בכפרים) היא שאנחנו ארנק מהלך ומתנשאים.הם מאוד פטריוטים וקשה להם לדבר על המדינה שלהם באופן ביקורתי. מאוד התלהבתי מהנופים ומהאנשים, כולם מקסימים ומאוד מנסים לעזור. אני מאוד אוהבת את המטבח האתיופי שנחשב גם לבריא מאוד, בעיקר האינג'רה שעשויה מקמח טף.

מה התכניות שלך להמשך?
אני בת 25, חזרתי מהטיול ישר לקיבוץ. הצטרפתי ממש עכשיו לצוות המרכז הבוגר.
כרגע אין תכניות מוגדרות..




מפגשים חינוכיים

שלום לכם הורים וקהילה יקרה!
ברצוננו לקיים סדרת מפגשים במהלך שנת הלימודים.הרצאות אשר מעשירות אותנו הן מההתבוננות על צרכי הילדים כהורים והן כמחנכים או אנשים החיים בתוך קהילה רגישה לזולת.
הרצאה ראשונה בנושא "במעמד חריג" תתקיים בשני סבבים האחד לצוותים והשני להורים והקהילה.
16.3.17 נקיים הרצאה לצוות החינוך הרחב(הרצאה סגורה רק לחינוך)
17.3.17 נקיים הרצאה זהה לכלל ההורים והקהילה.

הנכם מוזמנים
ביום שישי בתאריך 17.3.17
להרצאתה של חן מילר
בנושא: "במעמד חריג"
בשעה 8:30 ניפגש לקפה ועוגה
באולם של פיצה קראסט (לשעבר גוס פאב)
ההרצאה תתקיים בשעות 9:00 עד 11:00

•           נשמח להורים (אימהות ואבות) שביכולתם להביא מעשה ביתי לכבד את כולנו.
מצפים לראותכם!!!!
המשך יום טוב
עלי וורבוף ועידית יוקר קמינר – הנהלת חינוך עין שמר
פותחים שבת
  השבוע, ברית בשירים, על פרשת "משפטים" עלי אלון,
בפינת ה-90 סיפורי חברים על דיוני סמלי הבוגרים.
  -------------------------------------------------------------------------------------
לפני שבוע דרשה מירב חופי את פרשת "יתרו". הפרשה, אמרה, עוסקת במעמד החשוב ביותר בתולדות עמנו: מעמד הר סיני. במעמד זה קיבלנו אנו והעולם כולו את עשרת הדיברות.
עשרת הדיברות הם התמצית של הרעיון המכונן של עם ישראל שקיבל על עצמו להעביר לאנושות את רעיון האחדות. זהו רעיון מאוד מהפכני בעולם שכל דבר בו נחווה כנפרד.  אם האנושות תצליח להבין שהאלוהים הוא אחד (אותו האל לכולם, למרות שהוא לא נראה אותו דבר), אז גם כל השאר הוא אחד, ובמצב זה איך נוכל לפגוע אחד בשני אם אנחנו אחד?
האחדות היא כל מה שטוב: כבוד הדדי, אהבה, שלום, הרמוניה, נתינה, תמיכה, חופש, יצירה וכד'... היא תביא לשיתוף פעולה ולהבנה בין עמים ודתות, כי האל הוא אותו אל.
בספרו האחרון של עלי אלון - קהלת, הוא מגיע לאותה המסקנה, למרות שהחיפוש שלו הוא חיפוש חילוני, מסקנתו היא שהמשמעות של החיים זה אהבה, ואהבה היא מילה נרדפת לאחדות.
 אם נתבונן בעשרת הדברות נראה שהן עוסקות או באחדות האל (אלוהים אחד), או בהתנהלות מוסרית: "אָנֹכִי ה' אֱלֹהֶיךָ אֲשֶׁר הוֹצֵאתִיךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם... לֹא יִהְיֶה לְךָ אֱלֹהִים אֲחֵרִים עַל פָּנָי...", את הציווי הזה, אמרה מירב, קִייֵם עם ישראל יפה מאוד למרות כל הקשיים. כיום רבים האנשים המבינים ומרגישים שהכל אחד.
התפיסה החילונית - רוחנית היא שאלוהים (המקור) הוא אנרגיה בוראת והוא נמצא בכל מקום, כולנו חלקיק – שְבַב אלוהי. כולנו אחד
"זָכוֹר אֶת-יוֹם הַשַּׁבָּת לְקַדְּשׁוֹ" יש כאן רעיון מוסרי- יום שכולם שובתים ונחים בו, זהו שיפור סוציאלי שבו בנוסף למנוחה יש גם זמן לקרוא, ללמוד להיות ביחד וכד'... השבת מאפשרת לנו להתקדם...
"כַּבֵּד אֶת-אָבִיךָ וְאֶת-אִמֶּךָ... לְמַעַן יַאֲרִיכֻן יָמֶיךָ..." זו הדיברה היחידה שמציינת כתמורה למילויה - הארכת חיים, כי כאן מצווה האדם לכבד את המקור שלו - את הוריו ואת מקור המקור שלו את אלוהיו...
הכבוד זה דבר בסיסי, אם לא מכבדים את היצורים על פני כדור הארץ, את האנשים, את הטבע, אין אפשרות לאהוב דבר.
לֹא תִרְצָח,לֹא תִנְאָף, לֹא תִגְנֹב, לֹא תַחְמֹד כולם קשורים ללקיחה בכוח הזרוע, לאלימות. זהו הבסיס המוסרי של עם ישראל ושל העולם כולו.
המשטר הכי מתקדם בעולם (עם כל הבעיות שלו) הוא המשטר הדמוקרטי המושתת על העיקרון של הגעה להסכמות ללא אלימות. וזה גם עומד בבסיס הרעיון המכונן של עשרת הדיברות.
תודה למירב על דבריה הייחודיים מעוררי המחשבה והעניין.
-----------------------------------------------------------------------------------------
בפינת ה-90 , בהקשר לעשרת הדברות, עסקנו בעשרת הדיברות של ה"שומר הצעיר" עליהם גדלנו. ההשוואה נערכה עם שני הנוסחים הראשונים של הדברות, הנוסח הראשון משנת 1916, והשני משנת 1928. (במשך השנים נוצרו מספר נוסחים של דברות השומר).  בנוסף, חזינו בציורי עשרת הדברות של שרגא וויל שצוירו לאחר מלחמת העולם השנייה בהונגריה, והוצאו לאור כחוברת
דברות ה"שומר הצעיר" שימשו כמורה דרך למוּסר השומרי, ונבנו בהשראת הדיברות מפרשת "יתרו", אך היו כמובן שונות לגמרי בתוכנן. מטרתן הייתה לחנך את הנוער ליצור חברה איכותית המעלה על נס ערכים כמו אמת, צדק ושוויון ערך האדם. ענה

סיכום פעילות ט"ו בשבט בקיבוץ
תודה לעטר שנפלד ולגלי יגודה
על פעילות מקסימה שכללה:
         מזג אוויר מצוין
         סיור עצים בקיבוץ וקביעת 10 שלטים עם שמות העצים (המשך מהשנה שעברה).
         נטיעת עצי אגס קלריאני מורכב (אגס נוי, פרותיו קטנים במיוחד ואינם אכילים. האגס הינו ממשפחת הוורדיים ועל כן הוא מתהדר בפריחה לבנה מרשימה וריחנית, האגס מפורסם בעיקר בשל מופעי השלכת המרשימים שלו הנעים בין צהוב-ורוד ועד אדום וסגול בוהק.) – לאורך הכביש מהחממה לכיוון הרפת.
         ארוחת צהריים בחממה.
תודה לצפי גנדלמן על החמין הטעים, לאביטל גבע על המרק המחמם והאירוח מחמם הלב בחממה
ולכל מי שהגיע והשתתף בפעילות הקהילתית(היינו שמחים אם היו מגיעים יותר משתתפים מכל שכבות הגיל)
 שום דבר בימינו לא מובן מאליו, גם להגיע לפעילות וארוחה בחינם.. .
תודה על פעילות מקסימה, עינת תומר









הקרנת הסרט על נשות ליבריה במקום של יוגה
תנועת נשים עושות שלום שמחה להזמין אתכן (ואתכם) להקרנה של הסרט"גרשו את השטן בחזרה לגיהינום"  סרט המתעד את מאבקן הנחוש והאמיץ של נשות ליבריה שהביאו להפסקת מלחמת האזרחים ולהפלתו של הרודן צ'ארלס טיילור.
ההקרנה תתקיים במוצ"ש 25.2.17 בשעה 20:00 ב"מקום של יוגה"בסוף ההקרנה ייערך דיון בהשתתפות הקהל בהנחיית יעל טריידל, נציגת נשים עושות שלום.
פורים בכל החזיתות!

פורים חברים(וצעירים, תושבים, בני קיבוץ בעבר) – בנושא "שנות ה-90" ביום שישי 10.3.17 בחדר האוכל משעה 22:00. בני/בנות זוג נכנסים ללא תשלום כניסה. אורח/ת אחד נוסף לכל אחד בהרשמה מראש (אפשר גם דרך סמס לגלי 0523795049) בחיוב בתקציב (70 ₪).צמידים יחולקו יום לפני לתאי הדואר.תחרות תחפושות, הופעות, אלכוהול חופשיומסיבה עם הפתעה!

פורים במבואות עירון – בנושא "ג'ונגל" ביום חמישי 9.3.17. הפנינג חגיגי אליו מוזמנים כווולללם! בין השעות 17:30 – 19:30 בדשא הגדול במוסד. הכניסה חופשית!

פורים ילדים – הפנינג פורים ילדים יתקיים ביום שני 13.3.17 (שושן פורים) בכל רחבי הדשאים מסביב לחדר האוכל. תהלוכת התחפושות תצא מגן אורן בשעה 16:15.בשעה 18:15 ההצגה "אלאדין" בביצוע ילדי חברת הילדים!!!

  
  בואי אמא
  מילים: לאה נאור
 לחן: אדוארד קולמנובסקי

כל האור מזמן הלך לו,
אל תלכי פתאום גם את.
בואי אמא, בואי אמא,
בואי שבי איתי מעט.

בעצים מכה הרוח,
וידייך כה חמות.
אל תלכי, ספרי לי אמא
איך באים החלומות.

אם פתאום מלאך יופיע,
אל חדרי יבוא בלאט,
בואי אמא, בואי אמא,
ותיראי אותו גם את.

לא, איני פוחד בחושך,
ואיני רועד בכלל.
בואי אמא, בואי אמא
שבי איתי עד שאגדל.

על השיר: לאה נאור תרגמה את השיר מרוסית, והמילים עוררו עצב בלב האימהות והילדים.
לאה נאור: "כאשר כתבתי את השיר אמי עדיין הייתה במלוא כוחה, ואני לא ידעתי עד כמה יתמזל מזלי: אמא שלי אכן ישבה אתי עד שגדלתי.
ורק אחרי שאיבדתי אותה הבנתי עד כמה אהבתי אותה. כי הרי: "אהבה היא כמו מעיל. לפעמים מכוער, ישן מחורר, אבל בחורף כשקר, בלי מעיל איך אפשר?"