חפש בעלונים קודמים

עלון 24 (2020) (4235) יא' תמוז תש"

 מאמר מערכת     

 

לסיום תקופת בית-הספר היסודי, יש במסורת היהודית מעמד חשוב במיוחד – בר/בת-מצווה.

בזמננו קיבל המעמד הזה, כמו הרבה מעמדים חשובים, היבט כספי/כלכלי/צרכני מרכזי, של אירוע מפואר, נסיעה יקרה לחו"ל וקניות חריגות.

מגיפת הקורונה פגעה בלב-ליבם של מנהגים אלו:

אירועים מרובי משתתפים – נאסרו

השמיים – נסגרו לטיסות

והקשיים הכלכליים שחווים רבים – מקשים על הוצאת כספים.

נותרנו עם השאלה הקשה ואולי גם החשובה ביותר – אז מה משמעות המעמד הזה עבורנו? כיצד אנחנו – חילונים בקיבוץ משתנה בעולם שנשלט על-ידי כסף והכל בו תלוי ויחסי – מבינים את המושג "התבגרות"?

 

ב"שולחן ערוך" (אורח חיים רכה' ב') נאמר: "מִי שֶׁנַּעֲשֶׂה בְּנוֹ בַּר מִצְוָה, יְבָרֵךְ: בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם שֶׁפְּטָרַנִי מֵעָנְשׁוֹ שֶׁל זֶה", ומתכוון בכך שמעתה הילד בוגר ואחראי למעשיו, ואין להעניש את האב על מעשי בנו.

כשהגיע בנו של רבי חנוך הֶנִיך מאלכסנדר למצוות, בירך האב את ברכת "בָּרוּךְ שֶׁפְּטָרַנִי מֵעָנְשׁוֹ שֶׁל זֶה" כנהוג, ואחר-כך אמר לבנו:

"אני כבר פטור ממך, אבל אתה עדיין לא פטור ממני",

ומתכוון בכך שאמנם מחויבות ההורים לילדיהם פוחתת עם התבגרותם, אך מחויבות הילדים להוריהם, לחברה ולסביבה שבה הם חיים – גדלה מעתה...

ואולי זו התשובה לשאלה לעיל, ולפיה התבגרות היא ההבנה על מחויבות האדם לסביבתו ולא רק לעצמו.

 

לבנות ובני המצווה שלנו, עם סיום בית-הספר היסודי, מוקדש העלון השבוע -

עלו והצליחו!

 

סיגל דקל

 

 

תעודת סיום בית-ספר יסודי -–

אמרי אלימלך

 

הורים: שרית וגבי

אחים: מורן (18), אורי (16), איתי (13)

סבים: מאיר ז"ל וסימי אלימלך, רמי ז"ל ושלומית דקל

חיית מחמד: חתול

עיסוק מועדף בשעות הפנאי: להסתובב עם חברים

איך עברה עלי תקופת הסגר בימי קורונה: בכייף

חבר טוב: רועי יגודה

מקצוע לימוד מועדף: אנגלית

דמות נערצת: אין

תוכנית טלוויזיה מועדפת: "שיקגו פייר"

מאכל אחד שהייתי לוקח לאי בודד: פיצה

תוכניות לחופש הגדול: פעילויות של המרכז

מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול: לוחם ימ"מ

מה אני מאחל לעצמי לקראת המעבר לחטיבת-הביניים: הצלחה, בריאות ואושר.

 

תעודת סיום בית-ספר יסודי - –

רונה זהר בכמן

 

הורים: לי-את וניר

אחים: רעות בת 9 ודרור בת 3

סבים: הם לא מהקיבוץ -  סבא איתן מחיפה, וסבא חיים וסבתא עלמה מירושלים.

חיית מחמד: שתי חתולות גורות – קינלי בת חצי-שנה, ומאנצ'ה בת 3 חודשים, שאימצנו בתחילת הקורונה.

עיסוק מועדף בשעות הפנאי: ריקוד, ציור ומשחק (דרמה/תיאטרון).

איך עברה עלי תקופת הסגר בימי קורונה: סבבה, התחלתי אותה במשמרות ולקראת הסוף עברנו לעין-שמר, היה לי המון זמן לארוז ולסדר את החדר שלי.

מקצוע לימוד מועדף: אומנות

דמות נערצת: גולדה מאיר, כי היא אישה והייתה ראשת הממשלה הראשונה.

תוכנית טלוויזיה מועדפת: "השיר שלנו" ו"זואי101".

זמר ולהקה אהובים: הביטלס, אליעד נחום, לי בירן.

מאכל אחד שהייתי לוקחת לאי בודד: אמפנדס (של סבתא שלי).

כיצד אחגוג את בת-המצווה: תלוי בקורונה, אבל כנראה שנדחה ונחגוג בצורה מצומצמת עם המשפחה.

תוכניות לחופש הגדול: להנות!

מה אני רוצה להיות כשאהיה גדולה: שחקנית תיאטרון

מה אני מאחלת לעצמי לקראת המעבר לחטיבת-הביניים: ליהנות מהמעבר! ולישון עוד שעה בבוקר...

 

תעודת סיום בית-ספר יסודי - –

גיא בן-מיור

 

הורים: אפרת ואיתן

אחים: אביב (9) אור (7)

סבים: רותי ויובל בן-מיור, סיגל ושלום צור

חיית מחמד: כלבה

עיסוק מועדף בשעות הפנאי: משחקי מחשב

איך עברה עלי תקופת הסגר בימי קורונה: תקופה חווייתית וכיפית

חבר טוב: אימרי אלימלך

מקצוע לימוד מועדף: שפה

דמות נערצת: אבא שלי

תוכנית טלוויזיה מועדפת: "חברים"

להקה אהובה: Imagine Dragons

מאכל אחד שהייתי לוקח לאי בודד: את הלזניית בשר של אבא שלי

כיצד אחגוג את בר-המצווה: רוצה לטוס לחו"ל עם ההורים שלי.

תוכניות לחופש הגדול: להיות עם החברים.

מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול: לא יודע עדיין

מה אני מאחל לעצמי לקראת המעבר לחטיבת-הביניים: שיהיה לי טוב ב"מבואות-עירון" ושאצליח בלימודים.

 

תעודת סיום בית-ספר יסודי -–

גל חדוותי

 

הורים: טל וחן חדוותי

אח: מעין (15.5)

סבים: שולה ורן חדוותי, רותי ז"ל ואברהם (קקטוס) קדם

חיית מחמד: אבישי העכביש

עיסוק מועדף בשעות הפנאי: לשחק עם בני הדודים כדור-רגל או כדור-עף

איך עברה עלי תקופת הסגר בימי קורונה: תלוי איך מסתכלים, לכל מטבע שני צדדים - מצד אחד לא היתה לי פיזיותרפיה, מצד שני הייתי תקועה בבית.

חברה טובה: עדן דרור (מברקאי), סיון כץ (מגן-שמואל)

מקצוע לימוד מועדף: אומנות

דמות נערצת: אריאנה גרנדה

זמרת אהובה: אריאנה גרנדה

תוכנית טלוויזיה מועדפת: "סברי מרנן"

מאכל אחד שהייתי לוקחת לאי בודד: שקשוקה (יש בה את כל אבות המזון).

מה אני רוצה להיות כשאהיה גדולה: ספרית, שפית, אסטרונאוטית, שחקנית כדור-עף - בקיצור לא ממוקדת מטרה.

מה אני מאחלת לעצמי לקראת המעבר לחטיבת-הביניים: שאצליח בלימודים.

 

תעודת סיום בית-ספר יסודי -–

שי זרטל

 

הורים: הדס ונבות זרטל

אחות: פז זרטל (16)

סבים: אדם ז"ל ויהודית זרטל, בקי דולב

חיית מחמד: כלבה וחתולה

עיסוק מועדף בשעות הפנאי: להיות עם חברים

איך עברה עלי תקופת הסגר בימי קורונה: בסדר

חברים: יש לי הרבה חברים וכל אחד הוא משהו אחר.

מקצוע לימוד מועדף: ספורט

דמות נערצת: ההורים שלי

מאכל אחד שהייתי לוקחת לאי בודד: שניצל של אמא

כיצד אחגוג את בת-המצווה: מאוד מצומצם (בלי קשר לקורונה).

תוכניות לחופש הגדול: להיות במרכז

מה אני רוצה להיות כשאהיה גדולה: אני עוד לא יודעת

מה אני מאחלת לעצמי לקראת המעבר לחטיבת-הביניים: בהצלחה.

 

תעודת סיום בית-ספר יסודי -–

אוריין ארבל ויטמן

 

הורים: איריס, שגיא ומאור

אח: רני בן 15

סבים: נילי ואבנר ארבל, יעל ומריו ויטמן

חיית מחמד: צ'רלי וניקו – כלבים, מיצלי החתולה ודגים.

עיסוק מועדף בשעות הפנאי: חברות והתעמלות קרקע.

איך עברה עלי תקופת הסגר בימי קורונה: עברה סבבה ובסדר, כי הקורונה לא שינתה לי הרבה דברים ביום-יום ונהניתי מהחופש.

חברות טובות: שי, שירי, נעמה, כחל ואור

מקצוע לימוד מועדף: ספורט

תוכנית טלוויזיה מועדפת: "ספיידרס"

מאכל אחד שהייתי לוקחת לאי בודד: סושי

כיצד אחגוג את בת-המצווה: יהיה לי אירוע במועדון עם המשפחה ואטוס לחו"ל אם יהיה אפשר.

תוכניות לחופש הגדול: לא משהו מיוחד. להיות במרכז.

מה אני רוצה להיות כשאהיה גדולה: לא יודעת עדיין

מה אני מאחלת לעצמי לקראת המעבר לחטיבת-הביניים: להצליח בלימודים.

 

תעודת סיום בית-ספר יסודי –-

איתי שאשא

 

הורים: רונית ורונן

אחיות: עדי 16, לירון עוד חודשיים 8.

סבים: ציון ז"ל ומרגלית שאשא, פנינה ז"ל ושאול גלעד

חיית מחמד: הייתי רוצה כלב

עיסוק מועדף בשעות הפנאי: משחק מחשב

איך עברה עלי תקופת הסגר בימי קורונה: עברה מאוד בכיף - ישנתי הרבה, שיחקתי במחשב, ביליתי עם חברים בטרמפולינה וקצת למדתי.

חברים טובים: רועי יגודה, אמרי אלימלך, גיא בן מיור ועוד.

מקצוע לימוד מועדף: מדעים

תכנית טלוויזיה מועדפת: כמעט ולא רואה טלוויזיה

מאכל אחד שהייתי לוקח לאי בודד: המבורגר

כיצד אחגוג את בר-המצווה: טיסה עם אבא לארה"ב

תכניות לחופש הגדול: לשחק במחשב, לבלות עם בן הדוד מרמת-גן, לשחק עם חברים, לישון, לצאת לנופש.

מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול: טייס קרב

מה אני מאחל לעצמי לקראת המעבר לחטיבת-הביניים:  שיהיה לי טוב.

 

 

תעודת סיום בית-ספר יסודי -–

נועה אייזן

 

הורים: טל ויוסי

אחים: נעמה בת 14, תמר בת 10.

סבים: זוהר וצבי הרמן (ההורים של אמא) רחל ז"ל ומשה אייזן (ההורים של אבא).

חיית מחמד: מגי הכלבה שלנו ואוזי החתול שלנו.

עיסוק מועדף בשעות הפנאי: קריאה ורכיבה על סוסים

איך עברה עלי תקופת הסגר בימי קורונה: היה לי כיף ונהניתי להיות בבית.

חברה טובה: רוני, ילדה מהכיתה שלי.

מקצוע לימוד מועדף: מדעים

תוכנית טלוויזיה מועדפת: "צפוף"

זמר אהוב: Shawn Mendes

מאכל אחד שהייתי לוקחת לאי בודד: סושי

כיצד חגגתי את בת-המצווה: חגגתי את בת-המצווה שלי בתאריך 28.5, ערב שבועות, עם המשפחה והסבים, ואם המצב יאפשר, אחגוג עם בנות הכיתה שלי ובנות כיתה ו' מעין-שמר במסיבה בים.

תוכניות לחופש הגדול: להיות עם חברים וליהנות במרכז.

מה אני רוצה להיות כשאהיה גדולה: רופאה

מה אני מאחלת לעצמי לקראת המעבר לחטיבת-הביניים: הצלחה בלימודים.

 

 

 

תעודת סיום בית-ספר יסודי -–

עומר קצנלנבוגן

(של ענתי ויאיר)

 

 

תעודת סיום בית-ספר יסודי -–

רועי יגודה

 

הורים: גלי והראל יגודה

אחים: עומר (כמעט 15), נוגה ואייל (8)

סבים: פיט וגדעון אברהמי. חנה ואילן יגודה.

חיית מחמד: אין, כי ההורים אומרים שאנחנו הרבה מדי ילדים

עיסוק מועדף בשעות הפנאי: לשחק כדורעף עם חברים ולהתאמן בניתורים למשקופים בבית.

איך עברה עלי תקופת הסגר בימי הקורונה: היה לי קשה, אבל זה דווקא חיזק את הקשר שלי עם החברים שלי.

חבר טוב: מעיין רוזנבאום (ממענית)

מקצוע לימוד מועדף: ספורט

דמות נערצת: הסבים והסבתות שלי

תוכנית טלוויזיה מועדפת: "חיים על החרב"

להקה אהובה: ,Panic! At The Disco והשיר: High Hopes

מאכל אחד שהייתי לוקח לאי בודד: טוסט של סבא אילן

כיצד אחגוג את בר-המצווה: טיול לספרד עם המשפחה ומסיבה עם החברים.

תוכניות לחופש הגדול: להתאמן בכדורעף, להיפגש הרבה עם החברים ולארגן את הצעיריאדה.

מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול: שחקן כדורעף

מה אני מאחל לעצמי לקראת המעבר לחטיבת-הביניים: להצליח בלימודים ולהכיר עוד חברים.

 

תעודת סיום בית-ספר יסודי - –

דניאל יריב

 

הורים: נורית וזוהר

אחים: יואב (10), אביתר (7)

סבים: נירה ז"ל ומיכאל יריב, יהודית וראובן ימין

חיית מחמד: כלב סטף

עיסוק מועדף בשעות הפנאי: לישון

איך עברה עלי תקופת הסגר בימי קורונה: בכייף

חבר טוב: ליאב (חדרה)

מקצוע לימוד מועדף: ספורט

דמות נערצת: אדיר מילר

זמר נערץ: עומר אדם

תוכנית טלוויזיה מועדפת: "פאודה"

מאכל אחד שהייתי לוקח לאי בודד: סושי

תוכניות לחופש הגדול: ללכת לבריכה בקיבוץ, לים בחדרה ולישון

מה אני רוצה להיות כשאהיה גדול: לא יודע

מה אני מאחל לעצמי לקראת המעבר לחטיבת-הביניים: הצלחה.

 

 

 

 

 

תרבות לאן בימי קורונה

 

הקורונה עדיין מלווה אותנו ונראה כי השנה הקרובה תמשיך עם הנחיות, כללים והגבלות משתנות מיום ליום.

רכזי התרבות בכל הארץ מתלבטים יום-יום בשאלות של מה אפשר? מה מותר? איך והאם לעשות אירועים מכל הסוגים?

גם אנו, כאן בטבור העולם, מתלבטות בשאלות אלו. כיצד נמשיך לייצר תרבות לקהילתנו ועם זאת נשמור על עצמנו והיקרים לנו? איזה סוג אירועים לארגן מלבד החגים? איך נעשה הרבה ובמקביל גם נשמור שמירה אדוקה על התקציב שהצטמצם?

חוסר הוודאות מאוד מתסכל את כולנו.

במהלך הקיץ נקיים אירועים קטנים, נשמור על הכללים ובמקביל נעשה חשיבה עמוקה על תוכנית השנה הקרובה. מחלקת התרבות של התנועה הקיבוצית מגויסת אף היא לסייע לנו הרכזים, עם מידע, טיפים ורעיונות.

אנו מזמינות גם אתכם - הציבור, החברים והחברות, הצעירים, התושבים - להביא אלינו רעיונות ויוזמות.

מהלך נוסף שנעשה בקיץ הזה, הוא לבדוק יחד איתכם איפה אתם רואים את עצמכם בעשייה המקומית. האם בצוות חג? האם בהפקה הטכנית? האם בארגון וסידור?

אנו רוצות להבין ולהכיר את המשאבים והיכולות, וכמובן את הרצון של הציבור, כדי להביא את העשייה התרבותית באמת אל כולם.

תרבות אינה מפסיקה, היא מתחדשת ומשנה פניה כל הזמן.

בתקווה להקלות רבות ובריאות לכל העולם, תמי צמח וגלי יגודה.

 

מתוכנן לחודש הקרוב

ערבית בבריכה – כשהבריכה תפתח מחדש נפרסם הנחיות.

יום שישי 17.7 "אז מה באמת היה לנו שם?" – ערב על שלישיית הגשש-החיוור והתרבות הישראלית, עם עודד צרפתי מדגניה ב'.

וגם מסיבת ממטרות, קמפינג עין-שמר, "טד עין-שמר" ועוד. פרטים יבואו.

 

משתלה חדשה – שאלה

מבקשים מידע על פרויקט שנראה שמתחיל בשטח המשתלה של הנוי.

מדוע לא נמסר על כך מידע לחברים?

מה המקור הכספי בימים אלו של קיצוצים?

מי מוביל את הפרויקט?

וכל מידע שימנע שמועות ותחושה של חוסר שקיפות.

בתודה.

 

משתלה חדשה – תשובה

המקום נבחר לזכרה של עלית מגן, שקיימה לאורך שנים רבות משתלה לנוי עין-שמר.

זו יוזמה של הנוי במימון הנוי, מחסכון רכישת שתילים במשתלות חיצוניות.

מתוכננת השקעה של כ-10,000 ₪. העבודה נעשית בהתנדבות. עטר שנפלד ושרי חרודי מובילים את הפרויקט.

אני מקווה שנהנה כולנו מהיוזמה. כשנצא לדרך, ניידע את החברים ונזמין לבקר ולהעשיר את גינותינו במחיר סמלי.

 

חוה כהן

 

 

 

משולחנות ההנהלה

 

משולחנו של מיכה טיסר

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ביום שני 6.7.2020, במועדון-לחבר

 

בשעה 20:00 פגישת הסברה

בהשתתפות עו"ד יסמין אלבז

1.         עדכון הסדר סיעוד

2.         הסדר מגורי קרובים

 

בשעה 21.00 שיחת קיבוץ מס'  5/20

3.         אישור סדר היום

4.         בחירת יו"ר הקיבוץ  - מועמד: מיכה טיסר

 

הכניסה למועדון עם מסכות ובשמירת מרחק של 2 מטר זה מזה.

ניתן לצפות בשיחה בערוץ הפנימי ולהגיב דרך הטלפון: 4333

 

הצבעת קלפי אלקטרונית

מיום שישי 10.7 בשעה 9:00, עד יום ראשון 12.7 בשעה 13:00.

מוזמנים להיכנס לקישור: Kalfi Ein Shemer ולהצביע.

ניתן יהיה להצביע ולקבל עזרה ב-הנהלת-חשבונות אצל הגר צ'נסקי

ביום ראשון 12.7 בין השעות 9:00-13:00.